hema, leenbakkerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:46 schreef nytar het volgende:
Noob vraagje, waar koop je vulling? Ik ben een amish puzzle bal aan het maken...
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Gisteravond heb ik 't bloementasje afgemaakt.De gehaakte buitenkant lag al weken te wachten op 't binnentasje en de hengsels, maar nu is het dan toch eindelijk afgerond.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef Lijnloos het volgende:
Ikea-kussentjes slopen, kwantum, blokker-kussen slopen, action-kussen slopen
Haha, wat een enthousiasme!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:40 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
een pebble-kleed?! GAAAF kheb wat opgezocht en oooh verliefd! Is het moeilijk? heb je het patroon van ravlery? is het het geld waard?
Bij de kwantum hebben ze fijn spul, goede prijs en de plastic zak kun je dichtritsen (heel handig!).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:46 schreef nytar het volgende:
Noob vraagje, waar koop je vulling? Ik ben een amish puzzle bal aan het maken...
Hoeveel heb je nodig? Bijvoorbeeld, hoe groot moet je een bolletje haken voor een bolletje dat uiteindelijk 10 cm is? Lijkt me dat er aardig wat wol in gaat...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:52 schreef bietel het volgende:
[..]
Haha, wat een enthousiasme!Ik was er ook zo enthousiast over toen ik het zag! Ik dacht:'Dat moet ik ook kunnen!' en ben er zelf aan begonnen. Wat ik gedaan heb: Wol uit mijn stash gekozen die viltbaar is en daar balletjes van gehaakt, die gevuld met vulling en ze gewassen volgens vilt voorschrift. Nu heb ik een tas met balltjes liggen. heb ze nog niet aan elkaar gemaakt.
Het patroon heb ik dus niet gekocht. Daar ben ik te eigenwijs voor ('zelf doen!') Ik weet neit of dit de ideale manier is hoor, om het kleed te maken. Misschien is handiger om ze eerst aan elkaar te maken en dan het hele kleed te vilten, of misschien moeten het geen balltjes zijn, maar meer ei vorm oid.
Ik vond het het geld dus niet waard, maar dat vind ik al snel
Lijnloos, dat was inderdaad de inspiratie
Ja, voornamelijk grijstinten, wit en zwart. Ook wat mosgroenig en roestoranje tinten. Oh en wat paars zie ik nu. Niet echt natuurlijk, maar zal ik wel gedaan hebben, omdat dat de hoofdkleur in huis is, haha.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:12 schreef trui het volgende:
Wow, wat een klus zo'n pebble kleed. maar wel heel mooi! heb je ook allemaal van die natuurlijke tinten genomen? En lukte het vilten goed?
leuke minigebakjes weer!
Ik heb Truis tip niet gelezen, maar kun je de vulling niet langs de naad openknippen, er een klein beetje uithalen en dan 5 cm strakker weer dichtmaken? En dan nog één andere zijde ook 5cm inkorten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
Spuug, wat heb je weer een mooie tas gemaakt!
Jouw tas was ook erg leuk trui.
En iedereen bedankt voor de complimentjes![]()
Trui, ik snap wat je bedoeld. Het kussen zelf is 45x40 ofzo dus een echt passend kussen is niet te vinden. Waarschijnlijk trekt de volheid van het kussen nog wat bij en dan ziet het er niet meer zo opgepropt uit. Mocht ik me er gaan storen hou ik jou tip in mijn achterhoofd.
Ik heb ze even gewogen voor je en de bolletjes van ong. 10 cm zit 50 tot 100 gram in (dunnere wol=lichter, dikkere wol zwaarder). Dit is wel incl. vulling.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:50 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoeveel heb je nodig? Bijvoorbeeld, hoe groot moet je een bolletje haken voor een bolletje dat uiteindelijk 10 cm is? Lijkt me dat er aardig wat wol in gaat...
Ik vind ze wel megatof!
wat prachtig gedaan leuke kleuren echt zomersquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Gisteravond heb ik 't bloementasje afgemaakt.De gehaakte buitenkant lag al weken te wachten op 't binnentasje en de hengsels, maar nu is het dan toch eindelijk afgerond.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:06 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben ook erg goed in dingen niet afmaken.Heb hier nog een deken, 2 shawls, een kussenvoorkant en een kangaroo liggen.
welkom terug! Er vele ideeen, maar ook kleurtjes kunnen verschil maken :-)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef het-is-mij het volgende:
Hallo,2jr geleden een haak poging gedaan maar niet de tijd om door te zetten.
Nu door een vriendin weer aangestoken. Ben bezig met een granny square kussen voor mn nichtje.
Hebben jullie nog leuke tips of ideeën voorbeginners?
welkom terug kijk eens in de OP staan allemaal top linkjes.......quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef het-is-mij het volgende:
Nu door een vriendin weer aangestoken. Ben bezig met een granny square kussen voor mn nichtje.
Je doet het in de de pedaalemmer en je moet de boel niet te veel aandrukken kwaliteit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:19 schreef trui het volgende:
[..]
my god, wat een werk. hoe dik/dun is de 'plarn' die je gebruikt?
Foto? Want ik wil ook...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Je doet het in de de pedaalemmer en je moet de boel niet te veel aandrukken kwaliteit.De enige die ik kon vinden die niet grijs of blauw was.
Haakt overigens best vlot weg.
Ik vind dit de fijnste beginnerssite: http://www.bymiek.blogspot.nl/p/haakles.html.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef het-is-mij het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |