abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 april 2013 @ 17:00:41 #91
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125870541
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 16:42 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

niet persé,

Het beginsel is wat de OvJ in de klacht aan de hand van de bewijslast (PV ed) ziet en dan besluit om te vervolgen of niet. Doet hij dat wel wordt hij de tegenstander van, in dit geval TS.
De OvJ kan dan een transactievoorstel of strafbeschikking uitspreken, als TS het daar niet mee eens is kan hij verzet bij de rechter aantekenen en de gang naar de rechtbank verderzetten.
Dat weet ik, hoor. Ik bedoelde in geval dat TS niks onderneemt. Maar dat is dus niet zo.

Nogmaals... raar verhaal.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125873626
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:20 schreef Fe2O3 het volgende:
De OvJ had al 120 uur taakstraf als eis neergelegd in die brief, das geen kattepis. Dat zijn heel wat avondjes, weekeinden of vrije dagen.
Hou nou toch eens op met steeds allerlei onzin verkondigen in dit topic. Er staat niet dat er 120 uur geëist wordt.

Ten eerste wordt er niet 'geëist', er wordt een voorstel gedaan. Daar kun je mee instemmen, of niet. Stem je er niet mee in, dan volgt er een rechtzaak.

Ten tweede staat in de brief dat TS maximaal 120 uur taakstraf opgelegd kan krijgen. Dat is namelijk het maximale voorstel dat tijdens een dergelijke zitting gedaan kan worden - voor ernstiger dingen beland je sowieso bij de rechter. Het betekent allerminst dat dit het voorstel is dat aan TS gedaan zal worden, het is slechts een algemene uitleg.

Het kan zelfs zo zijn dat men vindt dat TS helemaal geen straf verdient, maar dat hem wel bepaalde voorwaarden opgelegd worden (bijv een proeftijd).
pi_125873670
TS weet zichzelf wel in allerlei vreemde situaties te werken in zeer korte tijd.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_125957422
Ik ben vandaag naar een advocaat geweest, eigen bijdrage valt gelukkig mee (ze kijken naar inkomen van 2011). Ze gaat nu in ieder geval het dossier opvragen. Uit mijn brief heeft ze opgemaakt dat het hier gaat om een transactie voorstel wat eigenlijk inhoudt dat er ruimte is om jezelf te verdedigen/onderhandelingsruimte. Ook heb ik voor de afspraak met de OvJ een gesprek met de reclassering, die brengen een advies uit aan de OvJ.

De OvJ kan een taakstraf voorstellen, een boete, depot (seponering), of een voorwaadelijk depot. Heb 13 mei weer een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bestudeerd.
pi_125957879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef kvbeurden het volgende:
De OvJ kan een taakstraf voorstellen, een boete, depot (seponering), of een voorwaadelijk depot.
Sepot, niet depot.
quote:
Heb 13 mei weer een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bestudeerd.
Dan is de tom-zitting toch al geweest?
pi_125961070
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:50 schreef r_one het volgende:
er een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bes
Dan heb ik haar verkeerd verstaan haha!
Zitting is de 16e, ze zei dat ze het dossier ruim vantevoren al zou hebben
pi_125962632
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:06 schreef kvbeurden het volgende:
Zaterdag krijg ik een brief binnen dat ik verdacht wordt van belaging en dat ik opgeroepen wordt om naar de officierszitting te komen over een kleine 2 weken.
De 16e is niet een kleine 2 weken na 29 april.
pi_125964443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:58 schreef r_one het volgende:

[..]

De 16e is niet een kleine 2 weken na 29 april.
Iets meer idd
pi_125969548
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef kvbeurden het volgende:
Ik ben vandaag naar een advocaat geweest, eigen bijdrage valt gelukkig mee (ze kijken naar inkomen van 2011). Ze gaat nu in ieder geval het dossier opvragen. Uit mijn brief heeft ze opgemaakt dat het hier gaat om een transactie voorstel wat eigenlijk inhoudt dat er ruimte is om jezelf te verdedigen/onderhandelingsruimte. Ook heb ik voor de afspraak met de OvJ een gesprek met de reclassering, die brengen een advies uit aan de OvJ.

De OvJ kan een taakstraf voorstellen, een boete, depot (seponering), of een voorwaadelijk depot. Heb 13 mei weer een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bestudeerd.
met andere woorden; de mensen die hier om het hardst riepen dat je vooral niet naar die zitting moest gaan, hebben ongelijk?
pi_125970063
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:38 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

met andere woorden; de mensen die hier om het hardst riepen dat je vooral niet naar die zitting moest gaan, hebben ongelijk?
Nouja wat mijn advocaat eigenlijk aangaf is dat je dit soort zittingen heb in 2 vormen. Waarvan ik nu de "beste" vorm heb. Iets meer onderhandelingsruimte en de kans om zelf ook met zaken aan te komen. Dan doet de officier een voorstel, en dan is het aan ons om dat te accepteren of niet. Je kan natuurlijk altijd nog het besluit nemen om het voor te laten komen.

Wat mijn advocaat wel nog aangaf is dat een transactievoorstel zoals dit beter staat op je strafblad dan een veroordeling door de rechter, dus dat is nog wel iets om rekening mee te houden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:54:03 #101
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_125974782
Goed dat je een advocaat hebt ingehuurd.
Maar ik zit alsnog een aangifte tegen je ex doen.
BAM dit is 3KB
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:00:00 #102
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_125977104
Wachten op dossier, en jezelf goed verweren.

Blijf benieuwd naar de bewijslast, op alleen een aangifte met wat telefoon logs krijg je dit soort onzin niet.
Dum de dum
pi_126464544
Gisteren weer bij advocaat geweest, ze heeft het dossier doorgenomen met mij, staat vol met leugens vanuit mijn ex. Verder vond ze ook dat ze geen zaak hadden, gaat morgen brief/fax naar OvJ waarin ze gaat vragen om een sepot of voorwaardelijk sepot. Als de OvJ daar niet mee akkoord gaat laten we het voorkomen, maar 16e gaan we wel naar de zitting toe.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 mei 2013 @ 08:30:51 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_126465242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 07:02 schreef kvbeurden het volgende:
Gisteren weer bij advocaat geweest, ze heeft het dossier doorgenomen met mij, staat vol met leugens vanuit mijn ex. Verder vond ze ook dat ze geen zaak hadden, gaat morgen brief/fax naar OvJ waarin ze gaat vragen om een sepot of voorwaardelijk sepot. Als de OvJ daar niet mee akkoord gaat laten we het voorkomen, maar 16e gaan we wel naar de zitting toe.
Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte. :).
pi_126465515
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:30 schreef Kreator het volgende:
d. Hou ons op de hoogte
Ja uiteraard, heb donderdagochtend zitting bij de OvJ en als het goed is vandaag al reactie op het voorstel dat mijn advocaat gaat doen
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:51:40 #106
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126468373
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:38 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Ja want als hij niet verschijnt, haalt hij zich alleen maar meer gedoe op de hals.
Dan wordt hij gedagvaard en moet hij voor de rechter verschijnen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_126470786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:51 schreef Luxuria het volgende:
Ja want als hij niet verschijnt, haalt hij zich alleen maar meer gedoe op de hals.
Dan wordt hij gedagvaard en moet hij voor de rechter verschijne
Als je officier niet akkoord gaat met het voorstel wat mijn advocaat doet gaan we wel (want tijdens de zitting kan de mening van de OvJ ook nog veranderd worden) maar laten we het wel voorkomen indien werkstraf/boete eruit komt.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:59:50 #108
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_126473143
Wat een vreemde bedoening zeg :S ik snap niet dat je drie maanden lang 3x per dag blijft bellen... Vrij duidelijk dat ze geen enkele intentie had om je spullen terug te geven. Ze lijkt me geestelijk ook niet helemaal in orde.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_126479816
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Wat een vreemde bedoening zeg :S ik snap niet dat je drie maanden lang 3x per dag blijft bellen... Vrij duidelijk dat ze geen enkele intentie had om je spullen terug te geven. Ze lijkt me geestelijk ook niet helemaal in orde.
Frustaties liepen toen op. Ga ik geen oordeel over geven, heb een nieuwe relatie die wel goed loopt nu, heb helemaal geen zin om hier weer mee bezig te zijn
pi_126479866
Oh en, in het dossier staan alleen de gesprekken van de laatste maand. Dus ze willen mij vervolgen voor 1 maand lang 3x per dag bellen..
pi_126492932
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 15:32 schreef kvbeurden het volgende:
Oh en, in het dossier staan alleen de gesprekken van de laatste maand. Dus ze willen mij vervolgen voor 1 maand lang 3x per dag bellen..
En wat gaat het voorstel van je advocaat dan zijn, want 3x per dag bellen zonder dat er wordt opgenomen is niet strafbaar medunkt :')
pi_126493302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En wat gaat het voorstel van je advocaat dan zijn, want 3x per dag bellen zonder dat er wordt opgenomen is niet strafbaar medunkt :')
Nou dat ze niet vervolgen, of voorwaardelijk niet vervolgen (sepot of voorwaardelijk sepot) en anders laten we het sowieso voorkomen.
pi_126496816
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Het rare is dat TS nog niet gehoord is als verdachte; dat is normaal wel procedure.

Zoek even uit voor het opvragen van het dossier TS, ga niet naar die zitting en laat je dagvaarden.

De OvJ wilt je dus 120 uur!!!!! taakstraf opleggen. Het enige wat jij daarvoor hoeft te doen is toegeven dat je haar vaak hebt gebeld.

Dit klinkt trouwens steeds meer als een S(trafbeschikking), zou graag de ingescande brief zien ...
U bent jurist of gewoon een ervaringsdeskundige?

In het eerste geval mag je je diploma weer inleveren wat mij betreft.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_126497021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Misschien stelt de ex zich wel op het standpunt dat het haar spullen zijn. Toch niet gek dat er verschil van mening bestaat over de eigendom? Bovendien heeft zij de spullen daadwerkelijk in haar bezit en dan heeft ze alleen privaatrechtelijk al het voordeel van de eigendomspresumptie (de bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn). Dan heeft TS nog een hele kluif om te bewijzen dat het zijn spullen zijn.

En als hij dan al geen privaatrechtelijke aanspraak op die spullen heeft, dan komt het onbetwiste feit dat hij drie maanden lang (en dat is lang) iedere dag, drie keer per dag contact heeft gezocht met zijn ex, in een iets ander licht te staan. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat er aangifte is gedaan,
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 15 mei 2013 @ 00:01:50 #115
3542 Gia
User under construction
pi_126515973
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:12 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Dat kan ik dus niet bewijzen, is niks over vastgelegd. En daarnaast is zowel zij als ik verhuisd, en ik weet niet waar ze nu woont.
In de OP zeg je dat je niet bij haar langs wilde gaan, om escalatie te voorkomen, en nu zeg je dat je niet weet waar ze woont..
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2013 @ 07:48:01 #116
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_126519896
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:01 schreef Gia het volgende:

[..]

In de OP zeg je dat je niet bij haar langs wilde gaan, om escalatie te voorkomen, en nu zeg je dat je niet weet waar ze woont..
In het begin wist hij waar ze woonde en wilde hij niet langs gaan om te voorkomen dat het escaleerde, maar ze zijn allebei verhuisd, maar hij weet haar huidige adres niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126519961
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:48 schreef Troel het volgende:

[..]

In het begin wist hij waar ze woonde en wilde hij niet langs gaan om te voorkomen dat het escaleerde, maar ze zijn allebei verhuisd, maar hij weet haar huidige adres niet.
Dit dus, Morgen zitting, ben benieuwd. Advocaat heeft gisteren fax verstuurd naar OvJ waarin ze verzoekt om (voorwaardelijk) sepot.
pi_126534448
Net weer bericht gehad van mijn advocaat. Ze heeft contact gehad met de OvJ, die wil het niet op een sepot of voorwaardelijk sepot gooien.

Daarnaast eist mijn ex een schadevergoeding van 750 euro vanwege "emotionele schade"..
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:17:08 #119
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_126534713
Autsj, dat klinkt als een wel héél rancuneuze ex. :N
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_126534821
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:17 schreef destrovel het volgende:
Autsj, dat klinkt als een wel héél rancuneuze ex. :N
Ja blijkbaar, dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk transactievoorstel niet accepteren en naar de politierechter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')