Toch blijft dat tof spulquote:Op maandag 20 mei 2013 19:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik zit zo'n beetje aan de 1.600 km per maand
Vandaag nog maar eens op een brommertje gereden. Was een oldtimerdag hier in de buurt. Mijn motor was niet oud genoeg, pa van een vriend van me heeft een hele schuur vol met oude Kreidlers staan. Daar heb ik er één van mogen lenen:
80km op gereden
Wel lekker om dan weer op de motor te stappen zegZo'n ding maakt een hoop kabaal, maar vervolgens gebeurd er nog vrij weinig.
Ja en dan komt er een collega van rechts. Meneer die het tegen jou zei slaat linksaf en zijn collega houdt je aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:03 schreef Salatrel het volgende:
teringjantje wat heb ik mazzel gehad net zeg
het stoplicht aan het eind van de snelweg doet geen motoren detecteren.... ik zag in mijn spiegels een auto aankomen dus ik denk ik wacht ff misschien hoef ik niet door rood als die auto ook rechtsaf moet...
komt die auto naast me staan is het een politieautodraait zijn raampje open en zegt die gast: "netjes dat je wacht, maar die gaat niet op groen springen voor je dus bij dezen mag je van mij door rood heen"
en dat mogen ze dus nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:05 schreef einschtein het volgende:
"Ja, meneertje, zomaar door rood. Wij hadden groen, dus jij niet heh."
Whehe, beterquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:03 schreef Salatrel het volgende:
teringjantje wat heb ik mazzel gehad net zeg
het stoplicht aan het eind van de snelweg doet geen motoren detecteren.... ik zag in mijn spiegels een auto aankomen dus ik denk ik wacht ff misschien hoef ik niet door rood als die auto ook rechtsaf moet...
komt die auto naast me staan is het een politieautodraait zijn raampje open en zegt die gast: "netjes dat je wacht, maar die gaat niet op groen springen voor je dus bij dezen mag je van mij door rood heen"
Uhuh, maar t zou alsnog lullig zijn geweestquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en dat mogen ze dus nietze moeten daadwerkelijk gezien hebben dat mijn licht rood was
zelfs dat kleine kutlampje achterop van die zwarte bak is niet rechtsgeldig
Dat dus, sort off... ik ging met de auto, en die stond achterom, dus ik had het nog niet eens in de gaten. Anne d'r auto stond boven op de parkeerplaats, en die zag dus dattie weg wasquote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:01 schreef JK1982 het volgende:
Verdorie, dat zijn geen goede berichten!
Wie, wat, waar? Vanmorgen ontdekt toen hij naar z'n werk wilde gaan ofzo?
Raar ook dat ze zijn motor wel meenemen en die van jou niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:54 schreef Anne het volgende:
Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik krijg wel een vieze nasmaak van de meeting van afgelopen zaterdag..
Hmm, heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:54 schreef Anne het volgende:
Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik krijg wel een vieze nasmaak van de meeting van afgelopen zaterdag..
Das echt zuurquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
Dat is kutquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
Die eerste heb ik nu gedaan. Tweede gaat nu niet lukken, Facebook is op mijn werk geblokkeerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Das echt zuur
Heb je hem al op http://gestolenmotoren.nl/ en https://www.facebook.com/gestolenmotoren gezet?
Zelfde persoon. De eerste site is de database, de facebook versie om leads te genereren. Zodra hij erop komt zal ik hem ff delen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Die eerste heb ik nu gedaan. Tweede gaat nu niet lukken, Facebook is op mijn werk geblokkeerd.
Thanks voor het meedenken.
Hopen dat die terugkomt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Die eerste heb ik nu gedaan. Tweede gaat nu niet lukken, Facebook is op mijn werk geblokkeerd.
Thanks voor het meedenken.
Ja, wel verzekerd. Maar SD krijgt volgens mij ammenooit niet wat ie er allemaal heeft in gestoken..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hopen dat die terugkomt.
Toch wel tegen diefstal verzekerd hoop ik, voor als die niet meer terugkomt
Ja dat blijft altijd een nadeelquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, wel verzekerd. Maar SD krijgt volgens mij ammenooit niet wat ie er allemaal heeft in gestoken..
nou niet echt waar ik op zat te wachten toen ik 12 nieuwe reacties zagquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
heeft ie nog bonnetjes bewaard van accessoires? krijgt ie allicht wat meerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, wel verzekerd. Maar SD krijgt volgens mij ammenooit niet wat ie er allemaal heeft in gestoken..
We hebben wel wat bonnetjes ja.. Goeie.. even onthouden..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heeft ie nog bonnetjes bewaard van accessoires? krijgt ie allicht wat meer
Kan, of hij wordt gewoon in Nederland uit elkaar geschroefd en in kratten gestopt. Heb een keer in de Gelderlander een artikel gelezen sommige auto's voor reserve-onderdelen gestolen worden. Als voorbeeld was dat ze een Audi A6 in 4 uur in kratten kunnen krijgen..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:19 schreef KneusTeun het volgende:
Wat kut! ik vraag me alleen af of ze die motor al niet lang en breed het land uit hebben? Denk dat ze zoiets gewoon in oostblok landen verder verhandelen.
Godverdomme zegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:52 schreef Anne het volgende:
[info]Kan iedereen uitkijken op marktplaats en andere zaken, graag ook dit bericht verspreiden als dat kan:
SD's motor blijkt gestolen![/info]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken: MR-RG-84
Zag daar een tijdje terug een Amerikaanse reportage over langskomen, lieten ze het doen bij een auto van het programma. Echt obsceen hoe snel ze dat kunnen... inderdaad binnen een paar uurtjes.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:24 schreef WallyPower118 het volgende:
Kan, of hij wordt gewoon in Nederland uit elkaar geschroefd en in kratten gestopt. Heb een keer in de Gelderlander een artikel gelezen sommige auto's voor reserve-onderdelen gestolen worden. Als voorbeeld was dat ze een Audi A6 in 4 uur in kratten kunnen krijgen..
Dit. Want ik denk dat je in SD's geval gelegenheidsdiefstal echt kan uitsluiten, mits ie hem natuurlijk op slot hebt gezet..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zag daar een tijdje terug een Amerikaanse reportage over langskomen, lieten ze het doen bij een auto van het programma. Echt obsceen hoe snel ze dat kunnen... inderdaad binnen een paar uurtjes.
Denk je dat je in handjes mag knijpen als'ie in 1 stuk terug wordt gevonden.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:21 schreef Dekatria het volgende:
Overigens een idee dat mocht men iets op MP, Speurders oid langs zien komen, deze links hier niet te posten maar naar SD te DMen. Dat voorkomt dat een verkoper onraad ruikt.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou je heel graag willen bewijzen dat ie in ieder geval niet hier voor de deur staat, maar dat gaat helaas niet. Ik zal goed opletten hier in de buurt. Zo ver is het niet, dus wie weet. Heb het ook verspreid onder de motorrijders hier in de buurt die ik ken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:54 schreef Anne het volgende:
Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik krijg wel een vieze nasmaak van de meeting van afgelopen zaterdag..
Ja en om die reden moet je dus ook niet het kenteken posten maar slechts een foto ervan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:21 schreef Dekatria het volgende:
Overigens een idee dat mocht men iets op MP, Speurders oid langs zien komen, deze links hier niet te posten maar naar SD te DMen. Dat voorkomt dat een verkoper onraad ruikt.
Gewoon een Datatool alarm erop zettenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:35 schreef pindaplukker het volgende:
Zuur joh SD![]()
Hier in de buurt zijn ze ook flink bezig, 2 ss'rs en 2 crossmotoren zijn er gejat.
Maatje van me heeft dit in zijn motor gezet: http://dx.com/p/vibration(...)ote-controller-71969
Werkt goed en gaat niet bij iedere scheet af.
Heb dat ding ook besteld
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:25 schreef picodealion het volgende:
Ah, ik heb uiteindelijk toch nog een grondige stap-voor-stap uitleg gevonden van hoe een motor werkt:
[ afbeelding ]
Ik ga er geen project van maken om naar een project te kijkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:08 schreef KneusTeun het volgende:
iemand nog behoefte aan projectje?
http://www.speurders.nl/lopend/cb-750-k-129206321.html
quote:Je moet ingelogd zijn om deze pagina te bekijken.
Net 2 weken nieuwe olie erin zittenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:53 schreef Salatrel het volgende:
motorolie is in de aanbieding bij louis4L castrol voor 3 tientjes ipv 46 euro
Fixed als het goed isquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ga er geen project van maken om naar een project te kijken
[..]
Ah, dank voor de tip. Juli gaat er hier weer nieuwe 710-vloeistof in.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:53 schreef Salatrel het volgende:
motorolie is in de aanbieding bij louis4L castrol voor 3 tientjes ipv 46 euro
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ah, dank voor de tip. Juli gaat er hier weer nieuwe 710-vloeistof in.
Nee he, jij ook al?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef lipjes het volgende:
Heren, en dame.
Wat is het vermogen van een HONDA XL 600 V TRANSALP uit 1994?
37kW volgens mij. Zelfde als de mijne.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef lipjes het volgende:
Heren, en dame.
Wat is het vermogen van een HONDA XL 600 V TRANSALP uit 1994?
Ik weet het, maar juist vanwege de reactie vroeg ik het hierquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
36.5kW.
Edit: Nog kleiner dus
(hint: klik)
quote:• How much would you get per bike?
• Has anyone caught you in the middle of stealing a bike? If so describe that moment.
• What did you use to steal them? (Van, truck, etc.)
• How much would you say you've made in total from all your thefts?
It varies depending on yr/make/model/condition. About 10-12 years ago there was an out of state buyer we used to crate bikes to that had the ability to create titles for them who paid $3500 for near new 1000cc supersports. 1,000-1,500 is more typical for super sports. Harleys vary quite a bit depending on model and options, from 1,000 for a basic late model sportster to several thousand for a highly optioned fat boy, road king etc.
Yeah, once, we were doubled up on a bike getting a bike in front of a guys house on his lunch break in broad day light, took a little longer than expected, he came out, we ran back to the other bike hopped on and took off. He didn't even chase us on his bike, I was surprised. He looked more shocked than anything. This was 10 or 11 years ago and I still remember the look on his face.
I've had passers by walk right past, it happened on the very first bike I stole, some lady walked her dogs right passed us. There were two of us in riding gear, two bikes, she didn't even look twice. We kept working and rode off. This didn't happen to me, but the guy that got me into all this. He's getting some bike from an apartment complex in the middle of the day and can't break the steering. He notices some guy watching him, walks right up to him and says "Hey man, can you give me a hand, the handlebars on my bike are stuck and I'm about to be late for work." - The guy goes back to the bike and helps him break the steering lock. That guy has some CRAZY stories, he was stone cold and willing to go way way too far. Probably why he's dead now.
Use? the bikes themselves. Even the slowest bike is faster and more nimble than most cars.
There is this common misconception that a few guys load bikes into trucks and vans. The people who get CAUGHT load bikes into trucks and vans. Your career will be very short if you're loading a 185mph rocket (that likely has a tracking system) that will outrun the police into the back of an 85mph van that will take you to the scene of your arrest. If you can't start the bike and ride off then you damn sure can't find and remove lojack.
In 10-15 years I've known a couple dozen thieves and only one that was foolish enough to load bikes into a truck or van for any length of time. He learned to wire them after he was caught, twice, lol.
When I was stealing them it was a part time deal. I had a full time job and just did it here or there. Eventually decided to save all the theft money and came up with 25k and started buying hot bikes. I spent a lot of money to appear legitimate down the road. My goal was to have a legit bike shop, but running a legitimate business was a hell of a lot harder than I thought and took a lot more capital than I had. I only made about 80k/yr after all the overhead. Even now when 80k seems like a tremendous amount of money it still isn't worth the risk I took.
quote:1) what type of motorcycles did you target and why?
(2)what's the best type of security system we can get for our motorcycles?
(3)how and where should we position chain locks on our bikes so you don't take bolt cutters to them? how easy is it to cut high quality locks?
(4)what deters you the most? as in when you see a motorcycle and analyze it for a steal, what makes you go "no, not that one."
basically you want it to appear to take a long time to steal. $100 disc lock on rear wheel, $150 chain/lock combo through hard parts not chain and not wheels, if it has to be a wheel put it through the rear one, lockable bike cover, and keep your steering locked
Lojack is pretty good for recovering bikes from beginners, but I want to keep mine from being stolen in the first place.
copy/pasta below! As far as the first post is concerned
1) Mostly supersports. They are the most commonly crashed and generally the easiest to find (left outside in nice apartment complexes) Next would be Harleys and for a brief moment in time the high dollar choppers.
2) Never, ever, never never never, NEVER leave your bike outside at an apartment complex. Especially one with a gated parking garage. The gated parking garage in a mid to high rise apartment building in the nice part of a large city is the number one place for bike thieves to go "shopping." As far as passive devices go I like the NYC fughetaboutit chain/lock from Kryptonite, the thicker of the two. It needs to go through something like a braced swingarm whenever possible. If you absolutely have to put it through a wheel put it through the rear wheel. It takes much longer to swap than the front wheel. Any $100 disc lock will work well, again, rear wheel, locks on the front are more easily defeated, take my word for it. Cheaper disc locks can be quietly, well, we'll leave it at that, cheap ones can be defeated in silence.
Lo-jack and Lo-Jack with early warning are pretty good at recovering the bikes from amateurs and semi-pros, but someone who knows what they are doing will remove the lojack system quickly after clearing the area. Still someone even more professional (surprisingly rare) will have somewhere to check/store/breakdown the bike that is rf shielded. The problem with lo-jack is that it doesn't keep someone from stealing the bike. Even if you get it back in one piece without the police crashing into your bike to catch the thief you'll still likely have a broken upper triple, damage to the neck of your frame (Steering lock), damage to your ignition, damage to the tank lock, possible damage to the tank itself (rareish) possible damage to the trunk lock , and then your insurance company might fuck you too. It's much better to not get the bike stolen in the first place. So in addition to lo-jack you want some sort of VISIBLE passive devices to make the thief move on. The paging alarms are somewhat effective, but they aren't linked to the police. Removing electronic devices is obviously more of a mental challenge than a physical one. The quality of the install is a huge factor here. Hide the lo-jack or alarm in or under the airbox and all the wiring within the factory looms and you'll have a good set up. However, almost NO dealer tech is this thorough. It's not his bike, why would he go the extra mile?
3) I think bobbypeel covered the locks and chains well. Very few thieves are this thorough, of the dozens of them I knew over the years I only came across one like this, but I knew someone that had a pair of bolt-cutters that weighed a lot, more than a 45lb plate at the gym, and had replaceable cryogenically hardened teeth. They cost several hundred dollars. The high dollar chain lock sets $150+ are worth it. Even the high dollar braided cable locks are good. They can be cut, but it's a pretty time consuming process.
4) Personally, if it's rashed up, looks cosmetically rough, but mechanically sound. Say grips are worn, been dropped on both sides, but the chain is clean and well-adjusted, tires worn hard on the edges, has any signs of safety-wiring for the track etc. It's lack of value isn't what I'm looking it. It would remind me of myself once upon a time. I think that's probably all he's got, his whole world, it's not pretty, but he rides the piss out of it. He gets a pass.
More for most people, just what takes time. I've known very very few stone cold guys that can sit there for an hour working on a bike. Most people will give it a few seconds, maybe a couple minutes, and if they can't get it they are gone. What is only seconds feels like an eternity when your freedom and life are on the line. Quality disc lock on the rear wheel, quality chain and lock, lockable bike cover and theft coverage on your insurance. For me, lo-jack isn't worth the cost. It's more expensive than theft coverage and after a thief has had his way with the bike I don't want it back. All can fit in a back pack and aren't much of a hassle to carry. Never leave it outside very long day or night. If you have to ground anchors are good like bobbypeel said. I always wondered what was available in a marine application for something like this. Something with a real burly chain/lock.
If you're temporarily parked outside somewhere a good little FREE anti-theft trick, bring a stubby flathead with you and remove your clutch lever. No clutch lever and they aren't riding anywhere. Of course if you do this every night outside your apartment they'll just come back with their own clutch lever.
Also - LOCK YOUR FUCKING STEERING - DON'T LEAVE YOUR SPARE KEY IN YOUR TRUNK. I can open your trunk with a butter knife, don't leave me your fucking key in there, jesus. Happens more often than you think. Also, don't leave your TITLE in the trunk, i've seen this too often too. Steering locks aren't that hard to bypass, but they aren't THAT easy either. Sometimes you get the freak one that doesn't want to break and you'll need to come back with a second person. In that time maybe the owner sees the bike and the thief doesn't get it. Had it been unlocked the bike would be gone.
Again, if you park outside of an apartment and your bike gets stolen, rent a fucking garage or self-storage unit near by to use as a garage. The thief is just going to wait a couple weeks for insurance to replace your bike and come back to check. If someone tries and fails to get your bike the same thing applies. Move it, they WILL be back.
The majority of thieves aren't that smart and half of those are on drugs, please don't be dumber than they are.
Vind ze een mannen-motorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:48 schreef Salatrel het volgende:
laat haar een xt660z kopen die zijn precies 35,0 kw
.. wel even het kenteken goed vastzettenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:48 schreef Salatrel het volgende:
laat haar een xt660z kopen die zijn precies 35,0 kw
die zit nu goed vastquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
.. wel even het kenteken goed vastzetten![]()
Nog steeds met tie-wrapsquote:
Maar hoe moet de MF sticker er dan op?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neeheb die moeren nu door de kentekenplaat heen gejast
nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar hoe moet de MF sticker er dan op?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar hoe moet de MF fok! sticker er dan op?
Gewoon een fender eliminator erop zetten man, rallystylequote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neeheb die moeren nu door de kentekenplaat heen gejast
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:21 schreef Dekatria het volgende:
Gewoon stickers laten drukken van desmiley.
quote:
Pikt jouw bandenboer het als je gewoon met banden aankomt, elders gekocht, en die erop wilt hebben? Hier doen ze dat voor een tientje per wiel meen ik. Klaar terwijl u wacht.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Dekatria het volgende:
Anakee 2 wordt niet meer door m'n bandenboer verkocht. Even zoeken waar'ie nog wel op de lijst staat.
Yeps.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Pikt jouw bandenboer het als je gewoon met banden aankomt, elders gekocht, en die erop wilt hebben? Hier doen ze dat voor een tientje per wiel meen ik. Klaar terwijl u wacht.
Ja, want met zo'n kevlarbroek in de regen rijden wil je echt nietquote:
Met die ielige wieltjes van de TA kun je die achterstevoren ook best wel achterop zettenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:44 schreef Dekatria het volgende:
Lolwut, de Anakee 2 FRONT verkopen ze nog wel
Je moet eigenlijk ook je achterwiel beveiligen in plaats van je voorwiel omdat ze je voorwiel nog wel eens op een skateboard willen zetten en hem zo wegrijden. Dat gaat wat lastiger als je je achterwiel hebt beveiligd in combinatie met het stuurslot.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:51 schreef Dekatria het volgende:
Eventjes de rullevante shizza uit die pagina gehaald:
[..]
[..]
Jajajajaja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met die ielige wieltjes van de TA kun je die achterstevoren ook best wel achterop zetten![]()
Niet nee?quote:
Nee hoor, als ik op de motor zit overlapt de broek nog zo'n 3-4 cm van de schoenen (die zijn best wel hoog).quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Is die broek niet erg kort voor op de motor?
Beide wielen hebben een slot, maar ik wil ze wel eens 250 kilo een skateboard mijn straat uit zoen krijgen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk ook je achterwiel beveiligen in plaats van je voorwiel omdat ze je voorwiel nog wel eens op een skateboard willen zetten en hem zo wegrijden. Dat gaat wat lastiger als je je achterwiel hebt beveiligd in combinatie met het stuurslot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |