quote:VACATURE:
Een baan bij Tonika Music!
Tonika Music is een van de grootste rockshops van Nederland.
Dat is ons niet zomaar komen aanwaaien; dit hebben we bereikt door een up-to-date assortiment instrumenten en apparatuur, scherpe prijzen en een zeer deskundig verkoopteam dat echt aandacht voor de klant heeft en perfecte service hoog in het vaandel heeft staan.
Binnenkort ontstaat binnen dit sterke verkoopteam een vacature voor een:
Verko(o)p(st)er gitaar
Om te beginnen voor 15 uur per week, maar al snel dit jaar in etappes oplopend naar ca. 32 uur per week.
Profiel
We willen graag versterkt worden door een echt representatieve collega; snorren, baarden, piercings, tattoos, hoedjes, petjes en woeste haardossen zullen ongetwijfeld rock ’n roll zijn, wij zoeken dit niet in ons team en we willen hier graag op voorhand duidelijk in zijn.
Je moet een echt ‘scherp geslepen’ verkooptalent zijn, een smooth talker, zogezegd. Je moet het dus gewoon leuk vinden om met een goed verhaal te VERKOPEN. Voorlichters zoeken we niet, of mensen die moeite hebben om vlot te spreken, ook daar willen we duidelijk in zijn.
Zeer belangrijk is aantoonbare vakkennis; je moet verstand hebben van gitaren, effecten en versterkers. En je moet leergierig zijn op gebied van ukelele’s, mandolines en banjo’s, want ook die maken onderdeel uit van de gitaarafdeling.
Het moet in je bloed zitten dat je graag met mensen werkt en dat je in staat bent om met een flinke dosis flair op de winkelvloer te lopen. Je moet uitstralen dat je het LEUK vindt om in een winkel te werken en je er bewust van zijn dat jij degene bent die onze klanten een prettige winkelbeleving moet bezorgen.
Overtuigingskracht en zelfverzekerdheid zijn onmisbare elementen bij het tot stand brengen van verkopen en ook hierover moet je dus in ruime mate beschikken. Je moet uitstralen dat jij jezelf een prima verkoper vindt!
Je moet minimaal een MBO werk- en denkniveau hebben en zeer goede contactuele eigenschappen.
Daarnaast is het van belang dat je weet wat een muzikant beweegt; het is een pre wanneer je in een bandje speelt of hebt gespeeld, maar dit is geen must.
Tot slot willen we er graag op wijzen dat we roken ook niet rock ’n roll vinden en dat onze voorkeur dus altijd naar een niet-roker uitgaat.
Inspirerende omgeving
Wat we bieden? Een inspirerende omgeving voor een gitarist. Een hecht team. Voorkennis op je vakgebied, want we zijn voor alle leveranciers dermate belangrijk dat we altijd als een van de eersten op de hoogte worden gesteld van nieuwe ontwikkelingen. Collega’s die in bandjes spelen en dit graag met elkaar delen. Kortom, een prettig leven op het werk!
Solliciteren
Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel, (daarmee bedoelen we dat je op ALLE punten voldoet aan ons wensenplaatje en niet slechts op enkele punten) solliciteer dan zo spoedig mogelijk, met een gemotiveerde presentatie van jezelf en de reden waarom je bij ons solliciteert, voorzien van een recente foto en een up-to-date CV.
Graag per email reageren: nancy@tonika.nl
Ze slaan niet alleen de plank mis, dit is ook gewoon hartstikke niet toegestaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:23 schreef belsen het volgende:
Ik snap donders goed wat ze bedoelen met de advertentie, maar op deze manier lopen ze hun doel ermee helemaal mis.
Waarschijnlijk dachten ze dat ze zo de sollicitatieprocedure wat konden verkorten, alleen staan ze nu voor joker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ze slaan niet alleen de plank mis, dit is ook gewoon hartstikke niet toegestaan.
En ook zo lullig voor Tonika music in Groningen dat ons forum zo goed scoort in de Google-rankings. #muziek #gitaren #winkel #ukelele #banjo #mandolinequote:Op woensdag 22 mei 2013 23:35 schreef belsen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dachten ze dat ze zo de sollicitatieprocedure wat konden verkorten, alleen staan ze nu voor joker.
Terwijl doorgaans mannen met snorren als zeer betrouwbaar worden gezien.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:36 schreef zarGon het volgende:
De tering hey. Ik snap dat ze als verkoper een representatief persoon willen (lees: geen snorren, baarden, piercings, tattoos, hoedjes, petjes en woeste haardossen), maar dat ze zelfs zo ver gaan om een voorkeur te hebben voor een niet-roker.
De tering.
En vergeet woest aantrekkelijk nietquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:38 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Terwijl doorgaans mannen met snorren als zeer betrouwbaar worden gezien.
Ik bedoel maar!quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En vergeet woest aantrekkelijk niet
Is dit echt een serieuze vacature? Anders maak je even je bedrijf kapot in één dag..quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:08 schreef fraubitch het volgende:
Mooie rel nav onderstaande vacature van tonika.nl op Facebook.
Als het een stunt was geweest, was hij fantastisch geweest. Helaas, dat is het niet...![]()
[...]
Je moet een echt ‘scherp geslepen’ verkooptalent zijn, een smooth talker, zogezegd. Je moet het dus gewoon leuk vinden om met een goed verhaal te VERKOPEN. Voorlichters zoeken we niet, of mensen die moeite hebben om vlot te spreken, ook daar willen we duidelijk in zijn.[...]
Mwa, de dame in kwestie (Nancy) die dit geschreven heeft is helaas samen met haar man eigenaar van dit bedrijf.quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:37 schreef Tism het volgende:
Ik denk dat diegene die de vacature uitgeschreven heeft binnenkort ook naar een ander baantje mag gaan zoeken..
Ik weet dat je crewlid bent maar de vorige keer dat ik dit deed kreeg ik een ban voor 'Googlebait'. Ik denk ik waarschuw je even.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ook zo lullig voor Tonika music in Groningen dat ons forum zo goed scoort in de Google-rankings. #muziek #gitaren #winkel #ukelele #banjo #mandoline
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door NotGuilty op 23-05-2013 01:48:16 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door NotGuilty op 23-05-2013 01:48:22 ]
Eerlijkheid loont niet, dat zie je.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja had het gisteren in het gitaristen topic gezet... vreemde actie. Ze kunnen er wel op selecteren maar ga het niet in je vacature zetten...
Zeg dan iets als "We zoeken iemand met een neutrale uitstraling. Wij willen niet alleen rockend Nederland bedienen, maar iedereen die van muziek houdt".quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja had het gisteren in het gitaristen topic gezet... vreemde actie. Ze kunnen er wel op selecteren maar ga het niet in je vacature zetten...
Tja selecteren op uiterlijk vind ik sowieso al niet helemaal eerlijk, al snap ik dat je voor een verkoper een representatief iemand wilt hebben. Dat hadden ze ook gewoon in de vacature kunnen zetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Eerlijkheid loont niet, dat zie je.
Ze hebben het juist over iemand, die de klanten goed te woord kan staan en inhoudelijke informatie kan geven. Ze gaan dus juist voor goed advies, in plaats van een (even chargerend) Slash-lookalike, die niet veel verder komt dan een beetje autistisch in een hoekje staan en elke vraag afdoet met 'yeah-man'.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:49 schreef A-mineur het volgende:
Zag em gisteren ook voorbij komengoede reclame, hier kom ik dus niet/nooit. Als verkopen belangrijker is dan service en een goed advies dan ben ik er al klaar mee, vooral het rechtvaardigen van de vacature hadden ze beter niet kunnen doen.
dat maakt het alleen maar erger.
Dit idd. Als communicatiepro ga ik hier heel hard om huilen. Ze hadden dit ook heel anders kunnen verwoorden, maar op deze manier hebben ze zichzelf heel hard in eigen voet geschoten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:25 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik Tonika was, zou ik een nieuwe communicatie specialist inhurenwat een lompe mongool
Ik geloof ook niet dat ze het zo lelijk bedoelt hebben als dat het er nu staat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:30 schreef belsen het volgende:
[..]
Ze hebben het juist over iemand, die de klanten goed te woord kan staan en inhoudelijke informatie kan geven. Ze gaan dus juist voor goed advies, in plaats van een (even chargerend) Slash-lookalike, die niet veel verder komt dan een beetje autistisch in een hoekje staan en elke vraag afdoet met 'yeah-man'.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ze het zo lelijk bedoelt hebben als dat het er nu staat.
Jij omschrijft wat ze wellicht wel wilden zeggen.
Ja, maar communiceren is dus inderdaad ook een vak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja selecteren op uiterlijk vind ik sowieso al niet helemaal eerlijk, al snap ik dat je voor een verkoper een representatief iemand wilt hebben. Dat hadden ze ook gewoon in de vacature kunnen zetten.
Begrijpelijk, maar dit komt er een beetje op de verkeerde manier uit, zoals ik het lees zoeken ze hipsters die van veel lullen houden, met weinig inhoud. Als ik naar een gitaarzaak ga voor advies hoef ik geen heel lulverhaal te horen, dan wil ik concreet weten wat de beste keuze is, of dit nou door een zolderautist is of een overhyperactief hipstermeisje maakt mij geen reet uit. Overigens heb ik liever technisch personeel in zulke zaken, en dat mist bij veel nogal, fuck verkopers...quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:30 schreef belsen het volgende:
[..]
Ze hebben het juist over iemand, die de klanten goed te woord kan staan en inhoudelijke informatie kan geven. Ze gaan dus juist voor goed advies, in plaats van een (even chargerend) Slash-lookalike, die niet veel verder komt dan een beetje autistisch in een hoekje staan en elke vraag afdoet met 'yeah-man'.
Wauw, mijn broek zakte echt af van die ontzettend botte, grievende mails.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:50 schreef belsen het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar communiceren is dus inderdaad ook een vak.
edit: Ik stuitte pas ook op dit artikel. Ook een typisch voorbeeldje van iemand die communicatief redelijk gestoord is.
http://3voor12.vpro.nl/#!(...)nisch-failliet-.html
Dit soort types komen vanuit het niets en blijken dan ineens een baan te hebben, waarbij je mensen moet aansturen en naar de buitenwereld moet communiceren. Daar moet je dan dus ook wel iets mee kunnen.
Ik denk dat beiden niet geschikt zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:58 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dit komt er een beetje op de verkeerde manier uit, zoals ik het lees zoeken ze hipsters die van veel lullen houden, met weinig inhoud. Als ik naar een gitaarzaak ga voor advies hoef ik geen heel lulverhaal te horen, dan wil ik concreet weten wat de beste keuze is, of dit nou door een zolderautist is of een overhyperactief hipstermeisje maakt mij geen reet uit. Overigens heb ik liever technisch personeel in zulke zaken, en dat mist bij veel nogal, fuck verkopers...
Nee het waren wel heel extreme voorbeelden, maar feit blijft dat mensen die zich gespecialiseerd/verdiept heeft in muziek vaak toch wel tikkeltje anders is. Je verwacht van een bouwvakker toch ook niet dat hij elke ochtend in 3 delig pak op de bouwplaats staat?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:06 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik denk dat beiden niet geschikt zijn.
Een goede verkoper weet wat er op de markt is, weet wat er in huis is en durft, op een goede manier, ook tegen de klant in te gaan.
Nu ken ik deze muziekzaak niet, dus ik weet ook niet welke reputatie ze hebben. Maar ik ken genoeg goede en slechte muziekwinkels.
Dan is iedereen het weer vergeten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:02 schreef Moira. het volgende:
Prachtig dit![]()
Ik zou over een maandje ofzo wel willen weten hoe het met de verkoopcijfers staat tov vorige maand
Als ik de samenstelling van het team zo zie is de helft nog niet droog achter de oren...quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:30 schreef vencodark het volgende:
Sowieso ben je wel flauw wanneer je nav de vacature niet meer naar die zaak zou gaan. Als hun huidige verkopers nu gewoon goed zijn?
Als ik het zo doorlees, krijg ik het gevoel dat ze op zoek naar iemand die in een pak de klanten met een hoop gebakken lucht te woord staat dan iemand weet waar-ie het over heeft en qua uiterlijk dichtbij de klanten staat. Gewoon zonde dat ze iemand allereerst beoordelen op uiterlijk dan op kunde. Het past meer bij een bank dan bij een muziekwinkel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:38 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Terwijl doorgaans mannen met snorren als zeer betrouwbaar worden gezien.
Een pak lucht is zeer wenselijk als je ook daadwerkelijk airguitars gaat verkopen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als ik het zo doorlees, krijg ik het gevoel dat ze op zoek naar iemand die in een pak de klanten met een hoop gebakken lucht te woord staat dan iemand weet waar-ie het over heeft en qua uiterlijk dichtbij de klanten staat. Gewoon zonde dat ze iemand allereerst beoordelen op uiterlijk dan op kunde. Het past meer bij een bank dan bij een muziekwinkel.
Gewoon enorm knullig. En verder, wat is er nou mis met een snor of een baard, of één van die andere dingen. Zolang je er gewoon verzorgd uitziet, toch?! Pfrt.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:36 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Een pak lucht is zeer wenselijk als je ook daadwerkelijk airguitars gaat verkopen.
Gehehe.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:36 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Een pak lucht is zeer wenselijk als je ook daadwerkelijk airguitars gaat verkopen.
Mijn god, wat een droogkloten allemaal...quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:33 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als ik de samenstelling van het team zo zie is de helft nog niet droog achter de oren...
http://tonika.nl/nl/team
quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:02 schreef Dribbel_ het volgende:
http://www.facebook.com/feedbackmusicstore/posts/574177275956023
Klein imago probleempje, waait wel weer over.quote:
oh spuit 11twitter:MargotWit twitterde op donderdag 23-05-2013 om 15:01:14Haha! Gitaarwinkel Kauffmann geeft 5 % korting per categorie (baard, snor, tattoo) nav vacature Tonika. #marketing http://t.co/3izmYHH7sp reageer retweet
quote:Op donderdag 23 mei 2013 01:41 schreef NotGuilty het volgende:
Deze reactie is wederom dom. Ze nemen de klachten niet serieus en doen het af alsof iedereen zich druk maakt om niks. Wat ze beter kunnen doen is erkennen dat iemand achterlijke reacties uit hun naam op facebook heeft gezet en ze dit niet hadden moeten doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel allemaal netjes snorloosquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:33 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als ik de samenstelling van het team zo zie is de helft nog niet droog achter de oren...
http://tonika.nl/nl/team
Dat is niet waar het om gaat. De vraag is hoe je erover communiceert. Natuurlijk heeft een bedrijf stiekem bepaalde opvattingen over wat ze geschikt personeel vinden. Maar je moet nooit de domme fout begaan om je opvattingen zo expliciet naar buiten te brengen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het mag niet, maar iedereen doet het en iedereen weet het.
Ze doen het een beetje te expliciet hier, maar verder vind ik het niet immoreel ofzo.
Klopt, maar gezien de reacties is iedereen op de teentjes getrapt omdat deze zaak geen mannen met baarden en tattoo's willen. Dat vind ik allemaal een beetje overdreven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is niet waar het om gaat. De vraag is hoe je erover communiceert. Natuurlijk heeft een bedrijf stiekem bepaalde opvattingen over wat ze geschikt personeel vinden. Maar je moet nooit de domme fout begaan om je opvattingen zo expliciet naar buiten te brengen.
Let wel: het gaat niet alleen om het discriminerende aspect. Het gaat ook om de opmerkingen dat ze geen "voorlichters" willen, maar verkopers. Kortom: verkoop vinden ze belangrijker dan klanten goed voorlichten en van dienst zijn. Dat is het beeld dat blijft hangen.
Echt, een eerstejaars marketingstudent maakt zulke blunders nog niet. Ik vind het (als beroepsmatig schrijver) prachtig. De vrouw van de baas zal de communicatie wel even doen. Ze leren nu een wijze les, namelijk dat je zoiets beter aan professionals kunt overlaten. Bax is een sterk voorbeeld van hoe het wél moet.
Dit zou al een stuk minder kwalijk zijn als het niet een gitaarwinkel betrof. Dit is een vorm van indirect je clientele beledigen/ uitmaken voor onverzorgd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Klopt, maar gezien de reacties is iedereen op de teentjes getrapt omdat deze zaak geen mannen met baarden en tattoo's willen. Dat vind ik allemaal een beetje overdreven.
Verder ben ik het hier mee eens, maar dat is een heel ander punt.
Ditquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef TC03 het volgende:
Het is wachten op excuses van Tonika met als verklaring dat ze 'gehackt zijn'.
Mwuah, krom, dubbel, ze zijn gewoon dom door niet door te hebben hoe bekrompen ze zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:40 schreef So_Surreal het volgende:
Ze zijn wel eerlijk, terwijl dat eigenlijk niet mag.
Als ze dit er niet in zouden zetten, zouden de mensen met snorren (etc) tijdens de gesprekken alsnog om die reden de selectie niet doorkomen.
Dit is best krom en dubbel eigenlijk.
Dat zou volstrekt ongeloofwaardig zijn, gezien ook hun uitlating op Twitter:quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef TC03 het volgende:
Het is wachten op excuses van Tonika met als verklaring dat ze 'gehackt zijn'.
Het lijkt me toch stug dat EN hun Facebook EN hun Twitter zijn gehackt...twitter:TonikaMusic twitterde op woensdag 22-05-2013 om 23:03:57We hebben de discussie op FB gestaakt omdat we geen zin hebben om daar nog meer tijd en energie aan te besteden. Dus ook niet hier.... reageer retweet
Je weet maar nooit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou volstrekt ongeloofwaardig zijn, gezien ook hun uitlating op Twitter:Het lijkt me toch stug dat EN hun Facebook EN hun Twitter zijn gehackt...twitter:TonikaMusic twitterde op woensdag 22-05-2013 om 23:03:57We hebben de discussie op FB gestaakt omdat we geen zin hebben om daar nog meer tijd en energie aan te besteden. Dus ook niet hier.... reageer retweet
Misschien kunnen ze zich daar na vandaag maar beter in specialiseren... - Hoewel ik (als doelgroep) dat bedrijf mijn centen niet zal gunnen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:35 schreef Rivalo het volgende:
Who cares!
Tonika![]()
Nergens kun je zoveel keyboards, piano's en synth uitproberen.
'Onstrategisch'? Nee. Ongeacht de 'discriminatie' is de hele toon van die vacature lachwekkend en onprofessioneel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef esicmusic het volgende:
Wat een ophef om niks weer dit.
Dergelijke "discriminatie" gebeurd altijd en overal in elke onderneming, dat ze hun voorkeuren dan op facebook plempen is hooguit onstrategisch te noemen.
De waterval aan kritiek is in mijn opinie nog veel en veel kwalijker, zoveelste bewijs dat multimedia zorgt voor dom massagedrag..
quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:31 schreef Elfletterig het volgende:
Dommer dan dit is nauwelijks denkbaar. Met een oliedomme vacaturetekst en een paar ondoordachte reacties help je doodleuk je eigen winkel om zeep.
Dit is nu al een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Een case voor studenten op het gebied van communicatie, online marketing, copywriting, etc.
Ik gun dit bedrijf de ondergang. Nog niet eens vanwege de bekrompen opvattingen, maar vanwege de tentoongestelde domheid: het zelf allemaal wel beter kunnen, geen professionals inzetten voor dit soort teksten.
Zichzelf respecterende muzikanten in Groningen en omgeving lopen voortaan met een grote boog om deze winkel heen.
Het is logisch dat je als bedrijf voorkeur hebt voor een bepaald 'soort' mensen, maar er is een reden dat elk ander bedrijf dat intern houd. Als jij ergens vermeld dat mensen met een baard, piercing, lang haar, kaal, rood haar, blauw shirt of weet ik veel wat nog meer absoluut niet welkom zijn als werknemer, dan is het logisch dat mensen die zich hiertoe aangesproken voelen, zich ook niet meer welkom voelen als klant.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef esicmusic het volgende:
Wat een ophef om niks weer dit.
Dergelijke "discriminatie" gebeurd altijd en overal in elke onderneming, dat ze hun voorkeuren dan op facebook plempen is hooguit onstrategisch te noemen.
De waterval aan kritiek is in mijn opinie nog veel en veel kwalijker, zoveelste bewijs dat multimedia zorgt voor dom massagedrag..
Ik kwam er nog toen ze nog in de Zwanestraat zaten. Toen ze in de Ebbingestraat, Nieuwe dacht ik, zaten werd het al minder. In die tijd zijn ze al bezig gegaan om het wat oudere personeel eruit te werken en was er al veel minder aanloop van muzikanten die daar even een praatje kwamen doen. Ik herinner me dat Aldert, de baas, de hele dag rondliep met een rekenmachientje, continu bezig met omzet en winst.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:20 schreef Nemephis het volgende:
Typisch, toen ze nog aan de Oude Ebbingestraat zaten was het nog wel een goede zaak, maar tegenwoordig is het niks meer.
Dit ja.. conservatoriumbandjes winkel zijn toen al ze geworden....quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kwam er nog toen ze nog in de Zwanestraat zaten. Toen ze in de Ebbingestraat, Nieuwe dacht ik, zaten werd het al minder. In die tijd zijn ze al bezig gegaan om het wat oudere personeel eruit te werken en was er al veel minder aanloop van muzikanten die daar even een praatje kwamen doen. Ik herinner me dat Aldert, de baas, de hele dag rondliep met een rekenmachientje, continu bezig met omzet en winst.
Jezus, wat een ontiegelijke mongool.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:50 schreef belsen het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar communiceren is dus inderdaad ook een vak.
edit: Ik stuitte pas ook op dit artikel. Ook een typisch voorbeeldje van iemand die communicatief redelijk gestoord is.
http://3voor12.vpro.nl/#!(...)nisch-failliet-.html
Dit soort types komen vanuit het niets en blijken dan ineens een baan te hebben, waarbij je mensen moet aansturen en naar de buitenwereld moet communiceren. Daar moet je dan dus ook wel iets mee kunnen.
Mooi! Weer een stinkende gitarist minderquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze zich daar na vandaag maar beter in specialiseren... - Hoewel ik (als doelgroep) dat bedrijf mijn centen niet zal gunnen.
Maar als hij geen verkoop talent heeft en geen marketing inzicht dan is het ook kut voor je winkel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:53 schreef Braddie het volgende:
Mijn oude baas had een collega ontslagen omdat hij voor de winkel s`ochtends vroeg zat te blowen.
Hartstikke stom natuurlijk dat hij blowde voor de zaak, maar hij had óveral verstand ven wist je te boeien met z`n verhalen over z`n tijd bij Wisseloord en z`n tijd met de Beach Boys
(Was overigens echt zo`n man die het rock and roll leven gewoon in/uitademde, hele toffe vent)
Ergens begrijp ik wel dat je representatief als zaak wilt verkopen, maar ik persoonlijk word liever geholpen door een man van 40-50+ met een wat muffe uitstraling die er wél verstand van heeft dan een jochie van mijn leeftijd die zich keurig kleed en keurig elke dag verzorgd die nog niet eens weet wat het verschil is tussen Casio en Roland bijvoorbeeld.
Eens.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar als hij geen verkoop talent heeft en geen marketing inzicht dan is het ook kut voor je winkel.
Aan de andere kant is expliciet vragen om "iemand die verkoopt, niet informeert" in een openbare advertentie niet iets waarmee je klanten vertrouwen inboezemtquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar als hij geen verkoop talent heeft en geen marketing inzicht dan is het ook kut voor je winkel.
Nee maar dat lijkt me meer dan logischquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:58 schreef Grouch het volgende:
[..]
Aan de andere kant is expliciet vragen om "iemand die verkoopt, niet informeert" in een openbare advertentie niet iets waarmee je klanten vertrouwen inboezemt
De opstellers van deze vacature vonden dat wel erg moeilijk blijkbaarquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee maar dat lijkt me meer dan logisch
Ik denk dat dat bij een gespeicaliseerde winkel toch iets anders ligt. Als je een liefhebber bent kun je sowieso al goed praten over muziek en de instrumenten, dan gaat dat praatje eigenlijk al automatisch.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar als hij geen verkoop talent heeft en geen marketing inzicht dan is het ook kut voor je winkel.
Dit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:56 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij een gespeicaliseerde winkel toch iets anders ligt. Als je een liefhebber bent kun je sowieso al goed praten over muziek en de instrumenten, dan gaat dat praatje eigenlijk al automatisch.
Zo heb ik ook weleens een sollicitatiegesprek gehad bij Lush. Ik ben gek op het zelf maken van cosmetica, experimenteer zelf ook met ingrediënten en kan dus een uitgebreider praatje maken met een klant dan een normale medewerker (heb weleens een medewerker uitgetest, en moest haar alles uitleggen in plaats van zij mij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit.
Ik had in de muziekzaak m'n praatje altijd klaar als mensen wat wilde weten over een keyboard, over gitaren hoefde en hoeven ze me niks te vragen, geen idee.
Dat kan ik me juist heel goed voorstellen! Beter dan dat het personeel voor de deur klanten staat uit te roken onder werktijd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:36 schreef zarGon het volgende:
maar dat ze zelfs zo ver gaan om een voorkeur te hebben voor een niet-roker.
Ik werk zelf bij een vergelijkbare winkel en wat je soms merkt met personeel is is dat ze heel enthousiast kunnen vertellen over de muziek, goed kunnen vertellen wat voor iets iemand nodig heeft. Maar ze missen toch bepaalde verkoopskills. Waarbij klanten vaak naar huis lopen met alleen informatie terwijl er makkelijk licht doorgedrukt had kunnen worden waardoor er een koop gedaan wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:56 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij een gespeicaliseerde winkel toch iets anders ligt. Als je een liefhebber bent kun je sowieso al goed praten over muziek en de instrumenten, dan gaat dat praatje eigenlijk al automatisch.
Als het gaat over synths, piano's en keyboards, als ik opmerk dat ze zich daar na vandaag maar beter in kunnen specialiseren en als ik mezelf vervolgens doelgroep noem, wat voor instrument zou ik dan spelen, denk je? Hint: het werkt op stroom en staat op een standaard.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:29 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mooi! Weer een stinkende gitarist minder
Een strijkboutquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het gaat over synths, piano's en keyboards, als ik opmerk dat ze zich daar na vandaag maar beter in kunnen specialiseren en als ik mezelf vervolgens doelgroep noem, wat voor instrument zou ik dan spelen, denk je? Hint: het werkt op stroom en staat op een standaard.
Zo gauw ik daar een Fmaj7-5 uit weet te halen, ben jij de eerste die het hoort.quote:
Heeft hij Brian Wilson eruit getrapt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:53 schreef Braddie het volgende:
Mijn oude baas had een collega ontslagen omdat hij voor de winkel s`ochtends vroeg zat te blowen.
Hartstikke stom natuurlijk dat hij blowde voor de zaak, maar hij had óveral verstand ven wist je te boeien met z`n verhalen over z`n tijd bij Wisseloord en z`n tijd met de Beach Boys
Z'n naam is Xquote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heeft hij Brian Wilson eruit getrapt?
Overigens komt een echte verkoper wel op de eerste plaats zoals hierboven ook al vermeld. Die zetten je toch vaak in een positie dat je er niet meer omheen kunt. En het is gewoon to the point als je noemt dat een gitaar ok is maar de duurdere nog iets beter. Heel standaard maar ik vind dat niet vervelend.
Ik ben wel van mening dat er in een winkel altijd een soort wandelende encyclopedie moet lopen als klankbord en voor de extra info.
Ja, een typisch: Het spijt me (dat ik klanten kwijt raak)...quote:
Idd ze ziet ook gewoon niet in dat iemand met een baard die niet bij hen wil werken maar er wel een gitaar wil kopen zich wel eens aangesproken kan voelen door die advertentie. Zij ziet het als 2 losstaande zaken maar dat is toch zeker niet zo.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:27 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, een typisch: Het spijt me (dat ik klanten kwijt raak)...
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Bord voor de kop. Het kan echt tot haar doordringen wat er nou fout ging. Iedereen is gek, behalve zij.
Je bent nu een typisch gevalletje van positief denkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Bord voor de kop. Het kan echt tot haar doordringen wat er nou fout ging. Iedereen is gek, behalve zij.
Ik maak op uit je reactie dat je er dus nog nooit geweest bentquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:30 schreef vencodark het volgende:
Sowieso ben je wel flauw wanneer je nav de vacature niet meer naar die zaak zou gaan. Als hun huidige verkopers nu gewoon goed zijn?
De laatste keer dat ik er was wisten ze qua versterkers wel het e.e.a. te vertellen, maar qua slagwerk praatten ze poepquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:45 schreef Capt1caveman het volgende:
[..]
Ik maak op uit je reactie dat je er dus nog nooit geweest bent
Ik word maar wat graag geholpen door een musikant met wat langer haar die wel eens een shaggie rookt... Als ik binnenkom bij Westerhaven, vraagt Sinus al meteen of er weer een nieuwe Ukelele bij de verzameling komt... Heb ik liever dan een puber die net van zijn puistjes af is...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:52 schreef Nemephis het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik er was wisten ze qua versterkers wel het e.e.a. te vertellen, maar qua slagwerk praatten ze poep
Er staat in de vacature dat ze geen voorlichters, maar smooth talkers zoeken. Dat is voor mij een reden om er niet heen te gaan. Liever iemand die vertrouwen in z'n winkel heeft en snapt dat als je goed voorgelicht wordt, je daar vaker geld uit komt geven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:30 schreef vencodark het volgende:
Sowieso ben je wel flauw wanneer je nav de vacature niet meer naar die zaak zou gaan. Als hun huidige verkopers nu gewoon goed zijn?
Ik hoorde m`n ma een héééle tijd geleden wel een keiharde Bb schreeuwen toen ze met de strijkbout bezig was, dus een noot kanquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gauw ik daar een Fmaj7-5 uit weet te halen, ben jij de eerste die het hoort.
Overigens bevat mijn instrument wel het geluid van strijkers.
Mensen voelen zich blijkbaar aangesproken als er potentiële werknemers geweerd worden terwijl ze zelf daar niks op tegen hebben (en juist misschien wel liever door dat soort mensen geholpen worden). Het is het bedrijf hun goede recht om hun eisen te laten weten aan eventuele werknemers/hun doelgroep, maar dat betekent toch gelijk ook dat (potentiële) klanten dit toch ook mogen doen tegen het bedrijf?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waar mensen zich zo druk over maken. Deze winkel geeft uitermate duidelijk aan aan welke eisen hun mensen moeten voldoen en daar zie ik niks discriminerends aan: van gitaren verstand hebben, een representatief uiterlijk hebben, enthousiast kunnen verkopen. Wat is daar verkeerd aan? En er is al helemaal niks discriminerends aan.
Denk maar niet de de KLM lelijke meiden aanneemt als stewardess. Of botte plurken als steward. Of een ziekenhuis een bibberende chirurg.
Ik zie ook wel de nadruk op verkoopcapaciteiten en minder op inhoudelijke kennis en ervaring, maar dat is een keuze van de winkel. Ikzelf zou (als ik dat wist) zo'n winkel vermijden en liever naar vaklieden gaan. Maar dat is de vrije keus van zowel winkel als klant.
Voor drummers is er gelukkig Hit it, de winkel van Gerard met zijn baard (of 'ie tattoo's heeft weet ik eigenlijk niet, een hip mutsje heeft 'ie niet). Bij Hit it werken alleen maar vak-idioten in plaats van verkopers - veel beter dus!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:01 schreef Capt1caveman het volgende:
[..]
Ik word maar wat graag geholpen door een musikant met wat langer haar die wel eens een shaggie rookt... Als ik binnenkom bij Westerhaven, vraagt Sinus al meteen of er weer een nieuwe Ukelele bij de verzameling komt... Heb ik liever dan een puber die net van zijn puistjes af is...
Nee, maar KLM zet ook niet in hun vacatures "als je lelijk bent hoef je niet te reageren" hequote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Denk maar niet de de KLM lelijke meiden aanneemt als stewardess.
Een plectrum hoort niet bij een akoestische gitaar? Wat?quote:Op maandag 27 mei 2013 07:19 schreef starla het volgende:
Ben er paar keer geweest toen ze in de Ebbinge zaten. Woonde er tegenover. Vond het altijd al een vrij matige toko. Kan me nog herinneren dat ik een akoestische gitaar kocht voor 300¤. Gingen ze moeilijk doen over gratis plectrums erbij, want dat hoorde niet bij een akoestische gitaar. Uiteindelijk geen plectrum erbij gekregen, ja, voor 1 euro.
Stelletje kapitalisten. Die advertentie past dus geheel in het beeld dat ik al van ze had.
Gezien de laatste regels van je post snap je het aardig.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waar mensen zich zo druk over maken. Deze winkel geeft uitermate duidelijk aan aan welke eisen hun mensen moeten voldoen en daar zie ik niks discriminerends aan: van gitaren verstand hebben, een representatief uiterlijk hebben, enthousiast kunnen verkopen. Wat is daar verkeerd aan? En er is al helemaal niks discriminerends aan.
Denk maar niet de de KLM lelijke meiden aanneemt als stewardess. Of botte plurken als steward. Of een ziekenhuis een bibberende chirurg.
Ik zie ook wel de nadruk op verkoopcapaciteiten en minder op inhoudelijke kennis en ervaring, maar dat is een keuze van de winkel. Ikzelf zou (als ik dat wist) zo'n winkel vermijden en liever naar vaklieden gaan. Maar dat is de vrije keus van zowel winkel als klant.
Nouja, een "gladde verkoper", zoals ze nu zoeken, had je dat plectrum natuurlijk WEL gegeven om de deal te sluiten. Met een driejarig servicecontract op de snaren erbijquote:Op maandag 27 mei 2013 07:19 schreef starla het volgende:
Ben er paar keer geweest toen ze in de Ebbinge zaten. Woonde er tegenover. Vond het altijd al een vrij matige toko. Kan me nog herinneren dat ik een akoestische gitaar kocht voor 300¤. Gingen ze moeilijk doen over gratis plectrums erbij, want dat hoorde niet bij een akoestische gitaar. Uiteindelijk geen plectrum erbij gekregen, ja, voor 1 euro.
Stelletje kapitalisten. Die advertentie past dus geheel in het beeld dat ik al van ze had.
Wat een sukkels.quote:Op maandag 27 mei 2013 07:19 schreef starla het volgende:
Ben er paar keer geweest toen ze in de Ebbinge zaten. Woonde er tegenover. Vond het altijd al een vrij matige toko. Kan me nog herinneren dat ik een akoestische gitaar kocht voor 300¤. Gingen ze moeilijk doen over gratis plectrums erbij, want dat hoorde niet bij een akoestische gitaar. Uiteindelijk geen plectrum erbij gekregen, ja, voor 1 euro.
Stelletje kapitalisten. Die advertentie past dus geheel in het beeld dat ik al van ze had.
Ja, of een eikelpiercing? Moet je door een metaaldetector?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:58 schreef GSMboy het volgende:
En wat als je een stevige baard in keel hebt, mag je dan wel solliciteren
De baard zie je niet, die zit immers verstopt in je keel.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:58 schreef GSMboy het volgende:
En wat als je een stevige baard in keel hebt, mag je dan wel solliciteren
Dan is de KLM dus achterbaks en Tonika tenminste eerlijk.quote:Op maandag 27 mei 2013 07:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar KLM zet ook niet in hun vacatures "als je lelijk bent hoef je niet te reageren" he
Oh, ik dacht dat de heisa vooral ging over vermeende discriminatie. En dat zie ik niet.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Gezien de laatste regels van je post snap je het aardig.
Zouden ze weten wat een gitaar is ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef Copthorne het volgende:
Tonika Music heeft twee 'scherp geslepen' verkooptalenten gevonden:
[ afbeelding ]
Joyce
[ afbeelding ]
Daan
Bron: Tonika Music Team.
Met wel 59 fansquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:17 schreef swollywood het volgende:
Die Joyce schijnt wel een artieste te zijn.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:17 schreef swollywood het volgende:
Die Joyce schijnt wel een artieste te zijn.
quote:dit waren andere tijden... (A) vanwege stage zit dit kapsel er helaas niet meer in... gelukkig heb ik de foto's nog ^^
Iemand die zich geroepen voelt om deze twee smoothtalkers te testen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef Copthorne het volgende:
Tonika Music heeft twee 'scherp geslepen' verkooptalenten gevonden:
[ afbeelding ]
Joyce
[ afbeelding ]
Daan
Bron: Tonika Music Team.
Dus ze post iets, liket het als enige en reageert er ook alleen zelf opquote:
quote:Hallo,
een paar jaar geleden heb ik de Yamaha DGX 520 gekocht.
Onlangs heb ik mijn piano uitgeleend, en daarbij is de Pitchbend Wheel gebroken.
Nu wil ik dit (zelf) repareren, maar kan ik nergens iets vinden waar ik deze kan kopen, of dat dit onderdeel te koop is.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of dit nog mogelijk is voor deze serie of niet? En zo ja, hoeveel zou dit mij ongeveer gaan kosten?
Met Vriendelijke Groet,
Stephan Bauer
Geachte heer Bauer,
In uw geval zou ik even bij de firma Tonika Music in Groningen navragen.
Zij kunnen dit in principe voor u repareren. Maar u mag dit ook op eigen risico zelf doen.
Het Pitch Bend Wheeltje kost bijna niets. Ik stuur er wel eentje op naar Tonika.
Kunt u daar kostenloos afhalen (binnen 3 dagen vanaf nu). ik zal het op uw naam ("Hr. Bauer") zetten.
Link:
www.tonika.nl
Met vriendelijke groet,
i.o. J.Jacobs
Van: Stephan Bauer
Verzonden: donderdag 12 maart 2015 14:48
Aan: info@tonika.nl
Onderwerp: KLACHT!
Hallo,
Bij deze wil ik een klacht indienen over de manier van behandelen door 1 van uw werknemers.
Nadat het pitchbend wheeltje van mijn piano/ synthesizer (Yamaha DGX 520) kapot was gegaan, heb ik via Yamaha zelf een nieuwe kunnen regelen. Volgens de overigens supergeweldige J. Jacobs van Yamaha Benelux, kon ik deze ‘’kosteloos’’ ophalen bij Tonika.
Zo gezegd, zo gedaan.
Vanochtend kreeg ik (wel netjes van Tonika), een telefoontje dat mijn onderdeel binnen was gekomen, en ik mijn piano kon (laten) repareren. Hier kwamen nog wel verzendkosten overheen (van het onderdeel dat zij binnen hadden gekregen). Dit begreep ik niet helemaal, dus ik zei duidelijk: ‘’Oh, maar ik kom hem zo ophalen.’’ Waarop meneer aan de telefoon zei: ‘’Uh, Oke, Tot zometeen dan.’’
*Een half uur later in de winkel van Tonika*
Ik:’’ Hallo, ik kom mijn bestelling ophalen, een pitchbend wheel’’
Vrouw achter de balie: ‘’Ik ga even voor u kijken.’’
Na zo’n 5 minuten komt ze terug, en zie ik op een briefje staan; ¤7,50.
Of te wel, ik moest voor een onderdeeltje die ik GRATIS zou krijgen, geld betalen. Dacht het niet!
Toen ik dit zei, met bijgevoegde Email van dhr. J. Jacobs van Yamaha zelf, liet zien, kwam er een man bij staan. Deze man, Aldert Zoutman bleek achteraf (mevrouw was bij de volgende ontmoeting nogal onduidelijk!), zei, dat ik maar moest gaan betalen, want zij hebben het alleen maar binnengekregen, en met dat mailtje had Tonika niks mee te maken. En het nog meeste beroerde argument: ‘’Dat ik nu met jou praat kost mij al geld, dus zoek het maar uit! Je verdoet mijn tijd!’’.
Lekker dan! Ik moest zelf maar contact opnemen met Yamaha om dit uit te zoeken, maar probeer maar eens op de website van Yamaha hun telefoonnummer te vinden... Uiteindelijk vond ik een telefoon nummer van de vestiging in Vianen, maar dit was de verkeerde, want ik moest de vestiging in Duitsland hebben, maar ik werd netjes doorverbonden met dhr. J. Jacobs.
Na mijn naam genoemd te hebben, wist hij PRECIES wie ik was, en waarover ik belde. Hij beloofde mij Tonika meteen op te bellen, en te zorgen dat ik mijn onderdeel alsnog gratis mee zou krijgen. Wanneer hij dit geregeld had, zou hij mij terug bellen.
En jawel, na 10 minuten belde dhr. J. Jacobs terug, dat het geregeld was, en ik mijn onderdeel op kon halen.
Dus ik weer terug naar Tonika.
Ik kreeg het onderdeeltje nog net niet toegegooid, en kreeg een 1 of ander slap lul verhaal over dat het allemaal onduidelijk was, en Aldert Zoutman, te veel stress had.
Gelukkig heb ik nu mijn onderdeel in bezit, en is mijn piano weer gemaakt.
Voor de man Aldert Zoutman, deze tip: Mocht jij ooit nog een klant zo behandelen, of mij zo behandelen op het moment dat ik bij jullie in de winkel kom, loop ik letterlijk meteen rechtsomkeert de winkel uit, en zul je mij nooit meer terug zien! Behandel je klanten, hoe slecht je ook geslapen hebt, of hoe onduidelijk iets ook is, ALTIJD klantvriendelijk en werk klantgericht, daar verdien je, naast je centen, ook nog eens een klein beetje respect door. Al betwijfel ik of jij daar ook maar iets mee zal doen, ik vermoed van niet!
--
Stephan B
Aldert Zoutman <aldert@tonika.nl>
Waarschijnlijk is Tonika een dealer van Yamaha instrumenten en zoeken ze op de postcode van de klant. Dichtstbijzijnde dealer sturen ze dan het product naar toe.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:28 schreef E.T. het volgende:
IK vraag me af hoe Yamaha direct bij Tonika terecht komt. Of zouden ze dat puur uit de contactgegevens van het formulier halen?
De reactie hierop van de Tonika-medewerker spant eigenlijk de kroon (vind ik dan).quote:
Geen wonder als ze zo met klanten omgaan. Als Yamaha onduidelijk is geweest in hun levering aan Tonika, moet Tonika dat met Yamaha opnemen; niet op de klant gaan lopen foeteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:34 schreef iRemco het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is Tonika een dealer van Yamaha instrumenten en zoeken ze op de postcode van de klant. Dichtstbijzijnde dealer sturen ze dan het product naar toe.
Ik was laatst ook in de stad Groningen en hoorde ook mensen negatief praten over Tonika. Er zijn dus meer mensen...
Er wordt vooral afgegeven op dat je geen snor mag hebben en niet mag roken om daar te mogen werken. Maar ik vind hetgeen wat ik heb gequote nog erger.quote:Je moet een echt ‘scherp geslepen’ verkooptalent zijn, een smooth talker, zogezegd. Je moet het dus gewoon leuk vinden om met een goed verhaal te VERKOPEN. Voorlichters zoeken we niet, of mensen die moeite hebben om vlot te spreken, ook daar willen we duidelijk in zijn.
Wat een verschrikkelijke gozert.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reactie hierop van de Tonika-medewerker spant eigenlijk de kroon (vind ik dan).
[ afbeelding ]
Dat belerende toontje van die kerel, verschrikkelijk. De arrogantie spat van het scherm af.
Die mogen officieel niet leveren aan particulieren dus het moet dan via een verkooppunt gaan. Iemand had dat ding natuurlijk in een envelop kunnen doen, maarja, regeltjesquote:Op zondag 15 maart 2015 22:40 schreef Casiotone het volgende:
Ik snap niet dat die knakker van Yamaha niet gewoon dat onderdeel naar die gast direct stuurde. Tonica hoeft toch niet gratis voor distributeur van yamaha-onderdelen te gaan zitten spelen?
oke dat is dan wel logisch.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die mogen officieel niet leveren aan particulieren dus het moet dan via een verkooppunt gaan. Iemand had dat ding natuurlijk in een envelop kunnen doen, maarja, regeltjes
Het is relatief gezien een stuk duurder om iets apart op te sturen naar de klant in plaats van het in de grote doos met spullen voor Tonica te stoppen die je toch al moet verzenden. En onderstaande zal er ook wel mee te maken hebben ja.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:40 schreef Casiotone het volgende:
Ik snap niet dat die knakker van Yamaha niet gewoon dat onderdeel naar die gast direct stuurde. Tonica hoeft toch niet gratis voor distributeur van yamaha-onderdelen te gaan zitten spelen?
Daarnaast kun je het als winkel ook positief zien: Mensen komen met een positieve reden (gratis onderdeel met de aanprijzing van de dealer om het in die winkel te laten maken) naar je winkel. In plaats van te foeteren lijkt me dat de uitgelezen kans om een van hun gladde jongens (die ze in de OP zochten) de klant nog wat extra dingen aan te laten smeren.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die mogen officieel niet leveren aan particulieren dus het moet dan via een verkooppunt gaan. Iemand had dat ding natuurlijk in een envelop kunnen doen, maarja, regeltjes
Nouja normaal gesproken is dit gewoon service. Het is niet ongewoon dat kleine onderdelen kosteloos vervangen worden. Kwestie van aannemen, klaarleggen voor de klant en meegeven. Kleine moeite en ook al verdien je er niks aan, je hebt de klant in je winkel. Het kweekt goodwill en je hebt een potentiele klant erbij.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:44 schreef Casiotone het volgende:
[..]
oke dat is dan wel logisch.
Maar ik snap opzich dat tonica geen zin heeft om ongevraagd toegestuurde onderdelen te moeten gaan distribueren zonder vergoeding (al wordt dat laatste niet heel duidelijk uit de informatie)
De eerste fout zit eigenlijk bij Yamaha. Die had hem moeten doorverwijzen naar de winkel dat het dan via de winkel geregeld zou worden. Maar die gast daar dacht waarschijnlijk gewoon aan de klant dat dat weer veel extra moeite kost voor een klein deel en dat hij zoiets had van, ik stuur het wel gewoon op.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:57 schreef Casiotone het volgende:
t neemt natuurlijk niks van zn horkerigheid weg, maar gezien hun reputatie snap k dat ze er een probleem van maken. Maar de man heeft wel een punt, hij wordt beschuldigd niet klantvriendelijk te zijn, maar de gast van de piano wás geen klant van hem, maar van Yamaha. (Tenminste daar ga ik vanuit, dat ie de piano niet daar heeft gekocht)
Ik koop zelf liever ook iets bij een winkel waarbij ik eerder goed geholpen ben ook al koop ik niks. Zo ken ik een paar fietsenmakers waarbij ik eerst kostenloos kleine onderdeeltjes heb gehad, en later omdat ik daar goed geholpen werd dingen heb gekocht/reparaties heb laten uitvoeren. Maar dat zijn dan ook liefhebbers, iets wat ze bij tonica niet zijn (waar ze iig niet naar zoeken wb hun personeel)
die medewerker van Yamaha dacht ten onrechte dat de mederwerkers van Tonica net zo chill zouden zijn als hij. Les geleerd hehequote:Op zondag 15 maart 2015 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
De eerste fout zit eigenlijk bij Yamaha. Die had hem moeten doorverwijzen naar de winkel dat het dan via de winkel geregeld zou worden. Maar die gast daar dacht waarschijnlijk gewoon aan de klant dat dat weer veel extra moeite kost voor een klein deel en dat hij zoiets had van, ik stuur het wel gewoon op.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reactie hierop van de Tonika-medewerker spant eigenlijk de kroon (vind ik dan).
[ afbeelding ]
Dat belerende toontje van die kerel, verschrikkelijk. De arrogantie spat van het scherm af.
http://tonika.nl/nl/content/12-servicequote:Tonika Music heeft geluk hoog in het vaandel staan. Daar bedoelen we mee dat we het ontzettend belangrijk vinden dat onze klanten volkomen gelukkig en tevreden zijn met hun aankopen
Nou, dat valt nog wel mee. In de mail staat maar één fout: "op de pakbon staan de prijs". Verder zou ik een komma verwachten achter: "Je hebt dit onderdeel besteld".quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:50 schreef clumsy_clown het volgende:
.
Goede beheersing van de Nederlandse taal is blijkbaar geen vereiste, als je dat stuk leest.
Ik vind het wel mooi als bedrijven hun ware geschoren gezicht laten zien.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reactie hierop van de Tonika-medewerker spant eigenlijk de kroon (vind ik dan).
[ afbeelding ]
Dat belerende toontje van die kerel, verschrikkelijk. De arrogantie spat van het scherm af.
Hun reputatie?quote:Op zondag 15 maart 2015 22:57 schreef Casiotone het volgende:
t neemt natuurlijk niks van zn horkerigheid weg, maar gezien hun reputatie snap k dat ze er een probleem van maken. Maar de man heeft wel een punt, hij wordt beschuldigd niet klantvriendelijk te zijn, maar de gast van de piano wás geen klant van hem, maar van Yamaha. (Tenminste daar ga ik vanuit, dat ie de piano niet daar heeft gekocht)
Ik koop zelf liever ook iets bij een winkel waarbij ik eerder goed geholpen ben ook al koop ik niks. Zo ken ik een paar fietsenmakers waarbij ik eerst kostenloos kleine onderdeeltjes heb gehad, en later omdat ik daar goed geholpen werd dingen heb gekocht/reparaties heb laten uitvoeren. Maar dat zijn dan ook liefhebbers, iets wat ze bij tonica niet zijn (waar ze iig niet naar zoeken wb hun personeel)
Ah, daar heb je d'r. Nancy herselfquote:Op maandag 16 maart 2015 13:10 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
http://tonika.nl/nl/content/12-service
Precies. Dit bedrijf stapelt fout op fout. Dit is echt een toko waar je als muzikant niks wilt kopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hun reputatie?
Hou toch op man, ik snap best dat hem dit rauw op zijn dak kwam vallen maar dat had hij met Yamaha moeten bespreken in plaats van af te reageren op zijn klant.
hou lekker zelf opquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hun reputatie?
Hou toch op man, ik snap best dat hem dit rauw op zijn dak kwam vallen maar dat had hij met Yamaha moeten bespreken in plaats van af te reageren op zijn klant.
Overtuigend argument, dank, hier kan nu wel een slotje op.quote:
Dan kunnen we allemaal ophoudenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Overtuigend argument, dank, hier kan nu wel een slotje op.
Zit ook in ons aanname beleid. Alleen communiceren we het niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:36 schreef zarGon het volgende:
De tering hey. Ik snap dat ze als verkoper een representatief persoon willen (lees: geen snorren, baarden, piercings, tattoos, hoedjes, petjes en woeste haardossen), maar dat ze zelfs zo ver gaan om een voorkeur te hebben voor een niet-roker.
De tering.
Maar je hebt het dan vast niet over het aannemen van mensen die iets van gitaren of drumstellen weten, he.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zit ook in ons aanname beleid. Alleen communiceren we het niet.
Nee, roken is een fors minpunt. Om meerdere redenen.
Nee, dat niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:32 schreef Tijn het volgende:
Maar je hebt het dan vast niet over het aannemen van mensen die iets van gitaren of drumstellen weten, he.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:27 schreef Feivel1 het volgende:
Mooie winkel om naar binnen te lopen (en iets te kopen), maar reken er niet op klantenservice. Kwam een keer met een klacht over een gebroken plug van m'n koptelefoon. Antwoord: "Ja, je houdt de plug niet rechtstandig, he? Je verdeelt het gewicht niet goed over de kabel, dus eigen schuld. We sturen het wel op, maar de volgende keer repareren we het niet.".
Serieusquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zit ook in ons aanname beleid. Alleen communiceren we het niet.
Nee, roken is een fors minpunt. Om meerdere redenen.
Ongelooflijk.. Kneuzenkermis.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:27 schreef Feivel1 het volgende:
Mooie winkel om naar binnen te lopen (en iets te kopen), maar reken er niet op klantenservice. Kwam een keer met een klacht over een gebroken plug van m'n koptelefoon. Antwoord: "Ja, je houdt de plug niet rechtstandig, he? Je verdeelt het gewicht niet goed over de kabel, dus eigen schuld. We sturen het wel op, maar de volgende keer repareren we het niet.".
Echt wat is er mis met dat bedrijfquote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reactie hierop van de Tonika-medewerker spant eigenlijk de kroon (vind ik dan).
[ afbeelding ]
Dat belerende toontje van die kerel, verschrikkelijk. De arrogantie spat van het scherm af.
Hahaha wat the fuck.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reactie hierop van de Tonika-medewerker spant eigenlijk de kroon (vind ik dan).
[ afbeelding ]
Dat belerende toontje van die kerel, verschrikkelijk. De arrogantie spat van het scherm af.
Alles wat ze qua uiterlijk noemen zijn dingen die je helemaal zelf in de hand hebt. Snap de ophef dus eigenlijk ook totaal niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja selecteren op uiterlijk vind ik sowieso al niet helemaal eerlijk, al snap ik dat je voor een verkoper een representatief iemand wilt hebben. Dat hadden ze ook gewoon in de vacature kunnen zetten.
quote:Op donderdag 23 april 2015 20:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Edit: Of ik reageer even op iets van 2 jaar geleden omdat het toevallig toen ook de 23e van een maand was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |