SPOILER: vorige onderwerpenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog op en aanmerkingen? Posten aub!
[ Bericht 3% gewijzigd door Puala op 29-05-2013 12:19:27 ]
Ik had liever de namen boven de foto omdat dit verwarrend is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:16 schreef Puala het volgende:
Ik heb de inzendingen alvast verzameld. Inzenden kan tot 12 uur, dus mocht er nog iemand inzenden mag deze er morgen nog bijgezet worden en dan kan er morgen begonnen worden met stemmen![]()
[ afbeelding ]
1. Mentalpower
[ afbeelding ]
2. Crientj
[ afbeelding ]
3. Kanovinnie
[ afbeelding ]
4. Polariteit
[ afbeelding ]
5. Weakling
[ afbeelding ]
6. Kareltje_
[ afbeelding ]
7. Thrilled
[ afbeelding ]
8. LittleBrownie
[ afbeelding ]
9. DonJames
[ afbeelding ]
10. Over_hedge
[ afbeelding ]
11. Wiebeldak
[ afbeelding ]
12. Stefan
[ afbeelding ]
13. D4v1d
[ afbeelding ]
14. Mirjam
[ afbeelding ]
15. Assassin92
[ afbeelding ]
16. Antikip
[ afbeelding ]
17. Nalbaldian
Ik wacht ff af of er nog wat komt en dan pas ik het morgen voor je aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik had liever de namen boven de foto omdat dit verwarrend is.Klinkt als mierenneuken maar dat is het ook.
Dat staat in de OP genoemd, net als de regelsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef 1marcelfilms het volgende:
wat is het thema dan kan ik misschien een foto maken nog
oieie ik dacht zo he dat de winnaar als genoemd is en dat dan niewe fotos zijn zoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat staat in de OP genoemd, net als de regels
Ik snap je post nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:40 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
oieie ik dacht zo he dat de winnaar als genoemd is en dat dan niewe fotos zijn zo
ja dat is wel vaker genoemd.quote:
Van vorige wedstrijden wel. Van de maand mei van dit jaar nog niet, want daarvoor moet nog gestemd worden. En als je dus mee wilt doen kan je tot vandaag 12 uur inleveren en het onderwerp is kleurquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
ja dat is wel vaker genoemd.
maar ik bedoel zo van dat de winnars al in de op zijn vermeld
Ik wilde het zelfde zeggenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik had liever de namen boven de foto omdat dit verwarrend is.Klinkt als mierenneuken maar dat is het ook.
Complementaire kleuren, niet zomaar kleurquote:
Fixedquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vooral complementaire/ harmonieuze kleuren. , niet zomaar kleur
quote:
Nog een uur voor harmonieuze danwel complementaire kleurenquote:
Ik weet het maar heb en geen inspiratie en deze maand geen foto's gemaakt die in deze wedstrijd mee kunnen doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nog een uur voor harmonieuze danwel complementaire kleuren
Schaakmat? Je kan toch die pion een stap naar voren zetten?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:16 schreef Nalbandian het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn inzending:
The king has fallen...checkmate!
Ga naar buiten en fotografeer de straatquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:00 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik weet het maar heb en geen inspiratie en deze maand geen foto's gemaakt die in deze wedstrijd mee kunnen doen.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:00 schreef Stefan het volgende:
[..]
Schaakmat? Je kan toch die pion een stap naar voren zetten?
Ja, details jongen, nu is die koning van je gewoon een pussiequote:
Hoezo is zwartwit geen kleur danquote:
Ik vind ze harmonieusquote:
Wit is een mengsel van alle kleuren uit het zichtbare gedeelte van het spectrum. In mijn ogen is deze foto dus zeer kleurrijk.quote:
als je dan toch slim over wil komen moet je dit vooral niet zeggen....quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:58 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Wit is een mengsel van alle kleuren uit het zichtbare gedeelte van het spectrum. In mijn ogen is deze foto dus zeer kleurrijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creationismequote:Op woensdag 22 mei 2013 00:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
een hoop stront... wat jij kan, kan ik ook
Hoe de rest erover denkt zien we wel als er gestemd wordtquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:58 schreef Assassin92 het volgende:
Ho ho, ik wilde geen verzuurde discussie starten! Vroeg me wel alleen af hoe de rest er over dacht. Vind het verder prima om zwart/witte foto's toe te laten, maar dan kan je net zo goed de thema's laten varen. Maar wanneer jullie dat anders zien, helemaal goed natuurlijk!
ik denk dat we een oplossing hebbenquote:Op woensdag 22 mei 2013 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoe de rest erover denkt zien we wel als er gestemd wordt
Zo is het iedere maand inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoe de rest erover denkt zien we wel als er gestemd wordt
Daar ben ik het wel mee eens. De opdracht deze maand is "kleur, met name complementaire en harmonieuze kleuren". Het "met name" is wat mij betreft te vrijblijvend.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:26 schreef mentalpower het volgende:
...wellicht dat de winnaar het volgende thema een opdracht kan geven die specifieker is.
Roodoranje appels op een blauwgroen kistje. Complementair, en niets meer dan dat. Je kan hem niet mooi vinden (ik vind andere inzendingen ook beter gelukt), maar de foto voldoet tenminste aan de opdracht.quote:...
ik heb appels gezien.... waarom niet het hele spectrum erbij halen door een compleet shot
te maken van allerlei groenten en fruit nu is het gewoon rode appels... zou niet mijn keuze zijn.
...
Stemmen is alleen 1 tm 19 voor de duidelijkheidquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:48 schreef Puala het volgende:
dus laten we gaan stemmen1 t/m 20 dit keer
Ohja, blondquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Stemmen is alleen 1 tm 19 voor de duidelijkheid
Waarom elke keer die discussies over hoe deze wedstrijd verloopt. Accepteer de regels en doe mee. Accepteer je de regels niet dan doe je dus niet mee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:15 schreef Weakling het volgende:
P.S. Ik mijn ogen is de puntentelling nodeloos complex. Tel de plaats bij het stemmen en degene met de minste punten is de winnaar. Geen conversie van plaats naar punten meer nodig op die manier.
Uit de OP:quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:22 schreef Puala het volgende:
Waarom elke keer die discussies over hoe deze wedstrijd verloopt. Accepteer de regels en doe mee. Accepteer je de regels niet dan doe je dus niet mee.
Dat doe ik dus. En ik doe voor het eerst mee aan dit gebeuren. Weet ik veel dat er al vaker discussie over geweest is en je overgevoelig bent geworden voor iedere bijdrage die iemand probeert te leveren om deze wedstrijd in zijn of haar ogen te verbeteren. Sjezus, lekker motiverend om nog eens een keer mee te doen als er zo gereageerd wordt.quote:Nog op en aanmerkingen? Posten aub!
Er is al maanden lang discussie, dus vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik als ik de eerste keer mee deed ook geen commentaar hebben maar dat ben ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Dat doe ik dus. En ik doe voor het eerst mee aan dit gebeuren. Weet ik veel dat er al vaker discussie over geweest is en je overgevoelig bent geworden voor iedere bijdrage die iemand probeert te leveren om deze wedstrijd in zijn of haar ogen te verbeteren. Sjezus, lekker motiverend om nog eens een keer mee te doen als er zo gereageerd wordt.
Hoi, Jij maakt t nu wel wat ingewikkeld want degene die de punten telt moet alles omrekenen, misschien dat jij de punten kunt omdraaien?quote:
Persoonlijk vind ik dat nieuwe mensen met frisse nieuwe ideeen kunnen komen waar je als oudgediende niet meteen bij zou hebben stilgestaan en daarom naar mijn idee alle recht van spreken hebben. Maar goed, hier is het blijkbaar bek houden. Jammer.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef Puala het volgende:
Er is al maanden lang discussie, dus vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik als ik de eerste keer mee deed ook geen commentaar hebben maar dat ben ik.
Oh, dat was me niet geheel duidelijk uit de OP, ga ik aanpassen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
Hoi, Jij maakt t nu wel wat ingewikkeld want degene die de punten telt moet alles omrekenen, misschien dat jij de punten kunt omdraaien?![]()
Het staat je vrij om bij te dragen hoor. Ik neem mijn woorden wel terugquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat nieuwe mensen met frisse nieuwe ideeen kunnen komen waar je als oudgediende niet meteen bij zou hebben stilgestaan en daarom naar mijn idee alle recht van spreken hebben. Maar goed, hier is het blijkbaar bek houden. Jammer.
Ja das wel top.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Puala het volgende:
Vorige maanden werd er ook bij gezet waarom je iemand het aantal punten gaf of een positief/negatief punt van een foto. Wellicht is het leuk om dat wel in stand te houden? Ik ben bijv. best benieuwd waarom M1st1g bij de ene maar 1 punt krijgt en bij de ander 6. Zomaar iets wat me nu opvalt namelijk
Ah, goed dat je dat zegt! Ik was daar mee begonnen, maar dacht dat het dan voor het verzamelen van de punten lastiger zou zijn met al die tekst ertussen, dus maar weer weggehaald. Ga weer toevoegen! (Lastig voor de middenmoters, maar ik verzin wel wat)quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Puala het volgende:
Vorige maanden werd er ook bij gezet waarom je iemand het aantal punten gaf of een positief/negatief punt van een foto. Wellicht is het leuk om dat wel in stand te houden? Ik ben bijv. best benieuwd waarom M1st1g bij de ene maar 1 punt krijgt en bij de ander 6. Zomaar iets wat me nu opvalt namelijk
Je kan ook soms met 1 woord volstaan of idem zeggen als je er niet uitkomt, doe ik althans welquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ah, goed dat je dat zegt! Ik was daar mee begonnen, maar dacht dat het dan voor het verzamelen van de punten lastiger zou zijn met al die tekst ertussen, dus maar weer weggehaald. Ga weer toevoegen! (Lastig voor de middenmoters, maar ik verzin wel wat)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook toevallig geschoten.quote:D4v1d
Leuk beestje Kheb alleen het idee dat hij niet helemaal scherp is op z'n neus/snor en de foto komt op mij meer over als toevallig geschoten, weet niet precies wat ik er aan mis..
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef Thrilled het volgende:
19 = polariteit
18 = Mirjam
17 = Assassin92
16 = Mentalpower
15 = Nalbaldian
14 = Over_hedge
13 = Schanulleke
12 = m1st1g
11 = Wiebeldak
10 = Crientj
9 = Weakling
8 = DonJames
7 = Kareltje_
6 = Stefan
5 = Littlebrownie
4 = 1marcelfilms
3 = D4v1d
2 = Antikip
1 = Kanovinnie
0 = Thrilled
Motivering, zie onder.
Let wel, het komt erg zeikerig over maar ik probeerde van elke foto een tipper en een topper te verzinnen. Moet zeggen dat veel foto's erg dicht bij elkaar lagen voor mij (qua beoordeling) dus vond het erg lastig kiezen.. Hopen dat ik niemand tegen het zere been stoot
Motivatie van 'laag' naar 'hoog':Die persoon op de foto is een vriend van mij met wie ik in new castle wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb die foto ook daar voor gemaakt. Niet speciaal voor de wedstrijd
Hier de foto zonder iemand er op
http://relderson.devianta(...)ew=10%253A1369225389
[ Bericht 1% gewijzigd door over_hedge op 22-05-2013 14:38:30 ]Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Die eerste post op de eerste pagina van het topic, daar wil nog wel eens wat nuttige informatie in staan:quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef d4v1d het volgende:
Welkom in het Fot-fotowedstrijdtopic.
...
Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
...
Ik had speciaal nog het oude stem topic uit de OP gehaald om verwarring te voorkomen.quote:
Ik hou zelf heel erg van foto's waarvan je niet meteen door hebt wat het is. Het is trouwens geen folie, maar een experiment met dubbele polarisatie fotografie. Het is transparant opgefrommeld plastic met gepolariseerd wit licht er achter en ervoor op de lens een pola filter.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef Thrilled het volgende:
Weakling
Het duurde even voordat ik doorhad waar ik naar keekVind het een mooi onderwerp, aparte kleuren voor zo'n folie.. verder weinig op- of aanmerkingen.
Ik vind zelf die foto veel sterker, maar zoals gezegd hou ik zelf meer van natuur/landschappen en dus foto's waar zo min mogelijk mensen op staanquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die persoon op de foto is een vriend van mij met wie ik in new castle wasHeb die foto ook daar voor gemaakt. Niet speciaal voor de wedstrijd
Hier de foto zonder iemand er op
http://relderson.devianta(...)ew=10%253A1369225389
Oh dat is wel bizar, het veranderd niet veel aan mijn oordeel, maar wel een hele andere kijk op de foto..quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:35 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik hou zelf heel erg van foto's waarvan je niet meteen door hebt wat het is. Het is trouwens geen folie, maar een experiment met dubbele polarisatie fotografie. Het is transparant opgefrommeld plastic met gepolariseerd wit licht er achter en ervoor op de lens een pola filter.
In het echt zie je de kleuren totaal niet, maar door de dubbele polarisatie en het draaien met je filter verschijnen er allerlei wonderlijke kleurcombinaties op de foto.
De stand van de zon bepaald allesquote:Op donderdag 23 mei 2013 00:58 schreef Assassin92 het volgende:
Ben ergens wel jaloers op de foto van Thrilled, was er zelf ook niet zo lang geleden, maar dan op een wat bewolkte ochtend, met veel smog. Toch een heel groot verschil met wat hij er uitgekregen heeft.
Ja uiteraard! Ik was ook niet echt naar boven gegaan voor "de foto", maar meer omdat ik zoveel mogelijk dingen wilde doen in zo weinig mogelijk tijd. En toen kwam het handigst uit dat 's ochtends de toren op ging. Maar daarom: wel zonde, want al had ik met dat licht gegaan had ik waarschijnlijk ook wat mooiere resultaten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:06 schreef Thrilled het volgende:
[..]
De stand van de zon bepaald allesVrienden van me vonden het raar dat ik vooraf de foto's al als slecht benoemde toen ze een "fotoshoot" wilden in het bos/strand, midden op de dag. Ik heb zelf een hekel aan het harde licht en wil veel liever schieten tijdens de zonsopkomst en zonsondergang.. maakt de foto vaak 10x beter..
Kheb ook speciaal gewacht tot de zon onder ging voordat we naar de montparnasse toren gingen
Of een leuke vrouw.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:39 schreef over_hedge het volgende:
Had dus die foto zonder persoon moeten doen voor meer puntenNaja maakt niet uit. Krijg nu ook nog best veel punten
Zal morgen ook eens even stemmen.
Ja ik was met een vriend, en leuke vrouwen liepen er sowieso vrij weinig rond in Newcastle.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Of een leuke vrouw.Maar ik vind dat de persoon, jij waarschijnlijk zelf, nu in de weg staat persoonlijk.
quote:
Ja, ik heb de additieve en substractieve kleurencirkels erbij gepakt en op basis daarvan de foto's beoordeeld op exacte harmonieuze, danwel complementaire kleurstelling. Deze meting heb ik uitgevoerd met behulp van een colorimeter op zowel een gekalibreerd beeldscherm als een gekalibreerde print. Bij iedere afwijking in het spectrum kregen de foto's een minpunt. Uiteindelijk hadden alle foto's evenveel minpunten ...quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:45 schreef Stefan het volgende:
Zijn er trouwens mensen die de fotos hebben beoordeeld met een kleurenkaart er naast?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, ik heb de additieve en substractieve kleurencirkels erbij gepakt en op basis daarvan de foto's beoordeeld op exacte harmonieuze, danwel complementaire kleurstelling. Deze meting heb ik uitgevoerd met behulp van een colorimeter op zowel een gekalibreerd beeldscherm als een gekalibreerde print. Bij iedere afwijking in het spectrum kregen de foto's een minpunt. Uiteindelijk hadden alle foto's evenveel minpunten ...
Goed aangepakt!quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, ik heb de additieve en substractieve kleurencirkels erbij gepakt en op basis daarvan de foto's beoordeeld op exacte harmonieuze, danwel complementaire kleurstelling. Deze meting heb ik uitgevoerd met behulp van een colorimeter op zowel een gekalibreerd beeldscherm als een gekalibreerde print. Bij iedere afwijking in het spectrum kregen de foto's een minpunt. Uiteindelijk hadden alle foto's evenveel minpunten ...
Heldquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik sta er niet tussenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:25 schreef d4v1d het volgende:
18 Assassin92 - is vooral je huizen die ik mooi vind, maar jij hebt die foto gemaakt!
17 Nalbaldian - Creatief.
16 Polariteit - Mooi!
15 Mentalpower - Ik weet niet echt wat ik er van vind, hij is verder wel mooi en vet uitgevoerd!
14 Weakling - geen idee waar ik naar kijk
13 Over_hedge - Aan de ene kant voegt die persoon wat toe aan de foto, aan de andere kant irriteer ik me er aan. + Die border
12 DonJames - Als ik jou was had ik die groene appels wat meer in beeld gedaan.
11 m1st1g - Beetje een 'wazige' foto.
10 1marcelfilms - Toch nog bloemen met variatie
9 Kareltje_ - Teveel afleiding.
8 Mirjam - Toch vind ik deze wat meer hebben dan die van Stefan
7 Stefan - Cliché
6 Crientj - Ik vind hem saai om naar te kijken
5 Antikip - Goede foto, maar vind hem niet heel erg bij het onderwerp passen
4 LittleBrownie - Huis leid af, voor de rest een prima foto (voor Instagram) Ohja, en de border
3 Wiebeldak - foto van een tekening? Of je bent te ver gegaan met bewerken..
2 Kanovinnie - toch moest ik lachen, en bedankt. Anders was er een goede kans dat ik laatste was
1 Schanulleke - telt het rode stippelrandje om de foto mee als kleur?![]()
he wut.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:03 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik sta er niet tussen
Maar aangezien je nog 1 plekje open hebt ga ik er maar vanuit dat ik 19 punten krijg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |