Ja, een typisch: Het spijt me (dat ik klanten kwijt raak)...quote:
Idd ze ziet ook gewoon niet in dat iemand met een baard die niet bij hen wil werken maar er wel een gitaar wil kopen zich wel eens aangesproken kan voelen door die advertentie. Zij ziet het als 2 losstaande zaken maar dat is toch zeker niet zo.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:27 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, een typisch: Het spijt me (dat ik klanten kwijt raak)...
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Bord voor de kop. Het kan echt tot haar doordringen wat er nou fout ging. Iedereen is gek, behalve zij.
Je bent nu een typisch gevalletje van positief denkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Bord voor de kop. Het kan echt tot haar doordringen wat er nou fout ging. Iedereen is gek, behalve zij.
Ik maak op uit je reactie dat je er dus nog nooit geweest bentquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:30 schreef vencodark het volgende:
Sowieso ben je wel flauw wanneer je nav de vacature niet meer naar die zaak zou gaan. Als hun huidige verkopers nu gewoon goed zijn?
De laatste keer dat ik er was wisten ze qua versterkers wel het e.e.a. te vertellen, maar qua slagwerk praatten ze poepquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:45 schreef Capt1caveman het volgende:
[..]
Ik maak op uit je reactie dat je er dus nog nooit geweest bent
Ik word maar wat graag geholpen door een musikant met wat langer haar die wel eens een shaggie rookt... Als ik binnenkom bij Westerhaven, vraagt Sinus al meteen of er weer een nieuwe Ukelele bij de verzameling komt... Heb ik liever dan een puber die net van zijn puistjes af is...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:52 schreef Nemephis het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik er was wisten ze qua versterkers wel het e.e.a. te vertellen, maar qua slagwerk praatten ze poep
Er staat in de vacature dat ze geen voorlichters, maar smooth talkers zoeken. Dat is voor mij een reden om er niet heen te gaan. Liever iemand die vertrouwen in z'n winkel heeft en snapt dat als je goed voorgelicht wordt, je daar vaker geld uit komt geven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:30 schreef vencodark het volgende:
Sowieso ben je wel flauw wanneer je nav de vacature niet meer naar die zaak zou gaan. Als hun huidige verkopers nu gewoon goed zijn?
Ik hoorde m`n ma een héééle tijd geleden wel een keiharde Bb schreeuwen toen ze met de strijkbout bezig was, dus een noot kanquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo gauw ik daar een Fmaj7-5 uit weet te halen, ben jij de eerste die het hoort.
Overigens bevat mijn instrument wel het geluid van strijkers.
Mensen voelen zich blijkbaar aangesproken als er potentiële werknemers geweerd worden terwijl ze zelf daar niks op tegen hebben (en juist misschien wel liever door dat soort mensen geholpen worden). Het is het bedrijf hun goede recht om hun eisen te laten weten aan eventuele werknemers/hun doelgroep, maar dat betekent toch gelijk ook dat (potentiële) klanten dit toch ook mogen doen tegen het bedrijf?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waar mensen zich zo druk over maken. Deze winkel geeft uitermate duidelijk aan aan welke eisen hun mensen moeten voldoen en daar zie ik niks discriminerends aan: van gitaren verstand hebben, een representatief uiterlijk hebben, enthousiast kunnen verkopen. Wat is daar verkeerd aan? En er is al helemaal niks discriminerends aan.
Denk maar niet de de KLM lelijke meiden aanneemt als stewardess. Of botte plurken als steward. Of een ziekenhuis een bibberende chirurg.
Ik zie ook wel de nadruk op verkoopcapaciteiten en minder op inhoudelijke kennis en ervaring, maar dat is een keuze van de winkel. Ikzelf zou (als ik dat wist) zo'n winkel vermijden en liever naar vaklieden gaan. Maar dat is de vrije keus van zowel winkel als klant.
Voor drummers is er gelukkig Hit it, de winkel van Gerard met zijn baard (of 'ie tattoo's heeft weet ik eigenlijk niet, een hip mutsje heeft 'ie niet). Bij Hit it werken alleen maar vak-idioten in plaats van verkopers - veel beter dus!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:01 schreef Capt1caveman het volgende:
[..]
Ik word maar wat graag geholpen door een musikant met wat langer haar die wel eens een shaggie rookt... Als ik binnenkom bij Westerhaven, vraagt Sinus al meteen of er weer een nieuwe Ukelele bij de verzameling komt... Heb ik liever dan een puber die net van zijn puistjes af is...
Nee, maar KLM zet ook niet in hun vacatures "als je lelijk bent hoef je niet te reageren" hequote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Denk maar niet de de KLM lelijke meiden aanneemt als stewardess.
Een plectrum hoort niet bij een akoestische gitaar? Wat?quote:Op maandag 27 mei 2013 07:19 schreef starla het volgende:
Ben er paar keer geweest toen ze in de Ebbinge zaten. Woonde er tegenover. Vond het altijd al een vrij matige toko. Kan me nog herinneren dat ik een akoestische gitaar kocht voor 300¤. Gingen ze moeilijk doen over gratis plectrums erbij, want dat hoorde niet bij een akoestische gitaar. Uiteindelijk geen plectrum erbij gekregen, ja, voor 1 euro.
Stelletje kapitalisten. Die advertentie past dus geheel in het beeld dat ik al van ze had.
Gezien de laatste regels van je post snap je het aardig.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waar mensen zich zo druk over maken. Deze winkel geeft uitermate duidelijk aan aan welke eisen hun mensen moeten voldoen en daar zie ik niks discriminerends aan: van gitaren verstand hebben, een representatief uiterlijk hebben, enthousiast kunnen verkopen. Wat is daar verkeerd aan? En er is al helemaal niks discriminerends aan.
Denk maar niet de de KLM lelijke meiden aanneemt als stewardess. Of botte plurken als steward. Of een ziekenhuis een bibberende chirurg.
Ik zie ook wel de nadruk op verkoopcapaciteiten en minder op inhoudelijke kennis en ervaring, maar dat is een keuze van de winkel. Ikzelf zou (als ik dat wist) zo'n winkel vermijden en liever naar vaklieden gaan. Maar dat is de vrije keus van zowel winkel als klant.
Nouja, een "gladde verkoper", zoals ze nu zoeken, had je dat plectrum natuurlijk WEL gegeven om de deal te sluiten. Met een driejarig servicecontract op de snaren erbijquote:Op maandag 27 mei 2013 07:19 schreef starla het volgende:
Ben er paar keer geweest toen ze in de Ebbinge zaten. Woonde er tegenover. Vond het altijd al een vrij matige toko. Kan me nog herinneren dat ik een akoestische gitaar kocht voor 300¤. Gingen ze moeilijk doen over gratis plectrums erbij, want dat hoorde niet bij een akoestische gitaar. Uiteindelijk geen plectrum erbij gekregen, ja, voor 1 euro.
Stelletje kapitalisten. Die advertentie past dus geheel in het beeld dat ik al van ze had.
Wat een sukkels.quote:Op maandag 27 mei 2013 07:19 schreef starla het volgende:
Ja, of een eikelpiercing? Moet je door een metaaldetector?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:58 schreef GSMboy het volgende:
En wat als je een stevige baard in keel hebt, mag je dan wel solliciteren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |