abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:46:29 #177
258612 nytar
boys boys boys
pi_126164409
Noob vraagje, waar koop je vulling? Ik ben een amish puzzle bal aan het maken...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 mei 2013 @ 10:47:54 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_126164444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:46 schreef nytar het volgende:
Noob vraagje, waar koop je vulling? Ik ben een amish puzzle bal aan het maken...
hema, leenbakker
duur bij pipoos
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_126164502
Ikea-kussentjes slopen, kwantum, blokker-kussen slopen, action-kussen slopen
pi_126164531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Gisteravond heb ik 't bloementasje afgemaakt. :) De gehaakte buitenkant lag al weken te wachten op 't binnentasje en de hengsels, maar nu is het dan toch eindelijk afgerond.

[ afbeelding ]
O+
By DMB
pi_126164539
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef Lijnloos het volgende:
Ikea-kussentjes slopen, kwantum, blokker-kussen slopen, action-kussen slopen
^O^
By DMB
pi_126164569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:40 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

een pebble-kleed?! GAAAF kheb wat opgezocht en oooh verliefd! Is het moeilijk? heb je het patroon van ravlery? is het het geld waard?
Haha, wat een enthousiasme! :) Ik was er ook zo enthousiast over toen ik het zag! Ik dacht:'Dat moet ik ook kunnen!' en ben er zelf aan begonnen. Wat ik gedaan heb: Wol uit mijn stash gekozen die viltbaar is en daar balletjes van gehaakt, die gevuld met vulling en ze gewassen volgens vilt voorschrift. Nu heb ik een tas met balltjes liggen. heb ze nog niet aan elkaar gemaakt.
Het patroon heb ik dus niet gekocht. Daar ben ik te eigenwijs voor ('zelf doen!' :+ ) Ik weet neit of dit de ideale manier is hoor, om het kleed te maken. Misschien is handiger om ze eerst aan elkaar te maken en dan het hele kleed te vilten, of misschien moeten het geen balltjes zijn, maar meer ei vorm oid.
Ik vond het het geld dus niet waard, maar dat vind ik al snel :P

Lijnloos, dat was inderdaad de inspiratie :Y
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:12:44 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126165208
Wow, wat een klus zo'n pebble kleed. maar wel heel mooi! heb je ook allemaal van die natuurlijke tinten genomen? En lukte het vilten goed?

leuke minigebakjes weer! :9~
in de haak.
pi_126167047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:46 schreef nytar het volgende:
Bij de kwantum hebben ze fijn spul, goede prijs en de plastic zak kun je dichtritsen (heel handig!).
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:22:18 #185
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126167540
Spuug, wat heb je weer een mooie tas gemaakt!
Jouw tas was ook erg leuk trui.

En iedereen bedankt voor de complimentjes :)
Trui, ik snap wat je bedoeld. Het kussen zelf is 45x40 ofzo dus een echt passend kussen is niet te vinden. Waarschijnlijk trekt de volheid van het kussen nog wat bij en dan ziet het er niet meer zo opgepropt uit. Mocht ik me er gaan storen hou ik jou tip in mijn achterhoofd.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_126167713
Kussen is mooi geworden TG!

@ Spuuglokje: wat een schattig tasje! Ben er helemaal verliefd op.
pi_126168430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:52 schreef bietel het volgende:

[..]

Haha, wat een enthousiasme! :) Ik was er ook zo enthousiast over toen ik het zag! Ik dacht:'Dat moet ik ook kunnen!' en ben er zelf aan begonnen. Wat ik gedaan heb: Wol uit mijn stash gekozen die viltbaar is en daar balletjes van gehaakt, die gevuld met vulling en ze gewassen volgens vilt voorschrift. Nu heb ik een tas met balltjes liggen. heb ze nog niet aan elkaar gemaakt.
Het patroon heb ik dus niet gekocht. Daar ben ik te eigenwijs voor ('zelf doen!' :+ ) Ik weet neit of dit de ideale manier is hoor, om het kleed te maken. Misschien is handiger om ze eerst aan elkaar te maken en dan het hele kleed te vilten, of misschien moeten het geen balltjes zijn, maar meer ei vorm oid.
Ik vond het het geld dus niet waard, maar dat vind ik al snel :P

Lijnloos, dat was inderdaad de inspiratie :Y
Hoeveel heb je nodig? Bijvoorbeeld, hoe groot moet je een bolletje haken voor een bolletje dat uiteindelijk 10 cm is? Lijkt me dat er aardig wat wol in gaat...
Ik vind ze wel megatof!
pi_126168437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:12 schreef trui het volgende:
Wow, wat een klus zo'n pebble kleed. maar wel heel mooi! heb je ook allemaal van die natuurlijke tinten genomen? En lukte het vilten goed?

leuke minigebakjes weer! :9~
Ja, voornamelijk grijstinten, wit en zwart. Ook wat mosgroenig en roestoranje tinten. Oh en wat paars zie ik nu. Niet echt natuurlijk, maar zal ik wel gedaan hebben, omdat dat de hoofdkleur in huis is, haha.
Het vilten ging bij de meeste ballen wel goed, maar bij een paar heb ik teveel vulling erin gedaan en kreeg ik daardoor gaten. Denk omdat het niet de ruimte had om mooi dicht te vilten. Dat was bij de eerste paar. Daarna heb ik er minder vulling in gedaan en die zagen er beter uit. Niet genoeg rekening met de krimp gehouden in het begin, denk ik.
Ik heb er nu een stuk of 10 en ben door de grijs/zwart tinten heen (viltbaar dan).
Door jullie vragen en comments krijg ik wel weer zin om er verder mee te gaan! Ik mag eigenlijk niet meer bestellen van mezelf, maar als het een doel heeft, kan ik wel een uitzondering maken O-) Drops heeft ook weer korting op de meeste bolletjes, dus dat is ook een mooi excuus haha :P

Ik zit trouwens nog steeds te wachten op mijn wolletjes van Zitron! (Zie vorig topic) De vrouw van de webshop zei dat ze het voor haar vakantie op zou sturen (die begint vandaag). Dat mailde ze mij vorige week. Misschien komt het vandaag binnen, maar ik heb er een hard hoofd in!
Misschien komt het door de feestdagen deze en vorige week, maar ik vind het wel erg jammer! Ik heb wel eens vaker bij haar besteld en meestal duurt het niet zo lang... Ik wil ermee aan het werk! Wordt een beetje ongeduldig :P
Maargoed, de postbode moet nog langskomen! (fingers crossed!)
pi_126168459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
Spuug, wat heb je weer een mooie tas gemaakt!
Jouw tas was ook erg leuk trui.

En iedereen bedankt voor de complimentjes :)
Trui, ik snap wat je bedoeld. Het kussen zelf is 45x40 ofzo dus een echt passend kussen is niet te vinden. Waarschijnlijk trekt de volheid van het kussen nog wat bij en dan ziet het er niet meer zo opgepropt uit. Mocht ik me er gaan storen hou ik jou tip in mijn achterhoofd.
Ik heb Truis tip niet gelezen, maar kun je de vulling niet langs de naad openknippen, er een klein beetje uithalen en dan 5 cm strakker weer dichtmaken? En dan nog één andere zijde ook 5cm inkorten.
pi_126168809
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:50 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nodig? Bijvoorbeeld, hoe groot moet je een bolletje haken voor een bolletje dat uiteindelijk 10 cm is? Lijkt me dat er aardig wat wol in gaat...
Ik vind ze wel megatof!
Ik heb ze even gewogen voor je en de bolletjes van ong. 10 cm zit 50 tot 100 gram in (dunnere wol=lichter, dikkere wol zwaarder). Dit is wel incl. vulling.
Wol die ik gebruikt heb: Eskimo , alpaca , vienna en polaris (groter en zwaarder) van Drops.
pi_126172317
Dankje :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:04:04 #192
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_126189050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Gisteravond heb ik 't bloementasje afgemaakt. :) De gehaakte buitenkant lag al weken te wachten op 't binnentasje en de hengsels, maar nu is het dan toch eindelijk afgerond.

[ afbeelding ]
wat prachtig gedaan leuke kleuren echt zomers ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:04:41 #193
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_126189087
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:06 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik ben ook erg goed in dingen niet afmaken. ;) Heb hier nog een deken, 2 shawls, een kussenvoorkant en een kangaroo liggen. :')
:X ik zeg maar ff niks _O-
pi_126192982
Hallo,2jr geleden een haak poging gedaan maar niet de tijd om door te zetten.

Nu door een vriendin weer aangestoken. Ben bezig met een granny square kussen voor mn nichtje.

Hebben jullie nog leuke tips of ideeën voorbeginners?
pi_126193168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:05 schreef het-is-mij het volgende:

Nu door een vriendin weer aangestoken. Ben bezig met een granny square kussen voor mn nichtje.

welkom terug! Er vele ideeen, maar ook kleurtjes kunnen verschil maken :-)
By DMB
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:10:53 #196
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_126193385
quote:

welkom terug kijk eens in de OP staan allemaal top linkjes.......

en de gebakjes ohhhhh zo een schaal op je tafel lijkt me wel wat ^O^
pi_126195290
Thx ja heb genoeg linkjes maar zie soms door de bomen t bos niet meer en dacht misschien hebben jullie nog iets waarvan je zegt dat i leuk voor beginners ;-)

Ik ga mr nog meer inlezen ;-)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:07:27 #198
244933 trovey
Nachtoele
pi_126197170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:19 schreef trui het volgende:

[..]

my god, wat een werk. hoe dik/dun is de 'plarn' die je gebruikt?
Je doet het in de de pedaalemmer en je moet de boel niet te veel aandrukken kwaliteit. :+ De enige die ik kon vinden die niet grijs of blauw was. :P Haakt overigens best vlot weg. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126199079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Je doet het in de de pedaalemmer en je moet de boel niet te veel aandrukken kwaliteit. :+ De enige die ik kon vinden die niet grijs of blauw was. :P Haakt overigens best vlot weg. ;)
Foto? Want ik wil ook... :)
pi_126205875
quote:

Ik vind dit de fijnste beginnerssite: http://www.bymiek.blogspot.nl/p/haakles.html. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')