Ik ga dat niet specifiek noemen, omdat het vooral een subjectieve aangelegenheid blijkt te zijn waar geen goed of fout bestaat en ik zinloze discussies wil voorkomen. In den algemene: dat foto's bij de ene persoon bovenin eindigt en bij de ander onderin.quote:
Ik weet niet wat hier gebruikelijk is. Worden foto's die niet voldoen aan het thema uitgesloten van deelname en zo ja, wie bepaalt dat aangezien het vrijwel nooit een zwart/wit kwestie zal zijn?quote:Op maandag 27 mei 2013 10:38 schreef Stefan het volgende:
Ik ben er vanuit gegaan dat alle 19 fotos voldoen aan kleur en harmonieus en of complementair zijn
Nee, niks wordt uitgesloten, enige is dat de foto gemaakt moet zijn in de maandquote:Op maandag 27 mei 2013 10:50 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hier gebruikelijk is. Worden foto's die niet voldoen aan het thema uitgesloten van deelname en zo ja, wie bepaalt dat aangezien het vrijwel nooit een zwart/wit kwestie zal zijn?
Dat is zeker het leuke! Maar dan is het wel allemaal bloem. Als ik lekker dwars een foto van een olifant instuur gaat ie ook mee. Dan lijkt het mij aan de stemmers om te bepalen of die foto aan het thema voldoet, voordat eigen smaak om de hoek komt kijken.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:56 schreef Stefan het volgende:
Dat is juist het leuke, je hoeft het niet letterlijk te nemen, bloemthema kan zowel een bosje tulpen, ijs op raam of een pak bakmeel zijn
Ja maar dan zal er strenger worden gekeurd hoor, alleen kleur met de vage toevoeging waar ik eind vorige maand al wat over zei en toen moest ik mn bek houden want het was niet mijn thema, dan is kleur gewoon kleur en altijd goedquote:Op maandag 27 mei 2013 10:58 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat is zeker het leuke! Maar dan is het wel allemaal bloem. Als ik lekker dwars een foto van een olifant instuur gaat ie ook mee. Dan lijkt het mij aan de stemmers om te bepalen of die foto aan het thema voldoet, voordat eigen smaak om de hoek komt kijken.
Dat is het voor, of nadeel van geen vakkundige jury te hebben.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:34 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik ga dat niet specifiek noemen, omdat het vooral een subjectieve aangelegenheid blijkt te zijn waar geen goed of fout bestaat en ik zinloze discussies wil voorkomen. In den algemene: dat foto's bij de ene persoon bovenin eindigt en bij de ander onderin.
Dan speelt naar mijn idee smaak een veel grotere rol dan sec de beoordeling op thema en de technische kwaliteit van de foto. Een foto kan niet je smaak zijn, maar technisch goed en perfect aansluiten bij het thema. Hoort die foto dan toch hoger in je lijstje te staan ten opzichte van een foto die technisch minder perfect is en/of niet goed aan het thema voldoet? Of is je eigen smaak belangrijker?
Voor beide benaderingen is wat te zeggen en heeft om het maar even op mijzelf te betrekken voor aardig wat hoofdbrekers gezorgd bij het rangschikken. Uiteindelijk is het een mengelmoes geworden, zoals waarschijnlijk bij de meeste mensen.
Deal, leef je uitquote:Op maandag 27 mei 2013 17:23 schreef d4v1d het volgende:
Ik wil het ook best doen als niemand zich aanbied trouwens.
Je mag 1marcelfilms overslaan. Die kan niet posten.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:22 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die nog moeten stemmen:
Mentalpower
Kareltje_
1marcelfilms
Wie bied zich aan om te dm'en?
ohquote:Op maandag 27 mei 2013 17:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Je mag 1marcelfilms overslaan. Die kan niet posten.
pics anders nietquote:Op maandag 27 mei 2013 22:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Hoofdletters
Zullen we er even over dm'en?
ik vind het best spannendquote:Op maandag 27 mei 2013 22:50 schreef Puala het volgende:
Nu moet alleen Kareltje_ nog toch? Wat is de tussenstand?
quote:Op maandag 27 mei 2013 22:50 schreef Puala het volgende:
Nu moet alleen Kareltje_ nog toch? Wat is de tussenstand?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:59 schreef mentalpower het volgende:
goed... het onmogelijke is me gelukt.
ik heb geprobeerd te kijken naar kleur, techniek en gevoel van de foto
1. Nalbaldian : aardekleuren is weer eens iets anders compositie techniek en het plaatje klopt
2. Mirjam : bloemen... mja thema klopt compositie is leuk
3. Polariteit : rustige kleur goed plaatje nette compositie
4. Wiebeldak : leuk met de velle kleuren, plaatje klopt verder gewoon
5. 1marcelfilms : kleur en techniek is ok. beeld is me wat saai
6. DonJames : kleur is er, technisch in orde. beeld is alleen saai
7. Assassin92 : kwa kleur en techniek goed. beeld maakt geen indruk
8. Stefan : kleur is er, compositie en perspectief is matig
9. LittleBrownie : weinig kleur, compositie kan beter
10. Over_hedge : awesome plaat... te weinig kleur
11. Thrilled : mooie foto alleen te weinig kleur
12. Weakling : niet echt kleur, en er had meer in kunnen zitten
13. Antikip : blauw is een kleur...tis best een ok plaatje, maar niet voor dit thema
14. Crientj : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
15. Kanovinnie : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
16. m1st1g : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
17. Kareltje_ : wel aan kleur gedacht, maar kwa techniek en beeld... moah
18. Schanulleke : zwart/wit is geen kleur. niet in mijn boek, wel scherp
19. D4v1d : het is een zwart witte kat, en niet scherp ook
Nee 1marcelfilms gaat niet stemmen. Kareltje_ moet nog toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:24 schreef Weakling het volgende:
De stemmen van 1marcelfilms komen niet meer? Niet dat dat veel aan de einduitslag zal veranderen, maar toch. Oh en ook ik ben wel benieuwd naar de volledige lijst. Mooie middenmoter gok ik.
Oh ja, je hebt gelijk! Maar die is nu officieel te laat toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:33 schreef Puala het volgende:
Nee 1marcelfilms gaat niet stemmen. Kareltje_ moet nog toch?
Heb even gekeken maar klopt. Dus dan kan er een nieuw thema bekend gemaakt gaan wordenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:35 schreef Weakling het volgende:
[..]
Oh ja, je hebt gelijk! Maar die is nu officieel te laat toch?
YEAH dan krijg ik weer twee keer 19 punten voor mijn foto, hoe vet!!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee 1marcelfilms gaat niet stemmen. Kareltje_ moet nog toch?
Iedereen een winnaar!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:47 schreef DonJames het volgende:
YEAH dan krijg ik weer twee keer 19 punten voor mijn foto, hoe vet!!![]()
![]()
Zo werkt het inderdaad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
YEAH dan krijg ik weer twee keer 19 punten voor mijn foto, hoe vet!!![]()
![]()
Heb ik de afgelopen maand ook gedaan en dat was op een klein misverstandje bij de puntentelling na geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Mag je elke maand gewoon instromen? Ik wil ook proberen mee te doen.
Dat kan, de wedstrijd staat open voor alle professionele fotografen met minimaal een Master of arts (bij voorkeur van een prestigieuze instelling) en minimaal 10 jaar werkervaring. Moet je even je portfolio en C.V. sturen naar ballotage@fok.nl.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Mag je elke maand gewoon instromen? Ik wil ook proberen mee te doen.
Heb je hier de punten wel omgedraaid?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:19 schreef DonJames het volgende:
Goed, ik heb zelf maar even zitten Excellen. Hierbij de uitslag (controleer maar als je daar zin in hebt):
P
Ik heb de punten in de post van Mentalpower omgedraaid, en de fout (2 maal 11 punten) in het lijstje van m1st1g gefixt. In mijn voordeel natuurlijk nee echt, kijk maar!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb je hier de punten wel omgedraaid?
FOT / Maandelijkse fotowedstrijd - Mei 2013 - Kleur
Ja, ik zie dat er 2x 19 punten bij iedereen is bijgegaan, vandaar dat t een vertekend beeld oplevertquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb de punten in de post van Mentalpower omgedraaid, en de fout (2 maal 11 punten) in het lijstje van m1st1g gefixt. In mijn voordeel natuurlijk nee echt, kijk maar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |