SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Enkele afgeronde projecten van het vorige topic ..
HarrrrieH op de yogamat
trovey's pothanger
Whoopdidooh's vijfling
Lijnloos's vliegtuig
Hook on
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Mijn vriend heeft een blockbord gemaakt: Stuk MDF laten zagen bij de bouwmarkt, stuk schuim gekocht op de markt en daar dezelfde maat uit gesneden.Schuim op het MDF leggen, daar een stuk stof overheen dat ongeveer 20 cm breder is aan alle kanten. Naar achteren wegvouwen en dan met het nietapparaat vastmaken (gewoon een opengeklapte kantoornietmachine). Werkt als een treinquote:
hij staat gewoon rechtop naast de wasmachine bij mijquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:39 schreef miss_sly het volgende:
Dat klinkt heel ideaal, maar daar heb ik voorlopig nog geen plek voor
Ja, maar ik woon dadelijk op 75 m2 met man en kind en twee katten, met wel bijna voldoende spullen voor een eengezinswoning. Dus vol genoeg, voorlopigquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:51 schreef B.ertha het volgende:
[..]
hij staat gewoon rechtop naast de wasmachine bij mijis maar 4cm dik hè
wensen blijven altijd tochquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar ik woon dadelijk op 75 m2 met man en kind en twee katten, met wel bijna voldoende spullen voor een eengezinswoning. Dus vol genoeg, voorlopig
Ooh, wij gaan volgend jaar naar een eengezinswoning met zolder, en dan kan ik zo'n ding wel kwijt! Het is een jaartje wachten tot ons huis klaar isquote:
quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ooh, wij gaan volgend jaar naar een eengezinswoning met zolder, en dan kan ik zo'n ding wel kwijt! Het is een jaartje wachten tot ons huis klaar is
Hoe het gaat worden, weet ik nog niet, maar op de zolder krijg ik een prachtige hobbyhoekquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:26 schreef CREADO het volgende:
[..]![]()
komt er dan ook een ikea expedit kast in zeker
Ha ja!quote:
Op het logeerbed of op de slaapkamervloerbedekking.quote:
En hoe doe je dat dan op de vloer?quote:
Dat waren mijn speldjes en ik heb dit patroon gebruikt; http://www.echtstudio.nl/bloem-hakenquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:17 schreef Koningin het volgende:
In het vorige topic stonden leuke haarspeldjes.
Waar kan ik iets van een patroon ofzo vinden??
Gewoon met spelden! Gaat niet met een tegelvloer natuurlijk, maar met vloerbedekking geen probleem hoor.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:15 schreef Nanuke het volgende:
[..]
En hoe doe je dat dan op de vloer?Bij alle andere suggesties hier kan ik me wat voorstellen, maar op de vloer lijkt me best wel lastig vastzetten.
Wat slim! Dank voor het uitzoeken, Sherlock!quote:Op maandag 29 april 2013 19:51 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
De vertalingen die ik bekeken heb, geven aan dat je na die ene ronde telkens vasten moet haken. Het originele patroon echter niet. Deze geeft wel aan dat stokjes gehaakt moeten worden (st) en geen vasten (fm)...
Op ravelry zie ik dat de meesten wel vasten gedaan hebben. De band is daardoor vaak veel korter. Ik denk dus dat jij gelijk hebt met de stokjes. Dus 5-6 toeren met stokjes haken.
Ah, vloerbedekking. Daar had ik helemaal niet aan gedacht.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:24 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Gewoon met spelden! Gaat niet met een tegelvloer natuurlijk, maar met vloerbedekking geen probleem hoor.
Ik span niets.quote:
Het instagramfiltertje doet het hem! Patroon van Attic24, vertaald door Charami.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:26 schreef CREADO het volgende:
[..]![]()
komt er dan ook een ikea expedit kast in zeker
Ohh voor ik jhet vergeet wil i nog even zeggen dat er weer super hard is gewerkt! wat een leuk dingen weer! En wat een originele pothangerHeb hem gepint hoor..
En Arual krijg bijna pijn in mijn ogen van de kleuren van de ripple deken GAAF! welke patroon heb jij gebruikt?
Op deze manier,ff linkje want zit op de tab bethsco.blogspot.nl/2011/11/amigurumi-how-to-sew-together.htmlquote:Op woensdag 1 mei 2013 18:06 schreef -Spring het volgende:
Mooi, Whoop. Wat zet jij de hoofdjes ontzettend netjes vast, zeg!
Had jij nog interesse in dat patroontje of niet? Omdat je toen ook aangaf iets voor mij te hebben. Prima als het niet nodig is hoor natuurlijkquote:Op woensdag 1 mei 2013 18:06 schreef -Spring het volgende:
Mooi, Whoop. Wat zet jij de hoofdjes ontzettend netjes vast, zeg!
Oh die ga ik straks ff bekijken.. Vanavond zebra in elkaar en beginnen aan een uiltje <3 dit keer roze!quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Op deze manier,ff linkje want zit op de tab bethsco.blogspot.nl/2011/11/amigurumi-how-to-sew-together.html
Dus niet alleen t lusjes, maar van rechts naar links.
Zitten ze ook een stuk minder wiebelig.
Deze is met een dicht lijfje, maar als ze op elkaar aansluiten doe je net als bij t hoofd.
Ik weet niet wat ik wil maken, heel vervelend.
Ja! Maar kon zowel thuis als op m'n werk niet scannen. Alle printers zijn vervangen. Zal morgen kijken of het lukt!quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:39 schreef dapmar het volgende:
[..]
Had jij nog interesse in dat patroontje of niet? Omdat je toen ook aangaf iets voor mij te hebben. Prima als het niet nodig is hoor natuurlijkmaar dan weet ik het
Thanx, hoe heb je die bloemen op de speldjes vast gezet?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:16 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Dat waren mijn speldjes en ik heb dit patroon gebruikt; http://www.echtstudio.nl/bloem-haken
Bison secondelijm!quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Thanx, hoe heb je die bloemen op de speldjes vast gezet?
Waarschijnlijk haak je gewoon zo netjes dat het niet nodig is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:37 schreef trovey het volgende:
Leuke beestjes en roos.Ben ik nou de enige die niet blockt?
Dat hoop ik maar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:48 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk haak je gewoon zo netjes dat het niet nodig is.
Haak gewoon in een spiraal (dus doorhaken en markeren)quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:22 schreef HarrrrieH het volgende:
uhm, hier even een vraag.
Ben begonnen met de rammelaar. Ik heb nu de magic cirkel gemaakt met 6 vaste. Sluiten met een halve vaste. Nou dit is gelukt.
Nu ronde 2. 2 vaste in iedere vaste, dus dat je op 16 uitkomt. Moet je gewoon doorhaken? Of moet je eerst een losse doen voor de hoogte en dan pas verder en steeds sluiten met een hv? Of ga je steeds door?
quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:36 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik sluit de cirkel nooit met een halve vast maar ga altijd gelijk door met twee vasten in de eerste vaste van de magic circle.
Ik ook iddquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:36 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik sluit de cirkel nooit met een halve vast maar ga altijd gelijk door met twee vasten in de eerste vaste van de magic circle.
van 6 naar 16 is meer dan verdubbelen hoor! Maar wat jij vraagt is volgens mij afhankelijk van het te maken voorwerp, of van wat je zelf wilt. Het kan allebei. Als je geen zichtbare 'naad' wil, moet je 'gewoon' spiraalsgewijs doorhaken. wel zelf even goed bijhouden waar het begin van je ronde is, anders raak je snel de tel kwijt. Dat kun je bijvoorbeeld doen door een ander kleur draad door 't haakwerk te steken op de hoogte van de eerste steek uit de toer.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:22 schreef HarrrrieH het volgende:
uhm, hier even een vraag.
Ben begonnen met de rammelaar. Ik heb nu de magic cirkel gemaakt met 6 vaste. Sluiten met een halve vaste. Nou dit is gelukt.
Nu ronde 2. 2 vaste in iedere vaste, dus dat je op 16 uitkomt. Moet je gewoon doorhaken? Of moet je eerst een losse doen voor de hoogte en dan pas verder en steeds sluiten met een hv? Of ga je steeds door?
TROVEY ik ben verliefdquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:08 schreef trovey het volgende:
1e serie pothangers voor het balkon is af.
[ afbeelding ]
En er hangt er natuurlijk eentje scheef, even aanpassen.![]()
Nu nog iets in elkaar fabriceren zodat ik mijn potten met munt ook mooi kan ophangen i.p.v. dat ze plek opeisen op de spaarzaam aanwezig grond.
maak je toch gewoon weer nieuwequote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef -Spring het volgende:
Wat onwijs leuk, Trovey!
Ik zou ze best voor buiten in de tuin willen, maar daar wordt het garen niet mooier op natuurlijk. Zou je het met iets vuilafstotends kunnen impregneren?
nee, die ene v is eenmalig, daarna doe je de herhalingen tussen de sterrtjes tot het einde van je toerquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:01 schreef HarrrrieH het volgende:
Ben ik weer....![]()
Ronde 4: 1v, *2v in de volgende v, 2v*. Herhaal van * tot * tot het einde van de toer en eindig met 1v (=24v)
Vorige toer was 18v.
Betekent dit gewoon 1 vaste in de een en 2 vaste in de volgende? Of is dat te simpel??
Maar dan verdubbeld het toch?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, die ene v is eenmalig, daarna doe je de herhalingen tussen de sterrtjes tot het einde van je toer
Volgens mij heb je hem nu goed, alleen moet je die eerste vaste niet mee tellen tussen de *quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:06 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Maar dan verdubbeld het toch?
Volgens het patroon is toer 1= 6v, 2=12v, 3=18 en 4=24
Dus van de 3e naar de 4e komen er maar 6 bij....
Oooh of wordt het vaste, vaste meerderen, vaste, vaste, vaste meerderen enz
Ik doe dat ook niet. Mijn pineapple sjaal bijvoorbeeld gewoon gewassen en op het wasrek gehangen, vond ik goed genoegquote:
Leuke trui!quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:00 schreef Kaatjeka het volgende:
ik vind het iedere keer weer leuk om te zien wat jullie allemaal fabriceren en lees daarom ook trouw alles mee. mijn smashboekje staat helemaal vol van fotootjes van ideetjes die ik hier op doe.
mijn dank daar voor![]()
![]()
ik ben begonnen met een truitje van granny squares maar dat gaat niet zo snel. (heb pas 2 rijen)
dit moet het worden:
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een vraag. Een heel aantal toppics geleden heeft iemand een keer een filmpje gepost over het haken van een stokje in plaats van keerlossen. Weet iemand die nog te vinden? Ik kan het niet meer vinden en wil het graag uitproberen.
echt vind ze zo leuk, zonde voor je balkon lekker in de huiskamerquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:08 schreef trovey het volgende:
1e serie pothangers voor het balkon is af.
[ afbeelding ]
En er hangt er natuurlijk eentje scheef, even aanpassen.![]()
Nu nog iets in elkaar fabriceren zodat ik mijn potten met munt ook mooi kan ophangen i.p.v. dat ze plek opeisen op de spaarzaam aanwezig grond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |