SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Enkele afgeronde projecten van het vorige topic ..
HarrrrieH op de yogamat
trovey's pothanger
Whoopdidooh's vijfling
Lijnloos's vliegtuig
Hook on
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Mijn vriend heeft een blockbord gemaakt: Stuk MDF laten zagen bij de bouwmarkt, stuk schuim gekocht op de markt en daar dezelfde maat uit gesneden.Schuim op het MDF leggen, daar een stuk stof overheen dat ongeveer 20 cm breder is aan alle kanten. Naar achteren wegvouwen en dan met het nietapparaat vastmaken (gewoon een opengeklapte kantoornietmachine). Werkt als een treinquote:
hij staat gewoon rechtop naast de wasmachine bij mijquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:39 schreef miss_sly het volgende:
Dat klinkt heel ideaal, maar daar heb ik voorlopig nog geen plek voor
Ja, maar ik woon dadelijk op 75 m2 met man en kind en twee katten, met wel bijna voldoende spullen voor een eengezinswoning. Dus vol genoeg, voorlopigquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:51 schreef B.ertha het volgende:
[..]
hij staat gewoon rechtop naast de wasmachine bij mijis maar 4cm dik hè
wensen blijven altijd tochquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar ik woon dadelijk op 75 m2 met man en kind en twee katten, met wel bijna voldoende spullen voor een eengezinswoning. Dus vol genoeg, voorlopig
Ooh, wij gaan volgend jaar naar een eengezinswoning met zolder, en dan kan ik zo'n ding wel kwijt! Het is een jaartje wachten tot ons huis klaar isquote:
quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ooh, wij gaan volgend jaar naar een eengezinswoning met zolder, en dan kan ik zo'n ding wel kwijt! Het is een jaartje wachten tot ons huis klaar is
Hoe het gaat worden, weet ik nog niet, maar op de zolder krijg ik een prachtige hobbyhoekquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:26 schreef CREADO het volgende:
[..]![]()
komt er dan ook een ikea expedit kast in zeker
Ha ja!quote:
Op het logeerbed of op de slaapkamervloerbedekking.quote:
En hoe doe je dat dan op de vloer?quote:
Dat waren mijn speldjes en ik heb dit patroon gebruikt; http://www.echtstudio.nl/bloem-hakenquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:17 schreef Koningin het volgende:
In het vorige topic stonden leuke haarspeldjes.
Waar kan ik iets van een patroon ofzo vinden??
Gewoon met spelden! Gaat niet met een tegelvloer natuurlijk, maar met vloerbedekking geen probleem hoor.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:15 schreef Nanuke het volgende:
[..]
En hoe doe je dat dan op de vloer?Bij alle andere suggesties hier kan ik me wat voorstellen, maar op de vloer lijkt me best wel lastig vastzetten.
Wat slim! Dank voor het uitzoeken, Sherlock!quote:Op maandag 29 april 2013 19:51 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
De vertalingen die ik bekeken heb, geven aan dat je na die ene ronde telkens vasten moet haken. Het originele patroon echter niet. Deze geeft wel aan dat stokjes gehaakt moeten worden (st) en geen vasten (fm)...
Op ravelry zie ik dat de meesten wel vasten gedaan hebben. De band is daardoor vaak veel korter. Ik denk dus dat jij gelijk hebt met de stokjes. Dus 5-6 toeren met stokjes haken.
Ah, vloerbedekking. Daar had ik helemaal niet aan gedacht.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:24 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Gewoon met spelden! Gaat niet met een tegelvloer natuurlijk, maar met vloerbedekking geen probleem hoor.
Ik span niets.quote:
Het instagramfiltertje doet het hem! Patroon van Attic24, vertaald door Charami.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:26 schreef CREADO het volgende:
[..]![]()
komt er dan ook een ikea expedit kast in zeker
Ohh voor ik jhet vergeet wil i nog even zeggen dat er weer super hard is gewerkt! wat een leuk dingen weer! En wat een originele pothangerHeb hem gepint hoor..
En Arual krijg bijna pijn in mijn ogen van de kleuren van de ripple deken GAAF! welke patroon heb jij gebruikt?
Op deze manier,ff linkje want zit op de tab bethsco.blogspot.nl/2011/11/amigurumi-how-to-sew-together.htmlquote:Op woensdag 1 mei 2013 18:06 schreef -Spring het volgende:
Mooi, Whoop. Wat zet jij de hoofdjes ontzettend netjes vast, zeg!
Had jij nog interesse in dat patroontje of niet? Omdat je toen ook aangaf iets voor mij te hebben. Prima als het niet nodig is hoor natuurlijkquote:Op woensdag 1 mei 2013 18:06 schreef -Spring het volgende:
Mooi, Whoop. Wat zet jij de hoofdjes ontzettend netjes vast, zeg!
Oh die ga ik straks ff bekijken.. Vanavond zebra in elkaar en beginnen aan een uiltje <3 dit keer roze!quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Op deze manier,ff linkje want zit op de tab bethsco.blogspot.nl/2011/11/amigurumi-how-to-sew-together.html
Dus niet alleen t lusjes, maar van rechts naar links.
Zitten ze ook een stuk minder wiebelig.
Deze is met een dicht lijfje, maar als ze op elkaar aansluiten doe je net als bij t hoofd.
Ik weet niet wat ik wil maken, heel vervelend.
Ja! Maar kon zowel thuis als op m'n werk niet scannen. Alle printers zijn vervangen. Zal morgen kijken of het lukt!quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:39 schreef dapmar het volgende:
[..]
Had jij nog interesse in dat patroontje of niet? Omdat je toen ook aangaf iets voor mij te hebben. Prima als het niet nodig is hoor natuurlijkmaar dan weet ik het
Thanx, hoe heb je die bloemen op de speldjes vast gezet?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:16 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Dat waren mijn speldjes en ik heb dit patroon gebruikt; http://www.echtstudio.nl/bloem-haken
Bison secondelijm!quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Thanx, hoe heb je die bloemen op de speldjes vast gezet?
Waarschijnlijk haak je gewoon zo netjes dat het niet nodig is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:37 schreef trovey het volgende:
Leuke beestjes en roos.Ben ik nou de enige die niet blockt?
Dat hoop ik maar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:48 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk haak je gewoon zo netjes dat het niet nodig is.
Haak gewoon in een spiraal (dus doorhaken en markeren)quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:22 schreef HarrrrieH het volgende:
uhm, hier even een vraag.
Ben begonnen met de rammelaar. Ik heb nu de magic cirkel gemaakt met 6 vaste. Sluiten met een halve vaste. Nou dit is gelukt.
Nu ronde 2. 2 vaste in iedere vaste, dus dat je op 16 uitkomt. Moet je gewoon doorhaken? Of moet je eerst een losse doen voor de hoogte en dan pas verder en steeds sluiten met een hv? Of ga je steeds door?
quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:36 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik sluit de cirkel nooit met een halve vast maar ga altijd gelijk door met twee vasten in de eerste vaste van de magic circle.
Ik ook iddquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:36 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik sluit de cirkel nooit met een halve vast maar ga altijd gelijk door met twee vasten in de eerste vaste van de magic circle.
van 6 naar 16 is meer dan verdubbelen hoor! Maar wat jij vraagt is volgens mij afhankelijk van het te maken voorwerp, of van wat je zelf wilt. Het kan allebei. Als je geen zichtbare 'naad' wil, moet je 'gewoon' spiraalsgewijs doorhaken. wel zelf even goed bijhouden waar het begin van je ronde is, anders raak je snel de tel kwijt. Dat kun je bijvoorbeeld doen door een ander kleur draad door 't haakwerk te steken op de hoogte van de eerste steek uit de toer.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:22 schreef HarrrrieH het volgende:
uhm, hier even een vraag.
Ben begonnen met de rammelaar. Ik heb nu de magic cirkel gemaakt met 6 vaste. Sluiten met een halve vaste. Nou dit is gelukt.
Nu ronde 2. 2 vaste in iedere vaste, dus dat je op 16 uitkomt. Moet je gewoon doorhaken? Of moet je eerst een losse doen voor de hoogte en dan pas verder en steeds sluiten met een hv? Of ga je steeds door?
TROVEY ik ben verliefdquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:08 schreef trovey het volgende:
1e serie pothangers voor het balkon is af.
[ afbeelding ]
En er hangt er natuurlijk eentje scheef, even aanpassen.![]()
Nu nog iets in elkaar fabriceren zodat ik mijn potten met munt ook mooi kan ophangen i.p.v. dat ze plek opeisen op de spaarzaam aanwezig grond.
maak je toch gewoon weer nieuwequote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef -Spring het volgende:
Wat onwijs leuk, Trovey!
Ik zou ze best voor buiten in de tuin willen, maar daar wordt het garen niet mooier op natuurlijk. Zou je het met iets vuilafstotends kunnen impregneren?
nee, die ene v is eenmalig, daarna doe je de herhalingen tussen de sterrtjes tot het einde van je toerquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:01 schreef HarrrrieH het volgende:
Ben ik weer....![]()
Ronde 4: 1v, *2v in de volgende v, 2v*. Herhaal van * tot * tot het einde van de toer en eindig met 1v (=24v)
Vorige toer was 18v.
Betekent dit gewoon 1 vaste in de een en 2 vaste in de volgende? Of is dat te simpel??
Maar dan verdubbeld het toch?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, die ene v is eenmalig, daarna doe je de herhalingen tussen de sterrtjes tot het einde van je toer
Volgens mij heb je hem nu goed, alleen moet je die eerste vaste niet mee tellen tussen de *quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:06 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Maar dan verdubbeld het toch?
Volgens het patroon is toer 1= 6v, 2=12v, 3=18 en 4=24
Dus van de 3e naar de 4e komen er maar 6 bij....
Oooh of wordt het vaste, vaste meerderen, vaste, vaste, vaste meerderen enz
Ik doe dat ook niet. Mijn pineapple sjaal bijvoorbeeld gewoon gewassen en op het wasrek gehangen, vond ik goed genoegquote:
Leuke trui!quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:00 schreef Kaatjeka het volgende:
ik vind het iedere keer weer leuk om te zien wat jullie allemaal fabriceren en lees daarom ook trouw alles mee. mijn smashboekje staat helemaal vol van fotootjes van ideetjes die ik hier op doe.
mijn dank daar voor![]()
![]()
ik ben begonnen met een truitje van granny squares maar dat gaat niet zo snel. (heb pas 2 rijen)
dit moet het worden:
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een vraag. Een heel aantal toppics geleden heeft iemand een keer een filmpje gepost over het haken van een stokje in plaats van keerlossen. Weet iemand die nog te vinden? Ik kan het niet meer vinden en wil het graag uitproberen.
echt vind ze zo leuk, zonde voor je balkon lekker in de huiskamerquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:08 schreef trovey het volgende:
1e serie pothangers voor het balkon is af.
[ afbeelding ]
En er hangt er natuurlijk eentje scheef, even aanpassen.![]()
Nu nog iets in elkaar fabriceren zodat ik mijn potten met munt ook mooi kan ophangen i.p.v. dat ze plek opeisen op de spaarzaam aanwezig grond.
oh deze is leuk, mooie kleurtjes ook heerlijk zomers..............quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:00 schreef Kaatjeka het volgende:
ik vind het iedere keer weer leuk om te zien wat jullie allemaal fabriceren en lees daarom ook trouw alles mee. mijn smashboekje staat helemaal vol van fotootjes van ideetjes die ik hier op doe.
mijn dank daar voor![]()
![]()
ik ben begonnen met een truitje van granny squares maar dat gaat niet zo snel. (heb pas 2 rijen)
dit moet het worden:
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een vraag. Een heel aantal toppics geleden heeft iemand een keer een filmpje gepost over het haken van een stokje in plaats van keerlossen. Weet iemand die nog te vinden? Ik kan het niet meer vinden en wil het graag uitproberen.
Is inderdaad katoen (Wibra Nova, Katia Capri en Phildar Phil Coton 3) en inderdaad zelfbedacht maar heel eenvoudig. Is een beetje gebaseerd op die marketbags (nettasjes) die je op Ravelry vindt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:52 schreef CREADO het volgende:
[..]
TROVEY ik ben verliefd. Ga eens kijken of ik mijn tuin iets kan fabriceren om iets aan te hangen
gebruik jij katoen? en is zelfbedacht patroontje zeker?
Impresgeneerspray voor schoenen/textiel te krijgen bij de Action? (je brengt me trouwens op een idee, zo even doen.)quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef -Spring het volgende:
Wat onwijs leuk, Trovey!
Ik zou ze best voor buiten in de tuin willen, maar daar wordt het garen niet mooier op natuurlijk. Zou je het met iets vuilafstotends kunnen impregneren?
Eindelijk gevonden?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef Mirjam het volgende:
Bij de Action een kokertje met 6 of 8 haaknaalden (heb ze niet geteld) voor 1,99
Ik, eerlijk gezegd, ook.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:05 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet. Mijn pineapple sjaal bijvoorbeeld gewoon gewassen en op het wasrek gehangen, vond ik goed genoeg
Heb ik geen plek voor waar het veilig zou zijn voor mijn katten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:51 schreef Toverheks het volgende:
[..]
echt vind ze zo leuk, zonde voor je balkon lekker in de huiskamer
In 1 van de laatste toeren van het kleurtje haak je alleen de buitenste lussen. Aan de binnenkant heb je dan dus ook lussen. Na het afhaken van het kleurtje, maak je grijs vast in die binnenste lussen en vanaf daar haak je verder met grijs. Hoe bedoel je dat er iets los zit?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:58 schreef HarrrrieH het volgende:
Over de hamer. Weer een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de overgang van het handvat van het kleurtje naar het grijs? Ik vind het een beetje onduidelijk. Zit het los?
Thanks, ik had er helemaal overheen gekeken. Ik ga hem proberen :-)quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:04 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Leuke trui!
Dat filmpje kun je vinden in de spoiler in de openingspost (OP). Het filmpje heeft de titel "Chainless starting (turning) dc with helper (audio fixed)".
Dank je!quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:58 schreef HarrrrieH het volgende:
Muck, mooi gedaan hoor. Leuke binnenkant ook. Ik begrijp van jou dat het garen van de action niet zo'n succes is. Mag ik vragen waarom niet. Zag het laatst ook liggen en twijfelde of ik het mee zou nemen.
Dat is wel echt jammer.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:33 schreef Muck het volgende:
Bedankt dames! Ik ben heel erg blij met mijn tas
[..]
Dank je!
Ik ben verre van tevreden over het garen, omdat ik enorm veel knopen tegen ben gekomen tijdens het haken, soms meerdere op een paar meter garen. Ook vind ik het jammer dat het zwarte garen op sommige plekken met wit draad aan elkaar gestikt was
De kwaliteit schijnt nogal wisselend te zijn, dus ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met deze klos
Oh! Kleurveranderingen heb ik nog niet gehad, maar wel dat de draad ineens veel dunner werd. Nou ja, het blijven natuurlijk restjes uit de textielindustrie...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:24 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dat is wel echt jammer.
Een vriendin van me had ook met Hoooked Zpaghetti problemen. Een aantal knopen en ineens dat het garen (als je dat zo kunt noemen) van kleur veranderde. Ze had effen grijs garen gekocht.
thx ga eens testen :-)quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:22 schreef trovey het volgende:
Allemaal bedankt voor de complimentjes.
[..]
Is inderdaad katoen (Wibra Nova, Katia Capri en Phildar Phil Coton 3) en inderdaad zelfbedacht maar heel eenvoudig. Is een beetje gebaseerd op die marketbags (nettasjes) die je op Ravelry vindt.
Korte beschrijving:
-ringetje van 6 lossen en sluiten met halve vaste.
-10 vasten in ring
-volgende rondes kun je in vasten of stokjes doen, elke keer meerderen zodat je een plat rondje krijgt (bekend verhaal voor denk ik iedereen hier)
-diameter zo groot maken dat de onderkant van het te gebruiken potje er ruim inpast zodat je een stevige bodem krijgt
- laatste sluiten met halve vaste en 8 lossen haken en die 4 stokjes of vasten later vastzetten met een vaste, weer 8 lossen haken en weer vastzetten met een vaste(zo krijg je boogjes), zo hele rondje afmaken. Bij laatste 8 lossen de boel vastzetten in het eerste boogje ongeveer halverwege de boog nu, verder boogjes van 8 maken en steeds vastzetten in het midden van een boogje tot je de hoogte hebt van het potje (ongeveer, bij mij ging het bij de eerste een beetje mis).Je kunt de kleur trouwens wisselen wanneer je wilt als het maar bij het begin van 8 lossen (een boogje is)
- Nieuwe kleur aanhechten en 120 lossen haken en met een vaste vastzetten in een boogje (kijk even hoeveel boogjes je hebt en hoeveel ophanglussen je wilt maken om te zien hoeveel boogjes je moet overslaan zodat het regelmatig gaat worden)dan met vasten terughaken naar de beginkant zodat je een stevige ophanglus krijgt, weer vastzetten met een vaste en met vasten in de lossen van de boogjes weer richting de andere kant. langs begintpunt van de lus haken en meteen daarna een een vaste en weer 120 lossen haken enz. net zo lang tot je de hele rond hebt gedaan (ik heb 5 lussen gemaakt over 15 boogjes dus steeds elke derde boogje de lus vastzetten. Nu kun je de hanger ophangen maar eventueel kun je de lussen nog samenbinden een de bovenkant en daar ook een lus aanhaken zodat de boel niet van de ophanghaak kan schieten, dat heb ik dus gedaan.![]()
Hopelijk snap je het een beetje, zo niet dan hoor ik het wel, desnoods illustreer ik het met foto's.
[..]
Impresgeneerspray voor schoenen/textiel te krijgen bij de Action? (je brengt me trouwens op een idee, zo even doen.)
[..]
Eindelijk gevonden?
[..]
Ik, eerlijk gezegd, ook.
[..]
Heb ik geen plek voor waar het veilig zou zijn voor mijn katten.
kom even hierop terug. Ik sluit de magic ring wel eenmalig met een halve vaste, zodat ik altijd de ring kan aantrekken later. Daarna haak gewoon door iedere ronde :-)quote:
Leuk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:50 schreef Muck het volgende:
Het was even tobben met het garen van de Action, maar mijn handtas is af
Vanmiddag had ik eindelijk tijd om de voering er in te naaien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het wel.quote:
oeps... heb nu door 3 lussen gedaan. En door de twee van de vaste en door de binnenste lussen. Zal ik t weer uithalen of kan dit wel denk je?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:05 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
In 1 van de laatste toeren van het kleurtje haak je alleen de buitenste lussen. Aan de binnenkant heb je dan dus ook lussen. Na het afhaken van het kleurtje, maak je grijs vast in die binnenste lussen en vanaf daar haak je verder met grijs. Hoe bedoel je dat er iets los zit?
ga ik ook maar weer eens doen, die was wel fijner en zo komt het minder snel los :-)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:31 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik maak een dubbele magic ring. Dan haak ik de vasten in de dubbele ring. In de eerste vaste die ik gehaakt heb, steek ik een steekmarkeerder. Daarna trek ik eerste de eerste ring en daarna de tweede ring strak. Ik haal de steekmarkeerder uit de eerste vaste en steek deze in de laatste vaste. Dan begin ik de volgende ronde met mijn vasten en het meerderen.
Je hebt dus nu aan de binnenkant geen lussen? Dan kan je er straks niet mee verder. Doe maar uithalen dan. Die lussen aan de binnenkant heb je echt nodig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:26 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
oeps... heb nu door 3 lussen gedaan. En door de twee van de vaste en door de binnenste lussen. Zal ik t weer uithalen of kan dit wel denk je?
hij is leuk!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:50 schreef LekkerApart het volgende:
[ afbeelding ]
En weer een Grijs Roodstaartje gemaakt! En het laatste girafje is onderweg (voor nu dan)..
Maar dan doe je die halve vasten toch in een "loze" ruimte of ben ik nou...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:56 schreef trui het volgende:
ik zou het onder 2 lusjes door proberen te doen, dapmar. net als bij 'gewone' vasten.
whaa, probeer ik het net uit te halen, trek ik er een dikke knoop inquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:06 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Je hebt dus nu aan de binnenkant geen lussen? Dan kan je er straks niet mee verder. Doe maar uithalen dan. Die lussen aan de binnenkant heb je echt nodig.
En 3 lussen haken doe je nooit, goede les haha. Of tenminste ik heb het nog niet mee gemaakt haha!
er zijn meerdere manieren, maar als je het op deze wijze doet zie je het het minste ( onzichtbaar minderen) :-)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:20 schreef HarrrrieH het volgende:
lief vogeltje![]()
Nog een vraagje. In mijn boekje staat dat je bij minderen alleen de voorste lussen moet pakken. Ik deed geloof ik altijd beide lussen. Wat doen jullie?
nee hoor, een losse bestaat ook uit 3 lusjes. dus je kunt er de twee bovenste van opnemen, en de 3e onder je naald laten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:02 schreef dapmar het volgende:
Nee maar ik bedoel dat je in een lossen haakt, DAt lossen stokje de bovenste als je dan 2 lussen van de lossen moet hebben dan zit je toch in de tussenruimte. halve vasten is inderdaad 3 lussen op je haaknaald dat klopt bij mij ook ja hihi.
ik doe 't ook alleen door de voorste lusjes, om precies te zijn op de manier die hier beschreven wordt (even een stukje naar beneden scrollen tot je bij 'decreasing invisibly' bent)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:20 schreef HarrrrieH het volgende:
lief vogeltje![]()
Nog een vraagje. In mijn boekje staat dat je bij minderen alleen de voorste lussen moet pakken. Ik deed geloof ik altijd beide lussen. Wat doen jullie?
Ik doe inderdaad ook op die manier, echt mooi.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:54 schreef trui het volgende:
[..]
ik doe 't ook alleen door de voorste lusjes, om precies te zijn op de manier die hier beschreven wordt (even een stukje naar beneden scrollen tot je bij 'decreasing invisibly' bent)
Ok goed kijken dan morgequote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:52 schreef trui het volgende:
[..]
nee hoor, een losse bestaat ook uit 3 lusjes. dus je kunt er de twee bovenste van opnemen, en de 3e onder je naald laten.
4 klaar en nog twee te gaanquote:Op zondag 5 mei 2013 20:59 schreef HarrrrieH het volgende:
zo inderdaad rustig hier. Wat een leuk uiltje Lijnloos. Echt uiltjes zijn zo schattig!
Trovey is je overpotje al klaar?
Hier bezig met de hamer. Het handvat is al klaar. Nu het bovenstuk.
Ziet er prima uit hoor, maakt niet uit dat er eens een uiltje een beetje scheef zit, zie je ook dat het handwerk is.quote:Op maandag 6 mei 2013 09:29 schreef trui het volgende:
nog maar eens een wip-fotootje mijnerzijds. slechte kleurenweergave vanwege telefoonkwaliteit & kunstlicht, maar dit is een tas(je) in wording:
[ afbeelding ]
nog snaveltjes, een hengsel en voering, dan is ie klaar. een tamelijk tijdrovend patroon, zoals angel ooit volgens mij ook schreef. en ik baal een beetje van 't feit dat ik de uiltjes niet overal precies rechtop in de achthoeken heb gekregen. maar ja, uiteindelijk wordt 't vast een leuke tas.
Goed gelukt en mooie achterkant.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik heb mijn kussen eindelijk af!!!!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb er uiteindelijk gewoon een 50x50 binnenkussen in gepropt, aan de voorkant zie je dat een beetje maar verder past het prima
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/triangle-pillow
pas 2 van de 106? wat een vooruitzichtquote:Op maandag 6 mei 2013 19:04 schreef trovey het volgende:
Ik ben nu even bezig met wat bijwerk voor het deurgordijn...moeren en onderlegplaatjes lakken met nagellak...heb ik nodig als verzwaring voor de strengen anders wapperen ze straks alle kanten uit en je doet er natuurlijk niet naturel moeren en plaatjes aan hè?
Ik moet nog 106 strengen haken(2 gedaan), dat is wat minder.
![]()
2 strengen houden niet veel vliegen tegen.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:10 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
pas 2 van de 106? wat een vooruitzicht. succes. Zoiets zou mij heel snel vervelen. Daarom begin ik ook niet aan zo'n square-deken, steeds hetzelfde maken
.
Ik heb vanavond toch maar het tweede slofje voor mijn kleindochter gemaakt. Nr. 1. was al voor haar geboorte klaar.
De trappelzak voor het tweede kleinkind schiet al op, maar heb nog even, wordt pas in november verwacht
die staat leukquote:Op maandag 6 mei 2013 17:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik heb mijn kussen eindelijk af!!!!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heb er uiteindelijk gewoon een 50x50 binnenkussen in gepropt, aan de voorkant zie je dat een beetje maar verder past het prima
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/triangle-pillow
mooi!!!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Gisteravond heb ik 't bloementasje afgemaakt.De gehaakte buitenkant lag al weken te wachten op 't binnentasje en de hengsels, maar nu is het dan toch eindelijk afgerond.
[ afbeelding ]
Ik ben ook erg goed in dingen niet afmaken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:03 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
mooi!!!.
Dat was ik nog vergeten, was ook aan een tas begonnen. Ik zal toch eerst maar eens alles afmaken wat er nog ligt, net zo handig
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:06 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben ook erg goed in dingen niet afmaken.Heb hier nog een deken, 2 shawls, een kussenvoorkant en een kangaroo liggen.
my god, wat een werk. hoe dik/dun is de 'plarn' die je gebruikt?quote:Op maandag 6 mei 2013 23:13 schreef trovey het volgende:
[..]
2 strengen houden niet veel vliegen tegen.Zijn 410 lossen per streng en dan moet ik niet gestoord worden tijdens het tellen en steeds plarn in vooruit maken zodat je halverwege niet te weinig hebt.
tnx!quote:Op maandag 6 mei 2013 18:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind 'm hartstikke leuk en mooi trui! En dat die uiltjes niet helemaal recht zitten, dat lijkt juist wel speels, alsof je dat expres gedaan hebt.
Gehaakt. [Naald door de tas steken, draad omslaan, doorhalen, haaknaald door het hengsel steken, draad omslaan en doorhalen] herhalen tot het eind. Het randje dat je nu hebt netjes naar de onderkant aan de buitenkant van de tas schuiven/draaien. Een lang stuk draad eraan laten zitten, 'gewone' naald pakken en dan onzichtbaar vaststeken van voor naar achteren over het hele gedeelte dat aan het hengsel zit zodat dat randje niet weer kan terugdraaien, maar netjes op z'n plek blijft.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:23 schreef trui het volgende:
[..]
tnx!![]()
![]()
hoe heb jij 't hengsel trouwens zo mooi stevig én netjes vastgemaakt aan je tas? is dat gehaakt of genaaid?
Herkenbaarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:26 schreef trui het volgende:
hier ook een flinke lijst w.i.p.-jes (of moet ik ze UFO's -unfinished objects- noemen?) hoor.
draak
beer
kussenhoes (x3)
dekentje
tas (x2)
olifantje.
Ik heb net even een close up gemaakt:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:36 schreef trui het volgende:
klinkt wel enigszins begrijpelijk!ik kon me er zo gauw niks bij voorstellen, dus bedankt voor de beschrijving!
een pebble-kleed?! GAAAF kheb wat opgezocht en oooh verliefd! Is het moeilijk? heb je het patroon van ravlery? is het het geld waard?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:58 schreef bietel het volgende:
Wauw, mooie tassen Trui en spuuglokje! Je kan wel zien dat jullie er veel werk aan gehad hebben! Vind ik sowieso vaak met vierkantjes/hexagons etc. Die moet je natuurlijk aan elkaar zetten en bij tassen moet er nog een voering in en hengsels aan...
Die scheve uiltjes lijken wel te horen, zo met die oogjes die schuin weg kijken. Goed opgelost!
Hier ook veel ufo's (). Is ook wel een beetje mijn valkuil: enthousiast aan iets beginnen en het dan niet afmaken. Vaak is het zelfs bijna af!
2x omslagdoek, waarvan 1 nog maar paar rijen moet,
GS deken, moet in elkaar en rand eromheen,
4x tas, moet nog voering in en 1 nog gevilt.
sjaal, moet nog draadjes weggewerkt,
GS vloerkleed van neon bravo big, (nog maar 3 vierkantjes ofzo)
Pebble kleed, moet nog meer balletjes haken en vilten en dan nog in elkaar zetten,
En dan ben ik vast nog wat dingetjes vergeten!
hema, leenbakkerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:46 schreef nytar het volgende:
Noob vraagje, waar koop je vulling? Ik ben een amish puzzle bal aan het maken...
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Gisteravond heb ik 't bloementasje afgemaakt.De gehaakte buitenkant lag al weken te wachten op 't binnentasje en de hengsels, maar nu is het dan toch eindelijk afgerond.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef Lijnloos het volgende:
Ikea-kussentjes slopen, kwantum, blokker-kussen slopen, action-kussen slopen
Haha, wat een enthousiasme!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:40 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
een pebble-kleed?! GAAAF kheb wat opgezocht en oooh verliefd! Is het moeilijk? heb je het patroon van ravlery? is het het geld waard?
Bij de kwantum hebben ze fijn spul, goede prijs en de plastic zak kun je dichtritsen (heel handig!).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:46 schreef nytar het volgende:
Noob vraagje, waar koop je vulling? Ik ben een amish puzzle bal aan het maken...
Hoeveel heb je nodig? Bijvoorbeeld, hoe groot moet je een bolletje haken voor een bolletje dat uiteindelijk 10 cm is? Lijkt me dat er aardig wat wol in gaat...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:52 schreef bietel het volgende:
[..]
Haha, wat een enthousiasme!Ik was er ook zo enthousiast over toen ik het zag! Ik dacht:'Dat moet ik ook kunnen!' en ben er zelf aan begonnen. Wat ik gedaan heb: Wol uit mijn stash gekozen die viltbaar is en daar balletjes van gehaakt, die gevuld met vulling en ze gewassen volgens vilt voorschrift. Nu heb ik een tas met balltjes liggen. heb ze nog niet aan elkaar gemaakt.
Het patroon heb ik dus niet gekocht. Daar ben ik te eigenwijs voor ('zelf doen!') Ik weet neit of dit de ideale manier is hoor, om het kleed te maken. Misschien is handiger om ze eerst aan elkaar te maken en dan het hele kleed te vilten, of misschien moeten het geen balltjes zijn, maar meer ei vorm oid.
Ik vond het het geld dus niet waard, maar dat vind ik al snel
Lijnloos, dat was inderdaad de inspiratie
Ja, voornamelijk grijstinten, wit en zwart. Ook wat mosgroenig en roestoranje tinten. Oh en wat paars zie ik nu. Niet echt natuurlijk, maar zal ik wel gedaan hebben, omdat dat de hoofdkleur in huis is, haha.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:12 schreef trui het volgende:
Wow, wat een klus zo'n pebble kleed. maar wel heel mooi! heb je ook allemaal van die natuurlijke tinten genomen? En lukte het vilten goed?
leuke minigebakjes weer!
Ik heb Truis tip niet gelezen, maar kun je de vulling niet langs de naad openknippen, er een klein beetje uithalen en dan 5 cm strakker weer dichtmaken? En dan nog één andere zijde ook 5cm inkorten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
Spuug, wat heb je weer een mooie tas gemaakt!
Jouw tas was ook erg leuk trui.
En iedereen bedankt voor de complimentjes![]()
Trui, ik snap wat je bedoeld. Het kussen zelf is 45x40 ofzo dus een echt passend kussen is niet te vinden. Waarschijnlijk trekt de volheid van het kussen nog wat bij en dan ziet het er niet meer zo opgepropt uit. Mocht ik me er gaan storen hou ik jou tip in mijn achterhoofd.
Ik heb ze even gewogen voor je en de bolletjes van ong. 10 cm zit 50 tot 100 gram in (dunnere wol=lichter, dikkere wol zwaarder). Dit is wel incl. vulling.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:50 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoeveel heb je nodig? Bijvoorbeeld, hoe groot moet je een bolletje haken voor een bolletje dat uiteindelijk 10 cm is? Lijkt me dat er aardig wat wol in gaat...
Ik vind ze wel megatof!
wat prachtig gedaan leuke kleuren echt zomersquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:06 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben ook erg goed in dingen niet afmaken.Heb hier nog een deken, 2 shawls, een kussenvoorkant en een kangaroo liggen.
welkom terug! Er vele ideeen, maar ook kleurtjes kunnen verschil maken :-)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef het-is-mij het volgende:
Hallo,2jr geleden een haak poging gedaan maar niet de tijd om door te zetten.
Nu door een vriendin weer aangestoken. Ben bezig met een granny square kussen voor mn nichtje.
Hebben jullie nog leuke tips of ideeën voorbeginners?
welkom terug kijk eens in de OP staan allemaal top linkjes.......quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef het-is-mij het volgende:
Nu door een vriendin weer aangestoken. Ben bezig met een granny square kussen voor mn nichtje.
Je doet het in de de pedaalemmer en je moet de boel niet te veel aandrukken kwaliteit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:19 schreef trui het volgende:
[..]
my god, wat een werk. hoe dik/dun is de 'plarn' die je gebruikt?
Foto? Want ik wil ook...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Je doet het in de de pedaalemmer en je moet de boel niet te veel aandrukken kwaliteit.De enige die ik kon vinden die niet grijs of blauw was.
Haakt overigens best vlot weg.
Ik vind dit de fijnste beginnerssite: http://www.bymiek.blogspot.nl/p/haakles.html.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef het-is-mij het volgende:
Ik zat even te lezen en ze zegt eronder ook dat ze m anders doet. Maar ze zegt ook dat je bij de normale vaste 3 lussen op je naald heb, dat is toch nooit zo?quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:27 schreef trui het volgende:
spring, die site is inderdaad leuk, maar wel jammer is dat ze de vaste meteen eigenlijk al verkeerd uitlegt. ze schrijft er wel een aanvulling bij, op diezelfde blz, maar het lijkt me handiger om meteen de goede manier om vasten te haken aan te leren... (dus onder 2 lusjes door ipv onder 1)
het-is-mij, wat voor soort informatie of tips zoek je? op steken niveau of meer leuke patroontjes oid?
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:51 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk kussen en mooi tasje! Erg leuk gedaan!
Ik heb nog even 2 Petit Fourtjes gehaakt;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik denk dat degene die om de foto vroeg ook wel wil weten hoe je daar dan 'plarn' van maakt. ik ben er zelf in elk geval ook wel benieuwd naar!quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:41 schreef trovey het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Verkrijgbaar bij de Wibra.
Gisteren lange drukke dag gehad en vannacht slecht geslapen...goed excuus?quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:10 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk dat degene die om de foto vroeg ook wel wil weten hoe je daar dan 'plarn' van maakt. ik ben er zelf in elk geval ook wel benieuwd naar!
die had ik ook gezien inderdaad, snap dat je het niet gekocht hebtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:52 schreef bietel het volgende:
[..]
Haha, wat een enthousiasme!Ik was er ook zo enthousiast over toen ik het zag! Ik dacht:'Dat moet ik ook kunnen!' en ben er zelf aan begonnen. Wat ik gedaan heb: Wol uit mijn stash gekozen die viltbaar is en daar balletjes van gehaakt, die gevuld met vulling en ze gewassen volgens vilt voorschrift. Nu heb ik een tas met balltjes liggen. heb ze nog niet aan elkaar gemaakt.
Het patroon heb ik dus niet gekocht. Daar ben ik te eigenwijs voor ('zelf doen!') Ik weet neit of dit de ideale manier is hoor, om het kleed te maken. Misschien is handiger om ze eerst aan elkaar te maken en dan het hele kleed te vilten, of misschien moeten het geen balltjes zijn, maar meer ei vorm oid.
Ik vond het het geld dus niet waard, maar dat vind ik al snel
Lijnloos, dat was inderdaad de inspiratie
Ik zou het ook niet kopen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:41 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
die had ik ook gezien inderdaad, snap dat je het niet gekocht hebtik ben ook zo'n kneus
haha
als jij het zo zegt klinkt het wel uitermate simpel, nu eerst geld en tijd vergaren en kijken hoe je moet vilten haha, vind het echt iets mega geniaals!
ja zoiets inderdaad! en dan ook met name aan 2 kanten meerderen voor zo'n ovaalquote:Op woensdag 8 mei 2013 14:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet kopen.Volgens mij een kwestie van rondje haken en dan snel weer minderen zodat een een soort holle platte "pannenkoek"krijgt. Grootte kun je variëren door de naalddikte en de dikte van het garen.
Of je maakt ze vast aan een soort ondermat(gehaakt of van stof) of je zet ze met een paar steken aan elkaar vast. Zelf zou ik kiezen voor een ondermat voor de stevigheid.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:05 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
ja zoiets inderdaad! en dan ook met name aan 2 kanten meerderen voor zo'n ovaaldenk ik.. maar dat aanelkaarmaken he.. hoe zou dat moeten?
Plastic Yarn, zoals een dame ook al in één van de filmpjes zegt. Je maakt van plastic zakjes zelf garen om mee te haken/breien/weven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:19 schreef Saffier het volgende:
Ik heb nog geen idee wat plarn is. Mis ik er iets aan?
Ik heb laatst die geweldige Disney patronen gekregen van iemand hier (bloos en schaam maar ben je naam vergeten) maar ben er inmiddels achter dat het jongetje in kwestie fan is van Mickey Mouse. Iemand tips hoe ik aan een patroon van Mickey kom? Ik zoek een knuffelachtig patroon ervoor.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Gisteren lange drukke dag gehad en vannacht slecht geslapen...goed excuus?![]()
![]()
Op You Tube staan verschillende filmpjes want er zijn allerlei methodes om plarn te maken. Voor de dunne zakjes die ik nu heb gebruik ik deze methode omdat het anders wel heel dun gaat worden.
Tweede methode is beter voor dikker plastic.
"Chique" uitvoering van methode twee.![]()
Zo doe ik het altijd al....helemaal onzichtbaar is het dan ook niet maar wel beter.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:01 schreef -Spring het volgende:
Kennen jullie haar manier van toeren samen samenhaken? Nagenoeg onzichtbaar.
http://www.repeatcrafterm(...)tern-in-newborn.html
zo doe ik 't ook inderdaad. maar wat een leuke site, en die uitleg is heel duidelijk zeg. lijkt me wel iets voor in 't linkjes-lijstje in de OP.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:01 schreef -Spring het volgende:
Kennen jullie haar manier van toeren samen samenhaken? Nagenoeg onzichtbaar.
http://www.repeatcrafterm(...)tern-in-newborn.html
ik doe het altijd met de hand. dan kan ik ook nog wat dingen recht trekken evt., makkelijker dan met de naaimachine. naai het eigenlijk gewoon net zo vast als onderdelen van een amigurumi aan elkaar, een running whipstitch.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:20 schreef kaatje50 het volgende:
De trappelzak is klaar, wat betreft het haakgedeelte. Ik wilde hem voeren. Nu heb ik de voering erin geregen, maar weet niet zo goed hoe nu verder. Zal ik de voering met de naaimachine vastnaaien, of met de hand. Ik ben een beetje bang dat de naaimachine vastloopt, door de wol. Het is nogal dikke wol, gehaakt met naald 7. Redelijk grof dus....Heb ook al gedacht om het met een klein zigzagsteekje te doen, als ik het met de naaimachine zou doen.
wie heeft er ervaring met dit dilemma.. Het zou zonde zijn als ik de boel stuk trek, maar omdat het rondom nog al veel is, is handwerk ook niet zo'n fijn vooruitzicht
dank je. Zat er vanavond zo een beetje over na te denken en denk inderdaad ook al dat het met de hand het beste is. Ook al, zoals je zegt, het corrigeren en rechttrekken gaat dan beter....quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik doe het altijd met de hand. dan kan ik ook nog wat dingen recht trekken evt., makkelijker dan met de naaimachine. naai het eigenlijk gewoon net zo vast als onderdelen van een amigurumi aan elkaar, een running whipstitch.
Ik heb een omslagdoek gehaakt met Royal van zeeman en met haaknaald 7 is dat een verrassend fijn ding geworden. Dus als toevallig jouw kleur bij zeeman ligt, zou ik dat proberen!quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:18 schreef dapmar het volgende:
Ik wil een poncho haken wat niet te zwaar is. Ben aan het kijken voor goedkoop bij creamijn. Ik heb geld gehad voor mijn verjaardag. Dan beter wol of niet en and welke?
Ik haak m met acryl van Scheepjes. Weet niet of die dikker is, maar vind het prima gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:42 schreef MissN het volgende:
Ik ben meteen aan de slag gegaan met het uilenmutsje van de site die Spring gaf![]()
![]()
t patroon is echt makkelijk en haakt lekker snel weg! heb het eerste mutsje al bijna af! Heb het gemaakt met wibra acryl maar eigenlijk is dat wat te dun. Weet iemand nog een mooi merk wat je online kunt kopen waarvan acryl (of mix) is voor een wat dikkere haaknaald? 4,5 / 5? Het mag best wat duurder zijn. Ik had al gekeken op wolplein maar kon daar niet echt wat vinden...
ik ben ook een roker. Dus als ik iets gemaakt heb voor mijn zus (niet roker) hangt zij het altijd een paar dagen buiten, of wassen....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:58 schreef wild-r0se het volgende:
mooi kussen kwakz0r!
en de tas ook![]()
vraagje: ik was net bij mn ouders met wat haakwerk, en mijn moeder die rookt,, nu zit er zo'n vieze smerige rooklucht (sorry rokers, niets persoonlijks, vind het onwijs stinken) aan het garen en haakwerk :s wie weet hoe je dit er uit krijgt? Het is acrylgaren en wil eigenlijk niet wachten totdat het af is omdat ik 't nu al niet meer fijn vind om er aan te werken door de lucht
zoals ik 't daar zeg klinkt 't ook wel heel erg eigenlijk hequote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik ben ook een roker. Dus als ik iets gemaakt heb voor mijn zus (niet roker) hangt zij het altijd een paar dagen buiten, of wassen....
vroegah na het uitgaan als mijn broek heel erg stonk trok ik m soms de volgende dag gewoon naar school aanquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:17 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
zoals ik 't daar zeg klinkt 't ook wel heel erg eigenlijk he![]()
k denk dat ik 't ff laat luchten en dan verder ga : )
klinkt niet erg, of overdreven. Volgens mijn zus stinkt het heel erg. Zij krijgt er zelfs hoofdpijn van, dus ik neem aan dat het echt een vervelende lucht isquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:17 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
zoals ik 't daar zeg klinkt 't ook wel heel erg eigenlijk he![]()
k denk dat ik 't ff laat luchten en dan verder ga : )
Ik heb exact hetzelfde hoor! Van rooklucht, al is het maar als ik achter een roker op straat loop krijg ik instant hoofdpijn en word ik erg misselijk. Ik vermijd het dan ook ten alle tijden. Ik rook zelf uiteraard niet dus ik heb dit probleem niet, maar kleren gooi ik altijd zsm in de was.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:22 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
klinkt niet erg, of overdreven. Volgens mijn zus stinkt het heel erg. Zij krijgt er zelfs hoofdpijn van, dus ik neem aan dat het echt een vervelende lucht is, voor een niet roker
wat is dit?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:56 schreef nytar het volgende:
Mn eerste (geslaagde) stuk!
Kwantum vulling tip was top!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:58 schreef MissN het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn proefmutsje is af! Als het goed is komt morgen mn hobbydoos bestelling!
(sorry foto is op de kant maar heb alleen goed internet op telefoon)
Oja over die rookgeur, misschien even in de diepvries leggen? Hoef je het niet meteen te wassen.
zoiets dacht ik wel te zien, iets wat je uit elkaar kunt halen, maar dat het een puzzle is, wist ik niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:53 schreef nytar het volgende:
Amish puzzle ball, 3 delen die in en uit elkaar kunnen
Idd een speeltje!
Oh nooit geweten dat dat zo heet! Wat is hij mooi!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:53 schreef nytar het volgende:
Amish puzzle ball, 3 delen die in en uit elkaar kunnen
Idd een speeltje!
Jup! Al zal iemand anders het ooit ook best wel eens bedacht hebben, maar dat haf Ik voor ik het ging maken nog niet gezien.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:13 schreef bietel het volgende:
Kwakzor, wat een mooi kussen! Leuk idee zo, die kleiner (of groter, het is maar net hoe je het bekijkt) wordende rondjes! Simpel, maar groots effect! Zelfbedacht?
Lucy van attic24 heeft hiervan een mooie how-to met plaatjes! Beetje naar beneden scrollen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:38 schreef Saffier het volgende:
Wat een leuke mutsjes! En wat een toeval dat ze nagenoeg gelijk zijn
Kan iemand me met het volgende helpen? Wat bedoelen ze hiermee?
To join to the adjacent hexagon block, insert the hook to the matching ch stitch of another hexagon and do a ss instead of ch.
Ik snap het niet. Mijn hexagon is wel af.
Oh wat een leuke kleuren! Ik heb een variant erop eens gemaakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:56 schreef nytar het volgende:
[ afbeelding ]
Nee ik denk dat je het blijft zien tenzij je de rand variabel haakt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:40 schreef _Arual_ het volgende:
Ik krijg geen rechte rand om mijn Ripple-deken.je blijft de golfjes lichtjes zien. Trekt dat weg na een paar rijen stokjes, weet iemand dat?
Ik vind 'm heel erg leuk! Mag ik 'm van je namaken?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jup! Al zal iemand anders het ooit ook best wel eens bedacht hebben, maar dat haf Ik voor ik het ging maken nog niet gezien.
uiteraard! als je op ravelry zit zou je evt naar mijn project kunnen linken (fwoukje is mijn username)quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef bietel het volgende:
[..]
Ik vind 'm heel erg leuk! Mag ik 'm van je namaken?
Dat is wat ik gedaan heb. Maar kaarsrecht is ie niet. Net of ie ook een beetje lubbert.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee ik denk dat je het blijft zien tenzij je de rand variabel haakt.
Dus vasten op de kop van een golf, dan een half stokje, een paar stokjes en in de holte van de golf dubbele stokjes. Dan heb je een rand die recht is als het goed is. Daarna kun je verder met alleen stokjes.
en terwijl eerder steeds superduidelijk werd aangegeven welke delen in dezelfde loop en welke in de volgende, gaat er bij mij hier iets mis met de telling. Doe de hele ronde alles in de volgende loop, ook als er niets staat [bijv bij de eerste trc] maar kom dan aan het eind niet goed uit dus kennelijk klopt het niet, maar ik kan niet bedenken hoe het dan moet.quote:Sl st into loop, ch 3, 1 d c, ch 2, 2 d c in same space, * ch 4, s c in next loop, ch 4, 1 tr c, ch 4, 1 tr c in next loop, ch 4, s c in next loop, ch 4, 2 d c, ch 2, 2 d c (shell) in next loop, shell in next loop, repeat from * all around ending round with ch 4, s c in next loop, ch 4, 1 tr c, ch 4, 1 tr c in next loop, ch 4, s c in next loop, ch 4, shell in next loop, join.
Thanks a bunch! Zal ik doenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
uiteraard! als je op ravelry zit zou je evt naar mijn project kunnen linken (fwoukje is mijn username)
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb bij mijn deken destijds gewoon saskia en royal gemengd, zie je niks van, overigens.
kussentje gemaakt! witte binnenkussentje heb ik ook zelf gemaakt (twee kanten, op één kant heb ik na het vullen de gehaakte lap vastgemaakt).
Hij is voor een vriendin, zij heeft de kleuren gekozen. Er komt nog een tweede kussen ook, in lichtblauw met wit, maar ik denk dat ik die met een ripple doe ofzo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi en origineel cadeau.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef kwakz0r het volgende:
ennnn deze is ook eindelijk af! (morgen geef ik m aan mijn moeder voor moederdag). De voering was echt gedoe, maar het is gelukt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:56 schreef nytar het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:58 schreef MissN het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn proefmutsje is af! Als het goed is komt morgen mn hobbydoos bestelling!
(sorry foto is op de kant maar heb alleen goed internet op telefoon)
Oja over die rookgeur, misschien even in de diepvries leggen? Hoef je het niet meteen te wassen.
quote:
dat was bij de mijne ook. Ik heb er een rij vasten omheen gemaakt en toen trok ie al beter recht. Ik wilde er eigenlijk nog een rij of 2 aanhaken maar geen.zin meer en gebruik de deken nu gewoonquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:52 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat is wat ik gedaan heb. Maar kaarsrecht is ie niet. Net of ie ook een beetje lubbert.
kom je nu steken te kort of heb je steken over?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:11 schreef saaw het volgende:
Wauw wat gaan jullie snel! Die uilenmuts is te gek trouwens![]()
Heb weer eens een vraagjeben bezig met dit doily patroon en kom er niet uit.
In de 10e toer staat
[..]
en terwijl eerder steeds superduidelijk werd aangegeven welke delen in dezelfde loop en welke in de volgende, gaat er bij mij hier iets mis met de telling. Doe de hele ronde alles in de volgende loop, ook als er niets staat [bijv bij de eerste trc] maar kom dan aan het eind niet goed uit dus kennelijk klopt het niet, maar ik kan niet bedenken hoe het dan moet.
iemand hier ervaring met dit patroon of enig idee?
Dat weet ik dus niet, ik kom niet uit en denk dat ik steken te kort kom want als ik op het plaatje kijk denk ik 10 'ananassen' te tellen en ik heb maar plek voor net geen 8. Maar misschien heb ik in eerdere rondes wel iets verkeerd gedaan. Vaak staat in patronen aan het eind van een toer iets als 'nu heb je als het goed is 20dc en 20loops, maar dat is hier dus niet het geval, dus het is ook lastig natellen.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:31 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
kom je nu steken te kort of heb je steken over?
Het lijkt er namelijk op dat je de tr c op een aantal plekken niet in de loop moet haken maar in een vaste/stokje/dubbelstokje. Weet niet hoe de ronde ervoor uitziet maar ozu dat kunnen helpen?
bijv: * ch 4, s c in next loop, ch 4, 1 tr c, ch 4, 1 tr c in next loop. Dat je dan die vetgedrukte trc dus niet in een loop doet. Die erna wel, maar dat staat er bij aangegeven.
Dank je wel. Ga dat vanavond eens proberen. Oh wat stommmm ja door de hektiek hier ook op financieel gebied is het er niet van gekomen.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:14 schreef Doobsie het volgende:
@dapmar ik naai het dicht met het katoen'/acryl waarmee ik gehaakt heb door met een stopnaald door de achterste lusjes van de laatste toer te gaan.
Borduren doe ik ook met het katoen/acryl waarmee ik gehaakt heb alleen dan in een andere kleur natuurlijk. Kijk wel uit dat je het niet TE strak aantrekt want daar wordt het niet echt mooier op. Kleine steekjes borduren vind ik het mooiste, maar dat is mijn persoonlijke mening
ps. nog steeds geen berichtje terug van je gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |