Zou kunnen kom ik niet vandaanquote:Op zondag 19 mei 2013 02:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Enschede lag toch in een andere tijdzone?
Die van jou ziet er op het eerste gezicht iets beter uitquote:
Thnxquote:Op zondag 19 mei 2013 08:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Die van jou ziet er op het eerste gezicht iets beter uit
Vandaag echt prachtig weer dus lekker rijden
Congratz!quote:Op zondag 19 mei 2013 00:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Morgen vandaag is mijn verjaardag.![]()
Op Pinksteren..
[..]
Ik verbaasde mij al enigzins dat je niet de afslag daarvoor nam.
Toch weer ff fijn gereden met jou op die snelweg![]()
Edit: Ja Anne, ik ben weer het editkneusje![]()
Proficiat!quote:Op zondag 19 mei 2013 00:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Morgen vandaag is mijn verjaardag.![]()
Op Pinksteren..
Mooie XTZ hoorquote:Op zondag 19 mei 2013 10:07 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Het blijft toch een maf gezicht, vandaag weer ff met de vriendin richting Duitsland. Ik vraag me af hoeveel blikkers wij een lach op hun gezicht bezorgen
Ik vind deze wel heel erg bruutquote:Op zondag 19 mei 2013 10:07 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Het blijft toch een maf gezicht, vandaag weer ff met de vriendin richting Duitsland. Ik vraag me af hoeveel blikkers wij een lach op hun gezicht bezorgen
Sorry, mijn GPS app zat ook ongelofelijk te kloten. Uiteindelijk ben ik ook via de A12 gegaan, ook omgereden dusquote:Op zondag 19 mei 2013 01:02 schreef picodealion het volgende:
A12 is de route die ik vanaf werk ook neem, wist iig zeker waar ik uit zou komen.
Uiteindelijk hadden we toch beter rechts gekund bij de brandweer zag ik later.
Maakt ook allemaal niet uitquote:Op zondag 19 mei 2013 11:23 schreef picodealion het volgende:
Nee de brandweer was mijn fout, jullie stonden toen goed voorgesorteerd. Op zich was de route naar de A50 die jij later gaf verder gewoon prima, we hadden toen al een stukje verkeerd gereden.
Zou ik niet doen; lees de gebruiksaanwijzing van de gemiddelde topkoffer maar eens door.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:01 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier ervaring met zo'n systeem?
[ afbeelding ]
Ik kreeg hem gewoon bij de motor, dus ik heb geen idee wat daarin staat. Dat je niet moet gaan lopen boren in je topkoffer?quote:Op zondag 19 mei 2013 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou ik niet doen; lees de gebruiksaanwijzing van de gemiddelde topkoffer maar eens door.
Nee, je mag er zelden meer als 5 kilo in proppen, en daar zit je zo aan, dus ik zie het nut van zo'n klimrek erbovenop niet zo,.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kreeg hem gewoon bij de motor, dus ik heb geen idee wat daarin staat. Dat je niet moet gaan lopen boren in je topkoffer?
quote:Op zondag 19 mei 2013 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, je mag er zelden meer als 5 kilo in proppen, en daar zit je zo aan, dus ik zie het nut van zo'n klimrek erbovenop niet zo,.
Even niet aan gedacht. Maar het zou ideaal zijn om een tent op vast te sjorren.quote:
Ja, en dan onder weg om de dag effe je subframe laten lassenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Even niet aan gedacht. Maar het zou ideaal zijn om een tent op vast te sjorren.
Dat kan ook gewoon direct er bovenop met een spanbandje.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Even niet aan gedacht. Maar het zou ideaal zijn om een tent op vast te sjorren.
Oke oke, tent op de buddy en een slaapzak erboven opquote:Op zondag 19 mei 2013 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en dan onder weg om de dag effe je subframe laten lassen![]()
Je gaat toch niet het zwaarste stuk op het hoogste punt sjorren?
Tent op de buddy, slaapzak boven op de tent; hallo rugsteuntjequote:Op zondag 19 mei 2013 12:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke oke, tent op de buddy en een slaapzak erboven op
Gaat niet alleen om de koffer, maar ook om je subframe, dat is er niet voor gemaakt, en een hoog zwaartepunt rijdt ook voor geen kut.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon direct er bovenop met een spanbandje.
Ze kunnen vaak wel wat meer hebben dan die 5kg, alleen kun je dan niet zo makkelijk meer bij de fabrikant gaan huilen als eea krak zegt.
Dat. Kan je het lekker strak tegen je topkoffer aanbinden, valt het er niet zomaar af en heb je wat om te leunen. Win-win.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tent op de buddy, slaapzak boven op de tent; hallo rugsteuntje![]()
Al moet ik er wel bij vertellen dat ik momenteel geen zijkoffers heb en niet weet of ik die investering ga kunnen makenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:20 schreef Dekatria het volgende:
Topkoffer is maximaal alleen voor je rugzak op reis. Al je meuk in je topkoffer donderen verkracht je stuureigenschappen. Gewichtsverdeling enzo
Dat is dan jammer. Als je al je zooi in je topkoffer doet kom ik je hoogstpersoonlijk van je fiets afschoppenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al moet ik er wel bij vertellen dat ik momenteel geen zijkoffers heb en niet weet of ik die investering ga kunnen maken
Doe eens liefquote:Op zondag 19 mei 2013 12:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is dan jammer. Als je al je zooi in je topkoffer doet kom ik je hoogstpersoonlijk van je fiets afschoppenlevensgevaarlijk om zo op reis te gaan.
Jij, als doorgewinterde zwaar ervaren dijkknaller zou dat moeten weten toch? kom op zeg.quote:
Nee weet ik ook wel, hij heeft helemaal gelijkquote:Op zondag 19 mei 2013 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij, als doorgewinterde zwaar ervaren dijkknaller zou dat moeten weten toch? kom op zeg.![]()
Je kunt best veel meezeulen op een motor, maar wel op de juiste manier, en stapelen is niet de goede manier. We zitten hier niet in Jakarta
Ik heb een keer een krat bier achterin gehad, dan voel je pas hoeveel invloed dat heeft. Ik reed toen even op z'n egeltjes door een woonwijk, en je voelt hoe licht dat voorwiel ineens is.quote:
En die ga je nodig hebben met een paar honderd km per dagquote:Op zondag 19 mei 2013 12:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tent op de buddy, slaapzak boven op de tent; hallo rugsteuntje![]()
Ik doe hem wel morgen, zwaai maar evenquote:Op zondag 19 mei 2013 13:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik hoor en zie hier veel motoren. Ik denk dat het te maken heeft met de elfstedentocht voor motoren, die morgen hierlangs komt.
Ga morgen mooi ff kijken. Ik wil ook nog een keer meerijden, maar dit jaar nog ff niet.
okquote:Op zondag 19 mei 2013 13:57 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik doe hem wel morgen, zwaai maar even
200 piek voor je fazerquote:Op zondag 19 mei 2013 12:27 schreef Yreal het volgende:
Aan de andere kant, als ik dan eindelijk die fazer eens kwijt ben kan ik daar mooi koffers van halen
Dat wil je echt nietquote:
Van wat ik er zo van gehoord heb geen centquote:Op zondag 19 mei 2013 14:07 schreef klawie het volgende:
[..]
vast wel kan ik er ook nog iets op verdienen
is het zo erg dan???quote:Op zondag 19 mei 2013 14:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van wat ik er zo van gehoord heb geen cent
Veel crashes zegquote:Op zondag 19 mei 2013 13:59 schreef Salatrel het volgende:
Motogp le mans in de regen begint nu bbc2 dus!....
opdrogende baan en nat weer banden... slijtage slagje zoquote:Op zondag 19 mei 2013 14:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Veel crashes zegZelfs Rossi in een toch vrij simpel bochtje. Lijkt wel echt glad te zijn als je een beetje op de wielen let. Vliegt alle kanten op.
Volgende week Isle of Man trouwens
Lekker zwabberen jaquote:Op zondag 19 mei 2013 14:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
opdrogende baan en nat weer banden... slijtage slagje zo
Ach ja, op de terugweg gisteren zwaaide er iemand naar mij vanaf een Piaggio MP3quote:Op zondag 19 mei 2013 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:
Choppert rijdert tegen gekomen die samen reed met een bromscootertje, beetje sneu wel.![]()
Ik weet niet of ik die dingen even erg vind als een Fiat Multipla, of erger.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach ja, op de terugweg gisteren zwaaide er iemand naar mij vanaf een Piaggio MP3_!
en in welke staat is hijquote:Op zondag 19 mei 2013 16:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pfff, er zit hyperpro in, das echt wel 200e waard
Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halenquote:Op zondag 19 mei 2013 16:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pfff, er zit hyperpro in, das echt wel 200e waard
keurige, nette poten met speciale beschermhuls tegen pekel ellende en nieuwe keringenquote:Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halen
die liggen er binnen een uur naast.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halen
Fantastisch artikel is dat. Cracked moet je nooit zo serieus nemenquote:Op zondag 19 mei 2013 18:00 schreef BlackLining het volgende:
http://www.cracked.com/ar(...)ning-motorcycle.html
Wat een artikel zeg'6 things nobody tells you about owning a motorcycle'
Werkt wel zoiets. Even goed trollen en meteen 1000+ reacties, bijna 2 miljoen hits en 32.000 likes
Neuh, daarom ook trollen voor zulke resultaten hequote:Op zondag 19 mei 2013 18:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Fantastisch artikel is dat. Cracked moet je nooit zo serieus nemen
Nieuwe kabel hoef je niet te smerenquote:Op zondag 19 mei 2013 23:33 schreef picodealion het volgende:
Oh en iemand postte laatst een linkje naar een apparaatje dat in een keer je kabel invet en naar binnen duwt zonder veel gepiel. Daar heb ik denk ik ook wel baat bij als mijn nieuwe kabeltje binnen is voor de teller. Iemand?
Beste zou zijn een simpele motor kopen en die helemaal uit elkaar trekken, maar dat is nogal kostbaar. Ik denk dat je toch met lezen op Wikipedia en filmpjes kijken op YouTube veel gaat vinden. Motoren zijn helemaal niet zulke ingewikkelde dingen. Lees bijvoorbeeld eens op Wikipedia wat over de viertaktmotor. In jouw (en mijn) geval een four-in-line, dus vier cilinders in één lijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een V-Twin. Vanuit informatie van een viertaktmotor (of sowieso verbrandingsmotor) kom je op gegeven moment ook uit bij carburateur (die mengt lucht met verdampte benzine, in een explosief gas wat naar de cilinders gaat) en de versnellingsbak. Tussen de motor en de bak hangt dan weer de koppeling.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:32 schreef picodealion het volgende:
Wat een stilte hier opeens na de rit.
Ik heb een algemene vraag, ik heb vandaag eens lekker zitten sleutelen aan de oppervlakte (handrem, knipperlicht, etc) en ik word er ook steeds handiger in, maar er zit me een ding dwars: ik heb van een boel dingen gewoon geen idee hoe ze precies werken. Ik ben er bijv. achtergekomen dat de kabel van de kilometertelle vierkant is en boven en onder ergens in schuift zodat 'ie meedraait met je voorwiel (achteraf best logisch, maar ik was er nooit opgekomen). Wat dingen als carburateurs, bougies, etc doen heb ik geen idee van, en hoe de koppeling eigenlijk van binnen werkt is ook maar een vaag concept voor me. Hoe dit alles op elkaar aansluit is me al helemaal een raadsel.
Kortom, waar ik naar op zoek ben is een boek/site/handleiding die me stap voor stap uitlegt hoe een motor eigenlijk in elkaar steekt en werkt. De Haynes en workshop manual helpen me wel bij het vinden en oplossen van problemen, maar geven niet echt een structureel overzicht over hoe alles op elkaar aansluit. Waar moet ik naar zoeken?
(En ja, ik kan natuurlijk voor losse onderdelen wikipedia e.d. bezoeken, maar dan heb ik nog geen totaaloverzicht en er zijn nog zat onderdelen waarvan ik niet eens de naam weet ben ik bang)
Die Diversion ga je de komende jaren nog geen last van krijgen hoorquote:Op zondag 19 mei 2013 23:49 schreef picodealion het volgende:
Dan ga ik het in eerste instantie toch daarbij houden, thanks. Ik moet even kijken hoe lang ik deze motor houd en hoeveel ik ermee zal moeten sleutelen, maar als het nog een paar keer voorkomt dat er wat vervangende onderdelen op moeten overweeg ik toch een sloopmotor van hetzelfde type te kopen en die zelf uit elkaar te halen. Dan heb ik zowel alle onderdelen die ik ooit nodig heb als de ervaring van het totaal demonteren van een motor die toch de weg niet meer op hoeft. Moet ik alleen nog even een garage of schuurtje zien te regelen ergens.
download een werkplaats handboek google op haynes en.dan merk en typequote:Op zondag 19 mei 2013 23:49 schreef picodealion het volgende:
Dan ga ik het in eerste instantie toch daarbij houden, thanks. Ik moet even kijken hoe lang ik deze motor houd en hoeveel ik ermee zal moeten sleutelen, maar als het nog een paar keer voorkomt dat er wat vervangende onderdelen op moeten overweeg ik toch een sloopmotor van hetzelfde type te kopen en die zelf uit elkaar te halen. Dan heb ik zowel alle onderdelen die ik ooit nodig heb als de ervaring van het totaal demonteren van een motor die toch de weg niet meer op hoeft. Moet ik alleen nog even een garage of schuurtje zien te regelen ergens.
Sorry, ik was duiken vandaag.quote:
Maar het is natuurlijk wel leuk om te weten hoe het blok werktquote:Op maandag 20 mei 2013 00:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
Sorry, ik was duiken vandaag.
Zolang het niet in het blok zelf hoeft te zijn wijst alles zich vanzelf. Ik heb van de meeste motoren niet eens een manual gehad, aangezien ik zaken aan het blok eigenlijk toch al biet zelf doe. En zowel en hb ik het boek net nodig
wat een tof dingquote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef Daantke het volgende:
Ik heb dus sinds een aantal weken een oude Honda van 150 euro en doe alles zelf, zonder voorkennis. Bizar hoe snel je dingen leert en hoe makkelijk het eigenlijk is
In eerste instantie beperkte ik mezelf ook tot remmen, electra, etcetera, en zag ik mezelf echt nog geen blok onder een motor vandaan halen. Tot ik zaterdag de sproeiers moest vervangen en dus de carbs eraf moest hebben, en eigenlijk wijst alles voor zichAls ik nu het blok los moest hebben, zou ik het ook zelf doen.
-edit-![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://www.motor-forum.nl(...)a-VT500-Ascot-1.html
Mooi ding!quote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef Daantke het volgende:
Ik heb dus sinds een aantal weken een oude Honda van 150 euro en doe alles zelf, zonder voorkennis. Bizar hoe snel je dingen leert en hoe makkelijk het eigenlijk is
In eerste instantie beperkte ik mezelf ook tot remmen, electra, etcetera, en zag ik mezelf echt nog geen blok onder een motor vandaan halen. Tot ik zaterdag de sproeiers moest vervangen en dus de carbs eraf moest hebben, en eigenlijk wijst alles voor zichAls ik nu het blok los moest hebben, zou ik het ook zelf doen.
-edit-![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://www.motor-forum.nl(...)a-VT500-Ascot-1.html
Fettuch dinkquote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef Daantke het volgende:
Ik heb dus sinds een aantal weken een oude Honda van 150 euro en doe alles zelf, zonder voorkennis. Bizar hoe snel je dingen leert en hoe makkelijk het eigenlijk is
In eerste instantie beperkte ik mezelf ook tot remmen, electra, etcetera, en zag ik mezelf echt nog geen blok onder een motor vandaan halen. Tot ik zaterdag de sproeiers moest vervangen en dus de carbs eraf moest hebben, en eigenlijk wijst alles voor zichAls ik nu het blok los moest hebben, zou ik het ook zelf doen.
-edit-![]()
![]()
[ afbeelding ]
http://www.motor-forum.nl(...)a-VT500-Ascot-1.html
Jep alu steuntje waar de stekkers normaal in zitten, zit er niet meer bij. Nog even zelf maken.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:01 schreef KneusTeun het volgende:
ziet er vet uit! alleen accu en bedrading nog beetje weg werken.
ik heb.nog een tellerklok liggen van een er-5 die voor weinig weg mag en miss ook nog een koplamp maar dan moet ik effe kijkenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:07 schreef Daantke het volgende:
Goeie reacties hier trouwensEn als iemand een mooie ronde koplamp of een teller weet, stuur maar door
Aah, die is wel nicequote:Op maandag 20 mei 2013 09:49 schreef KneusTeun het volgende:
http://link.marktplaats.nl/665348717
voor gummie
quote:Op maandag 20 mei 2013 17:56 schreef Vrieskist het volgende:
Zo, net weer terug van de elfstedentocht
Samen met de fok-rit zo'n 950 kilometers gemaakt dit weekend.
Ik in 3,5 week een kleine 2kquote:Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
Zo zag ik vanmiddag dat ik in 3 maanden tijd er een slordige 3,5k erbij gereden had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |