wat ik ook aan het denken, maar die "hornblower" wist toch niet dat theon zich zo zat op te winden daarover?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:04 schreef Doler12 het volgende:
Zo weer een mysterie opgelost!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na seizoen 1 had ik echt iets van, dit gaat heel vet worden.. maar helaas iets minder idd dan ik gehoopt had.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:34 schreef DO2 het volgende:
Ik vind seizoen 3 ook wel de minste tot nu toe, trouwens.
Een hoop scenes zijn voor mijn gevoel te lang, of soms zelfs compleet overbodig.
De scenes in seizoen 1 en 2 waren vaak toch 'n stuk treffender.
Maar het is al met al nog altijd erg vermakelijk.
Is meer een easter egg van de makers, dan een verwijzing denk ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wat ik ook aan het denken, maar die "hornblower" wist toch niet dat theon zich zo zat op te winden daarover?
Dat is niet zo'n heel raar vermoeden, dat wordt in seizoen 1 zo ongeveer letterlijk gezegd in z'n gesprek met Illyrio Mopatis.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:11 schreef Hierro het volgende:
Die gesprekken tussen Varys en Littlefinger zijn toch wel een van de beste momenten uit de serie. Ik vermoed dat Varys uiteindelijk de kant van Dany kiest en haar helpt de invasie te faciliteren.
Toen wilde hij een dothraki invasie, met moordenaars naar Dany in opdrqcht van Robert. Dan kan het hem niet om haar te doen zijn. Ik denk dat dat alleen voor meer chaos was, maarja. ik vraag me echt af wat Varys' doelen zijn. Ik denk in ieder geval dat zijn plannetjes nog heel belangrijk gaan wordenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n heel raar vermoeden, dat wordt in seizoen 1 zo ongeveer letterlijk gezegd in z'n gesprek met Illyrio Mopatis.
Beter dan Joffrey in elk gevalquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat Sansa en Tyrion nog best eens een gelukkig huwelijk zouden kunnen hebben als ze een soort van "gentlemen's agreement" weten te bereiken.
Moet Sansa wel eens een keer echt van die naïeve roze wolk van dr afstappen, maar ik weet zeker dat hij buiten het hele ik-zal-nooit-van-je-houden-en-altijd-buiten-de-deur-neuken een prima man voor haar is.
Beter dan Loras ook. En zeker beter dan LF.quote:
Dit staat er op GoT Wikia mbt "de-man-wiens-naam-een-publiek-geheim-is" (DMWNEPGH):quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:04 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk best een goede man voor haar, maar ik denk dat ze als jonge tienervrouw helemaal panisch wordt van het idee van seks met de dwerg. En qua status is het natuurlijk ook 10x niks. En het lijkt al helemaal niet op de sprookjesprins in haar fantasieën.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat Sansa en Tyrion nog best eens een gelukkig huwelijk zouden kunnen hebben als ze een soort van "gentlemen's agreement" weten te bereiken.
Moet Sansa wel eens een keer echt van die naïeve roze wolk van dr afstappen, maar ik weet zeker dat hij buiten het hele ik-zal-nooit-van-je-houden-en-altijd-buiten-de-deur-neuken een prima man voor haar is.
Ik zat zelf al te denken, ik zou dus echt 1000x liever trouwen met Tyrion, dan met die Loras.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Beter dan Loras ook. En zeker beter dan LF.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Toen wilde hij een dothraki invasie, met moordenaars naar Dany. Dan kan het hem niet om haar te doen zijn. Ik denk dat dat alleen voor meer chaos was, maarja. ik vraag me echt af wat Varys' doelen zijn. Ik denk in ieder geval dat zijn plannetjes nog heel belangrijk gaan worden
Targaryen op de troon, maar dan wel een geschikte, niet een rerun van de mad king.quote:Lord Varys:
He found one bastard already. He has the book. The rest will come.
Illyrio:
And when he has the truth, what will he do?
Varys:
The gods alone know. The fools tried to kill his son. And what's worse - they botched it. (close and lock gate.) The wolf and the lion will be at each other's throats. We will be at war soon my friend.
Illyrio:
What good is war now? We're not ready. If one Hand can die, why not a second?
Varys:
This hand is not the other.
Illyrio:
We need time. Khal Drogo will not make his move until his son is born. You know what these savages are.
Varys:
"Delay," you say. "Move fast," I reply. This is no longer a game for two players.
Illyrio:
It never was. "
Dat was de hele reden waarom ze bij Winterfel aan het hornblowen waren. Dat deden ze niet voor de lol, de intentie was om Theon op te fokken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wat ik ook aan het denken, maar die "hornblower" wist toch niet dat theon zich zo zat op te winden daarover?
Dat was wel heel duidelijk vond ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat was de hele reden waarom ze bij Winterfel aan het hornblowen waren. Dat deden ze niet voor de lol, de intentie was om Theon op te fokken.Dus ze wisten dat wel denk ik, of gingen er in ieder geval van uit.
Overtuigd me niet. Hij stuurt onderwijl wel op bevel van Robert moordenaars naar Dany. Zonder de lichtste tegensputtering. Die makkelijk waren geslaagd als Jorah zijn pik niet achterna had gelopen. Dan kan het niet zo zijn dat je Targaryen op de troon wil denk ik dan. Dit gesprek is alleen om Dothraki naar Westeros te krijgen. God mag weten waarom. Chaos? Om dezelfde reden dat hij aan het stoken was tussen Lannister en Stark? Ik denk dat hij stiekem voor dezelfde onbekende entiteit werkt die achter de white walkers zit. Net als we priesters voor de vuurgod hebbenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Targaryen op de troon, maar dan wel een geschikte, niet een rerun van de mad king..
Misschien dacht hij nog dat Viserys leefde?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Overtuigd me niet. Hij stuurt onderwijl wel op bevel van Robert moordenaars naar Dany. Zonder de lichtste tegensputtering. Die makkelijk waren geslaagd als Jorah zijn pik niet achterna had gelopen. Dan kan het niet zo zijn dat je Targaryen op de troon wil denk ik dan. Dit gesprek is alleen om Dothraki naar Westeros te krijgen. God mag weten waarom. Chaos? Om dezelfde reden dat hij aan het stoken was tussen Lannister en Stark? Ik denk dat hij stiekem voor dezelfde onbekende entiteit werkt die achter de white walkers zit. Net als we priesters voor de vuurgod hebben
Please cut it off!!!!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:55 schreef megamandy het volgende:
Vandaag heb ik wel soms een naar gevoel in mijn pink
Waarom zouden ze dan alleen Dany vermoorden, als dat nieuws niet in king's landing bekend was?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:29 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Misschien dacht hij nog dat Viserys leefde?
En nog een reden om te denken dat 't een Bolton is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:04 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar je hebt familie, en je hebt een gekke tantes die mensen van bergen gooit omdat ze niezen hoor...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:35 schreef Forbry het volgende:
Ik ben misschien ook wel te streng voor Sansa, aangezien het nog wel echt een jong (puber)meisje is. Toch blijf ik het moeilijk, TE moeilijk, te verkroppen vinden dat ze liever met Loras ging trouwen en in Highgarden ging wonen, dan dat ze met Petry meeging en zo haar familie weer zou kunnen zien (even los van het punt of Petyr daadwerkelijk te vertrouwen zou zijn, ZIJ had dat vertrouwen volgens mij wel). Zeker na alles wat haar familie heeft meegemaakt.
Maakt haar eerdere keuze imo absoluut niet ongedaan (maakt haar eigenlijk alleen nog maar oppervlakkiger, aangezien ze aan Tyrion juist een hele goede heeft imo), maar aangezien er hier nu twijfel heerst of Petyr wel al vertrokken is, misschien dat ze nu alsnog met hem mee kan en dat ook gaat doen (en dat je juist daarom dat shot ook zag van een huilende Sansa en die boot)?
Je gaat er ook vanuit dat ze haar zoon van 10 geen borstvoeding meer geeft, daarom noemen we het een GEKKE tantequote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:50 schreef Funzel het volgende:
Maar je gaat er vanuit dat zij niet haar eigen nichtje naar beneden flikkert.
Ligt ook wel een beetje aan het zoontje volgens mij.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je gaat er ook vanuit dat ze haar zoon van 10 geen borstvoeding meer geeft, daarom noemen we het een GEKKE tante
Ik begreep uit de gesprekken die zij met Petyr had, dat zij dan ook haar andere familie weer zou kunnen zien. Iig sómmige leden daarvan. Misschien pas op (de wat langere) termijn, maar dan dus wel haar moeder e.d. Als dat níet het geval zou zijn, dan begrijp ik haar keuze nog wel, voor alleen een weerzien met die tante (en neefje) hoeft ze het idd niet te doenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja maar je hebt familie, en je hebt een gekke tantes die mensen van bergen gooit omdat ze niezen hoor...
Laat dat "knappe" maar wegquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:57 schreef gazhims3lv het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom Sansa zo loopt te janken, je kan beter met de slimste dwerg van the seven kingdoms getrouwd zijn dan met Littlefinger of een knappe nicht.
Ik wou net zeggen, het is niet alsof Baelish hersenen tekort komt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:57 schreef gazhims3lv het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom Sansa zo loopt te janken, je kan beter met de slimste dwerg van the seven kingdoms getrouwd zijn dan met Littlefinger of een knappe nicht. Alhoewel ze nog wel heel wat kan leren van Littlefinger
Tyrion is ook, niet geheel onbelangrijk lijkt mij als je met iemand gaat trouwenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, het is niet alsof Baelish hersenen tekort komt.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:03 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tyrion is ook, niet geheel onbelangrijk lijkt mij als je met iemand gaat trouwen, een good guy, LF verre van.
Tyrion is niets, die nicht is tenminste de heir van The Reach en Littlefinger is De Jure lord van de Riverlands.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:57 schreef gazhims3lv het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom Sansa zo loopt te janken, je kan beter met de slimste dwerg van the seven kingdoms getrouwd zijn dan met Littlefinger of een knappe nicht. Alhoewel ze nog wel heel wat kan leren van Littlefinger
Tja Tyrion is een grappige en slimme dwerg met een kapotte neus. Lijkt me toch wel iets waar een pubermeisje een nat kruis van krijgt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:11 schreef Forbry het volgende:
Trouwens, Tyrion heeft ook nog eens humor. Ik zou zeggen, op het-dwerg-zijn na, een hele goede catch
Tyrion is wetmatig de enige juiste opvolger van Castelery Rock.. Als Tyrion nu zou doodvallen, komt alles hem toe.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
Tyrion is niets, die nicht is tenminste de heir van The Reach en Littlefinger is De Jure lord van de Riverlands.
Tywin laat het echt niet gebeuren dat Tyrion Casterly Rock erftquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:21 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Tyrion is wetmatig de enige juiste opvolger van Castelery Rock.. Als Tyrion nu zou doodvallen, komt alles hem toe.
Cersei is een vrouw en dus per definitie ondergeschikt, en Jaimy is een kingsguard en mag er dus geen aanspraak op doen...
Is de enige mogelijkheid dat hij het erftquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Tywin laat het echt niet gebeuren dat Tyrion Casterly Rock erft
Tyrion is ook verre van een good guy. Ja, een good guy voor zijn eigen zaak een alles wat hem perfect uitkomt. Hij doet het meeste in belang van zijn familie maar meer in eigen belang. Dat hij zijn best doet alles in goede banen te leiden heeft meer te maken met het feit dat hij anders zijn hoofd verliest dan de goede bedoelingen en het beste voorhebben met iedereen. Iedereen haat hem toch, hij is een dwerg en is lelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:03 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tyrion is ook, niet geheel onbelangrijk lijkt mij als je met iemand gaat trouwen, een good guy, LF verre van.
Omdat zij zwanger was en de link naar de Dothraki was. Misschien had Varys Robert er van overtuigd dat als Dany stierf de Dothraki geen interesse meer in Westeros zouden hebben. Terwijl hij eigenlijk wist dat ze dan juist naar Westeros zouden komen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dan alleen Dany vermoorden, als dat nieuws niet in king's landing bekend was?
Die nicht is de heir van Hightower, niet van de Reach.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
Tyrion is niets, die nicht is tenminste de heir van The Reach en Littlefinger is De Jure lord van de Riverlands.
Je bedoelt Highgarden, dat is de hoofdstad van The Reach. Hij is erfgenaam van beiden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:43 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die nicht is de heir van Hightower, niet van de Reach.
Ja, die bedoel ik. Highgarden. Daar is hij heir van, niet van The Reach. Daarom zeggen ze ook altijd 'heir to Highgarden' en niet 'heir to the Reach'. Zijn oudere broer is 'heir to the Reach'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je bedoelt Highgarden, dat is de hoofdstad van The Reach. Hij is erfgenaam van beiden.
Gewoon HBO guide lezen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:44 schreef Luigi het volgende:
Ik merk aan mezelf dat ik het als casual kijker wel lastig te volgen vind hoor. Het wordt of tijd voor een vroege rewatch of ik moet maar eens de boeken induiken.
Als Varys echt wilde dat Dany er aan ging, dan had hij wel een faceless man ingehuurd lijkt mij.. Door minder go3de moordenaars in te huren, bleef hij robbert er van overtuigen dat hij er alles aan deed en kon hij er enigzins van uit gaan dat Dany gewoon zou blijven leven, maar wel wraakzuchtiger werd richting westerosquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Simpeler zou zijn dat Varys wist dat het gif Dany niet zou doden.
Zijn oudere broers zijn geschrapt uit de serie. En bij Highgarden hoort The Reach. Robb was bijvoorbeeld heir van Winterfell en daarmee ook van The North.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ja, die bedoel ik. Highgarden. Daar is hij heir van, niet van The Reach. Daarom zeggen ze ook altijd 'heir to Highgarden' en niet 'heir to the Reach'. Zijn oudere broer is 'heir to the Reach'.
Dank, zal daar eens in duiken. En ik vind deze topics ook wel erg nuttig hoor. Worden toch verbanden gelegd met eerdere gebeurtenissen die ik zelf niet zo 1 2 3 meer doorhad.quote:
Geschrapt?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:49 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zijn oudere broers zijn geschrapt uit de serie. En bij Highgarden hoort The Reach. Robb was heir van Winterfell en daarmee ook van The North.
Als je simpel wil, verwijs ik je met liefde door naar het revolutiontopic, dan is dit de verkeerde serie voor jequote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Omdat zij zwanger was en de link naar de Dothraki was. Misschien had Varys Robert er van overtuigd dat als Dany stierf de Dothraki geen interesse meer in Westeros zouden hebben. Terwijl hij eigenlijk wist dat ze dan juist naar Westeros zouden komen.
Simpeler zou zijn dat Varys wist dat het gif Dany niet zou doden.
Slordigheid van HBOquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Geschrapt?
http://viewers-guide.hbo.(...)guide/houses/tyrell/
Wat raar dat ze dan wel genoemd worden in de stamboom. Ook raar om te denken dat de derde zoon erfgenaam van de Reach is terwijl hij nog nooit zo genoemd is in de serie of aan de serie verwant materiaal.
Onbekend.quote:
Waar zeg ik dat ik simpel wil?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je simpel wil, verwijs ik je met liefde door naar het revolutiontopic, dan is dit de verkeerde serie voor je
Waarom denk je dit? Ik begrijp niet waarom een personage die gewoon genoemd wordt in de achtergrondinfo volgens jou niet in de serie bestaat.quote:
Anders klopt er geen zak meer van de serie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:57 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom denk je dit? Ik begrijp niet waarom een personage die gewoon genoemd wordt in de achtergrondinfo volgens jou niet in de serie bestaat.
Iets van een interview waarin ze zeggen "Ja, we wilden hem gebruiken, maar toen bedachten we dat we dat niet gingen doen" ofzo?
Oké, maar je hebt geen bron ofzo dus? Het is gewoon een zelfbedacht idee die niet overeenkomt met de informatie die HBO geeft.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:58 schreef Kirov het volgende:
[..]
Anders klopt er geen zak meer van de serie.
Alle namen en plaatsen zijn vertaald. Soms half gebakken, soms helemaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Luigi het volgende:
Weet iemand of in de NL uitgave van de boeken ook de namen vertaald zijn (als in LotR gebeurt)? Ik merk dat het Engels lezen me steeds minder makkelijk afgaat dus zou de NL boeken wel willen hebben, maar niet als alle namen en plaatsen ook vertaald zijn, dan mis ik weer de aansluiting met de serie.
Gaan we weer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Luigi het volgende:
Weet iemand of in de NL uitgave van de boeken ook de namen vertaald zijn (als in LotR gebeurt)? Ik merk dat het Engels lezen me steeds minder makkelijk afgaat dus zou de NL boeken wel willen hebben, maar niet als alle namen en plaatsen ook vertaald zijn, dan mis ik weer de aansluiting met de serie.
Haha, echt?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Gaan we weer.![]()
Jan Sneeuw
Pinkje
Karel Drogo
Dan moet je juist meer Engelstalige boeken lezenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Luigi het volgende:
Ik merk dat het Engels lezen me steeds minder makkelijk afgaat
Goed punt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dan moet je juist meer Engelstalige boeken lezen
Denise Stormgeboren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Gaan we weer.![]()
Jan Sneeuw
Pinkje
Karel Drogo
Waarom kan Loras dan wel erven?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:06 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij kan niets erven, hij is tweede in lijn.
Tywin zegt in de vorige aflevering duidelijk dat als Loras geen nakomelingen heeft, het huis Tyrell uitsterft in naam. Dat betekend dat hij geen oudere of jongere broers heeft in de serie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oké, maar je hebt geen bron ofzo dus? Het is gewoon een zelfbedacht idee die niet overeenkomt met de informatie die HBO geeft.
In de serie is hij de enige zoon van Mace Tyrell. In de boeken is hij de derde zoon en erft dus ook niets.quote:
Okee nu snap ik het.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
In de serie is hij de enige zoon van Mace Tyrell. In de boeken is hij de derde zoon en erft dus ook niets.
Neu.quote:
Jupquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat van Pinkje schijnt gewoon echt waar te zijn....
Damn, kan ik nu niet nakijken. Als je gelijkt hebt: RETCOOOOOOOOONSquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
Tywin zegt in de vorige aflevering duidelijk dat als Loras geen nakomelingen heeft, het huis Tyrell uitsterft in naam. Dat betekend dat hij geen oudere of jongere broers heeft in de serie.
Ik zou gewoon aan de slag gaan met de Engelse boeken als je dan toch wil gaan lezen. Vertalingen doen altijd onder voor het origineel, plus door het lezen van Engels wordt je er ook nog beter in ook nog. Win-Win.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:15 schreef Luigi het volgende:
Nah ok maar die links kan ik nog wel leggen dan.
Valyrian.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef vandermar het volgende:
Ik vond het wel baas dat Daenerys ineens ook Targeryan ging spreken
De Berg die Rijdtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Gaan we weer.![]()
Jan Sneeuw
Pinkje
Karel Drogo
Mja, die stambomen zijn al gemaakt voordat de serie begon met uitzenden en van deze twee characters komen dacht ik pas in boek twee of drie naar voren. Ik denk dat ze geschrapt zijn, net als zoveel characters, om de boel een beetje simpel te houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Damn, kan ik nu niet nakijken. Als je gelijkt hebt: RETCOOOOOOOOONS*shakes fist*
Ja dat jaquote:
Hebben jij en jouw vrienden wel vlaggen?quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:24 schreef vandermar het volgende:
[..]
Hebben jij en jouw vrienden wel vlaggen?Dus als jullie naar buiten gaan dan nemen jullie vlaggen mee?
Ik zou daarom juist de boeken nog wel kunnen lezen, als de serie afgelopen is. Als ze exact hetzelfde waren zou dat voor mij geen meerwaarde hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:23 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zou echt geen enkele GoT kijker meer aanraden om de boeken te lezen, niet sinds ik weet wat ze allemaal weglaten... Ik heb mezelf zo veel gespoilerd dat de afleveringen bijna standaard teleurstellingen zijn. Lijkt me ook veel te verwarrend, boeken en serie naast elkaar...
Haten op Feyenoordquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:25 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vriendengroep met vlaggen...
Hebben ze er toch minder goed over nagedacht van tevoren dan ik had verwacht.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mja, die stambomen zijn al gemaakt voordat de serie begon met uitzenden en van deze twee characters komen dacht ik pas in boek twee of drie naar voren. Ik denk dat ze geschrapt zijn, net als zoveel characters, om de boel een beetje simpel te houden.
Alles komt spontaan uit mijn vingersquote:
Stel je voor dat ze alle characters uit de boeken in de serie gestopt hadden, krijg je nog meer gejank dat het niet te volgen is. Iets wat ik in deze reeks toch al minstens 5 keer per topic lijk te lezen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:26 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hebben ze er toch minder goed over nagedacht van tevoren dan ik had verwacht.Tot nu toe werd nog de indruk gewekt dat alles helemaal uitgedacht was.
Lieve HostiMeister,quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze alle characters uit de boeken in de serie gestopt hadden, krijg je nog meer gejank dat het niet te volgen is. Iets wat ik in deze reeks toch al minstens 5 keer per topic lijk te lezen.
Dat het niet helemaal klopt met het boek wil niet zeggen dat er niet over is nagedacht, juist dat er wel is over nagedacht om er een goede tv serie van te maken, want een goed boek wil nog niet zeggen dat het een goede serie/film is.
Sorry Ugjerke,quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Lieve HostiMeister,
Je leest dingen in mijn post die ik er niet in gezet heb.
Groetjes en kusjes,
Ugjerke
Je kan dit de casual kijker nou niet bepaald aanrekenen. GoT vereist wat meer hersenactiviteit dan de doorsnee serie. Tevens ken ik geen enkele andere serie waar zo'n grote ep. guide achter schuilt en waar er van de kijker verwacht wordt een grote voorgeschiedenis te kennen/leren om het verhaal goed te kunnen begrijpen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze alle characters uit de boeken in de serie gestopt hadden, krijg je nog meer gejank dat het niet te volgen is. Iets wat ik in deze reeks toch al minstens 5 keer per topic lijk te lezen.
Dat het niet helemaal klopt met het boek wil niet zeggen dat er niet over is nagedacht, juist dat er wel is over nagedacht om er een goede tv serie van te maken, want een goed boek wil nog niet zeggen dat het een goede serie/film is.
Voor zulke dingen moet je geduld hebben. Er zijn zoveel plots en schemes in het verhaal verweven dat je pas na 2 boeken of 2 seizoenen snapt of in de gaten hebt wat er gebeurd.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:56 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Nou heb ik hier normaal geen problemen mee maar bij de laatste scene met LF/Varys begonnen mijn hersenen toch ook te kraken.
Jammer? Dat was een hoogtepunt! Maar..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:34 schreef vandermar het volgende:
Wel jammer dat Jaimie zijn hand er af werd gehakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veni, vidi, vodka.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal goed.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:31 schreef Re het volgende:
Maar als ik het goed begrijp wordt er dus gesuggereerd dat Jaimie/Brienne en Theon op dezelfde plaats zijn?En wordt Brienne nu vervolgd voor treason?
Valyrian. Targaryen is haar familie naamquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef vandermar het volgende:
Ik vond het wel baas dat Daenerys ineens ook Targeryan ging spreken
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:36 schreef dumble het volgende:
[..]
Jammer? Dat was een hoogtepunt! Maar..Het geluid was ook ineens weg en ik kreeg rock muziek ineens door de speakersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
nou ja, we zien wel waar Theon zit uiteindelijkquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:36 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal goed.
Theon is (naar alle waarschijnlijkheid) in de Dreadfort.
Jaime en Brienne zijn in Harrenhal.
Brienne heeft m.i. niks misdaan wat kan vallen onder treason, ze hoeft alleen Jaime maar naar Kings Landing te brengen.
nou ja ok, ze wordt vastgehouden omdat Cat treason heeft gepleegd, dus uiteindelijk Brienne ook neem ik aanquote:Of course, Robb likely didn't expect to lose yet another one of his liegemen so easily. After executing Rickard Karstark last week, it's revealed here that Roose Bolton is ready to be bought off by the Lannisters. He dines with Brienne and Jaime, and tells Jaime he'll let him return to King's Landing if he promises to convince Twyin that Roose didn't mean for his men to cut off Jaime's hand. Unfortunately for Brienne, she is being kept at Harrenhal for abetting Catelyn's treason, despite Jaime's protests otherwise.
Men zou kunnen denken dat ze Catelyn heeft geholpen met het verraden van haar koning en zoon. Sowieso verdenkt men haar ervan dat ze haar eigen koning, Renly, heeft vermoord.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:36 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal goed.
Theon is (naar alle waarschijnlijkheid) in de Dreadfort.
Jaime en Brienne zijn in Harrenhal.
Brienne heeft m.i. niks misdaan wat kan vallen onder treason, ze hoeft alleen Jaime maar naar Kings Landing te brengen.
Een geweldige! Verbazing gegarandeerd!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:31 schreef Re het volgende:
ik vraag me wel af naar wat voor season finale we gaan, dat is me nog niet geheel duidelijk, iedereen is op reis ergens naartoe.
Daenerys blijkt eigenlijk Viserys te zijn.quote:
Olenna en Tywin gaan trouwen en regeren over het koninkrijk en iedereen leeft nog lang en gelukkigquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:53 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Daenerys blijkt eigenlijk Viserys te zijn.
Het is hier inderdaad nog weinig ter sprake gekomen, maar dit was misschien wel de belangrijkste ontwikkeling deze aflevering; Bolton staat op het punt om te gaan breken met House Stark. Het zou een enorme klap zijn voor Robb als hij zijn belangrijkste bannerman verliest.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, we zien wel waar Theon zit uiteindelijk
en
[..]
nou ja ok, ze wordt vastgehouden omdat Cat treason heeft gepleegd, dus uiteindelijn Brienne ook neem ik aan
Mocht Robb de oorlog winnen dan zou dat voor de Tully's ook voordelig zijn, Robb zou dan immers niet meer King in the North zijn, maar 'King of The Seven Kingdoms and Protector of the Realm'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:55 schreef Ugjerke het volgende:
Hoe zit dat met de Riverlands/Tullys in de oorlog eigenlijk. Hoe zien zij hun toekomst na de overwinning, als vazal van de 'King in the North'?
het is me nog niet duidelijk of hij daadwerkelijk breekt met Robb maar dit lijkt me gewoon een soort verzekering voor later anders had hij Brienne ook wel laten gaan denk ik?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is hier inderdaad nog weinig ter sprake gekomen, maar dit was misschien wel de belangrijkste ontwikkeling deze aflevering; Bolton staat op het punt om te gaan breken met House Stark. Het zou een enorme klap zijn voor Robb als hij zijn belangrijkste bannerman verliest.
Wat zou dat beteken voor de rest van de Noorderlijke huizen?
Nee, Robb wil niet op de Iron Throne. Die wil King in the North zijn en als zodanig erkend worden. Net als dat de Greyjoys weer Iron Kings willen zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is hier inderdaad nog weinig ter sprake gekomen, maar dit was misschien wel de belangrijkste ontwikkeling deze aflevering; Bolton staat op het punt om te gaan breken met House Stark. Het zou een enorme klap zijn voor Robb als hij zijn belangrijkste bannerman verliest.
Wat zou dat beteken voor de rest van de Noorderlijke huizen?
[..]
Mocht Robb de oorlog winnen dan zou dat voor de Tully's ook voordelig zijn, Robb zou dan immers niet meer King in the North zijn, maar heerser over Westeros.
Dat zou meer land, meer invloed en een plek in King's Landing betekenen voor House Tully.
Inderdaad, hoe dan ook Bolton is er wel heel bewust mee bezig.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:02 schreef Re het volgende:
[..]
het is me nog niet duidelijk of hij daadwerkelijk breekt met Robb maar dit lijkt me gewoon een soort verzekering voor later anders had hij Brienne ook wel laten gaan denk ik?
En Eddard wilde geen Hand worden, maar als het van Robb gevraagd zou worden, is het moeilijk voor een Stark om 'nee' te zeggen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, Robb wil niet op de Iron Throne. Die wil King in the North zijn en als zodanig erkend worden. Net als dat de Greyjoys weer Iron Kings willen zijn.
Daarom bekijk ik eerst de serie en daarna lees ik dat "gedeelte" pas in de boeken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:23 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zou echt geen enkele GoT kijker meer aanraden om de boeken te lezen, niet sinds ik weet wat ze allemaal weglaten... Ik heb mezelf zo veel gespoilerd dat de afleveringen bijna standaard teleurstellingen zijn. Lijkt me ook veel te verwarrend, boeken en serie naast elkaar...
Maar wie zou dat aan Robb vragen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe dan ook Bolton is er wel heel bewust mee bezig.
[..]
En Eddard wilde geen Hand worden, maar als het van Robb gevraagd zou worden, is het moeilijk voor een Stark om 'nee' te zeggen.
Het is me vooral onduidelijk hoe die oorlog verloopt. In vorige seizoenen zag je dat Robb de ene na de andere overwinning boekt op de lannisters, maar nadat Kings Landing is bevrijd hoor je hem alleen maar roepen dat hij aan de verliezende hand is. Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar wie zou dat aan Robb vragen?
Als Joffrey/Tywin nu een brief naar Robb stuurt waarin hij zegt "Oke, je mag King in the North zijn en hier heb je Sansa terug", dan is het voor Robb klaar. Dat is volgens mij ook waar Robb naar streeft, gezien de vredesvoorstellen die hij eerder gedaan heeft.
Maar daarom vraag ik me ook af wat de Tully's na afloop willen. Die weten sowieso dat Robb tevreden is met onafhankelijkheid en zijn zussen. Worden de Riverlands onafhankelijk van de Iron Throne? Dat lijkt mij niet echt wenselijk, dat maakt van de Riverlands een makkelijke prooi voor de andere regio's. Dus dan als vazal van de King in the North?
hij zegt toch ook, I have won every battle but I am losing the warquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Het is me vooral onduidelijk hoe die oorlog verloopt. In vorige seizoenen zag je dat Robb de ene na de andere overwinning boekt op de lannisters, maar nadat Kings Landing is bevrijd hoor je hem alleen maar roepen dat hij aan de verliezende hand is. Hoe dat zo?
Ja ik weet dat hij een aantal manschappen kwijt is geraakt enzo, maar in de serie heeft hij nog geen slag verloren.
Hij heeft ook nog geen slag verloren, maar hij is de oorlog wel aan het verliezen. Een veldslag waarin hij wint, verliest hij nog steeds soldaten. De Lannisters en Tyrells hebben veel meer soldaten dan Robb. Het duurt ook allemaal te lang. Vorig seizoen had hij nog het voordeel dat Joffrey nog tegen Stannis (en Renly) moest vechten, dat gevaar is nu behoorlijk minder. Hierdoor kunnen de Lannisters en de Tyrells zich meer richten op het verslaan van Robb. Op het moment dat die met hun volle macht naar het Noorden gaan, is het voor Robb afgelopen. Dan maakt het niet uit dat hij tot nu toe alles gewonnen heeft, als hij alles in een beslissende veldslag verliest.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Het is me vooral onduidelijk hoe die oorlog verloopt. In vorige seizoenen zag je dat Robb de ene na de andere overwinning boekt op de lannisters, maar nadat Kings Landing is bevrijd hoor je hem alleen maar roepen dat hij aan de verliezende hand is. Hoe dat zo?
Ja ik weet dat hij een aantal manschappen kwijt is geraakt enzo, maar in de serie heeft hij nog geen slag verloren.
Hij zei ook dat hij elke slag heeft gewonnen, maar de oorlog aan het verliezen is. De Lannisters zitten prima op hun plek en hij heeft de mankracht nog niet om de Lannister/Tyrell alliantie aan te vallen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
De meest begeerde vrijgezel in de 7 rijken moet t voorstellen hoorquote:
Daarom mocht ie ook de chaos voice-over doen denk ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:26 schreef dumble het volgende:
littlefinger is wel de beste acteur van de show denk ik, die stem doet t um
The Neck (Moat Cailin) is bezet door de Greyjoys.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:26 schreef Ugjerke het volgende:
Of Robb moet zich terugtrekken tot de Neck, daar maakt het blijkbaar niet uit dat je veel minder soldaten hebt dan de tegenstander omdat het zo verdomd goed te verdedigen is. Naait hij wel de Riverlands mee, aangezien die ten zuiden van de Neck liggen.
die muziek daaronder ookquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom mocht ie ook de chaos voice-over doen denk ik
Bovendien ging het toch om de beleving van Sansa, die wel slakkensporen trekt als ze Loras ziet?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De meest begeerde vrijgezel in de 7 rijken moet t voorstellen hoor
Oh, dat heb ik gemist.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
The Neck (Moat Cailin) is bezet door de Greyjoys.
Op zich is zijn plan om Casterly Rock aan te vallen wel goed. Dat zou het leger van Tywin splitsen, omdat ze dan meerdere gebieden moeten verdedigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik gemist.Wist wel dat Balon naar de Neck toe wilde, maar wist niet dat ze die al daadwerkelijk bezet hadden.
Dan is Robb gewoon de pineut. Doei Robb.
Sansa's gaydar is kapot. Alhoewel er wel meer tiener-meisjes zijn die dwepen gay-idolen *kuchjustinbieberkuch*quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Bovendien ging het toch om de beleving van Sansa, die wel slakkensporen trekt als ze Loras ziet?
Het is het beste wat hij in deze situatie kan behalen, maar of het echt zin heeft betwijfel ik. Ik zou niet weten wat er verder nog verdedigd moet worden. Vorig seizoen moest King's Landing nog verdedigd worden, maar die is nu vrij veilig volgens mij.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:38 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Op zich is zijn plan om Casterly Rock aan te vallen wel goed. Dat zou het leger van Tywin splitsen, omdat ze dan meerdere gebieden moeten verdedigen.
Littlefinger kreeg toch Harrenhall? Maar dat is nu platgebrand dus idd, waar gaat hij nu heen...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Hoe heette die plek ook al weer van seizoen 1 waar die gekke zus van Catelyn zat? En dat lillike kut kind met dat gat, waar Tyrion toen ook gevangen zat? Ik dacht steeds dat dat harrenhal was, vandaar mijn verwarrig. Maar dat is toch waar Littlefinge rnu in z'n scheepje naar op weg is? The Veil? Vael? Dinges.
af en toe ben ik de weg ook helemaal kwijt met al die clans, namen en kastelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Hoe heette die plek ook al weer van seizoen 1 waar die gekke zus van Catelyn zat? En dat lillike kut kind met dat gat, waar Tyrion toen ook gevangen zat? Ik dacht steeds dat dat harrenhal was, vandaar mijn verwarrig. Maar dat is toch waar Littlefinge rnu in z'n scheepje naar op weg is? The Veil? Vael? Dinges.
The Vale of Arryn is de naam van het gebied, de Eyrie is het kasteel waar Lysa Arryn en haar zoon verblijven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:47 schreef planethugo het volgende:
[..]
Littlefinger kreeg toch Harrenhall? Maar dat is nu platgebrand dus idd, waar gaat hij nu heen...
klopt, door de drakenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand.Er is gewoon niemand geweest met de middelen om het weer op te knappen.
Ben je niet in de war met Winterfel? Waarvan we nog steeds niet weten door wie dat in de fik gezet is. (Oké, het zullen de Boltons wel zijnquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
klopt, door de draken
maar de broer van the hound heeft dat recent ook weer gedaan toen ie moest vluchten als ik het goed herinner
Ik wou al zeggen, als dat recent is platgebrand dan heb ik (weer) iets gemist. Winterfell is platgebrand. Harrenhall toch niet?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand.Er is gewoon niemand geweest met de middelen om het weer op te knappen.
Die heeft alleen iedereen vermoord, verder niet dacht ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
klopt, door de draken
maar de broer van the hound heeft dat recent ook weer gedaan toen ie moest vluchten als ik het goed herinner
nee nee, waar rob was voor hij naar riverrun ging, we bedoelen hetzelfdequote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Winterfel? Waarvan we nog steeds niet weten door wie dat in de fik gezet is. (Oké, het zullen de Boltons wel zijn) Ik weet wel dat de Mountain een heleboel lijken in Harrenhal heeft achtergelaten.
oh okquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Die heeft alleen iedereen vermoord, verder niet dacht ik.
Status, zoveel stelt Littlefinger verder namelijk niet voor in de hierarchie maar als lord of Harrenhal sta je een stuk hoger op de sociale ladder. Hoog genoeg bijvoorbeeld om Lysa Arryn het hof te kunnen maken waardoor je The Vale aan King's Landing verbindt met al hun duizenden en duizenden soldaten die nu nog niets gedaan heben in de oorlog.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef planethugo het volgende:
Vraag me alleen af wat Littlefinger ermee moet
Jep dat laatste is hetquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Littlefinger kan het gebruiken als opstapje om de macht in de Riverlands (als de Tullys eruit geschopt worden) of de Vale (als hij Lysa weet te verleiden) over te nemen. Als dat niet lukt heeft hij wel een probleem, Harrenhal is een duur kasteel om in te verblijven namelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
nee nee, waar rob was voor hij naar riverrun ging, we bedoelen hetzelfde
het was idd niet helemaal platgebrand als ik het herinner inderdaad. Vraag me alleen af wat Littlefinger ermee moet
[..]
oh ok
Janos Slynt? Die is naar de Wall gestuurd door Tyrion voor het doden van babies.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Jep dat laatste is het![]()
Harrenhall is ooit verwoest door drakenvuur en sindsdien is het een beetje vervloekt om daar lord van te zijn.
In seizoen 1 werd Harrenhall toegewezen aan een ridder uit Kings Landing, ben zijn naam kwijt maar hij werd volgens mij al snel vermoord. En zo gaat dat iedere keer. Toch blijft men erachteraan gaan om een of andere reden.
Walder Frey.quote:Vanuit het Lannister kamp zou Bealish recht erop hebben (seizoensfinale seizoen 2) en Robb gaat het nu dus aan die ouwe man geven (ben zijn naam even kwijt).
Ah, kijk. Zat ik toch nog redelijk goed in mijn hoofd. Want ik vond het al zo raar dat Brienne en Jaime daar zaten als het platgebrand wasquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Jep dat laatste is het![]()
Harrenhall is ooit verwoest door drakenvuur en sindsdien is het een beetje vervloekt om daar lord van te zijn.
In seizoen 1 werd Harrenhall toegewezen aan een ridder uit Kings Landing, ben zijn naam kwijt maar hij werd volgens mij al snel vermoord. En zo gaat dat iedere keer. Toch blijft men erachteraan gaan om een of andere reden.
Vanuit het Lannister kamp zou Bealish recht erop hebben (seizoensfinale seizoen 2) en Robb gaat het nu dus aan die ouwe man geven (ben zijn naam even kwijt).
In de afleveringen hebben we Harrenhall voor het eerst gezien toen Arya daar kwam nadat ze opgepakt waren, het was die plek waar de Tickler iedereen martelde om erachter te komen waar de Brotherhood without Banners was. Na een tijdje kwam Tywin Lannister daar en was Arya dus zijn bediende.
Daarna is het op mysterieuze wijze veroverd door de mannen van Robbs kamp en dat zien we in dit seizoen als ze daar aankomen en nog maar 1 levende kunnen vinden (verbeter mij maar als ik hier fout zit).
Omdat de vader van Cat stierf zijn Robb en zijn moeder met een gedeelte van zijn bannerman weer vertrokken richting de Riverlands en is Bolton als enige daar achtergebleven.
Daar zijn dus nu ook Brienne en Jaime.
Ja datquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:00 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Janos Slynt? Die is naar de Wall gestuurd door Tyrion voor het doden van babies.
[..]
Walder Frey.
Nee want Littlefinger gaat nu naar die gekke vrouw met haar kind in de Eyrie. Dat is weer het kasteel met dat gat in de grond waar Tyrion nog opgesloten heeft gezeten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, kijk. Zat ik toch nog redelijk goed in mijn hoofd. Want ik vond het al zo raar dat Brienne en Jaime daar zaten als het platgebrand wasZag er toch niet echt zo uit.
Maar dan is Littlefinger dus op weg naar Jaime
Oke. Littlefinger --> Valequote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee want Littlefinger gaat nu naar die gekke vrouw met haar kind in de Eyrie. Dat is weer het kasteel met dat gat in de grond waar Tyrion nog opgesloten heeft gezeten.
Wie zou dat aan Robb vragen? Antwoord: De Tully's, de bannerman van de Tully's en andere Huizen ten zuiden van The Neck die zich aansluiten bij Robb Stark indien hij aan de winnende hand is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar wie zou dat aan Robb vragen?
Als Joffrey/Tywin nu een brief naar Robb stuurt waarin hij zegt "Oke, je mag King in the North zijn en hier heb je Sansa terug", dan is het voor Robb klaar. Dat is volgens mij ook waar Robb naar streeft, gezien de vredesvoorstellen die hij eerder gedaan heeft.
Maar daarom vraag ik me ook af wat de Tully's na afloop willen. Die weten sowieso dat Robb tevreden is met onafhankelijkheid en zijn zussen. Worden de Riverlands onafhankelijk van de Iron Throne? Dat lijkt mij niet echt wenselijk, dat maakt van de Riverlands een makkelijke prooi voor de andere regio's. Dus dan als vazal van de King in the North?
Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef megamandy het volgende:
Daarna is het op mysterieuze wijze veroverd door de mannen van Robbs kamp
Petyr is natuurlijk zelf geen Lannister en Lysa was vroeger smoorverliefd op Petyr. Alleen was Petyr toen verliefd op haar zus, Catelyn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.
Ik zie in LF en Lysa nog steeds geen match. Hoe kan zij zich ooit geven aan de Lannisters als zij hen er nog steeds van verdenkt Jon Arryn vermoord te hebben??????
Waar en wanneer is dat gezegd?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Petyr is natuurlijk zelf geen Lannister en Lysa was vroeger smoorverliefd op Petyr. Alleen was Petyr toen verliefd op haar zus, Catelyn.
Als ze zo kwaad was op de Lannisters was ze niet neutraal gebleven toen Catelyn haar om hulp vroeg. En hij is op zich geen Lannister. (en ze is gestoord)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.
Ik zie in LF en Lysa nog steeds geen match. Hoe kan zij zich ooit geven aan de Lannisters als zij hen er nog steeds van verdenkt Jon Arryn vermoord te hebben??????
En LF is vlot gebektquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:09 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als ze zo kwaad was op de Lannisters was ze niet neutraal gebleven toen Catelyn haar om hulp vroeg. En hij is op zich geen Lannister. (en ze is gestoord)
Door neutraal te blijven wilde ze The Eyrie en haar zoon beschermen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:09 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als ze zo kwaad was op de Lannisters was ze niet neutraal gebleven toen Catelyn haar om hulp vroeg. En hij is op zich geen Lannister. (en ze is gestoord)
Tsja.. Starks en hun gevoel voor 'eer'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:05 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind Robb ook verder niet zo'n sterk karakter. Dat moddert maar een beetje aan daar
Gaat ie ook nog ff "niemand zegt wat ik doen moet" iemand onthoofden als haantje
Handig is anders meneer Stark!
En Rickard Karstark ookquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tsja.. Starks en hun gevoel voor 'eer'.![]()
Bewonderingswaardig en aandoenlijk tegelijk.
Het zou ze goed doen om wat realistischer en pragmatischer te leren denken, dat doet de rest van de wereld immers ook. Dat had Eddard wellicht een hoofd gescheeld.
Maar dat is dus totaal niet realistisch.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Harrenhal zoals we het zagen in seizoen 2. Let op de torens die 'gesmolten' zijn door het vuur van draken.
[..]
Wie zou dat aan Robb vragen? Antwoord: De Tully's, de bannerman van de Tully's en andere Huizen ten zuiden van The Neck die zich aansluiten bij Robb Stark indien hij aan de winnende hand is.
Een Stark zou nooit nee zeggen tegen een "Call of Duty". Iets zegt mij dat Robb het in de loop van die campagne langzaam zou gaan zien als zijn lot.
Maar goed, dat alles is eigenlijk totaal niet aan de orde. Het gaat arme Robb niet bepaald voor de wind momenteel in GoT.
Het nobele noorden en het valse zuiden?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tsja.. Starks en hun gevoel voor 'eer'.![]()
Bewonderingswaardig en aandoenlijk tegelijk.
Het zou ze goed doen om wat realistischer en pragmatischer te leren denken, dat doet de rest van de wereld immers ook. Dat had Eddard wellicht een hoofd gescheeld.
Dat was echt zo gay....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:15 schreef Ang3l het volgende:
Misschien moet ze een mooie broche op d'r poes doen?
Er is volgens mij al veel eerder naar gehint, maar het is het meest recent ter sprake gekomen bij de Small Council meeting waarin Tyrion tot Master of Coin werd benoemd.quote:
quote:Varys makes a jab at Littlefinger's recent, titular promotion as Lord of Harrenhal, noting that this makes Roose Bolton the current Lord of Harrenhal in practice if not in name. However, Tywin says that Roose can keep it, because the title alone is enough to give Littlefinger the social standing to be a suitor to Lady Lysa Arryn. Littlefinger states that they have known each other since childhood, and Lysa has always adored him, and thus she will soon remarry to him.
Ik vond hem zo onuitstaanbaar in dat stukje.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:18 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat was echt zo gay....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja gewoon 0 chemistry creëren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:22 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vond hem zo onuitstaanbaar in dat stukje.Wat ook de bedoeling was denk ik.
Dat vond ik eigenlijk een beetje jammer ook. Vond hem juist leuk omdat ie NIET stereotype gay was. Een groot krijger zelfs. En dan maken ze 'm in die scene eigenlijk nog een kledinggeobsedeerde nichtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:18 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat was echt zo gay....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nadeel is ook dat Sansa iemand is die kindjes wil krijgen en wil trouwen en lalala liefde.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja gewoon 0 chemistry creëren.Tegen het awkward aan.
Ze stelde zelfs voor Loras mee dat bed in te nemenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nadeel is ook dat Sansa iemand is die kindjes wil krijgen en wil trouwen en lalala liefde.
Margaery had dat probleem niet met haar homofiele man. Ze wist dat hij niet op haar viel, had daar vrede mee en begreep de politiek achter hun huwelijk.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja Tyrion is een grappige en slimme dwerg met een kapotte neus. Lijkt me toch wel iets waar een pubermeisje een nat kruis van krijgt.
Dus jij drijft van je stoel af bij een goede cabaretvoorstelling?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:27 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Hij heeft (in de serie) toch helemaal geen kapotte neus? Alleen een heel groot litteken volgens mij.
Humor en intelligentie maakt (seksueel) aantrekkelijk(er). Voor mij wel iig, ook toen ik nog een pubermeisje was.Maar goed, ik lijk qua karakter ook totaal niet op Sansa, dus in die zin heb je wel een punt vermoed ik
Kijken wij wel dezelfde serie?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tyrion is ook verre van een good guy. Ja, een good guy voor zijn eigen zaak een alles wat hem perfect uitkomt. Hij doet het meeste in belang van zijn familie maar meer in eigen belang. Dat hij zijn best doet alles in goede banen te leiden heeft meer te maken met het feit dat hij anders zijn hoofd verliest dan de goede bedoelingen en het beste voorhebben met iedereen. Iedereen haat hem toch, hij is een dwerg en is lelijk.
quote:0.12 Kings Landing - Lannisters / "Baratheon"
0.27 Dragonstone - Stannis Baratheon
0.48 The Twins - Walder Frey (Robb had zijn brug nodig om over te steken en hij komt nu weer in beeld om zijn manschappen)
0.59 Winterfell - Stark, nu verbrand
1.12 The Eyrie - House Arryn (hand of the king die in s01e01 dood gaat) Vreemde zus van Cat + kind, gat in kasteel, Littlefinger gaat hier nu heen
1.30 Harrenhal - IedereenSlynt -> Lannisters -> Robb (Nu Bolton) - Na de oorlog zou Littlefinger vanuit de Lannisters aanspraak hebben en Walder Frey via Robb Stark
1.41 Pyke - Greyjoy
2.02 The Wall - Night's Watch
2.58 - Qarth - verhaallijn van de Khaleesi
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:29 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dus jij drijft van je stoel af bij een goede cabaretvoorstelling?
oooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeh daten?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:27 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Hij heeft (in de serie) toch helemaal geen kapotte neus? Alleen een heel groot litteken volgens mij.
Humor en intelligentie maakt (seksueel) aantrekkelijk(er). Voor mij wel iig, ook toen ik nog een pubermeisje was.Maar goed, ik lijk qua karakter ook totaal niet op Sansa, dus in die zin heb je wel een punt vermoed ik
Dat is inderdaad een ontwikkeling die je hem in de serie hebt zien maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:29 schreef Forbry het volgende:
[..]
Kijken wij wel dezelfde serie?![]()
Cynisch, ja. OOK bezig met eigen belangen, ja. Voor de rest, nee. Hij heeft toch echt een goed hart en empathie voor anderen.
mwah, in seizoen 1 stak hij Jon Snow een hart onder de riem helemaal in het begin ... sort ofquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een ontwikkeling die je hem in de serie hebt zien maken.
De eerste indruk was natuurlijk die van een egoïstische zak die enkel zijn eigen belang voor ogen had, maar gaandeweg heeft hij zich ontwikkeld tot een veel genuanceerder personage. Het is m.i. ook wel een van de sterkst ontwikkelde karakters. Er zijn er nog genoeg die nog steeds prima in een stereotype te vatten zijn.
Nee, maar ik voel me dan ook niet seksueel aangetrokken tot humor en intelligentie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:33 schreef Forbry het volgende:
[..]Cabaretvoorstellingen (an sich) zijn sowieso geen objecten van seksuele interesse voor mij
Voor jou wel?
Dat helpt ook.quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
oooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeh daten?
ik heb geen intelligentie maar ik vind mezelf reuze grappig
one out of two aint bad!
Deze scène was goed geschreven maar die acteur is de meest hijgerig overacterende vent van de serie. Half pornografisch als hij begint te pratenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:26 schreef dumble het volgende:
littlefinger is wel de beste acteur van de show denk ik, die stem doet t um
dat doet iedereen toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:43 schreef Forbry het volgende:
[..]Ik vrees dat mijn opmerking (juist) een hoop Fokkers gaat aantrekken. Uiterlijk speelt voor mij OOK wel een rol hoor
Het is gewoon het hele plaatje van iemand
Met alléén een mooi uiterlijk kan ik iig weinig. Dan liever wat minder mooi en toch aardig, grappig en/of intelligent. Iemand mooi vinden is imo ook niet per definitie hetzelfde als iemand aantrekkelijk vinden.
TETTEN!quote:
mee eensquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Deze scène was goed geschreven maar die acteur is de meest hijgerig overacterende vent van de serie. Half pornografisch als hij begint te praten
Het klopt inderdaad dat er wel wat goeds doorschemerde, maar het was toch vooral een egocentrische, verwende etterbak. Hij is nooit echt kwaadaardig geweest.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah, in seizoen 1 stak hij Jon Snow een hart onder de riem helemaal in het begin ... sort of
als er 1 good guy is in de serie dan is het Tyrion wel
of de Onion knight
Ja, inclusief foute pornosnor. Het ligt er nogal dik bovenop, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Deze scène was goed geschreven maar die acteur is de meest hijgerig overacterende vent van de serie. Half pornografisch als hij begint te praten
daarna gaat hij mee naar the Wall en praat daar met de mensen enzoquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat er wel wat goeds doorschemerde, maar het was toch vooral een egocentrische, verwende etterbak. Hij is nooit echt kwaadaardig geweest.
Ned Stark vertrouwde hem ookquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:50 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, inclusief foute pornosnor. Het ligt er nogal dik bovenop, inderdaad.
Hoe kan je zo iemand in vredesnaam ooit vertrouwen?
Varys heeft ook tettenquote:
Karakters als Jon Snow, Sam, Robb Stark, etcetera werden in de basis toch meer neergezet als stereotype 'good guys'. Bij Tyrion was dat niet direct het geval.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarna gaat hij mee naar the Wall en praat daar met de mensen enzo
het is een goeie gozert, voor zover er goeie gozerts zijn in die wereld
Ik voel me niet seksueel aangetrokken tot humor en intelligentie, ik voel me seksueel aangetrokken tot mánnen met humor en intelligentie, waarbij dat ook nog slechts een páár van de aspecten zijn, die een man aantrekkelijk (kunnen) maken).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:38 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, maar ik voel me dan ook niet seksueel aangetrokken tot humor en intelligentie.
Ik voel me aangetrokken tot rare mensen.Maar niet raar als in "KIJK MIJ RAAR ZIJN IK HEB MIJN HAAR FLUORGROEN EN EEN TATTOO VAN EEN HAAN OP MIJN OOR", maar raar als in "Lief dagboek, vandaag ben ik een kameel. Blergblergblerg".
enzo is belangrijk hierquote:
mjah okquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Karakters als Jon Snow, Sam, Robb Stark, etcetera werden in de basis toch meer neergezet als stereotype 'good guys'. Bij Tyrion was dat niet direct het geval.
Ja, Sansa lijkt in dat opzicht erg op haar vader, ja.quote:
Is nooit mijn indruk van hem geweestquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een ontwikkeling die je hem in de serie hebt zien maken.
De eerste indruk was natuurlijk die van een egoïstische zak die enkel zijn eigen belang voor ogen had, maar gaandeweg heeft hij zich ontwikkeld tot een veel genuanceerder personage. Het is m.i. ook wel een van de sterkst ontwikkelde karakters. Er zijn er nog genoeg die nog steeds prima in een stereotype te vatten zijn.
Ok nu snap ik het allemaal weer, bedanktquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:29 schreef megamandy het volgende:
Hier een intro met alle kastelen, ik heb ook even de namen erbij gezet zodat het wat duidelijker is waar iedereen zit
[..]
Vrouwen wiens hoofd vol onzin zit, net als de mijne.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik voel me niet seksueel aangetrokken tot humor en intelligentie, ik voel me seksueel aangetrokken tot mánnen met humor en intelligentie, waarbij dat ook nog slechts een páár van de aspecten zijn, die een man aantrekkelijk (kunnen) maken).
Maar genoeg hierover vanuit mijn kant
Dat laatste wat je schrijft Je valt wél op mensen (vrouwen?) die "Lief dagboek, vandaag ben ik een kameel schrijven. Blergblergblerg"
als er een in 3 dimensies zich voortbeweegt is hij het welquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:55 schreef sp3c het volgende:
'sam vind ik tot dusver sowieso een 1dimensionale sidekick
Niet omdat Ned dacht dat Petyr hem trouw zou zijn, maar omdat Ned rekende op de band tussen Petyr en Catelyn. Ik kan me goed voorstellen dat Ned niet had verwacht dat Petyr dat zou verkwanselen voor de Lannisters. Je merkt op sommige momenten ook dat Catelyn Petyr nu helemaal niet meer uit kan staan.quote:
mwehequote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:59 schreef Re het volgende:
[..]
als er een in 3 dimensies zich voortbeweegt is hij het wel![]()
Broederschap zonder Banieren zou een iets minder knullige vertaling zijn jaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:59 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Maar altijd nog beter dan een Vriendengroep zonder Vrienden
Graag gedaanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ok nu snap ik het allemaal weer, bedankt
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:59 schreef Re het volgende:
[..]
als er een in 3 dimensies zich voortbeweegt is hij het wel![]()
Tsja, we hebben nooit gezien wat er met de lijken van de gedode Crows is gebeurd.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:59 schreef sp3c het volgende:
ik snap ook niet dat ze die acteur die Sam speelt niet verplichten om een keer een sportschool va binen te bekijken
leuk dat hij lief en schattig en knuffelig is maar na zijn opleiding bij de crows en de voettocht beyond the wall zouden de kilo's er toch af moeten vliegen op een gegeven moment
Alleen de paarden lagen er nog toch? Zullen wel allemaal zombies zijn gewordenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Tsja, we hebben nooit gezien wat er met de lijken van de gedode Crows is gebeurd.
Dat klinkt veel beter idd!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:01 schreef padlarf het volgende:
[..]
Broederschap zonder Banieren zou een iets minder knullige vertaling zijn ja
looooooooooooooooooooooooooooooolquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Tsja, we hebben nooit gezien wat er met de lijken van de gedode Crows is gebeurd.
Zombies.. of Samvoer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:02 schreef megamandy het volgende:
[..]
Alleen de paarden lagen er nog toch? Zullen wel allemaal zombies zijn geworden
Op het "geen extreem overgewicht" na, best wel een apart eisenpakket vind ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Vrouwen wiens hoofd vol onzin zit, net als de mijne.Uiterlijk maakt meestal niet zoveel uit, meestal ga ik iemand ook knap vinden als diegene leuk is. Of ze moet echt extreem overgewicht hebben, daar kan ik niet zo goed tegen. Vooral als ze niet alleen opstaan met zeven porties kip nuggets, maar ook een flinke emmer zelfmedelijden.
klikt makkelijker als je om dezelfde domme grappen kunt lachenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Op het "geen extreem overgewicht" na, best wel een apart eisenpakket vind ik![]()
Dit, of als je rare hersenspinsels kunt uitbraken zonder dat die ander denkt dat je er serieus over nagedacht heeft en je vreemd aankijkt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
klikt makkelijker als je om dezelfde domme grappen kunt lachen
Pakket? Volgens mij is er nog maar een 'eis' over dan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Op het "geen extreem overgewicht" na, best wel een apart eisenpakket vind ik![]()
Ik weet hetquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De meest begeerde vrijgezel in de 7 rijken moet t voorstellen hoor
Nee, helaas nog niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:12 schreef megamandy het volgende:
Is er trouwens alweer zo'n facebook-recap?
Nou ja, veel zag je daar toch ook niet gebeuren? Je zag enkel het resultaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:10 schreef sp3c het volgende:
wat dat betreft is het internet een beetje jammer
ik snap dat het een heel shockerende scene moet zijn met Joffrey en zijn kruisboog maar ik denk 'wahahahaha arrer in the knee!!!'
Ik zag het "geen emmer met zelfmedelijden bij het opstaan" ook een beetje als een aparte eisquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Pakket? Volgens mij is er nog maar een 'eis' over dan.
had wat meer gemogen iddquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, veel zag je daar toch ook niet gebeuren? Je zag enkel het resultaat.
Ik vond Margaery wel ontbreken in die scene. Ik had haar eigenlijk naast Joffrey verwacht terwijl ze helemaal deed alsof ze dat hartstikke tof vond.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, veel zag je daar toch ook niet gebeuren? Je zag enkel het resultaat.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:10 schreef sp3c het volgende:
wat dat betreft is het internet een beetje jammer
ik snap dat het een heel shockerende scene moet zijn met Joffrey en zijn kruisboog maar ik denk 'wahahahaha arrer in the knee!!!'
En dat je dan stiekem een traan over haar wang zag biggelen in de zin van "waar ben ik aan begonnen?"quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:16 schreef Ugjerke het volgende:
En dat je dan een lichte walging in haar ogen zou zien.
En dat zonder 'ieuw bah homo's'!quote:
Ik zag hem al eerder, maar ik vind deze echt super grappig (twisted, ik know)quote:
Oké, ja, dat kan je zo zien.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik zag het "geen emmer met zelfmedelijden bij het opstaan" ook een beetje als een aparte eis
De genoemde plaatsen kloppen, ben er misschien een paar vergeten. En stomach is eigenlijk incorrect, omdat de pijlen eigenlijk nog wat lager zaten. Maar ik vond 'in the cunt' te plat, en 'in the vagina' te knulligquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik zag hem al eerder, maar ik vind deze echt super grappig (twisted, ik know)![]()
![]()
![]()
Iemand nog gecontroleerd of alle plaatsen eigenlijk kloppen?
Klopt, die laatste scene was kippenvel, of het nou door Littlefinger geacteerd werd of niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
mee eens
maar dit keer was het wel spot on vind ik met dat hele ladderverhaal
Oh, ik dacht al even dat dit topic over GoT ging _____!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:22 schreef Forbry het volgende:
[..]
(Seksuele) aantrekkelijkheid van mannen, vrouwen, cabaretvoorstellingen...
De enige momenten waarop ik op maandag weer zelfmedelijden heb, zijn wanneer ik zondag een iets te gezellig feestje had. Maar dan is het alsnog je eigen schuld natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oké, ja, dat kan je zo zien.Maar als iemand wakker wordt met een emmer zelfmedelijden om andere redenen stoor ik mij er minder aan, denk ik. Heeft iemand zelfmedelijden omdat diegene Game of Thrones nog niet heeft kunnen kijken, heb ik daar alle begrip voor.
![]()
Sterker nog, zo zit ik vaak op de maandag. "Ooooh, waarom heb ik nou vanmorgen niet gekeken, waarom was m'n bed te fijn om de laatste aflevering op te zoeken, nou moet ik de hele dag het GoT topic ontwijken, boehoehoe".
Was dan ook een grapjequote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Oh, ik dacht al even dat dit topic over GoT ging _____!
Jij hebt hem zelf verzonnen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
De genoemde plaatsen kloppen, ben er misschien een paar vergeten. En stomach is eigenlijk incorrect, omdat de pijlen eigenlijk nog wat lager zaten. Maar ik vond 'in the cunt' te plat, en 'in the vagina' te knullig
De meme zelf uiteraard niet. Maar ik heb wel een plaatje van Ros gezocht en er die tekst opgezet.quote:
De meme komt uit Skyrimquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:25 schreef padlarf het volgende:
[..]
De meme zelf uiteraard niet. Maar ik heb wel een plaatje van Ros gezocht en er die tekst opgezet.
Wees blij dat het niet over homoseksuele boeken gaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Oh, ik dacht al even dat dit topic over GoT ging _____!
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
De genoemde plaatsen kloppen, ben er misschien een paar vergeten. En stomach is eigenlijk incorrect, omdat de pijlen eigenlijk nog wat lager zaten. Maar ik vond 'in the cunt' te plat, en 'in the vagina' te knullig
Wacht... a song of ice and fire mondt NIET uit in een big gay King's landing gang bang?!!?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:29 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wees blij dat het niet over homoseksuele boeken gaat.
Ik vraag me echt af of ze dit wel zo vreselijk had gevonden. Niet dat ze op dit soort sadistische dingen uit is, maar volgens mij neemt ze het wel -zonder al te veel emoties- op de koop toe als dat betekent dat ze wel "THE queen" kan worden. Maar goed, misschien is ze helemaal niet zo erg als ik denk. Kan ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
En dat je dan stiekem een traan over haar wang zag biggelen in de zin van "waar ben ik aan begonnen?"
Je hebt niet meegekregen dat Renly opgehouden is met Koning worden? (En ademen)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wacht... a song of ice and fire mondt NIET uit in een big gay King's landing gang bang?!!?
I QUIT!
Dat had wel een mooie scene kunnen zijn, had denk ik dezelfde 'naarheid' gehad als de scene met Theon, maar was wat mij betreft iets interessanter geweest. En iets minder onaangename beelden. Ze worden allebei bruut behandeld, maar ik zie liever iemand neergeschoten worden dan dat ik iemand vinger gevild zie worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:31 schreef Re het volgende:
[..]
[ afbeelding ] zo ongeveer dan denk ik... (plaatje is te donker om te zien hier...
Nou en dus? Loras kan er nog op zitten. Die slikt zwaarden. Zitten er bijna 200 op die troon hoorquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je hebt niet meegekregen dat Renly opgehouden is met Koning worden? (En ademen)
Loras.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou en dus? Loras kan er nog op zitten. Die slikt zwaarden. Zitten er bijna 200 op die troon hoor
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wacht... a song of ice and fire mondt NIET uit in een big gay King's landing gang bang?!!?
I QUIT!
Ik ook. Had ook echt moeite met die vil-scène. Echter, vond die scène met Ros toch echt ook wel heel naargeestig hoor. Vond wel dat ze dat goed hadden weten over te brengenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat had wel een mooie scene kunnen zijn, had denk ik dezelfde 'naarheid' gehad als de scene met Theon, maar was wat mij betreft iets interessanter geweest. En iets minder onaangename beelden. Ze worden allebei bruut behandeld, maar ik zie liever iemand neergeschoten worden dan dat ik iemand vinger gevild zie worden.
Nope, Petyr komt op de Iron Throne en de Red Keep wordt een groot bordeel waar voornamelijk heteroseksuele gangbangs voorbij komen. (Er zijn wel wat apartere feestjes, maar die vinden plaats in een afgelegen toren)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:38 schreef Forbry het volgende:
[..]Mocht dat wel het geval zijn, kan iemand me dat ff z.s.m. laten weten... Dan stop ik namelijk NU met kijken
Hij vormt nu wel een setje met Ang3l, ik weet niet of dat nog perspectieven biedt, rechten oplevert, etc.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:37 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Loras.Die heeft net zo'n goede claim als Edmure.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nope, Petyr komt op de Iron Throne en de Red Keep wordt een groot bordeel waar voornamelijk heteroseksuele gangbangs voorbij komen. (Er zijn wel wat apartere feestjes, maar die vinden plaats in een afgelegen toren)
En lesbiennes. Heel veel lesbiennes.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hij vormt nu wel een setje met Ang3l, ik weet niet of dat nog perspectieven biedt, rechten oplevert, etc.
Dat is inderdaad een maatschappelijk aspect dat vreselijk onderbelicht blijft in deze serie.quote:
Ik had vooral Joffrey's gedrag in die scene willen zien. Zou hij daar gestaan hebben als "WHAHAHAHA, IK BEN KONING IK KAN DOEN WAT IK WIL. IK BESLIS OVER LEVEN EN DOOD EN BEN COMPLEET GESTOORD HAHAHAHA" of is hij onder Margaery's invloed meer "Hmm, ja, ik ben koning. Jou leven is mij niet zoveel waard, dus het doet me niks om jou koelbloedig af te maken.. gna gna.. gna..".quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:41 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ook. Had ook echt moeite met die vil-scène. Echter, vond die scène met Ros toch echt ook wel heel naargeestig hoor. Vond wel dat ze dat goed hadden weten over te brengen
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nope, Petyr komt op de Iron Throne en de Red Keep wordt een groot bordeel waar voornamelijk heteroseksuele gangbangs voorbij komen. (Er zijn wel wat apartere feestjes, maar die vinden plaats in een afgelegen toren)
En lesbiennes. Heel veel lesbiennes.
Met zijn kruisboog in zijn rechterhand en zijn stijve piemeltje in zijn linkerhand denk ik eerderquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik had vooral Joffrey's gedrag in die scene willen zien. Zou hij daar gestaan hebben als "WHAHAHAHA, IK BEN KONING IK KAN DOEN WAT IK WIL. IK BESLIS OVER LEVEN EN DOOD EN BEN COMPLEET GESTOORD HAHAHAHA" of is hij onder Margaery's invloed meer "Hmm, ja, ik ben koning. Jou leven is mij niet zoveel waard, dus het doet me niks om jou koelbloedig af te maken.. gna gna.. gna..".
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ik had dat op zich ook wel willen zien (maar vond dit in principe dus al wel naargeestig genoeg). Ik denk eerder de tweede optie (en daar heeft Margaery imo dan niet eens wat mee te maken).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik had vooral Joffrey's gedrag in die scene willen zien. Zou hij daar gestaan hebben als "WHAHAHAHA, IK BEN KONING IK KAN DOEN WAT IK WIL. IK BESLIS OVER LEVEN EN DOOD EN BEN COMPLEET GESTOORD HAHAHAHA" of is hij onder Margaery's invloed meer "Hmm, ja, ik ben koning. Jou leven is mij niet zoveel waard, dus het doet me niks om jou koelbloedig af te maken.. gna gna.. gna..".
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
One-Hand Jaime zit natuurlijk daar in de toren. Perfect voor een freakshow. Jon zit met z'n tong te spelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:46 schreef Forbry het volgende:
[..]Ik zit ook in de afgelegen toren of is dat ook nog es alleen voor Ang3l en consorten?
![]()
Waar zijn Jon en Jaime???
Ik zou nog eens terug moeten kijken naar hoe hij zich gedroeg toen hij die hoeren op elkaar in liet slaan. In ieder geval hadden ze moeten kiezen tussen de scene met Theon of de scene met Joffrey, want twee van zulke scenes uitgebreid in beeld is wel heel naargeestig. Nu hebben ze dus voor Theon gekozen, ik had de andere keuze gemaakt. Maar Theon boeit me dan ook niet. Die mogen ze van mij Lord of Harrenhal maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:49 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik had dat op zich ook wel willen zien (maar vond dit in principe dus al wel naargeestig genoeg). Ik denk eerder de tweede optie (en daar heeft Maragaery imo dan niet eens wat mee te maken).
Jon zit dus ook in die tóren met z'n tong te spelen? O.k., that's where I will be then. Not only winter is comingquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:50 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
One-Hand Jaime zit natuurlijk daar in de toren. Perfect voor een freakshow. Jon zit met z'n tong te spelen.
Verder mag je overal rondhangen, zolang je buidel het toelaat.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zou nog eens terug moeten kijken naar hoe hij zich gedroeg toen hij die hoeren op elkaar in liet slaan. In ieder geval hadden ze moeten kiezen tussen de scene met Theon of de scene met Joffrey, want twee van zulke scenes uitgebreid in beeld is wel heel naargeestig. Nu hebben ze dus voor Theon gekozen, ik had de andere keuze gemaakt. Maar Theon boeit me dan ook niet. Die mogen ze van mij Lord of Harrenhal maken.
Ja, daar dacht ik dus aan, toen ik naar jouw opties keekquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zou nog eens terug moeten kijken naar hoe hij zich gedroeg toen hij die hoeren op elkaar in liet slaan. In ieder geval hadden ze moeten kiezen tussen de scene met Theon of de scene met Joffrey, want twee van zulke scenes uitgebreid in beeld is wel heel naargeestig. Nu hebben ze dus voor Theon gekozen, ik had de andere keuze gemaakt. Maar Theon boeit me dan ook niet. Die mogen ze van mij Lord of Harrenhal maken.
Hij speelt met zijn tong waar jij maar wil.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jon zit dus ook in die tóren met z'n tong te spelen? O.k., that's where I will be then. Not only winter is coming
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vind je boeiend aan Theon dan? Zijn persoonlijke dilemma tussen de Starks en zijn eigen familie?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:56 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik dus aan, toen ik naar jouw opties keek
Ik vind Theon wel boeiendGelukkig, iemand vat 'em.quote:
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Met Pinksteren he?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:47 schreef Forbry het volgende:
[..]
Van mij mag je... Ga alvast maar oefenen in A'dam binnenkort!
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hij speelt met zijn tong waar jij maar wil.
[ afbeelding ]Ja, dat dilemma vind ik zeker boeiend. Hij heeft hele slechte dingen gedaan, maar ik vind het ergens gewoon een heel erg tragisch figuur. Vanaf het begin al. Daarnaast zit in zijn verhaallijn nu ook die psycho natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Wat vind je boeiend aan Theon dan? Zijn persoonlijke dilemma tussen de Starks en zijn eigen familie?
[..]
Gelukkig, iemand vat 'em.
Plaatje kan ik niet zien.
Ik weet niet of ik hem vat. Niemand is er toch lang Lord van, doelde je daarop?
Tails tell tales
Ja, dat bedoelde ik dan weer met "niemand is er toch lang Lord van"quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:09 schreef Funzel het volgende:
Denk dat hij bedoeld dat iedereen die Harrenhal heeft iets naars te verduren krijgt.
http://game-of-thrones-exhibition.com/quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Met Pinksteren he?
Wellicht willen we wel gaan ja
Inderdaad misschien wel even interessant om heen te gaanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
http://game-of-thrones-exhibition.com/
Leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |