abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:54:07 #101
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_125992635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:00 schreef Kaatjeka het volgende:
ik vind het iedere keer weer leuk om te zien wat jullie allemaal fabriceren en lees daarom ook trouw alles mee. mijn smashboekje staat helemaal vol van fotootjes van ideetjes die ik hier op doe.
mijn dank daar voor _O_ _O_

ik ben begonnen met een truitje van granny squares maar dat gaat niet zo snel. (heb pas 2 rijen)
dit moet het worden:
[ afbeelding ]

Ik heb nog wel een vraag. Een heel aantal toppics geleden heeft iemand een keer een filmpje gepost over het haken van een stokje in plaats van keerlossen. Weet iemand die nog te vinden? Ik kan het niet meer vinden en wil het graag uitproberen O+ .
oh deze is leuk, mooie kleurtjes ook heerlijk zomers..............

en Muck wat ga je weer als een speer
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:58:29 #102
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_125992826
Muck, mooi gedaan hoor. Leuke binnenkant ook. Ik begrijp van jou dat het garen van de action niet zo'n succes is. Mag ik vragen waarom niet. Zag het laatst ook liggen en twijfelde of ik het mee zou nemen.

Over de hamer. Weer een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de overgang van het handvat van het kleurtje naar het grijs? Ik vind het een beetje onduidelijk. Zit het los?
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:03:02 #103
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_125993046
oh Blokker heeft ook van dat garen dat dikke soort zpagetti
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:22:34 #104
244933 trovey
Nachtoele
pi_125993979
Allemaal bedankt voor de complimentjes. :@
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:52 schreef CREADO het volgende:

[..]

TROVEY ik ben verliefd O+ . Ga eens kijken of ik mijn tuin iets kan fabriceren om iets aan te hangen :) gebruik jij katoen? en is zelfbedacht patroontje zeker?
Is inderdaad katoen (Wibra Nova, Katia Capri en Phildar Phil Coton 3) en inderdaad zelfbedacht maar heel eenvoudig. Is een beetje gebaseerd op die marketbags (nettasjes) die je op Ravelry vindt.

Korte beschrijving:
-ringetje van 6 lossen en sluiten met halve vaste.
-10 vasten in ring
-volgende rondes kun je in vasten of stokjes doen, elke keer meerderen zodat je een plat rondje krijgt (bekend verhaal voor denk ik iedereen hier :P )
-diameter zo groot maken dat de onderkant van het te gebruiken potje er ruim inpast zodat je een stevige bodem krijgt
- laatste sluiten met halve vaste en 8 lossen haken en die 4 stokjes of vasten later vastzetten met een vaste, weer 8 lossen haken en weer vastzetten met een vaste(zo krijg je boogjes), zo hele rondje afmaken. Bij laatste 8 lossen de boel vastzetten in het eerste boogje ongeveer halverwege de boog nu, verder boogjes van 8 maken en steeds vastzetten in het midden van een boogje tot je de hoogte hebt van het potje (ongeveer, bij mij ging het bij de eerste een beetje mis :') ).Je kunt de kleur trouwens wisselen wanneer je wilt als het maar bij het begin van 8 lossen (een boogje is)
- Nieuwe kleur aanhechten en 120 lossen haken en met een vaste vastzetten in een boogje (kijk even hoeveel boogjes je hebt en hoeveel ophanglussen je wilt maken om te zien hoeveel boogjes je moet overslaan zodat het regelmatig gaat worden)dan met vasten terughaken naar de beginkant zodat je een stevige ophanglus krijgt, weer vastzetten met een vaste en met vasten in de lossen van de boogjes weer richting de andere kant. langs begintpunt van de lus haken en meteen daarna een een vaste en weer 120 lossen haken enz. net zo lang tot je de hele rond hebt gedaan (ik heb 5 lussen gemaakt over 15 boogjes dus steeds elke derde boogje de lus vastzetten. Nu kun je de hanger ophangen maar eventueel kun je de lussen nog samenbinden een de bovenkant en daar ook een lus aanhaken zodat de boel niet van de ophanghaak kan schieten, dat heb ik dus gedaan. :P

Hopelijk snap je het een beetje, zo niet dan hoor ik het wel, desnoods illustreer ik het met foto's. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef -Spring het volgende:
Wat onwijs leuk, Trovey!

Ik zou ze best voor buiten in de tuin willen, maar daar wordt het garen niet mooier op natuurlijk. Zou je het met iets vuilafstotends kunnen impregneren?
Impresgeneerspray voor schoenen/textiel te krijgen bij de Action? (je brengt me trouwens op een idee, zo even doen.)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef Mirjam het volgende:
Bij de Action een kokertje met 6 of 8 haaknaalden (heb ze niet geteld) voor 1,99 O+
Eindelijk gevonden?

quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:05 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik doe dat ook niet. Mijn pineapple sjaal bijvoorbeeld gewoon gewassen en op het wasrek gehangen, vond ik goed genoeg :')
Ik, eerlijk gezegd, ook. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:51 schreef Toverheks het volgende:

[..]

echt vind ze zo leuk, zonde voor je balkon lekker in de huiskamer
Heb ik geen plek voor waar het veilig zou zijn voor mijn katten. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator/colorchick donderdag 2 mei 2013 @ 22:05:39 #105
382129 crew  Donna
pi_125999270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:58 schreef HarrrrieH het volgende:
Over de hamer. Weer een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de overgang van het handvat van het kleurtje naar het grijs? Ik vind het een beetje onduidelijk. Zit het los?
In 1 van de laatste toeren van het kleurtje haak je alleen de buitenste lussen. Aan de binnenkant heb je dan dus ook lussen. Na het afhaken van het kleurtje, maak je grijs vast in die binnenste lussen en vanaf daar haak je verder met grijs. Hoe bedoel je dat er iets los zit?
pi_126004853
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:04 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Leuke trui!

Dat filmpje kun je vinden in de spoiler in de openingspost (OP). Het filmpje heeft de titel "Chainless starting (turning) dc with helper (audio fixed)".
Thanks, ik had er helemaal overheen gekeken. Ik ga hem proberen :-)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:33:38 #107
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_126012202
Bedankt dames! Ik ben heel erg blij met mijn tas O+

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:58 schreef HarrrrieH het volgende:
Muck, mooi gedaan hoor. Leuke binnenkant ook. Ik begrijp van jou dat het garen van de action niet zo'n succes is. Mag ik vragen waarom niet. Zag het laatst ook liggen en twijfelde of ik het mee zou nemen.
Dank je!
Ik ben verre van tevreden over het garen, omdat ik enorm veel knopen tegen ben gekomen tijdens het haken, soms meerdere op een paar meter garen. Ook vind ik het jammer dat het zwarte garen op sommige plekken met wit draad aan elkaar gestikt was
De kwaliteit schijnt nogal wisselend te zijn, dus ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met deze klos :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_126013274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:33 schreef Muck het volgende:
Bedankt dames! Ik ben heel erg blij met mijn tas O+

[..]

Dank je!
Ik ben verre van tevreden over het garen, omdat ik enorm veel knopen tegen ben gekomen tijdens het haken, soms meerdere op een paar meter garen. Ook vind ik het jammer dat het zwarte garen op sommige plekken met wit draad aan elkaar gestikt was
De kwaliteit schijnt nogal wisselend te zijn, dus ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met deze klos :)
Dat is wel echt jammer.

Een vriendin van me had ook met Hoooked Zpaghetti problemen. Een aantal knopen en ineens dat het garen ( :') als je dat zo kunt noemen) van kleur veranderde. Ze had effen grijs garen gekocht.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:41:30 #109
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_126013712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:24 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Dat is wel echt jammer.

Een vriendin van me had ook met Hoooked Zpaghetti problemen. Een aantal knopen en ineens dat het garen ( :') als je dat zo kunt noemen) van kleur veranderde. Ze had effen grijs garen gekocht.
Oh! Kleurveranderingen heb ik nog niet gehad, maar wel dat de draad ineens veel dunner werd. Nou ja, het blijven natuurlijk restjes uit de textielindustrie...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_126014118
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:22 schreef trovey het volgende:
Allemaal bedankt voor de complimentjes. :@

[..]

Is inderdaad katoen (Wibra Nova, Katia Capri en Phildar Phil Coton 3) en inderdaad zelfbedacht maar heel eenvoudig. Is een beetje gebaseerd op die marketbags (nettasjes) die je op Ravelry vindt.

Korte beschrijving:
-ringetje van 6 lossen en sluiten met halve vaste.
-10 vasten in ring
-volgende rondes kun je in vasten of stokjes doen, elke keer meerderen zodat je een plat rondje krijgt (bekend verhaal voor denk ik iedereen hier :P )
-diameter zo groot maken dat de onderkant van het te gebruiken potje er ruim inpast zodat je een stevige bodem krijgt
- laatste sluiten met halve vaste en 8 lossen haken en die 4 stokjes of vasten later vastzetten met een vaste, weer 8 lossen haken en weer vastzetten met een vaste(zo krijg je boogjes), zo hele rondje afmaken. Bij laatste 8 lossen de boel vastzetten in het eerste boogje ongeveer halverwege de boog nu, verder boogjes van 8 maken en steeds vastzetten in het midden van een boogje tot je de hoogte hebt van het potje (ongeveer, bij mij ging het bij de eerste een beetje mis :') ).Je kunt de kleur trouwens wisselen wanneer je wilt als het maar bij het begin van 8 lossen (een boogje is)
- Nieuwe kleur aanhechten en 120 lossen haken en met een vaste vastzetten in een boogje (kijk even hoeveel boogjes je hebt en hoeveel ophanglussen je wilt maken om te zien hoeveel boogjes je moet overslaan zodat het regelmatig gaat worden)dan met vasten terughaken naar de beginkant zodat je een stevige ophanglus krijgt, weer vastzetten met een vaste en met vasten in de lossen van de boogjes weer richting de andere kant. langs begintpunt van de lus haken en meteen daarna een een vaste en weer 120 lossen haken enz. net zo lang tot je de hele rond hebt gedaan (ik heb 5 lussen gemaakt over 15 boogjes dus steeds elke derde boogje de lus vastzetten. Nu kun je de hanger ophangen maar eventueel kun je de lussen nog samenbinden een de bovenkant en daar ook een lus aanhaken zodat de boel niet van de ophanghaak kan schieten, dat heb ik dus gedaan. :P

Hopelijk snap je het een beetje, zo niet dan hoor ik het wel, desnoods illustreer ik het met foto's. ;)

[..]

Impresgeneerspray voor schoenen/textiel te krijgen bij de Action? (je brengt me trouwens op een idee, zo even doen.)

[..]

Eindelijk gevonden?

[..]

Ik, eerlijk gezegd, ook. :')

[..]

Heb ik geen plek voor waar het veilig zou zijn voor mijn katten. :')
thx ga eens testen :-)
By DMB
pi_126014276
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:38 schreef CREADO het volgende:

[..]

:Y *O*
kom even hierop terug. Ik sluit de magic ring wel eenmalig met een halve vaste, zodat ik altijd de ring kan aantrekken later. Daarna haak gewoon door iedere ronde :-)
By DMB
pi_126014879
Ik sluit de ring niet met een halve vaste, ik haak gewoon door en trek de ring dan strak dicht. Dat gaat prima.
pi_126017437
Ik maak een dubbele magic ring. Dan haak ik de vasten in de dubbele ring. In de eerste vaste die ik gehaakt heb, steek ik een steekmarkeerder. Daarna trek ik eerste de eerste ring en daarna de tweede ring strak. Ik haal de steekmarkeerder uit de eerste vaste en steek deze in de laatste vaste. Dan begin ik de volgende ronde met mijn vasten en het meerderen.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_126018326
Ik doe het ook zoals Mizz Enroe doet. Werkt voor mij prima. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:15:40 #115
244933 trovey
Nachtoele
pi_126018987
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:50 schreef Muck het volgende:
Het was even tobben met het garen van de Action, maar mijn handtas is af *O*
Vanmiddag had ik eindelijk tijd om de voering er in te naaien :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Leuk. *O* Ik doe niet aan voeringen :Y) ...als ik ergens slecht in ben. :X Ik hou het op zomen maken en knoopjes aannaaien....nu nog steeds twee gordijntjes maken voor mijn slaapkamer (gewoon twee lapjes met tunneltjes maar ik stel het maar steeds uit :') )

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:57 schreef CREADO het volgende:

[..]

thx ga eens testen :-)
Mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het wel. ;)

Nu bezig met twee pothoesjes voor een paar sedums die ik gekocht heb...staan in de originele plastic potjes en dat is niet mooi dus combineer ik maar weer eens twee hobby's. :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:12:58 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126023455
Muck, wat een leuke voering heb je in de tas gemaakt!

MizzEnroe, zo doe ik het ook, met die dubbele magic ring.
in de haak.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:26:16 #117
397430 HarrrrieH
pi_126030645
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:05 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

In 1 van de laatste toeren van het kleurtje haak je alleen de buitenste lussen. Aan de binnenkant heb je dan dus ook lussen. Na het afhaken van het kleurtje, maak je grijs vast in die binnenste lussen en vanaf daar haak je verder met grijs. Hoe bedoel je dat er iets los zit?
oeps... heb nu door 3 lussen gedaan. En door de twee van de vaste en door de binnenste lussen. Zal ik t weer uithalen of kan dit wel denk je?
pi_126031230
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:31 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik maak een dubbele magic ring. Dan haak ik de vasten in de dubbele ring. In de eerste vaste die ik gehaakt heb, steek ik een steekmarkeerder. Daarna trek ik eerste de eerste ring en daarna de tweede ring strak. Ik haal de steekmarkeerder uit de eerste vaste en steek deze in de laatste vaste. Dan begin ik de volgende ronde met mijn vasten en het meerderen.
ga ik ook maar weer eens doen, die was wel fijner en zo komt het minder snel los :-)

[ Bericht 4% gewijzigd door CREADO op 03-05-2013 18:49:16 ]
By DMB
pi_126033541

En weer een Grijs Roodstaartje gemaakt! En het laatste girafje is onderweg (voor nu dan)..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  Moderator/colorchick vrijdag 3 mei 2013 @ 20:06:32 #120
382129 crew  Donna
pi_126034256
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:26 schreef HarrrrieH het volgende:

[..]

oeps... heb nu door 3 lussen gedaan. En door de twee van de vaste en door de binnenste lussen. Zal ik t weer uithalen of kan dit wel denk je?
Je hebt dus nu aan de binnenkant geen lussen? Dan kan je er straks niet mee verder. Doe maar uithalen dan. Die lussen aan de binnenkant heb je echt nodig.

En 3 lussen haken doe je nooit, goede les haha. Of tenminste ik heb het nog niet mee gemaakt haha!
pi_126034275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:50 schreef LekkerApart het volgende:
[ afbeelding ]

En weer een Grijs Roodstaartje gemaakt! En het laatste girafje is onderweg (voor nu dan)..
hij is leuk!
By DMB
pi_126035805
Ik heb dus:

1. haak 7 Losse en sluit de ring met een Halve Vaste

2. haak in de ring *2 Stokjes (eerste stokje=3 losse), 1 Losse*. Herhaal *-* nog 7x (totaal 8). Sluit met een Halve Vaste.

En dan die halve vasten om te sluiten hoe je dat precies doet. Neem je dan 1 lusje van de lossen waar je hem aan vast zet?? Dit kom je regelmatig tegen en krijg hem dus niet mooi dicht zeg maar....
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:56:21 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126036570
ik zou het onder 2 lusjes door proberen te doen, dapmar. net als bij 'gewone' vasten.
in de haak.
pi_126036635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:56 schreef trui het volgende:
ik zou het onder 2 lusjes door proberen te doen, dapmar. net als bij 'gewone' vasten.
Maar dan doe je die halve vasten toch in een "loze" ruimte of ben ik nou... ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:59:54 #125
370685 -Spring
-Spring
pi_126036748
Nee hoor, een halve vaste bestaat uit drie lusjes. :)
pi_126036904
Nee maar ik bedoel dat je in een lossen haakt, DAt lossen stokje de bovenste als je dan 2 lussen van de lossen moet hebben dan zit je toch in de tussenruimte. halve vasten is inderdaad 3 lussen op je haaknaald dat klopt bij mij ook ja hihi.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:06:45 #127
370685 -Spring
-Spring
pi_126037084
Oh ja, sorry, dat zei je. Ik laat het verder aan Trui over. :+
pi_126037155
;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:13:24 #129
397430 HarrrrieH
pi_126037400
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:06 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Je hebt dus nu aan de binnenkant geen lussen? Dan kan je er straks niet mee verder. Doe maar uithalen dan. Die lussen aan de binnenkant heb je echt nodig.

En 3 lussen haken doe je nooit, goede les haha. Of tenminste ik heb het nog niet mee gemaakt haha!
whaa, probeer ik het net uit te halen, trek ik er een dikke knoop in 8)7
Ga dus toch maar weer verder denk ik. Het valt niet zo erg op. zit toch aan de binnenkant....
pi_126037405
Wat een leuke grijze roodstaart! Echt heel schattig.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:20:27 #131
397430 HarrrrieH
pi_126037687
lief vogeltje O+

Nog een vraagje. In mijn boekje staat dat je bij minderen alleen de voorste lussen moet pakken. Ik deed geloof ik altijd beide lussen. Wat doen jullie?
pi_126038883
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:20 schreef HarrrrieH het volgende:
lief vogeltje O+

Nog een vraagje. In mijn boekje staat dat je bij minderen alleen de voorste lussen moet pakken. Ik deed geloof ik altijd beide lussen. Wat doen jullie?
er zijn meerdere manieren, maar als je het op deze wijze doet zie je het het minste ( onzichtbaar minderen) :-)
By DMB
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:52:32 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126039106
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:02 schreef dapmar het volgende:
Nee maar ik bedoel dat je in een lossen haakt, DAt lossen stokje de bovenste als je dan 2 lussen van de lossen moet hebben dan zit je toch in de tussenruimte. halve vasten is inderdaad 3 lussen op je haaknaald dat klopt bij mij ook ja hihi.
nee hoor, een losse bestaat ook uit 3 lusjes. dus je kunt er de twee bovenste van opnemen, en de 3e onder je naald laten.
in de haak.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:54:23 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126039215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:20 schreef HarrrrieH het volgende:
lief vogeltje O+

ik doe 't ook alleen door de voorste lusjes, om precies te zijn op de manier die hier beschreven wordt (even een stukje naar beneden scrollen tot je bij 'decreasing invisibly' bent)
in de haak.
pi_126040135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:54 schreef trui het volgende:

[..]

ik doe 't ook alleen door de voorste lusjes, om precies te zijn op de manier die hier beschreven wordt (even een stukje naar beneden scrollen tot je bij 'decreasing invisibly' bent)
Ik doe inderdaad ook op die manier, echt mooi.
pi_126040152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:52 schreef trui het volgende:

[..]

nee hoor, een losse bestaat ook uit 3 lusjes. dus je kunt er de twee bovenste van opnemen, en de 3e onder je naald laten.
Ok goed kijken dan morge ;)
pi_126043485
Wat een leuk vogeltje! O+

Ik heb er ook weer een gemaakt:
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:07:19 #138
244933 trovey
Nachtoele
pi_126052716
Leuke vogeltjes Lekker Apart en Lijnloos. ^O^ Ik ben bijna klaar met mijn "overpotjes" voor de sedums. :P
Optimist tot in de kist
pi_126088940
Zo, dit topic was gezakt!
Wat een leuk vogeltje! En dat uiltje is ook schattig! Leuk gedaan met die foto's zo!
  zondag 5 mei 2013 @ 20:59:11 #140
397430 HarrrrieH
pi_126105623
zo inderdaad rustig hier. Wat een leuk uiltje Lijnloos. Echt uiltjes zijn zo schattig!
Trovey is je overpotje al klaar?
Hier bezig met de hamer. Het handvat is al klaar. Nu het bovenstuk.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:03:03 #141
244933 trovey
Nachtoele
pi_126105897
quote:
6s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:59 schreef HarrrrieH het volgende:
zo inderdaad rustig hier. Wat een leuk uiltje Lijnloos. Echt uiltjes zijn zo schattig!
Trovey is je overpotje al klaar?
Hier bezig met de hamer. Het handvat is al klaar. Nu het bovenstuk.
4 klaar en nog twee te gaan :P , ik blijk meer plantjes die droog moeten staan te hebben dan ik dacht...heb nog twee wintervaste cactussen staan die ook een overpotje verdienen. O+
Optimist tot in de kist
  zondag 5 mei 2013 @ 21:06:55 #142
397430 HarrrrieH
pi_126106124
Leuk! Ook leuk dat je zo enthousiast bent! ^O^
  zondag 5 mei 2013 @ 22:18:52 #143
397430 HarrrrieH
pi_126110318
Even een vraagje. Ik heb nog geen rammel-ding voor in mijn rammelhamer. Maar zat te denken, zou een kattenbelletje erin ook werken? Of hoor je dat niet goed? Wat gebruiken jullie?
pi_126111375
Kattebelletje hoor je niet, maar je kan het wel in zon verrassibgsei doen, dan rammelt het wel!
  zondag 5 mei 2013 @ 22:54:08 #145
397430 HarrrrieH
pi_126112113
Dus kattenbelletje in het ei. Dat wordt morgen even naar de supie. Chocolaaaa!
  maandag 6 mei 2013 @ 08:36:48 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126118817
ik tape het ei dan vaak ook nog extra stevig dicht (met ducktape oid) zodat er geen water in kan komen als de rammelaar gewassen wordt.
in de haak.
  maandag 6 mei 2013 @ 08:42:05 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126118868
leuk vogeltje lijnloos!
in de haak.
  maandag 6 mei 2013 @ 09:29:25 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126119546
nog maar eens een wip-fotootje mijnerzijds. slechte kleurenweergave vanwege telefoonkwaliteit & kunstlicht, maar dit is een tas(je) in wording:

nog snaveltjes, een hengsel en voering, dan is ie klaar. een tamelijk tijdrovend patroon, zoals angel ooit volgens mij ook schreef. en ik baal een beetje van 't feit dat ik de uiltjes niet overal precies rechtop in de achthoeken heb gekregen. maar ja, uiteindelijk wordt 't vast een leuke tas.
in de haak.
  maandag 6 mei 2013 @ 09:41:25 #149
211083 Angelof9
I must go first
pi_126119776
Ik had hetzelfde probleem, mijn uiltjes zitten ook niet helemaal recht. Veel werk he?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 6 mei 2013 @ 09:47:57 #150
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126119900
ja, ik weet nog dat je dat schreef, en dat ik dacht 'dat zal toch wel meevallen?'. maar toen had ik alleen de uilen + rondjes nog maar gemaakt, het meeste werk zit 'm toch in het omranden, het aan elkaar zetten en de verdere afwerking. bleh!
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')