Het effect is niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef r8v2 het volgende:
Dat onderscheid werd al gemaakt op basis van kilometrage per jaar...
Ze mogen best achterlijk veel voor mijn wagen betalen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik krijg ook best veel mail van het buitenland, waarom hier zo achterlijk weinig voor een klassieke auto wordt betaald.
want wat betalen die mensen zelf dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik krijg ook best veel mail van het buitenland, waarom hier zo achterlijk weinig voor een klassieke auto wordt betaald.
ik denk dat ze alleen het gebied van 26 tot 40 jaar hebben bekeken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat ik alleen niet snap: uit vorige cijfers bleek dat er in 2010-2011 nog 410k oldtimers waren (en gestegen naar bijna 500k door de massale Benz-import), en nu heeft het men over 260k oldtimers. Waar is die andere helft gebleven?
Kijk maar eens wat er geboden wordt op veilingen in de USA, Discovery Channel is daarvan een goede bron.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
want wat betalen die mensen zelf dan?
oh, voor de auto's zelf.. wat vaste lasten betreft valt het vrijwel overal toch wel redelijk mee?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:38 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat er geboden wordt op veilingen in de USA, Discovery Channel is daarvan een goede bron.Of loer maar eens op Ebay: een VW Karmann Ghia die hier max 5000 Euro doet, doet daar in sommige gevallen het tienvoudige.
@ Powerflux: dat zou best kunnen, al vermoed ik dat het deel 40plus niet zoveel groter zou zijn dan het deel 26-40.
sommige modellen zijn nooit leverbaar geweest in Amerikaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:38 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat er geboden wordt op veilingen in de USA, Discovery Channel is daarvan een goede bron.Of loer maar eens op Ebay: een VW Karmann Ghia die hier max 5000 Euro doet, doet daar in sommige gevallen het tienvoudige.
Andersom heb je het ook in NL met Amerikaanse oldtimersquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
sommige modellen zijn nooit leverbaar geweest in Amerika
importeren van klassiekers is verschrikkelijk moeilijk/duur dus dat zit ook in die prijzen
en Amerikanen zijn gewoon absurd in hun prijzen: een originele VW t3 westfalia syncro in goede staat gaat daar voor $60.000
http://www.telegraaf.nl/a(...)dse_oldtimers__.htmlquote:Belgen vrezen toestroom Nederlandse oldtimers
Nu de belastingplannen van Minister Weekers per 1 januari 2014 definitief door lijken te gaan, vrezen andere landen een toestroom van Nederlandse oldtimers.
Angst
De secretaris van de Fehac (de overkoepelende organisatie voor het in stand houden van het Nederlandse mobiele erfgoed), Willem Posthumus Meyjes, geeft aan dat de Belgische zusterorganisatie vreest voor een toestroom van Nederlandse oldtimers. "Ze zijn bang voor al de oldtimers die hier worden weggedaan omdat ze financieel niet meer aantrekkelijk zijn. Ze zien al die oude Mercedes-Benz diesels al komen." In België betaal je voor een oldtimer (25+ jaar) namelijk maar ongeveer een tiende van de normale wegenbelasting.
Export
Gisteren schreven we al dat uit cijfers van het VWE blijkt dat 70% van de oldtimers in ons land getroffen wordt door de nieuwe belastingmaatregel. Nu blijkt dat de situatie rond de wegenbelasting ervoor zorgt dat steeds meer oldtimers ons land verlaten. In de laatste twee kwartalen werden er bij elkaar meer dan vierduizend auto's van 25+ jaar geëxporteerd. Dit terwijl er in heel 2010 bijvoorbeeld slechts 3.081 oldtimers ons land verlieten.
Duitsland
"Mercedessen die 30 jaar en ouder zijn zien we ook weer teruggaan naar Duitsland", zegt Posthumus Meyjes. "Die auto's werden eerst massaal weggedaan in dat land omdat ze niet langer de mileuzones in mochten. Boven de dertig jaar mogen ze dat weer wel, dus worden ze weer teruggehaald." Ongeveer een kwart van de auto's waarover belasting moet worden betaald is een Mercedes. De Mercedes 190 is de meest voorkomende oldtimer in ons land, met 10.788 stuks. Daarvan hebben 7.287 een dieselmotor, waarover dus volledige wegenbelasting betaald zal moeten gaan worden in 2014.
en een normale T3 syncro? heb die nog een paarquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
sommige modellen zijn nooit leverbaar geweest in Amerika
importeren van klassiekers is verschrikkelijk moeilijk/duur dus dat zit ook in die prijzen
en Amerikanen zijn gewoon absurd in hun prijzen: een originele VW t3 westfalia syncro in goede staat gaat daar voor $60.000
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |