Alle namen en plaatsen zijn vertaald. Soms half gebakken, soms helemaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Luigi het volgende:
Weet iemand of in de NL uitgave van de boeken ook de namen vertaald zijn (als in LotR gebeurt)? Ik merk dat het Engels lezen me steeds minder makkelijk afgaat dus zou de NL boeken wel willen hebben, maar niet als alle namen en plaatsen ook vertaald zijn, dan mis ik weer de aansluiting met de serie.
Gaan we weer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Luigi het volgende:
Weet iemand of in de NL uitgave van de boeken ook de namen vertaald zijn (als in LotR gebeurt)? Ik merk dat het Engels lezen me steeds minder makkelijk afgaat dus zou de NL boeken wel willen hebben, maar niet als alle namen en plaatsen ook vertaald zijn, dan mis ik weer de aansluiting met de serie.
Haha, echt?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Gaan we weer.![]()
Jan Sneeuw
Pinkje
Karel Drogo
Dan moet je juist meer Engelstalige boeken lezenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:00 schreef Luigi het volgende:
Ik merk dat het Engels lezen me steeds minder makkelijk afgaat
Goed punt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dan moet je juist meer Engelstalige boeken lezen
Denise Stormgeboren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Gaan we weer.![]()
Jan Sneeuw
Pinkje
Karel Drogo
Waarom kan Loras dan wel erven?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:06 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij kan niets erven, hij is tweede in lijn.
Tywin zegt in de vorige aflevering duidelijk dat als Loras geen nakomelingen heeft, het huis Tyrell uitsterft in naam. Dat betekend dat hij geen oudere of jongere broers heeft in de serie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oké, maar je hebt geen bron ofzo dus? Het is gewoon een zelfbedacht idee die niet overeenkomt met de informatie die HBO geeft.
In de serie is hij de enige zoon van Mace Tyrell. In de boeken is hij de derde zoon en erft dus ook niets.quote:
Okee nu snap ik het.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
In de serie is hij de enige zoon van Mace Tyrell. In de boeken is hij de derde zoon en erft dus ook niets.
Neu.quote:
Jupquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat van Pinkje schijnt gewoon echt waar te zijn....
Damn, kan ik nu niet nakijken. Als je gelijkt hebt: RETCOOOOOOOOONSquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
Tywin zegt in de vorige aflevering duidelijk dat als Loras geen nakomelingen heeft, het huis Tyrell uitsterft in naam. Dat betekend dat hij geen oudere of jongere broers heeft in de serie.
Ik zou gewoon aan de slag gaan met de Engelse boeken als je dan toch wil gaan lezen. Vertalingen doen altijd onder voor het origineel, plus door het lezen van Engels wordt je er ook nog beter in ook nog. Win-Win.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:15 schreef Luigi het volgende:
Nah ok maar die links kan ik nog wel leggen dan.
Valyrian.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef vandermar het volgende:
Ik vond het wel baas dat Daenerys ineens ook Targeryan ging spreken
De Berg die Rijdtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Gaan we weer.![]()
Jan Sneeuw
Pinkje
Karel Drogo
Mja, die stambomen zijn al gemaakt voordat de serie begon met uitzenden en van deze twee characters komen dacht ik pas in boek twee of drie naar voren. Ik denk dat ze geschrapt zijn, net als zoveel characters, om de boel een beetje simpel te houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Damn, kan ik nu niet nakijken. Als je gelijkt hebt: RETCOOOOOOOOONS*shakes fist*
Ja dat jaquote:
Hebben jij en jouw vrienden wel vlaggen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |