SPOILER: vorige onderwerpenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog op en aanmerkingen? Posten aub!
[ Bericht 3% gewijzigd door Puala op 29-05-2013 12:19:27 ]
Ik had liever de namen boven de foto omdat dit verwarrend is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:16 schreef Puala het volgende:
Ik heb de inzendingen alvast verzameld. Inzenden kan tot 12 uur, dus mocht er nog iemand inzenden mag deze er morgen nog bijgezet worden en dan kan er morgen begonnen worden met stemmen![]()
[ afbeelding ]
1. Mentalpower
[ afbeelding ]
2. Crientj
[ afbeelding ]
3. Kanovinnie
[ afbeelding ]
4. Polariteit
[ afbeelding ]
5. Weakling
[ afbeelding ]
6. Kareltje_
[ afbeelding ]
7. Thrilled
[ afbeelding ]
8. LittleBrownie
[ afbeelding ]
9. DonJames
[ afbeelding ]
10. Over_hedge
[ afbeelding ]
11. Wiebeldak
[ afbeelding ]
12. Stefan
[ afbeelding ]
13. D4v1d
[ afbeelding ]
14. Mirjam
[ afbeelding ]
15. Assassin92
[ afbeelding ]
16. Antikip
[ afbeelding ]
17. Nalbaldian
Ik wacht ff af of er nog wat komt en dan pas ik het morgen voor je aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik had liever de namen boven de foto omdat dit verwarrend is.Klinkt als mierenneuken maar dat is het ook.
Dat staat in de OP genoemd, net als de regelsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef 1marcelfilms het volgende:
wat is het thema dan kan ik misschien een foto maken nog
oieie ik dacht zo he dat de winnaar als genoemd is en dat dan niewe fotos zijn zoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat staat in de OP genoemd, net als de regels
Ik snap je post nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:40 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
oieie ik dacht zo he dat de winnaar als genoemd is en dat dan niewe fotos zijn zo
ja dat is wel vaker genoemd.quote:
Van vorige wedstrijden wel. Van de maand mei van dit jaar nog niet, want daarvoor moet nog gestemd worden. En als je dus mee wilt doen kan je tot vandaag 12 uur inleveren en het onderwerp is kleurquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
ja dat is wel vaker genoemd.
maar ik bedoel zo van dat de winnars al in de op zijn vermeld
Ik wilde het zelfde zeggenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik had liever de namen boven de foto omdat dit verwarrend is.Klinkt als mierenneuken maar dat is het ook.
Complementaire kleuren, niet zomaar kleurquote:
Fixedquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vooral complementaire/ harmonieuze kleuren. , niet zomaar kleur
quote:
Nog een uur voor harmonieuze danwel complementaire kleurenquote:
Ik weet het maar heb en geen inspiratie en deze maand geen foto's gemaakt die in deze wedstrijd mee kunnen doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nog een uur voor harmonieuze danwel complementaire kleuren
Schaakmat? Je kan toch die pion een stap naar voren zetten?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:16 schreef Nalbandian het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn inzending:
The king has fallen...checkmate!
Ga naar buiten en fotografeer de straatquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:00 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik weet het maar heb en geen inspiratie en deze maand geen foto's gemaakt die in deze wedstrijd mee kunnen doen.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:00 schreef Stefan het volgende:
[..]
Schaakmat? Je kan toch die pion een stap naar voren zetten?
Ja, details jongen, nu is die koning van je gewoon een pussiequote:
Hoezo is zwartwit geen kleur danquote:
Ik vind ze harmonieusquote:
Wit is een mengsel van alle kleuren uit het zichtbare gedeelte van het spectrum. In mijn ogen is deze foto dus zeer kleurrijk.quote:
als je dan toch slim over wil komen moet je dit vooral niet zeggen....quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:58 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Wit is een mengsel van alle kleuren uit het zichtbare gedeelte van het spectrum. In mijn ogen is deze foto dus zeer kleurrijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creationismequote:Op woensdag 22 mei 2013 00:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
een hoop stront... wat jij kan, kan ik ook
Hoe de rest erover denkt zien we wel als er gestemd wordtquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:58 schreef Assassin92 het volgende:
Ho ho, ik wilde geen verzuurde discussie starten! Vroeg me wel alleen af hoe de rest er over dacht. Vind het verder prima om zwart/witte foto's toe te laten, maar dan kan je net zo goed de thema's laten varen. Maar wanneer jullie dat anders zien, helemaal goed natuurlijk!
ik denk dat we een oplossing hebbenquote:Op woensdag 22 mei 2013 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoe de rest erover denkt zien we wel als er gestemd wordt
Zo is het iedere maand inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoe de rest erover denkt zien we wel als er gestemd wordt
Daar ben ik het wel mee eens. De opdracht deze maand is "kleur, met name complementaire en harmonieuze kleuren". Het "met name" is wat mij betreft te vrijblijvend.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:26 schreef mentalpower het volgende:
...wellicht dat de winnaar het volgende thema een opdracht kan geven die specifieker is.
Roodoranje appels op een blauwgroen kistje. Complementair, en niets meer dan dat. Je kan hem niet mooi vinden (ik vind andere inzendingen ook beter gelukt), maar de foto voldoet tenminste aan de opdracht.quote:...
ik heb appels gezien.... waarom niet het hele spectrum erbij halen door een compleet shot
te maken van allerlei groenten en fruit nu is het gewoon rode appels... zou niet mijn keuze zijn.
...
Stemmen is alleen 1 tm 19 voor de duidelijkheidquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:48 schreef Puala het volgende:
dus laten we gaan stemmen1 t/m 20 dit keer
Ohja, blondquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Stemmen is alleen 1 tm 19 voor de duidelijkheid
Waarom elke keer die discussies over hoe deze wedstrijd verloopt. Accepteer de regels en doe mee. Accepteer je de regels niet dan doe je dus niet mee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:15 schreef Weakling het volgende:
P.S. Ik mijn ogen is de puntentelling nodeloos complex. Tel de plaats bij het stemmen en degene met de minste punten is de winnaar. Geen conversie van plaats naar punten meer nodig op die manier.
Uit de OP:quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:22 schreef Puala het volgende:
Waarom elke keer die discussies over hoe deze wedstrijd verloopt. Accepteer de regels en doe mee. Accepteer je de regels niet dan doe je dus niet mee.
Dat doe ik dus. En ik doe voor het eerst mee aan dit gebeuren. Weet ik veel dat er al vaker discussie over geweest is en je overgevoelig bent geworden voor iedere bijdrage die iemand probeert te leveren om deze wedstrijd in zijn of haar ogen te verbeteren. Sjezus, lekker motiverend om nog eens een keer mee te doen als er zo gereageerd wordt.quote:Nog op en aanmerkingen? Posten aub!
Er is al maanden lang discussie, dus vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik als ik de eerste keer mee deed ook geen commentaar hebben maar dat ben ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Dat doe ik dus. En ik doe voor het eerst mee aan dit gebeuren. Weet ik veel dat er al vaker discussie over geweest is en je overgevoelig bent geworden voor iedere bijdrage die iemand probeert te leveren om deze wedstrijd in zijn of haar ogen te verbeteren. Sjezus, lekker motiverend om nog eens een keer mee te doen als er zo gereageerd wordt.
Hoi, Jij maakt t nu wel wat ingewikkeld want degene die de punten telt moet alles omrekenen, misschien dat jij de punten kunt omdraaien?quote:
Persoonlijk vind ik dat nieuwe mensen met frisse nieuwe ideeen kunnen komen waar je als oudgediende niet meteen bij zou hebben stilgestaan en daarom naar mijn idee alle recht van spreken hebben. Maar goed, hier is het blijkbaar bek houden. Jammer.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef Puala het volgende:
Er is al maanden lang discussie, dus vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik als ik de eerste keer mee deed ook geen commentaar hebben maar dat ben ik.
Oh, dat was me niet geheel duidelijk uit de OP, ga ik aanpassen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
Hoi, Jij maakt t nu wel wat ingewikkeld want degene die de punten telt moet alles omrekenen, misschien dat jij de punten kunt omdraaien?![]()
Het staat je vrij om bij te dragen hoor. Ik neem mijn woorden wel terugquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat nieuwe mensen met frisse nieuwe ideeen kunnen komen waar je als oudgediende niet meteen bij zou hebben stilgestaan en daarom naar mijn idee alle recht van spreken hebben. Maar goed, hier is het blijkbaar bek houden. Jammer.
Ja das wel top.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Puala het volgende:
Vorige maanden werd er ook bij gezet waarom je iemand het aantal punten gaf of een positief/negatief punt van een foto. Wellicht is het leuk om dat wel in stand te houden? Ik ben bijv. best benieuwd waarom M1st1g bij de ene maar 1 punt krijgt en bij de ander 6. Zomaar iets wat me nu opvalt namelijk
Ah, goed dat je dat zegt! Ik was daar mee begonnen, maar dacht dat het dan voor het verzamelen van de punten lastiger zou zijn met al die tekst ertussen, dus maar weer weggehaald. Ga weer toevoegen! (Lastig voor de middenmoters, maar ik verzin wel wat)quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Puala het volgende:
Vorige maanden werd er ook bij gezet waarom je iemand het aantal punten gaf of een positief/negatief punt van een foto. Wellicht is het leuk om dat wel in stand te houden? Ik ben bijv. best benieuwd waarom M1st1g bij de ene maar 1 punt krijgt en bij de ander 6. Zomaar iets wat me nu opvalt namelijk
Je kan ook soms met 1 woord volstaan of idem zeggen als je er niet uitkomt, doe ik althans welquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ah, goed dat je dat zegt! Ik was daar mee begonnen, maar dacht dat het dan voor het verzamelen van de punten lastiger zou zijn met al die tekst ertussen, dus maar weer weggehaald. Ga weer toevoegen! (Lastig voor de middenmoters, maar ik verzin wel wat)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook toevallig geschoten.quote:D4v1d
Leuk beestje Kheb alleen het idee dat hij niet helemaal scherp is op z'n neus/snor en de foto komt op mij meer over als toevallig geschoten, weet niet precies wat ik er aan mis..
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef Thrilled het volgende:
19 = polariteit
18 = Mirjam
17 = Assassin92
16 = Mentalpower
15 = Nalbaldian
14 = Over_hedge
13 = Schanulleke
12 = m1st1g
11 = Wiebeldak
10 = Crientj
9 = Weakling
8 = DonJames
7 = Kareltje_
6 = Stefan
5 = Littlebrownie
4 = 1marcelfilms
3 = D4v1d
2 = Antikip
1 = Kanovinnie
0 = Thrilled
Motivering, zie onder.
Let wel, het komt erg zeikerig over maar ik probeerde van elke foto een tipper en een topper te verzinnen. Moet zeggen dat veel foto's erg dicht bij elkaar lagen voor mij (qua beoordeling) dus vond het erg lastig kiezen.. Hopen dat ik niemand tegen het zere been stoot
Motivatie van 'laag' naar 'hoog':Die persoon op de foto is een vriend van mij met wie ik in new castle wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb die foto ook daar voor gemaakt. Niet speciaal voor de wedstrijd
Hier de foto zonder iemand er op
http://relderson.devianta(...)ew=10%253A1369225389
[ Bericht 1% gewijzigd door over_hedge op 22-05-2013 14:38:30 ]Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Die eerste post op de eerste pagina van het topic, daar wil nog wel eens wat nuttige informatie in staan:quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef d4v1d het volgende:
Welkom in het Fot-fotowedstrijdtopic.
...
Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
...
Ik had speciaal nog het oude stem topic uit de OP gehaald om verwarring te voorkomen.quote:
Ik hou zelf heel erg van foto's waarvan je niet meteen door hebt wat het is. Het is trouwens geen folie, maar een experiment met dubbele polarisatie fotografie. Het is transparant opgefrommeld plastic met gepolariseerd wit licht er achter en ervoor op de lens een pola filter.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef Thrilled het volgende:
Weakling
Het duurde even voordat ik doorhad waar ik naar keekVind het een mooi onderwerp, aparte kleuren voor zo'n folie.. verder weinig op- of aanmerkingen.
Ik vind zelf die foto veel sterker, maar zoals gezegd hou ik zelf meer van natuur/landschappen en dus foto's waar zo min mogelijk mensen op staanquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die persoon op de foto is een vriend van mij met wie ik in new castle wasHeb die foto ook daar voor gemaakt. Niet speciaal voor de wedstrijd
Hier de foto zonder iemand er op
http://relderson.devianta(...)ew=10%253A1369225389
Oh dat is wel bizar, het veranderd niet veel aan mijn oordeel, maar wel een hele andere kijk op de foto..quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:35 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik hou zelf heel erg van foto's waarvan je niet meteen door hebt wat het is. Het is trouwens geen folie, maar een experiment met dubbele polarisatie fotografie. Het is transparant opgefrommeld plastic met gepolariseerd wit licht er achter en ervoor op de lens een pola filter.
In het echt zie je de kleuren totaal niet, maar door de dubbele polarisatie en het draaien met je filter verschijnen er allerlei wonderlijke kleurcombinaties op de foto.
De stand van de zon bepaald allesquote:Op donderdag 23 mei 2013 00:58 schreef Assassin92 het volgende:
Ben ergens wel jaloers op de foto van Thrilled, was er zelf ook niet zo lang geleden, maar dan op een wat bewolkte ochtend, met veel smog. Toch een heel groot verschil met wat hij er uitgekregen heeft.
Ja uiteraard! Ik was ook niet echt naar boven gegaan voor "de foto", maar meer omdat ik zoveel mogelijk dingen wilde doen in zo weinig mogelijk tijd. En toen kwam het handigst uit dat 's ochtends de toren op ging. Maar daarom: wel zonde, want al had ik met dat licht gegaan had ik waarschijnlijk ook wat mooiere resultaten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:06 schreef Thrilled het volgende:
[..]
De stand van de zon bepaald allesVrienden van me vonden het raar dat ik vooraf de foto's al als slecht benoemde toen ze een "fotoshoot" wilden in het bos/strand, midden op de dag. Ik heb zelf een hekel aan het harde licht en wil veel liever schieten tijdens de zonsopkomst en zonsondergang.. maakt de foto vaak 10x beter..
Kheb ook speciaal gewacht tot de zon onder ging voordat we naar de montparnasse toren gingen
Of een leuke vrouw.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:39 schreef over_hedge het volgende:
Had dus die foto zonder persoon moeten doen voor meer puntenNaja maakt niet uit. Krijg nu ook nog best veel punten
Zal morgen ook eens even stemmen.
Ja ik was met een vriend, en leuke vrouwen liepen er sowieso vrij weinig rond in Newcastle.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Of een leuke vrouw.Maar ik vind dat de persoon, jij waarschijnlijk zelf, nu in de weg staat persoonlijk.
quote:
Ja, ik heb de additieve en substractieve kleurencirkels erbij gepakt en op basis daarvan de foto's beoordeeld op exacte harmonieuze, danwel complementaire kleurstelling. Deze meting heb ik uitgevoerd met behulp van een colorimeter op zowel een gekalibreerd beeldscherm als een gekalibreerde print. Bij iedere afwijking in het spectrum kregen de foto's een minpunt. Uiteindelijk hadden alle foto's evenveel minpunten ...quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:45 schreef Stefan het volgende:
Zijn er trouwens mensen die de fotos hebben beoordeeld met een kleurenkaart er naast?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, ik heb de additieve en substractieve kleurencirkels erbij gepakt en op basis daarvan de foto's beoordeeld op exacte harmonieuze, danwel complementaire kleurstelling. Deze meting heb ik uitgevoerd met behulp van een colorimeter op zowel een gekalibreerd beeldscherm als een gekalibreerde print. Bij iedere afwijking in het spectrum kregen de foto's een minpunt. Uiteindelijk hadden alle foto's evenveel minpunten ...
Goed aangepakt!quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, ik heb de additieve en substractieve kleurencirkels erbij gepakt en op basis daarvan de foto's beoordeeld op exacte harmonieuze, danwel complementaire kleurstelling. Deze meting heb ik uitgevoerd met behulp van een colorimeter op zowel een gekalibreerd beeldscherm als een gekalibreerde print. Bij iedere afwijking in het spectrum kregen de foto's een minpunt. Uiteindelijk hadden alle foto's evenveel minpunten ...
Heldquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik sta er niet tussenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:25 schreef d4v1d het volgende:
18 Assassin92 - is vooral je huizen die ik mooi vind, maar jij hebt die foto gemaakt!
17 Nalbaldian - Creatief.
16 Polariteit - Mooi!
15 Mentalpower - Ik weet niet echt wat ik er van vind, hij is verder wel mooi en vet uitgevoerd!
14 Weakling - geen idee waar ik naar kijk
13 Over_hedge - Aan de ene kant voegt die persoon wat toe aan de foto, aan de andere kant irriteer ik me er aan. + Die border
12 DonJames - Als ik jou was had ik die groene appels wat meer in beeld gedaan.
11 m1st1g - Beetje een 'wazige' foto.
10 1marcelfilms - Toch nog bloemen met variatie
9 Kareltje_ - Teveel afleiding.
8 Mirjam - Toch vind ik deze wat meer hebben dan die van Stefan
7 Stefan - Cliché
6 Crientj - Ik vind hem saai om naar te kijken
5 Antikip - Goede foto, maar vind hem niet heel erg bij het onderwerp passen
4 LittleBrownie - Huis leid af, voor de rest een prima foto (voor Instagram) Ohja, en de border
3 Wiebeldak - foto van een tekening? Of je bent te ver gegaan met bewerken..
2 Kanovinnie - toch moest ik lachen, en bedankt. Anders was er een goede kans dat ik laatste was
1 Schanulleke - telt het rode stippelrandje om de foto mee als kleur?![]()
he wut.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:03 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik sta er niet tussen
Maar aangezien je nog 1 plekje open hebt ga ik er maar vanuit dat ik 19 punten krijg?
Thrilled wil graag winnenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:03 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik sta er niet tussen
Maar aangezien je nog 1 plekje open hebt ga ik er maar vanuit dat ik 19 punten krijg?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef Thrilled het volgende:
19 = polariteit
18 = Mirjam
17 = Assassin92
16 = Mentalpower
15 = Nalbaldian
14 = Over_hedge
13 = Schanulleke
12 = m1st1g
11 = Wiebeldak
10 = Crientj
9 = Weakling
8 = DonJames
7 = Kareltje_
6 = Stefan
5 = Littlebrownie
4 = 1marcelfilms
3 = D4v1d
2 = Antikip
1 = Kanovinnie
0 = Thrilled
Motivering, zie onder.
Let wel, het komt erg zeikerig over maar ik probeerde van elke foto een tipper en een topper te verzinnen. Moet zeggen dat veel foto's erg dicht bij elkaar lagen voor mij (qua beoordeling) dus vond het erg lastig kiezen.. Hopen dat ik niemand tegen het zere been stoot
Motivatie van 'laag' naar 'hoog':TnxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook een foto van een paar minuten later met de zon wat opgeschoven, maar de mist was toen weg
En die vind ik juist essentieel in deze foto
Wat een onzin dat ik mijn foto in de verkeerde maand heb ingezonden, kon je niks beters bedenkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:59 schreef m1st1g het volgende:
19 Weakling, Helmaal top
18 Thrilled, Mooi contrast tussen gebouwen, licht en lucht maar ik mis iets.
17 Wiebeldak, out of the box. Plaatje is net te onrustig.
16 LittleBrownie, Mooie lucht.
15 Mentalpower, Wel origineel maar verkeerd gecroped.
14 Mirjam, Mooi scherpe aftekening tegen de lucht.
13 Stefan, kleurrijk maar standaard.
11 DonJames, Leuke orignele benadering.
11 Assassin92, Ik krijg er een goed vakantie gevoel bij maar dan houd het helaas op.
10 Nalbaldian, Goed uitgevoerd.
9 1marcelfilms, Mooie bloemen en goed scherp maar het plaatje blijft niet hangen.
8 Kareltje_, De kleuren zitten in de regenboog maar het is een vakantiefoto.
7 Over_hedge, De lucht lijkt wel alsof ik in een bloemenkas sta.
6 Polariteit, Mooie foto maar in de verkeerde maand ingezonden.
5 Schanulleke, bijzondere benadering van het thema.
4 Crientj, Ik kan er niets mee.
3 Kanovinnie, Als de sprinkels op het ijsje scherp in beeld waren geweest, had je hoger geeindigd.
2 D4v1d, Mooie foto maar ik zie er weinig invulling van het thema in.
1 Antikip Sorry maar deze foto doet niets bij mij.Op mijn scherm zie ik geen gouden kleuren hoorquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:33 schreef Stefan het volgende:
19 wiebeldak - gewoon mooi, compositie en kleur voelen lekker aan als je kijkt
18 polariteit - meer gouden uur thema maar desondanks prachtig
17 Mirjam - kies de volgende keer gewoon lekker je eigen bolleveldMaar mooi gedaan, weer wat anders
16 Schanulleke - mooi en voor mij voldoet ie prima
15 Nalbaldian, ik vergeef je de goofmaar zou sterker zijn als ik t hele bord zou zien met de rest lekker onscherp, maar kleuren zijn mooi en iig creatief
14 Don James - simpel maar wel leuk gedaan
13 Over Hedge - persoon erbijhad niet gehoeven maar mooie sluitertijdfoto
12 Thrilled leuke foto maar in mijn ogen niet scherp
11 n Asssion - had m zelf ruimer gecropt maar leuke kleuren
10 m1sti1 - geen idee wat t is maar de foto is een mooie mix van kleur
9 - Little Brownie - mooie lucht maar beetje saai
8 Weakling - weet niet waar ik naar kijk en plaatje maakt me onrustig
7 Crientj - niet spannend
6 kareltje - beetje saai en scheef
5 metal power - ik vind het te kitcherig
4 1marfilms - die rare stekelige bloem tussen de dichte rozen irriteert me als ik er naar kijk. Verder teveel groen
3 David - van alle 100 miljoen poezefotos op het web is dit wel een erg saaie
2 AntiKip - Sja, ik zie een muzikant in blauw licht
1 Kanovini - ik hoop dat deze inzending een grap was en dat je bent vergeten een nieuwe in te zendenVolgens mij voldoe ik prima aan het thema van deze maand
Ok, nu genoeg gezeken over de commentaren op mijn foto, en is het tijd voor mijn stemming, beste staat bovenaan en slechtste onderaan:
19 - Thrilled - Blauwe uur, zonsondergang en een stedelijke omgeivng. Voor mij een prachtige combinatie. Enige minpntje vind ik het formaat van de foto, dit soort foto's wil ik altijd op gigaformaat zien om details te checken
18 - Mirjam - Het licht is iets aan de harde kant, maar het standpunt vind ik super; evenals de kleuren van vooral de tulpen!
17 - Wiebeldak - De kleuren zijn het hier die de aandacht trekken, erg mooi! Die donkere vlekken op het groen vind ik ook nice.
16 - LittleBrownie - Hele vette kleuren in de lucht. De onderkant van de foto mag wel wat meer silhouet hebben.
15 - Mentalpower - Erg gave kleuren van de vlam; contrasteren mooi met het blauwe van het glas. Heel erg zonde dat de vlam aan de bovenkant afgesneden is en het glas aan de onderkant.
14 - Over_hedge - Ook deze foto heeft nette kleuren. Wat ik jammer vind is dat de mist een soort waas over de foto heenbrengt.
13 - Stefan - De voorgrond doet het goed, maar de achtergrond (lucht) is eigenlijk een beetje saai...
12 - ASsassin92 - Mooi uitzicht, maar de kleuren vind ik een beetje flets...
11 - Antikip - Mooi uitdrukking op het gezicht, en mooie kleuren. Toch vind ik de onscherpe hand te veel afleiden...
10 - Nalbandian - Niet echt een onderwerp dat lang mijn aandacht vasthoudt. De warme kleuren zijn echter best fijn om te zien. Wel vind ik hem wat krap gekaderd!
9 - 1marcelfilms - Het idee is leuk, alleen jammer dat het geel zo dichtgelopen is.
8 - Schanulleke - Op zich een toffe plaat, maar tussen al het kleurrijke geweld valt deze een beetje buiten de boot en weet mijn aandacht niet zo lang vast te houden...
7 - DonJames - Leuk idee, wat mindere uitwerking. De kleuren zijn wel nice, alleen ze ogen nogal flets en hebben wat last van de reflecties.
6 - Kareltje - Gave regenboog, en de voorgrond steekt mooi af tegen die dreigende lucht. Minpunt vind ik de wat saaie compo. De regenboog is helaas niet prominent genoeg om lang mijn aandacht vast te houden.
5 - Crientj - Qua compo kan ik hier niet zoveel mee, maar laten we het erop houden dat ik het blauw wel mooi vind
4 - Kanovinnie - Origineel idee, maar een beetje belabberde uitwerking.
3 - D4v1d - Ik houd niet van poezen, dus dat is sowieso al een minpunt. Daarnaast vind ik de kleuren ook nog niet eens aantrekkelijk, en dat is dus de reden dat je best weinig punten krijgt...
2 - Weakling - Qua compo kan ik hier niet zoveel mee; laat ik zo zeggen dat het geel lekker contrasteert met het blauw
1 - m1st1g - Wat is dit? Ik zie hier alleen wat gele en blauwe strepen maar kan er verder helaas niks in ontdekken... sorry...Voor wat foto's, kijk hier
Heb je hem vanaf statief geschoten? Misschien dat de mist in de andere foto gemaskt kan worden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:26 schreef polariteit het volgende:
[..]
TnxIk heb ook een foto van een paar minuten later met de zon wat opgeschoven, maar de mist was toen weg
En die vind ik juist essentieel in deze foto
Ok, nu genoeg gezeken over de commentaren op mijn foto, en is het tijd voor mijn stemming, beste staat bovenaan en slechtste onderaan:
19 - Thrilled - Blauwe uur, zonsondergang en een stedelijke omgeivng. Voor mij een prachtige combinatie. Enige minpntje vind ik het formaat van de foto, dit soort foto's wil ik altijd op gigaformaat zien om details te checken
Nee, heb hem uit de hand genomen; en ze zijn qua standpunt niet helemaal hetzelfde dus dat gaat niet helemaal werkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:46 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Heb je hem vanaf statief geschoten? Misschien dat de mist in de andere foto gemaskt kan worden?
En ik heb hem op 3000x2000 px ofzo, maar de foto bevat net wat te veel ruis naar mijn smaak.. Het is geschoten met een nikon d40, al best een oud beestje, dus zo ontiegelijk scherp is het ook allemaal nietmet verkleinen kan je dat meestal wat verbergen
Is wel in mij opgekomen, maar ik heb maar een 18-55 mm lens, dit is op 18 mm geschoten en je had hiermee ook het meest interessante gedeelte van de stad al te pakken.. vond niet dat het veel zou toevoegen, maar nu had ik misschien toch wel een pano willen proberenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:02 schreef polariteit het volgende:
[..]
Nee, heb hem uit de hand genomen; en ze zijn qua standpunt niet helemaal hetzelfde dus dat gaat niet helemaal werken
Ja dan kan ik het me voorstellen; is het in je opgekomen om een pano te maken?
de volgende keer en rustig van links naar rechts fotos makenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:05 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Is wel in mij opgekomen, maar ik heb maar een 18-55 mm lens, dit is op 18 mm geschoten en je had hiermee ook het meest interessante gedeelte van de stad al te pakken.. vond niet dat het veel zou toevoegen, maar nu had ik misschien toch wel een pano willen proberenach ja, volgende keer beter
ik weet wel hoe je een pano maakt, maar vond het hier niet van toegevoegde waardequote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
de volgende keer en rustig van links naar rechts fotos maken
Lucht
Bovenkant stad
Midden stad bovenkant
Middenstad onderkant
Onderkant stad
en vervolgens stukje opschuiven en herhalen.
Wel veel fotos en stitchwerk kost ok tijd maar kan wel mooi worden.
Nee, is ook zo, een haarscherpte megapixelfoto in de avond heeft ook weinig zinquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:26 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik weet wel hoe je een pano maakt, maar vond het hier niet van toegevoegde waarde
Je hebt helemaal gelijk, ik ga vanavond terug om een nieuwe foto voor je te makenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, is ook zo, een haarscherpte megapixelfoto in de avond heeft ook weinig zin
Top, ben benieuwdquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:32 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik ga vanavond terug om een nieuwe foto voor je te maken
Is dat sarcasme of woon je in Parijs?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:32 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik ga vanavond terug om een nieuwe foto voor je te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn snelle scan een beetje klopt:quote:
Ja PM jezelfquote:Op zondag 26 mei 2013 19:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zal ik anders fr een pm naar die sukkels sturen die nog moeten stemmen?
En Polariteit, right?quote:Op zondag 26 mei 2013 18:46 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als mijn snelle scan een beetje klopt:
Over_hedge
Kareltje_
Wiebeldak
Mentalpower
1marcelfilms
LittleBrownie
Kanovinnie
Nog best veel mensen.
Post 103quote:
Maar een foto zonder kleur is kleurtechnisch beter? Of een kleurenfilter via een programmatje ook? Ik snap je logica niet echt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het meer een architektuur/pano dan een kleurenfoto. Ik vind hem Wel heel mooi, maar kleurtechnisch gezien niet zegmaar
Ik vind de kleuren mooi maar de foto is wel een gemiddelde foto wat elke toerist van die plek maaktquote:Op zondag 26 mei 2013 21:18 schreef Assassin92 het volgende:
Grappig dat de één vindt dat de kleuren in mijn foto zo mooi zijn, de ander ze flets vindt, en weer een ander een kleurloze en een instagram foto beter vindt dan de mijne! Elke mening is natuurlijk evenveel waard, maar verbaast me toch wel een beetje.
Je foto wordt niet alleen bekeken op kleur maar op geheel natuurlijk maar de commentaren gaan over de kleurenquote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Maar een foto zonder kleur is kleurtechnisch beter? Of een kleurenfilter via een programmatje ook? Ik snap je logica niet echt.
Nee, maar dat is mijn punt natuurlijk ook niet. Als je mijn foto daar op afrekent dan begrijp ik dat wel, mijn punt gaat juist over de kleuren!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren mooi maar de foto is wel een gemiddelde foto wat elke toerist van die plek maakt
Ja maar dat is toch overal? De een vind een schilderij wel mooi, de ander niet, de een ziet er een heel verhaal in en de ander maar 1 zinnetje. Zo werkt het met een foto ook.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:18 schreef Assassin92 het volgende:
Grappig dat de één vindt dat de kleuren in mijn foto zo mooi zijn, de ander ze flets vindt, en weer een ander een kleurloze en een instagram foto beter vindt dan de mijne! Elke mening is natuurlijk evenveel waard, maar verbaast me toch wel een beetje.
Bij Kano logica ontdekken. Succesquote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Maar een foto zonder kleur is kleurtechnisch beter? Of een kleurenfilter via een programmatje ook? Ik snap je logica niet echt.
Sorry, maar ik mag toch wel hopen dat je ziet dat deze foto toch van wel meer kwaliteit is en beter doordacht is dan een toeristenfoto.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren mooi maar de foto is wel een gemiddelde foto wat elke toerist van die plek maakt
Ja, maar mensen die jouw foto gewoon als foto mooi vinden zullen de kleuren meer waarderen dan anderen.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:28 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is mijn punt natuurlijk ook niet. Als je mijn foto daar op afrekent dan begrijp ik dat wel, mijn punt gaat juist over de kleuren!
nou het filter verreikt de kleuren wel extreem maar dat had jij ook kunnen doen toch? Maargoed, de meningen lopen vaak uiteen ja!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar dan kan ik het natuurlijk nog wel opvallend vinden.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch overal? De een vind een schilderij wel mooi, de ander niet, de een ziet er een heel verhaal in en de ander maar 1 zinnetje. Zo werkt het met een foto ook.
De foto is prima maar niet spannend, dit blijft wel een 13 in dozijn uitkijjkfoto die je in elke reisgids tegenkomt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Sorry, maar ik mag toch wel hopen dat je ziet dat deze foto toch van wel meer kwaliteit is en beter doordacht is dan een toeristenfoto.
Dat geloof ik ook wel. En ik vind ook lang niet dat mijn foto de mooiste is van alle ingezonden foto's, maar kijk wel een beetje raar op als een kleurloze foto hoger wordt geschaald dan de mijne, terwijl het thema "kleur" is.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar mensen die jouw foto gewoon als foto mooi vinden zullen de kleuren meer waarderen dan anderen.
Je kan ook in paint wat kleuren bij elkaar gooien en dat inzenden, dan heb je een kleurrijk plaatje. Maar lijkt me ook niet dat dat wint.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nou het filter verreikt de kleuren wel extreem maar dat had jij ook kunnen doen toch? Maargoed, de meningen lopen vaak uiteen ja!
Ik vind zwart wit ook een kleurenfoto persoonlijkquote:Op zondag 26 mei 2013 21:36 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. En ik vind ook lang niet dat mijn foto de mooiste is van alle ingezonden foto's, maar kijk wel een beetje raar op als een kleurloze foto hoger wordt geschaald dan de mijne, terwijl het thema "kleur" is.
Maar het zijn wel de foto's waar de consument van houd. Persoonlijk zou ik een foto zoals die van Assassin wel in mijn woonkamer hangen en de tulpenfoto van jou niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
De foto is prima maar niet spannend, dit blijft wel een 13 in dozijn uitkijjkfoto die je in elke reisgids tegenkomt.
Ja, dat kan je ook zeggen van mijn inzending, 13 in dozijnfoto van tulpen en ook daar zit wat in
Dat is precies waar t hier om gaat, smaak, dat een foto zo divers wordt beoordeeld.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar het zijn wel de foto's waar de consument van houd. Persoonlijk zou ik een foto zoals die van Assassin wel in mijn woonkamer hangen en de tulpenfoto van jou niet.
Sja, de nummer 1 van dit moment heeft in mijn ogen zelfs 1 kleur. Maar daar is het plaatje dromerig van dus dat scheelt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:36 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. En ik vind ook lang niet dat mijn foto de mooiste is van alle ingezonden foto's, maar kijk wel een beetje raar op als een kleurloze foto hoger wordt geschaald dan de mijne, terwijl het thema "kleur" is.
Nouja, rood en groen zijn natuurlijk complementaire kleuren, en het is mooie foto, dus mij verbaast dat niet echt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sja, de nummer 1 van dit moment heeft in mijn ogen zelfs 1 kleur. Maar daar is het plaatje dromerig van dus dat scheelt.
Sowieso vraag ik me af wie er bewust op die manier heeft gestemd. Ik denk dat de foto zelf belangrijker is, dus kleur en iets mooi in beeld en of dat complementair of harmonieus isquote:Op zondag 26 mei 2013 21:44 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Nouja, rood en groen zijn natuurlijk complementaire kleuren, en het is mooie foto, dus mij verbaast dat niet echt.
Als men geen rekening zou houden met de thema's, waarom is er dan nog een thema?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me af wie er bewust op die manier heeft gestemd. Ik denk dat de foto zelf belangrijker is, dus kleur en iets mooi in beeld en of dat complementair of harmonieus is
Weet niet of dat zo is maar ik vraag me wel af wie er zo heeft beoordeeldquote:Op zondag 26 mei 2013 21:59 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Als men geen rekening zou houden met de thema's, waarom is er dan nog een thema?
nu ben ik wel benieuwd naar je commentaar. Mijn foto is niet de beste. Maar als 1er laatste ben k wel benieuwd wat er dan zo slecht aan is.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:00 schreef Puala het volgende:
19. Polariteit
18. Wiebeldak
17. DonJames
16. Mirjam
15. Littlebrownie
14.Mentalpower
13. Crientj
12.Kareltje_
11. Antikip
10. Stefan
9. Schanulleke
8. Assassin92
7. Nalbandian
6. 1marcelfilms
5. m1st1g
4. Weakling
3. Thrilled
2. Over_hedge
1. D4v1d
Uiteraard is deze lijst geheel door mij (De heer Kano) samengesteld op de flaptop van Mevrouw Puala.
Ikxelf vond het thema niet al te sterk omschreven. Dat er 'met name' aan toe werd gevoegd, geeft mij het idee dat er ruim geinterpreteerd kan worden. Ik vond mijn zebra's dus wel leuk 'out of the box'.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:59 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Als men geen rekening zou houden met de thema's, waarom is er dan nog een thema?
Ik zou ook graag wel een onderbouwing willen zienquote:Op zondag 26 mei 2013 21:00 schreef Puala het volgende:
19. Polariteit
18. Wiebeldak
17. DonJames
16. Mirjam
15. Littlebrownie
14.Mentalpower
13. Crientj
12.Kareltje_
11. Antikip
10. Stefan
9. Schanulleke
8. Assassin92
7. Nalbandian
6. 1marcelfilms
5. m1st1g
4. Weakling
3. Thrilled
2. Over_hedge
1. D4v1d
Uiteraard is deze lijst geheel door mij (De heer Kano) samengesteld op de flaptop van Mevrouw Puala.
Kleuren die dicht bij elkaar liggen of juist tegenover elkaar staan, dan voldoe je toch altijd aan het thema als er kleur in zit? Lijkt me dus dat niemand (m.u.v. de zwart/wit foto's/thema's) niet aan de opdracht voldeed.. Dat die foto's punten krijgen op basis van 'out of the box' ligt weer aan de overige deelnemers die het op die manier beoordelen.. Lijkt me allemaal niks mis mee..quote:Op maandag 27 mei 2013 07:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ikxelf vond het thema niet al te sterk omschreven. Dat er 'met name' aan toe werd gevoegd, geeft mij het idee dat er ruim geinterpreteerd kan worden. Ik vond mijn zebra's dus wel leuk 'out of the box'.
Het zal wel vooral een kwestie van smaak zijn. Ik vind sommige stemmingen eerlijk gezegd ook vrij bizar, maar dat is omdat ik er weer met mijn eigen bril naar kijk en op een andere manier gestemd heb. Iedereen heeft er zijn eigen subjectieve blik op en dat is maar goed ook. Levert soms interessante inzichten op als er een onderbouwing bij wordt gegeven en niet alleen over de kwaliteit van de foto.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:48 schreef over_hedge het volgende:
nu ben ik wel benieuwd naar je commentaar. Mijn foto is niet de beste. Maar als 1er laatste ben k wel benieuwd wat er dan zo slecht aan is.
Noem er eens een paar?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:05 schreef Weakling het volgende:
. Ik vind sommige stemmingen eerlijk gezegd ook vrij bizar,
Ik ga dat niet specifiek noemen, omdat het vooral een subjectieve aangelegenheid blijkt te zijn waar geen goed of fout bestaat en ik zinloze discussies wil voorkomen. In den algemene: dat foto's bij de ene persoon bovenin eindigt en bij de ander onderin.quote:
Ik weet niet wat hier gebruikelijk is. Worden foto's die niet voldoen aan het thema uitgesloten van deelname en zo ja, wie bepaalt dat aangezien het vrijwel nooit een zwart/wit kwestie zal zijn?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:38 schreef Stefan het volgende:
Ik ben er vanuit gegaan dat alle 19 fotos voldoen aan kleur en harmonieus en of complementair zijn
Nee, niks wordt uitgesloten, enige is dat de foto gemaakt moet zijn in de maandquote:Op maandag 27 mei 2013 10:50 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hier gebruikelijk is. Worden foto's die niet voldoen aan het thema uitgesloten van deelname en zo ja, wie bepaalt dat aangezien het vrijwel nooit een zwart/wit kwestie zal zijn?
Dat is zeker het leuke! Maar dan is het wel allemaal bloem. Als ik lekker dwars een foto van een olifant instuur gaat ie ook mee. Dan lijkt het mij aan de stemmers om te bepalen of die foto aan het thema voldoet, voordat eigen smaak om de hoek komt kijken.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:56 schreef Stefan het volgende:
Dat is juist het leuke, je hoeft het niet letterlijk te nemen, bloemthema kan zowel een bosje tulpen, ijs op raam of een pak bakmeel zijn
Ja maar dan zal er strenger worden gekeurd hoor, alleen kleur met de vage toevoeging waar ik eind vorige maand al wat over zei en toen moest ik mn bek houden want het was niet mijn thema, dan is kleur gewoon kleur en altijd goedquote:Op maandag 27 mei 2013 10:58 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat is zeker het leuke! Maar dan is het wel allemaal bloem. Als ik lekker dwars een foto van een olifant instuur gaat ie ook mee. Dan lijkt het mij aan de stemmers om te bepalen of die foto aan het thema voldoet, voordat eigen smaak om de hoek komt kijken.
Dat is het voor, of nadeel van geen vakkundige jury te hebben.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik ga dat niet specifiek noemen, omdat het vooral een subjectieve aangelegenheid blijkt te zijn waar geen goed of fout bestaat en ik zinloze discussies wil voorkomen. In den algemene: dat foto's bij de ene persoon bovenin eindigt en bij de ander onderin.
Dan speelt naar mijn idee smaak een veel grotere rol dan sec de beoordeling op thema en de technische kwaliteit van de foto. Een foto kan niet je smaak zijn, maar technisch goed en perfect aansluiten bij het thema. Hoort die foto dan toch hoger in je lijstje te staan ten opzichte van een foto die technisch minder perfect is en/of niet goed aan het thema voldoet? Of is je eigen smaak belangrijker?
Voor beide benaderingen is wat te zeggen en heeft om het maar even op mijzelf te betrekken voor aardig wat hoofdbrekers gezorgd bij het rangschikken. Uiteindelijk is het een mengelmoes geworden, zoals waarschijnlijk bij de meeste mensen.
Deal, leef je uitquote:Op maandag 27 mei 2013 17:23 schreef d4v1d het volgende:
Ik wil het ook best doen als niemand zich aanbied trouwens.
Je mag 1marcelfilms overslaan. Die kan niet posten.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:22 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die nog moeten stemmen:
Mentalpower
Kareltje_
1marcelfilms
Wie bied zich aan om te dm'en?
ohquote:Op maandag 27 mei 2013 17:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Je mag 1marcelfilms overslaan. Die kan niet posten.
pics anders nietquote:Op maandag 27 mei 2013 22:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Hoofdletters
Zullen we er even over dm'en?
ik vind het best spannendquote:Op maandag 27 mei 2013 22:50 schreef Puala het volgende:
Nu moet alleen Kareltje_ nog toch? Wat is de tussenstand?
quote:Op maandag 27 mei 2013 22:50 schreef Puala het volgende:
Nu moet alleen Kareltje_ nog toch? Wat is de tussenstand?
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:59 schreef mentalpower het volgende:
goed... het onmogelijke is me gelukt.
ik heb geprobeerd te kijken naar kleur, techniek en gevoel van de foto
1. Nalbaldian : aardekleuren is weer eens iets anders compositie techniek en het plaatje klopt
2. Mirjam : bloemen... mja thema klopt compositie is leuk
3. Polariteit : rustige kleur goed plaatje nette compositie
4. Wiebeldak : leuk met de velle kleuren, plaatje klopt verder gewoon
5. 1marcelfilms : kleur en techniek is ok. beeld is me wat saai
6. DonJames : kleur is er, technisch in orde. beeld is alleen saai
7. Assassin92 : kwa kleur en techniek goed. beeld maakt geen indruk
8. Stefan : kleur is er, compositie en perspectief is matig
9. LittleBrownie : weinig kleur, compositie kan beter
10. Over_hedge : awesome plaat... te weinig kleur
11. Thrilled : mooie foto alleen te weinig kleur
12. Weakling : niet echt kleur, en er had meer in kunnen zitten
13. Antikip : blauw is een kleur...tis best een ok plaatje, maar niet voor dit thema
14. Crientj : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
15. Kanovinnie : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
16. m1st1g : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
17. Kareltje_ : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
18. Schanulleke : zwart/wit is geen kleur. niet in mijn boek, wel scherp
19. D4v1d : het is een zwart witte kat, en niet scherp ook
Nee 1marcelfilms gaat niet stemmen. Kareltje_ moet nog toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:24 schreef Weakling het volgende:
De stemmen van 1marcelfilms komen niet meer? Niet dat dat veel aan de einduitslag zal veranderen, maar toch. Oh en ook ik ben wel benieuwd naar de volledige lijst. Mooie middenmoter gok ik.
Oh ja, je hebt gelijk! Maar die is nu officieel te laat toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:33 schreef Puala het volgende:
Nee 1marcelfilms gaat niet stemmen. Kareltje_ moet nog toch?
Heb even gekeken maar klopt. Dus dan kan er een nieuw thema bekend gemaakt gaan wordenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:35 schreef Weakling het volgende:
[..]
Oh ja, je hebt gelijk! Maar die is nu officieel te laat toch?
YEAH dan krijg ik weer twee keer 19 punten voor mijn foto, hoe vet!!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee 1marcelfilms gaat niet stemmen. Kareltje_ moet nog toch?
Iedereen een winnaar!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:47 schreef DonJames het volgende:
YEAH dan krijg ik weer twee keer 19 punten voor mijn foto, hoe vet!!![]()
![]()
Zo werkt het inderdaad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
YEAH dan krijg ik weer twee keer 19 punten voor mijn foto, hoe vet!!![]()
![]()
Heb ik de afgelopen maand ook gedaan en dat was op een klein misverstandje bij de puntentelling na geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Mag je elke maand gewoon instromen? Ik wil ook proberen mee te doen.
Dat kan, de wedstrijd staat open voor alle professionele fotografen met minimaal een Master of arts (bij voorkeur van een prestigieuze instelling) en minimaal 10 jaar werkervaring. Moet je even je portfolio en C.V. sturen naar ballotage@fok.nl.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Mag je elke maand gewoon instromen? Ik wil ook proberen mee te doen.
Heb je hier de punten wel omgedraaid?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:19 schreef DonJames het volgende:
Goed, ik heb zelf maar even zitten Excellen. Hierbij de uitslag (controleer maar als je daar zin in hebt):
P
Ik heb de punten in de post van Mentalpower omgedraaid, en de fout (2 maal 11 punten) in het lijstje van m1st1g gefixt. In mijn voordeel natuurlijk nee echt, kijk maar!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb je hier de punten wel omgedraaid?
FOT / Maandelijkse fotowedstrijd - Mei 2013 - Kleur
Ja, ik zie dat er 2x 19 punten bij iedereen is bijgegaan, vandaar dat t een vertekend beeld oplevertquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb de punten in de post van Mentalpower omgedraaid, en de fout (2 maal 11 punten) in het lijstje van m1st1g gefixt. In mijn voordeel natuurlijk nee echt, kijk maar!
Eentje met een leven buiten fokquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:15 schreef DonJames het volgende:
Polariteit is al 2 dagen niet online geweest![]()
wat is dat nou voor een Fok!ker?![]()
dus het thema word nu wel duidelijk en strakquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:36 schreef polariteit het volgende:
Tnx mensen; en Mirjam en Wiebeldak gefeliciteerd met hun 2e en 3e plek
Ik vind overigens wel dat er gigantisch veel gezeverd wordt over of foto's wel of niet binnen het thema vallen. Feit is in mijn ogen gewoon dat de omschrijving niet echt sterk is gedefinieerd waardoor het gewoon heel erg ruim te interpreteren is... daarom vond ik ze iig allemaal erin vallen (ja, ook de zwart/wit foto's)
[..]
Eentje met een leven buiten fok![]()
Thanks.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:34 schreef wyccie het volgende:
Gefeliciteerd.
Zelf vond ik die van Crientj erg mooi, zou ik zo aan mijn muur willen hebben. Wiebeldak en Thrilled zijn ook favorieten.
Kweenie. Je kan ff teruglezen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:18 schreef nielsgeode het volgende:
Is het thema voor de maand juni al bekend?
Ik denk dat Polariteit peentjes aan het zweten is om met een nieuw thema te komen. Je werkt jezelf ook wel aardig in de nesten als je het vorige thema "niet echt sterk gedefinieerd" hebt genoemd.quote:
Gewoon 1 woord noemen, ben je overal vanafquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik denk dat Polariteit peentjes aan het zweten is om met een nieuw thema te komen. Je werkt jezelf ook wel aardig in de nesten als je het vorige thema "niet echt sterk gedefinieerd" hebt genoemd.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Gewoon 1 woord noemen, ben je overal vanaf
Noem "Lente" en we hebben de grootste uitdaging van t jaar
Mijn inzending:quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Gewoon 1 woord noemen, ben je overal vanaf
Noem "Lente" en we hebben de grootste uitdaging van t jaar
Ik wist niet eens dat ik een nieuw thema mocht verzinnenquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik denk dat Polariteit peentjes aan het zweten is om met een nieuw thema te komen. Je werkt jezelf ook wel aardig in de nesten als je het vorige thema "niet echt sterk gedefinieerd" hebt genoemd.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:06 schreef polariteit het volgende:
Ik ga overigens voor 'Harig' als thema...
Jammer, want je kattenfoto sloeg wel aanquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:10 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Maarja, die is al een paar maanden geleden gemaakt.
Hij leek echt scherp te zijn toen ik hem bekeekquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jammer, want je kattenfoto sloeg wel aan
Maar serieus, een kat likt zich 10x per dag dus lijkt me dat je nog 210 momenten hebt de foto nog eens te makenquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:13 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hij leek echt scherp te zijn toen ik hem bekeek
Da's waar.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar serieus, een kat likt zich 10x per dag dus lijkt me dat je nog 210 momenten hebt de foto nog eens te maken
Nou, de meeste fotos die tijdens deze wedstrijden scoren zijn niet origineel, alleen goed uitgewerkt.quote:
Bedoel eerder dat als ik iets instuur het niet origineel is als IK weer precies dezelfde foto ga maken als die ik net plaatste.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou, de meeste fotos die tijdens deze wedstrijden scoren zijn niet origineel, alleen goed uitgewerkt.
De winnaar van deze maand is een mooi uitgevoerde foto maar het is niet origineel, het hele internet staat vol met zonsondergangen in de polder. Geld ook voor Mirjams en mijn tulpenfotos. Het gaat erom wat je er van maakt, niet per se wat je maakt
Vind ik dan he
Dus een leuke foto van een kat kan best winnen
Maakt toch niet uit, en anders haal je deze nu snel wegquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Bedoel eerder dat als ik iets instuur het niet origineel is als IK weer precies dezelfde foto ga maken als die ik net plaatste.
Kan ja, maar het is leuker als ik wat anders probeer i.p.v. weer hetzelfde te doen (of iets in die richting..)quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit, en anders haal je deze nu snel weg
Ik hou van kattenfoto's maar zou juist weinig punten geven aan een standaard kattenfoto omdat dat gewoon té makkelijk isquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:29 schreef Stefan het volgende:
Overigens heb ik een hekel aan kattenfotos dus t moet wel heel leuk en mooi zijn dat ik er punten aangeef
Dat wordt in mijn geval dan geen zelfportretquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:06 schreef polariteit het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ik een nieuw thema mocht verzinnen![]()
Ik ga overigens voor 'Harig' als thema...
ik had er met het vorige thema overigens totaal geen problemen mee dat het niet zo strak gedefinieerd was; dat waren andere mensen. Hoe vrijer voor interpretatie hoe beter, dan haken er in mijn ogen minder snel mensen af omdat het onderwerp ze niet bevalt.
Ik vind gebrek aan haar ook in t thema passen eerlijk gezegd. En aangezien jij van lekker dwars houdtquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat wordt in mijn geval dan geen zelfportret
Of een haring met een hapje er uit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind gebrek aan haar ook in t thema passen eerlijk gezegd. En aangezien jij van lekker dwars houdt
Nee? Jij zorgt dat alles mooi glad is?quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat wordt in mijn geval dan geen zelfportret
quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zocht even op 'hairy' op Flickr.
Ik heb daarna mijn safe-searchinstelling maar weer wat restrictiever gezet.
BAH!
Scheren julllie die niet weg danquote:
Een catbeard is ook wel hippig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:14 schreef Stefan het volgende:
Ik denk dat David en Schannulleke wel goed samen kunnen werken, een kat op zijn hoofd en we hebben een kattefoto en een leuk zelfportret
van onderkant neus tot zak gaat alles eraf.quote:
Mn teelbal laat ik over het algemeen zitten..quote:
Hoeft toch ook niet allemaal vrolijk, lief en aardig te zijn?quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:21 schreef Crientj het volgende:
Maar stiekem is dit ook wel weer wat eng.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:20 schreef Stefan het volgende:
Het onderwerp is harig, niet haar dus gescheerde ballen tellen niet, gewoon alles een maandje laten groeien voor de foto dus
what?quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:20 schreef Stefan het volgende:
Het onderwerp is harig, niet haar dus gescheerde ballen tellen niet, gewoon alles een maandje laten groeien voor de foto dus
Dat je je ballen moet laten groeien.quote:
Das nieuw Nederlandsquote:
Die zijn al wat ouder denk ik. Die kunnen hem gewoon vastpakken en bijna voor hun eigen ogen houden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:56 schreef Stefan het volgende:
Apart dag velen zo goed weten hoe behaarde testikels er van dichtbij uitzien
Het woord harig is sowieso onsmakelijkquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:30 schreef Wiebeldak het volgende:
[
Wat een onsmakelijke reacties trouwens.
Vind t zeker leuk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:41 schreef Thrilled het volgende:
Dat dus.. maar op zich best een leuk en uitdagend thema toch?
Je hebt ook harig fruit.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het woord harig is sowieso onsmakelijk
Kan me niks positiefs indenken met harig
Of het nu om beesten, mensen of schimmel gaat
Ook smerig. Perzikkenquote:
Die eerste is supervet!quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:56 schreef Wiebeldak het volgende:
Had ik mijn macro lens nog maar. Even 2 voorbeeldjes van foto's met de MP-E 65MM geschoten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit ook de richting van een macro op te denken inderdaad.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:56 schreef Wiebeldak het volgende:
Had ik mijn macro lens nog maar. Even 2 voorbeeldjes van foto's met de MP-E 65MM geschoten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mirjam ook al, ik ga iig geen macro doen, hou niet van insectenquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zit ook de richting van een macro op te denken inderdaad.
Kiwi / kokosnoot.quote:
Ja, maar dan schil je zequote:
macro hoeft geen insect te zin he.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mirjam ook al, ik ga iig geen macro doen, hou niet van insecten
Jawel, staat in de wet, macro moet insecten zijn anders krijg je een boetequote:
Gelukkig dat die wet alleen voor jou geldt en niet voor mijquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jawel, staat in de wet, macro moet insecten zijn anders krijg je een boete
Dan komt de macropolitie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ken iemand die is opgepakt door de Macropolitie, die zat macrofotos te maken van een clitpiercingquote:
Misschien waren die foto's wel geschikt voor dit thema?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:32 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ken iemand die is opgepakt door de Macropolitie, die zat macrofotos te maken van een clitpiercing
Ik vraag me af of je ze dan wel in FOT mag posten alleenquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien waren die foto's wel geschikt voor dit thema?
Ja, dat kan Puala anders niet aanquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je ze dan wel in FOT mag posten alleen
Ik zat er ook even aan te denken om even een macro lens te lenen om er vervolgens op te gaan zitten, naakt.quote:
Dan neem je toch wat stro mee? Beestje weer onder.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 04:12 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik kwam van de week een ezel tegen met strootjes op zijn rug. Was geïnspireerd door de structuur, maar ik dacht: wat heb ik aan zo'n foto, vind niemand mooi om naar te kijken.Kijken of ik 'm nog een keer kan vinden. Zal hij wel net gekamd zijn ofzo...
Ikzelf zou zeggen van wel, want naar mijn mening is focus stacking van dezelfde orde als HDR in de zin dat meerdere foto's van hetzelfde onderwerp en vanuit hetzelfde standpunt gecombineerd worden tot één foto.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:17 schreef nielsgeode het volgende:
Is het toegestaan om een stacked foto in te zenden?
Zolang alle fotos deze maand zijn gemaaktquote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:17 schreef nielsgeode het volgende:
Is het toegestaan om een stacked foto in te zenden?
Maar....het is nog mei....quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zolang alle fotos deze maand zijn gemaakt
quote:
Donshaardjes op de bil van je vriendinquote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:42 schreef polariteit het volgende:
Ik was het gezeik om een onderwerp zat; dus toen ik 'harig' zei riep ik maar wat. Probleem is nu wel dat ik totaal nul komma nul inspiratie heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |