Het is hier inderdaad nog weinig ter sprake gekomen, maar dit was misschien wel de belangrijkste ontwikkeling deze aflevering; Bolton staat op het punt om te gaan breken met House Stark. Het zou een enorme klap zijn voor Robb als hij zijn belangrijkste bannerman verliest.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:43 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, we zien wel waar Theon zit uiteindelijk
en
[..]
nou ja ok, ze wordt vastgehouden omdat Cat treason heeft gepleegd, dus uiteindelijn Brienne ook neem ik aan
Mocht Robb de oorlog winnen dan zou dat voor de Tully's ook voordelig zijn, Robb zou dan immers niet meer King in the North zijn, maar 'King of The Seven Kingdoms and Protector of the Realm'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:55 schreef Ugjerke het volgende:
Hoe zit dat met de Riverlands/Tullys in de oorlog eigenlijk. Hoe zien zij hun toekomst na de overwinning, als vazal van de 'King in the North'?
het is me nog niet duidelijk of hij daadwerkelijk breekt met Robb maar dit lijkt me gewoon een soort verzekering voor later anders had hij Brienne ook wel laten gaan denk ik?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is hier inderdaad nog weinig ter sprake gekomen, maar dit was misschien wel de belangrijkste ontwikkeling deze aflevering; Bolton staat op het punt om te gaan breken met House Stark. Het zou een enorme klap zijn voor Robb als hij zijn belangrijkste bannerman verliest.
Wat zou dat beteken voor de rest van de Noorderlijke huizen?
Nee, Robb wil niet op de Iron Throne. Die wil King in the North zijn en als zodanig erkend worden. Net als dat de Greyjoys weer Iron Kings willen zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is hier inderdaad nog weinig ter sprake gekomen, maar dit was misschien wel de belangrijkste ontwikkeling deze aflevering; Bolton staat op het punt om te gaan breken met House Stark. Het zou een enorme klap zijn voor Robb als hij zijn belangrijkste bannerman verliest.
Wat zou dat beteken voor de rest van de Noorderlijke huizen?
[..]
Mocht Robb de oorlog winnen dan zou dat voor de Tully's ook voordelig zijn, Robb zou dan immers niet meer King in the North zijn, maar heerser over Westeros.
Dat zou meer land, meer invloed en een plek in King's Landing betekenen voor House Tully.
Inderdaad, hoe dan ook Bolton is er wel heel bewust mee bezig.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:02 schreef Re het volgende:
[..]
het is me nog niet duidelijk of hij daadwerkelijk breekt met Robb maar dit lijkt me gewoon een soort verzekering voor later anders had hij Brienne ook wel laten gaan denk ik?
En Eddard wilde geen Hand worden, maar als het van Robb gevraagd zou worden, is het moeilijk voor een Stark om 'nee' te zeggen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, Robb wil niet op de Iron Throne. Die wil King in the North zijn en als zodanig erkend worden. Net als dat de Greyjoys weer Iron Kings willen zijn.
Daarom bekijk ik eerst de serie en daarna lees ik dat "gedeelte" pas in de boeken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:23 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zou echt geen enkele GoT kijker meer aanraden om de boeken te lezen, niet sinds ik weet wat ze allemaal weglaten... Ik heb mezelf zo veel gespoilerd dat de afleveringen bijna standaard teleurstellingen zijn. Lijkt me ook veel te verwarrend, boeken en serie naast elkaar...
Maar wie zou dat aan Robb vragen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe dan ook Bolton is er wel heel bewust mee bezig.
[..]
En Eddard wilde geen Hand worden, maar als het van Robb gevraagd zou worden, is het moeilijk voor een Stark om 'nee' te zeggen.
Het is me vooral onduidelijk hoe die oorlog verloopt. In vorige seizoenen zag je dat Robb de ene na de andere overwinning boekt op de lannisters, maar nadat Kings Landing is bevrijd hoor je hem alleen maar roepen dat hij aan de verliezende hand is. Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar wie zou dat aan Robb vragen?
Als Joffrey/Tywin nu een brief naar Robb stuurt waarin hij zegt "Oke, je mag King in the North zijn en hier heb je Sansa terug", dan is het voor Robb klaar. Dat is volgens mij ook waar Robb naar streeft, gezien de vredesvoorstellen die hij eerder gedaan heeft.
Maar daarom vraag ik me ook af wat de Tully's na afloop willen. Die weten sowieso dat Robb tevreden is met onafhankelijkheid en zijn zussen. Worden de Riverlands onafhankelijk van de Iron Throne? Dat lijkt mij niet echt wenselijk, dat maakt van de Riverlands een makkelijke prooi voor de andere regio's. Dus dan als vazal van de King in the North?
hij zegt toch ook, I have won every battle but I am losing the warquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Het is me vooral onduidelijk hoe die oorlog verloopt. In vorige seizoenen zag je dat Robb de ene na de andere overwinning boekt op de lannisters, maar nadat Kings Landing is bevrijd hoor je hem alleen maar roepen dat hij aan de verliezende hand is. Hoe dat zo?
Ja ik weet dat hij een aantal manschappen kwijt is geraakt enzo, maar in de serie heeft hij nog geen slag verloren.
Hij heeft ook nog geen slag verloren, maar hij is de oorlog wel aan het verliezen. Een veldslag waarin hij wint, verliest hij nog steeds soldaten. De Lannisters en Tyrells hebben veel meer soldaten dan Robb. Het duurt ook allemaal te lang. Vorig seizoen had hij nog het voordeel dat Joffrey nog tegen Stannis (en Renly) moest vechten, dat gevaar is nu behoorlijk minder. Hierdoor kunnen de Lannisters en de Tyrells zich meer richten op het verslaan van Robb. Op het moment dat die met hun volle macht naar het Noorden gaan, is het voor Robb afgelopen. Dan maakt het niet uit dat hij tot nu toe alles gewonnen heeft, als hij alles in een beslissende veldslag verliest.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Het is me vooral onduidelijk hoe die oorlog verloopt. In vorige seizoenen zag je dat Robb de ene na de andere overwinning boekt op de lannisters, maar nadat Kings Landing is bevrijd hoor je hem alleen maar roepen dat hij aan de verliezende hand is. Hoe dat zo?
Ja ik weet dat hij een aantal manschappen kwijt is geraakt enzo, maar in de serie heeft hij nog geen slag verloren.
Hij zei ook dat hij elke slag heeft gewonnen, maar de oorlog aan het verliezen is. De Lannisters zitten prima op hun plek en hij heeft de mankracht nog niet om de Lannister/Tyrell alliantie aan te vallen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
De meest begeerde vrijgezel in de 7 rijken moet t voorstellen hoorquote:
Daarom mocht ie ook de chaos voice-over doen denk ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:26 schreef dumble het volgende:
littlefinger is wel de beste acteur van de show denk ik, die stem doet t um
The Neck (Moat Cailin) is bezet door de Greyjoys.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:26 schreef Ugjerke het volgende:
Of Robb moet zich terugtrekken tot de Neck, daar maakt het blijkbaar niet uit dat je veel minder soldaten hebt dan de tegenstander omdat het zo verdomd goed te verdedigen is. Naait hij wel de Riverlands mee, aangezien die ten zuiden van de Neck liggen.
die muziek daaronder ookquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom mocht ie ook de chaos voice-over doen denk ik
Bovendien ging het toch om de beleving van Sansa, die wel slakkensporen trekt als ze Loras ziet?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De meest begeerde vrijgezel in de 7 rijken moet t voorstellen hoor
Oh, dat heb ik gemist.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
The Neck (Moat Cailin) is bezet door de Greyjoys.
Op zich is zijn plan om Casterly Rock aan te vallen wel goed. Dat zou het leger van Tywin splitsen, omdat ze dan meerdere gebieden moeten verdedigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik gemist.Wist wel dat Balon naar de Neck toe wilde, maar wist niet dat ze die al daadwerkelijk bezet hadden.
Dan is Robb gewoon de pineut. Doei Robb.
Sansa's gaydar is kapot. Alhoewel er wel meer tiener-meisjes zijn die dwepen gay-idolen *kuchjustinbieberkuch*quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Bovendien ging het toch om de beleving van Sansa, die wel slakkensporen trekt als ze Loras ziet?
Het is het beste wat hij in deze situatie kan behalen, maar of het echt zin heeft betwijfel ik. Ik zou niet weten wat er verder nog verdedigd moet worden. Vorig seizoen moest King's Landing nog verdedigd worden, maar die is nu vrij veilig volgens mij.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:38 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Op zich is zijn plan om Casterly Rock aan te vallen wel goed. Dat zou het leger van Tywin splitsen, omdat ze dan meerdere gebieden moeten verdedigen.
Littlefinger kreeg toch Harrenhall? Maar dat is nu platgebrand dus idd, waar gaat hij nu heen...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Hoe heette die plek ook al weer van seizoen 1 waar die gekke zus van Catelyn zat? En dat lillike kut kind met dat gat, waar Tyrion toen ook gevangen zat? Ik dacht steeds dat dat harrenhal was, vandaar mijn verwarrig. Maar dat is toch waar Littlefinge rnu in z'n scheepje naar op weg is? The Veil? Vael? Dinges.
af en toe ben ik de weg ook helemaal kwijt met al die clans, namen en kastelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Hoe heette die plek ook al weer van seizoen 1 waar die gekke zus van Catelyn zat? En dat lillike kut kind met dat gat, waar Tyrion toen ook gevangen zat? Ik dacht steeds dat dat harrenhal was, vandaar mijn verwarrig. Maar dat is toch waar Littlefinge rnu in z'n scheepje naar op weg is? The Veil? Vael? Dinges.
The Vale of Arryn is de naam van het gebied, de Eyrie is het kasteel waar Lysa Arryn en haar zoon verblijven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ang3l het volgende:
Harrenhall was drie eeuwen geleden al platgebrand.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:47 schreef planethugo het volgende:
[..]
Littlefinger kreeg toch Harrenhall? Maar dat is nu platgebrand dus idd, waar gaat hij nu heen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |