abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126358992
Niet echt maar was al van plan om hem weg te doen maar de verkoopprijs is zo schrikbarend nu en dan moet je maar net iemand vinden.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:57:08 #92
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126359643
Vertel mij wat.

Wil iets wegdoen voor iets moderners (al langer) maar het is lastig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_126359666
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vertel mij wat.

Wil iets wegdoen voor iets moderners (al langer) maar het is lastig.
wat heb je allemaal
pi_126362475
Kennen jullie die grap van Vrijstellingoldtimer al? Omdat die komende dinsdag nog lang niet op de 70.000 handtekeningen zitten zijn ze maar in de USA aan het bedelen om hun petitie te laten tekenen. :') Die hebben het dus echt niet begrepen: net alsof het kabinet door gaat hebben dat hier 60.000 mensen wonen met Amerikaans klinkende namen die allen toevallig oldtimer rijden. :X
pi_126362704
Allemaal John Doe's die hun handtekening zetten zeker :')
Facts don't care about your feelings
pi_126368329
En Joe Driver, en Jane Doe. :P
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:30:15 #97
53151 T42
Pinball Wizard
pi_126369864
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks. ;)
RDW
import/douane
kenteken platen
autobedrijf
APK

zit 21% op ;)

maar oude import auto's van 40+ kun je nog wel belasting vrij rijden...

al vind ik het 1 europa met 30jaar beter
pi_126370583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:30 schreef T42 het volgende:

[..]

RDW
import/douane
kenteken platen
autobedrijf
APK

zit 21% op ;)

maar oude import auto's van 40+ kun je nog wel belasting vrij rijden...

al vind ik het 1 europa met 30jaar beter
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:57:02 #99
53151 T42
Pinball Wizard
pi_126371136
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
klopt.
pi_126371214
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
Een dergelijke regeling waarbij import uitgesloten wordt is natuurlijk wel pure fiscale discriminatie. Daar zijn ze in Brussel ook niet echt fan van. Wellicht dat ze zich er daarom niet aan wagen.
pi_126372447
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
300? Maak daar maar gerust 120-130 Euro van: het importeren + allerlei RDW-leges kosten nog geen 100 Euro, dan APK regelen die ze zelf vaak doen (en dan is de vraag: hoe goed is dat gedaan?) en voor 15 Euro ex BTW de kentekenplaten scoren. Ik heb een flink aantal oldtimers geīmporteerd voor een bedrijf. Dat aantal kan eens gerust in hondertallen lopen. :+
  zondag 12 mei 2013 @ 08:50:59 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126376216
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij.
De EU zou dat verschil tussen auto's in verschillende landen eens moeten opheffen! Dat zou nou iets zijn waar de consument iets aan heeft, zodat je als je op de grens (of verderweg) woont aan beide kanten kan kijken voor een auto. Niks "import", gewoon een EU-auto op naam zetten en rijden! Heel vreemd dat de politici wel graag "alles samen willen", maar ook heel graag dat keiharde onderscheid tussen landen in stand willen houden.
censuur :O
pi_126376467
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De EU zou dat verschil tussen auto's in verschillende landen eens moeten opheffen! Dat zou nou iets zijn waar de consument iets aan heeft, zodat je als je op de grens (of verderweg) woont aan beide kanten kan kijken voor een auto. Niks "import", gewoon een EU-auto op naam zetten en rijden! Heel vreemd dat de politici wel graag "alles samen willen", maar ook heel graag dat keiharde onderscheid tussen landen in stand willen houden.
Dan moeten ze alles gelijktrekken. Bpm, houderschapbelasting, brandstofaccijns en belastingvrijstelling bij een bepaalde leeftijd. En als ze dat gaan doen komen we aan de staatsbegroting van alle Europese landen. Gaat niet gebeuren lijkt mij.
  zondag 12 mei 2013 @ 09:26:52 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_126376544
Gaat ook niet gebeuren.
Den Haag heeft met auto's maar 1 doel; belasten die hap.
In Berlijn denken ze daar anders over, oa. omdat er daaro miljoenen banen van de auto-industrie afhankelijk zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 mei 2013 @ 09:49:48 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126376854
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan moeten ze alles gelijktrekken. Bpm, houderschapbelasting, brandstofaccijns en belastingvrijstelling bij een bepaalde leeftijd. En als ze dat gaan doen komen we aan de staatsbegroting van alle Europese landen. Gaat niet gebeuren lijkt mij.
Er is een alternatief: stoppen met de lokale autoregistraties, zodat je als inwoner van een EU-land een auto uit een ander land kan rijden.
Maar gemak voor de burger is natuurlijk nooit het doel van de EU geweest.
censuur :O
  zondag 12 mei 2013 @ 10:37:14 #106
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126377626
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:26 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat ook niet gebeuren.
Den Haag heeft met auto's maar 1 doel; belasten die hap.
In Berlijn denken ze daar anders over, oa. omdat er daaro miljoenen banen van de auto-industrie afhankelijk zijn.
En dat is een heel interessant verschil.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_126441799
Nou, morgen is het zover. :+ Ik denk niet dat die moties van Bashir aangenomen zullen worden.

Het is echter wel de vraag of Weekers er na morgen nog zit. :+
pi_126469612
En is er al iets bekend?
History became legend, legend became myth.
pi_126470499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:29 schreef valek het volgende:
En is er al iets bekend?
Volgens mij komt het pas later op de dag aan de orde.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:50:20 #110
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126470592
Kut, dan ben ik weg.

Motie van wantrouwen jegens Weekers?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_126471150
Eerst worden de stemmingen gedaan, daarna het debat met/om Weekers. Dus die moties worden eerder behandeld dan Weekers weg is. :P Om 15.45 is dat debat, ervoor zijn de stemmingen (vanaf 14.00).
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:18:30 #112
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126471758
Dat hebben ze slim gepland.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_126480848
Beide moties zijn verworpen, dus de nieuwe oldtimerregeling zal zo gewoon blijven.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:54:35 #114
347415 r8v2
Relbie.
pi_126480958
Had niet anders verwacht.
pi_126481013
Idem, met alleen PvdA en VVD was er al een meerderheid die vķķr het voorstel van Weekers was, dus dat die moties van Bashir geen steun zouden krijgen kon je wel verwachten. :P
pi_126482787
van vandaag

http://www.rijksoverheid.(...)-voor-oldtimers.html

ze hebben dus wel door dat ongeregeld LPG vervuilender is dan benzine :o
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:43:15 #117
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_126483328
En over 10 jaar komen alle geëxporteerde stinkdiesels weer terug......
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_126483338
Vorig jaar 8500 betaald voor mijn Benz 500sel. Rijd naar mijn werk met die bak, maar haal niet meer dan 4500km per jaar. Zit ook lpg in. Gaat nu weg. Of naar de sloop, net wat de prijs van oud ijzer is.
History became legend, legend became myth.
pi_126483345
Deze kabinet moet zo snel mogelijk vallen en vervangen door echte fokker policus..
En dat klote plan verwijderen..
gewoon na 30 jaar MBR vrij klaar..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_126483421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:43 schreef valek het volgende:
Vorig jaar 8500 betaald voor mijn Benz 500sel. Rijd naar mijn werk met die bak, maar haal niet meer dan 4500km per jaar. Zit ook lpg in. Gaat nu weg. Of naar de sloop, net wat de prijs van oud ijzer is.
mafkees. lpg eruit, kwarttarief. sowieso, als die kar je 8500 euro waard is... waarom uberhaubt overwegen om hem te dumpen?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')