Neen, demiwater wordt ook gebruikt voor het aanlengen van een geconcentreerde koelvloeistof.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Knuppel.
Ik zou zeggen dat water uitzet en dat demi-water voor in je accu is. Maar dat schijnt niet waar te zijn volgens degene met KVS fietsen hier? Ik heb gewoon een oliekoeler
Als Deka nou weer afzegt omdat hij nou iets verneukt rij ik naar Rotterdam om die Alp in zee te gooienquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:54 schreef Vinniiee het volgende:
Ik dacht dat Deka er laatst nog iets over postte.
Nee hij zei laatst iets over kvs en het mengen met demi-water, maar wat precies weet ik niet meerquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als Deka nou weer afzegt omdat hij nou iets verneukt rij ik naar Rotterdam om die Alp in zee te gooien
of ie pre-mix nog verder moest aanlengen..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nee hij zei laatst iets over kvs en het mengen met demi-water, maar wat precies weet ik niet meer
Stel hier zat pre-mix in, kan het dan kwaad om er wat demi bij te gooien zoals ik heb gedaan?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:58 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
of ie pre-mix nog verder moest aanlengen..
Nee, der zit al water in.. water+water = meer waterquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:00 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Stel hier zat pre-mix in, kan het dan kwaad om er wat demi bij te gooien zoals ik heb gedaan?
En in de trend van stoomvorming omdat de reservetank leeg was en volledig gevuld met demi?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:02 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Nee, der zit al water in.. water+water = meer water
je verlaagd dan alleen maar je vriesbestendigheid..
Heb je em laten draaien met of zonder dop op je rad?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
En in de trend van stoomvorming omdat de reservetank leeg was en volledig gevuld met demi?
Bang dat je er diesel in gooit ?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:06 schreef Salatrel het volgende:
Ik durf bijna niet eens neer te gaan tanken straks
Nou je ken er over lachten, maar ik ken iemand die een keer diesel in zijn motor had gegooid, was niet zo een goed planquote:
Hear hear!quote:
Met.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:06 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Heb je em laten draaien met of zonder dop op je rad?
Oude degelijkheidquote:
Precies, ik vind die ontwikkeling richting technische snufjes ook maar niks.quote:
De laatste toerbuffels van BMW en Kawasaki hebben inderdaad ook al traction control jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:13 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Precies, ik vind die ontwikkeling richting technische snufjes ook maar niks.
Straks lekker touren op je automaat met traction control etc etc.
Je weet dat SACS dat is wat wij hebben he, de oliekoeltechniek van Soesquote:
Weet ik veel hoe dat heet, weet dat die van mij oliegekoeld is met een nogal groot koelblok vooropquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De laatste toerbuffels van BMW en Kawasaki hebben inderdaad ook al traction control ja
[..]
Je weet dat SACS dat is wat wij hebben he, de oliekoeltechniek van Soes
De nieuwe VFR heeft ook al zo'n half-automaat, en honda schijnt daar verder mee te gaanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De laatste toerbuffels van BMW en Kawasaki hebben inderdaad ook al traction control ja
[..]
Je weet dat SACS dat is wat wij hebben he, de oliekoeltechniek van Soes
Ik ben in Rotterdam, ik help je wel even dan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als Deka nou weer afzegt omdat hij nou iets verneukt rij ik naar Rotterdam om die Alp in zee te gooien
Oh zo'n quickshifter, dat je niet meer hoeft te ontkoppelen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:15 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
De nieuwe VFR heeft ook al zo'n half-automaat, en honda schijnt daar verder mee te gaan
Ja en op de 1200 kan je ook als vol-automaat nemen dacht ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh zo'n quickshifter, dat je niet meer hoeft te ontkoppelen?
Treurig is dat ja.
Als er bij mij ergens een luchtbel vastzit zeg ik ook wel eens poef ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:29 schreef Danger.Mouse het volgende:
Ik heb het systeem niet ontlucht nadat ik heb gevuld. Waarschijnlijk zat er ergens een luchtbel waardoor de slang poef zei
Stond anders niet op dat het pre-mix was he, pretkonijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:58 schreef WallyPower118 het volgende:
of ie pre-mix nog verder moest aanlengen..
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:56 schreef BlackLining het volgende:
Als Deka nou weer afzegt omdat hij nou iets verneukt rij ik naar Rotterdam om die Alp in zee te gooien
En dat je toen oververhit raakte en onder grote druk alles uit de slang spootquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Meld je je ziek. Zeg dat je KVS hebt ingeslikt tijdens het sleutelen, ofzo.
hehe, ging het maar zo makkelijkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Meld je je ziek. Zeg dat je KVS hebt ingeslikt tijdens het sleutelen, ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Sounddragon op 18-05-2013 02:59:27 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Hey Dangersukkel, dat tankje heah, dat heet een EXPANSIEvat; mag jij 32 keer raden waarom![]()
Josti jij, mag morgenvroeg effe bij Termatig een flessie of wat KVS halen, en het systeem en het vaatje vullen tot het streepje waar >>>>>>>>MAX<<<<<<<<<< bij staat
Waarom denk je dat ik voor deze TT heb gekozenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitlachen mag morgen als ik dat ding niet aan de praat krijg. Hetgeen niet gaat gebeuren. We zullen er om lachen onder het genot van een frisse versnapering tijdens de BBQSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
Jeh, lees het rit-topic eens bijquote:
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:42 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik voor deze TT heb gekozen
Uitlachen mag morgen als ik dat ding niet aan de praat krijg. Hetgeen niet gaat gebeuren. We zullen er om lachen onder het genot van een frisse versnapering tijdens de BBQTuurlijk krijg je hem aan de praat, ik zou niet weten waarom niet, en anders kom ik komen wij wel effe ghelpuh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zorg maar dat je een paar liter kvs hebt. En dat je slangen vastzitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Sounddragon op 18-05-2013 03:01:28 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
BT-45's, 310 Euro in totaal (incl afvoeren oude banden, nieuwe ventieltjes, werkloon).quote:
Niet duur.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:29 schreef Skv het volgende:
[..]
BT-45's, 310 Euro in totaal (incl afvoeren oude banden, nieuwe ventieltjes, werkloon).
I know, nu geen tijd voor, even van de garage naar huis gereden (2km) en dat zwabberde behoorlijk weg in de bochten. Zsm even inrijden inderdaad. 150-200 km werd me verteld en daarna kan je er heerlijk mee rijden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:30 schreef Geerd het volgende:
Spekglad valt toch wel mee? Even ritje maken van 80/120 km dat spul moet er even uitzweten.
Zelfs met een hayabusa turbo krijg je dat nietquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:40 schreef KneusTeun het volgende:
Ik krijg ook scheurtjes in me bandmaar steeds in de middelste rij noppen, denk dat dit ook bijna niet te voorkomen is toch? door koppel komt er gewoon veel kracht op lijkt me.
Daar zet je toch ook geen noppen banden op?!?!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zelfs met een hayabusa turbo krijg je dat niet
XTZ750!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:04 schreef kepler het volgende:
Ik mag vanaf vandaag ook weer mee posten in dit topic![]()
[ afbeelding ]
mooi spulquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:04 schreef kepler het volgende:
Ik mag vanaf vandaag ook weer mee posten in dit topic![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hem inderdaad van MPquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:16 schreef KneusTeun het volgende:
Stond die niet voor een hele leuke prijs op MP?
Cool, mag ik weten wat specs zijn en prijs etc? Als je nie wil aangeven snap ik dat best. Maar heb er zelf ook pas een gekocht en zoek er nu een voor een bekende. Maar de prijzen lijken ineens gigantisch gestegen!!quote:
Zou dat wat met de tijd van het jaar te maken kunnen hebben?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:40 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Maar de prijzen lijken ineens gigantisch gestegen!!
Nope, mijne heb ik in de hitte gehaald nog geen 4 weken terug.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:43 schreef picodealion het volgende:
[..]
Zou dat wat met de tijd van het jaar te maken kunnen hebben?
Teller staat op 50k, hij is uit 1990 en ik heb er 1400 voor betaaldquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:40 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Cool, mag ik weten wat specs zijn en prijs etc? Als je nie wil aangeven snap ik dat best. Maar heb er zelf ook pas een gekocht en zoek er nu een voor een bekende. Maar de prijzen lijken ineens gigantisch gestegen!!
Dan heb je je flink laten tillenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Teller staat op 50k, hij is uit 1990 en ik heb er 14000 voor betaald
Hehequote:
Hey kepler, oud-game-gediendequote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:04 schreef kepler het volgende:
Ik mag vanaf vandaag ook weer mee posten in dit topic![]()
[ afbeelding ]
check even of de kentekenplaat goed vast zitquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:04 schreef kepler het volgende:
Ik mag vanaf vandaag ook weer mee posten in dit topic![]()
[ afbeelding ]
oké tof! exact zelfde prijs als mijquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Teller staat op 50k, hij is uit 1990 en ik heb er 1400 voor betaaldEr zitten wat cosmetische dingetjes niet goed, maar zover ik kan nagaan rijdt hij nog prima (net 150k gereden en alles doet het nog
). Die cosmetische dingetjes zijn zelf prima te fixen trouwens.
Naar mijn idee een prima koop, zolang hij niet over een paar weken opeens uit elkaar valt
Hoezo? (of mis ik iets?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
check even of de kentekenplaat goed vast zit
Zelfde type motor dus ook?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
oké tof! exact zelfde prijs als mij
Hey jij hierquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Hey kepler, oud-game-gediende. Welkom, mooie brommert.
Je kunt mooi trouwens meteen even deze poll invullen:
PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! 18-5-2013 #12
Geeft niet! Ik heb hetzelfde gedaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Hey jij hierIk heb de poll ingevuld, maar met misschien dus daar heb je niks aan
Wat is er morgen dan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:40 schreef whY... het volgende:
Nou is mijn motor op en top, heb ik gewoon werk morgen en kon het niet vrij krijgen
Morgen vandaag is mijn verjaardag.quote:
Ik verbaasde mij al enigzins dat je niet de afslag daarvoor nam.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:46 schreef picodealion het volgende:
Ik ben ook weer thuis, al neem ik volgende keer toch weer A50 -> A15 naar Arnhem ipv A50 -> A12. Volgens mij ben ik omgereden. Ik weet nog steeds niet hoe ik het snelst thuis kom.
Was een tf dagje, lekker gereden, lekker gepauzeerden lekker gebarbecued. Voor herhaling vatbaar
.
Ach, wat extra kilometers is nooit weg!quote:Op zondag 19 mei 2013 01:02 schreef picodealion het volgende:
A12 is de route die ik vanaf werk ook neem, wist iig zeker waar ik uit zou komen.
Uiteindelijk hadden we toch beter rechts gekund bij de brandweer zag ik later.
Thanks!quote:
En nogmaals thanks!quote:
jupquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Hoezo? (of mis ik iets?)
[..]
Zelfde type motor dus ook?
[..]
Hey jij hierIk heb de poll ingevuld, maar met misschien dus daar heb je niks aan
Dat is die felle Mei zonlicht die je normaal gesproken in Mei tegenkomt.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:48 schreef Salatrel het volgende:
heb je een bouwlamp in je carport hangen ofzo?
Geen zon gezien gister.quote:Op zondag 19 mei 2013 02:01 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat is die felle Mei zonlicht die je normaal gesproken in Mei tegenkomt.
Ik zei ook normaal gesprokenquote:
Je loopt op de tijd vooruit jongenquote:Op zondag 19 mei 2013 02:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zei ook normaal gesproken
Tevens zag ik vandaag wel de zon in omgeving Lichtenvoorde rond 20:30
Enschede lag toch in een andere tijdzone?quote:
Zou kunnen kom ik niet vandaanquote:Op zondag 19 mei 2013 02:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Enschede lag toch in een andere tijdzone?
Die van jou ziet er op het eerste gezicht iets beter uitquote:
Thnxquote:Op zondag 19 mei 2013 08:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Die van jou ziet er op het eerste gezicht iets beter uit
Vandaag echt prachtig weer dus lekker rijden
Congratz!quote:Op zondag 19 mei 2013 00:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Morgen vandaag is mijn verjaardag.![]()
Op Pinksteren..
[..]
Ik verbaasde mij al enigzins dat je niet de afslag daarvoor nam.
Toch weer ff fijn gereden met jou op die snelweg![]()
Edit: Ja Anne, ik ben weer het editkneusje![]()
Proficiat!quote:Op zondag 19 mei 2013 00:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Morgen vandaag is mijn verjaardag.![]()
Op Pinksteren..
Mooie XTZ hoorquote:Op zondag 19 mei 2013 10:07 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Het blijft toch een maf gezicht, vandaag weer ff met de vriendin richting Duitsland. Ik vraag me af hoeveel blikkers wij een lach op hun gezicht bezorgen
Ik vind deze wel heel erg bruutquote:Op zondag 19 mei 2013 10:07 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Het blijft toch een maf gezicht, vandaag weer ff met de vriendin richting Duitsland. Ik vraag me af hoeveel blikkers wij een lach op hun gezicht bezorgen
Sorry, mijn GPS app zat ook ongelofelijk te kloten. Uiteindelijk ben ik ook via de A12 gegaan, ook omgereden dusquote:Op zondag 19 mei 2013 01:02 schreef picodealion het volgende:
A12 is de route die ik vanaf werk ook neem, wist iig zeker waar ik uit zou komen.
Uiteindelijk hadden we toch beter rechts gekund bij de brandweer zag ik later.
Maakt ook allemaal niet uitquote:Op zondag 19 mei 2013 11:23 schreef picodealion het volgende:
Nee de brandweer was mijn fout, jullie stonden toen goed voorgesorteerd. Op zich was de route naar de A50 die jij later gaf verder gewoon prima, we hadden toen al een stukje verkeerd gereden.
Zou ik niet doen; lees de gebruiksaanwijzing van de gemiddelde topkoffer maar eens door.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:01 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier ervaring met zo'n systeem?
[ afbeelding ]
Ik kreeg hem gewoon bij de motor, dus ik heb geen idee wat daarin staat. Dat je niet moet gaan lopen boren in je topkoffer?quote:Op zondag 19 mei 2013 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou ik niet doen; lees de gebruiksaanwijzing van de gemiddelde topkoffer maar eens door.
Nee, je mag er zelden meer als 5 kilo in proppen, en daar zit je zo aan, dus ik zie het nut van zo'n klimrek erbovenop niet zo,.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kreeg hem gewoon bij de motor, dus ik heb geen idee wat daarin staat. Dat je niet moet gaan lopen boren in je topkoffer?
quote:Op zondag 19 mei 2013 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, je mag er zelden meer als 5 kilo in proppen, en daar zit je zo aan, dus ik zie het nut van zo'n klimrek erbovenop niet zo,.
Even niet aan gedacht. Maar het zou ideaal zijn om een tent op vast te sjorren.quote:
Ja, en dan onder weg om de dag effe je subframe laten lassenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Even niet aan gedacht. Maar het zou ideaal zijn om een tent op vast te sjorren.
Dat kan ook gewoon direct er bovenop met een spanbandje.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Even niet aan gedacht. Maar het zou ideaal zijn om een tent op vast te sjorren.
Oke oke, tent op de buddy en een slaapzak erboven opquote:Op zondag 19 mei 2013 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en dan onder weg om de dag effe je subframe laten lassen![]()
Je gaat toch niet het zwaarste stuk op het hoogste punt sjorren?
Tent op de buddy, slaapzak boven op de tent; hallo rugsteuntjequote:Op zondag 19 mei 2013 12:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke oke, tent op de buddy en een slaapzak erboven op
Gaat niet alleen om de koffer, maar ook om je subframe, dat is er niet voor gemaakt, en een hoog zwaartepunt rijdt ook voor geen kut.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon direct er bovenop met een spanbandje.
Ze kunnen vaak wel wat meer hebben dan die 5kg, alleen kun je dan niet zo makkelijk meer bij de fabrikant gaan huilen als eea krak zegt.
Dat. Kan je het lekker strak tegen je topkoffer aanbinden, valt het er niet zomaar af en heb je wat om te leunen. Win-win.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tent op de buddy, slaapzak boven op de tent; hallo rugsteuntje![]()
Al moet ik er wel bij vertellen dat ik momenteel geen zijkoffers heb en niet weet of ik die investering ga kunnen makenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:20 schreef Dekatria het volgende:
Topkoffer is maximaal alleen voor je rugzak op reis. Al je meuk in je topkoffer donderen verkracht je stuureigenschappen. Gewichtsverdeling enzo
Dat is dan jammer. Als je al je zooi in je topkoffer doet kom ik je hoogstpersoonlijk van je fiets afschoppenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al moet ik er wel bij vertellen dat ik momenteel geen zijkoffers heb en niet weet of ik die investering ga kunnen maken
Doe eens liefquote:Op zondag 19 mei 2013 12:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is dan jammer. Als je al je zooi in je topkoffer doet kom ik je hoogstpersoonlijk van je fiets afschoppenlevensgevaarlijk om zo op reis te gaan.
Jij, als doorgewinterde zwaar ervaren dijkknaller zou dat moeten weten toch? kom op zeg.quote:
Nee weet ik ook wel, hij heeft helemaal gelijkquote:Op zondag 19 mei 2013 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij, als doorgewinterde zwaar ervaren dijkknaller zou dat moeten weten toch? kom op zeg.![]()
Je kunt best veel meezeulen op een motor, maar wel op de juiste manier, en stapelen is niet de goede manier. We zitten hier niet in Jakarta
Ik heb een keer een krat bier achterin gehad, dan voel je pas hoeveel invloed dat heeft. Ik reed toen even op z'n egeltjes door een woonwijk, en je voelt hoe licht dat voorwiel ineens is.quote:
En die ga je nodig hebben met een paar honderd km per dagquote:Op zondag 19 mei 2013 12:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tent op de buddy, slaapzak boven op de tent; hallo rugsteuntje![]()
Ik doe hem wel morgen, zwaai maar evenquote:Op zondag 19 mei 2013 13:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik hoor en zie hier veel motoren. Ik denk dat het te maken heeft met de elfstedentocht voor motoren, die morgen hierlangs komt.
Ga morgen mooi ff kijken. Ik wil ook nog een keer meerijden, maar dit jaar nog ff niet.
okquote:Op zondag 19 mei 2013 13:57 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik doe hem wel morgen, zwaai maar even
200 piek voor je fazerquote:Op zondag 19 mei 2013 12:27 schreef Yreal het volgende:
Aan de andere kant, als ik dan eindelijk die fazer eens kwijt ben kan ik daar mooi koffers van halen
Dat wil je echt nietquote:
Van wat ik er zo van gehoord heb geen centquote:Op zondag 19 mei 2013 14:07 schreef klawie het volgende:
[..]
vast wel kan ik er ook nog iets op verdienen
is het zo erg dan???quote:Op zondag 19 mei 2013 14:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van wat ik er zo van gehoord heb geen cent
Veel crashes zegquote:Op zondag 19 mei 2013 13:59 schreef Salatrel het volgende:
Motogp le mans in de regen begint nu bbc2 dus!....
opdrogende baan en nat weer banden... slijtage slagje zoquote:Op zondag 19 mei 2013 14:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Veel crashes zegZelfs Rossi in een toch vrij simpel bochtje. Lijkt wel echt glad te zijn als je een beetje op de wielen let. Vliegt alle kanten op.
Volgende week Isle of Man trouwens
Lekker zwabberen jaquote:Op zondag 19 mei 2013 14:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
opdrogende baan en nat weer banden... slijtage slagje zo
Ach ja, op de terugweg gisteren zwaaide er iemand naar mij vanaf een Piaggio MP3quote:Op zondag 19 mei 2013 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:
Choppert rijdert tegen gekomen die samen reed met een bromscootertje, beetje sneu wel.![]()
Ik weet niet of ik die dingen even erg vind als een Fiat Multipla, of erger.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach ja, op de terugweg gisteren zwaaide er iemand naar mij vanaf een Piaggio MP3_!
en in welke staat is hijquote:Op zondag 19 mei 2013 16:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pfff, er zit hyperpro in, das echt wel 200e waard
Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halenquote:Op zondag 19 mei 2013 16:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pfff, er zit hyperpro in, das echt wel 200e waard
keurige, nette poten met speciale beschermhuls tegen pekel ellende en nieuwe keringenquote:Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halen
die liggen er binnen een uur naast.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halen
Fantastisch artikel is dat. Cracked moet je nooit zo serieus nemenquote:Op zondag 19 mei 2013 18:00 schreef BlackLining het volgende:
http://www.cracked.com/ar(...)ning-motorcycle.html
Wat een artikel zeg'6 things nobody tells you about owning a motorcycle'
Werkt wel zoiets. Even goed trollen en meteen 1000+ reacties, bijna 2 miljoen hits en 32.000 likes
Neuh, daarom ook trollen voor zulke resultaten hequote:Op zondag 19 mei 2013 18:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Fantastisch artikel is dat. Cracked moet je nooit zo serieus nemen
Nieuwe kabel hoef je niet te smerenquote:Op zondag 19 mei 2013 23:33 schreef picodealion het volgende:
Oh en iemand postte laatst een linkje naar een apparaatje dat in een keer je kabel invet en naar binnen duwt zonder veel gepiel. Daar heb ik denk ik ook wel baat bij als mijn nieuwe kabeltje binnen is voor de teller. Iemand?
Beste zou zijn een simpele motor kopen en die helemaal uit elkaar trekken, maar dat is nogal kostbaar. Ik denk dat je toch met lezen op Wikipedia en filmpjes kijken op YouTube veel gaat vinden. Motoren zijn helemaal niet zulke ingewikkelde dingen. Lees bijvoorbeeld eens op Wikipedia wat over de viertaktmotor. In jouw (en mijn) geval een four-in-line, dus vier cilinders in één lijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een V-Twin. Vanuit informatie van een viertaktmotor (of sowieso verbrandingsmotor) kom je op gegeven moment ook uit bij carburateur (die mengt lucht met verdampte benzine, in een explosief gas wat naar de cilinders gaat) en de versnellingsbak. Tussen de motor en de bak hangt dan weer de koppeling.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:32 schreef picodealion het volgende:
Wat een stilte hier opeens na de rit.
Ik heb een algemene vraag, ik heb vandaag eens lekker zitten sleutelen aan de oppervlakte (handrem, knipperlicht, etc) en ik word er ook steeds handiger in, maar er zit me een ding dwars: ik heb van een boel dingen gewoon geen idee hoe ze precies werken. Ik ben er bijv. achtergekomen dat de kabel van de kilometertelle vierkant is en boven en onder ergens in schuift zodat 'ie meedraait met je voorwiel (achteraf best logisch, maar ik was er nooit opgekomen). Wat dingen als carburateurs, bougies, etc doen heb ik geen idee van, en hoe de koppeling eigenlijk van binnen werkt is ook maar een vaag concept voor me. Hoe dit alles op elkaar aansluit is me al helemaal een raadsel.
Kortom, waar ik naar op zoek ben is een boek/site/handleiding die me stap voor stap uitlegt hoe een motor eigenlijk in elkaar steekt en werkt. De Haynes en workshop manual helpen me wel bij het vinden en oplossen van problemen, maar geven niet echt een structureel overzicht over hoe alles op elkaar aansluit. Waar moet ik naar zoeken?
(En ja, ik kan natuurlijk voor losse onderdelen wikipedia e.d. bezoeken, maar dan heb ik nog geen totaaloverzicht en er zijn nog zat onderdelen waarvan ik niet eens de naam weet ben ik bang)
Die Diversion ga je de komende jaren nog geen last van krijgen hoorquote:Op zondag 19 mei 2013 23:49 schreef picodealion het volgende:
Dan ga ik het in eerste instantie toch daarbij houden, thanks. Ik moet even kijken hoe lang ik deze motor houd en hoeveel ik ermee zal moeten sleutelen, maar als het nog een paar keer voorkomt dat er wat vervangende onderdelen op moeten overweeg ik toch een sloopmotor van hetzelfde type te kopen en die zelf uit elkaar te halen. Dan heb ik zowel alle onderdelen die ik ooit nodig heb als de ervaring van het totaal demonteren van een motor die toch de weg niet meer op hoeft. Moet ik alleen nog even een garage of schuurtje zien te regelen ergens.
download een werkplaats handboek google op haynes en.dan merk en typequote:Op zondag 19 mei 2013 23:49 schreef picodealion het volgende:
Dan ga ik het in eerste instantie toch daarbij houden, thanks. Ik moet even kijken hoe lang ik deze motor houd en hoeveel ik ermee zal moeten sleutelen, maar als het nog een paar keer voorkomt dat er wat vervangende onderdelen op moeten overweeg ik toch een sloopmotor van hetzelfde type te kopen en die zelf uit elkaar te halen. Dan heb ik zowel alle onderdelen die ik ooit nodig heb als de ervaring van het totaal demonteren van een motor die toch de weg niet meer op hoeft. Moet ik alleen nog even een garage of schuurtje zien te regelen ergens.
Sorry, ik was duiken vandaag.quote:
Maar het is natuurlijk wel leuk om te weten hoe het blok werktquote:Op maandag 20 mei 2013 00:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
Sorry, ik was duiken vandaag.
Zolang het niet in het blok zelf hoeft te zijn wijst alles zich vanzelf. Ik heb van de meeste motoren niet eens een manual gehad, aangezien ik zaken aan het blok eigenlijk toch al biet zelf doe. En zowel en hb ik het boek net nodig
wat een tof dingquote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef Daantke het volgende:
Ik heb dus sinds een aantal weken een oude Honda van 150 euro en doe alles zelf, zonder voorkennis. Bizar hoe snel je dingen leert en hoe makkelijk het eigenlijk is
In eerste instantie beperkte ik mezelf ook tot remmen, electra, etcetera, en zag ik mezelf echt nog geen blok onder een motor vandaan halen. Tot ik zaterdag de sproeiers moest vervangen en dus de carbs eraf moest hebben, en eigenlijk wijst alles voor zichAls ik nu het blok los moest hebben, zou ik het ook zelf doen.
-edit-![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://www.motor-forum.nl(...)a-VT500-Ascot-1.html
Mooi ding!quote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef Daantke het volgende:
Ik heb dus sinds een aantal weken een oude Honda van 150 euro en doe alles zelf, zonder voorkennis. Bizar hoe snel je dingen leert en hoe makkelijk het eigenlijk is
In eerste instantie beperkte ik mezelf ook tot remmen, electra, etcetera, en zag ik mezelf echt nog geen blok onder een motor vandaan halen. Tot ik zaterdag de sproeiers moest vervangen en dus de carbs eraf moest hebben, en eigenlijk wijst alles voor zichAls ik nu het blok los moest hebben, zou ik het ook zelf doen.
-edit-![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://www.motor-forum.nl(...)a-VT500-Ascot-1.html
Fettuch dinkquote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef Daantke het volgende:
Ik heb dus sinds een aantal weken een oude Honda van 150 euro en doe alles zelf, zonder voorkennis. Bizar hoe snel je dingen leert en hoe makkelijk het eigenlijk is
In eerste instantie beperkte ik mezelf ook tot remmen, electra, etcetera, en zag ik mezelf echt nog geen blok onder een motor vandaan halen. Tot ik zaterdag de sproeiers moest vervangen en dus de carbs eraf moest hebben, en eigenlijk wijst alles voor zichAls ik nu het blok los moest hebben, zou ik het ook zelf doen.
-edit-![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://www.motor-forum.nl(...)a-VT500-Ascot-1.html
Jep alu steuntje waar de stekkers normaal in zitten, zit er niet meer bij. Nog even zelf maken.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:01 schreef KneusTeun het volgende:
ziet er vet uit! alleen accu en bedrading nog beetje weg werken.
ik heb.nog een tellerklok liggen van een er-5 die voor weinig weg mag en miss ook nog een koplamp maar dan moet ik effe kijkenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:07 schreef Daantke het volgende:
Goeie reacties hier trouwensEn als iemand een mooie ronde koplamp of een teller weet, stuur maar door
Aah, die is wel nicequote:Op maandag 20 mei 2013 09:49 schreef KneusTeun het volgende:
http://link.marktplaats.nl/665348717
voor gummie
quote:Op maandag 20 mei 2013 17:56 schreef Vrieskist het volgende:
Zo, net weer terug van de elfstedentocht
Samen met de fok-rit zo'n 950 kilometers gemaakt dit weekend.
Ik in 3,5 week een kleine 2kquote:Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
Zo zag ik vanmiddag dat ik in 3 maanden tijd er een slordige 3,5k erbij gereden had.
Toch blijft dat tof spulquote:Op maandag 20 mei 2013 19:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik zit zo'n beetje aan de 1.600 km per maand
Vandaag nog maar eens op een brommertje gereden. Was een oldtimerdag hier in de buurt. Mijn motor was niet oud genoeg, pa van een vriend van me heeft een hele schuur vol met oude Kreidlers staan. Daar heb ik er één van mogen lenen:
80km op gereden
Wel lekker om dan weer op de motor te stappen zegZo'n ding maakt een hoop kabaal, maar vervolgens gebeurd er nog vrij weinig.
Ja en dan komt er een collega van rechts. Meneer die het tegen jou zei slaat linksaf en zijn collega houdt je aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:03 schreef Salatrel het volgende:
teringjantje wat heb ik mazzel gehad net zeg
het stoplicht aan het eind van de snelweg doet geen motoren detecteren.... ik zag in mijn spiegels een auto aankomen dus ik denk ik wacht ff misschien hoef ik niet door rood als die auto ook rechtsaf moet...
komt die auto naast me staan is het een politieautodraait zijn raampje open en zegt die gast: "netjes dat je wacht, maar die gaat niet op groen springen voor je dus bij dezen mag je van mij door rood heen"
en dat mogen ze dus nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:05 schreef einschtein het volgende:
"Ja, meneertje, zomaar door rood. Wij hadden groen, dus jij niet heh."
Whehe, beterquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:03 schreef Salatrel het volgende:
teringjantje wat heb ik mazzel gehad net zeg
het stoplicht aan het eind van de snelweg doet geen motoren detecteren.... ik zag in mijn spiegels een auto aankomen dus ik denk ik wacht ff misschien hoef ik niet door rood als die auto ook rechtsaf moet...
komt die auto naast me staan is het een politieautodraait zijn raampje open en zegt die gast: "netjes dat je wacht, maar die gaat niet op groen springen voor je dus bij dezen mag je van mij door rood heen"
Uhuh, maar t zou alsnog lullig zijn geweestquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en dat mogen ze dus nietze moeten daadwerkelijk gezien hebben dat mijn licht rood was
zelfs dat kleine kutlampje achterop van die zwarte bak is niet rechtsgeldig
Dat dus, sort off... ik ging met de auto, en die stond achterom, dus ik had het nog niet eens in de gaten. Anne d'r auto stond boven op de parkeerplaats, en die zag dus dattie weg wasquote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:01 schreef JK1982 het volgende:
Verdorie, dat zijn geen goede berichten!
Wie, wat, waar? Vanmorgen ontdekt toen hij naar z'n werk wilde gaan ofzo?
Raar ook dat ze zijn motor wel meenemen en die van jou niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:54 schreef Anne het volgende:
Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik krijg wel een vieze nasmaak van de meeting van afgelopen zaterdag..
Hmm, heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:54 schreef Anne het volgende:
Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik krijg wel een vieze nasmaak van de meeting van afgelopen zaterdag..
Das echt zuurquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
Dat is kutquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
Die eerste heb ik nu gedaan. Tweede gaat nu niet lukken, Facebook is op mijn werk geblokkeerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Das echt zuur
Heb je hem al op http://gestolenmotoren.nl/ en https://www.facebook.com/gestolenmotoren gezet?
Zelfde persoon. De eerste site is de database, de facebook versie om leads te genereren. Zodra hij erop komt zal ik hem ff delen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Die eerste heb ik nu gedaan. Tweede gaat nu niet lukken, Facebook is op mijn werk geblokkeerd.
Thanks voor het meedenken.
Hopen dat die terugkomt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Die eerste heb ik nu gedaan. Tweede gaat nu niet lukken, Facebook is op mijn werk geblokkeerd.
Thanks voor het meedenken.
Ja, wel verzekerd. Maar SD krijgt volgens mij ammenooit niet wat ie er allemaal heeft in gestoken..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hopen dat die terugkomt.
Toch wel tegen diefstal verzekerd hoop ik, voor als die niet meer terugkomt
Ja dat blijft altijd een nadeelquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, wel verzekerd. Maar SD krijgt volgens mij ammenooit niet wat ie er allemaal heeft in gestoken..
nou niet echt waar ik op zat te wachten toen ik 12 nieuwe reacties zagquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
heeft ie nog bonnetjes bewaard van accessoires? krijgt ie allicht wat meerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, wel verzekerd. Maar SD krijgt volgens mij ammenooit niet wat ie er allemaal heeft in gestoken..
We hebben wel wat bonnetjes ja.. Goeie.. even onthouden..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heeft ie nog bonnetjes bewaard van accessoires? krijgt ie allicht wat meer
Kan, of hij wordt gewoon in Nederland uit elkaar geschroefd en in kratten gestopt. Heb een keer in de Gelderlander een artikel gelezen sommige auto's voor reserve-onderdelen gestolen worden. Als voorbeeld was dat ze een Audi A6 in 4 uur in kratten kunnen krijgen..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:19 schreef KneusTeun het volgende:
Wat kut! ik vraag me alleen af of ze die motor al niet lang en breed het land uit hebben? Denk dat ze zoiets gewoon in oostblok landen verder verhandelen.
Godverdomme zegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
Zag daar een tijdje terug een Amerikaanse reportage over langskomen, lieten ze het doen bij een auto van het programma. Echt obsceen hoe snel ze dat kunnen... inderdaad binnen een paar uurtjes.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:24 schreef WallyPower118 het volgende:
Kan, of hij wordt gewoon in Nederland uit elkaar geschroefd en in kratten gestopt. Heb een keer in de Gelderlander een artikel gelezen sommige auto's voor reserve-onderdelen gestolen worden. Als voorbeeld was dat ze een Audi A6 in 4 uur in kratten kunnen krijgen..
Dit. Want ik denk dat je in SD's geval gelegenheidsdiefstal echt kan uitsluiten, mits ie hem natuurlijk op slot hebt gezet..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zag daar een tijdje terug een Amerikaanse reportage over langskomen, lieten ze het doen bij een auto van het programma. Echt obsceen hoe snel ze dat kunnen... inderdaad binnen een paar uurtjes.
Denk je dat je in handjes mag knijpen als'ie in 1 stuk terug wordt gevonden.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:21 schreef Dekatria het volgende:
Overigens een idee dat mocht men iets op MP, Speurders oid langs zien komen, deze links hier niet te posten maar naar SD te DMen. Dat voorkomt dat een verkoper onraad ruikt.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou je heel graag willen bewijzen dat ie in ieder geval niet hier voor de deur staat, maar dat gaat helaas niet. Ik zal goed opletten hier in de buurt. Zo ver is het niet, dus wie weet. Heb het ook verspreid onder de motorrijders hier in de buurt die ik ken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:54 schreef Anne het volgende:
Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik krijg wel een vieze nasmaak van de meeting van afgelopen zaterdag..
Ja en om die reden moet je dus ook niet het kenteken posten maar slechts een foto ervan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:21 schreef Dekatria het volgende:
Overigens een idee dat mocht men iets op MP, Speurders oid langs zien komen, deze links hier niet te posten maar naar SD te DMen. Dat voorkomt dat een verkoper onraad ruikt.
Gewoon een Datatool alarm erop zettenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:35 schreef pindaplukker het volgende:
Zuur joh SD![]()
Hier in de buurt zijn ze ook flink bezig, 2 ss'rs en 2 crossmotoren zijn er gejat.
Maatje van me heeft dit in zijn motor gezet: http://dx.com/p/vibration(...)ote-controller-71969
Werkt goed en gaat niet bij iedere scheet af.
Heb dat ding ook besteld
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:25 schreef picodealion het volgende:
Ah, ik heb uiteindelijk toch nog een grondige stap-voor-stap uitleg gevonden van hoe een motor werkt:
[ afbeelding ]
Ik ga er geen project van maken om naar een project te kijkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:08 schreef KneusTeun het volgende:
iemand nog behoefte aan projectje?
http://www.speurders.nl/lopend/cb-750-k-129206321.html
quote:Je moet ingelogd zijn om deze pagina te bekijken.
Net 2 weken nieuwe olie erin zittenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:53 schreef Salatrel het volgende:
motorolie is in de aanbieding bij louis4L castrol voor 3 tientjes ipv 46 euro
Fixed als het goed isquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ga er geen project van maken om naar een project te kijken
[..]
Ah, dank voor de tip. Juli gaat er hier weer nieuwe 710-vloeistof in.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:53 schreef Salatrel het volgende:
motorolie is in de aanbieding bij louis4L castrol voor 3 tientjes ipv 46 euro
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ah, dank voor de tip. Juli gaat er hier weer nieuwe 710-vloeistof in.
Nee he, jij ook al?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef lipjes het volgende:
Heren, en dame.
Wat is het vermogen van een HONDA XL 600 V TRANSALP uit 1994?
37kW volgens mij. Zelfde als de mijne.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef lipjes het volgende:
Heren, en dame.
Wat is het vermogen van een HONDA XL 600 V TRANSALP uit 1994?
Ik weet het, maar juist vanwege de reactie vroeg ik het hierquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
36.5kW.
Edit: Nog kleiner dus
(hint: klik)
quote:• How much would you get per bike?
• Has anyone caught you in the middle of stealing a bike? If so describe that moment.
• What did you use to steal them? (Van, truck, etc.)
• How much would you say you've made in total from all your thefts?
It varies depending on yr/make/model/condition. About 10-12 years ago there was an out of state buyer we used to crate bikes to that had the ability to create titles for them who paid $3500 for near new 1000cc supersports. 1,000-1,500 is more typical for super sports. Harleys vary quite a bit depending on model and options, from 1,000 for a basic late model sportster to several thousand for a highly optioned fat boy, road king etc.
Yeah, once, we were doubled up on a bike getting a bike in front of a guys house on his lunch break in broad day light, took a little longer than expected, he came out, we ran back to the other bike hopped on and took off. He didn't even chase us on his bike, I was surprised. He looked more shocked than anything. This was 10 or 11 years ago and I still remember the look on his face.
I've had passers by walk right past, it happened on the very first bike I stole, some lady walked her dogs right passed us. There were two of us in riding gear, two bikes, she didn't even look twice. We kept working and rode off. This didn't happen to me, but the guy that got me into all this. He's getting some bike from an apartment complex in the middle of the day and can't break the steering. He notices some guy watching him, walks right up to him and says "Hey man, can you give me a hand, the handlebars on my bike are stuck and I'm about to be late for work." - The guy goes back to the bike and helps him break the steering lock. That guy has some CRAZY stories, he was stone cold and willing to go way way too far. Probably why he's dead now.
Use? the bikes themselves. Even the slowest bike is faster and more nimble than most cars.
There is this common misconception that a few guys load bikes into trucks and vans. The people who get CAUGHT load bikes into trucks and vans. Your career will be very short if you're loading a 185mph rocket (that likely has a tracking system) that will outrun the police into the back of an 85mph van that will take you to the scene of your arrest. If you can't start the bike and ride off then you damn sure can't find and remove lojack.
In 10-15 years I've known a couple dozen thieves and only one that was foolish enough to load bikes into a truck or van for any length of time. He learned to wire them after he was caught, twice, lol.
When I was stealing them it was a part time deal. I had a full time job and just did it here or there. Eventually decided to save all the theft money and came up with 25k and started buying hot bikes. I spent a lot of money to appear legitimate down the road. My goal was to have a legit bike shop, but running a legitimate business was a hell of a lot harder than I thought and took a lot more capital than I had. I only made about 80k/yr after all the overhead. Even now when 80k seems like a tremendous amount of money it still isn't worth the risk I took.
quote:1) what type of motorcycles did you target and why?
(2)what's the best type of security system we can get for our motorcycles?
(3)how and where should we position chain locks on our bikes so you don't take bolt cutters to them? how easy is it to cut high quality locks?
(4)what deters you the most? as in when you see a motorcycle and analyze it for a steal, what makes you go "no, not that one."
basically you want it to appear to take a long time to steal. $100 disc lock on rear wheel, $150 chain/lock combo through hard parts not chain and not wheels, if it has to be a wheel put it through the rear one, lockable bike cover, and keep your steering locked
Lojack is pretty good for recovering bikes from beginners, but I want to keep mine from being stolen in the first place.
copy/pasta below! As far as the first post is concerned
1) Mostly supersports. They are the most commonly crashed and generally the easiest to find (left outside in nice apartment complexes) Next would be Harleys and for a brief moment in time the high dollar choppers.
2) Never, ever, never never never, NEVER leave your bike outside at an apartment complex. Especially one with a gated parking garage. The gated parking garage in a mid to high rise apartment building in the nice part of a large city is the number one place for bike thieves to go "shopping." As far as passive devices go I like the NYC fughetaboutit chain/lock from Kryptonite, the thicker of the two. It needs to go through something like a braced swingarm whenever possible. If you absolutely have to put it through a wheel put it through the rear wheel. It takes much longer to swap than the front wheel. Any $100 disc lock will work well, again, rear wheel, locks on the front are more easily defeated, take my word for it. Cheaper disc locks can be quietly, well, we'll leave it at that, cheap ones can be defeated in silence.
Lo-jack and Lo-Jack with early warning are pretty good at recovering the bikes from amateurs and semi-pros, but someone who knows what they are doing will remove the lojack system quickly after clearing the area. Still someone even more professional (surprisingly rare) will have somewhere to check/store/breakdown the bike that is rf shielded. The problem with lo-jack is that it doesn't keep someone from stealing the bike. Even if you get it back in one piece without the police crashing into your bike to catch the thief you'll still likely have a broken upper triple, damage to the neck of your frame (Steering lock), damage to your ignition, damage to the tank lock, possible damage to the tank itself (rareish) possible damage to the trunk lock , and then your insurance company might fuck you too. It's much better to not get the bike stolen in the first place. So in addition to lo-jack you want some sort of VISIBLE passive devices to make the thief move on. The paging alarms are somewhat effective, but they aren't linked to the police. Removing electronic devices is obviously more of a mental challenge than a physical one. The quality of the install is a huge factor here. Hide the lo-jack or alarm in or under the airbox and all the wiring within the factory looms and you'll have a good set up. However, almost NO dealer tech is this thorough. It's not his bike, why would he go the extra mile?
3) I think bobbypeel covered the locks and chains well. Very few thieves are this thorough, of the dozens of them I knew over the years I only came across one like this, but I knew someone that had a pair of bolt-cutters that weighed a lot, more than a 45lb plate at the gym, and had replaceable cryogenically hardened teeth. They cost several hundred dollars. The high dollar chain lock sets $150+ are worth it. Even the high dollar braided cable locks are good. They can be cut, but it's a pretty time consuming process.
4) Personally, if it's rashed up, looks cosmetically rough, but mechanically sound. Say grips are worn, been dropped on both sides, but the chain is clean and well-adjusted, tires worn hard on the edges, has any signs of safety-wiring for the track etc. It's lack of value isn't what I'm looking it. It would remind me of myself once upon a time. I think that's probably all he's got, his whole world, it's not pretty, but he rides the piss out of it. He gets a pass.
More for most people, just what takes time. I've known very very few stone cold guys that can sit there for an hour working on a bike. Most people will give it a few seconds, maybe a couple minutes, and if they can't get it they are gone. What is only seconds feels like an eternity when your freedom and life are on the line. Quality disc lock on the rear wheel, quality chain and lock, lockable bike cover and theft coverage on your insurance. For me, lo-jack isn't worth the cost. It's more expensive than theft coverage and after a thief has had his way with the bike I don't want it back. All can fit in a back pack and aren't much of a hassle to carry. Never leave it outside very long day or night. If you have to ground anchors are good like bobbypeel said. I always wondered what was available in a marine application for something like this. Something with a real burly chain/lock.
If you're temporarily parked outside somewhere a good little FREE anti-theft trick, bring a stubby flathead with you and remove your clutch lever. No clutch lever and they aren't riding anywhere. Of course if you do this every night outside your apartment they'll just come back with their own clutch lever.
Also - LOCK YOUR FUCKING STEERING - DON'T LEAVE YOUR SPARE KEY IN YOUR TRUNK. I can open your trunk with a butter knife, don't leave me your fucking key in there, jesus. Happens more often than you think. Also, don't leave your TITLE in the trunk, i've seen this too often too. Steering locks aren't that hard to bypass, but they aren't THAT easy either. Sometimes you get the freak one that doesn't want to break and you'll need to come back with a second person. In that time maybe the owner sees the bike and the thief doesn't get it. Had it been unlocked the bike would be gone.
Again, if you park outside of an apartment and your bike gets stolen, rent a fucking garage or self-storage unit near by to use as a garage. The thief is just going to wait a couple weeks for insurance to replace your bike and come back to check. If someone tries and fails to get your bike the same thing applies. Move it, they WILL be back.
The majority of thieves aren't that smart and half of those are on drugs, please don't be dumber than they are.
Vind ze een mannen-motorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:48 schreef Salatrel het volgende:
laat haar een xt660z kopen die zijn precies 35,0 kw
.. wel even het kenteken goed vastzettenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:48 schreef Salatrel het volgende:
laat haar een xt660z kopen die zijn precies 35,0 kw
die zit nu goed vastquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
.. wel even het kenteken goed vastzetten![]()
Nog steeds met tie-wrapsquote:
Maar hoe moet de MF sticker er dan op?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neeheb die moeren nu door de kentekenplaat heen gejast
nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar hoe moet de MF sticker er dan op?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar hoe moet de MF fok! sticker er dan op?
Gewoon een fender eliminator erop zetten man, rallystylequote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neeheb die moeren nu door de kentekenplaat heen gejast
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:21 schreef Dekatria het volgende:
Gewoon stickers laten drukken van desmiley.
quote:
Pikt jouw bandenboer het als je gewoon met banden aankomt, elders gekocht, en die erop wilt hebben? Hier doen ze dat voor een tientje per wiel meen ik. Klaar terwijl u wacht.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Dekatria het volgende:
Anakee 2 wordt niet meer door m'n bandenboer verkocht. Even zoeken waar'ie nog wel op de lijst staat.
Yeps.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Pikt jouw bandenboer het als je gewoon met banden aankomt, elders gekocht, en die erop wilt hebben? Hier doen ze dat voor een tientje per wiel meen ik. Klaar terwijl u wacht.
Ja, want met zo'n kevlarbroek in de regen rijden wil je echt nietquote:
Met die ielige wieltjes van de TA kun je die achterstevoren ook best wel achterop zettenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:44 schreef Dekatria het volgende:
Lolwut, de Anakee 2 FRONT verkopen ze nog wel
Je moet eigenlijk ook je achterwiel beveiligen in plaats van je voorwiel omdat ze je voorwiel nog wel eens op een skateboard willen zetten en hem zo wegrijden. Dat gaat wat lastiger als je je achterwiel hebt beveiligd in combinatie met het stuurslot.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:51 schreef Dekatria het volgende:
Eventjes de rullevante shizza uit die pagina gehaald:
[..]
[..]
Jajajajaja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met die ielige wieltjes van de TA kun je die achterstevoren ook best wel achterop zetten![]()
Niet nee?quote:
Nee hoor, als ik op de motor zit overlapt de broek nog zo'n 3-4 cm van de schoenen (die zijn best wel hoog).quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Is die broek niet erg kort voor op de motor?
Beide wielen hebben een slot, maar ik wil ze wel eens 250 kilo een skateboard mijn straat uit zoen krijgen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk ook je achterwiel beveiligen in plaats van je voorwiel omdat ze je voorwiel nog wel eens op een skateboard willen zetten en hem zo wegrijden. Dat gaat wat lastiger als je je achterwiel hebt beveiligd in combinatie met het stuurslot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |