quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Al die kaarten, lekker boeiend.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ah deze bedoel ik
[ afbeelding ]
"Atatürk'ün Hayal Ettiği Türkiye Haritası"
Dat was het verdrag van Sevres, niet van Laussane. Door de overwinningen van Ataturk was het westen gedwongen het verdrag van Sevres te verwerpen. Het verdrag van Laussane kwam daarvoor in de plaats.quote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 14:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkse beurs 10% in de min trouwens.
De oude tijden keren terug.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkse beurs 10% in de min trouwens.
Ik wil het vertalen als het gevraagd word, maar ik vind het wel lastigquote:Op maandag 3 juni 2013 14:41 schreef Voorschrift het volgende:
Al die Turkse tekst, dat kan een normale Nederlander toch niet volgen wat jullie allemaal bespreken.
Een kleine samenvatting bij wat je post zou wel fijn zijn, niet iedereen hier is Turks-Nederlands.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik wil het vertalen als het gevraagd word, maar ik vind het wel lastigAls het moet doe ik het.
Just say my name, baby.
Vrienden,quote:
Ze zijn leuk.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:43 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens zijn het meestal hele slechte grappen dus jullie missen niks.
Turkse humor is wel soft zeg.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Vrienden,
Zoals jullie weten heeft Erdogan gezegd dat hij 50% van het volk (zijn supporters) met moeite thuis weet te houden. mochten wij deze buiten treffen, loop dan even naar een winkeltje en koop even 2 pakken macaroni als present, dan gaan ze vanzelf weg.
(ivm omkoop dingetjes ten tijde van verkiezingen)
Heel slecht ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:43 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens zijn het meestal hele slechte grappen dus jullie missen niks.
Helemaal niet. Dit is flauwe humor om ze uit te lachen. Niet over te brengen in het Nederlands helaas.quote:
Ja maar bedoel dat onze humor wat grover is, lijkt het.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dit is flauwe humor om ze uit te lachen. Niet over te brengen in het Nederlands helaas.
Nou er waren een paar hele grove die niet zijn vertaald..quote:Op maandag 3 juni 2013 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar bedoel dat onze humor wat grover is, lijkt het.
Ehm.. 1tje is grof vind ik.. Maar als je het vertaalt blijft er niets overquote:Op maandag 3 juni 2013 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar bedoel dat onze humor wat grover is, lijkt het.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ehm.. 1tje is grof vind ik.. Maar als je het vertaalt blijft er niets over
Poging wagen die te plaatsen dan?
Die over de derde brug?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ehm.. 1tje is grof vind ik.. Maar als je het vertaalt blijft er niets over
Poging wagen die te plaatsen dan?
Vind je het niet grappig?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:54 schreef expans het volgende:
Dat je daarom kan lachen :/
Ik heb inmiddels naast het politiegeweld genoeg misselijkmakende dingen gezien wat de AKP en MHP alleen maar ten goede zal komen. Idiots.
Van mij mogen mensen hun hoofddoekjes dragen. Van velen ook.. Daar gaat het niet om.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:57 schreef expans het volgende:
Nee het bewijst maar weer eens hoe hypocriet sommige kemalisten in Turkije zijn.
Vrijheid voor ieder behalve als het gaat om het geloof/hoofddoeken.
Het is jammer voor de normale protesterende burger maar genoeg idioten gezien die rellen om het rellen, bij zulke types kan ik het gedrag van de politie alleen maar toejuichen.
Tuurlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef De_Guidance het volgende:
Erg triest ook, Emine is een vriendelijke vrouw.
sprak hij als een echte Erdogan fan.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef Hierro het volgende:
Die gast met het Che-shirt mogen ze wat mij betreft wel helemaal kapotslaan.
quote:Op maandag 3 juni 2013 14:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Van mij mogen mensen hun hoofddoekjes dragen. Van velen ook.. Daar gaat het niet om.
Excessen zitten er bij. Je weet dat ik zo 30 video's kan toveren, die weer een ander beeld geven.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef expans het volgende:
[..]Laat dit soort video's zien aan de gemiddelde Turk uit de Anadolu en hij zal wensen dat de politie harder reageerde. Moet je eens horen wat die roept rond 0:55
https://www.facebook.com/photo.php?v=158203107695241
Makkelijk praten he zo vanuit het fijne Nederland.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Che_ het volgende:
Waarom zien die relschoppers niet in dat wat ze doen (om een punt te maken, voor de kick..wie het weet mag het zeggen) alleen maar schadelijk is. In Turkije hebben ze meer vrijheid dan ze denken (+stabiliteit en welvaart).
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef expans het volgende:
[..]Laat dit soort video's zien aan de gemiddelde Turk uit de Anadolu en hij zal wensen dat de politie harder reageerde. Moet je eens horen wat die roept rond 0:55
Waarom voel je weer de behoefte om te reageren op mij?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Makkelijk praten he zo vanuit het fijne Nederland.
Waarom ziet Erdogan niet in dat wat hij doet allemaal voor de macht en het geld, het is alleen maar schadelijk voor Turkije. Hij hoeft alleen maar een handreiking te doen om weer stabiliteit te krijgen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Che_ het volgende:
Waarom zien die relschoppers niet in dat wat ze doen (om een punt te maken, voor de kick..wie het weet mag het zeggen) alleen maar schadelijk is. In Turkije hebben ze meer vrijheid dan ze denken (+stabiliteit en welvaart).
Ik ben niet echt een Erdogan fan. Wel besef ik dat Erdogan het mindere kwaad is voor Turkije, veel beter dan die kemalisten. Het is ironisch dat men het heeft over vrijheid en democratie, terwijl ze Ataturk aanbidden. En dan heb je ook nog een mongool die rondloopt met een Che-shirt. Die gozer was niet echt een lieverdje.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Tuurlijk.
[..]
sprak hij als een echte Erdogan fan.
Noobtubequote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Dit soort filmpjes maken weer veel goed:
Zeker een counterstriker, die agent
En trouwens, waarom the fuck ga jij dan niet lopen rellenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat hij te achterlijk voor woorden is en denkt dat hij God is.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Waarom ziet Erdogan niet in dat wat hij doet allemaal voor de macht en het geld, het is alleen maar schadelijk voor Turkije. Hij hoeft alleen maar een handreiking te doen om weer stabiliteit te krijgen.
Wat wordt er geroepen?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef expans het volgende:
Omdat ik in NL woon. Dezelfde reden dat ik de demonstraties hier ook niet bezoek.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
En trouwens, waarom the fuck ga jij dan niet lopen rellen
lol hoe die daarna weglooptquote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Ook pas je vorige opmerking dan op jezelf toe en reageer niet op mij, wil je.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat ik in NL woon. Dezelfde reden dat ik de demonstraties hier ook niet bezoek.
Ik reageer wanneer ik wil, hoe ik wil. Dit is TR nietquote:Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ook pas je vorige opmerking dan op jezelf toe en reageer niet op mij, wil je.
Na een minuut lang gescholden te hebben op de politie en de mensen daar beneden roept die iets in de trant van ''ik neuk je geloof'' maar in het Turks komt schelden 10x harder aan.quote:
Zou je dat (liefst met bron) in de Anonops-reeks willen posten? Dank je wel.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef aerdt het volgende:
De eerste dode is officieel bevestigd door de Turkish Doctors Union.
De 20-jarige Mehmet Ayvalıtaş was aangereden door een auto die stoptekens negeerde. Mehmet was lid van de hacker group RedHack.
quote:
Daar zitten demonstranten in. Is ironisch bedoeld.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat juist types als jij dit dan toejuichen..Zegt wel iets...
[ afbeelding ]
Niets tegen hoofddoekjes trouwens.. Maar deze vuilniszakken vind ik wel apart.
Die gaat ik onthoudenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef expans het volgende:
[..]
Na een minuut lang gescholden te hebben op de politie en de mensen daar beneden roept die iets in de trant van ''ik neuk je geloof'' maar in het Turks komt schelden 10x harder aan.
Is het weer tijd voor nietszeggende plaatjes.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat juist types als jij dit dan toejuichen..Zegt wel iets...
[ afbeelding ]
Niets tegen hoofddoekjes trouwens.. Maar deze vuilniszakken vind ik wel apart.
Je hebt zelf toch ook gezegd dat we beter niet op elkaar kunnen reageren. Waarom zoek je dan telkens de confrontatie?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik reageer wanneer ik wil, hoe ik wil. Dit is TR niet
Luister, van mij mogen ze zich kleden, zoals zij zich willen. Ik roep ook niets over de islam.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Daar zitten demonstranten in. Is ironisch bedoeld.
Tevens lekker intolerant weer, je hebt het over je zulifkar verstoppen, maar wel de term 'vuilniszakken' gebruiken.
Godver is dit degene die gisteravond gewond naar het ziekenhuis werd gebracht? Dat zag ik en meerderen met mij hier live gebeuren...quote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef stbabylon het volgende:
Reuters: A 20-year-old Turkish man has died after a taxi drove into a group of protesters in Istanbul
Oh come on. Deze vind jij ook erg.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef Hierro het volgende:
[..]
Is het weer tijd voor nietszeggende plaatjes.
Weet niet, is wat Sky News op twitter mikte.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Godver is dit degene die gisteravond gewond naar het ziekenhuis werd gebracht? Dat zag ik en meerderen met mij hier live gebeuren...
Bedankt voor je vertaling.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef expans het volgende:
[..]
Na een minuut lang gescholden te hebben op de politie en de mensen daar beneden roept die iets in de trant van ''ik neuk je geloof'' maar in het Turks komt schelden 10x harder aan.
Sorry, geen idee hoe ik het kan posten in Anonops-reeks...Maar hier is de bron:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou je dat (liefst met bron) in de Anonops-reeks willen posten? Dank je wel.
Ik heb dit nieuws nog nergens gezien...quote:Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Godver is dit degene die gisteravond gewond naar het ziekenhuis werd gebracht? Dat zag ik en meerderen met mij hier live gebeuren...
Ja dat zeg ik ook steeds; Turken in Europa hebben makkelijk praten, die zien een keer per jaar wat er aan vooruitgang is. Die staan er nooit bij stil hoe die vooruitgang wordt bereikt en met welke kleinzielige regeltjes je in Turkije zelf moet leven.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het is nu toch wel duidelijk dat Ambipur enorm hypocriet is. Zelf generaliseert ze er op los, maar als andere mensen het doen reageert ze verontwaardigd en verafschuwd.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tevens lekker intolerant weer, je hebt het over je zulifkar verstoppen, maar wel de term 'vuilniszakken' gebruiken.
Geloof mij, lees ff deze reeks terug en tel hoeveel discriminerende opmerkingen en hypocriete uitspraken je tegenkomt van haar.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Was op de stream in Istanbul - de 'handycam' die live uitzond zeg maar, niet de RT. Daar reed een auto met een kilometertje of 40, 50 per uur dwars door de menigte heen, met 1 (zwaar)gewonde als gevolg. Kwartiertje later ambulance ook in beeld, en het erin dragen van de brancard. Hij was toen nog bij bewustzijn en bewoog met hoofd en armen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb dit nieuws nog nergens gezien...
Wederom: als ik deze vrouwen op straat tegen zou komen, zou ik verbazing voelen. Maar oordelen doe ik niet. Ik vind het alleen vreemd. Ik zal ze iig niet aanspreken op hun manier van kleden. Why should I.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:15 schreef Hierro het volgende:
[..]
Het is nu toch wel duidelijk dat Ambipur enorm hypocriet is. Zelf generaliseert ze er op los, maar als andere mensen het doen reageert ze verontwaardigd en verafschuwd.
Ik vind zulke gewaden inderdaad helemaal niks. Maar dat kunnen net zo goed anti-Erdogan mensen zijn.quote:
Nee, ik doel op dat er idd een dode is. Heb dat nog nergens bevestigd gezien?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Was op de stream in Istanbul - de 'handycam' die live uitzond zeg maar, niet de RT. Daar reed een auto met een kilometertje of 40, 50 per uur dwars door de menigte heen, met 1 (zwaar)gewonde als gevolg. Kwartiertje later ambulance ook in beeld, en het erin dragen van de brancard. Hij was toen nog bij bewustzijn en bewoog met hoofd en armen.
Ik zoek even op hoe laat het gebeurde en link dan onze reacties eventjes
Daarom lees ik jouw posts graag. Heb zelf niet echt door dat er iets groots gaande was in TR.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook steeds; Turken in Europa hebben makkelijk praten, die zien een keer per jaar wat er aan vooruitgang is. Die staan er nooit bij stil hoe die vooruitgang wordt bereikt en met welke kleinzielige regeltjes je in Turkije zelf moet leven.
Dan kunnen die mensen die zojuist op het geloof aan het schelden waren ook pro-Erdogan mensen zijn..quote:Op maandag 3 juni 2013 15:16 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik vind zulke gewaden inderdaad helemaal niks. Maar dat kunnen net zo goed anti-Erdogan mensen zijn.
Ik ook niet maar het schijnt getwitterd te zijn hierboven. Of die dode dan ook van deze 'auto-aanval' kwam of van een andere die we niet hebben gezien, weet ik ook niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik doel op dat er idd een dode is. Heb dat nog nergens bevestigd gezien?
Hier is de bron:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:19 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ook niet maar het schijnt getwitterd te zijn hierboven. Of die dode dan ook van deze 'auto-aanval' kwam of van een andere die we niet hebben gezien, weet ik ook niet.
Dat is waar. Wij kunnen geen objectieve beoordeling maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook steeds; Turken in Europa hebben makkelijk praten, die zien een keer per jaar wat er aan vooruitgang is. Die staan er nooit bij stil hoe die vooruitgang wordt bereikt en met welke kleinzielige regeltjes je in Turkije zelf moet leven.
Ja, dit geeft toch weer aan dat als relschoppers niet met bierflessen en stenen gooien, er niet zomaar geweld tegen ze wordt gebruikt.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:12 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Overigens heb ik niets tegen vreedzame protesten. In Eskisehir gaven de jongeren het goede voorbeeld:
Wanneer gaat dit ophouden dan, ik wou nog een weekendje Istanbul doen deze maand.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, dit geeft toch weer aan dat als relschoppers niet met bierflessen en stenen gooien, er niet zomaar geweld tegen ze wordt gebruikt.
Morgen een grote staking in ieder geval.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit ophouden dan, ik wou nog een weekendje Istanbul doen deze maand.
Naja ik stel het wel uit tot Juli of Augustus dan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Morgen een grote staking in ieder geval.
Gast. Hou dit soort opmerkingen lekker voor je. Istanbul is groot genoeg, hoor. Dus er zijn wijken waar je gewoon heen kan gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit ophouden dan, ik wou nog een weekendje Istanbul doen deze maand.
lol, weet je hoe groot Istanbul is? Je kan vandaag nog gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |