quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Al die kaarten, lekker boeiend.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ah deze bedoel ik
[ afbeelding ]
"Atatürk'ün Hayal Ettiği Türkiye Haritası"
Dat was het verdrag van Sevres, niet van Laussane. Door de overwinningen van Ataturk was het westen gedwongen het verdrag van Sevres te verwerpen. Het verdrag van Laussane kwam daarvoor in de plaats.quote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 14:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkse beurs 10% in de min trouwens.
De oude tijden keren terug.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkse beurs 10% in de min trouwens.
Ik wil het vertalen als het gevraagd word, maar ik vind het wel lastigquote:Op maandag 3 juni 2013 14:41 schreef Voorschrift het volgende:
Al die Turkse tekst, dat kan een normale Nederlander toch niet volgen wat jullie allemaal bespreken.
Een kleine samenvatting bij wat je post zou wel fijn zijn, niet iedereen hier is Turks-Nederlands.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik wil het vertalen als het gevraagd word, maar ik vind het wel lastigAls het moet doe ik het.
Just say my name, baby.
Vrienden,quote:
Ze zijn leuk.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:43 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens zijn het meestal hele slechte grappen dus jullie missen niks.
Turkse humor is wel soft zeg.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Vrienden,
Zoals jullie weten heeft Erdogan gezegd dat hij 50% van het volk (zijn supporters) met moeite thuis weet te houden. mochten wij deze buiten treffen, loop dan even naar een winkeltje en koop even 2 pakken macaroni als present, dan gaan ze vanzelf weg.
(ivm omkoop dingetjes ten tijde van verkiezingen)
Heel slecht ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:43 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens zijn het meestal hele slechte grappen dus jullie missen niks.
Helemaal niet. Dit is flauwe humor om ze uit te lachen. Niet over te brengen in het Nederlands helaas.quote:
Ja maar bedoel dat onze humor wat grover is, lijkt het.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dit is flauwe humor om ze uit te lachen. Niet over te brengen in het Nederlands helaas.
Nou er waren een paar hele grove die niet zijn vertaald..quote:Op maandag 3 juni 2013 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar bedoel dat onze humor wat grover is, lijkt het.
Ehm.. 1tje is grof vind ik.. Maar als je het vertaalt blijft er niets overquote:Op maandag 3 juni 2013 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar bedoel dat onze humor wat grover is, lijkt het.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ehm.. 1tje is grof vind ik.. Maar als je het vertaalt blijft er niets over
Poging wagen die te plaatsen dan?
Die over de derde brug?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ehm.. 1tje is grof vind ik.. Maar als je het vertaalt blijft er niets over
Poging wagen die te plaatsen dan?
Vind je het niet grappig?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:54 schreef expans het volgende:
Dat je daarom kan lachen :/
Ik heb inmiddels naast het politiegeweld genoeg misselijkmakende dingen gezien wat de AKP en MHP alleen maar ten goede zal komen. Idiots.
Van mij mogen mensen hun hoofddoekjes dragen. Van velen ook.. Daar gaat het niet om.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:57 schreef expans het volgende:
Nee het bewijst maar weer eens hoe hypocriet sommige kemalisten in Turkije zijn.
Vrijheid voor ieder behalve als het gaat om het geloof/hoofddoeken.
Het is jammer voor de normale protesterende burger maar genoeg idioten gezien die rellen om het rellen, bij zulke types kan ik het gedrag van de politie alleen maar toejuichen.
Tuurlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef De_Guidance het volgende:
Erg triest ook, Emine is een vriendelijke vrouw.
sprak hij als een echte Erdogan fan.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef Hierro het volgende:
Die gast met het Che-shirt mogen ze wat mij betreft wel helemaal kapotslaan.
quote:Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Van mij mogen mensen hun hoofddoekjes dragen. Van velen ook.. Daar gaat het niet om.
Excessen zitten er bij. Je weet dat ik zo 30 video's kan toveren, die weer een ander beeld geven.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef expans het volgende:
[..]Laat dit soort video's zien aan de gemiddelde Turk uit de Anadolu en hij zal wensen dat de politie harder reageerde. Moet je eens horen wat die roept rond 0:55
https://www.facebook.com/photo.php?v=158203107695241
Makkelijk praten he zo vanuit het fijne Nederland.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Che_ het volgende:
Waarom zien die relschoppers niet in dat wat ze doen (om een punt te maken, voor de kick..wie het weet mag het zeggen) alleen maar schadelijk is. In Turkije hebben ze meer vrijheid dan ze denken (+stabiliteit en welvaart).
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef expans het volgende:
[..]Laat dit soort video's zien aan de gemiddelde Turk uit de Anadolu en hij zal wensen dat de politie harder reageerde. Moet je eens horen wat die roept rond 0:55
Waarom voel je weer de behoefte om te reageren op mij?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Makkelijk praten he zo vanuit het fijne Nederland.
Waarom ziet Erdogan niet in dat wat hij doet allemaal voor de macht en het geld, het is alleen maar schadelijk voor Turkije. Hij hoeft alleen maar een handreiking te doen om weer stabiliteit te krijgen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Che_ het volgende:
Waarom zien die relschoppers niet in dat wat ze doen (om een punt te maken, voor de kick..wie het weet mag het zeggen) alleen maar schadelijk is. In Turkije hebben ze meer vrijheid dan ze denken (+stabiliteit en welvaart).
Ik ben niet echt een Erdogan fan. Wel besef ik dat Erdogan het mindere kwaad is voor Turkije, veel beter dan die kemalisten. Het is ironisch dat men het heeft over vrijheid en democratie, terwijl ze Ataturk aanbidden. En dan heb je ook nog een mongool die rondloopt met een Che-shirt. Die gozer was niet echt een lieverdje.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Tuurlijk.
[..]
sprak hij als een echte Erdogan fan.
Noobtubequote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Dit soort filmpjes maken weer veel goed:
Zeker een counterstriker, die agent
En trouwens, waarom the fuck ga jij dan niet lopen rellenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat hij te achterlijk voor woorden is en denkt dat hij God is.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Waarom ziet Erdogan niet in dat wat hij doet allemaal voor de macht en het geld, het is alleen maar schadelijk voor Turkije. Hij hoeft alleen maar een handreiking te doen om weer stabiliteit te krijgen.
Wat wordt er geroepen?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef expans het volgende:
Omdat ik in NL woon. Dezelfde reden dat ik de demonstraties hier ook niet bezoek.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
En trouwens, waarom the fuck ga jij dan niet lopen rellen
lol hoe die daarna weglooptquote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Ook pas je vorige opmerking dan op jezelf toe en reageer niet op mij, wil je.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat ik in NL woon. Dezelfde reden dat ik de demonstraties hier ook niet bezoek.
Ik reageer wanneer ik wil, hoe ik wil. Dit is TR nietquote:Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ook pas je vorige opmerking dan op jezelf toe en reageer niet op mij, wil je.
Na een minuut lang gescholden te hebben op de politie en de mensen daar beneden roept die iets in de trant van ''ik neuk je geloof'' maar in het Turks komt schelden 10x harder aan.quote:
Zou je dat (liefst met bron) in de Anonops-reeks willen posten? Dank je wel.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef aerdt het volgende:
De eerste dode is officieel bevestigd door de Turkish Doctors Union.
De 20-jarige Mehmet Ayvalıtaş was aangereden door een auto die stoptekens negeerde. Mehmet was lid van de hacker group RedHack.
quote:
Daar zitten demonstranten in. Is ironisch bedoeld.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat juist types als jij dit dan toejuichen..Zegt wel iets...
[ afbeelding ]
Niets tegen hoofddoekjes trouwens.. Maar deze vuilniszakken vind ik wel apart.
Die gaat ik onthoudenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef expans het volgende:
[..]
Na een minuut lang gescholden te hebben op de politie en de mensen daar beneden roept die iets in de trant van ''ik neuk je geloof'' maar in het Turks komt schelden 10x harder aan.
Is het weer tijd voor nietszeggende plaatjes.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt zelf toch ook gezegd dat we beter niet op elkaar kunnen reageren. Waarom zoek je dan telkens de confrontatie?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik reageer wanneer ik wil, hoe ik wil. Dit is TR niet
Luister, van mij mogen ze zich kleden, zoals zij zich willen. Ik roep ook niets over de islam.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Daar zitten demonstranten in. Is ironisch bedoeld.
Tevens lekker intolerant weer, je hebt het over je zulifkar verstoppen, maar wel de term 'vuilniszakken' gebruiken.
Godver is dit degene die gisteravond gewond naar het ziekenhuis werd gebracht? Dat zag ik en meerderen met mij hier live gebeuren...quote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef stbabylon het volgende:
Reuters: A 20-year-old Turkish man has died after a taxi drove into a group of protesters in Istanbul
Oh come on. Deze vind jij ook erg.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef Hierro het volgende:
[..]
Is het weer tijd voor nietszeggende plaatjes.
Weet niet, is wat Sky News op twitter mikte.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Godver is dit degene die gisteravond gewond naar het ziekenhuis werd gebracht? Dat zag ik en meerderen met mij hier live gebeuren...
Bedankt voor je vertaling.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef expans het volgende:
[..]
Na een minuut lang gescholden te hebben op de politie en de mensen daar beneden roept die iets in de trant van ''ik neuk je geloof'' maar in het Turks komt schelden 10x harder aan.
Sorry, geen idee hoe ik het kan posten in Anonops-reeks...Maar hier is de bron:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou je dat (liefst met bron) in de Anonops-reeks willen posten? Dank je wel.
Ik heb dit nieuws nog nergens gezien...quote:Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Godver is dit degene die gisteravond gewond naar het ziekenhuis werd gebracht? Dat zag ik en meerderen met mij hier live gebeuren...
Ja dat zeg ik ook steeds; Turken in Europa hebben makkelijk praten, die zien een keer per jaar wat er aan vooruitgang is. Die staan er nooit bij stil hoe die vooruitgang wordt bereikt en met welke kleinzielige regeltjes je in Turkije zelf moet leven.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het is nu toch wel duidelijk dat Ambipur enorm hypocriet is. Zelf generaliseert ze er op los, maar als andere mensen het doen reageert ze verontwaardigd en verafschuwd.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tevens lekker intolerant weer, je hebt het over je zulifkar verstoppen, maar wel de term 'vuilniszakken' gebruiken.
Geloof mij, lees ff deze reeks terug en tel hoeveel discriminerende opmerkingen en hypocriete uitspraken je tegenkomt van haar.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Was op de stream in Istanbul - de 'handycam' die live uitzond zeg maar, niet de RT. Daar reed een auto met een kilometertje of 40, 50 per uur dwars door de menigte heen, met 1 (zwaar)gewonde als gevolg. Kwartiertje later ambulance ook in beeld, en het erin dragen van de brancard. Hij was toen nog bij bewustzijn en bewoog met hoofd en armen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb dit nieuws nog nergens gezien...
Wederom: als ik deze vrouwen op straat tegen zou komen, zou ik verbazing voelen. Maar oordelen doe ik niet. Ik vind het alleen vreemd. Ik zal ze iig niet aanspreken op hun manier van kleden. Why should I.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:15 schreef Hierro het volgende:
[..]
Het is nu toch wel duidelijk dat Ambipur enorm hypocriet is. Zelf generaliseert ze er op los, maar als andere mensen het doen reageert ze verontwaardigd en verafschuwd.
Ik vind zulke gewaden inderdaad helemaal niks. Maar dat kunnen net zo goed anti-Erdogan mensen zijn.quote:
Nee, ik doel op dat er idd een dode is. Heb dat nog nergens bevestigd gezien?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Was op de stream in Istanbul - de 'handycam' die live uitzond zeg maar, niet de RT. Daar reed een auto met een kilometertje of 40, 50 per uur dwars door de menigte heen, met 1 (zwaar)gewonde als gevolg. Kwartiertje later ambulance ook in beeld, en het erin dragen van de brancard. Hij was toen nog bij bewustzijn en bewoog met hoofd en armen.
Ik zoek even op hoe laat het gebeurde en link dan onze reacties eventjes
Daarom lees ik jouw posts graag. Heb zelf niet echt door dat er iets groots gaande was in TR.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook steeds; Turken in Europa hebben makkelijk praten, die zien een keer per jaar wat er aan vooruitgang is. Die staan er nooit bij stil hoe die vooruitgang wordt bereikt en met welke kleinzielige regeltjes je in Turkije zelf moet leven.
Dan kunnen die mensen die zojuist op het geloof aan het schelden waren ook pro-Erdogan mensen zijn..quote:Op maandag 3 juni 2013 15:16 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik vind zulke gewaden inderdaad helemaal niks. Maar dat kunnen net zo goed anti-Erdogan mensen zijn.
Ik ook niet maar het schijnt getwitterd te zijn hierboven. Of die dode dan ook van deze 'auto-aanval' kwam of van een andere die we niet hebben gezien, weet ik ook niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik doel op dat er idd een dode is. Heb dat nog nergens bevestigd gezien?
Hier is de bron:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:19 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ook niet maar het schijnt getwitterd te zijn hierboven. Of die dode dan ook van deze 'auto-aanval' kwam of van een andere die we niet hebben gezien, weet ik ook niet.
Dat is waar. Wij kunnen geen objectieve beoordeling maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook steeds; Turken in Europa hebben makkelijk praten, die zien een keer per jaar wat er aan vooruitgang is. Die staan er nooit bij stil hoe die vooruitgang wordt bereikt en met welke kleinzielige regeltjes je in Turkije zelf moet leven.
Ja, dit geeft toch weer aan dat als relschoppers niet met bierflessen en stenen gooien, er niet zomaar geweld tegen ze wordt gebruikt.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Overigens heb ik niets tegen vreedzame protesten. In Eskisehir gaven de jongeren het goede voorbeeld:
Wanneer gaat dit ophouden dan, ik wou nog een weekendje Istanbul doen deze maand.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, dit geeft toch weer aan dat als relschoppers niet met bierflessen en stenen gooien, er niet zomaar geweld tegen ze wordt gebruikt.
Morgen een grote staking in ieder geval.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit ophouden dan, ik wou nog een weekendje Istanbul doen deze maand.
Naja ik stel het wel uit tot Juli of Augustus dan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Morgen een grote staking in ieder geval.
Gast. Hou dit soort opmerkingen lekker voor je. Istanbul is groot genoeg, hoor. Dus er zijn wijken waar je gewoon heen kan gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit ophouden dan, ik wou nog een weekendje Istanbul doen deze maand.
lol, weet je hoe groot Istanbul is? Je kan vandaag nog gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat ik had begrepen zijn die protesten anders in het mooie centrum, waarom zou ik naar een buitenwijk gaan voor een weekendje weg? Tenminste, dat Taxim (of whatever) plein is toch centrum?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gast. Hou dit soort opmerkingen lekker voor je. Istanbul is groot genoeg, hoor. Dus er zijn wijken waar je gewoon heen kan gaan.
Mja, het Taksim-plein is toch wel een trekpleister.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gast. Hou dit soort opmerkingen lekker voor je. Istanbul is groot genoeg, hoor. Dus er zijn wijken waar je gewoon heen kan gaan.
Ik ga donderdag voor 3 dagen. Istanbul is groot genoeg neem ik aan en zoniet dan kan ik altijd nog in mijn hotel van de Efes genietenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat ik had begrepen zijn die protesten anders in het mooie centrum, waarom zou ik naar een buitenwijk gaan voor een weekendje weg? Tenminste, dat Taxim (of whatever) plein is toch centrum?
Heb normaal antwoord gegeven tochquote:Op maandag 3 juni 2013 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
Was ook maar een normale vraag hoor, maar laat maar dan.
Sorry.. De Turkin in mij werd wakker..quote:Op maandag 3 juni 2013 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
Was ook maar een normale vraag hoor, maar laat maar dan.
Dude, hou eens op met geste richting mijquote:Op maandag 3 juni 2013 15:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heb normaal antwoord gegeven toch
Bij sommige andere users moet je niet teveel op ingaan.
Ja maar lijkt me zo zonde om het centrum te moeten ontwijken, ik ben ook maar een domme toerist die nog nooit in Turkije geweest is, om dan te moeten resideren in een of andere nietszeggende buitenwijk klinkt ook niet bepaald leuk.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:27 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik ga donderdag voor 3 dagen. Istanbul is groot genoeg neem ik aan en zoniet dan kan ik altijd nog in mijn hotel van de Efes genieten
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:28 schreef expans het volgende:
Gewoon mee protesteren, maak je ook nog eens wat mee ^^.
Niet in Anatolië, maar wel ex-AKP stemmers in Istanbul. Overigens, Istanbul was qua stemmen een AKP bolwerk, ook Beyoglu waar de vlam in de pan sloeg.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is waar. Wij kunnen geen objectieve beoordeling maken.
Maar kan jij dat wel? Sta je ook in contact met bijvoorbeeld mensen in Anatolië die op Erdogan stemmen?
Ik heb je vaak genoeg genegeerd, hoeveel bs je ook postte, maar jij zoekt elke keer confrontatie en antwoord selectief op bepaalde inhoud en posts en kritische noten ontwijk je. Dan moet je niet zeuren als je het terugkrijgt.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dude, hou eens op met geste richting mij
Wanneer zijn de volgende verkiezingen?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet in Anatolië, maar wel ex-AKP stemmers in Istanbul. Overigens, Istanbul was qua stemmen een AKP bolwerk, ook Beyoglu waar de vlam in de pan sloeg.
Misschien scoor je er zelfs nog wat leuks mee voor de avonduren.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kan je met hun meedoen.
[ afbeelding ]
Begin volgend jaar voor de gemeentes, later in het jaar voor het parlement.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wanneer zijn de volgende verkiezingen?
Tayyip wil in elk geval voor president gaan de volgende keer.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wanneer zijn de volgende verkiezingen?
Toch is een Istanbul-AKP stemmer toch heel anders dan een Kayseri AKP-stemmer.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet in Anatolië, maar wel ex-AKP stemmers in Istanbul. Overigens, Istanbul was qua stemmen een AKP bolwerk, ook Beyoglu waar de vlam in de pan sloeg.
Zou hij doen aan damage control?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Begin volgend jaar voor de gemeentes, later in het jaar voor het parlement.
of uit Erzincan.. Die vind ik best eng.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Toch is een Istanbul-AKP stemmer toch heel anders dan een Kayseri AKP-stemmer.
Zucht. Dacht jij nou echt dat Istanbul de laatste 20 jaar alleen maar gegroeid is doordat de inwoners van de stad veel kindertjes hebben gemaakt? De meeste inwoners van Istanbul hadden hun wieg ergens anders staan en zijn vaak compleet met hun politieke overtuiging naar de stad verhuisd. De kans is groot dat een Istanbul-AKP stemmer bij een eerdere verkiezing zijn stem in Kayseri heeft uitgebracht.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Toch is een Istanbul-AKP stemmer toch heel anders dan een Kayseri AKP-stemmer.
Ach zal wel meevallen, voor ons doen is natuurlijk al snel een massale opkomst verdacht en indrukwekkend als er geen muziek/bier bij is betrokken. Nederlanders krijg je alleen bij elkaar voor een Koningsdag, WK of EK.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:34 schreef De_Guidance het volgende:
Hoe snel zoiets kan gaan blijft indrukwekkend (en ook een beetje verdacht)
Er is niks verdachts aan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:34 schreef De_Guidance het volgende:
Hoe snel zoiets kan gaan blijft indrukwekkend (en ook een beetje verdacht)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Voorschrift op 03-06-2013 15:37:43 (ff spoiler, just in case) ]
Heb ik ook gedaan. Erg leukquote:Op maandag 3 juni 2013 15:28 schreef expans het volgende:
Gewoon mee protesteren, maak je ook nog eens wat mee ^^.
Dit filmpje?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Was op de stream in Istanbul - de 'handycam' die live uitzond zeg maar, niet de RT. Daar reed een auto met een kilometertje of 40, 50 per uur dwars door de menigte heen, met 1 (zwaar)gewonde als gevolg. Kwartiertje later ambulance ook in beeld, en het erin dragen van de brancard. Hij was toen nog bij bewustzijn en bewoog met hoofd en armen.
Ik zoek even op hoe laat het gebeurde en link dan onze reacties eventjes
Ik was je al voor.quote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:37 schreef Che_ het volgende:
Deze man schijnt te zijn overleden:Sjezus... Ziet er niet goed uit nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:37 schreef Che_ het volgende:
Deze man schijnt te zijn overleden:zijn 2 verschillende personen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou dezelfde auto kunnen zijn maar de stream die ik keek was vanuit de menigte zelf.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dit filmpje?
Wat zou jij doen als je een bestuurder bent en je wordt van alle kanten gestenigd?
Ook plankgas natuurlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dit filmpje?
Wat zou jij doen als je een bestuurder bent en je wordt van alle kanten gestenigd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:40 schreef aerdt het volgende:
Dan heb je deze nog die gisteren in Ankara was aangereden. Ziet er ook niet al te best uit ben ik bang...Oh dan vergis ik me - deze heb ik idd live gezien. Die kwam er (iig t/m de ambulance) wel levend van af dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:40 schreef aerdt het volgende:
Dan heb je deze nog die gisteren in Ankara was aangereden. Ziet er ook niet al te best uit ben ik bang...Die hoort volgens mij bij het filmpje hierboven... maarja die gast doet in eerste instantie niets. Dat relschoppende tuig dwingt hem om zichzelf te verdedigen en te planken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij ergens wordt bekogeld probeer je daar ook te weg te komen lijkt mij. Hoe dan ook , lijkt meer op een tragische samenloop dan opzet.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:44 schreef Ambipur het volgende:
Dun is dat lijntje van kijk die betogers dan tot, ze verdienen al dat geweld/de dood.
Yazik.
Ga ajb. Doel niet op jou.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:44 schreef Che_ het volgende:
Pffffff, hoe bedoel je woorden in de mond schuiven.
Dit inderdaad, ik zou ook niet vrolijk in die auto blijven zitten met 2km/u beetje toeteren om vriendelijk te verzoeken of ze aan de kant willen gaan, terwijl de stenen en knuppels op me afvliegen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als jij ergens wordt bekogeld probeer je daar ook te weg te komen lijkt mij. Hoe dan ook , lijkt meer op een tragische samenloop dan opzet.
Ramptoeristje.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:47 schreef superworm het volgende:
Op de RT-stream gebeurt geen ruk, weinig mensen. Welke kan ik het best aanzetten?
Maar om dat een soort van eigen schuld dikke bult sfeer te maken?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als jij ergens wordt bekogeld probeer je daar ook te weg te komen lijkt mij. Hoe dan ook , lijkt meer op een tragische samenloop dan opzet.
Zo bedoelde ik het ook weer nietquote:
Nee, meer een ongelukkig jongen die toevallig voor de bumper stond op een ongelukkig tijdstip.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Maar om dat een soort van eigen schuld dikke bult sfeer te maken?
Of..relschoppers willen weer auto's in de fik steken en dingen kapot maken..gooien stenen tegen de auto waardoor de chauffeur in levensgevaar komt en in paniek raakt en snel weg wilt, wat natuurlijk logisch is.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, meer een ongelukkig jongen die toevallig voor de bumper stond op een ongelukkig tijdstip.
Beide voorbeelden meermaals gezien in het recente verleden - opzet én wanhoop - dus valt zonder extra info weinig over te zeggen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Of..relschoppers willen weer auto's in de fik steken en dingen kapot maken..gooien stenen tegen de auto waardoor de chauffeur in levensgevaar komt en in paniek raakt en snel weg wilt, wat natuurlijk logisch is.
Het dan opnemen voor de stenengooiers is erg beschamend.
je ziet toch genoeg in het filmpje?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Beide voorbeelden meermaals gezien in het recente verleden - opzet én wanhoop - dus valt zonder extra info weinig over te zeggen.
Niet of de dode jongen schuldig is aan plunderen/rellen. En of de chauffeur uit wanhoop doorreed, of uit woede/opzet.quote:
Je ziet toch dat die in het begin gewoon rustig wil doorrijden, maar geblokkeerd wordt en mensen rennen op de auto af.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:58 schreef superworm het volgende:
[..]
Niet of de dode jongen schuldig is aan plunderen/rellen. En of de chauffeur uit wanhoop doorreed, of uit woede/opzet.
Ja ga ff zitten ruzieën.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:15 schreef Hierro het volgende:
[..]
Het is nu toch wel duidelijk dat Ambipur enorm hypocriet is. Zelf generaliseert ze er op los, maar als andere mensen het doen reageert ze verontwaardigd en verafschuwd.
Bram Vermeulen woont er ook en is ook al live bezig. Iedere omroep gaat weer een ander sturen?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:33 schreef superworm het volgende:
Via FB verneem ik dat de Turks-Nederlandse schrijver Özcan Akyol, die ook voor FOK! gecolumneerd heeft jaren geleden, vanavond naar Istanbul vertrekt om "het met eigen ogen te zien" en verslag te doen voor EenVandaag. Morgen 1e verslag.
Ik lees juist dat PKK'ers op het leger hebben geschoten.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:07 schreef aerdt het volgende:
Het is nog onbevestigd, maar berichten dat Cobra helikopters terugtrekkende PKK strijders aan het bombarderen zijn bij Roboski. Als dat inderdaad waar is dan gaat de regering wel heel erg ver om de aandacht te proberen af te leiden.
Oh please.. Was iets kleinsquote:Op maandag 3 juni 2013 16:07 schreef aerdt het volgende:
Het is nog onbevestigd, maar berichten dat Cobra helikopters terugtrekkende PKK strijders aan het bombarderen zijn bij Roboski. Als dat inderdaad waar is dan gaat de regering wel heel erg ver om de aandacht te proberen af te leiden.
quote:Op maandag 3 juni 2013 16:07 schreef aerdt het volgende:
Lijkt het gelukkig wel op. .quote:
Staat ook op Hurriyet.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:13 schreef aerdt het volgende:
[..]
Lijkt het gelukkig wel op. .
Las het op the twitter account van de Foreign & Public Relations, Kurdish Federation UK, maar verder is er maar weinig informatie over te vinden. Vraag me trouwens niet hoe ik op dat account terecht ben gekomen
Blijkbaar vergat iemand de Foreign & Public Relations guy in te lichten, het is inderdaad slechts een klein incidentquote:
Als dat vuilniszakken zijn, wil ik niet over je strapless topje beginnen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het lijkt me dat zo opzichtig met Ocalanvlaggen rondlopen in Turkije (zeer) schadelijk is sympathie op te wekken? Kan dit niet zo goed plaatsen eigenlijk.quote:
Dat zijn vuilniszakken. Begin maar over mijn topje.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als dat vuilniszakken zijn, wil ik niet over je strapless topje beginnen.
De schattige studenten en hippies zijn terug naar hun werk. Nu blijven dit soort figuren over denk ik.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het lijkt me dat zo opzichtig met Ocalanvlaggen rondlopen in Turkije (zeer) schadelijk is sympathie op te wekken? Kan dit niet zo goed plaatsen eigenlijk.
Laat gaan man, is het niet waard.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als dat vuilniszakken zijn, wil ik niet over je strapless topje beginnen.
quote:
Dit gaat om Turkije. Wtf gebeurt er met deze apen?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De schattige studenten en hippies zijn terug naar hun werk. Nu blijven dit soort figuren over denk ik.
Er wonen heel veel Koerden in Istanbul en een deel daarvan is natuurlijk Ocalan sympathisant.
Klopt, maar ondanks dat lijkt me dat je in het algemeen in Turkije weinig sympathie oproept als je met een Ocalanvlag gaat wapperen. Niet zo slim.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:21 schreef De_Guidance het volgende:
De schattige studenten en hippies zijn terug naar hun werk. Nu blijven dit soort figuren over denk ik.
Er wonen heel veel Koerden in Istanbul en een deel daarvan is natuurlijk Ocalan sympathisant.
MOET JE MAAR INTEGRERENquote:Op maandag 3 juni 2013 14:41 schreef Voorschrift het volgende:
Al die Turkse tekst, dat kan een normale Nederlander toch niet volgen wat jullie allemaal bespreken.
Oké, ik sympathiseerde eerste met je, omdat je op een vernederende wijze werd aangesproken op je kleding. Ik ga de volgende keer echt niet omkijken, als je voor hoer uitgescholden wordt.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zijn vuilniszakken. Begin maar over mijn topje.
Elke keer als ze Everywhere is Taksim zeggen moet ik aan dit denkenquote:Op maandag 3 juni 2013 16:28 schreef aerdt het volgende:
Al Jazeera reporter:
Duizenden mensen in Ankara roepen leuzen als "the resistance is everywhere, everywhere is Takism Square". Politie gebruikt traangas en water kanonnen om ze uiteen te jagen..
Al Jazeera's Rawya Rageh zegt dat in Ankara de politie een andere strategie gebruikt dan in Istanbul. Waar in Istanbul de politie zich niet langer meer laat zien bij Taksim Square, doet de politie in Ankara er alles aan om demonstranten weg te houden van regeringsgebouwen.
Foto van vrouw die de politie vraagt te stoppen met pepper spray te gebruiken (Je kan het maar vragen toch)
[ afbeelding ]
Je loopt drie dagen achter.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een helden die Turkse politie..
Je hebt echt oogkleppen op als je denkt dat DHKP-C/PKK etc. deze demonstraties niet gaan misbruiken voor hun eigen doelen, dat roept Erdogan al vanaf dag 1.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:22 schreef Ambipur het volgende:
Dit gaat om Turkije. Wtf gebeurt er met deze apen?
En agent antwoord netjes terug zo te zien.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:28 schreef aerdt het volgende:
Al Jazeera reporter:
Duizenden mensen in Ankara roepen leuzen als "the resistance is everywhere, everywhere is Takism Square". Politie gebruikt traangas en water kanonnen om ze uiteen te jagen..
Al Jazeera's Rawya Rageh zegt dat in Ankara de politie een andere strategie gebruikt dan in Istanbul. Waar in Istanbul de politie zich niet langer meer laat zien bij Taksim Square, doet de politie in Ankara er alles aan om demonstranten weg te houden van regeringsgebouwen.
Foto van vrouw die de politie vraagt te stoppen met pepper spray te gebruiken (Je kan het maar vragen toch)
[ afbeelding ]
Nee hoor. Alleen de posts van Erdogan-adepten wijzen daar op.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
En agent antwoord netjes terug zo te zien.
Heel veel dingen wijzen erop dat de politie pas geweld is gaan gebruiken als reactie tegen relschoppers.
Zoals je hier dus ziet:quote:Op maandag 3 juni 2013 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen de posts van Erdogan-adepten wijzen daar op.
Joh, veel van dat geweld slaat toch helemaal nergens op man.. is puur sadisme.. en zeker zo'n hard optreden tegen vrouwen is te walgelijk voor woorden.. of de beelden van intrappen op een demonstrant die knock-out op d grond ligt en zich niet kan verweren.. die politie zijn de honden van Erdogan, zitten een hoop psychiatrische figuren tussen..quote:Op maandag 3 juni 2013 16:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heel veel dingen wijzen erop dat de politie pas geweld is gaan gebruiken als reactie tegen relschoppers.
Erdogan heeft het over CHP.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je hebt echt oogkleppen op als je denkt dat DHKP-C/PKK etc. deze demonstraties niet gaan misbruiken voor hun eigen doelen, dat roept Erdogan al vanaf dag 1.
quote:Op maandag 3 juni 2013 16:28 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Oké, ik sympathiseerde eerste met je, omdat je op een vernederende wijze werd aangesproken op je kleding. Ik ga de volgende keer echt niet omkijken, als je voor hoer uitgescholden wordt.
Wie de schoen past....quote:Op maandag 3 juni 2013 16:35 schreef De_Guidance het volgende:
Welke Erdogan adepten? Volgens mij nul aanwezig hier..
Politie zal er wel om gevraagd hebben.quote:
Dit verspreidt dan niemand... Eerste keer dat ik het zie. Lijkt me heel redelijk dat de politie hier ingrijpt. Is het zeker dat dit over de Gezi Park protesten gaat en niet een eerdere video is?quote:
Er zijn meer agenten die gewoon een blok vormen en niet aanvallen tenzij aangevallen, dan een enkeling die erop losslaat waarvan beelden de wereld overgaan. Als elke agent geweld had gebruikt zo het 10000x zo erger zijn dan nu het geval is/was.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Joh, veel van dat geweld slaat toch helemaal nergens op man.. is puur sadisme.. en zeker zo'n hard optreden tegen vrouwen is te walgelijk voor woorden.. of de beelden van intrappen op een demonstrant die knock-out op d grond ligt en zich niet kan verweren.. die politie zijn de honden van Erdogan, zitten een hoop psychiatrische figuren tussen..
Je maakt denigrerende opmerkingen over ze. Je gaat gewoon te ver.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]Het verschil is, ik oordeel idd over hun kledingwijze, maar dat ze het doen is hun goed recht en ik zal ze er nimmer op aanspreken.
Ik kom wel voor mijzelf op, rahat ol.
Geen moeite instekenquote:Op maandag 3 juni 2013 16:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij weet echt niet waar je over praat he...
Ik heb het recht over ze te oordelen, zolang ik ze daar niet mee lastigval heb jij daar niets over te zeggen. En als je daar wel iets over wil zeggen, doe je ding. Ik vind het gewoon een vuilniszak en zo'n zwarte zak heeft niets met de islam te maken. Dit is mijn mening en daar mag u het mee doen. Of niet. Wat jij wil.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je maakt denigrerende opmerkingen over ze. Je gaat gewoon te ver.
Hij benoemt letterlijk CHP.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij weet echt niet waar je over praat he...
Vay vay vay.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:40 schreef De_Guidance het volgende:
Niet met zijn allen op Ambi heren. Wees een centilmen.
Je kan je beter concentreren op het nieuws dan op deze trollen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb het recht over ze te oordelen, zolang ik ze daar niet mee lastigval heb jij daar niets over te zeggen. En als je daar wel iets over wil zeggen, doe je ding. Ik vind het gewoon een vuilniszak en zo'n zwarte zak heeft niets met de islam te maken. Dit is mijn mening en daar mag u het mee doen. Of niet. Wat jij wil.
[..]
Hij benoemt letterlijk CHP.
Nee hij heeft het over marjinal gruplar zonder namen te noemen. Hij heeft het verder bij de CHP alleen over de CHP zihniyetiquote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 16:40 schreef De_Guidance het volgende:
Niet met zijn allen op Ambi heren. Wees een centilmen.
quote:Gül: democratie is meer dan verkiezingen
President Abdullah Gül van Turkije heeft maandag opnieuw afstand genomen van zijn partijgenoot premier Recep Tayyip Erdogan. Democratie is meer dan alleen verkiezingen, zei de president volgens Turkse media. 'Wij leven in een open maatschappij en mensen moeten uiteenlopende meningen kunnen uiten, als dat maar met wederzijds respect gebeurt', zei Gül.
Erdogan riep maandagmiddag zijn aanhangers op tot kalmte en weet de golf van protesten tegen hem en de regering aan extremisten. De islamitische AK-Partij heeft bij drie verkiezingen achtereen haar aanhang zien toenemen en heeft het volk achter zich, zei de premier.
In het weekeinde greep de president in, nadat Erdogan had gezegd dat de politie tegen demonstranten op het Taksimplein in het centrum van Istanbul zou blijven optreden. Volgens Turkse media belde Gül daarop met het ministerie van Binnenlandse Zaken en de gouverneur van de betrokken provincie. Kort daarop trok de politie zich terug en trokken tienduizenden betogers het plein op.
Bron: Volkskrant
Je valt ze hiermee juist wel lastig en met jouw redenering mag ik juist wel over jou oordelen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb het recht over ze te oordelen, zolang ik ze daar niet mee lastigval heb jij daar niets over te zeggen. En als je daar wel iets over wil zeggen, doe je ding. Ik vind het gewoon een vuilniszak en zo'n zwarte zak heeft niets met de islam te maken. Dit is mijn mening en daar mag u het mee doen. Of niet. Wat jij wil.
quote:Op maandag 3 juni 2013 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan je beter concentreren op het nieuws dan op deze trollen.
Over trollen gesproken.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Politie zal er wel om gevraagd hebben.
Heb het idee dat het voornamelijk om aandacht gaat.. Heb het liever over het nieuws eigenlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Gezien het aantal generaliserende en hypocriete opmerkingen die ze heeft gemaakt mag ze blij zijn dat ze af en toe nog een normale antwoord terugkrijgt...
Ik heb die vrouwen niet aangesproken, hoe val ik ze lastig?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:44 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je valt ze hiermee juist wel lastig en met jouw redenering mag ik juist wel over jou oordelen.
Oh god. Tuurlijk. Ja. Het is allemaal om aandacht dit.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb het idee dat het voornamelijk om aandacht gaat.. Heb het liever over het nieuws eigenlijk.
Ik heb net een foto geplaatst van 3 dagen oud.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh god. Tuurlijk. Ja. Het is allemaal om aandacht dit.
Plaats nieuws dan.
Denk je dat er niemand met een gezichtssluier dit leest, of dat niemand ze vertelt wat een aleviet over ze zegt. Ja, dan worden ineens alevieten in brand gestoken.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb die vrouwen niet aangesproken, hoe val ik ze lastig?
Oordeel maar, alsof je dat niet reeds hebt gedaanZolang je mij niet letterlijk komt aanspreken interesseert het mij niet.
Die is nu al uitgekauwd. Er is niet veel nieuws at the moment.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb net een foto geplaatst van 3 dagen oud.
Ik had het niet over een gezichtssluierquote:Op maandag 3 juni 2013 16:47 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Denk je dat er niemand is met een gezichtssluier dat hier leest, of dat iemand ze niet vertelt wat een aleviet over ze zegt. Ja, dan worden ineens alevieten in brand gestoken.
Ja weet ik, je moet mij ook niet al te serieus nemen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die is nu al uitgekauwd. Er is niet veel nieuws at the moment.
Enorm trieste laatste zin. Kun je zo slecht met kritiek omgaan?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:47 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Denk je dat er niemand met een gezichtssluier dit leest, of dat niemand ze vertelt wat een aleviet over ze zegt. Ja, dan worden ineens alevieten in brand gestoken.
Ik heb het niet over aleviler. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen zoals jij geweld provoceren door grenzeloos te kletsen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:50 schreef Ambipur het volgende:
De ware gezichten van bepaalde types komen altijd uit. Met Turken discussieren is zo standaard.
Zodra ze het niet kunnen winnen met woorden, hebben ze het weer over aleviler.. Ben het gewend en toch verbaast het mij weer.
Je moet wel echt een aap zijn als je daarop reageert met brandstichting hoor. Provocatie of niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb het niet over aleviler. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen zoals jij geweld provoceren door grenzeloos te kletsen.
Het was een verwijzing naar de verbranding van alevieten in Turkije vanwege religieuze rellen tig jaren terug. Ik bedoelde niet dat ik haar of alevieten in brand ging steken. XDquote:Op maandag 3 juni 2013 16:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Enorm trieste laatste zin. Kun je zo slecht met kritiek omgaan?
7quote:Op maandag 3 juni 2013 16:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb het niet over aleviler. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen zoals jij geweld provoceren door grenzeloos te kletsen.
Nee dat denk ik ook niet. Maar je doet alsof het een logische reactie is op zo'n opmerking. In mijn ogen is het per definitie een debielen-actie.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het was een verwijzing naar de verbranding van alevieten in Turkije vanwege religieuze rellen tig jaren terug. Ik bedoelde niet dat ik haar of alevieten in brand ging steken. XD
ouchtwitter:zerohedge twitterde op maandag 03-06-2013 om 16:50:16Turkey closes down 10.5%. Kapali Carsi PMI must have beat reageer retweet
Ja, het is een logische reactie van mensen als je elkaar voor slet en vuilniszak uitmaakt. Als je in een vredige samenleving wil leven met verschillende religies en gewoontes, dan moet je niet zo over elkaar praten.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee dat denk ik ook niet. Maar je doet alsof het een logische reactie is op zo'n opmerking. In mijn ogen is het per definitie een debielen-actie.
Dat vind Erdogan blijkbaar ookquote:Op maandag 3 juni 2013 16:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja en het is een achterlijke mening.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, het is een logische reactie van mensen als je elkaar voor slet en vuilniszak uitmaakt. Als je in een vredige samenleving wil leven met verschillende religies en gewoontes, dan moet je niet zo over elkaar praten.
Ben ik nu duidelijk?
Er word geprotesteerd tegen de autoritaire houding van Erdogan, tegen zijn beleid dat gevoerd word betreffende Syrië en de PKK, en ook deels door het conservatieve (wat word aangewakkerd door de seculiere oppositie). Verder zijn er nog enkele groeperingen actief die rellen om het rellen (links, communisten, pkk'ers etc)quote:
Ha jij ook er bij. Het gaat immers over aleviler.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:58 schreef Che_ het volgende:
Een deel Alevieten heeft wel oa. misbruik gemaakt van de situatie, maar ze zijn niet de enige natuurlijk. Ze waren er wel vroeg bij
Wat is burberoorlog eigenlijk?
Ja. Je bent een echte AKPli en dus niet meer srs te nemen voor mij.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, het is een logische reactie van mensen als je elkaar voor slet en vuilniszak uitmaakt. Als je in een vredige samenleving wil leven met verschillende religies en gewoontes, dan moet je niet zo over elkaar praten.
Ben ik nu duidelijk?
Wat...??quote:Op maandag 3 juni 2013 17:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ha jij ook er bij. Het gaat immers over aleviler.
Ik heb je nergens schijnheilig genoemd.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Je bent een echte AKPli en dus niet meer srs te nemen voor mij.
Blijkbaar heb jij niets meer te zeggen en ga je strooien met Alevilik. Noemt mij schijnheilig en doet dat vervolgens zelf ook. Yuru be.
Het is mijn mening of opvatting niet, het is een simpele vraag. Waarom je quote dat het simplistisch is, ontgaat mij.quote:
Kardes, laat zitten. Jij bent slecht in discussieren en begint over rare dingen.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb je nergens schijnheilig genoemd.
Ze maakte mij net uit voor een AKP'er. Dus dit is niet zo bijzonderquote:Op maandag 3 juni 2013 17:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat...??
Eerste keer in deze hele reeks dat ik wat over Alevieten post. (wat betrekking heeft op de rellen)
Deze denkwijze is oa. een oorzaak van de wrijving die er nu is in Turkije. Mensen in generaliseren, discrimineren.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:01 schreef Ambipur het volgende:
Je bent een echte AKPli en dus niet meer srs te nemen voor mij.
Ik geef antwoord op de vraag. Ik vind het een stuk complexer dan het vraagstuk over conservatisme. Spelen meer dingen. Waaronder spanningen over zijn stijl en de grote verbouwingen. Tevens zijn er ook marginale groepen actief.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:03 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
Het is mijn mening of opvatting niet, het is een simpele vraag. Waarom je quote dat het simplistisch is, ontgaat mij.
Oke, duidelijk! Wat doet hij tegen de PKK?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:01 schreef expans het volgende:
[..]
Er word geprotesteerd tegen de autoritaire houding van Erdogan, tegen zijn beleid dat gevoerd word betreffende Syrië en de PKK, en ook deels door het conservatieve (wat word aangewakkerd door de seculiere oppositie). Verder zijn er nog enkele groeperingen actief die rellen om het rellen (links, communisten, pkk'ers etc)
Hey, reageer je weer op mij? Wat leukquote:Op maandag 3 juni 2013 17:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
Deze denkwijze is oa. een oorzaak van de wrijving die er nu is in Turkije. Mensen in generaliseren, discrimineren.
Wat wel echt triest is.. het hypocriete. Anderen beschuldigen van dingen die je zelf doet..
Wat jij bent interesseert mij niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:05 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze maakte mij net uit voor een AKP'er.
Nee. Daar komt geen verbetering in. Of eigenlijk wel, want Erdogan zorgt ervoor dat hij de juiste personen op de juiste plek dumpt, waardoor er geen kritisch geluid meer is.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:07 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
Oke, duidelijk! Wat doet hij tegen de PKK?![]()
Dat is iets van Koerdische personen, toch?
Ik las overigens dat er in Turkije soms personen worden opgepakt (o.a. journalisten) vanwege een afwijkende mening over o.a. religie (Islam). Ik mag toch hopen dat daar verbetering in komt ooit!
Weer zeg je ditquote:
Ik doelde niet op jou.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Weer zeg je dit
nogmaals.. eerste keer dat ik wat zei over Alevieten. En het was niet discriminerend of beledigend.
Dus, hoezo denk jij dat ik wat tegen Alevi heb?
Ik ben ook niet tegen alevieten. Dus je reactie is ook een raadsel voor mij.quote:
Ah, daar is die weerquote:Op maandag 3 juni 2013 17:09 schreef polderturk het volgende:
Erdogan is een landverrader. Bekijk de volgende video voor het bewijs. Waarom negeren de Erdogan aanhangers dit?
Maar je quote mij?quote:
Kappen.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen alevieten. Dus je reactie is ook een raadsel voor mij.
Maar zijn autoritaire stijl heeft uiteindelijk ook te maken met dat het land conservatiever wordt, lijkt mij.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik geef antwoord op de vraag. Ik vind het een stuk complexer dan het vraagstuk over conservatisme. Spelen meer dingen. Waaronder spanningen over zijn stijl en de grote verbouwingen. Tevens zijn er ook marginale groepen actief.
Mwoah Turkije heeft juist jarenlang een "seculiere" autoritaire onderdrukking gehad. Dus ik denk niet dat het autoritair is ómdat het conservatief is.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:15 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
Maar zijn autoritaire stijl heeft uiteindelijk ook te maken met dat het land conservatiever wordt, lijkt mij.
Ik hoop het wel voor de mensen. Het lijkt mij best vreselijk om niet alles te kunnen schrijven wat je wil en als journalist/blogger lijkt het mij juist leuk om kritisch naar zaken te kijken. Ik vind zelfs dat het moet.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. Daar komt geen verbetering in. Of eigenlijk wel, want Erdogan zorgt ervoor dat hij de juiste personen op de juiste plek dumpt, waardoor er geen kritisch geluid meer is.
Hij plant zijn aanhangers neer als eigenaar van een tv-zender bijv.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:18 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
Ik hoop het wel voor de mensen. Het lijkt mij best vreselijk om niet alles te kunnen schrijven wat je wil en als journalist/blogger lijkt het mij juist leuk om kritisch naar zaken te kijken. Ik vind zelfs dat het moet.![]()
Wat bedoel je met de juiste personen op de juiste plek?
Dreigen met geweld, bah wat is het ook een beest die Erdogan.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:14 schreef Triggershot het volgende:
Erdogan net op TV:
'Hebben jullie enig idee hoeveel mensen van mijn achterban ik gedwongen binnen moet houden, zodat het niet nog meer gaat escaleren?'
Oke, dat is waar. Maar bij deze man staat het in verband omdát hij dus autoritair is en het daardoor conservatiever wordt. Omdat hij dat nou eenmaal wil en opdringt. Tenminste, dat is mijn logica.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mwoah Turkije heeft juist jarenlang een "seculiere" autoritaire onderdrukking gehad. Dus ik denk niet dat het autoritair is ómdat het conservatief is.
Zo is president Gül conservatief maar totaal niet autoritair.
Erbakan was een Duitse pion, gelukkig ligt hij nu onder de zoden.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:17 schreef polderturk het volgende:
Bekijk deze video. Erbakan laat zien op wat voor manier Erdogan de boel bedriegt. Hij werkt voor een groter Israel.
Bullshit, hij wijst ze juist op de feiten, dat er niet sprake is van een heel land tegen hem. Maar goed je leest natuurlijk wat je wilt.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dreigen met geweld, bah wat is het ook een beest die Erdogan.
Waarom reageer je niet inhoudelijk? Erdogan zegt met zijn eigen woorden dat hij de mede voorzitter is van the Greater Middle East Project, en daarmee is hij een vijand van het Turkse volk. EN TOCH blijf jij ook Erdogan steunen. Daarmee ben jij ook een vijand van Turkije.quote:
Staatsrechtelijk gezien heeft Gül toch ook minder in de melk te brokkelen dan Erdogan? (binnen de AKP is Erdogan toch ook meer vooraanstaand dan Gül?)quote:Op maandag 3 juni 2013 17:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mwoah Turkije heeft juist jarenlang een "seculiere" autoritaire onderdrukking gehad. Dus ik denk niet dat het autoritair is ómdat het conservatief is.
Zo is president Gül conservatief maar totaal niet autoritair.
Ik denk dat jij leest wat jij wil..quote:Op maandag 3 juni 2013 17:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bullshit, hij wijst ze juist op de feiten, dat er niet sprake is van een heel land tegen hem. Maar goed je leest natuurlijk wat je wilt.
Ik ben to-taal geen fan of voorstander van Erdogan. Laat dat aub duidelijk zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet inhoudelijk? Erdogan zegt met zijn eigen woorden dat hij de mede voorzitter is van the Greater Middle East Project, en daarmee is hij een vijand van het Turkse volk. EN TOCH blijf jij ook Erdogan steunen. Daarmee ben jij ook een vijand van Turkije.
Als die ene agent niet wordt opgepakt en gestraft heb betekt dat dat het overheidsbeleid is.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er zijn meer agenten die gewoon een blok vormen en niet aanvallen tenzij aangevallen, dan een enkeling die erop losslaat waarvan beelden de wereld overgaan. Als elke agent geweld had gebruikt zo het 10000x zo erger zijn dan nu het geval is/was.
Ik denk, ik denk, heb jij of de ander wel uberhaupt enig idee op welke vraag dat een antwoord was?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk dat jij leest wat jij wil..Zijn houding heeft alles veroorzaakt.
Je hebt dit al 600x gezegd.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet inhoudelijk? Erdogan zegt met zijn eigen woorden dat hij de mede voorzitter is van the Greater Middle East Project, en daarmee is hij een vijand van het Turkse volk. EN TOCH blijf jij ook Erdogan steunen. Daarmee ben jij ook een vijand van Turkije.
Dat zou wel mskien zijnquote:Op maandag 3 juni 2013 17:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk dat jij leest wat jij wil..Zijn houding heeft alles veroorzaakt.
Alsof ze dat zo ff achterhalen wie dat geweest is.. en wie weet worden ze alsnog vervolgd.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Als die ene agent niet wordt opgepakt en gestraft heb betekt dat dat het overheidsbeleid is.
De reactie op criminele agenten zoals dat bepaalt of het land wel of niet staatsgeweld pleegt.
Dus jij vindt de wijze waarop hij reageert goed. Ok. Zou een approach a la Gul niet beter zijn geweestquote:Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk, ik denk, heb jij of de ander wel uberhaupt enig idee op welke vraag dat een antwoord was?
Zijn houding zorgt er voor dat het land niet keldert in een groter chaos.
Klopt. Hij heeft echter wel wat essentiële dingen zoals vetorecht op wetten.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:21 schreef Capi het volgende:
[..]
Staatsrechtelijk gezien heeft Gül toch ook minder in de melk te brokkelen dan Erdogan? (binnen de AKP is Erdogan toch ook meer vooraanstaand dan Gül?)
Erdogan is niet alleen premier van het land, maar ook voorzitter van zijn partij en direct verantwoordelijk voor zijn achterbans acties, Gul staat boven alle partijen en moet evenredig afstand bewaren, derhalve zijn beide geluiden een prima evenwicht.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dus jij vindt de wijze waarop hij reageert goed. Ok. Zou een approach a la Gul niet beter zijn geweest
?
quote:Op maandag 3 juni 2013 17:25 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
haha zag je hem. dat was even schrikken voor die jongens.
Ach ja, in hoeverre heeft hij die tot nu toe gebruikt? Ik vind het wel vergelijkbaar met Rusland, daar heeft Medvedev als president (lees: pion van Putin) ook weinig te zeggen lijkt het.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt. Hij heeft echter wel wat essentiële dingen zoals vetorecht op wetten.
Maar Gül is toch een AKP-adept?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erdogan is niet alleen premier van het land, maar ook voorzitter van zijn partij en direct verantwoordelijk voor zijn achterbans acties, Gul staat boven alle partijen en moet evenredig afstand bewaren, derhalve zijn beide geluiden een prima evenwicht.
Of een beetje zoals in Europa waar de landelijke politic niets te zeggen hebben en maar moeten doe wat ongekozen eurocraten uit brussel dicteren?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:27 schreef Capi het volgende:
[..]
Ach ja, in hoeverre heeft hij die tot nu toe gebruikt? Ik vind het wel vergelijkbaar met Rusland, daar heeft Medvedev als president (lees: pion van Putin) ook weinig te zeggen lijkt het.
Huh, juist andersom?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:27 schreef Capi het volgende:
[..]
Ach ja, in hoeverre heeft hij die tot nu toe gebruikt? Ik vind het wel vergelijkbaar met Rusland, daar heeft Medvedev als president (lees: pion van Putin) ook weinig te zeggen lijkt het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |