Voicemail nooit ingesproken, smsjes in de trant of ze wilde reageren, nooit bedreigd oidquote:Op maandag 29 april 2013 09:08 schreef Kreator het volgende:
Ligt aan de inhoud van je voicemails en smsjes, denk ik.
"ik wil mijn spullen."
of
"vuile tiefushoer ik maak je kapot als ik je zie lopen..."
Ik ben geen expert, maar ik denk dat als je kunt bewijzen dat zij jouw spullen nog heeft en dat je het niet uit de hand wilde laten lopen door langs te gaan etc etc, dat er niet veel aan de hand is.quote:Op maandag 29 april 2013 09:09 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Voicemail nooit ingesproken, smsjes in de trant of ze wilde reageren, nooit bedreigd oid
Dat kan ik dus niet bewijzen, is niks over vastgelegd. En daarnaast is zowel zij als ik verhuisd, en ik weet niet waar ze nu woont.quote:Op maandag 29 april 2013 09:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar als je dat kunt bewijzen (ook dat zij jouw spullen nog heeft) en dat je het niet uit de hand wilde laten lopen door langs te gaan etc etc, dat er niet veel aan de hand is.
Er zijn mensen die 270 stalk-smsjes per dag sturen. Vind het nogal meevallen, vooral omdat als zijn ex had opgenomen, de telefoontjes wel waren opgehouden.quote:Op maandag 29 april 2013 09:23 schreef Artbij2 het volgende:
3 per dag 3 maanden x 30 dagen. 270 keer gebeld of gesmst. Dat is best veel.....
Dit lijkt mij volslagen onzin. We zijn geen dictatuur en een boete krijg je alleen als er bewijzen zijn. TS kan het volgens mij redelijk aannemelijk maken dat het hem om de spullen te doen was.quote:Op maandag 29 april 2013 09:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Niet gaan.
Lekker naar de rechter toe, wie eist bewijst. Als ze wat hadden was je al lang van je bed geplukt. Het is volkomen logisch, mits je normaal deed in mail/sms verkeer, dat jij contact zoekt om je spullen terug te krijgen. Als ze gewoon had opgenomen had jij niet zo veel hoeven bellen.
De OvJ is _geen_ rechter en je zal worden gehoord als verdachte. Alles wat je verklaart kan alleen maar tegen je werken. Waarsch. stuurt ie je met een dikke boete naar huis, want daar is die zitting alleen maar voor.
Trouwens wel via de WoB alles opvragen nu!
En daarom moet TS dus naar de rechter, de OvJ is geen rechter. Die is bevooroordeeld en handelt uit naam van de staat//die ex.quote:Op maandag 29 april 2013 09:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit lijkt mij volslagen onzin. We zijn geen dictatuur en een boete krijg je alleen als er bewijzen zijn. TS kan het volgens mij redelijk aannemelijk maken dat het hem om de spullen te doen was.
Dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 29 april 2013 09:33 schreef Fe2O3 het volgende:
Die is bevooroordeeld en handelt uit naam van die ex.
Als ik dat zo lees, zou ik er ook zeker niet aan meewerken. 'bij lichte vergrijpen zelf een boete'quote:Op maandag 29 april 2013 09:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
http://www.rechtspraak.nl(...)er-van-justitie.aspx
Als iemand aangifte doet dan moet deze persoon ook contactgegevens overhandigen en die mag jij inzienquote:Op maandag 29 april 2013 09:12 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet bewijzen, is niks over vastgelegd. En daarnaast is zowel zij als ik verhuisd, en ik weet niet waar ze nu woont.
Ik heb mijn rechtbijstand net gesproken. Strafrecht valt helaas niet onder de dekking. Wel telefonisch advies gekregen nav mijn verhaal.quote:Op maandag 29 april 2013 09:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Niet gaan. Niks verklaren. Niks zeggen. Je enige reactie moet zijn "ik wens niks te verklaren."
Lekker naar de rechter toe, wie eist bewijst. Als ze wat hadden was je al lang van je bed geplukt. Het is volkomen logisch, mits je normaal deed in mail/sms verkeer, dat jij contact zoekt om je spullen terug te krijgen. Als ze gewoon had opgenomen had jij niet zo veel hoeven bellen.
De OvJ is _geen_ rechter en je zal worden gehoord als verdachte. Alles wat je verklaart kan alleen maar tegen je werken. Waarsch. stuurt ie je met een dikke boete naar huis, want daar is die zitting alleen maar voor.
Trouwens wel via de WoB alles opvragen nu!
Wil jij onterecht als belager worden aangemerkt?quote:
Nee. Ik zou het er nóóit bij laten zitten. Dan beken je dus gewoon schuld.quote:
Ik denk dat telefoongegevens een vrij sterk bewijs is... Als je elke dag 3x belt, dan is het al niet meer alleen te doen voor de spullen, maar ook wraak/ treiterij, vanwege het feit dat de spullen van TS nog bij z'n ex staan.quote:Op maandag 29 april 2013 09:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Lekker naar de rechter toe, wie eist bewijst.
Ja precies, ik vermoed dus ook dat ze bij mijn provider het aantal gesprekken hebben laten uitlezen. Maargoed, als ik niet ga weet ik ook niet of ze voornemens zijn mij een (werk) straf te geven of een berisping of dat ze het voorlaten komen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:01 schreef jroz het volgende:
[..]
Ik denk dat telefoongegevens een vrij sterk bewijs is... Als je elke dag 3x belt, dan is het al niet meer alleen te doen voor de spullen, maar ook wraak/ treiterij, vanwege het feit dat de spullen van TS nog bij z'n ex staan.
Ik denk dat zowel de OvJ als de rechter aan zullen geven dat dit niet de juiste manier van handelen was, omdat je ook na een week van 3x bellen per dag wel weet dat ze niet gaat opnemen. Je spullen terug willen is dan niet de juiste reden om 3x per dag 3 maanden lang te bellen. De ex van TS heeft dus een redelijk sterk bewijs.
Als je echter kan bewijzen dat die spullen van jou zijn, dan kan je dat achter de hand houden, en aangeven dat als zij de zaak laat vallen, jij haar ook niet gaat aanklagen, maar je dan wel je spullen terug wilt.
En als ze het wel doorzet, dan span je zelf ook een zaak aan tegen haar.
Men zal ongetwijfeld kunnen bewijzen dat TS vaak gebeld heeft en TS hoeft dat ook niet te ontkennen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:01 schreef jroz het volgende:
Ik denk dat telefoongegevens een vrij sterk bewijs is... Als je elke dag 3x belt, dan is het al niet meer alleen te doen voor de spullen, maar ook wraak/ treiterij, vanwege het feit dat de spullen van TS nog bij z'n ex staan.
Dat lijkt mij wel inderdaad..quote:Op maandag 29 april 2013 10:16 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Men zal ongetwijfeld kunnen bewijzen dat TS vaak gebeld heeft en TS hoeft dat ook niet te ontkennen.
Maar dat TS vaak heeft gebeld zegt toch niet meteen iets over de reden daarvoor?
Stel dat die ex nog een deel van TS zijn CD verzameling heeft?
Dan is het niet raar dat TS die graag terug wil.
Je zit daar alleen maar om jezelf een boete aan te laten naaien! Niet gaan! Die man is er niet voor jou!quote:Heb ik tijdens zo'n officiers/tom zitting wel gelegenheid om iets uit te leggen of totaal niet?
Oftewel, je krijg altijd werkstraf/boete en wat mijn rechtbijstand zegt dat het waarschijnlijk bij een berisping blijft klopt niet?quote:Op maandag 29 april 2013 10:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je zit daar alleen maar om jezelf een boete aan te laten naaien! Niet gaan! Die man is er niet voor jou!
Hangt van het humeur van de beste man af, bij een die zitting is de OvJ dus rechter, en advocaat van de tegenpartij tegelijk. Bedenk zelf maar wat het effect daarvan is.quote:Op maandag 29 april 2013 10:36 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Oftewel, je krijg altijd werkstraf/boete en wat mijn rechtbijstand zegt dat het waarschijnlijk bij een berisping blijft klopt niet?
De brief heb ik nu niet ben op het werk maar er staat in dat ik verdacht wordt van belaging, dat me tijdens de zitting uitgebreid wordt verteld waar ik precies van verdacht wordt.quote:Op maandag 29 april 2013 10:40 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Hangt van het humeur van de beste man af, bij een die zitting is de OvJ dus rechter, en advocaat van de tegenpartij tegelijk. Bedenk zelf maar wat het effect daarvan is.
Als er een strafbaar feit is gepleegd dan heb jij het recht om een rechter daarover te laten oordelen. Als ze concreet bewijs van iets strafbaars hadden had je al een strafbeschikking thuis gehad of uitnodiging voor de rechtbank. Dat hebben ze blijkbaar niet, alles wat je daar gaat zeggen gaat je alleen maar tegenwerken.
Als je wilt dan kan je de brief ook anoniem posten hier, of linkje via DM ed. misschien dat er iets bijzonders in staat, maar van wat ik hier lees van je, ga je als je gaat naar huis met een gat in je bankrekening.
Begin maar eens met het opvragen van het dossier.quote:Op maandag 29 april 2013 10:47 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
De brief heb ik nu niet ben op het werk maar er staat in dat ik verdacht wordt van belaging, dat me tijdens de zitting uitgebreid wordt verteld waar ik precies van verdacht wordt.
Dat de officier van justitie bereid is te bekijken of ik eventueel in aanmerking kom voor het verrichten van een taakstraf. Verder de oproep om te komen en als ik niet kom dat ik dan gedagvaard wordt.
Kan ik dat zelf of kan alleen een advocaat dat? Zitting is al over 2 weken, beetje kort dag misschien?quote:Op maandag 29 april 2013 10:54 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Begin maar eens met het opvragen van het dossier.
Ben je al gehoord als verdachte (op bureau geweest, aan de telefoon gehad?)
Heb je echt _niks_ raars gesmst? Was duidelijk waar het om ging bij haar?
Ik zou alsnog aangifte van verduistering doen tegen je ex. Dan sta jij ook sterk en heb je jouw kant van het verhaal al verklaard aan een politiebureau.quote:Op maandag 29 april 2013 10:47 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
De brief heb ik nu niet ben op het werk maar er staat in dat ik verdacht wordt van belaging, dat me tijdens de zitting uitgebreid wordt verteld waar ik precies van verdacht wordt.
Dat de officier van justitie bereid is te bekijken of ik eventueel in aanmerking kom voor het verrichten van een taakstraf. Verder de oproep om te komen en als ik niet kom dat ik dan gedagvaard wordt.
TS heeft niks verkeerds gedaan, die probeerde haar alleen te bereiken. Dat ze geen antwoord geeft, mja.quote:Op maandag 29 april 2013 10:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zou alsnog aangifte van verduistering doen tegen je ex. Dan sta jij ook sterk en heb je jouw kant van het verhaal al verklaard aan een politiebureau.
Ongeacht of je de spullen nu wel of niet terug wil.. Je kunt met de OvJ later ook afspreken dat je jouw aangifte laat vallen als zij dat ook doen. Beiden zijn fout bezig geweest.
Nu is jouw kant van het verhaal en haar handelen niet bekend.
Hij kan zijn verhaal toch ook bij de officier doen?quote:Op maandag 29 april 2013 10:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zou alsnog aangifte van verduistering doen tegen je ex. Dan sta jij ook sterk en heb je jouw kant van het verhaal al verklaard aan een politiebureau.
Ongeacht of je de spullen nu wel of niet terug wil.. Je kunt met de OvJ later ook afspreken dat je jouw aangifte laat vallen als zij dat ook doen. Beiden zijn fout bezig geweest.
Nu is jouw kant van het verhaal en haar handelen niet bekend.
Het verschil zit hem in de leider van het gesprek. Bij een aangifte wordt van jouw verhaal uit gegaan. De OvJ heeft al een verklaring en stuurt zelf het gesprek alleen naar de strafbare feiten die hij wil vaststellen. Andere insteek met wellicht een andere uitkomst.quote:Op maandag 29 april 2013 11:03 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hij kan zijn verhaal toch ook bij de officier doen?
Waarom zou hij sterker staan als hij pas na de oproep van de officier ineens aangifte tegen zijn ex gaat doen?
En die officier kan toch geen straf opleggen?
Hoogstens kan hij een schikkingsvoorstel doen maar als TS daar niet mee akkoord gaat dan moet hij alsnog naar de rechter.
De bewijslast is eerder omgedraaid mag ik hopen. Als ze TS van belaging beticht dan is er wel meer nodig dan alleen telefoontjes en smsjes waar geen dreigende taal in staat, zeker als zij niet kan bewijzen TS verzocht te hebben op te houden. Er was immers geen contact. Zeer zwakke zaak dus, van TS' versie gezien.quote:Op maandag 29 april 2013 09:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar ik denk dat als je kunt bewijzen dat zij jouw spullen nog heeft en dat je het niet uit de hand wilde laten lopen door langs te gaan etc etc, dat er niet veel aan de hand is.
Kijk hier eens:quote:Op maandag 29 april 2013 10:57 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Kan ik dat zelf of kan alleen een advocaat dat? Zitting is al over 2 weken, beetje kort dag misschien?
Nee nog niks..
Nope, geen bedreigingen, geen 100x per dag bellen/smsen, niet uitgescholden ofzo
wat een grammaticale fout in die tekst, is dat serieus te nemen?quote:Op maandag 29 april 2013 11:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kijk hier eens:
http://www.ls-advocatenstrafrecht.nl/dagvaarding
http://www.ls-advocatenstrafrecht.nl/stalking-advocaat
http://www.ls-advocatenstrafrecht.nl/bezwaar-tegen-dagvaarding
Voorkomen strafoplegging stalking
Word u verdacht van stalking of heeft u in verband met stalking een dagvaarding ontvangen, aarzel niet en schakel een ervaren strafrechtadvocaat in. Bij veroordeling kan schade (inclusief letselschade) op u worden verhaald.
Iets zegt mij dat ze het gaat gooien op psychische schade om een schadevergoeding te krijgen?
In de brief staat dat ik maximaal 120 uur werkstraf krijg. Wordt niet over een boete gesproken..quote:Op maandag 29 april 2013 11:12 schreef Fe2O3 het volgende:
Op alleen een aangifte + "ja ik heb haar best vaak gebeld toen ja, omdat ... " en dan kapt de OvJ je af, heeft ie zijn bewijs en ga je voor de hoofdprijs. Roepen dat het was om je spullen heeft hij geen boodschap aan, hij zit er alleen om je te pakken.
Echter op alleen een aangifte zal een rechter je nooit veroordelen, plus het is gemakkelijker om je voor een rechter te verdedigen, omdat die er juist wel zit voor jouw verhaal.
Het beste is dus direct door naar de rechter, als ze bewijs hebben!, want so far is er volgens mij alleen een aangifte en dus helemaal geen bewijs tenzij TS z'n mond open trektStukken makkelijker dan jezelf erin lullen bij de OvJ en je dan weer eruit moeten lullen bij de rechter.
Nb. de max. eis is 4 jaar of een boete uit 4e cat. (max 20.000 eur)
Dus.
Staat veel nuttige informatie op die site voor TS, dus vandaar dat ik het deel.quote:Op maandag 29 april 2013 11:12 schreef Peter het volgende:
[..]
wat een grammaticale fout in die tekst, is dat serieus te nemen?
De letterlijke titel in de brief is Oproeping Officiers Zittingquote:Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Het rare is dat TS nog niet gehoord is als verdachte; dat is normaal wel procedure.
Zoek even uit voor het opvragen van het dossier TS, ga niet naar die zitting en laat je dagvaarden.
De OvJ wilt je dus 120 uur!!!!! taakstraf opleggen. Het enige wat jij daarvoor hoeft te doen is toegeven dat je haar vaak hebt gebeld.
Dit klinkt trouwens steeds meer als een S(trafbeschikking), zou graag de ingescande brief zien ...
Heb telefonisch contact gehad met een jurist, ook vraag uitgezet via Jurofoon, Advocaten.nl een een paar andere sites.quote:Op maandag 29 april 2013 11:41 schreef Troel het volgende:
Een rechter kan helemaal niets als het gaat om spullen. Een rechter gaat niet kijken of er ergens spullen staan. Dat kan inmiddels ook helemaal niet meer. Neem contact op met een advocaat over wat je het beste kunt doen. Doe dat in ieder geval VOORDAT je wel of niet naar die zitting gaat
bijna zeker is niet zekerquote:Op maandag 29 april 2013 12:02 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Heb telefonisch contact gehad met een jurist, ook vraag uitgezet via Jurofoon, Advocaten.nl een een paar andere sites.
Jurist bij rechtbijstand geeft aan dat ze bijna zeker weet dat er geen zaak van wordt gemaakt, ook geen taakstraf. Maar slechts een berisping, dit omdat ik nu geen contact meer heb/zoek en ze kijken of iemand rustig blijft en het rustig kan uitleggen..
Maar iedereen hier zegt dat ik de lul ben zegmaar
Op het moment dat zij te kennen heeft gegeven dat ze met rust gelaten wil worden, maakt het niet uit of het bedreigende tonen heeft gehad of nietquote:Op maandag 29 april 2013 12:23 schreef jogy het volgende:
Mijn lijkt met mijn lekenheid dat wanneer je geen mails/smsjes hebt gestuurd met een bedreigende toon er geen probleem hoeft te zijn als je ook aannemelijk kan maken dat ze nog spullen van je had. Je kan uiteraard niet bewijzen dat die spullen daar nog waren maar dat zou jouw probleem niet moeten zijn lijkt me. Heb je geen berichten in je telefoon naar die ex van je waar dit nog uit blijkt of zo?
Spullen hoef ik niet meer, ben daar allang overheen gestapt. De belletjes zijn ook al meer als een jaar geleden januari - maart 2012, daarna op geen enkele manier meer contact gehad met haar.quote:Op maandag 29 april 2013 12:45 schreef Sjacq het volgende:
Ik krijg juist het idee dat TS beter af is zonder advocaat. Op het moment dat je met een advocaat komt, wek je misschien juist de indruk dat je uit gaat van een rechtzaak en dat je iets te verdedigen hebt, terwijl je ook met een advocaat kunt komen als het eenmaal zo ver is dat je daadwerkelijk naar de rechter moet. Je kan gewoon naar de OvJ gaan en je verhaaltje vertellen toch? OvJ kan je nergens voor veroordelen en als je gewoon aangeeft van 'joh, ik heb idd regelmatig gebeld voor mn spulletjes en als ik mn spulletjes krijg dan bel ik haar niet meer', dan lijkt het mij dat je op die manier gewoon tot een minnelijke oplossing kunt komen.
Ik zou de OvJ duidelijk maken dat je vooral een oplossing wilt voor het probleem en dat je niet de intentie hebt om mensen lastig te vallen, maar dat je wel je spullen wil.
Dat was ook mijn idee, ik kan altijd nog het voorstel afwijzen en het laten voorkomen.. Zit wat uitspraken te bekijken van mensen die hun ex ruim een jaar of langer lastigvielen en duizenden smsjes versturen, blijven bellen, volgen en posten voor de deur en die krijgen van een werkstraf van 150 uur.. Als ik dus al iets zou moeten krijgen zou het hoogstens een boete of een voorwaardelijke werkstraf zijn vind ikquote:Op maandag 29 april 2013 12:58 schreef JoPiDo het volgende:
Die mensen hier die helemaal los gaan om vooral niet naar de OvJ te gaan... Sorry hoor, ik zou gewoon gaan en niets inhoudelijks vertellen, alleen om te kijken wat de zaak precies inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn. Daarna kun je altijd nog naar de rechter.
Als je niet gaat, heeft de rechter al meteen zoiets van "die gast heeft iets te verbergen"...
Behalve dan dat de OvJ dit soort gesprekken elke dag voert, en TS totaal blanco daarheen gaat. Dit zal natuurlijk een ongebalanceerd gesprek zijn. Het is hetzelfde als dat jij naar je eerste hypotheekgesprek gaat, alleen spreek je dan een adviseur, en in dit geval is de OvJ alles behalve een adviseur.quote:Op maandag 29 april 2013 12:58 schreef JoPiDo het volgende:
ik zou gewoon gaan en niets inhoudelijks vertellen, alleen om te kijken wat de zaak precies inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn. Daarna kun je altijd nog naar de rechter.
Een ex van mij zou ook het dak op kunnen als ze nog spullen van me heeft. Spullen terug en ik laat je met rust anders is het gewoon diefstal en doe ik daar aangifte van, ook goed.quote:Op maandag 29 april 2013 12:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Op het moment dat zij te kennen heeft gegeven dat ze met rust gelaten wil worden, maakt het niet uit of het bedreigende tonen heeft gehad of niet
Ik kan je vertellen dat dus helaas niet zo werktquote:Op maandag 29 april 2013 13:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Een ex van mij zou ook het dak op kunnen als ze nog spullen van me heeft. Spullen terug en ik laat je met rust anders is het gewoon diefstal en doe ik daar aangifte van, ook goed.
Zuchtquote:Op maandag 29 april 2013 13:00 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee, ik kan altijd nog het voorstel afwijzen en het laten voorkomen.. Zit wat uitspraken te bekijken van mensen die hun ex ruim een jaar of langer lastigvielen en duizenden smsjes versturen, blijven bellen, volgen en posten voor de deur en die krijgen van een werkstraf van 150 uur.. Als ik dus al iets zou moeten krijgen zou het hoogstens een boete of een voorwaardelijke werkstraf zijn vind ik
Ik vind het maar vaag. Je hebt toch recht op het terugkrijgen van de aanwezige spullen? Zo niet dan is het wel heel erg krom allemaal.quote:Op maandag 29 april 2013 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dus helaas niet zo werkt
Misschien moet je zelf eens wakker worden. De OvJ gaat je geen straf opleggen. Hij gaat een schikkingsvoorstel doen. Vervolgens kun je er zelf voor kiezen of je dat voorstel wilt accepteren of niet. Als je het niet accepteert volgt er een rechtzaak, waarbij de OvJ over het algemeen een hogere straf zal eisen.quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Zucht
Zo werkt het gewoon niet. De OvJ is er om jou te straffen, niet om te kijken of het allemaal wel klopt. Echt, je gaat straks voor een taakstraf van 120 uur kei-hard nat. Die eis heeft hij al gewoon neergelegd, en er is _niemand_ die hem ertoe gaat bewegen anders te spreken.
Vraag dat dossier op en kijk het in. Daar staat precies in wat je bij die zitting te horen zal krijgen. Overleg met een advocaat als je dat niet vertrouwd.
Je bent verdachte van een strafbaar feit! Het enige doel van die zitting is jou te laten zeggen dat je die telefoontjes hebt gepleegd, dat dat niet mag en je een straf op te leggen. die zitting heeft maar 1 doel en dat is jou een straf op leggen om verdere rechtsvervoling te voorkomen Word es wakker. "Ja ik vind dat het maar een 10tje boete is hoor meneer de OvJ" wat denk je nu zelf zeg.
Ze hebben al bewijs. Dit gesprekje is niet een verhoor waar ze meer bewijs willen of de kant van TS bekijken.quote:Op maandag 29 april 2013 13:42 schreef noutie het volgende:
Ze zoeken bewijs. Lever dat dus niet. Het gaat niet de om de waarheid, maar om dat wat bewezen kan worden. Als bewezen kan worden dat je een stalker bent, dan is de zaak rond.
Advocatenwerk!
Een transactievoorstel is geen schikkingsvoorstel, en ze wijken ook nogal af in de verdere afhandeling en bezwaar procedure.quote:Op maandag 29 april 2013 14:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf eens wakker worden. De OvJ gaat je geen straf opleggen. Hij gaat een schikkingsvoorstel doen. Vervolgens kun je er zelf voor kiezen of je dat voorstel wilt accepteren of niet. Als je het niet accepteert volgt er een rechtzaak, waarbij de OvJ over het algemeen een hogere straf zal eisen.
Dit dus. Als TS niet komt opdagen of anderszins niet reageert, dan is-ie het haasje - hij krijgt dan sowieso een strafbeschikking (hoogstwaarschijnlijk een boete).quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
Zo werkt het gewoon niet. De OvJ is er om jou te straffen, niet om te kijken of het allemaal wel klopt. Echt, je gaat straks voor een taakstraf van 120 uur kei-hard nat. Die eis heeft hij al gewoon neergelegd, en er is _niemand_ die hem ertoe gaat bewegen anders te spreken.
Vraag dat dossier op en kijk het in. Daar staat precies in wat je bij die zitting te horen zal krijgen. Overleg met een advocaat als je dat niet vertrouwd.
Je bent verdachte van een strafbaar feit! Het enige doel van die zitting is jou te laten zeggen dat je die telefoontjes hebt gepleegd, dat dat niet mag en je een straf op te leggen. die zitting heeft maar 1 doel en dat is jou een straf op leggen om verdere rechtsvervoling te voorkomen Word es wakker. "Ja ik vind dat het maar een 10tje boete is hoor meneer de OvJ" wat denk je nu zelf zeg.
Aangifte is al eerder gedaan, alleen duurt gewoon zolang bij de OVJquote:Op maandag 29 april 2013 15:15 schreef karton2 het volgende:
Wel vreemd dat die ex van TS een jaar later ineens besluit om TS even pootje te haken.
Dus waarschijnlijk zijn de telefoonlogs opgevraagd.. Maargoed, goed overleggen met je advocaat.quote:Op maandag 29 april 2013 15:15 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Aangifte is al eerder gedaan, alleen duurt gewoon zolang bij de OVJ
De OvJ had al 120 uur taakstraf als eis neergelegd in die brief, das geen kattepis. Dat zijn heel wat avondjes, weekeinden of vrije dagen.quote:Op maandag 29 april 2013 15:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus. Als TS niet komt opdagen of anderszins niet reageert, dan is-ie het haasje - hij krijgt dan sowieso een strafbeschikking (hoogstwaarschijnlijk een boete).
TS, no nonsense: bel een advocaat. En wel zsm. Dit is geen amateurtoneel!
Leuke ex heb je. Eén keer de telefoon opnemen en het was klaar.quote:Op maandag 29 april 2013 15:15 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Aangifte is al eerder gedaan, alleen duurt gewoon zolang bij de OVJ
Ondanks dat het al gezegd is: dit!quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
Hahaha, dat vooral inderdaadquote:Op maandag 29 april 2013 15:27 schreef jroz het volgende:
En goed dat je al een intakegesprek hebt. Hierin moet je je niet laten adviseren door een paar FOK!ers (including myself), maar heb je advies nodig van iemand die er voor gestudeerd heeft.
Nou, er zitten hier ook Fok!kers met een diplomaatje rechten hoor... en 99% daarvan roept - niet ten onrechte - "naar de advocaat!"quote:Op maandag 29 april 2013 15:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Ondanks dat het al gezegd is: dit!
En goed dat je al een intakegesprek hebt. Hierin moet je je niet laten adviseren door een paar FOK!ers (including myself), maar heb je advies nodig van iemand die er voor gestudeerd heeft.
Absoluut. Maar hoe weet TS die er 1,2,3 uit te vissen tussen iedereen zonder opleiding.quote:Op maandag 29 april 2013 15:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou, er zitten hier ook Fok!kers met een diplomaatje rechten hoor... en 99% daarvan roept - niet ten onrechte - "naar de advocaat!"
Als alles klopt wat TS vertelt (dat weten we natuurlijk nooit zekerquote:Op maandag 29 april 2013 15:53 schreef hugecooll het volgende:
Toch wel mooi. Iemands spullen niet teruggeven, hem negeren als hij erom vraagt en hem vervolgens aangeven voor lastigvallen
Ja bewijs dat maar eens, heb iig een 5 tal mails gevonden in de periode waar ik haar zou hebben gestalkt waarin ze wel reageert op mijquote:Op maandag 29 april 2013 15:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als alles klopt wat TS vertelt (dat weten we natuurlijk nooit zeker), dan is het wellicht een idee voor de advocaat om een tegeneis in te dienen - wegens verduistering van zijn spullen.
Maar hoe ging dat dan in concreto: werd er een afspraak gemaakt, of iets, of was ze altijd maar smoezen aan het bedenken om jou je spullen niet terug te hoeven geven? In dat laatste geval heb je toch gewoon bewijs dat ze het vertikt om mee te werken?quote:Op maandag 29 april 2013 15:56 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja bewijs dat maar eens, heb iig een 5 tal mails gevonden in de periode waar ik haar zou hebben gestalkt waarin ze wel reageert op mij
Dat ze dacht dat het was om haar terug te krijgen dat ik toen heb ontkracht en heb gezegd dat het me alleen om de spullen te doen was, toen mail terug van haar dat ze dat niet geloofde.quote:Op maandag 29 april 2013 15:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Maar hoe ging dat dan in concreto: werd er een afspraak gemaakt, of iets, of was ze altijd maar smoezen aan het bedenken om jou je spullen niet terug te hoeven geven?
Nee, je hebt dus eigenlijk een rechtzaak tussen 2 partijen,enerzijds TS anderzijds de OvJ, om de rechtbanken te ontlasten mag die een schikkingsvoorstel doen aan TS maar hij is niet verplicht om daarop in te gaan en dan gaat de zaak naar de rechter.quote:Op maandag 29 april 2013 15:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus. Als TS niet komt opdagen of anderszins niet reageert, dan is-ie het haasje - hij krijgt dan sowieso een strafbeschikking (hoogstwaarschijnlijk een boete).
Jepquote:Op maandag 29 april 2013 16:02 schreef JoPiDo het volgende:
Is deze brief het allereerste dat je hoort van haar aangifte?
Advocaat zei dat er een verschil was of het een transactievoorstel was of een beschikking. Dat kon ze wel zien aan de brief, maar dat heeft schijnbaar te maken met de mate waarop ik, of mijn advocaat verdediging kan voerenquote:Op maandag 29 april 2013 16:02 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee, je hebt dus eigenlijk een rechtzaak tussen 2 partijen,enerzijds TS anderzijds de OvJ, om de rechtbanken te ontlasten mag die een schikkingsvoorstel doen aan TS maar hij is niet verplicht om daarop in te gaan en dan gaat de zaak naar de rechter.
Maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat TS mag dokken.quote:Op maandag 29 april 2013 16:02 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee, je hebt dus eigenlijk een rechtzaak tussen 2 partijen,enerzijds TS anderzijds de OvJ, om de rechtbanken te ontlasten mag die een schikkingsvoorstel doen aan TS maar hij is niet verplicht om daarop in te gaan en dan gaat de zaak naar de rechter.
Als ie gaat, ja, bij een rechter? ik gok van nietquote:Op maandag 29 april 2013 16:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat TS mag dokken.
Anyhow, ik vind dit een zeer vaag topic en ik snap niet hoe eea zo ver is gekomen als de gang van zaken inderdaad zo zou zijn zoals TS het voorstelt.
niet persé,quote:Op maandag 29 april 2013 16:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat TS mag dokken.
Anyhow, ik vind dit een zeer vaag topic en ik snap niet hoe eea zo ver is gekomen als de gang van zaken inderdaad zo zou zijn zoals TS het voorstelt.
Dat weet ik, hoor. Ik bedoelde in geval dat TS niks onderneemt. Maar dat is dus niet zo.quote:Op maandag 29 april 2013 16:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
niet persé,
Het beginsel is wat de OvJ in de klacht aan de hand van de bewijslast (PV ed) ziet en dan besluit om te vervolgen of niet. Doet hij dat wel wordt hij de tegenstander van, in dit geval TS.
De OvJ kan dan een transactievoorstel of strafbeschikking uitspreken, als TS het daar niet mee eens is kan hij verzet bij de rechter aantekenen en de gang naar de rechtbank verderzetten.
Hou nou toch eens op met steeds allerlei onzin verkondigen in dit topic. Er staat niet dat er 120 uur geëist wordt.quote:Op maandag 29 april 2013 15:20 schreef Fe2O3 het volgende:
De OvJ had al 120 uur taakstraf als eis neergelegd in die brief, das geen kattepis. Dat zijn heel wat avondjes, weekeinden of vrije dagen.
Sepot, niet depot.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef kvbeurden het volgende:
De OvJ kan een taakstraf voorstellen, een boete, depot (seponering), of een voorwaadelijk depot.
Dan is de tom-zitting toch al geweest?quote:Heb 13 mei weer een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bestudeerd.
Dan heb ik haar verkeerd verstaan haha!quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:50 schreef r_one het volgende:
er een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bes
De 16e is niet een kleine 2 weken na 29 april.quote:Op maandag 29 april 2013 09:06 schreef kvbeurden het volgende:
Zaterdag krijg ik een brief binnen dat ik verdacht wordt van belaging en dat ik opgeroepen wordt om naar de officierszitting te komen over een kleine 2 weken.
Iets meer iddquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:58 schreef r_one het volgende:
[..]
De 16e is niet een kleine 2 weken na 29 april.
met andere woorden; de mensen die hier om het hardst riepen dat je vooral niet naar die zitting moest gaan, hebben ongelijk?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef kvbeurden het volgende:
Ik ben vandaag naar een advocaat geweest, eigen bijdrage valt gelukkig mee (ze kijken naar inkomen van 2011). Ze gaat nu in ieder geval het dossier opvragen. Uit mijn brief heeft ze opgemaakt dat het hier gaat om een transactie voorstel wat eigenlijk inhoudt dat er ruimte is om jezelf te verdedigen/onderhandelingsruimte. Ook heb ik voor de afspraak met de OvJ een gesprek met de reclassering, die brengen een advies uit aan de OvJ.
De OvJ kan een taakstraf voorstellen, een boete, depot (seponering), of een voorwaadelijk depot. Heb 13 mei weer een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bestudeerd.
Nouja wat mijn advocaat eigenlijk aangaf is dat je dit soort zittingen heb in 2 vormen. Waarvan ik nu de "beste" vorm heb. Iets meer onderhandelingsruimte en de kans om zelf ook met zaken aan te komen. Dan doet de officier een voorstel, en dan is het aan ons om dat te accepteren of niet. Je kan natuurlijk altijd nog het besluit nemen om het voor te laten komen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:38 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
met andere woorden; de mensen die hier om het hardst riepen dat je vooral niet naar die zitting moest gaan, hebben ongelijk?
Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:02 schreef kvbeurden het volgende:
Gisteren weer bij advocaat geweest, ze heeft het dossier doorgenomen met mij, staat vol met leugens vanuit mijn ex. Verder vond ze ook dat ze geen zaak hadden, gaat morgen brief/fax naar OvJ waarin ze gaat vragen om een sepot of voorwaardelijk sepot. Als de OvJ daar niet mee akkoord gaat laten we het voorkomen, maar 16e gaan we wel naar de zitting toe.
Ja uiteraard, heb donderdagochtend zitting bij de OvJ en als het goed is vandaag al reactie op het voorstel dat mijn advocaat gaat doenquote:
Ja want als hij niet verschijnt, haalt hij zich alleen maar meer gedoe op de hals.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:38 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
met andere woorden; de mensen die hier om het hardst riepen dat je vooral niet naar die zitting moest gaan, hebben ongelijk?
Als je officier niet akkoord gaat met het voorstel wat mijn advocaat doet gaan we wel (want tijdens de zitting kan de mening van de OvJ ook nog veranderd worden) maar laten we het wel voorkomen indien werkstraf/boete eruit komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:51 schreef Luxuria het volgende:
Ja want als hij niet verschijnt, haalt hij zich alleen maar meer gedoe op de hals.
Dan wordt hij gedagvaard en moet hij voor de rechter verschijne
Frustaties liepen toen op. Ga ik geen oordeel over geven, heb een nieuwe relatie die wel goed loopt nu, heb helemaal geen zin om hier weer mee bezig te zijnquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Wat een vreemde bedoening zeg :S ik snap niet dat je drie maanden lang 3x per dag blijft bellen... Vrij duidelijk dat ze geen enkele intentie had om je spullen terug te geven. Ze lijkt me geestelijk ook niet helemaal in orde.
En wat gaat het voorstel van je advocaat dan zijn, want 3x per dag bellen zonder dat er wordt opgenomen is niet strafbaar medunktquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:32 schreef kvbeurden het volgende:
Oh en, in het dossier staan alleen de gesprekken van de laatste maand. Dus ze willen mij vervolgen voor 1 maand lang 3x per dag bellen..
Nou dat ze niet vervolgen, of voorwaardelijk niet vervolgen (sepot of voorwaardelijk sepot) en anders laten we het sowieso voorkomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En wat gaat het voorstel van je advocaat dan zijn, want 3x per dag bellen zonder dat er wordt opgenomen is niet strafbaar medunkt
U bent jurist of gewoon een ervaringsdeskundige?quote:Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Het rare is dat TS nog niet gehoord is als verdachte; dat is normaal wel procedure.
Zoek even uit voor het opvragen van het dossier TS, ga niet naar die zitting en laat je dagvaarden.
De OvJ wilt je dus 120 uur!!!!! taakstraf opleggen. Het enige wat jij daarvoor hoeft te doen is toegeven dat je haar vaak hebt gebeld.
Dit klinkt trouwens steeds meer als een S(trafbeschikking), zou graag de ingescande brief zien ...
Misschien stelt de ex zich wel op het standpunt dat het haar spullen zijn. Toch niet gek dat er verschil van mening bestaat over de eigendom? Bovendien heeft zij de spullen daadwerkelijk in haar bezit en dan heeft ze alleen privaatrechtelijk al het voordeel van de eigendomspresumptie (de bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn). Dan heeft TS nog een hele kluif om te bewijzen dat het zijn spullen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Wat een vreemde bedoening zeg :S ik snap niet dat je drie maanden lang 3x per dag blijft bellen... Vrij duidelijk dat ze geen enkele intentie had om je spullen terug te geven. Ze lijkt me geestelijk ook niet helemaal in orde.
In de OP zeg je dat je niet bij haar langs wilde gaan, om escalatie te voorkomen, en nu zeg je dat je niet weet waar ze woont..quote:Op maandag 29 april 2013 09:12 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet bewijzen, is niks over vastgelegd. En daarnaast is zowel zij als ik verhuisd, en ik weet niet waar ze nu woont.
In het begin wist hij waar ze woonde en wilde hij niet langs gaan om te voorkomen dat het escaleerde, maar ze zijn allebei verhuisd, maar hij weet haar huidige adres niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:01 schreef Gia het volgende:
[..]
In de OP zeg je dat je niet bij haar langs wilde gaan, om escalatie te voorkomen, en nu zeg je dat je niet weet waar ze woont..
Dit dus, Morgen zitting, ben benieuwd. Advocaat heeft gisteren fax verstuurd naar OvJ waarin ze verzoekt om (voorwaardelijk) sepot.quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:48 schreef Troel het volgende:
[..]
In het begin wist hij waar ze woonde en wilde hij niet langs gaan om te voorkomen dat het escaleerde, maar ze zijn allebei verhuisd, maar hij weet haar huidige adres niet.
Ja blijkbaar, dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk transactievoorstel niet accepteren en naar de politierechter..quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:17 schreef destrovel het volgende:
Autsj, dat klinkt als een wel héél rancuneuze ex.
Hell hath no fury like a woman scornedquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:17 schreef destrovel het volgende:
Of TS heeft het véél te bont gemaakt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:17 schreef destrovel het volgende:
Wat in het dossier staat daar wordt ik voor vervolgd, 99 pogingen per telefoon om haar te bereiken, gedurende een periode van 1 maand. Dat is de beschuldinging..quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Of TS heeft het véél te bont gemaakt.
Ben je wel helemaal goed bij je hoofd? 3 keer per dag bellenquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:00 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Wat in het dossier staat daar wordt ik voor vervolgd, 99 pogingen per telefoon om haar te bereiken, gedurende een periode van 1 maand. Dat is de beschuldinging..
Lijkt me niet heel veel als iemand niet opneemt of reageert. Als iemands telefoon na 3x overgaan op voicemail springt, dan bel ik ook wel eens meerdere keren. Dat je het dagelijks gedaan hebt omdat je iets terug moest hebben, lijkt me heel billijk. Snap alleen niet dat zij daar schade aan ondervonden heeft. Of het moet natuurlijk zo zijn dat je hier niet je hele verhaal neerzet en er inderdaad sprake is van intimiderend gedrag of bedreiging. Overigens vind ik wel dat men laat is, pak dit binnen een maand aan, niet ruim een jaar later...quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:00 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Wat in het dossier staat daar wordt ik voor vervolgd, 99 pogingen per telefoon om haar te bereiken, gedurende een periode van 1 maand. Dat is de beschuldinging..
Als je kan aantonen, door middel van getuigen dat ze liegt, dan heeft zij een enorm probleem! Nu bewaar ik zelf ook geen sms/app berichten van exen, moet er niet aan denken, maar ik zou mij toch kapot schrikken op het moment dat ik een brief krijg van OVJ over een ex die alles uit haar duim zuigt?!quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:19 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja blijkbaar, dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk transactievoorstel niet accepteren en naar de politierechter..
Wat valt er te liegen dan? Die 99 oproepen zullen vast aangetoond kunnen worden middels opgevraagde telefoongegevens.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
Als je kan aantonen, door middel van getuigen dat ze liegt, dan heeft zij een enorm probleem!
Ik ben geen strafrechtdeskundige en ik kan mij voorstellen dat in geval van TS het bestanddeel 'wederrechtelijk' in een eventuele strafprocedure onderwerp van discussie kan zijn, maar het is natuurlijk bezopen dat je een maand drie keer per dag belt. Eigenlijk drie maanden zoals TS zelf verklaard. Volkomen logisch dat de ex zich niet langer op haar gemak voelde. Als het TS werkelijk om zijn spullen te doen was, dan had hij na een week vruchteloos telefonisch contact zoeken wel kunnen besluiten om het eens schriftelijk te proberen.quote:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Hoe zie je dat schriftelijk voor je? Als ze niet opneemt gaat ze opeens wel een brief terug schrijven?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:23 schreef Argento het volgende:
TS zegt dat het dossier vol leugens staat, maar ja, iemand stelselmatig, gedurende een maand, drie keer per dag bellen. Ik weet niet wat TS precies ten laste wordt gelegd, maar stalking is strafbaar gesteld in artikel 285b Sr:
[..]
Ik ben geen strafrechtdeskundige en ik kan mij voorstellen dat in geval van TS het bestanddeel 'wederrechtelijk' in een eventuele strafprocedure onderwerp van discussie kan zijn, maar het is natuurlijk bezopen dat je een maand drie keer per dag belt. Eigenlijk drie maanden zoals TS zelf verklaard. Volkomen logisch dat de ex zich niet langer op haar gemak voelde. Als het TS werkelijk om zijn spullen te doen was, dan had hij na een week vruchteloos telefonisch contact zoeken wel kunnen besluiten om het eens schriftelijk te proberen.
Ik wens je veel succes, maar als ik Ovj was had ik je ook wel even naar kantoor laten komen.
Ik zie het probleem niet. Als iemand je telefonisch niet te woord wil staan, is het toch logischer om het dan eens te proberen om je punt per brief te maken in plaats van nog ruim 2 maanden elke dag een paar keer te bellen? Dat is obsessief gedrag.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:35 schreef Platina het volgende:
[..]
Hoe zie je dat schriftelijk voor je? Als ze niet opneemt gaat ze opeens wel een brief terug schrijven?
Van geen van beide is vooralsnog sprake. Die 750 euro is wat de ex eist, de OvJ - of eventueel de rechter - hoeft daar helemaal niet in mee te gaan. Die 120 uur taakstraf is de maximale straf die de OvJ in een dergelijke procedure kan voorstellen. Ik heb nog nergens gelezen dat er enige aanwijzing is dat aan TS daadwerkelijk 120 uur zal worden aangeboden. Het kan goed zijn dat de OvJ met een veel lager / ander voorstel komt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik 750 euro aan smartengeld en mogelijk 120 uur taakstraf wel een erg zware straf vindt.
Eerst heb je een gesprek met de reclassering die de OvJ adviseren, dat is heel informeel. Met het gesprek met de OvJ zou ik indien je niet een te hoog inkomen hebt altijd een advocaat meenemen. Die van mij had het dossier vantevoren bekeken en besproken en gaf echt goede dingen aan waardoor de werkstraf iets lager werd aangeboden dan oorspronkelijk. Nog veel te hoog naar ons idee, maar toch.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:17 schreef Hallmark het volgende:
Wat was de sfeer in het gesprek? Had je het zelf af kunnen handelen, of zou je iemand anders ook adviseren om een advocaat mee te nemen?
Als je zegt dat de werkstraf te hoog was naar jullie idee, lees ik dan berusting tussen de regels door? Ik bedoel: Als je je van geen kwaad bewust bent anders dan je aangeeft, dan is je enige eis toch vrijspraak, geen bemiddeling?quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:22 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Eerst heb je een gesprek met de reclassering die de OvJ adviseren, dat is heel informeel. Met het gesprek met de OvJ zou ik indien je niet een te hoog inkomen hebt altijd een advocaat meenemen. Die van mij had het dossier vantevoren bekeken en besproken en gaf echt goede dingen aan waardoor de werkstraf iets lager werd aangeboden dan oorspronkelijk. Nog veel te hoog naar ons idee, maar toch.
De OvJ stond niet echt open voor de argumenten van mijn advocaat omdat "deze zitting niet is bedoeld om de zaak compleet inhoudelijk te behandelen, dat doet de rechter". Dus dat gaan we dan ook doen.
Als de werkstraf een stuk lager was geweest en de schadevergoeding 100/200 euro had ik mn verlies genomen en verder gegaan met mn leven..quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als je zegt dat de werkstraf te hoog was naar jullie idee, lees ik dan berusting tussen de regels door? Ik bedoel: Als je je van geen kwaad bewust bent anders dan je aangeeft, dan is je enige eis toch vrijspraak, geen bemiddeling?
Heb je wel een strafblad. Persoonlijk zou ik dat - als ik echt niets verkeerds had gedaan - nooit acceptabel vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:37 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Als de werkstraf een stuk lager was geweest en de schadevergoeding 100/200 euro had ik mn verlies genomen en verder gegaan met mn leven..
Ik ben nog nooit met politie in aanraking geweest hiervoor.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Heb je wel een strafblad. Persoonlijk zou ik dat - als ik echt niets verkeerds had gedaan - nooit acceptabel vinden.
Waarschijnlijk is het zelfs een pluspunt voor call center werkquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:44 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Een strafbloed hoeft niet epr definitie een probleem te krijgen. Zelfs een verklaring van goed gedrag hoeft geen probleem te zijn. Want gaat namelijk of eht strafbaarfeit relevant is voor een betreffende functie. Niet dat er uberhaupt een strafbaar feit is gepleegd.
Hebben jullie dit nog gemeld aan de OvJ? Ik kan me voorstellen dat die zichzelf dan wel wat werk wil besparen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:37 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Als de werkstraf een stuk lager was geweest en de schadevergoeding 100/200 euro had ik mn verlies genomen en verder gegaan met mn leven..
quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:47 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het zelfs een pluspunt voor call center werk
Ja hebben we het uitgebreid over gehad, maar daar wilde ze niet aan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hebben jullie dit nog gemeld aan de OvJ? Ik kan me voorstellen dat die zichzelf dan wel wat werk wil besparen.
Bedankt voor het melden van de uitkomst. Blijft toch wel het idee dat het weinig zinvol is om te gaan.
Triest? Je hoort hier alleen het verhaal van TS. Ik vind het helemaal niet triest van haar ex. Als ik iedere dag 3 x gebeld zou worden door mijn ex zou ik dat ook zien als stalking.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:36 schreef dikke_donder het volgende:
Sterkte ermee. Echt belachelijk dat ze zover doorgaat. Alleen omdat ze te bang is om op te pakken als jij belt. Zeer triest van haar kant.
De zaak gaat niet over het bellen, alleen het versturen van 99 smsjes in 1 maand tijd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Triest? Je hoort hier alleen het verhaal van TS. Ik vind het helemaal niet triest van haar ex. Als ik iedere dag 3 x gebeld zou worden door mijn ex zou ik dat ook zien als stalking.
Gast. Ik snap dat je ex dit als stalking ziet. Been there, done that. Eigen schuld.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:41 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
De zaak gaat niet over het bellen, alleen het versturen van 99 smsjes in 1 maand tijd.
Het is maar de vraag of het versturen van SMS berichten opgevat kan worden als stalking, er zijn een aantal punten waaraan dat moet voldoen. Er moet sprake zijn van een inbruik op de persoonlijke levensfeer, wat maar de vraag is bij álleen SMS berichten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gast. Ik snap dat je ex dit als stalking ziet. Been there, done that. Eigen schuld.
Suck it up.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:09 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of het versturen van SMS berichten opgevat kan worden als stalking, er zijn een aantal punten waaraan dat moet voldoen. Er moet sprake zijn van een inbruik op de persoonlijke levensfeer, wat maar de vraag is bij álleen SMS berichten.
Dat het een vervelende periode is geweest voor haar, kan ik mee leven. Echter is het al meer als 1 jaar geleden, heb ik geen enkel contact meer met haar en wordt er nu geen rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden.
Daarom is het voorstel wat ze doen naar mijn idee, en dat van mijn advocaat veel te hoog.
Die meid wil gewoon aandacht en geld zonder er wat voor te doen.quote:
Je oordeelt echt te snel wat mij betreft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die meid wil gewoon aandacht en geld zonder er wat voor te doen.
Als ze er echt last van had, dan had ze wel eerder ingegrepen
Dat is nogal afhankelijk van het vonnis. Als de rechter uiteindelijk een hogere straf oplegt, was het misschien toch wel zinnig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:47 schreef eleusis het volgende:
Blijft toch wel het idee dat het weinig zinvol is om te gaan.
Dat is waar.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is nogal afhankelijk van het vonnis. Als de rechter uiteindelijk een hogere straf oplegt, was het misschien toch wel zinnig.
Het is altijd zinvol, je krijgt wel de kans om de dingen te vertellen die niet in het dossier staan én daar wordt wel rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is nogal afhankelijk van het vonnis. Als de rechter uiteindelijk een hogere straf oplegt, was het misschien toch wel zinnig.
Nee, valt niet te bewijzenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:30 schreef ferrari_rood het volgende:
TS heb je nu zelf nog aangifte tegen je ex gedaan wegens verduistering?
Hoezo kan je niet bewijzen dat het jouw spullen zijn?quote:
Gaat om een wasmachine, een Wii, kleren en zaken zoals een horloge en wat ander klein spul. Bonnen van de wasmachine en de wii heeft zei, horloge en kleren zal ze wel niet meer hebben en als ze die nog wel heeft heb ik de bonnen iig niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hoezo kan je niet bewijzen dat het jouw spullen zijn?
Toen heb ik daar ook aan zitten denken, maar niet gedaan om de boel niet te laten escaleren, had ik beter wel kunnen doen. Voor inbraak krijg je nog een lagere straf als wat ik nu aangeboden heb gekregenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Sowieso, exen die spullen achterhouden. Ikdaarop.
Een ex van mij heeft dat ook geprobeerd. 't Is dat ik zelf bij hem heb ingebroken om mijn spullen op te halen. Dus daarom had ik ze vrij snel terug.
Ik moest wel, want mijn familie wilde wat 'minder aardige' mensen daar naartoe sturen om mijn spullen op te halen, en dat wilde ik hem niet aandoen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:51 schreef kvbeurden het volgende:
Toen heb ik daar ook aan zitten denken, maar niet gedaan om de boel niet te laten escaleren, had ik beter wel kunnen doen. Voor inbraak krijg je nog een lagere straf als wat ik nu aangeboden heb gekregen
Wat een onzin. Als mijn ex spullen niet wilt teruggeven, die belangrijk voor mij zijn, of die ik gewoon terug wil zou ik ook smsen of wat dan ook. 99 smsjes is wellicht wat overdreven, een goede mail (of twee) had ook gekund, daar had dezelfde hoeveelheid tekst in gepast als 99 smsjes. In die zin niet slim gehandeld wellicht, maar ik zou ook in paniek zijn als ik mijn spullen niet kan terug krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gast. Ik snap dat je ex dit als stalking ziet. Been there, done that. Eigen schuld.
De smsjes waren grotendeels van dezelfde aard, allemaal in de trant van; Ik krijg nog dit en dit van je, wanneer kan ik die komen ophalen? Uiteraard na een paar weken wel wat bozer maar haar nooit bedreigd ofzo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:17 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als mijn ex spullen niet wilt teruggeven, die belangrijk voor mij zijn, of die ik gewoon terug wil zou ik ook smsen of wat dan ook. 99 smsjes is wellicht wat overdreven, een goede mail (of twee) had ook gekund, daar had dezelfde hoeveelheid tekst in gepast als 99 smsjes. In die zin niet slim gehandeld wellicht, maar ik zou ook in paniek zijn als ik mijn spullen niet kan terug krijgen.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat er ook een andere kant van het verhaal is, maar jouw reactie is veel te kortzichtig.
Zou ik inderdaad ook gedaan hebben als ik geen andere manieren had om ze terug te krijgen. Want je kunt daar echt ontzettend boos om worden. Ik was woedend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:17 schreef Inverted_World het volgende:
Wat een onzin. Als mijn ex spullen niet wilt teruggeven, die belangrijk voor mij zijn, of die ik gewoon terug wil zou ik ook smsen of wat dan ook. 99 smsjes is wellicht wat overdreven, een goede mail (of twee) had ook gekund, daar had dezelfde hoeveelheid tekst in gepast als 99 smsjes. In die zin niet slim gehandeld wellicht, maar ik zou ook in paniek zijn als ik mijn spullen niet kan terug krijgen.
Het boos worden moet zijn grenzen natuurlijk kennen, en feit blijft dat een mail handiger was geweest, in plaats van alles smsjes en telefoontjes. Ook ben ik wel benieuwd naar waarom de ex van TS zijn spullen niet terug wilde geven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Zou ik inderdaad ook gedaan hebben als ik geen andere manieren had om ze terug te krijgen. Want je kunt daar echt ontzettend boos om worden. Ik was woedend.
Hier moest ik ook gelijk aan denken ja. Zij heeft duidelijk haar verantwoordelijkheid niet genomen en hij wilde zijn spullen graag terug. Is in zijn berichtenquotum wellicht wat doorgeschoten, maar daar had zij natuurlijk wel wat aan kunnen doen. Wanneer je totaal geen respons geeft dan blijft iemand soms doorgaan. Blijkbaar kan ze wel de moeite nemen om aangifte te doen en geen simpel bericht terug te sturen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die meid wil gewoon aandacht en geld zonder er wat voor te doen.
Als ze er echt last van had, dan had ze wel eerder ingegrepen
Je stuurt in één maand 99 sms-berichten naar haar mobiele telefoon. Volgens jezelf worden de sms-berichten na verloop van tijd bozer van toon, en je vraagt je af of het wel inbreuk heeft gegeven op de persoonlijke levensfeer?quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:09 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of het versturen van SMS berichten opgevat kan worden als stalking, er zijn een aantal punten waaraan dat moet voldoen. Er moet sprake zijn van een inbruik op de persoonlijke levensfeer, wat maar de vraag is bij álleen SMS berichten.
Volgens mij heeft het OM een wachtlijst van hier tot Tokyo dus het kan best zijn dat ze meteen aangifte heeft gedaan maar dat de verwerking even geduurd heeft.quote:Dat het een vervelende periode is geweest voor haar, kan ik mee leven. Echter is het al meer als 1 jaar geleden,
Met welke persoonlijke omstandigheden zijn er door het OM volgens jou geen rekening gehouden?quote:heb ik geen enkel contact meer met haar en wordt er nu geen rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden.
Oh, dus je viel haar niet alleen met smsjes lastig. Goed punt, dat zou ik inderdaad zeker even melden tijdens de zitting.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:24 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
De smsjes waren grotendeels van dezelfde aard, allemaal in de trant van; Ik krijg nog dit en dit van je, wanneer kan ik die komen ophalen? Uiteraard na een paar weken wel wat bozer maar haar nooit bedreigd ofzo.
Overigens heb ik haar in diezelfde periode ook gemaild, alleen dit is niet meegenomen in het dossier.
Ik heb me laten vertellen door mijn advocaat dat er naar 4 dingen wordt gekeken, intensiteit, duur, frequentie en de persoonlijkheid van dader (eerdere veroordeling bv)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je stuurt in één maand 99 sms-berichten naar haar mobiele telefoon. Volgens jezelf worden de sms-berichten na verloop van tijd bozer van toon, en je vraagt je af of het wel inbreuk heeft gegeven op de persoonlijke levensfeer?
[..]
Volgens mij heeft het OM een wachtlijst van hier tot Tokyo dus het kan best zijn dat ze meteen aangifte heeft gedaan maar dat de verwerking even geduurd heeft.
[..]
Met welke persoonlijke omstandigheden zijn er door het OM volgens jou geen rekening gehouden?
Waar haalt je advocaat die 4 dingen vandaan? Volgens de wet is stalking:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:24 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen door mijn advocaat dat er naar 4 dingen wordt gekeken, intensiteit, duur, frequentie en de persoonlijkheid van dader (eerdere veroordeling bv)
Ik en mijn advocaat vinden dat er wel wat voor te zeggen is om dit niet aan te duiden als belaging.
Nu ben ik een leek op het gebied van wetgeving, maar ik vind dit toch wel aardig passen bij wat je gedaan hebt.quote:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Hoe ga je bewijzen dat de spullen van jou zijn? En hoe ga je bewijzen dat contact opgehouden was als je de spullen teruggekregen had?quote:Nou het feit dat zij spullen van mij achterhoudt, dat het in de relationele sfeer is gebeurd en dat ik nooit de intentie heb gehad om haar daadwerkelijk te stalken. Als die spullen terug waren gekomen had ik ook geen contact meer met haar gezocht.
Lijkt me dat je écht onwijs leuke familie hebt! Koffie drinken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik moest wel, want mijn familie wilde wat 'minder aardige' mensen daar naartoe sturen om mijn spullen op te halen, en dat wilde ik hem niet aandoen.
Dus hij heeft mazzel gehad dat het bij een kapot raam is gebleven. Daar mag hij mij eigenlijk wel voor bedanken.
Nee, dank je. Ik lust geen koffie.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:55 schreef destrovel het volgende:
Lijkt me dat je écht onwijs leuke familie hebt! Koffie drinken?
Je wijst altijd eerste de persoon zelf erop dat je wilt dat hij ophoudt. Sowieso is het niet netjes om niet te reageren als iemand anders nog spullen van je krijgt. Het is alleen jammer dat het helaas weinig zin blijkt te hebben daarvan aangifte te doen (want daar gaat een OvJ nooit mee aan de slag) en dat een aangifte van stalking wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:36 schreef LizzyAdam het volgende:
99 SMS'jes én 3x per dag bellen. Jezus de tering. Ik had ook aangifte gedaan.
En daarna heeft hij ook geen contact meer gezocht tochquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:35 schreef LizzyAdam het volgende:
idd is het niet netjes om supullen niet terug te geven. maar 99 SMS'jes en 3x per dag bellen (een maand lang) is wel een grove overdaad aan contact zoeken. daarbij heeft ze al aangegeven geen contact te willen 'flikker op klootzak' mag dan geen nette bewoording zijn, duidelijk is het wel.
Lekker is dat. Ze had de spullen terug moeten geven. Dat ts veelvuldig contact met haar gezocht heeft is volledig aan haar te wijten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:35 schreef LizzyAdam het volgende:
idd is het niet netjes om supullen niet terug te geven. maar 99 SMS'jes en 3x per dag bellen (een maand lang) is wel een grove overdaad aan contact zoeken. daarbij heeft ze al aangegeven geen contact te willen 'flikker op klootzak' mag dan geen nette bewoording zijn, duidelijk is het wel.
Mee eens. Alhoewel het in het belang van TS misschien wel handiger was geweest als hij zélf naar de politie was gestapt. Ook al had de politie op dat moment niks voor hem kunnen doen, dan stond er in elk geval wel geregistreerd dat zijn ex nog spullen van hem heeft. En had zijn ex dán aangifte gedaan van stalking, dan zou er meteen naar voren komen dat daar een reden voor was.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:30 schreef Hilzillah het volgende:
Lekker is dat. Ze had de spullen terug moeten geven. Dat ts veelvuldig contact met haar gezocht heeft is volledig aan haar te wijten.
Stel ik leen 1000 euro van jou, ik heb geen zin om dat terug te geven en ik vind dat jij mij maar met rust moet laten omdat ik daar geen zin in heb!
te belachelijk voor worden. Ik vind ts nog netjes met alleen telefoontjes en sms'jes.
whahahaha goud! mooie reactie van de politie! Ik heb nadat ex de sloten vervangen had het boven raampje opengebroken. Ex heeft geen aangifte gedaan. Klein detail. Complete huisraad was van mij een aankoopbewijzen bonnen in mijn bezit en op mijn naam.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Mee eens. Alhoewel het in het belang van TS misschien wel handiger was geweest als hij zélf naar de politie was gestapt. Ook al had de politie op dat moment niks voor hem kunnen doen, dan stond er in elk geval wel geregistreerd dat zijn ex nog spullen van hem heeft. En had zijn ex dán aangifte gedaan van stalking, dan zou er meteen naar voren komen dat daar een reden voor was.
Nadat ik bij mijn ex had ingebroken om mijn spullen te halen, heb ik mezelf direct aangegeven bij de politie. De politie gaf mij 100% gelijk en er werd na de aangifte zelfs nog gezegd: "Ga nu maar lekker uitrusten hoor, dat heb je wel verdiend."
De politie is je beste vriend!![]()
tuurlijk jongen, Allemaal echt gebeurd he? Vertel ns, hoe wist de politie dat het inderdaad jouw spullen waren?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nadat ik bij mijn ex had ingebroken om mijn spullen te halen, heb ik mezelf direct aangegeven bij de politie. De politie gaf mij 100% gelijk en er werd na de aangifte zelfs nog gezegd: "Ga nu maar lekker uitrusten hoor, dat heb je wel verdiend."
De politie is je beste vriend!![]()
Die bonnen tonen alleen maar aan dat je de spullen hebt gekocht. Dat zegt niks over de eigendom. En bovendien waren de spullen in het bezit van je ex. Niet in jouw bezit. Of je weet niet wat het begrip 'bezit' in juridische zin betekent. Dat kan ook. Ik zie in ieder geval weer heel veel onzin en verzinsels voorbij komen van mensen die te stom zijn om zich te realiseren dat ze geen idee hebben waar het over gaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:06 schreef Hilzillah het volgende:
Complete huisraad was van mij een aankoopbewijzen bonnen in mijn bezit en op mijn naam.
Och meisje, ik voel me niet verplicht om me tegenover jou te bewijzen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:00 schreef Argento het volgende:
tuurlijk jongen, Allemaal echt gebeurd he? Vertel ns, hoe wist de politie dat het inderdaad jouw spullen waren?
Na de periode van smsjes hebben we via de mail nog contact gehad, waarin ze dat dus zei.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:43 schreef LizzyAdam het volgende:
oh, ik haal er niet uit dat de e-mails het laatste contact was. Misschien heb je gelijk
dat moet je ook zeker niet proberen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Och meisje, ik voel me niet verplicht om me tegenover jou te bewijzen.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Die advocaat haalt het een beetje door elkaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:40 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waar haalt je advocaat die 4 dingen vandaan? Volgens de wet is stalking
Nee, natuurlijk gaat een Ovj daar niet mee aan de slag. Of de aangever zal in ieder geval op een of andere manier aannemelijk moeten maken dat de spullen die in het huis van zijn ex staan, zijn spullen zijn. En bewijsrechtelijk gezien sta je met 3-0 achter jegens degene die die spullen daadwerkelijk in zijn bezit heeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Je wijst altijd eerste de persoon zelf erop dat je wilt dat hij ophoudt. Sowieso is het niet netjes om niet te reageren als iemand anders nog spullen van je krijgt. Het is alleen jammer dat het helaas weinig zin blijkt te hebben daarvan aangifte te doen (want daar gaat een OvJ nooit mee aan de slag) en dat een aangifte van stalking wel.
dat HIJ geen aangifte heeft gedaanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Die bonnen tonen alleen maar aan dat je de spullen hebt gekocht. Dat zegt niks over de eigendom. En bovendien waren de spullen in het bezit van je ex. Niet in jouw bezit. Of je weet niet wat het begrip 'bezit' in juridische zin betekent. Dat kan ook. Ik zie in ieder geval weer heel veel onzin en verzinsels voorbij komen van mensen die te stom zijn om zich te realiseren dat ze geen idee hebben waar het over gaat.
Dom van je ex dat ze geen aangifte heeft gedaan, maar ze zal wel ongeveer uit hetzelfde milieu komen.
Dit.quote:Op maandag 29 april 2013 09:54 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wil jij onterecht als belager worden aangemerkt?
De OvJ kan natuurlijk ook besluiten om de zaak te seponeren als jij vertelt dat het jou alleen om je spullen te doen was.
Dat hij je eerst wil spreken voordat hij naar de rechter gaat kan betekenen dat hij zelf nog aan de zaak twijfelt.
waar liggen de bonnetjes exact, en wat was je adres ook alweer?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:35 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
dat HIJ geen aangifte heeft gedaan![]()
Mijn spullen horen in mijn huis samen bij de bonnetjes en de rekening afschriften van mijn betaalrekening waar mijn spullen van betaald zijn..
Niet bezit, houder, ts is nog steeds bezitter van zijn spullen (of hij dat wel of niet kan bewezen is een derde)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk gaat een Ovj daar niet mee aan de slag. Of de aangever zal in ieder geval op een of andere manier aannemelijk moeten maken dat de spullen die in het huis van zijn ex staan, zijn spullen zijn. En bewijsrechtelijk gezien sta je met 3-0 achter jegens degene die die spullen daadwerkelijk in zijn bezit heeft.
Een hele maand drie keer per dag (stelselmatig dus) contact zoeken (via welk medium dan ook) lijkt me een toonbeeld van het dwangmatige gedrag dat vrij eenvoudig als stalking kan worden aangemerkt. En dan komt een Ovj wel in beweging ja. En terecht.
stuur je maar een dagvaardigquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:30 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Lekker is dat. Ze had de spullen terug moeten geven. Dat ts veelvuldig contact met haar gezocht heeft is volledig aan haar te wijten.
Stel ik leen 1000 euro van jou, ik heb geen zin om dat terug te geven en ik vind dat jij mij maar met rust moet laten omdat ik daar geen zin in heb!
te belachelijk voor worden. Ik vind ts nog netjes met alleen telefoontjes en sms'jes.
Zij is bezitter hurrquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet bezit, houder, ts is nog steeds bezitter van zijn spullen (of hij dat wel of niet kan bewezen is een derde)
Hij: eigenaar-niet-bezitterquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
neemang
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezit_%28recht%29
houder, voor ts.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hij: eigenaar-niet-bezitter
Zij: bezitter-niet-eigenaar
Wel je eigen linkjes doorlezen hequote:
quote:Er dient een duidelijk onderscheid te worden gemaakt tussen bezit en eigendom. Meestal is de eigenaar ook de bezitter, maar dat hoeft juridisch niet per se het geval te zijn. Als iemand namelijk een boek uit de bibliotheek steelt dan is de bibliotheek nog wel de eigenaar maar niet langer de bezitter (en dus "eigenaar-niet-bezitter"). De dief is nu "bezitter-niet-eigenaar" van het boek (en dus geen houder). Een dief houdt namelijk het gestolen goed voor zichzelf en kwalificeert zich daarmee als bezitter
Geheim!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waar liggen de bonnetjes exact, en wat was je adres ook alweer?
ex heeft bij ts zijn spullen ontvreemd?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wel je eigen linkjes doorlezen he
[..]
Naja ze heeft blijkbaar niet de intentie zijn zooi terug te gevenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:53 schreef Life2.0 het volgende:
of ze moet stiekem in zijn ondergoed rondlopen, dan is het een ander verhaal
Het was van hem, dus ze behoorde het terug te geven. Zij heeft daar blijkbaar geen zin in en wil ze liever voor zichzelf houden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ex heeft bij ts zijn spullen ontvreemd?
ze heeft geen actief bezit (al dan niet onrechtmatig) genomen van zijn spullen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |