Nu.nl is sowieso niet van een al te hoge standaardquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Weer een geweldig gekozen titel van Nu.nl: de moties zijn verworpen, niet het plan van Weekers.Door dit soort geintjes gaan mensen die wat minder slim zijn alsnog een oldtimer kopen omdat ze denken dat die belastingvrij is en hebben ze aan het einde van het jaar slecht nieuws. Ik weet niet wat voor journalisten er bij Nu.nl zitten, maar heb het idee dat ze gewoon stagiaires er op zetten ofzo.
Lekker tot het einde van het jaar op LPG rijden en dan December uitbouwenquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat van dat uitbouwen is een goeie tip! Als ik de mijne niet met LPG verkocht krijg dan zal ik het er toch uit moeten halen om kapitaalvernietiging te voorkomen.
Slimmerik!quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:38 schreef Bart-Willem het volgende:
En je kan buiten die 3 wintermaanden de auto voor de rest van het jaar schorsen.
Nee ik wil 'm zsm kwijt om wat anders te kopen :pquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:17 schreef Prowl het volgende:
[..]
Lekker tot het einde van het jaar op LPG rijden en dan December uitbouwen
En extra veel km's maken deze zomer
En hoe denkt meneer dat dat gaat lukken in december? Sowieso is de RDW de laatste week van december vaak dicht (ambtenaren en vakantie-periode). Denk dat het héél druk gaat worden met het aanpassen/keuren van lpg naar benzine. Ik zou eerder gaan (hoogstens november ofzo).quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:17 schreef Prowl het volgende:
[..]
Lekker tot het einde van het jaar op LPG rijden en dan December uitbouwen
En extra veel km's maken deze zomer
Dit is exact wat ik ga doen. Blijft m'n lieve gebakje ook nog eens uit de pekelquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik gaan maken van het kwarttarief cq overgangsregeling. Ik zou het wel weten: 9 maanden in je youngtimer cruisen en dan gewoon 3 maanden in een Volvo 740 of 940. Veel mensen met een jongere oldtimer denken aan een Peugeot 205 of Ford Ka ofzo, maar die roesten juist enorm hard weg in de winter en bijster veilig zijn ze niet.Dan kan je beter een 740 of 940 pakken: supergoede verwarming/kachel, standaard stoelverwarming, een stuk veiliger dan zo'n klein oud gebakje, en ook nog eens roestbestendig.
En oja: het onderhoud van die auto's is goedkoop. De wegenbelasting en verbruik van een 740/940 is natuurlijk wat hoger dan zo'n 205 of Ka, maar de running costs zijn een stuk lager dankzij het eenvoudige onderhoud. En je kan buiten die 3 wintermaanden de auto voor de rest van het jaar schorsen.
Mooie auto?quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:39 schreef Nucky het volgende:
Iemand goede adressen welke voor een goede prijs wat klein reparatiewerk kunnen doen aan plaatwerk? Niet door en door rot, wat kleine plekjes. (XJ6 series III 1980)
Ohja goeie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:19 schreef ursel het volgende:
En misschien niet onbelangrijk, welke regio?
Geen flauw idee, maar als je het even DIY-t voor het erger wordt, kan het nooit meer kosten zijn dan het sowieso al gaat kostenquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:53 schreef Nucky het volgende:
Brabant. (Breda)
Onderstaand is de ernstigste beschadiging maar niet volledig doorgeroest. Keihard eigenlijk nog. Denk van een ongelukje. En zo zit er nog wel wat meer aan kleine plekjes die eigenlijk nu behandeld moeten worden.
[ afbeelding ]
Mooie kleur voor die auto. Is het een 3.4, 4.2 of 5.3 ?quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:53 schreef Nucky het volgende:
Brabant. (Breda)
Onderstaand is de ernstigste beschadiging maar niet volledig doorgeroest. Keihard eigenlijk nog. Denk van een ongelukje. En zo zit er nog wel wat meer aan kleine plekjes die eigenlijk nu behandeld moeten worden.
[ afbeelding ]
Excuus ja zes in lijn! Ben de V12 5.3 gewend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Volledig off topic: dat is toch geen V6 maar een 6 in lijn?
Klopt. Onderdelen zijn vrij prijzig soms. Maar dat weet je van tevoren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Mooie wagens. Heb het nooit aangedurfd er eentje te kopen want je kunt er aardig op leeglopen als je pech hebt.
Klopt, maar ze pakken wel veel meer accijns en BTW op de duurdere benzine.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat is het hele eieren eten: ik denk dat er veel auto's naar het kwarttarief worden omgekeurd als het LPG auto's zijn. Dat zijn in theorie dus allemaal misgelopen inkomsten.
Diezelfde vriend van me: www.lpguitbouwen.nl. Hij doet laswerk voor maar 35 Euro per uur, en dat geldt voor alle oldtimers. Mijn 240 had 'ie echt heel netjes gelast, en 2 foto's ervan staan ook op de site.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:39 schreef Nucky het volgende:
Iemand goede adressen welke voor een goede prijs wat klein reparatiewerk kunnen doen aan plaatwerk? Niet door en door rot, wat kleine plekjes. (XJ6 series III 1980)
Dat is een redelijke prijs. Ik houd het even in het achterhoofd. Hier vlakbij inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Diezelfde vriend van me: www.lpguitbouwen.nl. Hij doet laswerk voor maar 35 Euro per uur, en dat geldt voor alle oldtimers. Mijn 240 had 'ie echt heel netjes gelast, en 2 foto's ervan staan ook op de site.En hij zit niet gek ver van je af: vlakbij Tilburg.
Erg lekker zo'n XK I6.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:06 schreef Nucky het volgende:
Het is een V6 4.2.
Heb zelf geen ervaring met plaatwerk toestanden. Technisch kan ik veel, maar daar heb ik me nooit aan durven wagen. Bang dat het verkeerd gaat etc.
Mail hem anders, en maak een afspraak: hij wil toch altijd van tevoren eerst zien hoeveel werk het is. Weet je ook meteen wat het ongeveer gaat kosten en heb je geen verrassingen achteraf.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:10 schreef Nucky het volgende:
[..]
Dat is een redelijke prijs. Ik houd het even in het achterhoofd. Hier vlakbij inderdaad.
Denk dat in overleg wel alles mogelijk is, maar bijspuiten in dezelfde kleur zal natuurlijk lastiger worden omdat je nooit daar garantie op kan geven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:24 schreef powerflux het volgende:
doet hij ook het kitten/strijken/coaten/primeren of wat dan ook om er voor te zorgen dat het iig niet verder roest totdat het de juiste kleur heeft?
Dan betaal je het hele jaar door de volle mep.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar is het nou zo dat als je een oldtimer in het kwarttarief niet schorst, deze in die 3 maanden het volle pond moet betalen of meteen het hele jaar?
Toch het hele jaar?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:17 schreef Toempf het volgende:
[..]
Dan betaal je het hele jaar door de volle mep.
En het schorsen is gratis?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Het is 25% van de normale wegenbelasting, met een maximum van 120 Euro. Dus heb je een 340 uit 1986 of een BX die per jaar 320 Euro zouden kosten, dan betaal je 80 Euro. En heb je een Amerikaan die normaal 800 per jaar belasting moet betalen dan ben je voor 120 Euro klaar (en niet 200 Euro).
Als het goed is dan moet je gewoon van tevoren aangeven dat je gebruik wil maken van het kwarttarief en dient je auto in de wintermaanden van de openbare weg verdwenen te zijn.quote:
Het zou me niet verbazen dat je het officieel elk jaar moet doen uiteraard tegen een tarief.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:44 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Als het goed is dan moet je gewoon van tevoren aangeven dat je gebruik wil maken van het kwarttarief en dient je auto in de wintermaanden van de openbare weg verdwenen te zijn.Je hoeft dan niet te schorsen.
Dat lijkt mij niet meer dan een feit.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen dat je het officieel elk jaar moet doen uiteraard tegen een tarief.
Extra inkomsten.
Same here, in dat geval zal het 24 Euro kosten ofzo.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen dat je het officieel elk jaar moet doen uiteraard tegen een tarief.
Extra inkomsten.
Ja en niemand die wat zegt als het steeds omhoog gaat.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:29 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Same here, in dat geval zal het 24 Euro kosten ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |