Caravanstalling kost je rond de 100 tot 150 euro per jaar, op zich valt dat toch mee?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
die controle in de wintermaanden is een gedrocht, dit leidt tot een hoge administratieve last en controles. verder kunnen mensen die geen stalling of garage hebben nu niet goedkoop een oldtimer rijden, dat is gewoon pure discriminatie , er is geen enkele reden voor die winterstop. Financieel en milieutechnisch levert het niets op. Verder gaat het over benzineauto;s dus veelrijders zitten hier toch niet tussen. die kopen gewoon een diesel of LPG wagen van 40 jaar oud.
maar waarom nu zo;n rare regeling, je wilt regels toch simpel houden? Een overgangsregeling is beter dan niets, maar die drie maanden verplichte stalling slaat weer helemaal nergens op. waarom mag ik in de winter niet met een oldtimer rijden zonder extra aangeslagen te worden. Ook een beetje jammer dat het weer niet geldt voor LPG en diesel, je mooie amerikaanse F150 met dubbel gaskanon wordt onbetaalbaar zo. Het levert ook voor miemand iets op.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Caravanstalling kost je rond de 100 tot 150 euro per jaar, op zich valt dat toch mee?
Ik hik inderdaad ook tegen die 3 maanden...quote:Op donderdag 25 april 2013 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
maar waarom nu zo;n rare regeling, je wilt regels toch simpel houden? Een overgangsregeling is beter dan niets, maar die drie maanden verplichte stalling slaat weer helemaal nergens op. waarom mag ik in de winter niet met een oldtimer rijden zonder extra aangeslagen te worden. Ook een beetje jammer dat het weer niet geldt voor LPG en diesel, je mooie amerikaanse F150 met dubbel gaskanon wordt onbetaalbaar zo. Het levert ook voor miemand iets op.
Juist door die rare regeling maak je dagelijks gebruik 'onmogelijk'. Met de gedachte dat de 'liefhebber' de auto toch al wel laat staan in de wintermaanden. Zo kan de liefhebber nog gewoon oldtimer rijden voor een schappelijk bedrag per jaar (voor mij ¤ 76,- ) en zo ontmoedig je de mensen die de auto voor dagelijks gebruik gebruiken.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
maar waarom nu zo;n rare regeling, je wilt regels toch simpel houden? Een overgangsregeling is beter dan niets, maar die drie maanden verplichte stalling slaat weer helemaal nergens op. waarom mag ik in de winter niet met een oldtimer rijden zonder extra aangeslagen te worden. Ook een beetje jammer dat het weer niet geldt voor LPG en diesel, je mooie amerikaanse F150 met dubbel gaskanon wordt onbetaalbaar zo. Het levert ook voor miemand iets op.
mensen met een garage kunnen nog steeds de oldtimer voor dagelijks gebruik handhaven. Je koopt gewoon een grote amerikaan op LPG uit 1973,quote:Op donderdag 25 april 2013 10:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Juist door die rare regeling maak je dagelijks gebruik 'onmogelijk'. Met de gedachte dat de 'liefhebber' de auto toch al wel laat staan in de wintermaanden. Zo kan de liefhebber nog gewoon oldtimer rijden voor een schappelijk bedrag per jaar (voor mij ¤ 76,- ) en zo ontmoedig je de mensen die de auto voor dagelijks gebruik gebruiken.
diesel en lpg niet en die drie maanden verplicht in de garage haken de meesten wel af. maargoed dat zal ook wel de bedoeling zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:02 schreef SilentChaos het volgende:
Bovendien als je het stuk leest, is het een OVERGANGSREGELING, dus 1987 en ouder komt in aanmerking voor het kwarttarief, 1988 en later komt dit NOOIT...
Gelukkig is m'n auto uit 1987 al gejat, maar anders was'ie flink meer waard geworden
Denk dat dat wel los zal lopen... Die markt blijft toch wel "wat de gek er voor geeft" en bovendien gaat niemand zoiets dagelijks rijden over het algemeen.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat dacht je van deze
http://www.autotrader.nl/(...)jaar-tot-1974#foto-1
[ afbeelding ]
dit soort autos gaan flink in prijs stijgen
Helaas zorgt het er ook voor dat er in de toekomst minder auto's oldtimer zullen worden.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Juist door die rare regeling maak je dagelijks gebruik 'onmogelijk'. Met de gedachte dat de 'liefhebber' de auto toch al wel laat staan in de wintermaanden. Zo kan de liefhebber nog gewoon oldtimer rijden voor een schappelijk bedrag per jaar (voor mij ¤ 76,- ) en zo ontmoedig je de mensen die de auto voor dagelijks gebruik gebruiken.
Nee manquote:Op donderdag 25 april 2013 10:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat dacht je van deze
http://www.autotrader.nl/(...)jaar-tot-1974#foto-1
[ afbeelding ]
dit soort autos gaan flink in prijs stijgen
Als ze de 40 jaar al niet kunnen halen, zijn ze het ook niet waardquote:Op donderdag 25 april 2013 10:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Helaas zorgt het er ook voor dat er in de toekomst minder auto's oldtimer zullen worden.
Niet iedereen heeft voldoende stallingsruimte om er mooi spul in te zetten. Leuke auto's die duur in belasting zijn, zullen nu eerder op de sloop verdwijnen dan wanneer ze relatief snel belastingvrij worden.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:49 schreef BroesWillems het volgende:
Als ze de 40 jaar al niet kunnen halen, zijn ze het ook niet waard
Dat er iets zou veranderen was toch al duidelijk?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft voldoende stallingsruimte om er mooi spul in te zetten. Leuke auto's die duur in belasting zijn, zullen nu eerder op de sloop verdwijnen dan wanneer ze relatief snel belastingvrij worden.
vraag ik me nu ook af...quote:Op donderdag 25 april 2013 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach, een 180D of 190D zal je nu voor een prikke op de kop kunnen tikken, maakt het nog wel een beetje goed als je er echt veel mee rijdt. Blijven betrouwbare auto's.
Maar begrijp ik het nu goed, want er staat dus kwarttarief en niet rijden in de winter. Moet de auto dan geschorst worden in de winter? Dus mag niet op de openbare weg staan? Maar je betaalt dan ook geen wegenbelasting over die maanden...
jah als ze nu straks niet ineens vol zitten. of ineens VEUL duurder worden (vraag en aanbod)quote:Op donderdag 25 april 2013 09:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Caravanstalling kost je rond de 100 tot 150 euro per jaar, op zich valt dat toch mee?
Wat denk je van mensen die trouwerijen/gala's rijden enzo...quote:Op donderdag 25 april 2013 12:04 schreef T42 het volgende:
[..]
vraag ik me nu ook af...
en als je ook in de wintermaanden auto meetings hebt?
heb er zo al 3.
jup die ook..quote:Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen die trouwerijen/gala's rijden enzo...
dat is werk, geen liefhebbende hobbyistquote:Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen die trouwerijen/gala's rijden enzo...
Als ik een trouwerij/gala rij dan is dat puur hobby. Hooguit krijg ik mijn brandstofkosten vergoed en/of wat lekkers voor de inwendige mens tijdens het wachten. Maar meer ook echt niet.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is werk, geen liefhebbende hobbyist
Nee? Mag je je auto helemaal niet in de tuin zetten of alleen geen volwaardige oprit maken?quote:
voor de oprit heb je een vergunning nodigquote:Op donderdag 25 april 2013 12:37 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Nee? Mag je je auto helemaal niet in de tuin zetten of alleen geen volwaardige oprit maken?
zow ik kan heel jaar leven op die punt taart en 2 tientjes voor de brandstof....quote:Op donderdag 25 april 2013 12:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is werk, geen liefhebbende hobbyist
let er wel op dat de auto echt geen mm op/boven de stoep/openbare weg mag staanquote:Op donderdag 25 april 2013 12:46 schreef Kentoet het volgende:
Ik ga het gewoon proberen als ik mijn auto 3 maanden moet schorsen. Geen echte oprit, maar alleen hekje weghalen en de auto erin.
Dat de buren het minder vinden kan ik me wel iets bij voorstellen.
dan krijg je kippenschuren zonder verzekeringquote:Op donderdag 25 april 2013 12:32 schreef Leipo666 het volgende:
caravanstalling mogen ook geen auto's stallen: hun brandverzekering en/of vergunningen staan dat niet toe
(daar lopen erg veel camper eigenaren tegenaan)
Niet eens in zicht toch?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
let er wel op dat de auto echt geen mm op/boven de stoep/openbare weg mag staan
zicht mag wel, als het maar duidelijk zichtbaar is dat hij op prive-terrein staat en niet op de openbare wegquote:Op donderdag 25 april 2013 14:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Niet eens in zicht toch?
Impat...quote:Op donderdag 25 april 2013 13:57 schreef Dingest het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr
quote:MENSEN KOM IN OPSTAND.....
DE KRANT SCHRIJFT -DE KOGEL IS DOOR DE KERK;; ER ZIJN NOG MEER DIE DIT VERDIENEN,
U WEET ZELF WEL WIE................................................
Wel netjes nog zijn linkje erbij gezetquote:Op donderdag 25 april 2013 14:33 schreef Prowl het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)de-opgeschreven.html
[..]
ook handigquote:Het is niet mogelijk om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsing als het kwarttarief.
ik zie net de chassis nummers van kevers van voor 1974 in prijs omhoog gaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:05 schreef powerflux het volgende:
Zag vanmiddag al de eerste '73er met 'ook in 2014 belastingvrij!'
Auto met enige regelmaat aan/van je vrouw/vader/buurman (ver)kopen.quote:
daar heb je de 1/3 regeling toch voor?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:16 schreef T42 het volgende:
[..]
ik zie net de chassis nummers van kevers van voor 1974 in prijs omhoog gaan.
dus omkatten word nog groter zal bij landrover ook niet anders zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |