abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:51:43 #151
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126168479
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand. ;) Er is gewoon niemand geweest met de middelen om het weer op te knappen.
klopt, door de draken :P

maar de broer van the hound heeft dat recent ook weer gedaan toen ie moest vluchten als ik het goed herinner
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:52:51 #152
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_126168526
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef planethugo het volgende:

[..]

maar de broer van the hound heeft dat recent ook weer gedaan toen ie moest vluchten als ik het goed herinner
Ben je niet in de war met Winterfel? Waarvan we nog steeds niet weten door wie dat in de fik gezet is. (Oké, het zullen de Boltons wel zijn :P) Ik weet wel dat de Mountain een heleboel lijken in Harrenhal heeft achtergelaten.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:53:57 #153
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126168559
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand. ;) Er is gewoon niemand geweest met de middelen om het weer op te knappen.
Ik wou al zeggen, als dat recent is platgebrand dan heb ik (weer) iets gemist. Winterfell is platgebrand. Harrenhall toch niet? :?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_126168571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef planethugo het volgende:

[..]

Die heeft alleen iedereen vermoord, verder niet dacht ik.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:54:46 #155
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126168593
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:52 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met Winterfel? Waarvan we nog steeds niet weten door wie dat in de fik gezet is. (Oké, het zullen de Boltons wel zijn :P) Ik weet wel dat de Mountain een heleboel lijken in Harrenhal heeft achtergelaten.
nee nee, waar rob was voor hij naar riverrun ging, we bedoelen hetzelfde :P
het was idd niet helemaal platgebrand als ik het herinner inderdaad. Vraag me alleen af wat Littlefinger ermee moet

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Die heeft alleen iedereen vermoord, verder niet dacht ik.
oh ok :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:56:28 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126168657
Harrenhal ziet er in t intro filmpje (waar het nu dus te zien is) ook best wel heel uit :P
L'Amour menaçant:
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:56:45 #157
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126168670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef planethugo het volgende:
Vraag me alleen af wat Littlefinger ermee moet

Status, zoveel stelt Littlefinger verder namelijk niet voor in de hierarchie maar als lord of Harrenhal sta je een stuk hoger op de sociale ladder. Hoog genoeg bijvoorbeeld om Lysa Arryn het hof te kunnen maken waardoor je The Vale aan King's Landing verbindt met al hun duizenden en duizenden soldaten die nu nog niets gedaan heben in de oorlog.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:57:43 #158
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_126168709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Hoe heette die plek ook al weer van seizoen 1 waar die gekke zus van Catelyn zat? En dat lillike kut kind met dat gat, waar Tyrion toen ook gevangen zat? Ik dacht steeds dat dat harrenhal was, vandaar mijn verwarrig. Maar dat is toch waar Littlefinge rnu in z'n scheepje naar op weg is? The Veil? Vael? Dinges.
Jep dat laatste is het :Y

Harrenhall is ooit verwoest door drakenvuur en sindsdien is het een beetje vervloekt om daar lord van te zijn.

In seizoen 1 werd Harrenhall toegewezen aan een ridder uit Kings Landing, ben zijn naam kwijt maar hij werd volgens mij al snel vermoord. En zo gaat dat iedere keer. Toch blijft men erachteraan gaan om een of andere reden.

Vanuit het Lannister kamp zou Bealish recht erop hebben (seizoensfinale seizoen 2) en Robb gaat het nu dus aan die ouwe man geven (ben zijn naam even kwijt :@ ).

In de afleveringen hebben we Harrenhall voor het eerst gezien toen Arya daar kwam nadat ze opgepakt waren, het was die plek waar de Tickler iedereen martelde om erachter te komen waar de Brotherhood without Banners was. Na een tijdje kwam Tywin Lannister daar en was Arya dus zijn bediende.
Daarna is het op mysterieuze wijze veroverd door de mannen van Robbs kamp en dat zien we in dit seizoen als ze daar aankomen en nog maar 1 levende kunnen vinden (verbeter mij maar als ik hier fout zit :P ).

Omdat de vader van Cat stierf zijn Robb en zijn moeder met een gedeelte van zijn bannerman weer vertrokken richting de Riverlands en is Bolton als enige daar achtergebleven.
Daar zijn dus nu ook Brienne en Jaime.
吴 曼 迪
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:58:06 #159
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_126168721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

nee nee, waar rob was voor hij naar riverrun ging, we bedoelen hetzelfde :P
het was idd niet helemaal platgebrand als ik het herinner inderdaad. Vraag me alleen af wat Littlefinger ermee moet

[..]

oh ok :P
Littlefinger kan het gebruiken als opstapje om de macht in de Riverlands (als de Tullys eruit geschopt worden) of de Vale (als hij Lysa weet te verleiden) over te nemen. Als dat niet lukt heeft hij wel een probleem, Harrenhal is een duur kasteel om in te verblijven namelijk. :) Maar voor de Lannisters is het niet nadelig om iemand als Littlefinger met zo'n last op te zadelen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:59:37 #160
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_126168775
In de intro kun je bij Harrenhall zien dat ze "toppen" van het kasteel zijn weggesmolten, ik zal eens een plaatje zoeken.
吴 曼 迪
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:00:06 #161
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_126168798
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef megamandy het volgende:

[..]

Harrenhall is ooit verwoest door drakenvuur en sindsdien is het een beetje vervloekt om daar lord van te zijn.

In seizoen 1 werd Harrenhall toegewezen aan een ridder uit Kings Landing, ben zijn naam kwijt maar hij werd volgens mij al snel vermoord. En zo gaat dat iedere keer. Toch blijft men erachteraan gaan om een of andere reden.
Janos Slynt? Die is naar de Wall gestuurd door Tyrion voor het doden van babies. :)
quote:
Vanuit het Lannister kamp zou Bealish recht erop hebben (seizoensfinale seizoen 2) en Robb gaat het nu dus aan die ouwe man geven (ben zijn naam even kwijt :@ ).
Walder Frey. :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:00:24 #162
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126168806
quote:

[..]

In de afleveringen hebben we Harrenhall voor het eerst gezien toen Arya daar kwam nadat ze opgepakt waren, het was die plek waar de Tickler iedereen martelde om erachter te komen waar de Brotherhood without Banners was. Na een tijdje kwam Tywin Lannister daar en was Arya dus zijn bediende.
Daarna is het op mysterieuze wijze veroverd door de mannen van Robbs kamp en dat zien we in dit seizoen als ze daar aankomen en nog maar 1 levende kunnen vinden (verbeter mij maar als ik hier fout zit :P ).

Omdat de vader van Cat stierf zijn Robb en zijn moeder met een gedeelte van zijn bannerman weer vertrokken richting de Riverlands en is Bolton als enige daar achtergebleven.
Daar zijn dus nu ook Brienne en Jaime.
Ah, kijk. Zat ik toch nog redelijk goed in mijn hoofd. Want ik vond het al zo raar dat Brienne en Jaime daar zaten als het platgebrand was :') Zag er toch niet echt zo uit.

Maar dan is Littlefinger dus op weg naar Jaime :o
L'Amour menaçant:
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:00:25 #163
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_126168807
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:00 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Janos Slynt? Die is naar de Wall gestuurd door Tyrion voor het doden van babies. :)

[..]

Walder Frey. :)
Ja dat O+
吴 曼 迪
pi_126168836
Hier legt Cat Harrenhall uit en zijn problemen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:01:25 #165
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_126168838
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:00 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ah, kijk. Zat ik toch nog redelijk goed in mijn hoofd. Want ik vond het al zo raar dat Brienne en Jaime daar zaten als het platgebrand was :') Zag er toch niet echt zo uit.

Maar dan is Littlefinger dus op weg naar Jaime :o
Nee want Littlefinger gaat nu naar die gekke vrouw met haar kind in de Eyrie. Dat is weer het kasteel met dat gat in de grond waar Tyrion nog opgesloten heeft gezeten.
吴 曼 迪
pi_126168846
Harrenhal is enorm groot (drie keer zo groot als Winterfell) en het grootste deel is onbewoonbaar. Volgens mij zijn er drie torens te gebruiken.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:02:45 #167
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126168886
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef megamandy het volgende:

[..]

Nee want Littlefinger gaat nu naar die gekke vrouw met haar kind in de Eyrie. Dat is weer het kasteel met dat gat in de grond waar Tyrion nog opgesloten heeft gezeten.
Oke. Littlefinger --> Vale
Omdat ik net las dat Littlefinger recht had op Harrenhall was ik (weer) ff in de war. Ik denk: dan zal ie daar wel heen zijn.

Ik hoop wel dat ie dat kutkind van die vrouw in de put gooit. Wat een irritant ding was dat :{
L'Amour menaçant:
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:03:22 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_126168907

Harrenhal zoals we het zagen in seizoen 2. Let op de torens die 'gesmolten' zijn door het vuur van draken.

quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:11 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Maar wie zou dat aan Robb vragen? :P

Als Joffrey/Tywin nu een brief naar Robb stuurt waarin hij zegt "Oke, je mag King in the North zijn en hier heb je Sansa terug", dan is het voor Robb klaar. Dat is volgens mij ook waar Robb naar streeft, gezien de vredesvoorstellen die hij eerder gedaan heeft.

Maar daarom vraag ik me ook af wat de Tully's na afloop willen. Die weten sowieso dat Robb tevreden is met onafhankelijkheid en zijn zussen. Worden de Riverlands onafhankelijk van de Iron Throne? Dat lijkt mij niet echt wenselijk, dat maakt van de Riverlands een makkelijke prooi voor de andere regio's. Dus dan als vazal van de King in the North?
Wie zou dat aan Robb vragen? Antwoord: De Tully's, de bannerman van de Tully's en andere Huizen ten zuiden van The Neck die zich aansluiten bij Robb Stark indien hij aan de winnende hand is.
Een Stark zou nooit nee zeggen tegen een "Call of Duty". Iets zegt mij dat Robb het in de loop van die campagne langzaam zou gaan zien als zijn lot.

Maar goed, dat alles is eigenlijk totaal niet aan de orde. Het gaat arme Robb niet bepaald voor de wind momenteel in GoT. ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:05:56 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126168980
Ik vind Robb ook verder niet zo'n sterk karakter. Dat moddert maar een beetje aan daar :{
Gaat ie ook nog ff "niemand zegt wat ik doen moet" iemand onthoofden als haantje :N
Handig is anders meneer Stark!

Stop daar een zeikerige "treason" moeder bij en je hebt FAIL op ke voorhoofd staan. Daar moet toch maar eens verandering in komen!
L'Amour menaçant:
pi_126168993
quote:
Daarna is het op mysterieuze wijze veroverd door de mannen van Robbs kamp
Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.

Ik zie in LF en Lysa nog steeds geen match. Hoe kan zij zich ooit geven aan de Lannisters als zij hen er nog steeds van verdenkt Jon Arryn vermoord te hebben?????? :N
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:07:15 #171
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_126169021
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:07:42 #172
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_126169038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet veroverd was, het was gewoon verlaten door The Mountain die eerst alle northmen gevangenen aldaar vermoord heeft. Zo was het dacht ik.

Ik zie in LF en Lysa nog steeds geen match. Hoe kan zij zich ooit geven aan de Lannisters als zij hen er nog steeds van verdenkt Jon Arryn vermoord te hebben?????? :N
Petyr is natuurlijk zelf geen Lannister en Lysa was vroeger smoorverliefd op Petyr. Alleen was Petyr toen verliefd op haar zus, Catelyn.
pi_126169058
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:07 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Petyr is natuurlijk zelf geen Lannister en Lysa was vroeger smoorverliefd op Petyr. Alleen was Petyr toen verliefd op haar zus, Catelyn.
Waar en wanneer is dat gezegd?
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_126169083
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Als ze zo kwaad was op de Lannisters was ze niet neutraal gebleven toen Catelyn haar om hulp vroeg. En hij is op zich geen Lannister. (en ze is gestoord)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:09:43 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126169099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:09 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als ze zo kwaad was op de Lannisters was ze niet neutraal gebleven toen Catelyn haar om hulp vroeg. En hij is op zich geen Lannister. (en ze is gestoord)
En LF is vlot gebekt :D
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')