klopt, door de drakenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand.Er is gewoon niemand geweest met de middelen om het weer op te knappen.
Ben je niet in de war met Winterfel? Waarvan we nog steeds niet weten door wie dat in de fik gezet is. (Oké, het zullen de Boltons wel zijnquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
klopt, door de draken
maar de broer van the hound heeft dat recent ook weer gedaan toen ie moest vluchten als ik het goed herinner
Ik wou al zeggen, als dat recent is platgebrand dan heb ik (weer) iets gemist. Winterfell is platgebrand. Harrenhall toch niet?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand.Er is gewoon niemand geweest met de middelen om het weer op te knappen.
Die heeft alleen iedereen vermoord, verder niet dacht ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
klopt, door de draken
maar de broer van the hound heeft dat recent ook weer gedaan toen ie moest vluchten als ik het goed herinner
nee nee, waar rob was voor hij naar riverrun ging, we bedoelen hetzelfdequote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Winterfel? Waarvan we nog steeds niet weten door wie dat in de fik gezet is. (Oké, het zullen de Boltons wel zijn) Ik weet wel dat de Mountain een heleboel lijken in Harrenhal heeft achtergelaten.
oh okquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Die heeft alleen iedereen vermoord, verder niet dacht ik.
Status, zoveel stelt Littlefinger verder namelijk niet voor in de hierarchie maar als lord of Harrenhal sta je een stuk hoger op de sociale ladder. Hoog genoeg bijvoorbeeld om Lysa Arryn het hof te kunnen maken waardoor je The Vale aan King's Landing verbindt met al hun duizenden en duizenden soldaten die nu nog niets gedaan heben in de oorlog.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef planethugo het volgende:
Vraag me alleen af wat Littlefinger ermee moet
Jep dat laatste is hetquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Hoe heette die plek ook al weer van seizoen 1 waar die gekke zus van Catelyn zat? En dat lillike kut kind met dat gat, waar Tyrion toen ook gevangen zat? Ik dacht steeds dat dat harrenhal was, vandaar mijn verwarrig. Maar dat is toch waar Littlefinge rnu in z'n scheepje naar op weg is? The Veil? Vael? Dinges.
Littlefinger kan het gebruiken als opstapje om de macht in de Riverlands (als de Tullys eruit geschopt worden) of de Vale (als hij Lysa weet te verleiden) over te nemen. Als dat niet lukt heeft hij wel een probleem, Harrenhal is een duur kasteel om in te verblijven namelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
nee nee, waar rob was voor hij naar riverrun ging, we bedoelen hetzelfde
het was idd niet helemaal platgebrand als ik het herinner inderdaad. Vraag me alleen af wat Littlefinger ermee moet
[..]
oh ok
Janos Slynt? Die is naar de Wall gestuurd door Tyrion voor het doden van babies.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Jep dat laatste is het![]()
Harrenhall is ooit verwoest door drakenvuur en sindsdien is het een beetje vervloekt om daar lord van te zijn.
In seizoen 1 werd Harrenhall toegewezen aan een ridder uit Kings Landing, ben zijn naam kwijt maar hij werd volgens mij al snel vermoord. En zo gaat dat iedere keer. Toch blijft men erachteraan gaan om een of andere reden.
Walder Frey.quote:Vanuit het Lannister kamp zou Bealish recht erop hebben (seizoensfinale seizoen 2) en Robb gaat het nu dus aan die ouwe man geven (ben zijn naam even kwijt).
Ah, kijk. Zat ik toch nog redelijk goed in mijn hoofd. Want ik vond het al zo raar dat Brienne en Jaime daar zaten als het platgebrand wasquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Jep dat laatste is het![]()
Harrenhall is ooit verwoest door drakenvuur en sindsdien is het een beetje vervloekt om daar lord van te zijn.
In seizoen 1 werd Harrenhall toegewezen aan een ridder uit Kings Landing, ben zijn naam kwijt maar hij werd volgens mij al snel vermoord. En zo gaat dat iedere keer. Toch blijft men erachteraan gaan om een of andere reden.
Vanuit het Lannister kamp zou Bealish recht erop hebben (seizoensfinale seizoen 2) en Robb gaat het nu dus aan die ouwe man geven (ben zijn naam even kwijt).
In de afleveringen hebben we Harrenhall voor het eerst gezien toen Arya daar kwam nadat ze opgepakt waren, het was die plek waar de Tickler iedereen martelde om erachter te komen waar de Brotherhood without Banners was. Na een tijdje kwam Tywin Lannister daar en was Arya dus zijn bediende.
Daarna is het op mysterieuze wijze veroverd door de mannen van Robbs kamp en dat zien we in dit seizoen als ze daar aankomen en nog maar 1 levende kunnen vinden (verbeter mij maar als ik hier fout zit).
Omdat de vader van Cat stierf zijn Robb en zijn moeder met een gedeelte van zijn bannerman weer vertrokken richting de Riverlands en is Bolton als enige daar achtergebleven.
Daar zijn dus nu ook Brienne en Jaime.
Ja datquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:00 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Janos Slynt? Die is naar de Wall gestuurd door Tyrion voor het doden van babies.
[..]
Walder Frey.
Nee want Littlefinger gaat nu naar die gekke vrouw met haar kind in de Eyrie. Dat is weer het kasteel met dat gat in de grond waar Tyrion nog opgesloten heeft gezeten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, kijk. Zat ik toch nog redelijk goed in mijn hoofd. Want ik vond het al zo raar dat Brienne en Jaime daar zaten als het platgebrand wasZag er toch niet echt zo uit.
Maar dan is Littlefinger dus op weg naar Jaime
Oke. Littlefinger --> Valequote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee want Littlefinger gaat nu naar die gekke vrouw met haar kind in de Eyrie. Dat is weer het kasteel met dat gat in de grond waar Tyrion nog opgesloten heeft gezeten.
Wie zou dat aan Robb vragen? Antwoord: De Tully's, de bannerman van de Tully's en andere Huizen ten zuiden van The Neck die zich aansluiten bij Robb Stark indien hij aan de winnende hand is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar wie zou dat aan Robb vragen?
Als Joffrey/Tywin nu een brief naar Robb stuurt waarin hij zegt "Oke, je mag King in the North zijn en hier heb je Sansa terug", dan is het voor Robb klaar. Dat is volgens mij ook waar Robb naar streeft, gezien de vredesvoorstellen die hij eerder gedaan heeft.
Maar daarom vraag ik me ook af wat de Tully's na afloop willen. Die weten sowieso dat Robb tevreden is met onafhankelijkheid en zijn zussen. Worden de Riverlands onafhankelijk van de Iron Throne? Dat lijkt mij niet echt wenselijk, dat maakt van de Riverlands een makkelijke prooi voor de andere regio's. Dus dan als vazal van de King in the North?
Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef megamandy het volgende:
Daarna is het op mysterieuze wijze veroverd door de mannen van Robbs kamp
Petyr is natuurlijk zelf geen Lannister en Lysa was vroeger smoorverliefd op Petyr. Alleen was Petyr toen verliefd op haar zus, Catelyn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.
Ik zie in LF en Lysa nog steeds geen match. Hoe kan zij zich ooit geven aan de Lannisters als zij hen er nog steeds van verdenkt Jon Arryn vermoord te hebben??????
Waar en wanneer is dat gezegd?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Petyr is natuurlijk zelf geen Lannister en Lysa was vroeger smoorverliefd op Petyr. Alleen was Petyr toen verliefd op haar zus, Catelyn.
Als ze zo kwaad was op de Lannisters was ze niet neutraal gebleven toen Catelyn haar om hulp vroeg. En hij is op zich geen Lannister. (en ze is gestoord)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.
Ik zie in LF en Lysa nog steeds geen match. Hoe kan zij zich ooit geven aan de Lannisters als zij hen er nog steeds van verdenkt Jon Arryn vermoord te hebben??????
En LF is vlot gebektquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:09 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als ze zo kwaad was op de Lannisters was ze niet neutraal gebleven toen Catelyn haar om hulp vroeg. En hij is op zich geen Lannister. (en ze is gestoord)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |