quote:Op donderdag 25 april 2013 09:22 schreef powerflux het volgende:
Verder met deeltje 9
-------------
Linkje naar de brief van Weekers van 24/04/2013
http://www.rijksoverheid.(...)g-mrb-oldtimers.html
Benzine en bouwjaar t/m 31 dec 1987? -> overgangsregeling met kwarttarief belasting tot 120,- en niet rijden in December, Januari en Februari. Volledige vrijstelling vanaf 40 jaar.
LPG en Diesel? Vrijstelling vanaf 40 jaar.
-------------
als ik hele jaar wil rijden heb ik ook auto's die wel 40+ zijn. (dus dat is het probleem niet. ik rij maar max 5000km in het jaar met alle 21 auto's samen)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je er niet mee mag rijden. Maar de vrijstelling is dus niet voor mensen zoals jij bedoeld en daarom zul je er straks geen gebruik meer van kunnen maken.
Maar waar erger je je nou precies aan? Dat de overheid voorschrijft wat je wel en niet met je auto mag doen? Dat is namelijk niet zo. Dat is alleen wanneer je van die vrijstelling gebruik wilt maken. Wil je je daar niet aan houden, dan kun je die auto's nog steeds wel gebruiken en bezitten, je moet dan alleen belasting gaan betalen.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:03 schreef powerflux het volgende:
ik vind het een prima regeling zo. alleen LPG zou wat minder mogen worden bestraft met een regeling vanaf 30 ofzo.
quote:Beschrijving
Mercedes-Benz 280 SEL-Klasse automaat BELASTINGVRIJ.!!
kan lpg tank,verdamper eruit,en meter enso,rij je op benzine voor 100 per jaar
Ex Ambasade Auto,mag wel weg moet niet wegg..!!!
of te ruil tegen andere auto,kleine mag ook met bijbetaling uw kant
waarom kleine auto met belasting of zonder,als je een ruime klasse auto kan rijden voor het zelfde geld.. en luxer ook waar iedereen om kijkt en blijft kijken + veel complimenten en intresses voor deze
Kilometerstand: 200.000 km
Brandstof: Gas/benzine
Bouwjaar: 07-05-1981
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart
Motorinhoud: 2.800 cc
Vermogen: 136 kW (185 pk)
Aantal cilinders: 6
Gewicht: 1.828
Motorrijtuigenbelasting: geen!
APK: gekeurd tot 18-10-2013
goed onderhouden motor
waaronder nieuwe olie filter+ valvoline olie die 100.000 km mee kan
Nieuwe bougies
gas af laten stellen bij gasboer
dus rijd super op benzine en op gas
en betrouwbaar voor lange afstanden,1 dag 1100 km doorgereden probleemloos
auto loopt niet warm tijdens stilstaan..!! kwestie van nieuwe thermostaat
Opties en accessoires:
Airco ( moet nieuwe vloeistof in) werkt wel
achterruitverwarming
APK
armsteun voor en achter
grijs leer bekleding
bumpers mat zwart kleur
chrome wielkast randen
cd-speler
elektrische ramen voor
getint glas
getint achterlichten
getint voor knipperlichten
hoofdsteunen voor en achter
lichtmetalen velgen (Amg Look) Mat zwart met chrome rand 17 inc.
Elec schuifdak,werkt ook
stuurbekrachtiging
toerenteller
eco meter
zeer nette auto
Wat te gebeuren:
klein laswerk,niks ernstigs bekijk fotos,voor de rest hard,niet rot of scheve chassie wat meeste lange model mercedesen wel eens hebben
dak lekt,moet nieuwe rubber op,auto is vochtvrij,elke regen dicht geplakt met tape
lak niet super gespoten met paar kleine bubbels,de achterklep en dak is nog orginele zwarte kleur
links achter niet netjes afgewerkt
stuurbekrachteging doet beetje moeilijk als ik na rechts stuur
zat weinig olie in heb bijgevult,maar niet ontlucht..!! links totaal geen probleem als je stilstaat.rijdent merk je niks
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)art-uniek-kanon.html
ah het is geen diesel maar 1 waarom deze wet is gewijzigd
[ afbeelding ]
[..]
quote:zeer nette auto
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)art-uniek-kanon.html
ah het is geen diesel maar 1 waarom deze wet is gewijzigd
[ afbeelding ]
[..]
quote:waarom kleine auto met belasting of zonder,als je een ruime klasse auto kan rijden voor het zelfde geld.. en luxer ook waar iedereen om kijkt en blijft kijken + veel complimenten en intresses voor deze
het dak was lek maar hij is niet nat van binnen omdat elke keer als het regende hij het lek afplakte met tape. nee het is echt een bak die niet oldtimer waardig isquote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Valt toch wel mee, met een beetje normale velgen eronder en zonder die domme smokes is dat gewoon een nette wagen. Maar toch vond ik de 7-serie uit die tijd mooier
[ afbeelding ]
ik vind een knappe E30 als ze inderdaad niet massaal vanwege 1 of andere regeling rondrijden ook oogwaardig hoorquote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Valt toch wel mee, met een beetje normale velgen eronder en zonder die domme smokes is dat gewoon een nette wagen. Maar toch vond ik de 7-serie uit die tijd mooier
[ afbeelding ]
Dan toch liever een vroeger model, die hebben een veel mooiere neus.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Valt toch wel mee, met een beetje normale velgen eronder en zonder die domme smokes is dat gewoon een nette wagen. Maar toch vond ik de 7-serie uit die tijd mooier
[ afbeelding ]
2500 uit 1971. Dus één met de nieuwere achterlichten, zeg maar.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja je kan altijd pech hebben, maar niks verslaat een E3 natuurlijkwelk type had je vader?
oh, dat weet ik wel. even de discussie op gang houden he?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]lpg 3 is schoon, wat jij in je oldtimer mikt maakt hem echt niet een stuk schoner dan op benzine.
500,- geboden. Hoeft niet verzonden, ik kom hem ophalen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:49 schreef Pap89 het volgende:
Iemand een oude Chevrolet 6.2 4x4 diesel kopen?
2 jaar geleden gekocht voor 7-8k, nu mag die weg voor minder dan de helft!
(bang dat het zelfs in onderdelen/schroot wordt)
Praise the Government!
Ik vind het wel opvallend als je over de hele linie kijkt er nog erg veel MP advertenties zijn waarvan volgens mij de prijs vrijwel niet is aangepast. Zo'n 944 is idd wel erg leuk.quote:Op zondag 5 mei 2013 04:55 schreef einszweiachtung het volgende:
Heb verhalen gehoord over Porsches 944 voor spotprijzen vanwege de nieuwe belastingmaatregelen
Tja in theorie is er nog niks veranderd. Ik zie ook nog steeds hoge prijzen.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:19 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend als je over de hele linie kijkt er nog erg veel MP advertenties zijn waarvan volgens mij de prijs vrijwel niet is aangepast. Zo'n 944 is idd wel erg leuk.
Als je wilt kun je zo weer terugbouwen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:30 schreef Bart-Willem het volgende:
Nee, het is zoals r8v2 zegt. Da's het enige wat de RDW goedkeurt, anders kan je namelijk erg makkelijk de boel terugbouwen en illegaal rondrijden.
Volgens mij is dat niet waar. Anders had het wel in het voorstel van Weekers gestaan. Daar wordt immers de wetswijziging van gemaakt.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:44 schreef CafeRoker het volgende:
Ik hoorde vandaag op een oldtimermeeting een handelaar bij hoog en bij laag beweren dat het kwarttarief ook voor grijs kenteken diesels tussen de 26 en de 40 zou gelden, ook voor particulieren.
Dat is toch je reinste flauwekul nietwaar? In het definitieve plan kon ik het niet terugvinden, maar is het ooit eerder als een optie genoemd?
Wat formuleer je het weer tactvol.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:49 schreef ColtZ40 het volgende:
Dat lijkt mij flauwekul. Dan kan je nog met een oude stinkbak dieselen voor 120 euro per jaar.
Ik ben er oprecht blij mee dat ik die oude stinkdiesels straks niet meer tegenkom voor mij op de weg.quote:
Ah oke.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik ben er oprecht blij mee dat ik die oude stinkdiesels straks niet meer tegenkom voor mij op de weg.
Zal vast een handelaar zijn die veel grijze kenteken-diesels heeft staan.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:44 schreef CafeRoker het volgende:
Ik hoorde vandaag op een oldtimermeeting een handelaar bij hoog en bij laag beweren dat het kwarttarief ook voor grijs kenteken diesels tussen de 26 en de 40 zou gelden, ook voor particulieren.
Dat is toch je reinste flauwekul nietwaar? In het definitieve plan kon ik het niet terugvinden, maar is het ooit eerder als een optie genoemd?
Bestaat nog wel! Alleen is het tarief hetzelfde als geel kenteken alleen zonder de provinciale opcenten.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Grijze kentekens betalen sowieso ongeveer een kwarttarief, voor m'n gevoel zelfs nog iets lager. Grijs kenteken voor particulieren bestaat niet meer.
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mijquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:33 schreef powerflux het volgende:
Dinsdag zullen we het weten. De benzen staan hier nog steeds in de straat..
De schroot gaat natuurlijk als 1e de deur uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Hoe betrouwbaar is dit?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Op een Volvo forum had iemand naar het CDA gemaild om te vragen wat zij van de nieuwe regeling vonden. Aangezien het CDA tegen alles en iedereen aanschopt nu, hebben zij laten weten dat ze de moties van Bashir gaan steunen. Het CDA is er trouwens van overtuigd dat LPG nog steeds schoner is dan benzine, wat niet zo is.
Wel apart dat de CDA dit doet, aangezien het CDA in hun verkiezingsprogramma al uitgebreid zaten te opperen dat oldtimers gewoon volledige belasting moet gaan betalen. Ze doen een Wouter Bosje dus.
Valt heel erg tegen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Heel betrouwbaar, dit is het mailtje namelijk (is kennelijk naar meerdere mensen verzonden omdat Bashir in een algemene mail naar iedereen die hem gemaild had de mailadressen van alle woordvoerders van politieke partijen had gemeld):quote:
quote:Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.
De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van ¤120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.
Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.
Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.
Een vriendelijke groet,
Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA
Dat is een feit en heel eerlijk.quote:Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
Alsof elk motorblok een koprevisie nodig heeft met LPG.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:01 schreef daNpy het volgende:
Milieu, nobody gives a crap. Zelfs de overheid heeft er schijt aan.
Iedereen die op LPG rijdt heeft al uitgerekend hoeveel jaar hij moet rijden om een koprevisie "eruit te hebben". Met andere woorden; originaliteit of behoud van je motorblok doen er niet toe zolang de portemonnee maar gespaard wordt.
Ditquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik vind oude auto's persoonlijk vooral leuk en belangrijk vanwege de verwerpelijke consumptiemaatschappij op de automarkt.
Ik had LPG in mijn Ford F250 XLT Cobrajet 486 omdat op benzine inderdaad mijn leefmilieu in gevaar ging komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Alsof elk motorblok een koprevisie nodig heeft met LPG.
Wat betreft milieu; het is leuk meegenomen maar het percentage oldtimereigenaren dat een LPG-installatie heeft puur vanwege het milieu lijkt mij klein.
Dat is geen feit, en heel eerlijk is het niet: G1 gasinstallaties zijn vervuilender dan een oude auto op benzine te laten lopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is een feit en heel eerlijk.
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lrquote:
In de contreien waar ik zoek (Duits) valt het nog erg mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:12 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
was een maand geleden 3500
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
was 4500
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Was 3000 lagere boden worden ook overwogen
Die boys waren al naadje toen ze nog voornamelijk in Britse shit handelden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.hofman.nl/occasions/classics
zie die voorraadrip
Tja, die gaat een flinke klap maken. Gegokt en verloren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.hofman.nl/occasions/classics
zie die voorraadrip
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, die gaat een flinke klap maken. Gegokt en verloren.
Leuk om juist dit te lezen in een discussie over autohandelaren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.
des al niettemin is het waarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk om juist dit te lezen in een discussie over autohandelaren.
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets zo onbetrouwbaar als de overheid.
er zijn genoeg bedrijven die bakken met geld verdienen en haast geen belasting betalen. neem shell. problem? misschien. hypocriet? zeker.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks.
PTA goes politicsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
des al niettemin is het waar
overheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |