ik doe het altijd met de hand. dan kan ik ook nog wat dingen recht trekken evt., makkelijker dan met de naaimachine. naai het eigenlijk gewoon net zo vast als onderdelen van een amigurumi aan elkaar, een running whipstitch.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:20 schreef kaatje50 het volgende:
De trappelzak is klaar, wat betreft het haakgedeelte. Ik wilde hem voeren. Nu heb ik de voering erin geregen, maar weet niet zo goed hoe nu verder. Zal ik de voering met de naaimachine vastnaaien, of met de hand. Ik ben een beetje bang dat de naaimachine vastloopt, door de wol. Het is nogal dikke wol, gehaakt met naald 7. Redelijk grof dus....Heb ook al gedacht om het met een klein zigzagsteekje te doen, als ik het met de naaimachine zou doen.
wie heeft er ervaring met dit dilemma.. Het zou zonde zijn als ik de boel stuk trek, maar omdat het rondom nog al veel is, is handwerk ook niet zo'n fijn vooruitzicht
dank je. Zat er vanavond zo een beetje over na te denken en denk inderdaad ook al dat het met de hand het beste is. Ook al, zoals je zegt, het corrigeren en rechttrekken gaat dan beter....quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik doe het altijd met de hand. dan kan ik ook nog wat dingen recht trekken evt., makkelijker dan met de naaimachine. naai het eigenlijk gewoon net zo vast als onderdelen van een amigurumi aan elkaar, een running whipstitch.
Ik heb een omslagdoek gehaakt met Royal van zeeman en met haaknaald 7 is dat een verrassend fijn ding geworden. Dus als toevallig jouw kleur bij zeeman ligt, zou ik dat proberen!quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:18 schreef dapmar het volgende:
Ik wil een poncho haken wat niet te zwaar is. Ben aan het kijken voor goedkoop bij creamijn. Ik heb geld gehad voor mijn verjaardag. Dan beter wol of niet en and welke?
Ik haak m met acryl van Scheepjes. Weet niet of die dikker is, maar vind het prima gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:42 schreef MissN het volgende:
Ik ben meteen aan de slag gegaan met het uilenmutsje van de site die Spring gaf![]()
![]()
t patroon is echt makkelijk en haakt lekker snel weg! heb het eerste mutsje al bijna af! Heb het gemaakt met wibra acryl maar eigenlijk is dat wat te dun. Weet iemand nog een mooi merk wat je online kunt kopen waarvan acryl (of mix) is voor een wat dikkere haaknaald? 4,5 / 5? Het mag best wat duurder zijn. Ik had al gekeken op wolplein maar kon daar niet echt wat vinden...
ik ben ook een roker. Dus als ik iets gemaakt heb voor mijn zus (niet roker) hangt zij het altijd een paar dagen buiten, of wassen....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:58 schreef wild-r0se het volgende:
mooi kussen kwakz0r!
en de tas ook![]()
vraagje: ik was net bij mn ouders met wat haakwerk, en mijn moeder die rookt,, nu zit er zo'n vieze smerige rooklucht (sorry rokers, niets persoonlijks, vind het onwijs stinken) aan het garen en haakwerk :s wie weet hoe je dit er uit krijgt? Het is acrylgaren en wil eigenlijk niet wachten totdat het af is omdat ik 't nu al niet meer fijn vind om er aan te werken door de lucht
zoals ik 't daar zeg klinkt 't ook wel heel erg eigenlijk hequote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik ben ook een roker. Dus als ik iets gemaakt heb voor mijn zus (niet roker) hangt zij het altijd een paar dagen buiten, of wassen....
vroegah na het uitgaan als mijn broek heel erg stonk trok ik m soms de volgende dag gewoon naar school aanquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:17 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
zoals ik 't daar zeg klinkt 't ook wel heel erg eigenlijk he![]()
k denk dat ik 't ff laat luchten en dan verder ga : )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |