Op het moment dat zij te kennen heeft gegeven dat ze met rust gelaten wil worden, maakt het niet uit of het bedreigende tonen heeft gehad of nietquote:Op maandag 29 april 2013 12:23 schreef jogy het volgende:
Mijn lijkt met mijn lekenheid dat wanneer je geen mails/smsjes hebt gestuurd met een bedreigende toon er geen probleem hoeft te zijn als je ook aannemelijk kan maken dat ze nog spullen van je had. Je kan uiteraard niet bewijzen dat die spullen daar nog waren maar dat zou jouw probleem niet moeten zijn lijkt me. Heb je geen berichten in je telefoon naar die ex van je waar dit nog uit blijkt of zo?
Spullen hoef ik niet meer, ben daar allang overheen gestapt. De belletjes zijn ook al meer als een jaar geleden januari - maart 2012, daarna op geen enkele manier meer contact gehad met haar.quote:Op maandag 29 april 2013 12:45 schreef Sjacq het volgende:
Ik krijg juist het idee dat TS beter af is zonder advocaat. Op het moment dat je met een advocaat komt, wek je misschien juist de indruk dat je uit gaat van een rechtzaak en dat je iets te verdedigen hebt, terwijl je ook met een advocaat kunt komen als het eenmaal zo ver is dat je daadwerkelijk naar de rechter moet. Je kan gewoon naar de OvJ gaan en je verhaaltje vertellen toch? OvJ kan je nergens voor veroordelen en als je gewoon aangeeft van 'joh, ik heb idd regelmatig gebeld voor mn spulletjes en als ik mn spulletjes krijg dan bel ik haar niet meer', dan lijkt het mij dat je op die manier gewoon tot een minnelijke oplossing kunt komen.
Ik zou de OvJ duidelijk maken dat je vooral een oplossing wilt voor het probleem en dat je niet de intentie hebt om mensen lastig te vallen, maar dat je wel je spullen wil.
Dat was ook mijn idee, ik kan altijd nog het voorstel afwijzen en het laten voorkomen.. Zit wat uitspraken te bekijken van mensen die hun ex ruim een jaar of langer lastigvielen en duizenden smsjes versturen, blijven bellen, volgen en posten voor de deur en die krijgen van een werkstraf van 150 uur.. Als ik dus al iets zou moeten krijgen zou het hoogstens een boete of een voorwaardelijke werkstraf zijn vind ikquote:Op maandag 29 april 2013 12:58 schreef JoPiDo het volgende:
Die mensen hier die helemaal los gaan om vooral niet naar de OvJ te gaan... Sorry hoor, ik zou gewoon gaan en niets inhoudelijks vertellen, alleen om te kijken wat de zaak precies inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn. Daarna kun je altijd nog naar de rechter.
Als je niet gaat, heeft de rechter al meteen zoiets van "die gast heeft iets te verbergen"...
Behalve dan dat de OvJ dit soort gesprekken elke dag voert, en TS totaal blanco daarheen gaat. Dit zal natuurlijk een ongebalanceerd gesprek zijn. Het is hetzelfde als dat jij naar je eerste hypotheekgesprek gaat, alleen spreek je dan een adviseur, en in dit geval is de OvJ alles behalve een adviseur.quote:Op maandag 29 april 2013 12:58 schreef JoPiDo het volgende:
ik zou gewoon gaan en niets inhoudelijks vertellen, alleen om te kijken wat de zaak precies inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn. Daarna kun je altijd nog naar de rechter.
Een ex van mij zou ook het dak op kunnen als ze nog spullen van me heeft. Spullen terug en ik laat je met rust anders is het gewoon diefstal en doe ik daar aangifte van, ook goed.quote:Op maandag 29 april 2013 12:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Op het moment dat zij te kennen heeft gegeven dat ze met rust gelaten wil worden, maakt het niet uit of het bedreigende tonen heeft gehad of niet
Ik kan je vertellen dat dus helaas niet zo werktquote:Op maandag 29 april 2013 13:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Een ex van mij zou ook het dak op kunnen als ze nog spullen van me heeft. Spullen terug en ik laat je met rust anders is het gewoon diefstal en doe ik daar aangifte van, ook goed.
Zuchtquote:Op maandag 29 april 2013 13:00 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee, ik kan altijd nog het voorstel afwijzen en het laten voorkomen.. Zit wat uitspraken te bekijken van mensen die hun ex ruim een jaar of langer lastigvielen en duizenden smsjes versturen, blijven bellen, volgen en posten voor de deur en die krijgen van een werkstraf van 150 uur.. Als ik dus al iets zou moeten krijgen zou het hoogstens een boete of een voorwaardelijke werkstraf zijn vind ik
Ik vind het maar vaag. Je hebt toch recht op het terugkrijgen van de aanwezige spullen? Zo niet dan is het wel heel erg krom allemaal.quote:Op maandag 29 april 2013 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dus helaas niet zo werkt
Misschien moet je zelf eens wakker worden. De OvJ gaat je geen straf opleggen. Hij gaat een schikkingsvoorstel doen. Vervolgens kun je er zelf voor kiezen of je dat voorstel wilt accepteren of niet. Als je het niet accepteert volgt er een rechtzaak, waarbij de OvJ over het algemeen een hogere straf zal eisen.quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Zucht
Zo werkt het gewoon niet. De OvJ is er om jou te straffen, niet om te kijken of het allemaal wel klopt. Echt, je gaat straks voor een taakstraf van 120 uur kei-hard nat. Die eis heeft hij al gewoon neergelegd, en er is _niemand_ die hem ertoe gaat bewegen anders te spreken.
Vraag dat dossier op en kijk het in. Daar staat precies in wat je bij die zitting te horen zal krijgen. Overleg met een advocaat als je dat niet vertrouwd.
Je bent verdachte van een strafbaar feit! Het enige doel van die zitting is jou te laten zeggen dat je die telefoontjes hebt gepleegd, dat dat niet mag en je een straf op te leggen. die zitting heeft maar 1 doel en dat is jou een straf op leggen om verdere rechtsvervoling te voorkomen Word es wakker. "Ja ik vind dat het maar een 10tje boete is hoor meneer de OvJ" wat denk je nu zelf zeg.
Ze hebben al bewijs. Dit gesprekje is niet een verhoor waar ze meer bewijs willen of de kant van TS bekijken.quote:Op maandag 29 april 2013 13:42 schreef noutie het volgende:
Ze zoeken bewijs. Lever dat dus niet. Het gaat niet de om de waarheid, maar om dat wat bewezen kan worden. Als bewezen kan worden dat je een stalker bent, dan is de zaak rond.
Advocatenwerk!
Een transactievoorstel is geen schikkingsvoorstel, en ze wijken ook nogal af in de verdere afhandeling en bezwaar procedure.quote:Op maandag 29 april 2013 14:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf eens wakker worden. De OvJ gaat je geen straf opleggen. Hij gaat een schikkingsvoorstel doen. Vervolgens kun je er zelf voor kiezen of je dat voorstel wilt accepteren of niet. Als je het niet accepteert volgt er een rechtzaak, waarbij de OvJ over het algemeen een hogere straf zal eisen.
Dit dus. Als TS niet komt opdagen of anderszins niet reageert, dan is-ie het haasje - hij krijgt dan sowieso een strafbeschikking (hoogstwaarschijnlijk een boete).quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
Zo werkt het gewoon niet. De OvJ is er om jou te straffen, niet om te kijken of het allemaal wel klopt. Echt, je gaat straks voor een taakstraf van 120 uur kei-hard nat. Die eis heeft hij al gewoon neergelegd, en er is _niemand_ die hem ertoe gaat bewegen anders te spreken.
Vraag dat dossier op en kijk het in. Daar staat precies in wat je bij die zitting te horen zal krijgen. Overleg met een advocaat als je dat niet vertrouwd.
Je bent verdachte van een strafbaar feit! Het enige doel van die zitting is jou te laten zeggen dat je die telefoontjes hebt gepleegd, dat dat niet mag en je een straf op te leggen. die zitting heeft maar 1 doel en dat is jou een straf op leggen om verdere rechtsvervoling te voorkomen Word es wakker. "Ja ik vind dat het maar een 10tje boete is hoor meneer de OvJ" wat denk je nu zelf zeg.
Aangifte is al eerder gedaan, alleen duurt gewoon zolang bij de OVJquote:Op maandag 29 april 2013 15:15 schreef karton2 het volgende:
Wel vreemd dat die ex van TS een jaar later ineens besluit om TS even pootje te haken.
Dus waarschijnlijk zijn de telefoonlogs opgevraagd.. Maargoed, goed overleggen met je advocaat.quote:Op maandag 29 april 2013 15:15 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Aangifte is al eerder gedaan, alleen duurt gewoon zolang bij de OVJ
De OvJ had al 120 uur taakstraf als eis neergelegd in die brief, das geen kattepis. Dat zijn heel wat avondjes, weekeinden of vrije dagen.quote:Op maandag 29 april 2013 15:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus. Als TS niet komt opdagen of anderszins niet reageert, dan is-ie het haasje - hij krijgt dan sowieso een strafbeschikking (hoogstwaarschijnlijk een boete).
TS, no nonsense: bel een advocaat. En wel zsm. Dit is geen amateurtoneel!
Leuke ex heb je. Eén keer de telefoon opnemen en het was klaar.quote:Op maandag 29 april 2013 15:15 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Aangifte is al eerder gedaan, alleen duurt gewoon zolang bij de OVJ
Ondanks dat het al gezegd is: dit!quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
Hahaha, dat vooral inderdaadquote:Op maandag 29 april 2013 15:27 schreef jroz het volgende:
En goed dat je al een intakegesprek hebt. Hierin moet je je niet laten adviseren door een paar FOK!ers (including myself), maar heb je advies nodig van iemand die er voor gestudeerd heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |