quote:Op donderdag 25 april 2013 09:22 schreef powerflux het volgende:
Verder met deeltje 9
-------------
Linkje naar de brief van Weekers van 24/04/2013
http://www.rijksoverheid.(...)g-mrb-oldtimers.html
Benzine en bouwjaar t/m 31 dec 1987? -> overgangsregeling met kwarttarief belasting tot 120,- en niet rijden in December, Januari en Februari. Volledige vrijstelling vanaf 40 jaar.
LPG en Diesel? Vrijstelling vanaf 40 jaar.
-------------
als ik hele jaar wil rijden heb ik ook auto's die wel 40+ zijn. (dus dat is het probleem niet. ik rij maar max 5000km in het jaar met alle 21 auto's samen)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je er niet mee mag rijden. Maar de vrijstelling is dus niet voor mensen zoals jij bedoeld en daarom zul je er straks geen gebruik meer van kunnen maken.
Maar waar erger je je nou precies aan? Dat de overheid voorschrijft wat je wel en niet met je auto mag doen? Dat is namelijk niet zo. Dat is alleen wanneer je van die vrijstelling gebruik wilt maken. Wil je je daar niet aan houden, dan kun je die auto's nog steeds wel gebruiken en bezitten, je moet dan alleen belasting gaan betalen.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:03 schreef powerflux het volgende:
ik vind het een prima regeling zo. alleen LPG zou wat minder mogen worden bestraft met een regeling vanaf 30 ofzo.
quote:Beschrijving
Mercedes-Benz 280 SEL-Klasse automaat BELASTINGVRIJ.!!
kan lpg tank,verdamper eruit,en meter enso,rij je op benzine voor 100 per jaar
Ex Ambasade Auto,mag wel weg moet niet wegg..!!!
of te ruil tegen andere auto,kleine mag ook met bijbetaling uw kant
waarom kleine auto met belasting of zonder,als je een ruime klasse auto kan rijden voor het zelfde geld.. en luxer ook waar iedereen om kijkt en blijft kijken + veel complimenten en intresses voor deze
Kilometerstand: 200.000 km
Brandstof: Gas/benzine
Bouwjaar: 07-05-1981
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart
Motorinhoud: 2.800 cc
Vermogen: 136 kW (185 pk)
Aantal cilinders: 6
Gewicht: 1.828
Motorrijtuigenbelasting: geen!
APK: gekeurd tot 18-10-2013
goed onderhouden motor
waaronder nieuwe olie filter+ valvoline olie die 100.000 km mee kan
Nieuwe bougies
gas af laten stellen bij gasboer
dus rijd super op benzine en op gas
en betrouwbaar voor lange afstanden,1 dag 1100 km doorgereden probleemloos
auto loopt niet warm tijdens stilstaan..!! kwestie van nieuwe thermostaat
Opties en accessoires:
Airco ( moet nieuwe vloeistof in) werkt wel
achterruitverwarming
APK
armsteun voor en achter
grijs leer bekleding
bumpers mat zwart kleur
chrome wielkast randen
cd-speler
elektrische ramen voor
getint glas
getint achterlichten
getint voor knipperlichten
hoofdsteunen voor en achter
lichtmetalen velgen (Amg Look) Mat zwart met chrome rand 17 inc.
Elec schuifdak,werkt ook
stuurbekrachtiging
toerenteller
eco meter
zeer nette auto
Wat te gebeuren:
klein laswerk,niks ernstigs bekijk fotos,voor de rest hard,niet rot of scheve chassie wat meeste lange model mercedesen wel eens hebben
dak lekt,moet nieuwe rubber op,auto is vochtvrij,elke regen dicht geplakt met tape
lak niet super gespoten met paar kleine bubbels,de achterklep en dak is nog orginele zwarte kleur
links achter niet netjes afgewerkt
stuurbekrachteging doet beetje moeilijk als ik na rechts stuur
zat weinig olie in heb bijgevult,maar niet ontlucht..!! links totaal geen probleem als je stilstaat.rijdent merk je niks
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)art-uniek-kanon.html
ah het is geen diesel maar 1 waarom deze wet is gewijzigd
[ afbeelding ]
[..]
quote:zeer nette auto
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)art-uniek-kanon.html
ah het is geen diesel maar 1 waarom deze wet is gewijzigd
[ afbeelding ]
[..]
quote:waarom kleine auto met belasting of zonder,als je een ruime klasse auto kan rijden voor het zelfde geld.. en luxer ook waar iedereen om kijkt en blijft kijken + veel complimenten en intresses voor deze
het dak was lek maar hij is niet nat van binnen omdat elke keer als het regende hij het lek afplakte met tape. nee het is echt een bak die niet oldtimer waardig isquote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Valt toch wel mee, met een beetje normale velgen eronder en zonder die domme smokes is dat gewoon een nette wagen. Maar toch vond ik de 7-serie uit die tijd mooier
[ afbeelding ]
ik vind een knappe E30 als ze inderdaad niet massaal vanwege 1 of andere regeling rondrijden ook oogwaardig hoorquote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Valt toch wel mee, met een beetje normale velgen eronder en zonder die domme smokes is dat gewoon een nette wagen. Maar toch vond ik de 7-serie uit die tijd mooier
[ afbeelding ]
Dan toch liever een vroeger model, die hebben een veel mooiere neus.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
2500 uit 1971. Dus één met de nieuwere achterlichten, zeg maar.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja je kan altijd pech hebben, maar niks verslaat een E3 natuurlijkwelk type had je vader?
oh, dat weet ik wel. even de discussie op gang houden he?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]lpg 3 is schoon, wat jij in je oldtimer mikt maakt hem echt niet een stuk schoner dan op benzine.
500,- geboden. Hoeft niet verzonden, ik kom hem ophalen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:49 schreef Pap89 het volgende:
Iemand een oude Chevrolet 6.2 4x4 diesel kopen?
2 jaar geleden gekocht voor 7-8k, nu mag die weg voor minder dan de helft!
(bang dat het zelfs in onderdelen/schroot wordt)
Praise the Government!
Ik vind het wel opvallend als je over de hele linie kijkt er nog erg veel MP advertenties zijn waarvan volgens mij de prijs vrijwel niet is aangepast. Zo'n 944 is idd wel erg leuk.quote:Op zondag 5 mei 2013 04:55 schreef einszweiachtung het volgende:
Heb verhalen gehoord over Porsches 944 voor spotprijzen vanwege de nieuwe belastingmaatregelen
Tja in theorie is er nog niks veranderd. Ik zie ook nog steeds hoge prijzen.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:19 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend als je over de hele linie kijkt er nog erg veel MP advertenties zijn waarvan volgens mij de prijs vrijwel niet is aangepast. Zo'n 944 is idd wel erg leuk.
Als je wilt kun je zo weer terugbouwen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:30 schreef Bart-Willem het volgende:
Nee, het is zoals r8v2 zegt. Da's het enige wat de RDW goedkeurt, anders kan je namelijk erg makkelijk de boel terugbouwen en illegaal rondrijden.
Volgens mij is dat niet waar. Anders had het wel in het voorstel van Weekers gestaan. Daar wordt immers de wetswijziging van gemaakt.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:44 schreef CafeRoker het volgende:
Ik hoorde vandaag op een oldtimermeeting een handelaar bij hoog en bij laag beweren dat het kwarttarief ook voor grijs kenteken diesels tussen de 26 en de 40 zou gelden, ook voor particulieren.
Dat is toch je reinste flauwekul nietwaar? In het definitieve plan kon ik het niet terugvinden, maar is het ooit eerder als een optie genoemd?
Wat formuleer je het weer tactvol.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:49 schreef ColtZ40 het volgende:
Dat lijkt mij flauwekul. Dan kan je nog met een oude stinkbak dieselen voor 120 euro per jaar.
Ik ben er oprecht blij mee dat ik die oude stinkdiesels straks niet meer tegenkom voor mij op de weg.quote:
Ah oke.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik ben er oprecht blij mee dat ik die oude stinkdiesels straks niet meer tegenkom voor mij op de weg.
Zal vast een handelaar zijn die veel grijze kenteken-diesels heeft staan.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:44 schreef CafeRoker het volgende:
Ik hoorde vandaag op een oldtimermeeting een handelaar bij hoog en bij laag beweren dat het kwarttarief ook voor grijs kenteken diesels tussen de 26 en de 40 zou gelden, ook voor particulieren.
Dat is toch je reinste flauwekul nietwaar? In het definitieve plan kon ik het niet terugvinden, maar is het ooit eerder als een optie genoemd?
Bestaat nog wel! Alleen is het tarief hetzelfde als geel kenteken alleen zonder de provinciale opcenten.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Grijze kentekens betalen sowieso ongeveer een kwarttarief, voor m'n gevoel zelfs nog iets lager. Grijs kenteken voor particulieren bestaat niet meer.
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mijquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:33 schreef powerflux het volgende:
Dinsdag zullen we het weten. De benzen staan hier nog steeds in de straat..
De schroot gaat natuurlijk als 1e de deur uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Hoe betrouwbaar is dit?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Op een Volvo forum had iemand naar het CDA gemaild om te vragen wat zij van de nieuwe regeling vonden. Aangezien het CDA tegen alles en iedereen aanschopt nu, hebben zij laten weten dat ze de moties van Bashir gaan steunen. Het CDA is er trouwens van overtuigd dat LPG nog steeds schoner is dan benzine, wat niet zo is.
Wel apart dat de CDA dit doet, aangezien het CDA in hun verkiezingsprogramma al uitgebreid zaten te opperen dat oldtimers gewoon volledige belasting moet gaan betalen. Ze doen een Wouter Bosje dus.
Valt heel erg tegen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Heel betrouwbaar, dit is het mailtje namelijk (is kennelijk naar meerdere mensen verzonden omdat Bashir in een algemene mail naar iedereen die hem gemaild had de mailadressen van alle woordvoerders van politieke partijen had gemeld):quote:
quote:Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.
De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van ¤120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.
Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.
Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.
Een vriendelijke groet,
Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA
Dat is een feit en heel eerlijk.quote:Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
Alsof elk motorblok een koprevisie nodig heeft met LPG.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:01 schreef daNpy het volgende:
Milieu, nobody gives a crap. Zelfs de overheid heeft er schijt aan.
Iedereen die op LPG rijdt heeft al uitgerekend hoeveel jaar hij moet rijden om een koprevisie "eruit te hebben". Met andere woorden; originaliteit of behoud van je motorblok doen er niet toe zolang de portemonnee maar gespaard wordt.
Ditquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik vind oude auto's persoonlijk vooral leuk en belangrijk vanwege de verwerpelijke consumptiemaatschappij op de automarkt.
Ik had LPG in mijn Ford F250 XLT Cobrajet 486 omdat op benzine inderdaad mijn leefmilieu in gevaar ging komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Alsof elk motorblok een koprevisie nodig heeft met LPG.
Wat betreft milieu; het is leuk meegenomen maar het percentage oldtimereigenaren dat een LPG-installatie heeft puur vanwege het milieu lijkt mij klein.
Dat is geen feit, en heel eerlijk is het niet: G1 gasinstallaties zijn vervuilender dan een oude auto op benzine te laten lopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is een feit en heel eerlijk.
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lrquote:
In de contreien waar ik zoek (Duits) valt het nog erg mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:12 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
was een maand geleden 3500
was 4500
Was 3000 lagere boden worden ook overwogen
Die boys waren al naadje toen ze nog voornamelijk in Britse shit handelden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.hofman.nl/occasions/classics
zie die voorraadrip
Tja, die gaat een flinke klap maken. Gegokt en verloren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.hofman.nl/occasions/classics
zie die voorraadrip
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, die gaat een flinke klap maken. Gegokt en verloren.
Leuk om juist dit te lezen in een discussie over autohandelaren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.
des al niettemin is het waarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk om juist dit te lezen in een discussie over autohandelaren.
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
er zijn genoeg bedrijven die bakken met geld verdienen en haast geen belasting betalen. neem shell. problem? misschien. hypocriet? zeker.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.
PTA goes politicsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
des al niettemin is het waar
overheid
We hebben toch 1 europa? Dus ze hebben ze daar al 25 jaar belasting betaaldquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.
Als je geen multinational bent kun je inderdaad niet verwachten dat de overheid rekening met je houdt als ondernemer.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het gebeurt niet nee. lobby is een bitch.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als je geen multinational bent kun je inderdaad niet verwachten dat de overheid rekening met je houdt als ondernemer.
Ja daag.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
We hebben toch 1 europa? Dus ze hebben ze daar al 25 jaar belasting betaald.
Die is wel heel goed trouwens. Niets zo vermoeiender dan het morele superioriteitsgevoel van veel politici.quote:
post een webcam dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep gewoon te boeken met mn 7 serie vandaag. 1 op 6 maar boeit ook niet. Iedereen van de weg rammen haha nu het nog kan
Ga je 'm weg doen dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep gewoon te boeken met mn 7 serie vandaag. 1 op 6 maar boeit ook niet. Iedereen van de weg rammen haha nu het nog kan
Zou wel zonde zijn natuurlijk, als zo'n auto dan ook in minder goede handen komtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Zit er wel aan te denken... maar ja misschien als ik een financiële meevaller krijg... Op zich valt kwarttarief nog wel mee maar heb eigenlijk al 2 auto's dus hij is een beetje overbodig geworden.
Is die ¤120,- per jaar dan echt doorslaggevend?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Zit er wel aan te denken... maar ja misschien als ik een financiële meevaller krijg... Op zich valt kwarttarief nog wel mee maar heb eigenlijk al 2 auto's dus hij is een beetje overbodig geworden.
wat heb je allemaalquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vertel mij wat.
Wil iets wegdoen voor iets moderners (al langer) maar het is lastig.
RDWquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:30 schreef T42 het volgende:
[..]
RDW
import/douane
kenteken platen
autobedrijf
APK
zit 21% op
maar oude import auto's van 40+ kun je nog wel belasting vrij rijden...
al vind ik het 1 europa met 30jaar beter
klopt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
Een dergelijke regeling waarbij import uitgesloten wordt is natuurlijk wel pure fiscale discriminatie. Daar zijn ze in Brussel ook niet echt fan van. Wellicht dat ze zich er daarom niet aan wagen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
300? Maak daar maar gerust 120-130 Euro van: het importeren + allerlei RDW-leges kosten nog geen 100 Euro, dan APK regelen die ze zelf vaak doen (en dan is de vraag: hoe goed is dat gedaan?) en voor 15 Euro ex BTW de kentekenplaten scoren. Ik heb een flink aantal oldtimers geïmporteerd voor een bedrijf. Dat aantal kan eens gerust in hondertallen lopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De EU zou dat verschil tussen auto's in verschillende landen eens moeten opheffen! Dat zou nou iets zijn waar de consument iets aan heeft, zodat je als je op de grens (of verderweg) woont aan beide kanten kan kijken voor een auto. Niks "import", gewoon een EU-auto op naam zetten en rijden! Heel vreemd dat de politici wel graag "alles samen willen", maar ook heel graag dat keiharde onderscheid tussen landen in stand willen houden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij.
Dan moeten ze alles gelijktrekken. Bpm, houderschapbelasting, brandstofaccijns en belastingvrijstelling bij een bepaalde leeftijd. En als ze dat gaan doen komen we aan de staatsbegroting van alle Europese landen. Gaat niet gebeuren lijkt mij.quote:Op zondag 12 mei 2013 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De EU zou dat verschil tussen auto's in verschillende landen eens moeten opheffen! Dat zou nou iets zijn waar de consument iets aan heeft, zodat je als je op de grens (of verderweg) woont aan beide kanten kan kijken voor een auto. Niks "import", gewoon een EU-auto op naam zetten en rijden! Heel vreemd dat de politici wel graag "alles samen willen", maar ook heel graag dat keiharde onderscheid tussen landen in stand willen houden.
Er is een alternatief: stoppen met de lokale autoregistraties, zodat je als inwoner van een EU-land een auto uit een ander land kan rijden.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan moeten ze alles gelijktrekken. Bpm, houderschapbelasting, brandstofaccijns en belastingvrijstelling bij een bepaalde leeftijd. En als ze dat gaan doen komen we aan de staatsbegroting van alle Europese landen. Gaat niet gebeuren lijkt mij.
En dat is een heel interessant verschil.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:26 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat ook niet gebeuren.
Den Haag heeft met auto's maar 1 doel; belasten die hap.
In Berlijn denken ze daar anders over, oa. omdat er daaro miljoenen banen van de auto-industrie afhankelijk zijn.
mafkees. lpg eruit, kwarttarief. sowieso, als die kar je 8500 euro waard is... waarom uberhaubt overwegen om hem te dumpen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:43 schreef valek het volgende:
Vorig jaar 8500 betaald voor mijn Benz 500sel. Rijd naar mijn werk met die bak, maar haal niet meer dan 4500km per jaar. Zit ook lpg in. Gaat nu weg. Of naar de sloop, net wat de prijs van oud ijzer is.
"Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud met benzinemotorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:31 schreef powerflux het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)-voor-oldtimers.html
ik heb een motor van 26 jaar oud, nu vrijgesteld nog. Vanaf 2014 zou ik max 30 E per kwartaal betalen, maar de belasting is 28 per kwartaal (volledige kosten). Komt hier nog een korting op of betaal ik nu gewoon mrb alsof ik een nieuwe motor rij? (Die dus ook 28 per kwartaal kost)?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud met benzinemotor
Voor deze oldtimers met benzinemotor betaalt u een aangepast tarief, met een maximum van ¤ 120 per jaar of ¤ 30 per kwartaal."
Ze zijn vergeten te vermelden waar ze dat "aangepast tarief" op baseren. Ik neem aan dat dat het kwarttarief is? Dan wordt een oldtimermotor toch nog leuk voor d'r bij, voor 3 tientjes per jaar plus 2 tientjes verzekering
"Voorwaarde is dat u in de maanden december, januari en februari niet met de oldtimer rijdt."
Dus als-ie op de openbare weg stilstaat is het wel goed?
die 28 euro is normaal tarief, dus je zou dan 7 euro per kwartaal moeten gaan betalen voor je motorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:09 schreef Skv het volgende:
[..]
ik heb een motor van 26 jaar oud, nu vrijgesteld nog. Vanaf 2014 zou ik max 30 E per kwartaal betalen, maar de belasting is 28 per kwartaal (volledige kosten). Komt hier nog een korting op of betaal ik nu gewoon mrb alsof ik een nieuwe motor rij? (Die dus ook 28 per kwartaal kost)?
Die wagen rijdt 1 op 5. Is niet te betalen met benzine. En de wagen is vorig jaar ook getaxeerd op 8500 euro.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:45 schreef powerflux het volgende:
[..]
mafkees. lpg eruit, kwarttarief. sowieso, als die kar je 8500 euro waard is... waarom uberhaubt overwegen om hem te dumpen?
nee, je betaalt dan gewoon 28/kwartaal. er is een maximum gesteld.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
die 28 euro is normaal tarief, dus je zou dan 7 euro per kwartaal moeten gaan betalen voor je motor
Ergo, ondanks dat ik een oldtimer heb betaal ik het volledige tarief straks? Lekker dan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:16 schreef powerflux het volgende:
[..]
nee, je betaalt dan gewoon 28/kwartaal. er is een maximum gesteld.
nee je betaald een kwart van het normale tarief met een maximum van 30 euro/kwartaalquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:16 schreef powerflux het volgende:
[..]
nee, je betaalt dan gewoon 28/kwartaal. er is een maximum gesteld.
Staat wel aangegeven bij MAG: http://www.mag-nl.org/cms(...)0&cntnt01returnid=15quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:26 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nee je betaald een kwart van het normale tarief met een maximum van 30 euro/kwartaal
en kwarttarief voor een motor komt niet tot dat maximum dus 7 euro per kwartaal
excuses. ik had het verkeerd gelezen. ben alleen auto's gewend, dus dat soort bedragen zie ik sowieso niet voorbij komenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:26 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nee je betaald een kwart van het normale tarief met een maximum van 30 euro/kwartaal
en kwarttarief voor een motor komt niet tot dat maximum dus 7 euro per kwartaal
(maximum is niet hetzelfde als een minimum)
Zo goed als, je zou zo'n petitie kunnen tekenen en achter de schermen is misschien nog iets gaande, maar ik verwacht eerlijk gezegd er niet veel van.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Okee. Is het nu officieel of zijn er nog stappen om te laten nemen?
Het moet alleen nog wet worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Okee. Is het nu officieel of zijn er nog stappen om te laten nemen?
bron?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik lees dat de moties voor het kwarttarief voor lpg en diesel zijn aangehouden, wat betekent dat er later over gestemd wordt.
De motie voor volledige terugdraaiing is wel verworpen.
Vrijstellingoldtimer.nl en dan nieuws.quote:
Staat gewoon dat beide moties zijn verworpen, zoals overal staat aangegeven. Dat ze 'het er niet bij laten zitten' moeten ze natuurlijk verder zelf weten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vrijstellingoldtimer.nl en dan nieuws.
Dat is dus oud nieuws en van een paar weken terug. Het nieuwe nieuws is van vandaag: de moties van Bashir zijn verworpen. Die van Van Vliet (om het geheel helemaal niet aan te passen en te houden zoals de oldtimerregeling sinds vorig jaar was) was al eerder verworpen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vrijstellingoldtimer.nl en dan nieuws.
Voor motorfietsen ouder dan 25 jaar zou er toch niks veranderen? Of is dat nu toch weer aangepast?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:09 schreef Skv het volgende:
[..]
ik heb een motor van 26 jaar oud, nu vrijgesteld nog. Vanaf 2014 zou ik max 30 E per kwartaal betalen, maar de belasting is 28 per kwartaal (volledige kosten). Komt hier nog een korting op of betaal ik nu gewoon mrb alsof ik een nieuwe motor rij? (Die dus ook 28 per kwartaal kost)?
Volgens de overheidslink hierboven geldt het voor auto's/busjes/motoren/vrachtwagens/bussen. Dat omvat redelijk alle motorvoertuigen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor motorfietsen ouder dan 25 jaar zou er toch niks veranderen? Of is dat nu toch weer aangepast?
Aangepast.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor motorfietsen ouder dan 25 jaar zou er toch niks veranderen? Of is dat nu toch weer aangepast?
quote:
Idem. Blijkt dat je sinds dit jaar ook geen rente meer krijgt over het geld wat je van de belasting terugkrijgt van je teveel betaalde inkomstenbelasting. Plukkers.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Nou, dan ga ik binnenkort maar wat storten om het begrotingstekort terug te dringen
Nu.nl is sowieso niet van een al te hoge standaardquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Weer een geweldig gekozen titel van Nu.nl: de moties zijn verworpen, niet het plan van Weekers.Door dit soort geintjes gaan mensen die wat minder slim zijn alsnog een oldtimer kopen omdat ze denken dat die belastingvrij is en hebben ze aan het einde van het jaar slecht nieuws. Ik weet niet wat voor journalisten er bij Nu.nl zitten, maar heb het idee dat ze gewoon stagiaires er op zetten ofzo.
Lekker tot het einde van het jaar op LPG rijden en dan December uitbouwenquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat van dat uitbouwen is een goeie tip! Als ik de mijne niet met LPG verkocht krijg dan zal ik het er toch uit moeten halen om kapitaalvernietiging te voorkomen.
Slimmerik!quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:38 schreef Bart-Willem het volgende:
En je kan buiten die 3 wintermaanden de auto voor de rest van het jaar schorsen.
Nee ik wil 'm zsm kwijt om wat anders te kopen :pquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:17 schreef Prowl het volgende:
[..]
Lekker tot het einde van het jaar op LPG rijden en dan December uitbouwen
En extra veel km's maken deze zomer
En hoe denkt meneer dat dat gaat lukken in december? Sowieso is de RDW de laatste week van december vaak dicht (ambtenaren en vakantie-periode). Denk dat het héél druk gaat worden met het aanpassen/keuren van lpg naar benzine. Ik zou eerder gaan (hoogstens november ofzo).quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:17 schreef Prowl het volgende:
[..]
Lekker tot het einde van het jaar op LPG rijden en dan December uitbouwen
En extra veel km's maken deze zomer
Dit is exact wat ik ga doen. Blijft m'n lieve gebakje ook nog eens uit de pekelquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik gaan maken van het kwarttarief cq overgangsregeling. Ik zou het wel weten: 9 maanden in je youngtimer cruisen en dan gewoon 3 maanden in een Volvo 740 of 940. Veel mensen met een jongere oldtimer denken aan een Peugeot 205 of Ford Ka ofzo, maar die roesten juist enorm hard weg in de winter en bijster veilig zijn ze niet.Dan kan je beter een 740 of 940 pakken: supergoede verwarming/kachel, standaard stoelverwarming, een stuk veiliger dan zo'n klein oud gebakje, en ook nog eens roestbestendig.
En oja: het onderhoud van die auto's is goedkoop. De wegenbelasting en verbruik van een 740/940 is natuurlijk wat hoger dan zo'n 205 of Ka, maar de running costs zijn een stuk lager dankzij het eenvoudige onderhoud. En je kan buiten die 3 wintermaanden de auto voor de rest van het jaar schorsen.
Mooie auto?quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:39 schreef Nucky het volgende:
Iemand goede adressen welke voor een goede prijs wat klein reparatiewerk kunnen doen aan plaatwerk? Niet door en door rot, wat kleine plekjes. (XJ6 series III 1980)
Ohja goeie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:19 schreef ursel het volgende:
En misschien niet onbelangrijk, welke regio?
Geen flauw idee, maar als je het even DIY-t voor het erger wordt, kan het nooit meer kosten zijn dan het sowieso al gaat kostenquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:53 schreef Nucky het volgende:
Brabant. (Breda)
Onderstaand is de ernstigste beschadiging maar niet volledig doorgeroest. Keihard eigenlijk nog. Denk van een ongelukje. En zo zit er nog wel wat meer aan kleine plekjes die eigenlijk nu behandeld moeten worden.
[ afbeelding ]
Mooie kleur voor die auto. Is het een 3.4, 4.2 of 5.3 ?quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:53 schreef Nucky het volgende:
Brabant. (Breda)
Onderstaand is de ernstigste beschadiging maar niet volledig doorgeroest. Keihard eigenlijk nog. Denk van een ongelukje. En zo zit er nog wel wat meer aan kleine plekjes die eigenlijk nu behandeld moeten worden.
[ afbeelding ]
Excuus ja zes in lijn! Ben de V12 5.3 gewend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Volledig off topic: dat is toch geen V6 maar een 6 in lijn?
Klopt. Onderdelen zijn vrij prijzig soms. Maar dat weet je van tevoren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Mooie wagens. Heb het nooit aangedurfd er eentje te kopen want je kunt er aardig op leeglopen als je pech hebt.
Klopt, maar ze pakken wel veel meer accijns en BTW op de duurdere benzine.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat is het hele eieren eten: ik denk dat er veel auto's naar het kwarttarief worden omgekeurd als het LPG auto's zijn. Dat zijn in theorie dus allemaal misgelopen inkomsten.
Diezelfde vriend van me: www.lpguitbouwen.nl. Hij doet laswerk voor maar 35 Euro per uur, en dat geldt voor alle oldtimers. Mijn 240 had 'ie echt heel netjes gelast, en 2 foto's ervan staan ook op de site.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:39 schreef Nucky het volgende:
Iemand goede adressen welke voor een goede prijs wat klein reparatiewerk kunnen doen aan plaatwerk? Niet door en door rot, wat kleine plekjes. (XJ6 series III 1980)
Dat is een redelijke prijs. Ik houd het even in het achterhoofd. Hier vlakbij inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Diezelfde vriend van me: www.lpguitbouwen.nl. Hij doet laswerk voor maar 35 Euro per uur, en dat geldt voor alle oldtimers. Mijn 240 had 'ie echt heel netjes gelast, en 2 foto's ervan staan ook op de site.En hij zit niet gek ver van je af: vlakbij Tilburg.
Erg lekker zo'n XK I6.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:06 schreef Nucky het volgende:
Het is een V6 4.2.
Heb zelf geen ervaring met plaatwerk toestanden. Technisch kan ik veel, maar daar heb ik me nooit aan durven wagen. Bang dat het verkeerd gaat etc.
Mail hem anders, en maak een afspraak: hij wil toch altijd van tevoren eerst zien hoeveel werk het is. Weet je ook meteen wat het ongeveer gaat kosten en heb je geen verrassingen achteraf.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:10 schreef Nucky het volgende:
[..]
Dat is een redelijke prijs. Ik houd het even in het achterhoofd. Hier vlakbij inderdaad.
Denk dat in overleg wel alles mogelijk is, maar bijspuiten in dezelfde kleur zal natuurlijk lastiger worden omdat je nooit daar garantie op kan geven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:24 schreef powerflux het volgende:
doet hij ook het kitten/strijken/coaten/primeren of wat dan ook om er voor te zorgen dat het iig niet verder roest totdat het de juiste kleur heeft?
Dan betaal je het hele jaar door de volle mep.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar is het nou zo dat als je een oldtimer in het kwarttarief niet schorst, deze in die 3 maanden het volle pond moet betalen of meteen het hele jaar?
Toch het hele jaar?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:17 schreef Toempf het volgende:
[..]
Dan betaal je het hele jaar door de volle mep.
En het schorsen is gratis?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Het is 25% van de normale wegenbelasting, met een maximum van 120 Euro. Dus heb je een 340 uit 1986 of een BX die per jaar 320 Euro zouden kosten, dan betaal je 80 Euro. En heb je een Amerikaan die normaal 800 per jaar belasting moet betalen dan ben je voor 120 Euro klaar (en niet 200 Euro).
Als het goed is dan moet je gewoon van tevoren aangeven dat je gebruik wil maken van het kwarttarief en dient je auto in de wintermaanden van de openbare weg verdwenen te zijn.quote:
Het zou me niet verbazen dat je het officieel elk jaar moet doen uiteraard tegen een tarief.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:44 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Als het goed is dan moet je gewoon van tevoren aangeven dat je gebruik wil maken van het kwarttarief en dient je auto in de wintermaanden van de openbare weg verdwenen te zijn.Je hoeft dan niet te schorsen.
Dat lijkt mij niet meer dan een feit.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen dat je het officieel elk jaar moet doen uiteraard tegen een tarief.
Extra inkomsten.
Same here, in dat geval zal het 24 Euro kosten ofzo.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen dat je het officieel elk jaar moet doen uiteraard tegen een tarief.
Extra inkomsten.
Ja en niemand die wat zegt als het steeds omhoog gaat.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:29 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Same here, in dat geval zal het 24 Euro kosten ofzo.
Dat zit er dik in, dan gaan ze daar de rest van het geld alsnog effe ophalen.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:35 schreef sig000 het volgende:
Volgend jaar weer wat duurder want hee meer werk.
gewoon kenteken inleveren. gratisquote:Op maandag 20 mei 2013 23:34 schreef Dingest het volgende:
Och, schorsen is bijna ieder jaar een euro duurder geworden; wegenbelasting gaat ieder jaar ook met zoiets omhoog. 6 jaar geleden betaalde ik rond 15 euro p.m. voor mijn Mazda, nu is dat 20.
marktplaats staat er vol mee. 1985 diesel nee hoor gewoon altijd belasting vrijquote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een hoop mensen leggen de nieuwe oldtimerregeling in hun eigen voordeel uit, van de week had ik zelfs een grapjas aan de lijn die met droge ogen beweerde dat LPG- en diesel-auto's volledig vrijgesteld zijn en benzine-auto's gestraft worden met een kwarttarief.Dan heb je het duidelijk niet begrepen.
Het is 25% van de normale wegenbelasting, met een maximum van 120 Euro. Dus heb je een 340 uit 1986 of een BX die per jaar 320 Euro zouden kosten, dan betaal je 80 Euro. En heb je een Amerikaan die normaal 800 per jaar belasting moet betalen dan ben je voor 120 Euro klaar (en niet 200 Euro).
25% is geen probleem alleen de verplichte maanden wel. ik heb dat liever in de herfst.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:01 schreef Prowl het volgende:
Ow dan is het verlopen van de APK duurder van mn BX dan een jaar wb
Ja echt, best dom.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:32 schreef T42 het volgende:
[..]
marktplaats staat er vol mee. 1985 diesel nee hoor gewoon altijd belasting vrij
Officiële publicaties lezen. Staat het daar niet in is het nog niet bekend.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:48 schreef Prowl het volgende:
Is dat kwart tarief nou incl of excl provinciale opcenten want daar hoor je ook weer vanalles over.....
Echt duidelijk word het er niet op door al die indianen verhalen
Het is maar net over hoeveel centen je druk maakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:48 schreef Prowl het volgende:
Is dat kwart tarief nou incl of excl provinciale opcenten want daar hoor je ook weer vanalles over.....
Echt duidelijk word het er niet op door al die indianen verhalen
Nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is maar net over hoeveel centen je druk maakt.
Dan maakt het toch niks uit dat je 3 maanden niet moet rijden en een pisbedragje wegenbelasting (kwarttarief) moet betalen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:20 schreef Prowl het volgende:
Bij de meeste liefhebbers rijden de auto's al nauwelijks
Je loopt te zeiken nu, heb je toevallig CX Diesel?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:42 schreef Prowl het volgende:
Maar een echte liefhebber rijd altijd een benzine en geen diesel....?
Als het maar een pisbedragje is zou het de overheid ook niks uit moeten maken toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan maakt het toch niks uit dat je 3 maanden niet moet rijden en een pisbedragje wegenbelasting (kwarttarief) moet betalen?
Misschien hij niet, maar een heel aantal mensen wel?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je loopt te zeiken nu, heb je toevallig CX Diesel?
Die hebben pech.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:46 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Misschien hij niet, maar een heel aantal mensen wel?
Heel veel pisbedragjes is ook een groot bedrag.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:46 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als het maar een pisbedragje is zou het de overheid ook niks uit moeten maken toch?
Het gaat niet om hoeveel, al was het maar 50 cent (whehe). Het gaat erom dat de regel ineens aangepast wordt, zonder een fatsoenlijke overgangsregeling.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel veel pisbedragjes is ook een groot bedrag.
Ik moet voor mij semi-oldtimer nu ook ineens wegenbelasting gaan betalen. Gezien ik amper rijdt wordt het kwarttarief en ben ik geloof ik 12 euro per maand kwijt. Nou sorry, daar kan ik mijn auto niet voor door de shredder gooien of moord en brand schreeuwen.
Die paar mensen die echt getroffen worden omdat ze toevallig een 1985 diesel puur voor de liefhebberij hebben (veruit meesten zijn toch echt gewoon goedkooprijders...) tja, jammer dan, je kunt niet iedereen blij maken.
Nog meer regels?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:56 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel, al was het maar 50 cent (whehe). Het gaat erom dat de regel ineens aangepast wordt, zonder een fatsoenlijke overgangsregeling.
Omslachtig en onnodig. De discussie bestaat al jaren om de wet aan te passen ten nadele van youngtimers dus je had het mijlenver aan kunnen zien komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:01 schreef r8v2 het volgende:
Nee minder. Gewoon vanaf 30 jaar, en de mensen die nu op 26 zitten tot aan de 30 jaar volgens de oude regeling. En bij verkoop niet meer. Klaar. Geen gezeik.
Nee de komende maatregelen zijn simpelquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:04 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Omslachtig en onnodig. De discussie bestaat al jaren om de wet aan te passen ten nadele van youngtimers dus je had het mijlenver aan kunnen zien komen.
Ik vind ze niet zo moeilijk. Maar jij stelt dus als oplossing voor om het nog omslachtiger te maken?quote:
maar wel de vast gestelde maanden. dan heb ik wel meetingen. in de herfst niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan maakt het toch niks uit dat je 3 maanden niet moet rijden en een pisbedragje wegenbelasting (kwarttarief) moet betalen?
ik laat ze binnen staan en rijden niet meer vanaf 2014 of met 25kmh plaatquote:
20x 12 is wat anders hoor...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel veel pisbedragjes is ook een groot bedrag.
Ik moet voor mij semi-oldtimer nu ook ineens wegenbelasting gaan betalen. Gezien ik amper rijdt wordt het kwarttarief en ben ik geloof ik 12 euro per maand kwijt. Nou sorry, daar kan ik mijn auto niet voor door de shredder gooien of moord en brand schreeuwen.
Die paar mensen die echt getroffen worden omdat ze toevallig een 1985 diesel puur voor de liefhebberij hebben (veruit meesten zijn toch echt gewoon goedkooprijders...) tja, jammer dan, je kunt niet iedereen blij maken.
simpeler diesel en lpg ook 25% tm 1987. en 3 maanden zelf kiezen (voor al je auto's tegelijk)quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind ze niet zo moeilijk. Maar jij stelt dus als oplossing voor om het nog omslachtiger te maken?
zit een goed punt inquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:20 schreef r8v2 het volgende:
Nee. Wat ik al zeg. Vanaf 1 jan 2014 de grens naar 30 jaar trekken maar degenen die nu tussen de 26 en 30 zitten niet belasten, alleen bij verwisseling van eigenaar wel gaan heffen. En verder boeit het geen fuck of het nou benzine, diesel of LPG is.
Belasting en verzekering hebben niks met elkaar te maken. En hoe kan het volle tarief goedkoper zijn dan een kwart van het volle tarief?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:17 schreef cerebella het volgende:
Dit hele topic gaat eigenlijk over de wegenbelasting, wat begrijpelijk is, maar ik kan niet zoveel vinden over de oldtimerverzekering of ik heb er overheen gelezen. Wordt dat ook volle mep betalen of blijft die zoals ie is?
Ik maak me niet zo druk om de belasting want in mijn geval is het volle tarief goedkoper dan het overgangs-/kwarttarief.
Ow hehe, beetje dom beschreven van mij, ik dacht dat 120 euro het minimum-/standaardtarief van de overgangsregeling was, maar dat is dus het maximum.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Belasting en verzekering hebben niks met elkaar te maken. En hoe kan het volle tarief goedkoper zijn dan een kwart van het volle tarief?
Het effect is niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef r8v2 het volgende:
Dat onderscheid werd al gemaakt op basis van kilometrage per jaar...
Ze mogen best achterlijk veel voor mijn wagen betalen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik krijg ook best veel mail van het buitenland, waarom hier zo achterlijk weinig voor een klassieke auto wordt betaald.
want wat betalen die mensen zelf dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik krijg ook best veel mail van het buitenland, waarom hier zo achterlijk weinig voor een klassieke auto wordt betaald.
ik denk dat ze alleen het gebied van 26 tot 40 jaar hebben bekeken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat ik alleen niet snap: uit vorige cijfers bleek dat er in 2010-2011 nog 410k oldtimers waren (en gestegen naar bijna 500k door de massale Benz-import), en nu heeft het men over 260k oldtimers. Waar is die andere helft gebleven?
Kijk maar eens wat er geboden wordt op veilingen in de USA, Discovery Channel is daarvan een goede bron.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
want wat betalen die mensen zelf dan?
oh, voor de auto's zelf.. wat vaste lasten betreft valt het vrijwel overal toch wel redelijk mee?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:38 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat er geboden wordt op veilingen in de USA, Discovery Channel is daarvan een goede bron.Of loer maar eens op Ebay: een VW Karmann Ghia die hier max 5000 Euro doet, doet daar in sommige gevallen het tienvoudige.
@ Powerflux: dat zou best kunnen, al vermoed ik dat het deel 40plus niet zoveel groter zou zijn dan het deel 26-40.
sommige modellen zijn nooit leverbaar geweest in Amerikaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:38 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat er geboden wordt op veilingen in de USA, Discovery Channel is daarvan een goede bron.Of loer maar eens op Ebay: een VW Karmann Ghia die hier max 5000 Euro doet, doet daar in sommige gevallen het tienvoudige.
Andersom heb je het ook in NL met Amerikaanse oldtimersquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
sommige modellen zijn nooit leverbaar geweest in Amerika
importeren van klassiekers is verschrikkelijk moeilijk/duur dus dat zit ook in die prijzen
en Amerikanen zijn gewoon absurd in hun prijzen: een originele VW t3 westfalia syncro in goede staat gaat daar voor $60.000
http://www.telegraaf.nl/a(...)dse_oldtimers__.htmlquote:Belgen vrezen toestroom Nederlandse oldtimers
Nu de belastingplannen van Minister Weekers per 1 januari 2014 definitief door lijken te gaan, vrezen andere landen een toestroom van Nederlandse oldtimers.
Angst
De secretaris van de Fehac (de overkoepelende organisatie voor het in stand houden van het Nederlandse mobiele erfgoed), Willem Posthumus Meyjes, geeft aan dat de Belgische zusterorganisatie vreest voor een toestroom van Nederlandse oldtimers. "Ze zijn bang voor al de oldtimers die hier worden weggedaan omdat ze financieel niet meer aantrekkelijk zijn. Ze zien al die oude Mercedes-Benz diesels al komen." In België betaal je voor een oldtimer (25+ jaar) namelijk maar ongeveer een tiende van de normale wegenbelasting.
Export
Gisteren schreven we al dat uit cijfers van het VWE blijkt dat 70% van de oldtimers in ons land getroffen wordt door de nieuwe belastingmaatregel. Nu blijkt dat de situatie rond de wegenbelasting ervoor zorgt dat steeds meer oldtimers ons land verlaten. In de laatste twee kwartalen werden er bij elkaar meer dan vierduizend auto's van 25+ jaar geëxporteerd. Dit terwijl er in heel 2010 bijvoorbeeld slechts 3.081 oldtimers ons land verlieten.
Duitsland
"Mercedessen die 30 jaar en ouder zijn zien we ook weer teruggaan naar Duitsland", zegt Posthumus Meyjes. "Die auto's werden eerst massaal weggedaan in dat land omdat ze niet langer de mileuzones in mochten. Boven de dertig jaar mogen ze dat weer wel, dus worden ze weer teruggehaald." Ongeveer een kwart van de auto's waarover belasting moet worden betaald is een Mercedes. De Mercedes 190 is de meest voorkomende oldtimer in ons land, met 10.788 stuks. Daarvan hebben 7.287 een dieselmotor, waarover dus volledige wegenbelasting betaald zal moeten gaan worden in 2014.
en een normale T3 syncro? heb die nog een paarquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
sommige modellen zijn nooit leverbaar geweest in Amerika
importeren van klassiekers is verschrikkelijk moeilijk/duur dus dat zit ook in die prijzen
en Amerikanen zijn gewoon absurd in hun prijzen: een originele VW t3 westfalia syncro in goede staat gaat daar voor $60.000
nuenenpolis.nuquote:Op maandag 3 juni 2013 08:51 schreef powerflux het volgende:
Hoera.
[ afbeelding ]
dus omdat hij niet genoeg waard is, wordt hij niet meer verzekerd. lekker logisch, stelletje klereleiers.
oh, ik heb al een andere voor mijn andere oldtimers, waar deze dus ook naartoe zal gaan. ik vind de gedachtegang van de Europeesche het mededelen waard.quote:
Dat "advies" heb ik afgelopen maand al 3x gehad voor mn diesel CX.........quote:Op maandag 3 juni 2013 11:24 schreef Bart-Willem het volgende:
ook uit andere bronnen weet ik dat verzekeraars sinds het bekend zijn van het regeerakkoord met meer (eenzijdige) schadegevallen te maken hebben dan voorheen.
Ik heb mijn LPG-oldtimer al een tijdje bij Allianz verzekerd, zonder verhoging of wijziging van de polis.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Allianz deed het al: LPG en diesel-oldtimers betaalden daar sinds begin dit jaar meer. En ik deel de "zorgen" wel: ook uit andere bronnen weet ik dat verzekeraars sinds het bekend zijn van het regeerakkoord met meer (eenzijdige) schadegevallen te maken hebben dan voorheen.
En als je nu op Marktplaats kijkt zie je ook een groei van oldtimers met (behoorlijke) schade, dat was voorheen ook niet zo erg.
Zo, laten we hopen dat dat niet de nieuwe norm wordt. Dat is nog veel ernstiger dan het regeerakkoordquote:Op maandag 3 juni 2013 08:51 schreef powerflux het volgende:
Hoera.
[ afbeelding ]
dus omdat hij niet genoeg waard is, wordt hij niet meer verzekerd. lekker logisch, stelletje klereleiers.
Dit is wel een fraaiequote:Op maandag 3 juni 2013 11:24 schreef Bart-Willem het volgende:
En als je nu op Marktplaats kijkt zie je ook een groei van oldtimers met (behoorlijke) schade, dat was voorheen ook niet zo erg.
Met die brief ben ik het eigenlijk wel eens.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:51 schreef powerflux het volgende:
Hoera.
[ afbeelding ]
ik echt niet. het hebben van een klassieker is voorbehouden aan mensen met een oprit en een ophaalbrug? vroegah waren 2CV's (om maar wat te noemen) geen kratje bier waard. Nu kun je met een klein beetje moeite zo 5K taxatiewaarde behalen. Helaas is dat voor mijn auto's nog niet het geval, maar daarom gelijk geen klassiekerpolis waardig? belachelijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:14 schreef Hyman het volgende:
[..]
Met die brief ben ik het eigenlijk wel eens.
Dan heb je heel veel geluk, want een vriend van me met 2 Volvo's op LPG heeft 2x een brief mogen ontvangen dat 'ie 2x brandstoftoeslag moest gaan betalen omdat die auto's LPG hebben (en vervolgens zielig puppyverhaal dat door diesel/LPG-rijders er meer gereden wordt, dus meer kans op ongelukken, verzekering niet langer kostendekkend bladiebla dus brandstoftoeslag). En ik ben er 99,9% zeker van dat 'ie bij Allianz zit.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb mijn LPG-oldtimer al een tijdje bij Allianz verzekerd, zonder verhoging of wijziging van de polis.
Misschien scheelt het dat ik de auto naast een moderne auto en een moderne motor bij hun verzekerd heb? Daarnaast heb ik een kilometerrestrictie op de polis, wat ik ook niet meer dan normaal vind overigens.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dan heb je heel veel geluk, want een vriend van me met 2 Volvo's op LPG heeft 2x een brief mogen ontvangen dat 'ie 2x brandstoftoeslag moest gaan betalen omdat die auto's LPG hebben (en vervolgens zielig puppyverhaal dat door diesel/LPG-rijders er meer gereden wordt, dus meer kans op ongelukken, verzekering niet langer kostendekkend bladiebla dus brandstoftoeslag). En ik ben er 99,9% zeker van dat 'ie bij Allianz zit.
Maar een oldtimerverzekering heeft een kilometerrestrictie die voor alle brandstofsoorten geldt, dus het is wel vreemd dat ze er tóch onderscheid in maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:24 schreef Bart-Willem het volgende:
In zijn geval zijn er ook 2 moderne (beiden 2 jaar oud) auto's allrisk verzekerd, dus daar mag het ook niet aan liggen.De toeslag was iets van 7 Euro geloof ik, wat een verdubbeling van de polis betekende.
Ja ik heb diezelfde brief ook al gehad een tijdje geleden. Dikke onzin natuurlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:28 schreef powerflux het volgende:
[..]
ik echt niet. het hebben van een klassieker is voorbehouden aan mensen met een oprit en een ophaalbrug? vroegah waren 2CV's (om maar wat te noemen) geen kratje bier waard. Nu kun je met een klein beetje moeite zo 5K taxatiewaarde behalen. Helaas is dat voor mijn auto's nog niet het geval, maar daarom gelijk geen klassiekerpolis waardig? belachelijk.
hahaha, met die schade is het gewoon een sloopauto.. en dan staat er nog recent taxatierapport van 15000 euro...quote:Op maandag 3 juni 2013 19:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dit is wel een fraaie
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Let ook vooral op de 'recent ingebouwde LPG installatie'
ANWB is goedkoop voor oldtimers, maar dan moet je je dagelijkse auto ook bij hun onder brengen. En dat is veeeeeel duurder dan waar ik nu zit.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja ik heb diezelfde brief ook al gehad een tijdje geleden. Dikke onzin natuurlijk.
Nu bij ANWB verzekerd voor ¤75 per jaar, ging vrij makkelijk online(max 5000 km, maar haal ik denk ik niet eens. je kon ook voor 7500 kiezen dacht ik).
op de site staat het als voorwaardequote:Op maandag 3 juni 2013 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh heb m'n dagelijkse auto daar niet verzekerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |