Maar een foto zonder kleur is kleurtechnisch beter? Of een kleurenfilter via een programmatje ook? Ik snap je logica niet echt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het meer een architektuur/pano dan een kleurenfoto. Ik vind hem Wel heel mooi, maar kleurtechnisch gezien niet zegmaar
Ik vind de kleuren mooi maar de foto is wel een gemiddelde foto wat elke toerist van die plek maaktquote:Op zondag 26 mei 2013 21:18 schreef Assassin92 het volgende:
Grappig dat de één vindt dat de kleuren in mijn foto zo mooi zijn, de ander ze flets vindt, en weer een ander een kleurloze en een instagram foto beter vindt dan de mijne! Elke mening is natuurlijk evenveel waard, maar verbaast me toch wel een beetje.
Je foto wordt niet alleen bekeken op kleur maar op geheel natuurlijk maar de commentaren gaan over de kleurenquote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Maar een foto zonder kleur is kleurtechnisch beter? Of een kleurenfilter via een programmatje ook? Ik snap je logica niet echt.
Nee, maar dat is mijn punt natuurlijk ook niet. Als je mijn foto daar op afrekent dan begrijp ik dat wel, mijn punt gaat juist over de kleuren!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren mooi maar de foto is wel een gemiddelde foto wat elke toerist van die plek maakt
Ja maar dat is toch overal? De een vind een schilderij wel mooi, de ander niet, de een ziet er een heel verhaal in en de ander maar 1 zinnetje. Zo werkt het met een foto ook.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:18 schreef Assassin92 het volgende:
Grappig dat de één vindt dat de kleuren in mijn foto zo mooi zijn, de ander ze flets vindt, en weer een ander een kleurloze en een instagram foto beter vindt dan de mijne! Elke mening is natuurlijk evenveel waard, maar verbaast me toch wel een beetje.
Bij Kano logica ontdekken. Succesquote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Maar een foto zonder kleur is kleurtechnisch beter? Of een kleurenfilter via een programmatje ook? Ik snap je logica niet echt.
Sorry, maar ik mag toch wel hopen dat je ziet dat deze foto toch van wel meer kwaliteit is en beter doordacht is dan een toeristenfoto.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren mooi maar de foto is wel een gemiddelde foto wat elke toerist van die plek maakt
Ja, maar mensen die jouw foto gewoon als foto mooi vinden zullen de kleuren meer waarderen dan anderen.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:28 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is mijn punt natuurlijk ook niet. Als je mijn foto daar op afrekent dan begrijp ik dat wel, mijn punt gaat juist over de kleuren!
nou het filter verreikt de kleuren wel extreem maar dat had jij ook kunnen doen toch? Maargoed, de meningen lopen vaak uiteen ja!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:26 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar dan kan ik het natuurlijk nog wel opvallend vinden.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch overal? De een vind een schilderij wel mooi, de ander niet, de een ziet er een heel verhaal in en de ander maar 1 zinnetje. Zo werkt het met een foto ook.
De foto is prima maar niet spannend, dit blijft wel een 13 in dozijn uitkijjkfoto die je in elke reisgids tegenkomt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Sorry, maar ik mag toch wel hopen dat je ziet dat deze foto toch van wel meer kwaliteit is en beter doordacht is dan een toeristenfoto.
Dat geloof ik ook wel. En ik vind ook lang niet dat mijn foto de mooiste is van alle ingezonden foto's, maar kijk wel een beetje raar op als een kleurloze foto hoger wordt geschaald dan de mijne, terwijl het thema "kleur" is.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar mensen die jouw foto gewoon als foto mooi vinden zullen de kleuren meer waarderen dan anderen.
Je kan ook in paint wat kleuren bij elkaar gooien en dat inzenden, dan heb je een kleurrijk plaatje. Maar lijkt me ook niet dat dat wint.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nou het filter verreikt de kleuren wel extreem maar dat had jij ook kunnen doen toch? Maargoed, de meningen lopen vaak uiteen ja!
Ik vind zwart wit ook een kleurenfoto persoonlijkquote:Op zondag 26 mei 2013 21:36 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. En ik vind ook lang niet dat mijn foto de mooiste is van alle ingezonden foto's, maar kijk wel een beetje raar op als een kleurloze foto hoger wordt geschaald dan de mijne, terwijl het thema "kleur" is.
Maar het zijn wel de foto's waar de consument van houd. Persoonlijk zou ik een foto zoals die van Assassin wel in mijn woonkamer hangen en de tulpenfoto van jou niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
De foto is prima maar niet spannend, dit blijft wel een 13 in dozijn uitkijjkfoto die je in elke reisgids tegenkomt.
Ja, dat kan je ook zeggen van mijn inzending, 13 in dozijnfoto van tulpen en ook daar zit wat in
Dat is precies waar t hier om gaat, smaak, dat een foto zo divers wordt beoordeeld.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar het zijn wel de foto's waar de consument van houd. Persoonlijk zou ik een foto zoals die van Assassin wel in mijn woonkamer hangen en de tulpenfoto van jou niet.
Sja, de nummer 1 van dit moment heeft in mijn ogen zelfs 1 kleur. Maar daar is het plaatje dromerig van dus dat scheelt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:36 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. En ik vind ook lang niet dat mijn foto de mooiste is van alle ingezonden foto's, maar kijk wel een beetje raar op als een kleurloze foto hoger wordt geschaald dan de mijne, terwijl het thema "kleur" is.
Nouja, rood en groen zijn natuurlijk complementaire kleuren, en het is mooie foto, dus mij verbaast dat niet echt.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sja, de nummer 1 van dit moment heeft in mijn ogen zelfs 1 kleur. Maar daar is het plaatje dromerig van dus dat scheelt.
Sowieso vraag ik me af wie er bewust op die manier heeft gestemd. Ik denk dat de foto zelf belangrijker is, dus kleur en iets mooi in beeld en of dat complementair of harmonieus isquote:Op zondag 26 mei 2013 21:44 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Nouja, rood en groen zijn natuurlijk complementaire kleuren, en het is mooie foto, dus mij verbaast dat niet echt.
Als men geen rekening zou houden met de thema's, waarom is er dan nog een thema?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me af wie er bewust op die manier heeft gestemd. Ik denk dat de foto zelf belangrijker is, dus kleur en iets mooi in beeld en of dat complementair of harmonieus is
Weet niet of dat zo is maar ik vraag me wel af wie er zo heeft beoordeeldquote:Op zondag 26 mei 2013 21:59 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Als men geen rekening zou houden met de thema's, waarom is er dan nog een thema?
nu ben ik wel benieuwd naar je commentaar. Mijn foto is niet de beste. Maar als 1er laatste ben k wel benieuwd wat er dan zo slecht aan is.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:00 schreef Puala het volgende:
19. Polariteit
18. Wiebeldak
17. DonJames
16. Mirjam
15. Littlebrownie
14.Mentalpower
13. Crientj
12.Kareltje_
11. Antikip
10. Stefan
9. Schanulleke
8. Assassin92
7. Nalbandian
6. 1marcelfilms
5. m1st1g
4. Weakling
3. Thrilled
2. Over_hedge
1. D4v1d
Uiteraard is deze lijst geheel door mij (De heer Kano) samengesteld op de flaptop van Mevrouw Puala.
Ikxelf vond het thema niet al te sterk omschreven. Dat er 'met name' aan toe werd gevoegd, geeft mij het idee dat er ruim geinterpreteerd kan worden. Ik vond mijn zebra's dus wel leuk 'out of the box'.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:59 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Als men geen rekening zou houden met de thema's, waarom is er dan nog een thema?
Ik zou ook graag wel een onderbouwing willen zienquote:Op zondag 26 mei 2013 21:00 schreef Puala het volgende:
19. Polariteit
18. Wiebeldak
17. DonJames
16. Mirjam
15. Littlebrownie
14.Mentalpower
13. Crientj
12.Kareltje_
11. Antikip
10. Stefan
9. Schanulleke
8. Assassin92
7. Nalbandian
6. 1marcelfilms
5. m1st1g
4. Weakling
3. Thrilled
2. Over_hedge
1. D4v1d
Uiteraard is deze lijst geheel door mij (De heer Kano) samengesteld op de flaptop van Mevrouw Puala.
Kleuren die dicht bij elkaar liggen of juist tegenover elkaar staan, dan voldoe je toch altijd aan het thema als er kleur in zit? Lijkt me dus dat niemand (m.u.v. de zwart/wit foto's/thema's) niet aan de opdracht voldeed.. Dat die foto's punten krijgen op basis van 'out of the box' ligt weer aan de overige deelnemers die het op die manier beoordelen.. Lijkt me allemaal niks mis mee..quote:Op maandag 27 mei 2013 07:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ikxelf vond het thema niet al te sterk omschreven. Dat er 'met name' aan toe werd gevoegd, geeft mij het idee dat er ruim geinterpreteerd kan worden. Ik vond mijn zebra's dus wel leuk 'out of the box'.
Het zal wel vooral een kwestie van smaak zijn. Ik vind sommige stemmingen eerlijk gezegd ook vrij bizar, maar dat is omdat ik er weer met mijn eigen bril naar kijk en op een andere manier gestemd heb. Iedereen heeft er zijn eigen subjectieve blik op en dat is maar goed ook. Levert soms interessante inzichten op als er een onderbouwing bij wordt gegeven en niet alleen over de kwaliteit van de foto.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:48 schreef over_hedge het volgende:
nu ben ik wel benieuwd naar je commentaar. Mijn foto is niet de beste. Maar als 1er laatste ben k wel benieuwd wat er dan zo slecht aan is.
Noem er eens een paar?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:05 schreef Weakling het volgende:
. Ik vind sommige stemmingen eerlijk gezegd ook vrij bizar,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |