Dat zit er dik in, dan gaan ze daar de rest van het geld alsnog effe ophalen.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:35 schreef sig000 het volgende:
Volgend jaar weer wat duurder want hee meer werk.
gewoon kenteken inleveren. gratisquote:Op maandag 20 mei 2013 23:34 schreef Dingest het volgende:
Och, schorsen is bijna ieder jaar een euro duurder geworden; wegenbelasting gaat ieder jaar ook met zoiets omhoog. 6 jaar geleden betaalde ik rond 15 euro p.m. voor mijn Mazda, nu is dat 20.
marktplaats staat er vol mee. 1985 diesel nee hoor gewoon altijd belasting vrijquote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een hoop mensen leggen de nieuwe oldtimerregeling in hun eigen voordeel uit, van de week had ik zelfs een grapjas aan de lijn die met droge ogen beweerde dat LPG- en diesel-auto's volledig vrijgesteld zijn en benzine-auto's gestraft worden met een kwarttarief.Dan heb je het duidelijk niet begrepen.
Het is 25% van de normale wegenbelasting, met een maximum van 120 Euro. Dus heb je een 340 uit 1986 of een BX die per jaar 320 Euro zouden kosten, dan betaal je 80 Euro. En heb je een Amerikaan die normaal 800 per jaar belasting moet betalen dan ben je voor 120 Euro klaar (en niet 200 Euro).
25% is geen probleem alleen de verplichte maanden wel. ik heb dat liever in de herfst.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:01 schreef Prowl het volgende:
Ow dan is het verlopen van de APK duurder van mn BX dan een jaar wb
Ja echt, best dom.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:32 schreef T42 het volgende:
[..]
marktplaats staat er vol mee. 1985 diesel nee hoor gewoon altijd belasting vrij
Officiële publicaties lezen. Staat het daar niet in is het nog niet bekend.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:48 schreef Prowl het volgende:
Is dat kwart tarief nou incl of excl provinciale opcenten want daar hoor je ook weer vanalles over.....
Echt duidelijk word het er niet op door al die indianen verhalen
Het is maar net over hoeveel centen je druk maakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:48 schreef Prowl het volgende:
Is dat kwart tarief nou incl of excl provinciale opcenten want daar hoor je ook weer vanalles over.....
Echt duidelijk word het er niet op door al die indianen verhalen
Nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is maar net over hoeveel centen je druk maakt.
Dan maakt het toch niks uit dat je 3 maanden niet moet rijden en een pisbedragje wegenbelasting (kwarttarief) moet betalen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:20 schreef Prowl het volgende:
Bij de meeste liefhebbers rijden de auto's al nauwelijks
Je loopt te zeiken nu, heb je toevallig CX Diesel?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:42 schreef Prowl het volgende:
Maar een echte liefhebber rijd altijd een benzine en geen diesel....?
Als het maar een pisbedragje is zou het de overheid ook niks uit moeten maken toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan maakt het toch niks uit dat je 3 maanden niet moet rijden en een pisbedragje wegenbelasting (kwarttarief) moet betalen?
Misschien hij niet, maar een heel aantal mensen wel?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je loopt te zeiken nu, heb je toevallig CX Diesel?
Die hebben pech.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:46 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Misschien hij niet, maar een heel aantal mensen wel?
Heel veel pisbedragjes is ook een groot bedrag.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:46 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als het maar een pisbedragje is zou het de overheid ook niks uit moeten maken toch?
Het gaat niet om hoeveel, al was het maar 50 cent (whehe). Het gaat erom dat de regel ineens aangepast wordt, zonder een fatsoenlijke overgangsregeling.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel veel pisbedragjes is ook een groot bedrag.
Ik moet voor mij semi-oldtimer nu ook ineens wegenbelasting gaan betalen. Gezien ik amper rijdt wordt het kwarttarief en ben ik geloof ik 12 euro per maand kwijt. Nou sorry, daar kan ik mijn auto niet voor door de shredder gooien of moord en brand schreeuwen.
Die paar mensen die echt getroffen worden omdat ze toevallig een 1985 diesel puur voor de liefhebberij hebben (veruit meesten zijn toch echt gewoon goedkooprijders...) tja, jammer dan, je kunt niet iedereen blij maken.
Nog meer regels?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:56 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel, al was het maar 50 cent (whehe). Het gaat erom dat de regel ineens aangepast wordt, zonder een fatsoenlijke overgangsregeling.
Omslachtig en onnodig. De discussie bestaat al jaren om de wet aan te passen ten nadele van youngtimers dus je had het mijlenver aan kunnen zien komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:01 schreef r8v2 het volgende:
Nee minder. Gewoon vanaf 30 jaar, en de mensen die nu op 26 zitten tot aan de 30 jaar volgens de oude regeling. En bij verkoop niet meer. Klaar. Geen gezeik.
Nee de komende maatregelen zijn simpelquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:04 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Omslachtig en onnodig. De discussie bestaat al jaren om de wet aan te passen ten nadele van youngtimers dus je had het mijlenver aan kunnen zien komen.
Ik vind ze niet zo moeilijk. Maar jij stelt dus als oplossing voor om het nog omslachtiger te maken?quote:
maar wel de vast gestelde maanden. dan heb ik wel meetingen. in de herfst niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan maakt het toch niks uit dat je 3 maanden niet moet rijden en een pisbedragje wegenbelasting (kwarttarief) moet betalen?
ik laat ze binnen staan en rijden niet meer vanaf 2014 of met 25kmh plaatquote:
20x 12 is wat anders hoor...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel veel pisbedragjes is ook een groot bedrag.
Ik moet voor mij semi-oldtimer nu ook ineens wegenbelasting gaan betalen. Gezien ik amper rijdt wordt het kwarttarief en ben ik geloof ik 12 euro per maand kwijt. Nou sorry, daar kan ik mijn auto niet voor door de shredder gooien of moord en brand schreeuwen.
Die paar mensen die echt getroffen worden omdat ze toevallig een 1985 diesel puur voor de liefhebberij hebben (veruit meesten zijn toch echt gewoon goedkooprijders...) tja, jammer dan, je kunt niet iedereen blij maken.
simpeler diesel en lpg ook 25% tm 1987. en 3 maanden zelf kiezen (voor al je auto's tegelijk)quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind ze niet zo moeilijk. Maar jij stelt dus als oplossing voor om het nog omslachtiger te maken?
zit een goed punt inquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:20 schreef r8v2 het volgende:
Nee. Wat ik al zeg. Vanaf 1 jan 2014 de grens naar 30 jaar trekken maar degenen die nu tussen de 26 en 30 zitten niet belasten, alleen bij verwisseling van eigenaar wel gaan heffen. En verder boeit het geen fuck of het nou benzine, diesel of LPG is.
Belasting en verzekering hebben niks met elkaar te maken. En hoe kan het volle tarief goedkoper zijn dan een kwart van het volle tarief?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:17 schreef cerebella het volgende:
Dit hele topic gaat eigenlijk over de wegenbelasting, wat begrijpelijk is, maar ik kan niet zoveel vinden over de oldtimerverzekering of ik heb er overheen gelezen. Wordt dat ook volle mep betalen of blijft die zoals ie is?
Ik maak me niet zo druk om de belasting want in mijn geval is het volle tarief goedkoper dan het overgangs-/kwarttarief.
Ow hehe, beetje dom beschreven van mij, ik dacht dat 120 euro het minimum-/standaardtarief van de overgangsregeling was, maar dat is dus het maximum.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Belasting en verzekering hebben niks met elkaar te maken. En hoe kan het volle tarief goedkoper zijn dan een kwart van het volle tarief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |