300? Maak daar maar gerust 120-130 Euro van: het importeren + allerlei RDW-leges kosten nog geen 100 Euro, dan APK regelen die ze zelf vaak doen (en dan is de vraag: hoe goed is dat gedaan?) en voor 15 Euro ex BTW de kentekenplaten scoren. Ik heb een flink aantal oldtimers geīmporteerd voor een bedrijf. Dat aantal kan eens gerust in hondertallen lopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
De EU zou dat verschil tussen auto's in verschillende landen eens moeten opheffen! Dat zou nou iets zijn waar de consument iets aan heeft, zodat je als je op de grens (of verderweg) woont aan beide kanten kan kijken voor een auto. Niks "import", gewoon een EU-auto op naam zetten en rijden! Heel vreemd dat de politici wel graag "alles samen willen", maar ook heel graag dat keiharde onderscheid tussen landen in stand willen houden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij.
Dan moeten ze alles gelijktrekken. Bpm, houderschapbelasting, brandstofaccijns en belastingvrijstelling bij een bepaalde leeftijd. En als ze dat gaan doen komen we aan de staatsbegroting van alle Europese landen. Gaat niet gebeuren lijkt mij.quote:Op zondag 12 mei 2013 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De EU zou dat verschil tussen auto's in verschillende landen eens moeten opheffen! Dat zou nou iets zijn waar de consument iets aan heeft, zodat je als je op de grens (of verderweg) woont aan beide kanten kan kijken voor een auto. Niks "import", gewoon een EU-auto op naam zetten en rijden! Heel vreemd dat de politici wel graag "alles samen willen", maar ook heel graag dat keiharde onderscheid tussen landen in stand willen houden.
Er is een alternatief: stoppen met de lokale autoregistraties, zodat je als inwoner van een EU-land een auto uit een ander land kan rijden.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan moeten ze alles gelijktrekken. Bpm, houderschapbelasting, brandstofaccijns en belastingvrijstelling bij een bepaalde leeftijd. En als ze dat gaan doen komen we aan de staatsbegroting van alle Europese landen. Gaat niet gebeuren lijkt mij.
En dat is een heel interessant verschil.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:26 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat ook niet gebeuren.
Den Haag heeft met auto's maar 1 doel; belasten die hap.
In Berlijn denken ze daar anders over, oa. omdat er daaro miljoenen banen van de auto-industrie afhankelijk zijn.
mafkees. lpg eruit, kwarttarief. sowieso, als die kar je 8500 euro waard is... waarom uberhaubt overwegen om hem te dumpen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:43 schreef valek het volgende:
Vorig jaar 8500 betaald voor mijn Benz 500sel. Rijd naar mijn werk met die bak, maar haal niet meer dan 4500km per jaar. Zit ook lpg in. Gaat nu weg. Of naar de sloop, net wat de prijs van oud ijzer is.
"Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud met benzinemotorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:31 schreef powerflux het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)-voor-oldtimers.html
ik heb een motor van 26 jaar oud, nu vrijgesteld nog. Vanaf 2014 zou ik max 30 E per kwartaal betalen, maar de belasting is 28 per kwartaal (volledige kosten). Komt hier nog een korting op of betaal ik nu gewoon mrb alsof ik een nieuwe motor rij? (Die dus ook 28 per kwartaal kost)?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud met benzinemotor
Voor deze oldtimers met benzinemotor betaalt u een aangepast tarief, met een maximum van ¤ 120 per jaar of ¤ 30 per kwartaal."
Ze zijn vergeten te vermelden waar ze dat "aangepast tarief" op baseren. Ik neem aan dat dat het kwarttarief is? Dan wordt een oldtimermotor toch nog leuk voor d'r bij, voor 3 tientjes per jaar plus 2 tientjes verzekering
"Voorwaarde is dat u in de maanden december, januari en februari niet met de oldtimer rijdt."
Dus als-ie op de openbare weg stilstaat is het wel goed?
die 28 euro is normaal tarief, dus je zou dan 7 euro per kwartaal moeten gaan betalen voor je motorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:09 schreef Skv het volgende:
[..]
ik heb een motor van 26 jaar oud, nu vrijgesteld nog. Vanaf 2014 zou ik max 30 E per kwartaal betalen, maar de belasting is 28 per kwartaal (volledige kosten). Komt hier nog een korting op of betaal ik nu gewoon mrb alsof ik een nieuwe motor rij? (Die dus ook 28 per kwartaal kost)?
Die wagen rijdt 1 op 5. Is niet te betalen met benzine. En de wagen is vorig jaar ook getaxeerd op 8500 euro.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:45 schreef powerflux het volgende:
[..]
mafkees. lpg eruit, kwarttarief. sowieso, als die kar je 8500 euro waard is... waarom uberhaubt overwegen om hem te dumpen?
nee, je betaalt dan gewoon 28/kwartaal. er is een maximum gesteld.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
die 28 euro is normaal tarief, dus je zou dan 7 euro per kwartaal moeten gaan betalen voor je motor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |