Als je kan aantonen, door middel van getuigen dat ze liegt, dan heeft zij een enorm probleem! Nu bewaar ik zelf ook geen sms/app berichten van exen, moet er niet aan denken, maar ik zou mij toch kapot schrikken op het moment dat ik een brief krijg van OVJ over een ex die alles uit haar duim zuigt?!quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:19 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja blijkbaar, dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk transactievoorstel niet accepteren en naar de politierechter..
Wat valt er te liegen dan? Die 99 oproepen zullen vast aangetoond kunnen worden middels opgevraagde telefoongegevens.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
Als je kan aantonen, door middel van getuigen dat ze liegt, dan heeft zij een enorm probleem!
Ik ben geen strafrechtdeskundige en ik kan mij voorstellen dat in geval van TS het bestanddeel 'wederrechtelijk' in een eventuele strafprocedure onderwerp van discussie kan zijn, maar het is natuurlijk bezopen dat je een maand drie keer per dag belt. Eigenlijk drie maanden zoals TS zelf verklaard. Volkomen logisch dat de ex zich niet langer op haar gemak voelde. Als het TS werkelijk om zijn spullen te doen was, dan had hij na een week vruchteloos telefonisch contact zoeken wel kunnen besluiten om het eens schriftelijk te proberen.quote:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Hoe zie je dat schriftelijk voor je? Als ze niet opneemt gaat ze opeens wel een brief terug schrijven?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:23 schreef Argento het volgende:
TS zegt dat het dossier vol leugens staat, maar ja, iemand stelselmatig, gedurende een maand, drie keer per dag bellen. Ik weet niet wat TS precies ten laste wordt gelegd, maar stalking is strafbaar gesteld in artikel 285b Sr:
[..]
Ik ben geen strafrechtdeskundige en ik kan mij voorstellen dat in geval van TS het bestanddeel 'wederrechtelijk' in een eventuele strafprocedure onderwerp van discussie kan zijn, maar het is natuurlijk bezopen dat je een maand drie keer per dag belt. Eigenlijk drie maanden zoals TS zelf verklaard. Volkomen logisch dat de ex zich niet langer op haar gemak voelde. Als het TS werkelijk om zijn spullen te doen was, dan had hij na een week vruchteloos telefonisch contact zoeken wel kunnen besluiten om het eens schriftelijk te proberen.
Ik wens je veel succes, maar als ik Ovj was had ik je ook wel even naar kantoor laten komen.
Ik zie het probleem niet. Als iemand je telefonisch niet te woord wil staan, is het toch logischer om het dan eens te proberen om je punt per brief te maken in plaats van nog ruim 2 maanden elke dag een paar keer te bellen? Dat is obsessief gedrag.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:35 schreef Platina het volgende:
[..]
Hoe zie je dat schriftelijk voor je? Als ze niet opneemt gaat ze opeens wel een brief terug schrijven?
Van geen van beide is vooralsnog sprake. Die 750 euro is wat de ex eist, de OvJ - of eventueel de rechter - hoeft daar helemaal niet in mee te gaan. Die 120 uur taakstraf is de maximale straf die de OvJ in een dergelijke procedure kan voorstellen. Ik heb nog nergens gelezen dat er enige aanwijzing is dat aan TS daadwerkelijk 120 uur zal worden aangeboden. Het kan goed zijn dat de OvJ met een veel lager / ander voorstel komt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik 750 euro aan smartengeld en mogelijk 120 uur taakstraf wel een erg zware straf vindt.
Eerst heb je een gesprek met de reclassering die de OvJ adviseren, dat is heel informeel. Met het gesprek met de OvJ zou ik indien je niet een te hoog inkomen hebt altijd een advocaat meenemen. Die van mij had het dossier vantevoren bekeken en besproken en gaf echt goede dingen aan waardoor de werkstraf iets lager werd aangeboden dan oorspronkelijk. Nog veel te hoog naar ons idee, maar toch.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:17 schreef Hallmark het volgende:
Wat was de sfeer in het gesprek? Had je het zelf af kunnen handelen, of zou je iemand anders ook adviseren om een advocaat mee te nemen?
Als je zegt dat de werkstraf te hoog was naar jullie idee, lees ik dan berusting tussen de regels door? Ik bedoel: Als je je van geen kwaad bewust bent anders dan je aangeeft, dan is je enige eis toch vrijspraak, geen bemiddeling?quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:22 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Eerst heb je een gesprek met de reclassering die de OvJ adviseren, dat is heel informeel. Met het gesprek met de OvJ zou ik indien je niet een te hoog inkomen hebt altijd een advocaat meenemen. Die van mij had het dossier vantevoren bekeken en besproken en gaf echt goede dingen aan waardoor de werkstraf iets lager werd aangeboden dan oorspronkelijk. Nog veel te hoog naar ons idee, maar toch.
De OvJ stond niet echt open voor de argumenten van mijn advocaat omdat "deze zitting niet is bedoeld om de zaak compleet inhoudelijk te behandelen, dat doet de rechter". Dus dat gaan we dan ook doen.
Als de werkstraf een stuk lager was geweest en de schadevergoeding 100/200 euro had ik mn verlies genomen en verder gegaan met mn leven..quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als je zegt dat de werkstraf te hoog was naar jullie idee, lees ik dan berusting tussen de regels door? Ik bedoel: Als je je van geen kwaad bewust bent anders dan je aangeeft, dan is je enige eis toch vrijspraak, geen bemiddeling?
Heb je wel een strafblad. Persoonlijk zou ik dat - als ik echt niets verkeerds had gedaan - nooit acceptabel vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:37 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Als de werkstraf een stuk lager was geweest en de schadevergoeding 100/200 euro had ik mn verlies genomen en verder gegaan met mn leven..
Ik ben nog nooit met politie in aanraking geweest hiervoor.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:38 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Heb je wel een strafblad. Persoonlijk zou ik dat - als ik echt niets verkeerds had gedaan - nooit acceptabel vinden.
Waarschijnlijk is het zelfs een pluspunt voor call center werkquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:44 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Een strafbloed hoeft niet epr definitie een probleem te krijgen. Zelfs een verklaring van goed gedrag hoeft geen probleem te zijn. Want gaat namelijk of eht strafbaarfeit relevant is voor een betreffende functie. Niet dat er uberhaupt een strafbaar feit is gepleegd.
Hebben jullie dit nog gemeld aan de OvJ? Ik kan me voorstellen dat die zichzelf dan wel wat werk wil besparen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:37 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Als de werkstraf een stuk lager was geweest en de schadevergoeding 100/200 euro had ik mn verlies genomen en verder gegaan met mn leven..
quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:47 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het zelfs een pluspunt voor call center werk
Ja hebben we het uitgebreid over gehad, maar daar wilde ze niet aan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hebben jullie dit nog gemeld aan de OvJ? Ik kan me voorstellen dat die zichzelf dan wel wat werk wil besparen.
Bedankt voor het melden van de uitkomst. Blijft toch wel het idee dat het weinig zinvol is om te gaan.
Triest? Je hoort hier alleen het verhaal van TS. Ik vind het helemaal niet triest van haar ex. Als ik iedere dag 3 x gebeld zou worden door mijn ex zou ik dat ook zien als stalking.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:36 schreef dikke_donder het volgende:
Sterkte ermee. Echt belachelijk dat ze zover doorgaat. Alleen omdat ze te bang is om op te pakken als jij belt. Zeer triest van haar kant.
De zaak gaat niet over het bellen, alleen het versturen van 99 smsjes in 1 maand tijd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Triest? Je hoort hier alleen het verhaal van TS. Ik vind het helemaal niet triest van haar ex. Als ik iedere dag 3 x gebeld zou worden door mijn ex zou ik dat ook zien als stalking.
Gast. Ik snap dat je ex dit als stalking ziet. Been there, done that. Eigen schuld.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:41 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
De zaak gaat niet over het bellen, alleen het versturen van 99 smsjes in 1 maand tijd.
Het is maar de vraag of het versturen van SMS berichten opgevat kan worden als stalking, er zijn een aantal punten waaraan dat moet voldoen. Er moet sprake zijn van een inbruik op de persoonlijke levensfeer, wat maar de vraag is bij įlleen SMS berichten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gast. Ik snap dat je ex dit als stalking ziet. Been there, done that. Eigen schuld.
Suck it up.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:09 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of het versturen van SMS berichten opgevat kan worden als stalking, er zijn een aantal punten waaraan dat moet voldoen. Er moet sprake zijn van een inbruik op de persoonlijke levensfeer, wat maar de vraag is bij įlleen SMS berichten.
Dat het een vervelende periode is geweest voor haar, kan ik mee leven. Echter is het al meer als 1 jaar geleden, heb ik geen enkel contact meer met haar en wordt er nu geen rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden.
Daarom is het voorstel wat ze doen naar mijn idee, en dat van mijn advocaat veel te hoog.
Die meid wil gewoon aandacht en geld zonder er wat voor te doen.quote:
Je oordeelt echt te snel wat mij betreft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die meid wil gewoon aandacht en geld zonder er wat voor te doen.
Als ze er echt last van had, dan had ze wel eerder ingegrepen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |