Ik vind het wel opvallend als je over de hele linie kijkt er nog erg veel MP advertenties zijn waarvan volgens mij de prijs vrijwel niet is aangepast. Zo'n 944 is idd wel erg leuk.quote:Op zondag 5 mei 2013 04:55 schreef einszweiachtung het volgende:
Heb verhalen gehoord over Porsches 944 voor spotprijzen vanwege de nieuwe belastingmaatregelen
Tja in theorie is er nog niks veranderd. Ik zie ook nog steeds hoge prijzen.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:19 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend als je over de hele linie kijkt er nog erg veel MP advertenties zijn waarvan volgens mij de prijs vrijwel niet is aangepast. Zo'n 944 is idd wel erg leuk.
Als je wilt kun je zo weer terugbouwen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:30 schreef Bart-Willem het volgende:
Nee, het is zoals r8v2 zegt. Da's het enige wat de RDW goedkeurt, anders kan je namelijk erg makkelijk de boel terugbouwen en illegaal rondrijden.
Volgens mij is dat niet waar. Anders had het wel in het voorstel van Weekers gestaan. Daar wordt immers de wetswijziging van gemaakt.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:44 schreef CafeRoker het volgende:
Ik hoorde vandaag op een oldtimermeeting een handelaar bij hoog en bij laag beweren dat het kwarttarief ook voor grijs kenteken diesels tussen de 26 en de 40 zou gelden, ook voor particulieren.
Dat is toch je reinste flauwekul nietwaar? In het definitieve plan kon ik het niet terugvinden, maar is het ooit eerder als een optie genoemd?
Wat formuleer je het weer tactvol.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:49 schreef ColtZ40 het volgende:
Dat lijkt mij flauwekul. Dan kan je nog met een oude stinkbak dieselen voor 120 euro per jaar.
Ik ben er oprecht blij mee dat ik die oude stinkdiesels straks niet meer tegenkom voor mij op de weg.quote:
Ah oke.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik ben er oprecht blij mee dat ik die oude stinkdiesels straks niet meer tegenkom voor mij op de weg.
Zal vast een handelaar zijn die veel grijze kenteken-diesels heeft staan.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:44 schreef CafeRoker het volgende:
Ik hoorde vandaag op een oldtimermeeting een handelaar bij hoog en bij laag beweren dat het kwarttarief ook voor grijs kenteken diesels tussen de 26 en de 40 zou gelden, ook voor particulieren.
Dat is toch je reinste flauwekul nietwaar? In het definitieve plan kon ik het niet terugvinden, maar is het ooit eerder als een optie genoemd?
Bestaat nog wel! Alleen is het tarief hetzelfde als geel kenteken alleen zonder de provinciale opcenten.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Grijze kentekens betalen sowieso ongeveer een kwarttarief, voor m'n gevoel zelfs nog iets lager. Grijs kenteken voor particulieren bestaat niet meer.
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mijquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:33 schreef powerflux het volgende:
Dinsdag zullen we het weten. De benzen staan hier nog steeds in de straat..
De schroot gaat natuurlijk als 1e de deur uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Hoe betrouwbaar is dit?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Op een Volvo forum had iemand naar het CDA gemaild om te vragen wat zij van de nieuwe regeling vonden. Aangezien het CDA tegen alles en iedereen aanschopt nu, hebben zij laten weten dat ze de moties van Bashir gaan steunen. Het CDA is er trouwens van overtuigd dat LPG nog steeds schoner is dan benzine, wat niet zo is.
Wel apart dat de CDA dit doet, aangezien het CDA in hun verkiezingsprogramma al uitgebreid zaten te opperen dat oldtimers gewoon volledige belasting moet gaan betalen. Ze doen een Wouter Bosje dus.
Valt heel erg tegen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij
Heel betrouwbaar, dit is het mailtje namelijk (is kennelijk naar meerdere mensen verzonden omdat Bashir in een algemene mail naar iedereen die hem gemaild had de mailadressen van alle woordvoerders van politieke partijen had gemeld):quote:
quote:Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.
De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van ¤120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.
Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.
Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.
Een vriendelijke groet,
Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA
Dat is een feit en heel eerlijk.quote:Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |