Dat is nogal afhankelijk van het vonnis. Als de rechter uiteindelijk een hogere straf oplegt, was het misschien toch wel zinnig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:47 schreef eleusis het volgende:
Blijft toch wel het idee dat het weinig zinvol is om te gaan.
Dat is waar.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is nogal afhankelijk van het vonnis. Als de rechter uiteindelijk een hogere straf oplegt, was het misschien toch wel zinnig.
Het is altijd zinvol, je krijgt wel de kans om de dingen te vertellen die niet in het dossier staan én daar wordt wel rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is nogal afhankelijk van het vonnis. Als de rechter uiteindelijk een hogere straf oplegt, was het misschien toch wel zinnig.
Nee, valt niet te bewijzenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:30 schreef ferrari_rood het volgende:
TS heb je nu zelf nog aangifte tegen je ex gedaan wegens verduistering?
Hoezo kan je niet bewijzen dat het jouw spullen zijn?quote:
Gaat om een wasmachine, een Wii, kleren en zaken zoals een horloge en wat ander klein spul. Bonnen van de wasmachine en de wii heeft zei, horloge en kleren zal ze wel niet meer hebben en als ze die nog wel heeft heb ik de bonnen iig niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hoezo kan je niet bewijzen dat het jouw spullen zijn?
Toen heb ik daar ook aan zitten denken, maar niet gedaan om de boel niet te laten escaleren, had ik beter wel kunnen doen. Voor inbraak krijg je nog een lagere straf als wat ik nu aangeboden heb gekregenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Sowieso, exen die spullen achterhouden. Ikdaarop.
Een ex van mij heeft dat ook geprobeerd. 't Is dat ik zelf bij hem heb ingebroken om mijn spullen op te halen. Dus daarom had ik ze vrij snel terug.
Ik moest wel, want mijn familie wilde wat 'minder aardige' mensen daar naartoe sturen om mijn spullen op te halen, en dat wilde ik hem niet aandoen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:51 schreef kvbeurden het volgende:
Toen heb ik daar ook aan zitten denken, maar niet gedaan om de boel niet te laten escaleren, had ik beter wel kunnen doen. Voor inbraak krijg je nog een lagere straf als wat ik nu aangeboden heb gekregen
Wat een onzin. Als mijn ex spullen niet wilt teruggeven, die belangrijk voor mij zijn, of die ik gewoon terug wil zou ik ook smsen of wat dan ook. 99 smsjes is wellicht wat overdreven, een goede mail (of twee) had ook gekund, daar had dezelfde hoeveelheid tekst in gepast als 99 smsjes. In die zin niet slim gehandeld wellicht, maar ik zou ook in paniek zijn als ik mijn spullen niet kan terug krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gast. Ik snap dat je ex dit als stalking ziet. Been there, done that. Eigen schuld.
De smsjes waren grotendeels van dezelfde aard, allemaal in de trant van; Ik krijg nog dit en dit van je, wanneer kan ik die komen ophalen? Uiteraard na een paar weken wel wat bozer maar haar nooit bedreigd ofzo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:17 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als mijn ex spullen niet wilt teruggeven, die belangrijk voor mij zijn, of die ik gewoon terug wil zou ik ook smsen of wat dan ook. 99 smsjes is wellicht wat overdreven, een goede mail (of twee) had ook gekund, daar had dezelfde hoeveelheid tekst in gepast als 99 smsjes. In die zin niet slim gehandeld wellicht, maar ik zou ook in paniek zijn als ik mijn spullen niet kan terug krijgen.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat er ook een andere kant van het verhaal is, maar jouw reactie is veel te kortzichtig.
Zou ik inderdaad ook gedaan hebben als ik geen andere manieren had om ze terug te krijgen. Want je kunt daar echt ontzettend boos om worden. Ik was woedend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:17 schreef Inverted_World het volgende:
Wat een onzin. Als mijn ex spullen niet wilt teruggeven, die belangrijk voor mij zijn, of die ik gewoon terug wil zou ik ook smsen of wat dan ook. 99 smsjes is wellicht wat overdreven, een goede mail (of twee) had ook gekund, daar had dezelfde hoeveelheid tekst in gepast als 99 smsjes. In die zin niet slim gehandeld wellicht, maar ik zou ook in paniek zijn als ik mijn spullen niet kan terug krijgen.
Het boos worden moet zijn grenzen natuurlijk kennen, en feit blijft dat een mail handiger was geweest, in plaats van alles smsjes en telefoontjes. Ook ben ik wel benieuwd naar waarom de ex van TS zijn spullen niet terug wilde geven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Zou ik inderdaad ook gedaan hebben als ik geen andere manieren had om ze terug te krijgen. Want je kunt daar echt ontzettend boos om worden. Ik was woedend.
Hier moest ik ook gelijk aan denken ja. Zij heeft duidelijk haar verantwoordelijkheid niet genomen en hij wilde zijn spullen graag terug. Is in zijn berichtenquotum wellicht wat doorgeschoten, maar daar had zij natuurlijk wel wat aan kunnen doen. Wanneer je totaal geen respons geeft dan blijft iemand soms doorgaan. Blijkbaar kan ze wel de moeite nemen om aangifte te doen en geen simpel bericht terug te sturen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die meid wil gewoon aandacht en geld zonder er wat voor te doen.
Als ze er echt last van had, dan had ze wel eerder ingegrepen
Je stuurt in één maand 99 sms-berichten naar haar mobiele telefoon. Volgens jezelf worden de sms-berichten na verloop van tijd bozer van toon, en je vraagt je af of het wel inbreuk heeft gegeven op de persoonlijke levensfeer?quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:09 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of het versturen van SMS berichten opgevat kan worden als stalking, er zijn een aantal punten waaraan dat moet voldoen. Er moet sprake zijn van een inbruik op de persoonlijke levensfeer, wat maar de vraag is bij álleen SMS berichten.
Volgens mij heeft het OM een wachtlijst van hier tot Tokyo dus het kan best zijn dat ze meteen aangifte heeft gedaan maar dat de verwerking even geduurd heeft.quote:Dat het een vervelende periode is geweest voor haar, kan ik mee leven. Echter is het al meer als 1 jaar geleden,
Met welke persoonlijke omstandigheden zijn er door het OM volgens jou geen rekening gehouden?quote:heb ik geen enkel contact meer met haar en wordt er nu geen rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden.
Oh, dus je viel haar niet alleen met smsjes lastig. Goed punt, dat zou ik inderdaad zeker even melden tijdens de zitting.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:24 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
De smsjes waren grotendeels van dezelfde aard, allemaal in de trant van; Ik krijg nog dit en dit van je, wanneer kan ik die komen ophalen? Uiteraard na een paar weken wel wat bozer maar haar nooit bedreigd ofzo.
Overigens heb ik haar in diezelfde periode ook gemaild, alleen dit is niet meegenomen in het dossier.
Ik heb me laten vertellen door mijn advocaat dat er naar 4 dingen wordt gekeken, intensiteit, duur, frequentie en de persoonlijkheid van dader (eerdere veroordeling bv)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je stuurt in één maand 99 sms-berichten naar haar mobiele telefoon. Volgens jezelf worden de sms-berichten na verloop van tijd bozer van toon, en je vraagt je af of het wel inbreuk heeft gegeven op de persoonlijke levensfeer?
[..]
Volgens mij heeft het OM een wachtlijst van hier tot Tokyo dus het kan best zijn dat ze meteen aangifte heeft gedaan maar dat de verwerking even geduurd heeft.
[..]
Met welke persoonlijke omstandigheden zijn er door het OM volgens jou geen rekening gehouden?
Waar haalt je advocaat die 4 dingen vandaan? Volgens de wet is stalking:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:24 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen door mijn advocaat dat er naar 4 dingen wordt gekeken, intensiteit, duur, frequentie en de persoonlijkheid van dader (eerdere veroordeling bv)
Ik en mijn advocaat vinden dat er wel wat voor te zeggen is om dit niet aan te duiden als belaging.
Nu ben ik een leek op het gebied van wetgeving, maar ik vind dit toch wel aardig passen bij wat je gedaan hebt.quote:Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Hoe ga je bewijzen dat de spullen van jou zijn? En hoe ga je bewijzen dat contact opgehouden was als je de spullen teruggekregen had?quote:Nou het feit dat zij spullen van mij achterhoudt, dat het in de relationele sfeer is gebeurd en dat ik nooit de intentie heb gehad om haar daadwerkelijk te stalken. Als die spullen terug waren gekomen had ik ook geen contact meer met haar gezocht.
Lijkt me dat je écht onwijs leuke familie hebt! Koffie drinken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik moest wel, want mijn familie wilde wat 'minder aardige' mensen daar naartoe sturen om mijn spullen op te halen, en dat wilde ik hem niet aandoen.
Dus hij heeft mazzel gehad dat het bij een kapot raam is gebleven. Daar mag hij mij eigenlijk wel voor bedanken.
Nee, dank je. Ik lust geen koffie.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:55 schreef destrovel het volgende:
Lijkt me dat je écht onwijs leuke familie hebt! Koffie drinken?
Je wijst altijd eerste de persoon zelf erop dat je wilt dat hij ophoudt. Sowieso is het niet netjes om niet te reageren als iemand anders nog spullen van je krijgt. Het is alleen jammer dat het helaas weinig zin blijkt te hebben daarvan aangifte te doen (want daar gaat een OvJ nooit mee aan de slag) en dat een aangifte van stalking wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:36 schreef LizzyAdam het volgende:
99 SMS'jes én 3x per dag bellen. Jezus de tering. Ik had ook aangifte gedaan.
En daarna heeft hij ook geen contact meer gezocht tochquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:35 schreef LizzyAdam het volgende:
idd is het niet netjes om supullen niet terug te geven. maar 99 SMS'jes en 3x per dag bellen (een maand lang) is wel een grove overdaad aan contact zoeken. daarbij heeft ze al aangegeven geen contact te willen 'flikker op klootzak' mag dan geen nette bewoording zijn, duidelijk is het wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |