abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:31:19 #51
27648 Weakling
available in strong mint
pi_126847493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:22 schreef Puala het volgende:
Waarom elke keer die discussies over hoe deze wedstrijd verloopt. Accepteer de regels en doe mee. Accepteer je de regels niet dan doe je dus niet mee.
Uit de OP:
quote:
Nog op en aanmerkingen? Posten aub!
Dat doe ik dus. En ik doe voor het eerst mee aan dit gebeuren. Weet ik veel dat er al vaker discussie over geweest is en je overgevoelig bent geworden voor iedere bijdrage die iemand probeert te leveren om deze wedstrijd in zijn of haar ogen te verbeteren. Sjezus, lekker motiverend om nog eens een keer mee te doen als er zo gereageerd wordt.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_126847543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef Weakling het volgende:

[..]

Uit de OP:

[..]

Dat doe ik dus. En ik doe voor het eerst mee aan dit gebeuren. Weet ik veel dat er al vaker discussie over geweest is en je overgevoelig bent geworden voor iedere bijdrage die iemand probeert te leveren om deze wedstrijd in zijn of haar ogen te verbeteren. Sjezus, lekker motiverend om nog eens een keer mee te doen als er zo gereageerd wordt.
Er is al maanden lang discussie, dus vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik als ik de eerste keer mee deed ook geen commentaar hebben maar dat ben ik.
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:50:43 #53
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126848182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:15 schreef Weakling het volgende:
Met de mooiste bovenaan:

Hoi, Jij maakt t nu wel wat ingewikkeld want degene die de punten telt moet alles omrekenen, misschien dat jij de punten kunt omdraaien? :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Stefan op 22-05-2013 11:13:11 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:55:08 #54
27648 Weakling
available in strong mint
pi_126848332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef Puala het volgende:
Er is al maanden lang discussie, dus vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik als ik de eerste keer mee deed ook geen commentaar hebben maar dat ben ik.
Persoonlijk vind ik dat nieuwe mensen met frisse nieuwe ideeen kunnen komen waar je als oudgediende niet meteen bij zou hebben stilgestaan en daarom naar mijn idee alle recht van spreken hebben. Maar goed, hier is het blijkbaar bek houden. Jammer.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
Hoi, Jij maakt t nu wel wat ingewikkeld want degene die de punten telt moet alles omrekenen, misschien dat jij de punten kunt omdraaien? :)
Oh, dat was me niet geheel duidelijk uit de OP, ga ik aanpassen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_126848367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:55 schreef Weakling het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat nieuwe mensen met frisse nieuwe ideeen kunnen komen waar je als oudgediende niet meteen bij zou hebben stilgestaan en daarom naar mijn idee alle recht van spreken hebben. Maar goed, hier is het blijkbaar bek houden. Jammer.
Het staat je vrij om bij te dragen hoor. Ik neem mijn woorden wel terug :*
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:40:11 #56
394472 Antikip
het echte werk
pi_126849822
19 Thrilled
18 Assassin92
17 Schanulleke
16 Wiebeldak
15 Polariteit
14 Mentalpower
13 Mirjam
12 DonJames
11 Nalbaldian
10 Over_hedge
9 LittleBrownie
8 1marcelfilms
7 Crientj
6 m1st1g
5 Weakling
4 Kareltje_
3 Stefan
2 D4v1d
1 Kanovinnie
pi_126850308
Vorige maanden werd er ook bij gezet waarom je iemand het aantal punten gaf of een positief/negatief punt van een foto. Wellicht is het leuk om dat wel in stand te houden? Ik ben bijv. best benieuwd waarom M1st1g bij de ene maar 1 punt krijgt en bij de ander 6. Zomaar iets wat me nu opvalt namelijk :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:58:50 #58
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126850499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Puala het volgende:
Vorige maanden werd er ook bij gezet waarom je iemand het aantal punten gaf of een positief/negatief punt van een foto. Wellicht is het leuk om dat wel in stand te houden? Ik ben bijv. best benieuwd waarom M1st1g bij de ene maar 1 punt krijgt en bij de ander 6. Zomaar iets wat me nu opvalt namelijk :)
Ja das wel top. ^O^
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:55:41 #59
27648 Weakling
available in strong mint
pi_126852663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Puala het volgende:
Ah, goed dat je dat zegt! Ik was daar mee begonnen, maar dacht dat het dan voor het verzamelen van de punten lastiger zou zijn met al die tekst ertussen, dus maar weer weggehaald. Ga weer toevoegen! (Lastig voor de middenmoters, maar ik verzin wel wat) :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:58:24 #60
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126852779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:55 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ah, goed dat je dat zegt! Ik was daar mee begonnen, maar dacht dat het dan voor het verzamelen van de punten lastiger zou zijn met al die tekst ertussen, dus maar weer weggehaald. Ga weer toevoegen! (Lastig voor de middenmoters, maar ik verzin wel wat) :)
Je kan ook soms met 1 woord volstaan of idem zeggen als je er niet uitkomt, doe ik althans wel
pi_126854357
19 = polariteit
18 = Mirjam
17 = Assassin92
16 = Mentalpower
15 = Nalbaldian
14 = Over_hedge
13 = Schanulleke
12 = m1st1g
11 = Wiebeldak
10 = Crientj
9 = Weakling
8 = DonJames
7 = Kareltje_
6 = Stefan
5 = Littlebrownie
4 = 1marcelfilms
3 = D4v1d
2 = Antikip
1 = Kanovinnie
0 = Thrilled

Motivering, zie onder.
Let wel, het komt erg zeikerig over maar ik probeerde van elke foto een tipper en een topper te verzinnen. Moet zeggen dat veel foto's erg dicht bij elkaar lagen voor mij (qua beoordeling) dus vond het erg lastig kiezen.. Hopen dat ik niemand tegen het zere been stoot :P

Motivatie van 'laag' naar 'hoog':
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126855089
quote:
D4v1d
Leuk beestje Kheb alleen het idee dat hij niet helemaal scherp is op z'n neus/snor en de foto komt op mij meer over als toevallig geschoten, weet niet precies wat ik er aan mis..
Is ook toevallig geschoten. :D

Zelf stem ik morgen of overmorgen even.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 13:59:02 ]
  FOK!Fotograaf woensdag 22 mei 2013 @ 14:10:19 #63
364681 over_hedge
pi_126855597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef Thrilled het volgende:
19 = polariteit
18 = Mirjam
17 = Assassin92
16 = Mentalpower
15 = Nalbaldian
14 = Over_hedge
13 = Schanulleke
12 = m1st1g
11 = Wiebeldak
10 = Crientj
9 = Weakling
8 = DonJames
7 = Kareltje_
6 = Stefan
5 = Littlebrownie
4 = 1marcelfilms
3 = D4v1d
2 = Antikip
1 = Kanovinnie
0 = Thrilled

Motivering, zie onder.
Let wel, het komt erg zeikerig over maar ik probeerde van elke foto een tipper en een topper te verzinnen. Moet zeggen dat veel foto's erg dicht bij elkaar lagen voor mij (qua beoordeling) dus vond het erg lastig kiezen.. Hopen dat ik niemand tegen het zere been stoot :P

Motivatie van 'laag' naar 'hoog':
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die persoon op de foto is een vriend van mij met wie ik in new castle was :) Heb die foto ook daar voor gemaakt. Niet speciaal voor de wedstrijd :P

Hier de foto zonder iemand er op :)
http://relderson.devianta(...)ew=10%253A1369225389

[ Bericht 1% gewijzigd door over_hedge op 22-05-2013 14:38:30 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:16:43 #64
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_126855863
Hoelang hebben we om te stemmen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_126856135
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef Mirjam het volgende:
Die eerste post op de eerste pagina van het topic, daar wil nog wel eens wat nuttige informatie in staan:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef d4v1d het volgende:
Welkom in het Fot-fotowedstrijdtopic.
...
Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
...
pi_126856177
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef Mirjam het volgende:
Ik had speciaal nog het oude stem topic uit de OP gehaald om verwarring te voorkomen. O+

Kom je nu met dit.

:P
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:24:47 #67
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_126856212
Ja hihi sorry :@
Maar ik benop de hoogte nu, gaat goed komen O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:35:19 #68
27648 Weakling
available in strong mint
pi_126856649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef Thrilled het volgende:
Weakling
Het duurde even voordat ik doorhad waar ik naar keek :') Vind het een mooi onderwerp, aparte kleuren voor zo'n folie.. verder weinig op- of aanmerkingen.
Ik hou zelf heel erg van foto's waarvan je niet meteen door hebt wat het is. Het is trouwens geen folie, maar een experiment met dubbele polarisatie fotografie. Het is transparant opgefrommeld plastic met gepolariseerd wit licht er achter en ervoor op de lens een pola filter.

In het echt zie je de kleuren totaal niet, maar door de dubbele polarisatie en het draaien met je filter verschijnen er allerlei wonderlijke kleurcombinaties op de foto.
pi_126857863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Die persoon op de foto is een vriend van mij met wie ik in new castle was :) Heb die foto ook daar voor gemaakt. Niet speciaal voor de wedstrijd :P

Hier de foto zonder iemand er op :)
http://relderson.devianta(...)ew=10%253A1369225389

Ik vind zelf die foto veel sterker, maar zoals gezegd hou ik zelf meer van natuur/landschappen en dus foto's waar zo min mogelijk mensen op staan :P

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:35 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik hou zelf heel erg van foto's waarvan je niet meteen door hebt wat het is. Het is trouwens geen folie, maar een experiment met dubbele polarisatie fotografie. Het is transparant opgefrommeld plastic met gepolariseerd wit licht er achter en ervoor op de lens een pola filter.

In het echt zie je de kleuren totaal niet, maar door de dubbele polarisatie en het draaien met je filter verschijnen er allerlei wonderlijke kleurcombinaties op de foto.
Oh dat is wel bizar, het veranderd niet veel aan mijn oordeel, maar wel een hele andere kijk op de foto..
pi_126858756
19 Wiebeldak
18 Mirjam
17 Over_hedge
16 Crientj
15 Polariteit
14 Thrilled
13 DonJames
12 Stefan
11 Antikip
10 Nalbandian
9 LittleBrownie
8 Weakling
7 Mentalpower
6 D4v1d
5 1marcelfilms
4 Kareltje_
3 Schanulleke
2 m1st1g
1 Kanovinnie
Assassin stabs you in your back.
pi_126861224
Goed, mijn punten (de beste eerst).

19. Mirjam. Leuk standpunt, goeie invulling van de opdracht, lekker vrolijke foto.
18. Crientj. Eenvoudig en krachtig, goed contrast.
17. Polariteit. Erg mooie foto. Als je nog net iets meer met het onderwerp had gedaan had je wat mij betreft gewonnen.
16. Wiebeldak. “Waar kijk ik naar?” op een goeie manier.
15. Mentalpower. Goed aan de opdracht gehouden, leuke foto. Had hem misschien iets ruimer gecropt.
14. Weakling. Interessant, iets te weinig scherptediepte naar mijn smaak.
13. Stefan. Je had een hele serie van dat bloemenveld, persoonlijk vind ik dit niet de sterkste. De bloemenplukker leidt me af.
12. Thrilled. Ik had hem mooier gevonden als je meer had ingezoomd op de Eiffeltoren, of wanneer de toren niet in het midden zou staan.
11. Assassin92. Kleurig, leuk! Maar net iets te veel een snapshot voor mijn smaak.
10. Overhedge. Mooi effect zo in de mist, maar ik vind het wat te rommelig. Er gebeurt te veel.
9. Naldalbian. Technisch goeie foto, Bruin en ongelakt hout, voldoet dus ook aan de opdracht. Toch is het geen kleurige foto, en met dit onderwerp zou ik dat juist wel graag zien.
8. Kareltje. Ik snap het idee (regenboog = kleur) maar ik vind het niet zo'n hele sterke compositie. Als het witte huisje uit het midden was geplaatst was het denk ik al een betere foto geweest.
7. 1Marcelfilms. Neem dezelfde foto nog eens wanneer die bloemen in bloei staan.
6. m1st1g. “Waar kijk ik naar?” op een niet zo'n goeie manier.
5. Littlebrownie. Het is een roze lucht, ik kan er niet zo veel mee.
4. Schanulleke. Ik vind het een hele leuke foto, maar er is echt geen kleur in te zien.
3. Kanovinnie. Als de kleuren in de lucht het onderwerp zijn, zou ik dat graag willen zien. Geen trapveldje. En waarom het ijsje?
2. Antikip. Concertfotografie vind ik niet zo boeiend, je moet ervan houden. Weinig kleur te zien.
1. D4v1d. Leuke poes, maar met het onderwerp heeft het niks te maken. Probeer de volgende keer ook eens scherp te stellen op de ogen.

Remember: alle kritiek is goedbedoeld!
pi_126873235
19. Polariteit
+ Prachtige kleuren, compositie en reflecties! Heerlijke plaat _O_ !
- Het enige wat ik kan bedenken is je signature.

18. Thrilled
+ Prachtige compositie, en een schitterende lucht! Erg mooi! Als ik hem gemaakt had, dan had ie bij mij aan de muur gehangen ^O^
- Wellicht was de foto nog meer tot zijn recht gekomen als deze vanaf een lager standpunt was genomen. De Eiffeltoren was dan nog indrukwekkender geweest!

17. Mirjam
+ Mooie compositie, en een prachtige Nederlandse lucht (toen de zon nog scheen |:( !).
- Ik had de schaduwen iets lichter gemaakt waardoor de foto nog beter tot zijn recht was gekomen. Niettemin prachtige foto!

16. Over_hedge
+ mooie kleuren, en er is veel te zien!
- de boot linksonder voegt naar mijn mening te weinig toe aan de foto. Ik had wellicht de kade als een lijn naar de brug toe gebruikt.

15. Assassin92
+ Prachtige compositie en complementaire kleuren :Y) !
- Ik vind de hoek rechtsonder niet zoveel aan de foto toevoegen, en deze had ik derhalve ook weggecropped als ik de foto had genomen

14. Schanulleke
+ Prachtig lijnenspel wat op sommige plekken zelfs in elkaar overloopt _O_ !
- Niet echt complementaire kleuren

13. Crientje
+ Compositie is over nagedacht! Ik heb de hele tijd het idee om de foto om te draaien.
- Door het minimalisme een beetje saai :@ .

12. Mentalpower
+ Leuk idee, en tof uitgewerkt ^O^ !
- Ik vind het geen complementaire kleuren

11. Weakling
+ Mooie abstracte compositie, en goed gevonden :) !
- De highlight links van het midden trekt telkens mijn aandacht. Wellicht iets terugschroeven in Lightroom.

10: LittleBrownie
+ Prachtige kleuren! Als deze met een telefoon is gemaakt, erg netjes _O_ !
- Bovenste gedeelte had best wel wat gecropped mogen worden.

9. Wiebeldak
+Mooie abstracte compositie, en goede kleuren!
- Ik heb geen flauw idee waarnaar kijk (no pun intended!)

8. Stefan
+ Mooie kleuren in de tulpen O+ !
- Compositie is ietwat saai. Wellicht had je iets dichter naar je onderwerp toe kunnen gaan, en door een kleine DOF de overige tulpen in een prachtige rood-gele zee kunnen veranderen.

7. Antikip
+ goede compositie :Y)
- Flare vind ik erg hinderlijk, en leidt me telkens af. Ook had ik gewacht op een andere expressie in zijn gezicht (vind deze niet echt flatteus om eerlijk te zijn)

6. Kareltje_
+ Prachtige regenboog ^O^ !
- Voor de rest zie ik weinig interessante elementen in de foto.

5. DonJames
+ Complementaire kleuren *) !
- Wellicht iets meer scherptediepte gebruiken om de aandacht ergens naartoe te leiden. Nu zie ik Jonagold, Boskoop en Granny Smith appels bij de groentenboer liggen.

4. Kanovinnie
+ Mooie lucht O+ !
- Compositie had wel iets spannender gemogen.

3. 1marcelfilms
+ Mooie kleuren *; !
- Compositie had ook hier wel wat spannender gemogen.

2. m1st1g
+ Mooie bewegingen in je foto!
- Te abstract voor mij

1. D4v1d
+ Mooie kat :s) !
- Ogen zijn niet scherp, en dan kijk ik eerlijk gezegd al niet meer verder. Sorry. Niettemin tof dat je meedoet (ik ben ook maar een prutser hoor!)

Alle deelnemers bedankt voor het meedoen! Ik heb echt hele leuke platen voorbij zien komen, leuke inspiratie!
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:30:02 #73
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_126881289
19 punten: Polariteit: Het mooiste plaatje inmho en het kleurenpalet is erg zacht. Ik ben jaloers!
18 punten: Weakling: Nette vlakverdeling en harmonieuze kleuren
17 punten: Nalbaldian: Nette vlakverdeling en belichting. Als niet schaker had ik ook niet uitgevogeld dat de positie van de stukken niet klopt bij je titel.
16 punten: Don James: Kleurrijk en een prima compositie. Of het ook harmonieus is?...
15 punten: Over_Hedge: Mooie foto, maar het thema zie ik hier al minder in terug.
14 punten: Thrilled: Hetzelfde. Een mooie foto, maar het harmonieuze zie ik niet.
13 punten: Wiebeldak: Je kleuren knallen!
12 punten: Mirjam: Mooi laag standpunt.
11 punten: Assassin92: Heerlijke kleuren.
10 punten: Stefan: Prima onderwerp, maar komt tegelijk wat snappy over.
9 punten: Antikip: Fijne blauwtinten
8 punten: Crientj: Soms is een onderwerp zo niet voor de hand liggend dat het vanzelf spannend wordt als iemand er toch voor kiest. Fijne keuze voor het contrast.
7 punten: m1st1g: een snel shot.
6 punten: Mentalpower: je hebt duidelijk zorg besteed aan de setup van het onderwerp. Dan snap ik niet dat je met zo'n compositie op de proppen komt.
5 punten: kareltje: Een mooie, volle boog, maar de voorgrond pakt teveel aandacht af.
4 punten: Littlebrownie: De lucht is mooi van kleur, maar de voorgrond verpest het een beetje
3 punten: 1Marcelfilms: bloemen en kleuren. Rechttoe rechtaan.
2 punten: D4vid: Poezenfoto's -O-
1 punt: kanovinnie: Was je dronken?

Ik had nog wel andere ideeën bij het thema, maar tijd/ lichtgebrek.
Ik kon ook niet zoveel met die wat halfslachtige toevoeging aan het thema.
Life is what you make it.
pi_126883823
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:30 schreef Schanulleke het volgende:
1 punt: kanovinnie: Was je dronken?
_O- _O_
pi_126886984
ghehe mijn foto doet het lang zo slecht niet.... als compositie en cropping het ergste zijn.
om eerlijk te zijn was het ook een testshot en bedoeld voor inspiratie :P
stond er ook al verbaast over dat ik mee deed in de wedstrijd, maar leuk om de reacties te zien :)

morgen zelf even stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')