abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126720885
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat wil je echt niet :D
vast wel kan ik er ook nog iets op verdienen ;)
pi_126720918
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:07 schreef klawie het volgende:

[..]

vast wel kan ik er ook nog iets op verdienen ;)
Van wat ik er zo van gehoord heb geen cent :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126720946
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Van wat ik er zo van gehoord heb geen cent :D
is het zo erg dan???
pi_126721884
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:59 schreef Salatrel het volgende:
Motogp le mans in de regen begint nu bbc2 dus!....
Veel crashes zeg :o Zelfs Rossi in een toch vrij simpel bochtje. Lijkt wel echt glad te zijn als je een beetje op de wielen let. Vliegt alle kanten op.

Volgende week Isle of Man trouwens 8-)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 19 mei 2013 @ 14:35:09 #155
183523 Salatrel
Salatrel
pi_126721927
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Veel crashes zeg :o Zelfs Rossi in een toch vrij simpel bochtje. Lijkt wel echt glad te zijn als je een beetje op de wielen let. Vliegt alle kanten op.

Volgende week Isle of Man trouwens 8-)
opdrogende baan en nat weer banden... slijtage slagje zo
pi_126722147
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:35 schreef Salatrel het volgende:

[..]

opdrogende baan en nat weer banden... slijtage slagje zo
Lekker zwabberen ja :')
  zondag 19 mei 2013 @ 15:46:01 #157
321869 Gummiebeer
Baggeraar
pi_126724436
Choppert rijdert tegen gekomen die samen reed met een bromscootertje, beetje sneu wel. :')

En de Alp reed beroerd vandaag, begon gisteren al op de terugweg. Bij nader inspectie bleek er een scheur in de slang te zitten die van de cilinder naar het benzinekraantje gaat, dus ook weer ff gefixt.
pi_126724704
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:
Choppert rijdert tegen gekomen die samen reed met een bromscootertje, beetje sneu wel. :')

Ach ja, op de terugweg gisteren zwaaide er iemand naar mij vanaf een Piaggio MP3 :')_!
  zondag 19 mei 2013 @ 16:10:56 #159
258802 Yreal
henk..!
pi_126725322
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat wil je echt niet :D
Pfff, er zit hyperpro in, das echt wel 200e waard
  zondag 19 mei 2013 @ 16:22:15 #160
67670 Skv
Cynist.
pi_126725749
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ach ja, op de terugweg gisteren zwaaide er iemand naar mij vanaf een Piaggio MP3 :')_!
Ik weet niet of ik die dingen even erg vind als een Fiat Multipla, of erger. :r
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126725780
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

en in welke staat is hij
stuur een foto van jou motor dan
pi_126725993
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halen :D
  zondag 19 mei 2013 @ 17:41:07 #163
258802 Yreal
henk..!
pi_126728983
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, moet je wel eerst die veren uit de roestende en lekkende poten zien te halen :D
keurige, nette poten met speciale beschermhuls tegen pekel ellende en nieuwe keringen
  zondag 19 mei 2013 @ 17:41:47 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126729015
Zo, oliemeuk is weer schoon, carterbeschermer uitgebaggerd, kettingkap losgehad en schoongemaakt, alles waar ik bij kon zo effe snel is weer olievrij. Zal mij benieuwen of hij nu nog lekt. Ik kon wel vrij easy het oliefilter ietsje aandraaien met de sleutel al ben ik daar niet zo'n fan van.

Ik zal vanavond effe een mailtje naar A-Queens sturen dat ze een nieuwe sensor bestellen, dan hebben we dat ook weer gehad. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 19 mei 2013 @ 17:43:05 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126729079
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

die liggen er binnen een uur naast.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126729843
http://www.cracked.com/ar(...)ning-motorcycle.html

Wat een artikel zeg :') '6 things nobody tells you about owning a motorcycle'

Werkt wel zoiets. Even goed trollen en meteen 1000+ reacties, bijna 2 miljoen hits en 32.000 likes :+
  zondag 19 mei 2013 @ 18:11:02 #167
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126730248
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:00 schreef BlackLining het volgende:
http://www.cracked.com/ar(...)ning-motorcycle.html

Wat een artikel zeg :') '6 things nobody tells you about owning a motorcycle'

Werkt wel zoiets. Even goed trollen en meteen 1000+ reacties, bijna 2 miljoen hits en 32.000 likes :+
Fantastisch artikel is dat. Cracked moet je nooit zo serieus nemen ;)
pi_126730310
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:11 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Fantastisch artikel is dat. Cracked moet je nooit zo serieus nemen ;)
Neuh, daarom ook trollen voor zulke resultaten he :P

Kan me alleen herinneren dat ik het artikel ook wel eens in het Nederlands heb gelezen. Zelfde voorbeelden maar dan met als afsluiter 'maar het is het waard, want ...!' Vooral dat zweet dat zich door motor hitte rondom je ballen verzamelt en dan omhoog dampt :')
pi_126747270
Wat een stilte hier opeens na de rit :P.

Ik heb een algemene vraag, ik heb vandaag eens lekker zitten sleutelen aan de oppervlakte (handrem, knipperlicht, etc) en ik word er ook steeds handiger in, maar er zit me een ding dwars: ik heb van een boel dingen gewoon geen idee hoe ze precies werken. Ik ben er bijv. achtergekomen dat de kabel van de kilometertelle vierkant is en boven en onder ergens in schuift zodat 'ie meedraait met je voorwiel (achteraf best logisch, maar ik was er nooit opgekomen). Wat dingen als carburateurs, bougies, etc doen heb ik geen idee van, en hoe de koppeling eigenlijk van binnen werkt is ook maar een vaag concept voor me. Hoe dit alles op elkaar aansluit is me al helemaal een raadsel.

Kortom, waar ik naar op zoek ben is een boek/site/handleiding die me stap voor stap uitlegt hoe een motor eigenlijk in elkaar steekt en werkt. De Haynes en workshop manual helpen me wel bij het vinden en oplossen van problemen, maar geven niet echt een structureel overzicht over hoe alles op elkaar aansluit. Waar moet ik naar zoeken?

(En ja, ik kan natuurlijk voor losse onderdelen wikipedia e.d. bezoeken, maar dan heb ik nog geen totaaloverzicht en er zijn nog zat onderdelen waarvan ik niet eens de naam weet ben ik bang :P)
pi_126747382
Oh en iemand postte laatst een linkje naar een apparaatje dat in een keer je kabel invet en naar binnen duwt zonder veel gepiel. Daar heb ik denk ik ook wel baat bij als mijn nieuwe kabeltje binnen is voor de teller :P. Iemand?
pi_126747652
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:33 schreef picodealion het volgende:
Oh en iemand postte laatst een linkje naar een apparaatje dat in een keer je kabel invet en naar binnen duwt zonder veel gepiel. Daar heb ik denk ik ook wel baat bij als mijn nieuwe kabeltje binnen is voor de teller :P. Iemand?
Nieuwe kabel hoef je niet te smeren :) In principe loopt dat soepel. Er is weinig wrijving, dus smering is niet nodig. Smering kan in dat geval eigenlijk alleen maar zooi mee naar binnen slepen. Als ie niet soepel gaat, zit ie hoogstwaarschijnlijk klem.
pi_126747706
Ah, dat wist ik niet. Wat ik eruit haalde zat onder het vet, dus ik ging er vanuit dat dat er bij voorbaat op wordt gesmeerd.
pi_126747945
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:32 schreef picodealion het volgende:
Wat een stilte hier opeens na de rit :P.

Ik heb een algemene vraag, ik heb vandaag eens lekker zitten sleutelen aan de oppervlakte (handrem, knipperlicht, etc) en ik word er ook steeds handiger in, maar er zit me een ding dwars: ik heb van een boel dingen gewoon geen idee hoe ze precies werken. Ik ben er bijv. achtergekomen dat de kabel van de kilometertelle vierkant is en boven en onder ergens in schuift zodat 'ie meedraait met je voorwiel (achteraf best logisch, maar ik was er nooit opgekomen). Wat dingen als carburateurs, bougies, etc doen heb ik geen idee van, en hoe de koppeling eigenlijk van binnen werkt is ook maar een vaag concept voor me. Hoe dit alles op elkaar aansluit is me al helemaal een raadsel.

Kortom, waar ik naar op zoek ben is een boek/site/handleiding die me stap voor stap uitlegt hoe een motor eigenlijk in elkaar steekt en werkt. De Haynes en workshop manual helpen me wel bij het vinden en oplossen van problemen, maar geven niet echt een structureel overzicht over hoe alles op elkaar aansluit. Waar moet ik naar zoeken?

(En ja, ik kan natuurlijk voor losse onderdelen wikipedia e.d. bezoeken, maar dan heb ik nog geen totaaloverzicht en er zijn nog zat onderdelen waarvan ik niet eens de naam weet ben ik bang :P)
Beste zou zijn een simpele motor kopen en die helemaal uit elkaar trekken, maar dat is nogal kostbaar. Ik denk dat je toch met lezen op Wikipedia en filmpjes kijken op YouTube veel gaat vinden. Motoren zijn helemaal niet zulke ingewikkelde dingen. Lees bijvoorbeeld eens op Wikipedia wat over de viertaktmotor. In jouw (en mijn) geval een four-in-line, dus vier cilinders in één lijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een V-Twin. Vanuit informatie van een viertaktmotor (of sowieso verbrandingsmotor) kom je op gegeven moment ook uit bij carburateur (die mengt lucht met verdampte benzine, in een explosief gas wat naar de cilinders gaat) en de versnellingsbak. Tussen de motor en de bak hangt dan weer de koppeling.
pi_126748317
Dan ga ik het in eerste instantie toch daarbij houden, thanks. Ik moet even kijken hoe lang ik deze motor houd en hoeveel ik ermee zal moeten sleutelen, maar als het nog een paar keer voorkomt dat er wat vervangende onderdelen op moeten overweeg ik toch een sloopmotor van hetzelfde type te kopen en die zelf uit elkaar te halen. Dan heb ik zowel alle onderdelen die ik ooit nodig heb als de ervaring van het totaal demonteren van een motor die toch de weg niet meer op hoeft. Moet ik alleen nog even een garage of schuurtje zien te regelen ergens.
pi_126748626
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:49 schreef picodealion het volgende:
Dan ga ik het in eerste instantie toch daarbij houden, thanks. Ik moet even kijken hoe lang ik deze motor houd en hoeveel ik ermee zal moeten sleutelen, maar als het nog een paar keer voorkomt dat er wat vervangende onderdelen op moeten overweeg ik toch een sloopmotor van hetzelfde type te kopen en die zelf uit elkaar te halen. Dan heb ik zowel alle onderdelen die ik ooit nodig heb als de ervaring van het totaal demonteren van een motor die toch de weg niet meer op hoeft. Moet ik alleen nog even een garage of schuurtje zien te regelen ergens.
Die Diversion ga je de komende jaren nog geen last van krijgen hoor :+ Onverwoestbare machines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')