oh deze is leuk, mooie kleurtjes ook heerlijk zomers..............quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:00 schreef Kaatjeka het volgende:
ik vind het iedere keer weer leuk om te zien wat jullie allemaal fabriceren en lees daarom ook trouw alles mee. mijn smashboekje staat helemaal vol van fotootjes van ideetjes die ik hier op doe.
mijn dank daar voor![]()
![]()
ik ben begonnen met een truitje van granny squares maar dat gaat niet zo snel. (heb pas 2 rijen)
dit moet het worden:
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een vraag. Een heel aantal toppics geleden heeft iemand een keer een filmpje gepost over het haken van een stokje in plaats van keerlossen. Weet iemand die nog te vinden? Ik kan het niet meer vinden en wil het graag uitproberen.
Is inderdaad katoen (Wibra Nova, Katia Capri en Phildar Phil Coton 3) en inderdaad zelfbedacht maar heel eenvoudig. Is een beetje gebaseerd op die marketbags (nettasjes) die je op Ravelry vindt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:52 schreef CREADO het volgende:
[..]
TROVEY ik ben verliefd. Ga eens kijken of ik mijn tuin iets kan fabriceren om iets aan te hangen
gebruik jij katoen? en is zelfbedacht patroontje zeker?
Impresgeneerspray voor schoenen/textiel te krijgen bij de Action? (je brengt me trouwens op een idee, zo even doen.)quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef -Spring het volgende:
Wat onwijs leuk, Trovey!
Ik zou ze best voor buiten in de tuin willen, maar daar wordt het garen niet mooier op natuurlijk. Zou je het met iets vuilafstotends kunnen impregneren?
Eindelijk gevonden?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef Mirjam het volgende:
Bij de Action een kokertje met 6 of 8 haaknaalden (heb ze niet geteld) voor 1,99
Ik, eerlijk gezegd, ook.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:05 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet. Mijn pineapple sjaal bijvoorbeeld gewoon gewassen en op het wasrek gehangen, vond ik goed genoeg
Heb ik geen plek voor waar het veilig zou zijn voor mijn katten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:51 schreef Toverheks het volgende:
[..]
echt vind ze zo leuk, zonde voor je balkon lekker in de huiskamer
In 1 van de laatste toeren van het kleurtje haak je alleen de buitenste lussen. Aan de binnenkant heb je dan dus ook lussen. Na het afhaken van het kleurtje, maak je grijs vast in die binnenste lussen en vanaf daar haak je verder met grijs. Hoe bedoel je dat er iets los zit?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:58 schreef HarrrrieH het volgende:
Over de hamer. Weer een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de overgang van het handvat van het kleurtje naar het grijs? Ik vind het een beetje onduidelijk. Zit het los?
Thanks, ik had er helemaal overheen gekeken. Ik ga hem proberen :-)quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:04 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Leuke trui!
Dat filmpje kun je vinden in de spoiler in de openingspost (OP). Het filmpje heeft de titel "Chainless starting (turning) dc with helper (audio fixed)".
Dank je!quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:58 schreef HarrrrieH het volgende:
Muck, mooi gedaan hoor. Leuke binnenkant ook. Ik begrijp van jou dat het garen van de action niet zo'n succes is. Mag ik vragen waarom niet. Zag het laatst ook liggen en twijfelde of ik het mee zou nemen.
Dat is wel echt jammer.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:33 schreef Muck het volgende:
Bedankt dames! Ik ben heel erg blij met mijn tas
[..]
Dank je!
Ik ben verre van tevreden over het garen, omdat ik enorm veel knopen tegen ben gekomen tijdens het haken, soms meerdere op een paar meter garen. Ook vind ik het jammer dat het zwarte garen op sommige plekken met wit draad aan elkaar gestikt was
De kwaliteit schijnt nogal wisselend te zijn, dus ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met deze klos
Oh! Kleurveranderingen heb ik nog niet gehad, maar wel dat de draad ineens veel dunner werd. Nou ja, het blijven natuurlijk restjes uit de textielindustrie...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:24 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dat is wel echt jammer.
Een vriendin van me had ook met Hoooked Zpaghetti problemen. Een aantal knopen en ineens dat het garen (als je dat zo kunt noemen) van kleur veranderde. Ze had effen grijs garen gekocht.
thx ga eens testen :-)quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:22 schreef trovey het volgende:
Allemaal bedankt voor de complimentjes.
[..]
Is inderdaad katoen (Wibra Nova, Katia Capri en Phildar Phil Coton 3) en inderdaad zelfbedacht maar heel eenvoudig. Is een beetje gebaseerd op die marketbags (nettasjes) die je op Ravelry vindt.
Korte beschrijving:
-ringetje van 6 lossen en sluiten met halve vaste.
-10 vasten in ring
-volgende rondes kun je in vasten of stokjes doen, elke keer meerderen zodat je een plat rondje krijgt (bekend verhaal voor denk ik iedereen hier)
-diameter zo groot maken dat de onderkant van het te gebruiken potje er ruim inpast zodat je een stevige bodem krijgt
- laatste sluiten met halve vaste en 8 lossen haken en die 4 stokjes of vasten later vastzetten met een vaste, weer 8 lossen haken en weer vastzetten met een vaste(zo krijg je boogjes), zo hele rondje afmaken. Bij laatste 8 lossen de boel vastzetten in het eerste boogje ongeveer halverwege de boog nu, verder boogjes van 8 maken en steeds vastzetten in het midden van een boogje tot je de hoogte hebt van het potje (ongeveer, bij mij ging het bij de eerste een beetje mis).Je kunt de kleur trouwens wisselen wanneer je wilt als het maar bij het begin van 8 lossen (een boogje is)
- Nieuwe kleur aanhechten en 120 lossen haken en met een vaste vastzetten in een boogje (kijk even hoeveel boogjes je hebt en hoeveel ophanglussen je wilt maken om te zien hoeveel boogjes je moet overslaan zodat het regelmatig gaat worden)dan met vasten terughaken naar de beginkant zodat je een stevige ophanglus krijgt, weer vastzetten met een vaste en met vasten in de lossen van de boogjes weer richting de andere kant. langs begintpunt van de lus haken en meteen daarna een een vaste en weer 120 lossen haken enz. net zo lang tot je de hele rond hebt gedaan (ik heb 5 lussen gemaakt over 15 boogjes dus steeds elke derde boogje de lus vastzetten. Nu kun je de hanger ophangen maar eventueel kun je de lussen nog samenbinden een de bovenkant en daar ook een lus aanhaken zodat de boel niet van de ophanghaak kan schieten, dat heb ik dus gedaan.![]()
Hopelijk snap je het een beetje, zo niet dan hoor ik het wel, desnoods illustreer ik het met foto's.
[..]
Impresgeneerspray voor schoenen/textiel te krijgen bij de Action? (je brengt me trouwens op een idee, zo even doen.)
[..]
Eindelijk gevonden?
[..]
Ik, eerlijk gezegd, ook.
[..]
Heb ik geen plek voor waar het veilig zou zijn voor mijn katten.
kom even hierop terug. Ik sluit de magic ring wel eenmalig met een halve vaste, zodat ik altijd de ring kan aantrekken later. Daarna haak gewoon door iedere ronde :-)quote:
Leuk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:50 schreef Muck het volgende:
Het was even tobben met het garen van de Action, maar mijn handtas is af
Vanmiddag had ik eindelijk tijd om de voering er in te naaien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het wel.quote:
oeps... heb nu door 3 lussen gedaan. En door de twee van de vaste en door de binnenste lussen. Zal ik t weer uithalen of kan dit wel denk je?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:05 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
In 1 van de laatste toeren van het kleurtje haak je alleen de buitenste lussen. Aan de binnenkant heb je dan dus ook lussen. Na het afhaken van het kleurtje, maak je grijs vast in die binnenste lussen en vanaf daar haak je verder met grijs. Hoe bedoel je dat er iets los zit?
ga ik ook maar weer eens doen, die was wel fijner en zo komt het minder snel los :-)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:31 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik maak een dubbele magic ring. Dan haak ik de vasten in de dubbele ring. In de eerste vaste die ik gehaakt heb, steek ik een steekmarkeerder. Daarna trek ik eerste de eerste ring en daarna de tweede ring strak. Ik haal de steekmarkeerder uit de eerste vaste en steek deze in de laatste vaste. Dan begin ik de volgende ronde met mijn vasten en het meerderen.
Je hebt dus nu aan de binnenkant geen lussen? Dan kan je er straks niet mee verder. Doe maar uithalen dan. Die lussen aan de binnenkant heb je echt nodig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:26 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
oeps... heb nu door 3 lussen gedaan. En door de twee van de vaste en door de binnenste lussen. Zal ik t weer uithalen of kan dit wel denk je?
hij is leuk!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:50 schreef LekkerApart het volgende:
[ afbeelding ]
En weer een Grijs Roodstaartje gemaakt! En het laatste girafje is onderweg (voor nu dan)..
Maar dan doe je die halve vasten toch in een "loze" ruimte of ben ik nou...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:56 schreef trui het volgende:
ik zou het onder 2 lusjes door proberen te doen, dapmar. net als bij 'gewone' vasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |