Beetje over een weer traangas granaten gooienquote:Op maandag 3 juni 2013 20:37 schreef YazooW het volgende:
Gaat los nu op de Reuters stream
[ afbeelding ]
Is het tweede niet gewoon belgischquote:Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef superworm het volgende:
Kan iemand trouwens het verschil uitleggen tussen traangas en griengas?
Mooie TV tochquote:Op maandag 3 juni 2013 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Beetje over een weer traangas granaten gooienLijkt wel een spel
Nee. Ik doel op de Turken die ik heb meegemaakt.. Ik zal er voortaan opletten niet meer te generaliserenquote:
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij niet hield van generalisaties.
Je bent alweer aan het generaliseren. Misschien moet je daarmee eens stoppen? Verder bedankt voor je opheldering.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Plaats mijn zinnen in de juiste context.. Ik ben Turk, maar heb afstand van Turken, gezien ze niet verder kunnen kijken dan zaken als bijv Alevilik, zoals gaande was toen ik die opmerking plaatste.![]()
Maar goed. OT
[..]
Leve Erdogan!
Zie mijn vorige post.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je bent alweer aan het generaliseren. Misschien moet je daarmee eens stoppen? Verder bedankt voor je opheldering.
Behalve dat de 'rellen' maar een klein deel van de beweging zijn. Vandaag staan gewone mensen weer massaal op hun balkons en terrassen lawaai te maken met potten en pannen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
Misschien moeten ze een woordvoerder aanwijzen en zeggen wat hun eisen zijn. Dit gaat zo nergens over.
Vooral het nachtvolk lijkt uit simpele rellers te bestaan.
Er wordt nergens iets gezegd over Koerden, alleen over de PKK. De PKK is een terroristische organisatie. Natuurlijk vindt met het erg dat er samen wordt gewerkt met terroristen.quote:
Klein deel, veel schade.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Behalve dat de 'rellen' maar een klein deel van de beweging zijn. Vandaag staan gewone mensen weer massaal op hun balkons en terrassen lawaai te maken met potten en pannen.
Maar dat het probleem min of meer wordt opgelost, dat maakt niet uit?quote:Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Er wordt nergens iets gezegd over Koerden, alleen over de PKK. De PKK is een terroristische organisatie. Natuurlijk vindt met het erg dat er samen wordt gewerkt met terroristen.
Een aanzienlijk deel van de Koerden ziet hen echter als bevrijder en steunen ze. Onderhandelingen zijn onvermijdelijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Er wordt nergens iets gezegd over Koerden, alleen over de PKK. De PKK is een terroristische organisatie. Natuurlijk vindt met het erg dat er samen wordt gewerkt met terroristen.
Wat ze willen is dat de regering opstapt, althans dat riepen ze met duizenden afgelopen vrijdag toen ik in Istanbul was.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klein deel, veel schade.
Maar kunnen de vreedzame betogers dan niet even gezamenlijk een verklaring opstellen ofzo?
Ja, is dat een oplossing? Als staat samenwerken met terroristen?quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maar dat het probleem min of meer wordt opgelost, dat maakt niet uit?
Of je investeert in die delen en zorgt voor banen. Dan hoeven ze de PKK niet als verlosser te zien.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van de Koerden ziet hen echter als bevrijder en steunen ze. Onderhandelingen zijn onvermijdelijk.
Er is niets mis met samenwerken onderhandelen met de PKK mits de Turken en de Koerden er allebei met winst uitkomen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En dan worden ze weer herkozen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat ze willen is dat de regering opstapt, althans dat riepen ze met duizenden afgelopen vrijdag toen ik in Istanbul was.
Onderhandelen blijkt een oplossing te bieden.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, is dat een oplossing? Als staat samenwerken met terroristen?
Dat wordt al gedaan. Alleen los je daarmee 90 jaar lang achterstand niet zo snel op. En haat tussen de volken los je daarmee ook niet snel op, aangezien je ze op andere gebieden blijft achterstellen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Of je investeert in die delen en zorgt voor banen. Dan hoeven ze de PKK niet als verlosser te zien.
De toewijzing van parlementaire zetels geschiedt in twee fasen. Allereerst geldt er voor politieke partijen een landelijke kiesdrempel van 10%, ingevoerd na de militaire staatsgreep van 1980. Voor zogeheten onafhankelijke kandidaten, geldt de kiesdrempel niet. Partijen die de kiesdrempel niet weten te halen, worden uitgesloten van vertegenwoordiging in het parlement. In de tweede fase wordt in elk afzonderlijk kiesdistrict een vast aantal zetels naar evenredige vertegenwoordiging van de geldig uitgebrachte stemmen (volgens de methode D’Hondt) toegedeeld aan de onafhankelijke kandidaten en de partijen die de kiesdrempel hebben gehaald. Turkije kent 85 kiesdistricten, conform de 81 provincies, waarbij de drie grote steden Istanbul (3), Izmir (2) en Ankara (2) vanwege hun grote inwoneraantal meerdere kiesdistricten kennen. Istanbul levert in totaal 85 parlementariërs, Ankara 31 en Izmir 26.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef Ambipur het volgende:
Heeft iemand een link naar hoe het kiesstelsel in Turkije werkt en dan in het Nederlands? Kan googlen wat ik wil, ik vind niets wat het duidelijk uitlegt.
Alle sehitler draaien zich om in hun graf.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is niets mis met samenwerken onderhandelen met de PKK mits de Turken en de Koerden er allebei met winst uitkomen.
Na 90 jaar mag het toch wel duidelijk zijn dat je de PKK niet kan negeren. Maar nee, blinde woede, zwart voor ogen en geen cm toegeven. Meh.
Ik denk ook dat dat het probleem is van Turkije. Het verafgoden van Ataturk en zijn ideologie is absurd en ongezond. Naar mijn mening hindert dat de democratische ontwikkeling van het land. Er wordt weinig ruimte aangeboden aan andere ideologieën waardoor je al snel uitgemaakt wordt voor landverrader. En voor je het weet word je afgezet omdat het leger vindt dat je ideeën te veel afwijken van die van Ataturk. Dat is natuurlijk geen vrijheid en democratie.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef zarGon het volgende:
Atatürk is géén god. Een held (+ alle hoeveelheden superlatieven die je kunt bedenken) vinden is tot daaraan toe, maar verafgoden is gewoon sadness.
Naïef. Realiteit is dat veel mensen Ocalan als held zien. Los je niet op met investeringen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Of je investeert in die delen en zorgt voor banen. Dan hoeven ze de PKK niet als verlosser te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |