Hallo,
een paar jaar geleden heb ik de Yamaha DGX 520 gekocht.
Onlangs heb ik mijn piano uitgeleend, en daarbij is de Pitchbend Wheel gebroken.
Nu wil ik dit (zelf) repareren, maar kan ik nergens iets vinden waar ik deze kan kopen, of dat dit onderdeel te koop is.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of dit nog mogelijk is voor deze serie of niet? En zo ja, hoeveel zou dit mij ongeveer gaan kosten?
Met Vriendelijke Groet,
Stephan Bauer
Geachte heer Bauer,
In uw geval zou ik even bij de firma Tonika Music in Groningen navragen.
Zij kunnen dit in principe voor u repareren. Maar u mag dit ook op eigen risico zelf doen.
Het Pitch Bend Wheeltje kost bijna niets. Ik stuur er wel eentje op naar Tonika.
Kunt u daar kostenloos afhalen (binnen 3 dagen vanaf nu). ik zal het op uw naam ("Hr. Bauer") zetten.
Link:
www.tonika.nlMet vriendelijke groet,
i.o. J.Jacobs
Van: Stephan Bauer
Verzonden: donderdag 12 maart 2015 14:48
Aan: info@tonika.nl
Onderwerp: KLACHT!
Hallo,
Bij deze wil ik een klacht indienen over de manier van behandelen door 1 van uw werknemers.
Nadat het pitchbend wheeltje van mijn piano/ synthesizer (Yamaha DGX 520) kapot was gegaan, heb ik via Yamaha zelf een nieuwe kunnen regelen. Volgens de overigens supergeweldige J. Jacobs van Yamaha Benelux, kon ik deze ‘’kosteloos’’ ophalen bij Tonika.
Zo gezegd, zo gedaan.
Vanochtend kreeg ik (wel netjes van Tonika), een telefoontje dat mijn onderdeel binnen was gekomen, en ik mijn piano kon (laten) repareren. Hier kwamen nog wel verzendkosten overheen (van het onderdeel dat zij binnen hadden gekregen). Dit begreep ik niet helemaal, dus ik zei duidelijk: ‘’Oh, maar ik kom hem zo ophalen.’’ Waarop meneer aan de telefoon zei: ‘’Uh, Oke, Tot zometeen dan.’’
*Een half uur later in de winkel van Tonika*
Ik:’’ Hallo, ik kom mijn bestelling ophalen, een pitchbend wheel’’
Vrouw achter de balie: ‘’Ik ga even voor u kijken.’’
Na zo’n 5 minuten komt ze terug, en zie ik op een briefje staan; ¤7,50.
Of te wel, ik moest voor een onderdeeltje die ik GRATIS zou krijgen, geld betalen. Dacht het niet!
Toen ik dit zei, met bijgevoegde Email van dhr. J. Jacobs van Yamaha zelf, liet zien, kwam er een man bij staan. Deze man, Aldert Zoutman bleek achteraf (mevrouw was bij de volgende ontmoeting nogal onduidelijk!), zei, dat ik maar moest gaan betalen, want zij hebben het alleen maar binnengekregen, en met dat mailtje had Tonika niks mee te maken. En het nog meeste beroerde argument: ‘’Dat ik nu met jou praat kost mij al geld, dus zoek het maar uit! Je verdoet mijn tijd!’’.
Lekker dan! Ik moest zelf maar contact opnemen met Yamaha om dit uit te zoeken, maar probeer maar eens op de website van Yamaha hun telefoonnummer te vinden... Uiteindelijk vond ik een telefoon nummer van de vestiging in Vianen, maar dit was de verkeerde, want ik moest de vestiging in Duitsland hebben, maar ik werd netjes doorverbonden met dhr. J. Jacobs.
Na mijn naam genoemd te hebben, wist hij PRECIES wie ik was, en waarover ik belde. Hij beloofde mij Tonika meteen op te bellen, en te zorgen dat ik mijn onderdeel alsnog gratis mee zou krijgen. Wanneer hij dit geregeld had, zou hij mij terug bellen.
En jawel, na 10 minuten belde dhr. J. Jacobs terug, dat het geregeld was, en ik mijn onderdeel op kon halen.
Dus ik weer terug naar Tonika.
Ik kreeg het onderdeeltje nog net niet toegegooid, en kreeg een 1 of ander slap lul verhaal over dat het allemaal onduidelijk was, en Aldert Zoutman, te veel stress had.
Gelukkig heb ik nu mijn onderdeel in bezit, en is mijn piano weer gemaakt.
Voor de man Aldert Zoutman, deze tip: Mocht jij ooit nog een klant zo behandelen, of mij zo behandelen op het moment dat ik bij jullie in de winkel kom, loop ik letterlijk meteen rechtsomkeert de winkel uit, en zul je mij nooit meer terug zien! Behandel je klanten, hoe slecht je ook geslapen hebt, of hoe onduidelijk iets ook is, ALTIJD klantvriendelijk en werk klantgericht, daar verdien je, naast je centen, ook nog eens een klein beetje respect door. Al betwijfel ik of jij daar ook maar iets mee zal doen, ik vermoed van niet!
--
Stephan B
Aldert Zoutman <aldert@tonika.nl>