Nou, er zitten hier ook Fok!kers met een diplomaatje rechten hoor... en 99% daarvan roept - niet ten onrechte - "naar de advocaat!"quote:Op maandag 29 april 2013 15:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Ondanks dat het al gezegd is: dit!
En goed dat je al een intakegesprek hebt. Hierin moet je je niet laten adviseren door een paar FOK!ers (including myself), maar heb je advies nodig van iemand die er voor gestudeerd heeft.
Absoluut. Maar hoe weet TS die er 1,2,3 uit te vissen tussen iedereen zonder opleiding.quote:Op maandag 29 april 2013 15:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou, er zitten hier ook Fok!kers met een diplomaatje rechten hoor... en 99% daarvan roept - niet ten onrechte - "naar de advocaat!"
Als alles klopt wat TS vertelt (dat weten we natuurlijk nooit zekerquote:Op maandag 29 april 2013 15:53 schreef hugecooll het volgende:
Toch wel mooi. Iemands spullen niet teruggeven, hem negeren als hij erom vraagt en hem vervolgens aangeven voor lastigvallen
Ja bewijs dat maar eens, heb iig een 5 tal mails gevonden in de periode waar ik haar zou hebben gestalkt waarin ze wel reageert op mijquote:Op maandag 29 april 2013 15:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als alles klopt wat TS vertelt (dat weten we natuurlijk nooit zeker), dan is het wellicht een idee voor de advocaat om een tegeneis in te dienen - wegens verduistering van zijn spullen.
Maar hoe ging dat dan in concreto: werd er een afspraak gemaakt, of iets, of was ze altijd maar smoezen aan het bedenken om jou je spullen niet terug te hoeven geven? In dat laatste geval heb je toch gewoon bewijs dat ze het vertikt om mee te werken?quote:Op maandag 29 april 2013 15:56 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja bewijs dat maar eens, heb iig een 5 tal mails gevonden in de periode waar ik haar zou hebben gestalkt waarin ze wel reageert op mij
Dat ze dacht dat het was om haar terug te krijgen dat ik toen heb ontkracht en heb gezegd dat het me alleen om de spullen te doen was, toen mail terug van haar dat ze dat niet geloofde.quote:Op maandag 29 april 2013 15:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Maar hoe ging dat dan in concreto: werd er een afspraak gemaakt, of iets, of was ze altijd maar smoezen aan het bedenken om jou je spullen niet terug te hoeven geven?
Nee, je hebt dus eigenlijk een rechtzaak tussen 2 partijen,enerzijds TS anderzijds de OvJ, om de rechtbanken te ontlasten mag die een schikkingsvoorstel doen aan TS maar hij is niet verplicht om daarop in te gaan en dan gaat de zaak naar de rechter.quote:Op maandag 29 april 2013 15:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus. Als TS niet komt opdagen of anderszins niet reageert, dan is-ie het haasje - hij krijgt dan sowieso een strafbeschikking (hoogstwaarschijnlijk een boete).
Jepquote:Op maandag 29 april 2013 16:02 schreef JoPiDo het volgende:
Is deze brief het allereerste dat je hoort van haar aangifte?
Advocaat zei dat er een verschil was of het een transactievoorstel was of een beschikking. Dat kon ze wel zien aan de brief, maar dat heeft schijnbaar te maken met de mate waarop ik, of mijn advocaat verdediging kan voerenquote:Op maandag 29 april 2013 16:02 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee, je hebt dus eigenlijk een rechtzaak tussen 2 partijen,enerzijds TS anderzijds de OvJ, om de rechtbanken te ontlasten mag die een schikkingsvoorstel doen aan TS maar hij is niet verplicht om daarop in te gaan en dan gaat de zaak naar de rechter.
Maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat TS mag dokken.quote:Op maandag 29 april 2013 16:02 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee, je hebt dus eigenlijk een rechtzaak tussen 2 partijen,enerzijds TS anderzijds de OvJ, om de rechtbanken te ontlasten mag die een schikkingsvoorstel doen aan TS maar hij is niet verplicht om daarop in te gaan en dan gaat de zaak naar de rechter.
Als ie gaat, ja, bij een rechter? ik gok van nietquote:Op maandag 29 april 2013 16:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat TS mag dokken.
Anyhow, ik vind dit een zeer vaag topic en ik snap niet hoe eea zo ver is gekomen als de gang van zaken inderdaad zo zou zijn zoals TS het voorstelt.
niet persé,quote:Op maandag 29 april 2013 16:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat TS mag dokken.
Anyhow, ik vind dit een zeer vaag topic en ik snap niet hoe eea zo ver is gekomen als de gang van zaken inderdaad zo zou zijn zoals TS het voorstelt.
Dat weet ik, hoor. Ik bedoelde in geval dat TS niks onderneemt. Maar dat is dus niet zo.quote:Op maandag 29 april 2013 16:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
niet persé,
Het beginsel is wat de OvJ in de klacht aan de hand van de bewijslast (PV ed) ziet en dan besluit om te vervolgen of niet. Doet hij dat wel wordt hij de tegenstander van, in dit geval TS.
De OvJ kan dan een transactievoorstel of strafbeschikking uitspreken, als TS het daar niet mee eens is kan hij verzet bij de rechter aantekenen en de gang naar de rechtbank verderzetten.
Hou nou toch eens op met steeds allerlei onzin verkondigen in dit topic. Er staat niet dat er 120 uur geëist wordt.quote:Op maandag 29 april 2013 15:20 schreef Fe2O3 het volgende:
De OvJ had al 120 uur taakstraf als eis neergelegd in die brief, das geen kattepis. Dat zijn heel wat avondjes, weekeinden of vrije dagen.
Sepot, niet depot.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef kvbeurden het volgende:
De OvJ kan een taakstraf voorstellen, een boete, depot (seponering), of een voorwaadelijk depot.
Dan is de tom-zitting toch al geweest?quote:Heb 13 mei weer een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bestudeerd.
Dan heb ik haar verkeerd verstaan haha!quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:50 schreef r_one het volgende:
er een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bes
De 16e is niet een kleine 2 weken na 29 april.quote:Op maandag 29 april 2013 09:06 schreef kvbeurden het volgende:
Zaterdag krijg ik een brief binnen dat ik verdacht wordt van belaging en dat ik opgeroepen wordt om naar de officierszitting te komen over een kleine 2 weken.
Iets meer iddquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:58 schreef r_one het volgende:
[..]
De 16e is niet een kleine 2 weken na 29 april.
met andere woorden; de mensen die hier om het hardst riepen dat je vooral niet naar die zitting moest gaan, hebben ongelijk?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef kvbeurden het volgende:
Ik ben vandaag naar een advocaat geweest, eigen bijdrage valt gelukkig mee (ze kijken naar inkomen van 2011). Ze gaat nu in ieder geval het dossier opvragen. Uit mijn brief heeft ze opgemaakt dat het hier gaat om een transactie voorstel wat eigenlijk inhoudt dat er ruimte is om jezelf te verdedigen/onderhandelingsruimte. Ook heb ik voor de afspraak met de OvJ een gesprek met de reclassering, die brengen een advies uit aan de OvJ.
De OvJ kan een taakstraf voorstellen, een boete, depot (seponering), of een voorwaadelijk depot. Heb 13 mei weer een gesprek met mijn advocaat als ze het dossier heeft bestudeerd.
Nouja wat mijn advocaat eigenlijk aangaf is dat je dit soort zittingen heb in 2 vormen. Waarvan ik nu de "beste" vorm heb. Iets meer onderhandelingsruimte en de kans om zelf ook met zaken aan te komen. Dan doet de officier een voorstel, en dan is het aan ons om dat te accepteren of niet. Je kan natuurlijk altijd nog het besluit nemen om het voor te laten komen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:38 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
met andere woorden; de mensen die hier om het hardst riepen dat je vooral niet naar die zitting moest gaan, hebben ongelijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |