De schroot gaat natuurlijk als 1e de deur uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Hoe betrouwbaar is dit?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Op een Volvo forum had iemand naar het CDA gemaild om te vragen wat zij van de nieuwe regeling vonden. Aangezien het CDA tegen alles en iedereen aanschopt nu, hebben zij laten weten dat ze de moties van Bashir gaan steunen. Het CDA is er trouwens van overtuigd dat LPG nog steeds schoner is dan benzine, wat niet zo is.
Wel apart dat de CDA dit doet, aangezien het CDA in hun verkiezingsprogramma al uitgebreid zaten te opperen dat oldtimers gewoon volledige belasting moet gaan betalen. Ze doen een Wouter Bosje dus.
Valt heel erg tegen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Heel betrouwbaar, dit is het mailtje namelijk (is kennelijk naar meerdere mensen verzonden omdat Bashir in een algemene mail naar iedereen die hem gemaild had de mailadressen van alle woordvoerders van politieke partijen had gemeld):quote:
quote:Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.
De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van ¤120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.
Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.
Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.
Een vriendelijke groet,
Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA
Dat is een feit en heel eerlijk.quote:Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
Alsof elk motorblok een koprevisie nodig heeft met LPG.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:01 schreef daNpy het volgende:
Milieu, nobody gives a crap. Zelfs de overheid heeft er schijt aan.
Iedereen die op LPG rijdt heeft al uitgerekend hoeveel jaar hij moet rijden om een koprevisie "eruit te hebben". Met andere woorden; originaliteit of behoud van je motorblok doen er niet toe zolang de portemonnee maar gespaard wordt.
Ditquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik vind oude auto's persoonlijk vooral leuk en belangrijk vanwege de verwerpelijke consumptiemaatschappij op de automarkt.
Ik had LPG in mijn Ford F250 XLT Cobrajet 486 omdat op benzine inderdaad mijn leefmilieu in gevaar ging komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Alsof elk motorblok een koprevisie nodig heeft met LPG.
Wat betreft milieu; het is leuk meegenomen maar het percentage oldtimereigenaren dat een LPG-installatie heeft puur vanwege het milieu lijkt mij klein.
Dat is geen feit, en heel eerlijk is het niet: G1 gasinstallaties zijn vervuilender dan een oude auto op benzine te laten lopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is een feit en heel eerlijk.
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lrquote:
In de contreien waar ik zoek (Duits) valt het nog erg mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:12 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
was een maand geleden 3500
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
was 4500
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Was 3000 lagere boden worden ook overwogen
Die boys waren al naadje toen ze nog voornamelijk in Britse shit handelden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.hofman.nl/occasions/classics
zie die voorraadrip
Tja, die gaat een flinke klap maken. Gegokt en verloren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.hofman.nl/occasions/classics
zie die voorraadrip
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, die gaat een flinke klap maken. Gegokt en verloren.
Leuk om juist dit te lezen in een discussie over autohandelaren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.
des al niettemin is het waarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk om juist dit te lezen in een discussie over autohandelaren.
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.
er zijn genoeg bedrijven die bakken met geld verdienen en haast geen belasting betalen. neem shell. problem? misschien. hypocriet? zeker.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.
PTA goes politicsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
des al niettemin is het waar
overheid
We hebben toch 1 europa? Dus ze hebben ze daar al 25 jaar belasting betaaldquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.
Als je geen multinational bent kun je inderdaad niet verwachten dat de overheid rekening met je houdt als ondernemer.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.
het gebeurt niet nee. lobby is een bitch.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als je geen multinational bent kun je inderdaad niet verwachten dat de overheid rekening met je houdt als ondernemer.
Ja daag.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
We hebben toch 1 europa? Dus ze hebben ze daar al 25 jaar belasting betaald.
Die is wel heel goed trouwens. Niets zo vermoeiender dan het morele superioriteitsgevoel van veel politici.quote:
post een webcam dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep gewoon te boeken met mn 7 serie vandaag. 1 op 6 maar boeit ook niet. Iedereen van de weg rammen haha nu het nog kan
Ga je 'm weg doen dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik liep gewoon te boeken met mn 7 serie vandaag. 1 op 6 maar boeit ook niet. Iedereen van de weg rammen haha nu het nog kan
Zou wel zonde zijn natuurlijk, als zo'n auto dan ook in minder goede handen komtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Zit er wel aan te denken... maar ja misschien als ik een financiële meevaller krijg... Op zich valt kwarttarief nog wel mee maar heb eigenlijk al 2 auto's dus hij is een beetje overbodig geworden.
Is die ¤120,- per jaar dan echt doorslaggevend?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Zit er wel aan te denken... maar ja misschien als ik een financiële meevaller krijg... Op zich valt kwarttarief nog wel mee maar heb eigenlijk al 2 auto's dus hij is een beetje overbodig geworden.
wat heb je allemaalquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vertel mij wat.
Wil iets wegdoen voor iets moderners (al langer) maar het is lastig.
RDWquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:30 schreef T42 het volgende:
[..]
RDW
import/douane
kenteken platen
autobedrijf
APK
zit 21% op
maar oude import auto's van 40+ kun je nog wel belasting vrij rijden...
al vind ik het 1 europa met 30jaar beter
klopt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
Een dergelijke regeling waarbij import uitgesloten wordt is natuurlijk wel pure fiscale discriminatie. Daar zijn ze in Brussel ook niet echt fan van. Wellicht dat ze zich er daarom niet aan wagen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |