Nee, je laat je gebruikenquote:Op zondag 21 april 2013 19:18 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik hou altijd de deur open voor een meisje en ik betaal ook altijd de etentjes.
Ben ik nu een heer?
Nee, je bent gewoon geen klootzakquote:Op zondag 21 april 2013 19:18 schreef Gary_Oak het volgende:
Ben ik nu een heer?
Ik ken m'n grenzen.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 19:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ken m'n grenzen.Heb al heel lang geen date meer gehad, maar ik weet nog dat wanneer ze een kutwijf was, of de date gewoon kak was, ik haar gewoon de helft liet betalen.
Die is echt gemeen, maar wel stoer.quote:Op zondag 21 april 2013 19:21 schreef Paardlants het volgende:
[..]![]()
Ik ben wel eens tijdens een etentje gesmeerd (zei dat ik ff naar het toilet moest)
Als ik er aan terug denk is dat zeker gemeen, maar heb er geen spijt van!quote:
Ik wil nog een keer schuifelen met een meisje.quote:
Viel ze zó tegen dan?quote:Op zondag 21 april 2013 19:23 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Als ik er aan terug denk is dat zeker gemeen, maar heb er geen spijt van!
Alle meisjes vinden mij lief.quote:Op zondag 21 april 2013 19:24 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Was grapje
Zo lang een jongen/man maar lief is.
Helaas wel zoquote:Op zondag 21 april 2013 19:24 schreef datismijnmening het volgende:
Mwa ik ken nog genoeg mensen bij wij de etiquette hoog in het vaandel staan, mezelf inclusief.
Maar in de "buitenwereld" zie ik zeg maar wel steeds vaker dat er steeds minder waarde wordt gehecht aan correctheid
Herkenbare klachtquote:Op zondag 21 april 2013 19:27 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Alle meisjes vinden mij lief.En schattig.
Definieer dan wat een 'heer' is?quote:Op zondag 21 april 2013 19:24 schreef datismijnmening het volgende:
Mwa ik ken nog genoeg mensen bij wij de etiquette hoog in het vaandel staan, mezelf inclusief.
Maar in de "buitenwereld" zie ik zeg maar wel steeds vaker dat er steeds minder waarde wordt gehecht aan correctheid
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben ook leuk en aardig.quote:Op zondag 21 april 2013 19:29 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Voel me echt aangetast in m'n mannelijkheid als dat gezegd wordt.
Ik voel me dan een 7-jarige meisjequote:Op zondag 21 april 2013 19:29 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Voel me echt aangetast in m'n mannelijkheid als dat gezegd wordt.
Ik ben heel charmant als ik in een goede bui ben. Alleen komt dat niet zo vaak voor of ben ik gewoon lui/kieskeurig.quote:Op zondag 21 april 2013 19:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben ook leuk en aardig.
quote:
Jongens zonder enige vorm van gezichtsbeharing welquote:Op zondag 21 april 2013 19:34 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ben heel charmant als ik in een goede bui ben. Alleen komt dat niet zo vaak voor of ben ik gewoon lui/kieskeurig.
[..]
Kittens en meisjes kan je schattig noemen. Jongens niet.
Je snapt toch wel dat ik altijd netjes geschoren ben? Vind ik zelf netter.quote:Op zondag 21 april 2013 19:37 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Jongens zonder enige vorm van gezichtsbeharing wel
Mannen niet.
Awww, schattig.quote:Op zondag 21 april 2013 19:38 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat ik altijd netjes geschoren ben? Vind ik zelf netter.
Jaquote:
Ja, maar toch... wat heeft ze gedaan dan dat zo erg was?quote:
Weet het niet precies meer, is ook alweer 10 jaar geleden.quote:Op zondag 21 april 2013 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, maar toch... wat heeft ze gedaan dan dat zo erg was?
Had je die dag soms niks te doen en zij ook niet?quote:
nee. tenzij het regende en je je jas over een plas hebt gelegd zodat haar poezelige voetjes niet nat werden.quote:Op zondag 21 april 2013 19:18 schreef Gary_Oak het volgende:
Ben ik nu een heer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was 1 van mijn eerste internetdatesquote:Op zondag 21 april 2013 19:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Had je die dag soms niks te doen en zij ook niet?Tokkies moeten sowieso niet bij me aankloppen.
quote:Op zondag 21 april 2013 19:50 schreef dawg het volgende:
[..]
nee. tenzij het regende en je je jas over een plas hebt gelegd zodat haar poezelige voetjes niet nat werden.Gewoon met je sterke armen haar de hele wandeling dragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!'ster?quote:Op zondag 21 april 2013 19:51 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Het was 1 van mijn eerste internetdatesNa wat heen en weer gemsnt te hebben besloten we om af te spreken, maar aan tafel kon ze alleen maar dom lullen over drugs en die dingen.
![]()
jij bent gek. ze loopt maar gewoon, ze is geen prinses oid.quote:Op zondag 21 april 2013 19:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Gewoon met je sterke armen haar de hele wandeling dragen.
Daar gaat ons date.quote:Op zondag 21 april 2013 20:05 schreef dawg het volgende:
[..]
jij bent gek. ze loopt maar gewoon, ze is geen prinses oid.
Ik heb zelf ook een schijthekel aan die verwaande meisjes die zich als een prinsesje op de erwt gedragen.quote:Op zondag 21 april 2013 20:05 schreef dawg het volgende:
[..]
jij bent gek. ze loopt maar gewoon, ze is geen prinses oid.
Zo. Verbitterd.quote:Op zondag 21 april 2013 20:09 schreef Ambipur het volgende:
Ja, TS ik kan je volgen.
Tegenwoordig spreken we via internet af, als ze dat al durven, en betalen we de rekening apart. De deurtjes houden ze niet meer open, want die chick heeft toch zelf handen, of niet dan.
Ophalen doen we niet meer, want die tanga komt zelf maar met de trein.
En tweede date moet ze op haar knietjes haar kunsten vertonen.
Pracht van een generatie zijn jullie. Chapeau.
Nice.quote:Op zondag 21 april 2013 20:09 schreef dawg het volgende:
[..]
jij zou toch eerst af moeten vallen alvorens ik zou overwegen je te dragen.
Ik doel op de jongere generatie. Mijn eigen generatie is nog ok.quote:
tja. ik denk eigenlijk nooit zo bewust na over wat wel en wat niet. gaat vanzelf, gewoon redelijk normaal blijven doen.quote:Op zondag 21 april 2013 20:07 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een schijthekel aan die verwaande meisjes die zich als een prinsesje op de erwt gedragen.Maar héél soms is het gewoon leuk om haar zo te behandelen.
De mijne zit op het randje. Maar ik ben nog wel ok.quote:Op zondag 21 april 2013 20:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nice.
[..]
Ik doel op de jongere generatie. Mijn eigen generatie is nog ok.
quote:Op zondag 21 april 2013 20:10 schreef dawg het volgende:
[..]
tja. ik denk eigenlijk nooit zo bewust na over wat wel en wat niet. gaat vanzelf, gewoon redelijk normaal blijven doen.
Eensch! Zo hoort het ook!quote:Op zondag 21 april 2013 20:09 schreef Ambipur het volgende:
Ja, TS ik kan je volgen.
Tegenwoordig spreken we via internet af, als ze dat al durven, en betalen we de rekening apart. De deurtjes houden ze niet meer open, want die chick heeft toch zelf handen, of niet dan.
Nee, geen idee, geloof nog van Cu2 destijdsquote:
Nee, eerder een manslaaf. Emancipatie betekent ook dat je niet alles hoeft te betalen en vrouwen niet als meerderwaardig hoeft te beschouwen.quote:Op zondag 21 april 2013 19:18 schreef Gary_Oak het volgende:
Ben ik nu een heer?
Ik heb het over eerste date hè. Tuurlijk betaalt een meisje weleens voor mij als we daarna (vriendschappelijk) afspreken.quote:Op zondag 21 april 2013 22:44 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Nee, eerder een manslaaf. Emancipatie betekent ook dat je niet alles hoeft te betalen en vrouwen niet als meerderwaardig hoeft te beschouwen.
Je hoeft jezelf niet uit te leggen over zo'n onnozele post hoor. Tuurlijk is er niks mis met deuren open doen en eerste date betalen.quote:Op zondag 21 april 2013 22:56 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik heb het over eerste date hè. Tuurlijk betaalt een meisje weleens voor mij als we daarna (vriendschappelijk) afspreken.
quote:Op zondag 21 april 2013 22:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hoeft jezelf niet uit te leggen over zo'n onnozele post hoor. Tuurlijk is er niks mis met deuren open doen en eerste date betalen.
Dat zijn wel de beginsellen inderdaadquote:Op zondag 21 april 2013 19:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Definieer dan wat een 'heer' is?Etentjes betalen, deuren openhouden, jas aannemen... Dat soort dingen?
Dan ben ik gewoon een heer hoor.
Als dit serieus isquote:Op zondag 21 april 2013 22:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hoeft jezelf niet uit te leggen over zo'n onnozele post hoor. Tuurlijk is er niks mis met deuren open doen en eerste date betalen.
Hoezo beginselen? Vroeger ja, toen vrouwen en mannen niet gelijk waren, deed je er als man inderdaad goed aan om een beetje hoffelijk te zijn tegenover een vrouw.quote:Op zondag 21 april 2013 23:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat zijn wel de beginsellen inderdaad![]()
Maar helaas is dat voor veel mannen al te veel gevraagd
Laat jij haar maar de eerste date betalen en kom dan maar hier terug om je ervaring te vertellen. Er is een verschil tussen over je heen laten lopen door een golddigger en gewoon gul en beleefd zijn. Serieus, etiquette is wat anders dan de vrouwenemancipatie. Je hebt het duidelijk niet begrepen.quote:Op maandag 22 april 2013 00:28 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Hoezo beginselen? Vroeger ja, toen vrouwen en mannen niet gelijk waren, deed je er als man inderdaad goed aan om een beetje hoffelijk te zijn tegenover een vrouw.
Het punt is juist dat vrouwen in allerlei dingen gelijk behandeld willen worden (werk, inkomen enzovoort), wat ik overigens prima vind, maar ondertussen er geen moeite mee hebben om de man te laten betalen op dates, deuren te laten openhouden etc. Alsof ze zelf niks kunnen![]()
En dan zijn er ook nog mannen die er vrolijk aan meedoen. Schoothondjes
Ik zeg toch niet dat ik haar een eerste date laat betalen? Ieder de helft natuurlijk, wel zo normaal. Of betaal jij ook alles als je met een maat wat gaat zuipen? Kwestie van gelijkheid.quote:Op maandag 22 april 2013 00:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Laat jij haar maar de eerste date betalen en kom dan maar hier terug om je ervaring te vertellen. Er is een verschil tussen over je heen laten lopen door een golddigger en gewoon gul en beleefd zijn. Serieus, etiquette is wat anders dan de vrouwenemancipatie. Je hebt het duidelijk niet begrepen.
De rekening tijdens de eerste date splitten?quote:Op maandag 22 april 2013 01:15 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik haar een eerste date laat betalen? Ieder de helft natuurlijk, wel zo normaal. Of betaal jij ook alles als je met een maat wat gaat zuipen? Kwestie van gelijkheid.
Natuurlijk kun je een keer alles betalen, als je elkaar langer kent. Dan doe je het niet om haar in bed te 'betalen', en behandel je haar niet als een soort hogere macht. Dit zijn trouwens typische beginnersfouten, volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen
Tenzij het een kutwijf is, dan moet ze zelf betalen? Manieren heb je of je hebt ze niet, je laat ze niet afhangen van "de tegenpartij".quote:Op zondag 21 april 2013 19:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Definieer dan wat een 'heer' is?Etentjes betalen, deuren openhouden, jas aannemen... Dat soort dingen?
Dan ben ik gewoon een heer hoor.
Nee, dan betaalt ze haar eigen helft. Ik ga er ook niet van uit dat ik met een kutwijf ga daten, ben sowieso heel kieskeurig in daten. Maar als ze écht heel onbeschoft, onvrouwelijk, onfatsoenlijk etc. overkwam, dan ga ik dat gedrag natuurlijk niet belonen. Ik vind het dan juist een gebaar van 'manieren hebben' om je eigen helft te betalen als je andermans tijd hebt verspild.quote:Op maandag 22 april 2013 01:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
STELLING: JE TT MIST EEN "GEEN".
[..]
Tenzij het een kutwijf is, dan moet ze zelf betalen? Manieren heb je of je hebt ze niet, je laat ze niet afhangen van "de tegenpartij".
Iedereen kan zich fatsoenlijk gedragen tegenover een leuk iemand.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de etiquette van een dame dan is tijdens zo'n date? Hoe denken jullie daar over?quote:Op maandag 22 april 2013 01:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, dan betaalt ze haar eigen helft. Ik ga er ook niet van uit dat ik met een kutwijf ga daten, ben sowieso heel kieskeurig in daten. Maar als ze écht heel onbeschoft, onvrouwelijk, onfatsoenlijk etc. overkwam, dan ga ik dat gedrag natuurlijk niet belonen. Ik vind het dan juist een gebaar van 'manieren hebben' om je eigen helft te betalen als je andermans tijd hebt verspild.
In het echt hoop je als vrouw gewoon dat je je wijn niet omgooit, dat er geen spinazie tussen je tanden zit en dat je er een zinnig woord uitkrijgt zonder in hysterisch gegiechel uit te barsten...quote:Op maandag 22 april 2013 07:46 schreef Milchat het volgende:
[..]
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de etiquette van een dame dan is tijdens zo'n date? Hoe denken jullie daar over?
Ik zelf zou mijn best doen een onderhoudend gesprek te voeren, een balans af te wegen van zelf dingen vertellen en dingen vragen. Als de man leuk is ook complimentje maken natuurlijkEn de eerste keer dat hij aanbied te betalen weigeren en vervolgens toegeven (als hij echt niet leuk is compleet weigeren..).
Dus als iemand extra aardig is voor jou omdat hij je leuker vind dan anderen behandeld hij je als incompetente debiel maar als hij extra moeite doet voor vreemden vind je dat charmant? Wat een logicaquote:Op maandag 22 april 2013 08:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik ben daar absoluut niet van gecharmeerd als de man de rekening wil betalen en deuren openhoud en dergelijke, ik ben geen incompetente randdebiel die een speciale behandeling nodig heeft.
Ik sta graag gelijkwaardig in de relatie. Zat andere en effectievere manieren om je mannelijkheid en competentie als partner uit te dragen dan met geld.
Wat ik wel heel aantrekkelijk vind in het 'heer' zijn, hoewel ik liever over nette mensen spreek dan dames en heren zijn, is een man die oog heeft voor zijn medemens, en deze helpt wanneer het nodig is. Als een man zijn hulp aanbied als hij ziet dat iemand zijn kinderwagen de trein niet in krijgt, zijn boodschappen op straat heeft laten vallen of iemand met pech langs de weg staat bijvoorbeeld.
Ook vind ik het zeer charmant als een man zich aan de wettelijke regels en normen houd, zoals verkeersegels en de sociale normen zoals beleefd blijven, rekening er mee houden dat je niet in je eentje leeft op deze wereld en zelfcontrole hebben.
Het gaat om het helpen wanneer het nodig is. Als ze haar handen vol heeft, wil ze wel waarschijnlijk dat hij de deur voor haar openhoudt. Anders niet, omdat hij haar dan als hulpbehoevend neerzet. Als hij dat standaard voor vrouwen doet, is dat inderdaad seksistisch, hoe goed het ook bedoeld is. Is toch niet zo ingewikkeld?quote:Op maandag 22 april 2013 09:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus als iemand extra aardig is voor jou omdat hij je leuker vind dan anderen behandeld hij je als incompetente debiel maar als hij extra moeite doet voor vreemden vind je dat charmant? Wat een logica![]()
En als hij nou altijd vrouwen voor laat gaan en voor iedere vrouw de deur open houdt? Is dat nou sexistisch?
Ik heb zijn hulp niet nodig bij het betalen van de rekening of het openhouden van een deur.quote:Op maandag 22 april 2013 09:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus als iemand extra aardig is voor jou omdat hij je leuker vind dan anderen behandeld hij je als incompetente debiel maar als hij extra moeite doet voor vreemden vind je dat charmant? Wat een logica![]()
En als hij nou altijd vrouwen voor laat gaan en voor iedere vrouw de deur open houdt? Is dat nou sexistisch?
Precies hoe ik er ook over denk. Er zijn mannen die graag vasthouden aan dat soort etiquette, en vrouwen die daarvoor smelten. Prima, daten zij lekker met elkaar! Zoek ik een meer geëmancipeerd exemplaar dat bij mij past, en ik bij hem.quote:Op maandag 22 april 2013 10:09 schreef Trini-Kwan het volgende:
En gelukkig maar, want een man die graag deuren openhoud voor vrouwen en rekeningen betaald zal mij vast ook niet leuk vinden met al mijn 'feministisch gezeur'.
Ik vind het getuigen van egoisme als alles wat iemand voor iemand anders doet wordt beoordeeld vauit je eigen gevoel wat je erbij krijgt in plaats van de intentie waarom iets gedaan wordt, maar goed.quote:Op maandag 22 april 2013 10:06 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het gaat om het helpen wanneer het nodig is. Als ze haar handen vol heeft, wil ze wel waarschijnlijk dat hij de deur voor haar openhoudt. Anders niet, omdat hij haar dan als hulpbehoevend neerzet. Als hij dat standaard voor vrouwen doet, is dat inderdaad seksistisch, hoe goed het ook bedoeld is. Is toch niet zo ingewikkeld?
Maar hoe kun je ooit echt iemands intentie weten? Beetje onzinnige opmerking.quote:Op maandag 22 april 2013 10:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het getuigen van egoisme als alles wat iemand voor iemand anders doet wordt beoordeeld vauit je eigen gevoel wat je erbij krijgt in plaats van de intentie waarom iets gedaan wordt, maar goed.![]()
Maar wat is de achterliggende reden om voor een vrouw een deur open te houden, en voor een man niet? Als je daar eens over nadenkt? Wat probeer je daarmee uit te drukken?quote:Goede manieren zien als iemand als hulpbehoevend neerzetten, mijn god.Deze sexistische klootzak gaat gewoon door met beleefd zijn door middel van het openhouden van een deur, het aanreiken van een jas en opstaan als iemand zich voorsteld in ieder geval.
Je zegt het zelf, sommige vrouwen houden er wel van, sommige niet. Dus ieder zijn eigen ding.quote:Op maandag 22 april 2013 10:11 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Precies hoe ik er ook over denk. Er zijn mannen die graag vasthouden aan dat soort etiquette, en vrouwen die daarvoor smelten. Prima, daten zij lekker met elkaar! Zoek ik een meer geëmancipeerd exemplaar dat bij mij past, en ik bij hem.
Automatisme, veel jongens leren dat gewoon van hun ouders dat dat zo hoort. Bovendien laat je zo zien dat je wel aan de ander denkt en dat je je best voor haar doet. Ik hou ook deuren open voor mannen vaak. Ik doe het niet heel obvious ofzo dat ik perse een deur open gaat doen voor een vrouw, maar het gaat gewoon automatisch. Normaal loop ik net een stapje voor (ik loop uit nature harder dan de gemiddelde mens) en als ik de deur open doet laat ik het ook meteen open voor de mensen die met me mee zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 10:17 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar hoe kun je ooit echt iemands intentie weten? Beetje onzinnige opmerking.
[..]
Maar wat is de achterliggende reden om voor een vrouw een deur open te houden, en voor een man niet? Als je daar eens over nadenkt? Wat probeer je daarmee uit te drukken?
Het is niet zo dat ik hem een schop in zijn ballen geef en hem 'CHAUVINISTISCH VARRRKEN!!' toeschreeuw als hij voor mij de deur openhoud en de rekening wilt betalen.quote:Op maandag 22 april 2013 10:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het getuigen van egoisme als alles wat iemand voor iemand anders doet wordt beoordeeld vauit je eigen gevoel wat je erbij krijgt in plaats van de intentie waarom iets gedaan wordt, maar goed.![]()
Het is natuurlijk alleen seksisme als je onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen daarin. Als jij voor iedereen deuren openhoudt, is het niet seksistisch.quote:Op maandag 22 april 2013 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, sommige vrouwen houden er wel van, sommige niet. Dus ieder zijn eigen ding.
Maar ik zie het verband niet zo tussen deuren openhouden voor een vrouw en seksisme. Ik open deuren voor vrouwen (en mannen) omdat ik dat heb meegekregen door mijn moeder. Bij mij is het een soort automatisme geworden. Eerste date betalen gaat ook een beetje automatisch, als het meisje zegt van "nee, het hoef niet" dan doe ik het ook niet. Maar verder ben ik redelijk pro-feminisme (zolang het niet doorslaat tot mannenhaat), dus tja...
Als iemand tegen mij zegt dat ze iets niet wilt, dan doe ik het ook niet natuurlijk.quote:Op maandag 22 april 2013 10:21 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik hem een schop in zijn ballen geef en hem 'CHAUVINISTISCH VARRRKEN!!' toeschreeuw als hij voor mij de deur openhoud en de rekening wilt betalen.
Als in na enkele dates echter aangeef dat ik dit niet zo prettig vind (doorgaans stoppen mannen daar automatisch vrij snel mee, als het 'niet meer hoeft' omdat de buit al binnen is), en hij dit toch niet kan laten, dan weet ik dat wij niet bestemd voor elkaar zijn. Hij past beter bij een meid die deze goede intenties enorm kan waarderen.
Als je echt denkt dat diegene die een deur voor je open wil houden dat doet puur alleen maar omdat hij je of als hulpbehoevend ziet of alleen maar in je broekje wilt, dat is gewoon raar vind ik. Wat K_W al zegt, ik ben zo opgevoed, het is een automatische uit beleefdheid. En ik hou een deur voor zowel mannen als vrouwen open trouwens.quote:Op maandag 22 april 2013 10:17 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar hoe kun je ooit echt iemands intentie weten? Beetje onzinnige opmerking.
[..]
Maar wat is de achterliggende reden om voor een vrouw een deur open te houden, en voor een man niet? Als je daar eens over nadenkt? Wat probeer je daarmee uit te drukken?
Ik heb ook geleerd de deur open te houden voor mensen die vlak na mij komen hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 10:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Automatisme, veel jongens leren dat gewoon van hun ouders dat dat zo hoort. Bovendien laat je zo zien dat je wel aan de ander denkt en dat je je best voor haar doet. Ik hou ook deuren open voor mannen vaak. Ik doe het niet heel obvious ofzo dat ik perse een deur open gaat doen voor een vrouw, maar het gaat gewoon automatisch. Normaal loop ik net een stapje voor (ik loop uit nature harder dan de gemiddelde mens) en als ik de deur open doet laat ik het ook meteen open voor de mensen die met me mee zijn.
Precies. Ik weet ook eigenlijk niet of de topic starter nu echt de jaren '50 mentaliteit bedoelde met dames en heertjes zijn, of gewoon 'fatsoenlijke mensen' in zijn algemeen.quote:Op maandag 22 april 2013 10:24 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik heb ook geleerd de deur open te houden voor mensen die vlak na mij komen hoor.Als we het allemaal voor elkaar doen, geen probleem. In dit topic werd het alleen zo gekoppeld aan mannen die dat voor vrouwen doen, en dat vind ik raar.
Het staat er inderdaad wel heel summier omschreven ja.quote:Op maandag 22 april 2013 10:25 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Precies. Ik weet ook eigenlijk niet of de topic starter nu echt de jaren '50 mentaliteit bedoelde met dames en heertjes zijn, of gewoon 'fatsoenlijke mensen' in zijn algemeen.
Het lijkt me dat je wel even iets vraagt in plaats van iemand zomaar de dansvloer op sleurt.quote:Op maandag 22 april 2013 10:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het staat er inderdaad wel heel summier omschreven ja.En als voorbeeld iemand ten dans vragen.... Als je met haar wilt dansen en zij zit met een stel vriendinnen aan een tafeltje te kletsen, hoe kom je anders met haar op de dansvloer dan door het haar te vragen? Dat is toch geen overdreven etiquette maar gewoon een vraag stellen?
CHAUVINISTISCH VARKEN!!! Je moet zeker net zo veel mannen als vrouwen ten dans vragen!!quote:Op maandag 22 april 2013 10:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het staat er inderdaad wel heel summier omschreven ja.En als voorbeeld iemand ten dans vragen.... Als je met haar wilt dansen en zij zit met een stel vriendinnen aan een tafeltje te kletsen, hoe kom je anders met haar op de dansvloer dan door het haar te vragen? Dat is toch geen overdreven etiquette maar gewoon een vraag stellen?
Ja, daarom juist.quote:Op maandag 22 april 2013 10:39 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je wel even iets vraagt in plaats van iemand zomaar de dansvloer op sleurt.Maar dat heeft weinig met heren en dames te maken toch?
Ik dans alleen met vrouwen, anders ben ik toch een sexist van niks?quote:Op maandag 22 april 2013 10:40 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
CHAUVINISTISCH VARKEN!!! Je moet zeker net zo veel mannen als vrouwen ten dans vragen!!
Er komt nog wel meer bij kijken dan alleen een deur openhouden.quote:Op maandag 22 april 2013 00:28 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Hoezo beginselen? Vroeger ja, toen vrouwen en mannen niet gelijk waren, deed je er als man inderdaad goed aan om een beetje hoffelijk te zijn tegenover een vrouw.
Het punt is juist dat vrouwen in allerlei dingen gelijk behandeld willen worden (werk, inkomen enzovoort), wat ik overigens prima vind, maar ondertussen er geen moeite mee hebben om de man te laten betalen op dates, deuren te laten openhouden etc. Alsof ze zelf niks kunnen![]()
En dan zijn er ook nog mannen die er vrolijk aan meedoen. Schoothondjes
Ik vind dat juist dan weer een pluspunt aan een man... als hij de rekening wilt splitten...quote:Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Gary alles al gezegt maar een rekening splitten is echt not done, zeker niet op een eerste date
Kunnen twee mensen prima zelf bepalen zonder tussenkomst van een taalverkrachtende etiquette-extremist.quote:Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Er komt nog wel meer bij kijken dan alleen een deur openhouden.
En dat vrouwen en mannen gelijk zijn in een aantal dingen wil toch niet zeggen dat je gelijk alle etiquette overboord moet gooien?
Eigenlijk heeft Gary alles al gezegt maar een rekening splitten is echt not done, zeker niet op een eerste date
Gewoon, aardig en netjes zijn, meer vraag ik niet.quote:Op maandag 22 april 2013 07:46 schreef Milchat het volgende:
[..]
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de etiquette van een dame dan is tijdens zo'n date? Hoe denken jullie daar over?
Ik zelf zou mijn best doen een onderhoudend gesprek te voeren, een balans af te wegen van zelf dingen vertellen en dingen vragen. Als de man leuk is ook complimentje maken natuurlijkEn de eerste keer dat hij aanbied te betalen weigeren en vervolgens toegeven (als hij echt niet leuk is compleet weigeren..).
Volgens mij had ik laatst de deur voor jou open gehouden.quote:Op maandag 22 april 2013 10:09 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ik heb zijn hulp niet nodig bij het betalen van de rekening of het openhouden van een deur.
Ja ik vind het seksistisch als hij voor alle vrouwen de deur openhoud, en ik vind hem charmant als hij de deur openhoud voor mensen die daar daadwerkelijk moeite mee hebben om door de deur heen te komen.
En gelukkig maar, want een man die graag deuren openhoud voor vrouwen en rekeningen betaald zal mij vast ook niet leuk vinden met al mijn 'feministisch gezeur'.
Heb je het soms over mij? Een beletselteken heeft anders drie punten hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 10:15 schreef NomanIW het volgende:
Etiquette en fatsoensnormen zijn twee verschillende dingen. En zogenaamde gentlemen die nog geen alinea zonder taalfouten kunnen schrijven, tsjah.... Ik weet het niet hoor.
Ik zou het niet eens aanbieden, etentjes betaalt de man gewoon.quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ik vind dat juist dan weer een pluspunt aan een man... als hij de rekening wilt splitten...
Maar ik denk wel, met het gemêleerde aanbod aan vrouwen, je inderdaad better safe then sorry kan zijn, en het in ieder geval aanbied om de rekening te betalen. Je kunt dan nog altijd kijken hoe zij er op reageert.
Ik denk niet dat zo iemand daarmee bewust probeert uit te drukken dat vrouwen zwak zijn, ik denk alleen dat het onderdeel uitmaakt van een vrouwbeeld waar ik me niet in kan vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 10:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je echt denkt dat diegene die een deur voor je open wil houden dat doet puur alleen maar omdat hij je of als hulpbehoevend ziet of alleen maar in je broekje wilt, dat is gewoon raar vind ik. Wat K_W al zegt, ik ben zo opgevoed, het is een automatische uit beleefdheid. En ik hou een deur voor zowel mannen als vrouwen open trouwens.
Als je wat verder had gelezen had je gezien dat ik dat niet was...quote:Op maandag 22 april 2013 11:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Gewoon, aardig en netjes zijn, meer vraag ik niet.
[..]
Volgens mij had ik laatst de deur voor jou open gehouden.Ik kreeg toen namelijk een hele preek dat ze zelf wel poten had en een onafhankelijke vrouw als zij geen 'ventje' nodig had om de deuren voor haar open te houden.
Ben je aardig, is het nog niet goed.
[..]
Wat voor vrouwbeeld denk je dan dat ik heb?quote:Op maandag 22 april 2013 11:39 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo iemand daarmee bewust probeert uit te drukken dat vrouwen zwak zijn, ik denk alleen dat het onderdeel uitmaakt van een vrouwbeeld waar ik me niet in kan vinden.
Hoffelijk gedrag van mannen naar vrouwen is voor een groot deel 'benevolent sexism'. Het lijkt zo aardig (en zo is het vaak ook bedoeld), maar het ondermijnt vrouwen.
Waar hostile sexism ('openlijk' seksisme, á la 'vrouwen zijn te dom om met computers te werken') woede en een drang om zich te bewijzen oproept, werkt benevolent sexism (een ongevraagd 'ik help je wel even met de computer') negatief op zelfvertrouwen en prestaties. Ik zal dat nu niet allemaal opzoeken, want het gaat een beetje off-topic, maar er is behoorlijk wat onderzoek naar gedaan. Best interessant.
Het lastige van benevolent sexism is dat je je er zo moeilijk tegen kunt verzetten, want het is toch goed bedoeld? Wat ben je voor feministisch kreng als je daar moeilijk over doet?
Best lastig om mee om te gaan, want overwegend bedoelen mensen het ook écht goed. Wat doe je dan? Gelukkig zit ik in een zeer geëmancipeerde omgeving, dus ik word er niet zo vaak mee geconfronteerd.
Ok, excuus.quote:Op maandag 22 april 2013 11:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Als je wat verder had gelezen had je gezien dat ik dat niet was...
Verder wat Anyanka zegt.
Wat is dan daadwerkelijk je beeld van vrouwen?quote:Op maandag 22 april 2013 12:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat voor vrouwbeeld denk je dan dat ik heb?Denk je soms dat ik ze als godinnen zie en dat ik dáárom alles voor ze moet doen? Of denk je dat ik vrouwen 'zielig' en 'zwak' vind, en dus daarom maar de deurtjes voor ze openhoud?
Bij veel mensen in dit topic (zowel mannen als vrouwen) krijg ik bijna de indruk dat ze zich meer- of minderwaardig voelen als zij of anderen zich gedragen naar een bepaalde etiquette. Of zelfs aangetast in hun zelfbeeld en eer.Maar het heeft naar mijn mening niets te maken met machtsverschillen, maar gewoon rolpatronen. Zoals ik al eerder zei: mannen en vrouwen zijn absoluut niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Er is niets mis mee met je naar je rolpatroon gedragen, want ze zijn er voor een reden. Sommige dingen kunnen mannen goed, andere dingen kunnen vrouwen goed.
Het is niet dat ik vrouwen absoluut uitsluit van (eerste) etentjes betalen, maar ik voel me er gewoon prettiger bij als ik het doe, omdat ik het normaal vind.
Dus zoek er nou niet te veel achter als iemand je straks aanbiedt om je te helpen met je pc.Een gegeven paard moet je nou eenmaal niet in de bek kijken.
Wel de video's delen aub.quote:Op maandag 22 april 2013 13:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik ga lesbisch worden en lekker samen met Anyanka...
Is mooi. Heb eergisteren mijn haar geknipt, zei tegen kapster, doe maar als Femke H.quote:Op maandag 22 april 2013 13:15 schreef Kper_Norci het volgende:
Het "korte, pittige, rode kapsel en tuinbroek met bretels" gehalte is hoog in dit topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 april 2013 13:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is mooi. Heb eergisteren mijn haar geknipt, zei tegen kapster, doe maar als Femke H.pic? dm me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan het ook andersquote:Op zondag 21 april 2013 20:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nice.
[..]
Ik doel op de jongere generatie. Mijn eigen generatie is nog ok.
De etiquette is een verzameling gedragsvoorschriften waarmee de adel zich van de opkomende burgerij wilde onderscheiden.quote:Op maandag 22 april 2013 13:46 schreef Milchat het volgende:
Waar is nou het verschil tussen 'aardig zijn' en hoffelijkheid/etiquette? Als een man de deur in mijn neus laat slaan vind ik hem een lomperik, als hij hem openhoudt denk (en zeg) ik 'dank je wel' en meen ik dat. Ik denk dat de wereld er mooier van wordt hoor Gary_Oak
Maar wat vrouwen zeggen te willen/vinden, is niet altijd hetgeen wat ze daadwerkelijk willen/vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 10:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als iemand tegen mij zegt dat ze iets niet wilt, dan doe ik het ook niet natuurlijk.
Ik vind het een beetje klinken als:quote:Op zondag 21 april 2013 19:14 schreef Steef121 het volgende:
De tijden waarin de man naar de desbetreffende vrouw aan tafel liep om haar te vragen: "Mag ik deze dans van u" met de bijhorende bewegingen.
Als we de wereld accepteerden zoals hij is, dan vrat je nog beenmerg.quote:Op maandag 22 april 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje klinken als:
Lief dagboek,
Ik kan de wereld niet accepteren zoals hij is.
Steef121
Of mag ik dat niet zeggen?
Dat is niet wat ik bedoel. TS zit te jeremiëren dat het vroeger beter was. Het is veel productiever om gewoon het goede voorbeeld te blijven geven.quote:Op maandag 22 april 2013 15:56 schreef NomanIW het volgende:
Als we de wereld accepteerden zoals hij is, dan vrat je nog beenmerg.
ts leefde vroeger niet en moet zn bakkes houwequote:Op maandag 22 april 2013 15:58 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. TS zit te jeremiëren dat het vroeger beter was. Het is veel productiever om gewoon het goede voorbeeld te blijven geven.
quote:
Pardon? Ik kan mij zo ergeren aan mensen, die de deur niet openhouden. Ook als ik een winkel in ga of iets dergelijks. Hou gewoon even die deur 2 seconden langer open, kleine moeite.quote:Op maandag 22 april 2013 16:13 schreef dawg het volgende:
[..]
en wat een gezever trouwens over het al dan niet openhouden van een deur. het is maar een deur.
Weinig met acceptatie te maken. Dit is een visie van iemand die ik ken. Ik wou die graag delen en reacties hierop zien.quote:Op maandag 22 april 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje klinken als:
Lief dagboek,
Ik kan de wereld niet accepteren zoals hij is.
Steef121
Of mag ik dat niet zeggen?
jaja, rustig.quote:Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Pardon? Ik kan mij zo ergeren aan mensen, die de deur niet openhouden. Ook als ik een winkel in ga of iets dergelijks. Hou gewoon even die deur 2 seconden langer open, kleine moeite.
Net als die gappies, die je voorrang geeft op een weg en je dan niet danken. Dan heb ik zin om over ze heen te rijden.
Omdat veel vrouwen het beeld hebben dat dat blijkbaar 'onderdanig' is. Dezelfde gedachtekonkel waardoor men denkt dat lomp en ondiplomatiek gedrag "geëmancipeerd" isquote:Op maandag 22 april 2013 16:10 schreef Impossibruuu het volgende:
Mits een 'vrouw' zich niet gedraagt als ordinaire tokkie met een smoelwerk van hier tot Tokyo, gedraag ik me als een heer. Helaas zijn vrouwen met elegantie, etiquette en klasse anno 2013 steeds moeilijker te vinden.
Leuk om te trollen, openhouden terwijl de afstand eigenlijk net even te lang is zodat de ander zich 'genoodzaakt' voelt tot een korte sprint om jou niet teveel tot last te zijnquote:Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Pardon? Ik kan mij zo ergeren aan mensen, die de deur niet openhouden. Ook als ik een winkel in ga of iets dergelijks. Hou gewoon even die deur 2 seconden langer open, kleine moeite.
In een draaideur je plots bedenken en de andere kant.opgaan. gouwe ouwequote:Op maandag 22 april 2013 16:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Leuk om te trollen, openhouden terwijl de afstand eigenlijk net even te lang is zodat de ander zich 'genoodzaakt' voelt tot een korte sprint om jou niet teveel tot last te zijn
Pech voor zulke vrouwen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:49 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Maar wat vrouwen zeggen te willen/vinden, is niet altijd hetgeen wat ze daadwerkelijk willen/vinden.
Dat is helemaal geen financiële uitdaging, gewoon normaal. Misschien speelt het mee dat ik student ben, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het later anders zou doen. Je kunt het ook doen dat je als man de ene keer betaalt en de andere keer de vrouw. Prima als je het beide zo goed vindt. Maar die 'etiquette' van jou dat de man alles betaalt slaat nergens op en is allang niet meer van deze tijd. Of ben je soms Willem-Alexander? Lees in dit topic maar de reacties van vrouwen die het ook nergens op vinden slaanquote:Op maandag 22 april 2013 01:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De rekening tijdens de eerste date splitten?![]()
![]()
Ik hoop écht dat je een grap maakt.Owh ja, want een kopje koffie met gebak met een meisje is natuurlijk een enorme financiële uitdaging.
Ik split alléén als ik haar na dat eerste afspraakje nooit meer wil zien. Zo niet, dan vind ik het zelfs een plezier om het voor haar te betalen. Want wat is het, een tientje?
Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk, wel gelijkwaardig. Wat dat betekent? Dat je ernaar streeft om elkaar gelijk te behandelen, maar dat het soms niet lukt vanwege rolpatronen. Heeft niks met machtsverhoudingen te maken.
Ja, tuurlijk gaat zij later de helft van de etentjes betalen als ze mijn vriendin is, maar dat is een ander verhaal.
Trouwens, ik 'betaal' een meisje m'n bed niet in, wanneer ik voor haar kopje koffie betaal hoor. Ik weet niet wat voor beeld jij over vrouwen hebt, maar ik zorg gewoon dat we allebei een paar leuke uurtjes hebben. Ik 'betaal' met een leuke tijd. Die paar euro voor dat kopje koffie is bijzaak en gewoon etiquette.
Nee hoor, wanhopig is het helemaal niet. Het is nog steeds redelijk normaal in veel kringen dat de man de eerste date betaalt. Ik woon in omgeving Utrecht en ik weet dat meisjes uit Nieuwegein (heb een paar gedate) zelf willen betalen. Ik heb ook meisjes uit de Zuiden gedate (Nijmegen, Eindhoven) en die vonden dat ik moest betalen (niet dat ze letterlijk zeiden dat ik moest betalen, maar ze offerden niet zelf om te betalen en waren heel tevreden met het feit dat ik betaalde).quote:Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen financiële uitdaging, gewoon normaal. Misschien speelt het mee dat ik student ben, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het later anders zou doen. Je kunt het ook doen dat je als man de ene keer betaalt en de andere keer de vrouw. Prima als je het beide zo goed vindt. Maar die 'etiquette' van jou dat de man alles betaalt slaat nergens op en is allang niet meer van deze tijd. Of ben je soms Willem-Alexander? Lees in dit topic maar de reacties van vrouwen die het ook nergens op vinden slaan![]()
Je komt gewoon ontzettend wanhopig over met dit soort gedrag, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Hier zijn een aantal vergelijkbare stellingen:quote:Op maandag 22 april 2013 16:21 schreef Steef121 het volgende:
Weinig met acceptatie te maken. Dit is een visie van iemand die ik ken. Ik wou die graag delen en reacties hierop zien.
Nou, Bodycount was erg meer lachwekkend en vermakelijk, niet goed.quote:Op maandag 22 april 2013 21:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hier zijn een aantal vergelijkbare stellingen:
- Na Bodycount zijn er geen fatsoenlijke neger heavy metal bands meer gekomen
- Een goede software engineer wordt niet gewaardeerd
- De CX was de laatste Citroën met een opvallend ontwerp
- Prins Bernard was nog een echte monarch, in vergelijking met hem valt W-A in het niet
- Er is geen bal op de TV, alleen een film van Doris Day
Kortom, het zijn extreem simplistische, persoonlijke stellingen met een nostalgische inslag. Ze kijken allemaal terug in plaats van vooruit.
Nee want dit is nog niet "afgerond" dit is een trend dat blijft doorzetten.quote:Op maandag 22 april 2013 21:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hier zijn een aantal vergelijkbare stellingen:
- Na Bodycount zijn er geen fatsoenlijke neger heavy metal bands meer gekomen
- Een goede software engineer wordt niet gewaardeerd
- De CX was de laatste Citroën met een opvallend ontwerp
- Prins Bernard was nog een echte monarch, in vergelijking met hem valt W-A in het niet
- Er is geen bal op de TV, alleen een film van Doris Day
Kortom, het zijn extreem simplistische, persoonlijke stellingen met een nostalgische inslag. Ze kijken allemaal terug in plaats van vooruit.
quote:Op maandag 22 april 2013 12:41 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Wat is dan daadwerkelijk je beeld van vrouwen?
Kijk, vrouwen hebben gemiddeld 25% minder spierkracht, dat is een duidelijk verschil, maar andere verschillen zijn marginaal en vaak grotendeels cultureel bepaald. Evolutiepsychologie (dat geblaat over jagen/verzamelen) hangt van verzinsels aan elkaar. Dit is een goed voorbeeld van hoe verschillen onterecht uitvergroot worden: http://www.kennislink.nl/(...)neel-vrouw-intuitief.
De mensen die zoals jij - heel politiek correct - beweren dat mannen en vrouwen gelijkwaardig maar niet gelijk zijn, gaan voorbij aan de waarde die aan stereotype mannen- en stereotype vrouweneigenschappen wordt gehecht. 'Manneneigenschappen' (ratio, daadkracht, intelligentie, etc.) worden maatschappelijk gewoon hoger aangeslagen dan 'vrouweneigenschappen' (intuïtie, verzorging, etc.). Kun jij misschien beweren dat je voor een baby zorgen echt evenveel status vindt hebben als carrière maken, maar de gemiddelde persoon denkt daar anders over (en terecht, in mijn ogen. Bijna iedereen (m/v) kan voor kinderen zorgen. Daar heb je geen speciale vrouwenkrachten voor nodig).
Ik snap dat je niks verkeerds bedoelt met die stereotypes, maar zulke denkbeelden schaden mensen die zich niet aan hun rol kunnen of willen conformeren, en dat vind ik zonde. Eigenlijk komt het er allemaal op neer dat je mensen als individu moet behandelen, niet als lid van hun geslacht. De verschillen binnen de groepen zijn tenslotte veel groter dan de verschillen tussen de groepen, en je bent niet minder man/vrouw als je je niet als een stereotype man/vrouw gedraagt.
Jij voelt je dus prettiger bij het betalen voor een etentje, maar zo zijn er ook vrouwen die zich daar prettiger bij voelen. Dus als een vrouw voor je date betaalt, bloemen voor je koopt, de deur voor je openhoudt, je met je kleding complimenteert en je veilig thuisbrengt 's avonds, zou ik zeggen: je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.
Maargoed, ik heb niet de illusie dat ik jou zo even op andere gedachten brengen.Daarom denk ik dat 't handig is als je een partner (en vrienden) hebt die er enigszins hetzelfde in staan.
Kijk, hier hebben we dus de clou.quote:Op maandag 22 april 2013 13:04 schreef Trini-Kwan het volgende:
@Gary_Oak
Ja kijk, maar ik ben dus tegen rolpatronen. Dus daar wringt de schoen.![]()
Die tasten mij inderdaad aan in mijn zelfbeeld en eer. Niet het feit dat je je niet naar huidige rolpatronen mag gedragen, maar meer het feit dat het niet oké is als je het niet doet.
Wij zouden gewoon geen goede match zijn omdat we fundamenteel verschillen over dit onderwerp. En zo moet iedereen zich maar gedragen zoals hij/zij wil, dan trek je toch de best bijpassende partner aan.
In de praktijk niets. Gaat denk ik dan om de intentie. Ik ben een hele aardig jongen hoor, en ik doe dat soort dingen omdat ik me er prettig bij voel. En ja, een deel is gewoon meegegeven bij m'n opvoeding.quote:Op maandag 22 april 2013 13:46 schreef Milchat het volgende:
Waar is nou het verschil tussen 'aardig zijn' en hoffelijkheid/etiquette? Als een man de deur in mijn neus laat slaan vind ik hem een lomperik, als hij hem openhoudt denk (en zeg) ik 'dank je wel' en meen ik dat. Ik denk dat de wereld er mooier van wordt hoor Gary_Oak
Ik ben ook student hoor. Maar hoeveel kost een klein afspraakje met een meisje nou, een tientje? Dan drink je die week 5 biertjes minder, big deal.quote:Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen financiële uitdaging, gewoon normaal. Misschien speelt het mee dat ik student ben, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het later anders zou doen. Je kunt het ook doen dat je als man de ene keer betaalt en de andere keer de vrouw. Prima als je het beide zo goed vindt. Maar die 'etiquette' van jou dat de man alles betaalt slaat nergens op en is allang niet meer van deze tijd. Of ben je soms Willem-Alexander? Lees in dit topic maar de reacties van vrouwen die het ook nergens op vinden slaan![]()
Je komt gewoon ontzettend wanhopig over met dit soort gedrag, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Prima, ga jij maar lekker door met betalen dan, terwijl je er toch niks voor terugkrijgt. Jij was toch ook die gozer die vond dat de friendzone complete onzin was?quote:Op maandag 22 april 2013 21:52 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik ben ook student hoor. Maar hoeveel kost een klein afspraakje met een meisje nou, een tientje? Dan drink je die week 5 biertjes minder, big deal.En volgens mij moet je nog steeds lezen, knul. Denk je nou echt dat ik tijdens een relatie of tijdens het intensieve daten álles betaal? Het gaat om de eerste date(s). En tuurlijk zijn er vrouwen die het niks vinden, maar die zijn echt in de minderheid, voor het geval je het nog niet wist. De twee meiden hier die het met je eens zijn, zijn, met alle respect, niet representatief voor de vrouwelijke populatie hoor.
Maar goed, noem jij het maar wanhopig.Ik vind jouw gedrag eerder verbitterd en krampachtig liberaal.
Rekening splitten want gelijkheid en shit, boehoe.
quote:En ik vond je wel een snugger meisje. Zal ik je vertellen hoe het echt zit?
Als ik verliefd ben, denk ik de hele tijd aan haar. Niet hoe goed ze wel niet kan zijn in bed, nee, ik denk juist aan die kleine dingen. Dingen zoals haar lach, haar ogen, haar stem. Denken aan seks met haar is gewoon nog zwaar taboe, net zoals dat een gelovige niet mag twijfelen aan het bestaan van zijn Schepper. Ik wil haar gewoon... Leren kennen!
Ook probeer ik op zo veel mogelijke manieren met haar in contact te komen, door haar bijvoorbeeld te gaan stalken op het internet. Verder natuurlijk uitzoeken waar ze uithangt en haar dan zo veel mogelijk 'toevallig' tegenkomen, gewoon, omdat ik haar wil zien. Geen idee wat ik daarna dan van plan ben, maar stiekem hoop ik dan dat ze op miraculeuze wijze mij gaat bespringen en zegt dat ze ook op me verliefd is. En natuurlijk extreme verlegenheid wanneer ze in de buurt is en helemaal in de stress als ze lang doet over whatsappen.
Maar het belangrijkste: we vertellen dit aan niemand. Dat is dus de reden dat jullie vrouwen ons zien als seksbeesten: jullie kennen ons alleen van die kant. Ons 'verliefde' kant is zeldzaam en laten wij zelden zien, laat staan dat we erover praten. Want als je dat doet, ben je een mietje en word je schattig gevonden. Jongens worden niet verliefd, die neuken bitches. Punt. Wij gedragen ons voor de buitenwereld ook naar dat beeld. We doen nonchalant over dit soort dingen: meisjes zijn 'lekker' of 'wel leuk'. Maar van binnen kunnen we minstens net zo klef en romantisch zijn als jullie.
O god, ga je nu oude posts opzoeken en op de man spelen om de discussie te winnen?quote:Op maandag 22 april 2013 21:56 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Prima, ga jij maar lekker door met betalen dan, terwijl je er toch niks voor terugkrijgt. Jij was toch ook die gozer die vond dat de friendzone complete onzin was?
Daarnaast kwam ik deze quote nog van je tegen, wat al aangeeft dat je helemaal niet meer serieus bent te nemen als kerel:
[..]![]()
![]()
x 10
Eh nee.quote:Op maandag 22 april 2013 21:55 schreef Fera het volgende:
Ik moet wel even zeggen, dat ik nooit verwacht dat de ander betaalt. Dat het tot nu toe wel elke keer is gebeurd, oké. Maar ik ga er nooit vanuit dat de rekening automatisch bij de man terecht komt. Tevens vind ik het ook niet altijd fijn als alles voor me betaald wordt. Er zijn types die er zelfs op aandringen en koppig gaan lopen doen omdat ze per se moeten betalen. Alsof ze zich anders gecastreerd voelen of zo.
Waarom is het vanzelfsprekend? Dat was misschien tig jaar geleden zo.quote:Op maandag 22 april 2013 22:09 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Eh nee.Ik ga niet erop hameren om de rekening te betalen. Ik vind het vanzelfsprekend. Maar als zij er écht erop staat om het te splitten (dus als zij degene is die dus hamert), dan zou het een enorme sfeerbreker zijn om te weigeren. Maar ik ben nog nooit zo'n meisje tegengekomen.
Dat heb ik al tig keren hier uiteengezet.quote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef Fera het volgende:
[..]
Waarom is het vanzelfsprekend? Dat was misschien tig jaar geleden zo.
Sorry dat ik niet al jouw uiteenzettingen uitgebreid heb bekeken.quote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat heb ik al tig keren hier uiteengezet.Niet zo flauw, Feer.
Ja, gewoon fatsoensnormen. Net zoals dat je even een dankbaar knikje geeft aan de automobilist die je als voetganger voorrang geeft, of je even opstaat als je iemand een hand geeft, of je iemand aankijkt tijdens een gesprek. Ik snap ook niet waarom mensen zo krampachtig liberaal en tegendraads willen zijn. Ben ik soms de enige die van een aantal normen die al eeuwen werken, waar eigenlijk niks mis mee is, gewoon geen probleem van maakt?quote:Op maandag 22 april 2013 22:14 schreef Fera het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet al jouw uiteenzettingen uitgebreid heb bekeken.![]()
Maar kort gezegd vind je het onderdeel van de etiquette, als ik het goed begrijp. Maar is dat onderdeel van een soort ongeschreven tien geboden? "Gij zult aanbieden de rekening te betalen"?
Hoe zou je het vinden als er niet gesplit wordt, maar zij de hele rekening betaalt?
Ben jij zelf dan niet een beetje krampachtig conservatief?quote:Op maandag 22 april 2013 22:21 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, gewoon fatsoensnormen. Net zoals dat je even een dankbaar knikje geeft aan de automobilist die je als voetganger voorrang geeft, of je even opstaat als je iemand een hand geeft, of je iemand aankijkt tijdens een gesprek. Ik snap ook niet waarom mensen zo krampachtig liberaal en tegendraads willen zijn. Ben ik soms de enige die van een aantal normen die al eeuwen werken, waar eigenlijk niks mis mee is, gewoon geen probleem van maakt?
Eh, zou het vleiend vinden, maar ook raar. Geeft me hetzelfde ongemakkelijke gevoel als ik bloemen of een liefdesserenade zou krijgen van een meisje (nooit gebeurd gelukkig).
Ik ben niet krampachtig conservatief, want als zij krampachtig liberaal is, ben ik heus wel bereid om te gaan polderen en het te splitten hoor. Ik zei net al dat ik niet de rekening afdwing. Je ontgaat even dat ik het feit dat een mán betaalt, fatsoenlijk vind, niet het betalen zelf (want waar gaat het over, 10 euro op de eerste date?). Nee, ik zie ze niet als gelijk, wel gelijkwaardig (al eens eerder gezegd hier). Kan je wel politiek correct en blabla vinden, maar zo zie ik het zelf nou eenmaal.quote:Op maandag 22 april 2013 22:25 schreef Fera het volgende:
[..]
Ben jij zelf dan niet een beetje krampachtig conservatief?Waarschijnlijk met goede bedoelingen, maar ik vind het altijd wel interessant om te horen dat men het doet uit fatsoen, terwijl wanneer een dame zou betalen uit fatsoen, jou dat een ongemakkelijk gevoel geeft. Het geeft mij ook een ongemakkelijk gevoel als de heer alles betaald. Ik zie de twee seksen namelijk als gelijk.
Je reageert een beetje aangevallen, dat was totaal niet mijn bedoeling.quote:Op maandag 22 april 2013 22:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ben niet krampachtig conservatief, want als zij krampachtig liberaal is, ben ik heus wel bereid om te gaan polderen en het te splitten hoor. Ik zei net al dat ik niet de rekening afdwing. Je ontgaat even dat ik het feit dat een mán betaalt, fatsoenlijk vind, niet het betalen zelf (want waar gaat het over, 10 euro op de eerste date?). Nee, ik zie ze niet als gelijk, wel gelijkwaardig (al eens eerder gezegd hier). Kan je wel politiek correct en blabla vinden, maar zo zie ik het zelf nou eenmaal.
Was ook niet mijn bedoeling om zo over te komen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:34 schreef Fera het volgende:
[..]
Je reageert een beetje aangevallen, dat was totaal niet mijn bedoeling.Het was meer vanuit een emotioneel oogpunt gezien, jij ervaart ongemak als zij betaalt en zij kan dat voelen als jij betaalt. Zat vrouwen in deze maatschappij die een hoer worden genoemd omdat manlief elke rekening op zich neemt. Ik kan me voorstellen dat zo'n traditionele rol dan iets wordt waar je uit wilt ontsnappen. Zeker nu de vrouw vaak een gelijkwaardig al dan niet hoger inkomen heeft dan de man.
Ik vraag me alleen af waarom die rolpatronen nog zo vast moeten staan. Tijden zijn veranderd, vrouwen zijn geëmancipeerd (tenminste, een deel ervanquote:Op maandag 22 april 2013 22:40 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Was ook niet mijn bedoeling om zo over te komen.En ik begrijp je punt van dat hoeren wel hoor. Maar de meeste mensen gedragen zich nou eenmaal liever naar hun rolpatronen. Ik zie vrouwen ook niet als hulpeloze wezens die geen etentje kunnen betalen, voor de duidelijkheid.
Ik dacht heel even dat je m'n ex was door je UI. Kreeg bijna een hartaanval.quote:Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Nee want dit is nog niet "afgerond" dit is een trend dat blijft doorzetten.
Hun sociaal-economische status is veranderd, ja.quote:Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waarom die rolpatronen nog zo vast moeten staan. Tijden zijn veranderd, vrouwen zijn geëmancipeerd (tenminste, een deel ervan). Of is het gewoon een soort gewoonte die moeilijk slijt?
Tsja, iemand moet het doen, toch? Ik heb nog niet veel mannen gehoord die aanbieden parttime te gaan werken voor de kinderen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:49 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hun sociaal-economische status is veranderd, ja.Maar rolpatronen veranderen niet zo snel en staan daar ook los van.
Het feit dat veel meer vrouwen parttime willen werken als ze kinderen willen krijgen, geeft al aan dat emancipatie niet zo gemakkelijk gaat.
Ik ontmoedig emancipatie ook niet hoor. Ik zeg alleen dat je geen dingen moet veranderen waar op zich al niets mis mee is.
Dat heb ik ook ooit gehad!quote:Op maandag 22 april 2013 22:41 schreef BestIEverHad het volgende:
Had dus op 't einde gewoon stiekem geld in z'n broek gestopt, maar hij werd best boos toen hij erachter kwam
Ik doe het wel hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 22:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Tsja, iemand moet het doen, toch? Ik heb nog niet veel mannen gehoord die aanbieden parttime te gaan werken voor de kinderen.
Aw, dat is wel heel lief, ja. Geeft maar weer aan dat meisjes niet altijd willen dat de jongen betaalt.quote:Op maandag 22 april 2013 22:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ooit gehad!Was destijds trouwens de 6e date ofzo en het was eigenlijk haar beurt om te betalen, maar ze zat die week een beetje krap.
Dus stelde ik voor om maar ergens goedkoop te gaan eten op mijn kosten, anders drong ik ook zo'n schuldgevoel bij haar op.
Nadat we het restaurantje uitliepen, stopte ze stiekem met een blozend gezichtje wat kleingeld in mijn jaszak, zo schattig!
Deed me inderdaad wel een beetje smelten van binnen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:54 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Aw, dat is wel heel lief, ja. Geeft maar weer aan dat meisjes niet altijd willen dat de jongen betaalt.
Zeker, dat laat zien hoe jij over vrouwen denkt. Je hemelt ze op man. Je gelooft in perfecte liefde die niet eens bestaat. Daarom houd jij deuren open en betaal je rekeningen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
O god, ga je nu oude posts opzoeken en op de man spelen om de discussie te winnen?Jezus, wat ben jij triest, zeg.
En nu? Is mijn punt ineens ongeldig? Ik sta nog steeds achter elke post die ik ooit heb gemaakt hoor.
Ik heb met mijn gedrag genoeg gekregen wat ik wilde. Als ik als een arrogant, gierig kwalletje weigerde om een cappuccino van 3 euro niet te betalen, kwam ik wel heel achterlijk over. Nee, blijf jij dan maar lekker op safe spelen. Je zult wel heel weinig geluk hebben bij de vrouwtjes, vandaar je krenterigheid.
Kosten en baten hè.
Wij zijn uitgepraat.
Er is een verschil tussen een mooi stukje proza over verliefdheid en wat jij suggereert.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:40 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Zeker, dat laat zien hoe jij over vrouwen denkt. Je hemelt ze op man. Je gelooft in perfecte liefde die niet eens bestaat. Daarom houd jij deuren open en betaal je rekeningen.
Ik heb nooit gezegd dat ik niks betaal en een krent ben. Dat maak jij er van. Kwestie van normaal doen en niet ouderwetse etiquette aanhalen waar geen mens op zit te wachten.
Gasten zoals jij hebben juist geen succes bij de vrouwen, ik zie het om me heen gebeuren, en ik weet vrijwel zeker dat jij ook zo'n figuur bent. Misschien moet je eens zoeken op beta-male, want dat is wat jij bent
Filmpje niet gekeken trouwens
quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een mooi stukje proza over verliefdheid en wat jij suggereert.Maar goed, met jouw beperkte denkcapaciteit, snap je dat natuurlijk niet.
En al enig succes bij de dames met zo eigenwijs doen?Jij kent mij natuurlijk ook hè, mannetje.
Ik doe het prima bij ze. Nee, dat ben ik niet. Ik ben gewoon goed opgevoed. Jij bent waarschijnlijk gewoon een sukkel die z'n minderwaardigheidscomplex probeert te verbergen door heel stoer te gaan verkondigen dat je de alpha bent (
) en lekker tegendraads te zijn.
Als je zo man bent, ben je toch ook man genoeg om haar drankje te betalen op jullie eerste afspraakje? Of krenkt dat je alpha-ego soms zó erg? Gooi jezelf toch weg, man.
Er is een verschil tussen een pleaser die alles voor een vrouw doet en een vent die weet wat hij moet doen. Maar goed, dat dringt blijkbaar nog steeds niet tot je door.
Dat dringt uitstekend door, dat snap ik ook wel. Overigens denk ik dat mijn denkniveau heel wat hoger ligt, want jij denkt nog steeds in de traditionele waarden m.b.t. vrouwen, die helemaal niet stroken met de realiteit. Koop bloemen voor haar, houd de deur open, betaal de rekening. Ja zo zijn we inderdaad opgevoed ja, maar sommige mannen snappen niet dat dit niet de manier is om een vrouw voor je te winnen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een mooi stukje proza over verliefdheid en wat jij suggereert.Maar goed, met jouw beperkte denkcapaciteit, snap je dat natuurlijk niet.
En al enig succes bij de dames met zo eigenwijs doen?Jij kent mij natuurlijk ook hè, mannetje.
Ik doe het prima bij ze. Nee, dat ben ik niet. Ik ben gewoon goed opgevoed. Jij bent waarschijnlijk gewoon een sukkel die z'n minderwaardigheidscomplex probeert te verbergen door heel stoer te gaan verkondigen dat je de alpha bent (
) en lekker tegendraads te zijn.
Als je zo man bent, ben je toch ook man genoeg om haar drankje te betalen op jullie eerste afspraakje? Of krenkt dat je alpha-ego soms zó erg? Gooi jezelf toch weg, man.
Er is een verschil tussen een pleaser die alles voor een vrouw doet en een vent die weet wat hij moet doen. Maar goed, dat dringt blijkbaar nog steeds niet tot je door.
Heb je de laatste twee zinnen wel gelezen? Sterker nog, heb je alles wel gelezen wat ik tegen je gezegd heb in dit topic?quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:06 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat dringt uitstekend door, dat snap ik ook wel. Overigens denk ik dat mijn denkniveau heel wat hoger ligt, want jij denkt nog steeds in de traditionele waarden m.b.t. vrouwen, die helemaal niet stroken met de realiteit. Koop bloemen voor haar, houd de deur open, betaal de rekening. Ja zo zijn we inderdaad opgevoed ja, maar sommige mannen snappen niet dat dit niet de manier is om een vrouw voor je te winnen.
Waar jij de fout in gaat is denken dat je een vent bent die geld uitgeeft aan vrouwen omdat dat zo hoort. Maar dat wil niet zeggen dat een meid dat ook denkt. Sterker nog, die denken dat je het nodig hebt om haar te betalen, omdat je niet beter kan krijgen. Dat is waar het om gaat, wat je communiceert, en niet wat jij de hele tijd roept dat je dat doet omdat je het prettig vindt.
Je doet het vast prima bij ze, maar dan vooral lekker in de friendzone. Maar daar zal je vast ook wel prima mee kunnen leven. Vrouwen hebben bij jou immers meer waarde dan jijzelf.
Was nou maar eerder in dit topic gekomen, had me een hoop getyp bespaard.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:59 schreef Xeanor het volgende:
DaggerOne snapt er helemaal niets van.
Laat ik het heel erg simpel zeggen:
Er zit een verschil tussen:
1. De deur voor haar open houden
2. Net even een klein mini-sprintje trekken om eerder bij de deur te zijn om hem voor haar open te houden.
Het eerste wordt in het algemeen gewaardeerd, het tweede niet.
Dit onderscheid is er in heel veel dingen.
Vrouwen moeten stoppen met werken en niet studeren maar naar de huishoudschool, en de lonen van de mannen moeten omhoog, zodat ze een mooi pak met een hoge hoed kunnen kopen en vrouwen in bloemetjesjurken ten dans kunnen vragen.quote:Op zondag 21 april 2013 19:14 schreef Steef121 het volgende:
De tijden waarin de man naar de desbetreffende vrouw aan tafel liep om haar te vragen: "Mag ik deze dans van u" met de bijhorende bewegingen.
EDIT:
Jammer dat mensen dit topic niet serieus (genoeg) nemen. Dames en heren waren vroeger VEEL makkelijker te onderscheiden dan nu. De duidelijke contrast is er niet meer. Het is een stelling die ik aan de hand van een visie van iemand die ik ken dus nu aan jullie voorleg. Ik hoop een goede discussie te zien. Ik blijf hopen..
Heren zijn geen echte heren meer en dames geen echte dames meer.
Even wat misvattingen uit de wereld helpen:quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Heb je de laatste twee zinnen wel gelezen? Sterker nog, heb je alles wel gelezen wat ik tegen je gezegd heb in dit topic?Voor de zoveelste keer: dat ik aanbied om een etentje te betalen, is geen truc om haar te paaien of iets dergelijks. En nogmaals: ik zal ook nooit alles blijven betalen, maar sowieso wel tijdens de eerste 2 à 3 dates als het aan mij ligt. Een vrouw kan je niet met dit soort dingen omkopen. Maar het laat wel zien dat je van goede huize bent en geen lomperik met een minderwaardigheidscomplex die weigert af en toe eens beleefd te doen.
Schattig dat je denkt dat alle meisjes vrijgevochten feministen zijn die hetzelfde wereldbeeld hebben als jij. Maar als je je argumentatie baseert op de paar uitzonderingen hier in dit topic, is het wel heel erg slecht gesteld met je denkniveau. Of leef jij in een wereld waar álle meisjes op jou afstappen?
Bij mij komt het weleens voor, maar niet vaak. Merk toch dat de meeste meisjes liever in hun rolpatroon zijn. En krijgen we de Friend Zone-kaart weer?
Was natuurlijk te verwachten. Tering, wat kom jij verbitterd over. Je gooit allemaal met termen als 'Friend Zone' en 'beta male'. Gevalletje dat z'n PUA-boeken overanalyseert?
Maar nee, zit zelden in de Friend Zone. En als dat wel zo is, is het wederzijds en zou ik haar toch niet willen neuken. Ga mij niet vertellen hoe ik het aan moet pakken als ik het al prima doe.
Zo ingewikkeld is het niet: je betaalt haar koffie en gebak tijdens het eerste afspraakje en houdt de deur open als ze de lunchroom binnen- en uitstapt. Boehoe, echt een laffe schoothondje die gegarandeerd in de Friend Zone komt, ben je dan.
Speciaal voor jou post ik 'm nog eens. Opletten vanaf 3:12.
Godver, alsof ik tegen een muur praat, zou bijna denken dat je een troll bent.
Welterusten!
Dat snap ik wel degelijk. Jij beeldt je dingen in die ik niet zeg. Het ging echter over betalen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:59 schreef Xeanor het volgende:
DaggerOne snapt er helemaal niets van.
Laat ik het heel erg simpel zeggen:
Er zit een verschil tussen:
1. De deur voor haar open houden
2. Net even een klein mini-sprintje trekken om eerder bij de deur te zijn om hem voor haar open te houden.
Het eerste wordt in het algemeen gewaardeerd, het tweede niet.
Dit onderscheid is er in heel veel dingen.
Je nick zegt "best I ever had". Als je ex de beste was die je ooit kreeg, en je krijgt nu zojuist bijna een hartaanval, dan moet hij wel heel bijzonder zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat je m'n ex was door je UI. Kreeg bijna een hartaanval.
Weet je hoe ik je stelling lees?quote:Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Steef121 het volgende:
Nee want dit is nog niet "afgerond" dit is een trend dat blijft doorzetten.
Túúrlijk, jongetje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 02:57 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Even wat misvattingen uit de wereld helpen:
1. De friendzone is een alledaagse term tegenwoordig.
2. Ik lees geen pua-boeken
3. Ik ben niet verbitterd, sterker nog, ik heb aan aandacht niks te klagen.
4. Ga eens weg met je filmpjes, zo kan ik er ook wel een paar plaatsen.
5. Leer eens argumenteren, je reageert niet op m'n argument maar herhaalt de jouwe.
6. Praat niet over denkniveau als je het zelf niet of nauwelijks demonstreert.
7. Je zegt dat ik nooit beleefd doe, waar baseer je dat op als ik vragen mag?
8. Ik heb alleen gezegd dat het niet de standaard hoeft te zijn dat de man alles betaalt. Dat wil dus niet, ik herhaal, niet zeggen dat ik nooit wat betaal. Duidelijk?
9. Kap eens met al die smileys, ik kijk dadelijk nog oogkanker.
Mocht je reageren, reageer dan eens inhoudelijk in plaats van je redenatie te bouwen op dingen die ik helemaal niet beweerd heb.
En dan zeggen alsof ie tegen een muur praat. De muur van je eigen wartaal misschien
Zou ik geen probleem mee hebben.quote:Op maandag 22 april 2013 22:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Tsja, iemand moet het doen, toch? Ik heb nog niet veel mannen gehoord die aanbieden parttime te gaan werken voor de kinderen.
Het grote verschil nu is dat de aso's teveel eer en aandacht krijgen en de maatschappij dat als normaal is gaan zien. Voorbeelden te over in de media.quote:
Ik denk dat als je moeite voor jezelf blijft doen in een relatie, een ander ook moeite voor jou blijft doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:08 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ok, maar wat ik me dan afvraag, aan Gary_Oak en kornuiten.
Hoelang ga je dit volhouden?
Ik zie met regelmaat dat een man de eerste zoveel dates alles betaald en deuren openhoud en jassen aanneemt e.d.... maar als ze eenmaal samenwonen zie je het er geen een meer doen. (soms als eerder, nadat de buit *kuch* penis *kuch* al binnen is. )
En dan krijg je van die relaties waar de vrouw continu zeurt dat het niet meer als vroeger is, hij nooit meer aandacht aan haar besteed etc. en de man zijn vrouw een intens zeurend blok aan zijn been vind.
Doe mij maar een man die op date 1 al representatief is voor hoe hij zou zijn als ik de rest van mijn leven met hem deel.
uuh.. ja. Maar wat is het verband met wat ik zei?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik denk dat als je moeite voor jezelf blijft doen in een relatie, een ander ook moeite voor jou blijft doen.
Dat het van beide kanten komt. In relaties waar de man geen moeite meer doet, zit vaak ook een vrouw die geen moeite meer doet. Dus als je moeite blijft doen voor jezelf als vrouw, je mooi maken, je best doen voor een man, dan zul je dat ook wel terugkrijgen. In mijn relaties is het galante altijd gebleven, ook na de 1e date. Omdat ik niet veranderde nadat ik die zekerheid van een relatie had. Dan is het voor een ander ook leuker en belangrijker om moeite te doen. Voor jou en voor zichzelf. Ik heb zelf nog nooit gezien dat één van de twee wel veel moeite deed en de ander niets.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:11 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
uuh.. ja. Maar wat is het verband met wat ik zei?
Nee dat is niet zo, maar ik snap dat je dat zo kan zien. Maar het gaat niet om mij, focus je eerder op de stelling.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:41 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Weet je hoe ik je stelling lees?
"Ik ben een echte heer, in tegenstelling tot de rest van de mannen. Ik word echter niet gewaardeerd en dat ligt niet aan mij maar aan die vrouwen, die zijn geen dames meer."
Ik heb het idee, dat jij gewoon niet zo stevig in je schoenen staat, en dat een vrouw over jouw heeft zitten bitchen.
Alles/altijd betalen vind ik ook niet nodig zelf. Maar de rest vind jij al te veel gevraagd? Dingen zoals deuren openhouden en jassen/tassen aannemen gaat haast vanzelf bij veel mannen, uit beleefdheid. Zelfs vreemden doen het voor je. Snap niet waarom zoiets ooit op zou houden, ongeacht hoe lang de relatie..quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:29 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik kan het me bijna niet voorstellen dat je het je hele leven volhoud om voor je vrouw te betalen, deuren open te houden, jassen aan te nemen, bloemetjes te kopen, etc.
Hoelang waren/zijn jouw relaties?
quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:51 schreef Kola het volgende:
[..]
Alles/altijd betalen vind ik ook niet nodig zelf. Maar de rest vind jij al te veel gevraagd? Dingen zoals deuren openhouden en jassen/tassen aannemen gaat haast vanzelf bij veel mannen, uit beleefdheid. Zelfs vreemden doen het voor je. Snap niet waarom zoiets ooit op zou houden, ongeacht hoe lang de relatie..
Dat is basis-etiquette, als dat wegvalt dan heb je wel echt een hork gevangen hoor.
quote:Op maandag 22 april 2013 22:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik doe het wel hoor.Ben toch niet zo'n carrièretijger.
Zei toch dat ik niet zo krampachtig conservatief ben?
Op sommige punten dan.
Je hele leven lang 'de jas aannemen van je vrouw'. Je bent toch niet haar voetveeg.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:51 schreef Kola het volgende:
[..]
Alles/altijd betalen vind ik ook niet nodig zelf. Maar de rest vind jij al te veel gevraagd? Dingen zoals deuren openhouden en jassen/tassen aannemen gaat haast vanzelf bij veel mannen, uit beleefdheid. Zelfs vreemden doen het voor je. Snap niet waarom zoiets ooit op zou houden, ongeacht hoe lang de relatie..
Dat is basis-etiquette, als dat wegvalt dan heb je wel echt een hork gevangen hoor.
Dat.. hoewel ik wel altijd voor me vriendin (indirect) betaalquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je hele leven lang 'de jas aannemen van je vrouw'. Je bent toch niet haar voetveeg.Kan ze best zelf.
Een deur hou ik gewoon open als ik er eerder doorheen moet en er loopt nog iemand achter. Of dat dan mijn vrouw/vriendin is of iemand anders, maakt niet uit. Die geforceerde beleefdheid omdat 'het zo heurt' is echt zooooooo 1870.
Ik wil met jou trouwenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:11 schreef novusordoseclorum het volgende:
Sexegelijkheid is een waardevolle eigenschap binnen een grote groep mensen. Absolute gelijkheid is nog waardevoller. Het klinkt misschien als een Soviet-ideaal, maar het liefst zie ik 0,0 gedrags- en verwachtingsverschil tussen man en vrouw.
Fatsoensnormen, daar ben ik een groot voorrstander van. Etiquetten? Zeer interessant, gebaseerd op algemeen verstand en ik pas ze graag toe. Maar zodra er man-vrouw-onderscheid in voorkomt, haak ik af. Ik ga niet wachten tot de vrouwen eerst gaan zitten tijdens een diner, ik houd niet de deur voor haar open en ik vertik het alles voor haar te betalen.
Jas ophouden? Doe ik voor je, want dat doe ik ook voor mannen. (bij een krappe garderobe bijvoorbeeld)
Als het op eerste dates aankomt, hanteer ik de regel "wie initieert betaalt". Als ik haar als eerste uitvraag, betaal ik de rekening tenzij ze zelf (subtiel) heeft aangegeven het anders te willen. Als zij mij als eerste meevraagt, betaalt ze. Eist ze dat ik betaal, zal ze veel andere goede eigenschappen moeten laten zien om mijn interesse niet te verliezen.
Klink ik nou echt onredelijk?
Fatsoen en sexisme gaat niet samen naar mijn mening.
Daar hoef je toch niet over na te denken? Je loopt naast elkaar ergens heen, als man reik je naar de deur en houdt hem open, de ander loopt er doorheen, jij loopt er doorheen. Als ik er echt eerder ben dan zou ik ook niet gaan wachten tot de ander er is, maar ik snap niet in welke situatie je er dan veel eerder zou zijn. Als je gewoon normaal op elkaar wacht.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:00 schreef Silenus het volgende:
Betalen is nooit zo'n issue, hou er ook niet van als iemand moeilijk doet om geld en als diegene het kan missen...pas de probleme. Of het nou de vrouw of de man is.
Maar iets als een jas aannemen. Heb sowieso echt nooit begrepen waar dat hele principe vandaan komt. Net als de deur openhouden, ik snap dat je niet de deur dichtmept in het gezicht van je meisje maar hoezo moet de man als eerst de deur opendoen en dan wachten tot de vrouw doorloopt?
Komop zeg, heb echt geen zin om daar constant over na te denken. Diegene die het eerst bij de deur staat loopt naar binnen en laat de deur open voor de ander. Klaar. Dat geblaat over respect voor elkaar en 'een heer zijn' enzo... wat een onzin.
Nou die ervaring heb ik niet eigenlijk. Ik hang m'n jas op, en ga bier halen. Of om me heen kijken. Of aan m'n zak krabben, voor mijn part.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef Kola het volgende:
Met een jas ophangen, vaak is het zo dat mannen hun jas eerder uit hebben en zodra zij hun jas opgehangen hebben ook gelijk de jas van hun vrouw/vriendin ophangen.
Het moet ook allemaal niet. Als het te veel moeite kost/te geforceerd is of voelt als een verplichting, laat het dan vooral.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nou die ervaring heb ik niet eigenlijk. Ik hang m'n jas op, en ga bier halen. Of om me heen kijken. Of aan m'n zak krabben, voor mijn part.
Zo'n jas weegt toch niet 30 kilo ofzo, het is gewoon je jas uittrekken en aan de kapstok hangen. Net zoiets 'de stoel aanschuiven'. Joh, wat is nou de moeite om zelf die stoel te pakken en erop te gaan zitten. Moet ik haar ook nog de soep voeren en na afloop op het toilet de kont afvegen?
Wat geeft je dat idee?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:56 schreef Zelus het volgende:
sterker nog: de sletjes van tegenwoordig zijn niks vergeleken de sletjes van vroegah.
Hoe voelt dat? Wat denk je dan? Waarom voelt dat prettig? Ik kan me er geen voorstelling van maken, hoe je je méér vrouwelijker voelt. Voel je dan je vagina meer zitten?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:57 schreef Kola het volgende:
[..]
Van die kleine dingen maken een man extra mannelijk voor mij en daardoor voel ik me nog vrouwelijker.
Dat is dan wel weer te verklaren..quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nou die ervaring heb ik niet eigenlijk. Ik hang m'n jas op, en ga bier halen. Of om me heen kijken. Of aan m'n zak krabben, voor mijn part.
Zo'n jas weegt toch niet 30 kilo ofzo, het is gewoon je jas uittrekken en aan de kapstok hangen. Net zoiets 'de stoel aanschuiven'. Joh, wat is nou de moeite om zelf die stoel te pakken en erop te gaan zitten. Moet ik haar ook nog de soep voeren en na afloop op het toilet de kont afvegen?
Mmm, nee, juist meer op een emotionele manier. Man/vrouw rollen die dan extra versterkt worden. Het voelt fijn dat een man zijn rol heeft en een vrouw haar rol. Zoals Silenus zei; je kan het eigenlijk allemaal zelf wel. Dat is ook zo, maar wat is het punt van man en vrouw zijn dan nog (buiten het seksuele)? Dat zie ik niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:08 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Hoe voelt dat? Wat denk je dan? Waarom voelt dat prettig? Ik kan me er geen voorstelling van maken, hoe je je méér vrouwelijker voelt. Voel je dan je vagina meer zitten?
Smaken verschillen. Ik vind het prettig dat er juist geen punt is van vrouw zijn buiten het seksuele. Dan zou ik het waarschijnlijk ongemakkelijk moeten vinden dat ik wel kaart kan lezen, en mijn vriend niet, en dat hij baby's veel leuker vindt dan ik. Nu vind ik dat niet raar of ongemakkelijk, we zijn beide individuen, geen vertegenwoordigers van onze sekse. Het betekent dus niet dat we precies gelijk zijn, maar dat onze verschillen niet langs de stereotype lijnen lopen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:22 schreef Kola het volgende:
[..]
Mmm, nee, juist meer op een emotionele manier. Man/vrouw rollen die dan extra versterkt worden. Het voelt fijn dat een man zijn rol heeft en een vrouw haar rol. Zoals Silenus zei; je kan het eigenlijk allemaal zelf wel. Dat is ook zo, maar wat is het punt van man en vrouw zijn dan nog (buiten het seksuele)? Dat zie ik niet.
Het is fijn om elkaar aan te vullen op punten, elkaar nodig te hebben. Niet nodig als in kan niet zonder, maar nodig als in.. zonder zou het niet kloppen. Dat als de hij er niet is, je het meteen merkt in de kleine alledaagse dingen die je doet. Ik weet het niet. Gelijkheid in een relatie verveelt me meer dan alles.
Er zijn natuurlijk ook mensen die altijd moeten bepalen wie het 'mannetje' en wie het 'vrouwtje' is in een homoseksuele relatie.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:35 schreef Trini-Kwan het volgende:
Toch vervelend dan, als je lesbisch blijkt
Ik heb zo'n vermoeden dat die mensen en de heteroseksuele mensen hier die van rolpatronen houden tot de zelfde categorie behoren...quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook mensen die altijd moeten bepalen wie het 'mannetje' en wie het 'vrouwtje' is in een homoseksuele relatie.
"Twee vrouwen! Maar wie betaalt dan de etentjes?"quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:54 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat die mensen en de heteroseksuele mensen hier die van rolpatronen houden tot de zelfde categorie behoren...
Zo bedoelde ik 't helemaal niet en m'n username heeft er ook niks mee te maken, Henk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:30 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je nick zegt "best I ever had". Als je ex de beste was die je ooit kreeg, en je krijgt nu zojuist bijna een hartaanval, dan moet hij wel heel bijzonder zijn.
Ik zou morgen een therapeut bellen. Als je aardig en leuk gevonden wordt zit er iets niet helemaal goed.quote:Op zondag 21 april 2013 19:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben ook leuk en aardig.
Ik krijg al hulp. Wegens jouw gebrek aan ervaring zal ik even uitleggen wat het betekent:quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou morgen een therapeut bellen. Als je aardig en leuk gevonden wordt zit er iets niet helemaal goed.
Misschien ben je ook wel aardig en leuk, maar zijn er andere factoren waardoor ze niet met je willen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik krijg al hulp. Wegens jouw gebrek aan ervaring zal ik even uitleggen wat het betekent:
aardig en leuk = geen relatiemateriaal
ze zeggen dat, omdat ze denken dat ze met "complimenten" op die manier makkelijk van een jongen af kunnen komen. Ik prik heel gemakkelijk door dat soort dingen heen, maar ik laat het gewoon zitten.
Whut?quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik krijg al hulp. Wegens jouw gebrek aan ervaring zal ik even uitleggen wat het betekent:
aardig en leuk = geen relatiemateriaal
quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Misschien ben je ook wel aardig en leuk, maar zijn er andere factoren waardoor ze niet met je willen.
Ik heb het idee dat ik niet "stoer" ben. Ik heb blijkbaar niet die X-Factor. Ik heb het idee dat ik misschien te aardig ben, misschien heb ik geen eigen mening, misschien waai ik teveel met alle winden mee en moet ik eigenlijk meer afstand houden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:54 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Whut?![]()
Aardig is voor mij een vereiste in een partner. Aardig voor mij, maar vooral aardig voor de wereld. Behulpzaam en beleefd (en dus niet alleen naar vrouwen), dat soort dingen. Leuk is natuurlijk ook een vereiste, maar dat is gewoon de algemene term voor...leuk.
Jij hebt echt rare ideeën. Heel vervelend dat je moeilijk een partner kunt vinden, maar dat is niet omdat je aardig bent, maar ondanks dat je aardig bent. Aangenomen dat je aardig bent.
Vrouwen willen gewoon een man met zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het idee dat ik niet "stoer" ben. Ik heb blijkbaar niet die X-Factor. Ik heb het idee dat ik misschien te aardig ben, misschien heb ik geen eigen mening, misschien waai ik teveel met alle winden mee en moet ik eigenlijk meer afstand houden.
Ik weet niet wat dat is, maar ik krijg nu hulp dus dan kom ik daar misschien wel achter.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:17 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Vrouwen willen gewoon een man met zelfvertrouwen.
Kijk, daar gaan we weerquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:56 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Túúrlijk, jongetje.Over inhoudelijk gesproken.
En nou oprotten.
Nee joh.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:52 schreef Fera het volgende:
[..]
Zit je er echt mee dat ik dat heb gezegd?
Hè?quote:
And deep inside you all LIKE itquote:Op zondag 21 april 2013 20:09 schreef Ambipur het volgende:
Ja, TS ik kan je volgen.
Echt schattig, je minderwaardigheidscomplex.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:33 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Kijk, daar gaan we weer. Bijna aandoenlijk hoe super-lief en schattig jij bent voor vrouwen.
Als vrouwen zich in hun partnerkeuze zouden laten leiden door de mate van liefheid van een man zou ik me serieus minderwaardig voelen, ja.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Echt schattig, je minderwaardigheidscomplex.
En terecht, blijven zo!quote:Op woensdag 24 april 2013 02:06 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Als vrouwen zich in hun partnerkeuze zouden laten leiden door de mate van liefheid van een man zou ik me serieus minderwaardig voelen, ja.
Heb je last van een psychische stoornis zoals autisme of een persoonlijkheidsstoornis? Of ligt het misschien aan je uiterlijk?quote:Op woensdag 24 april 2013 00:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het idee dat ik niet "stoer" ben. Ik heb blijkbaar niet die X-Factor. Ik heb het idee dat ik misschien te aardig ben, misschien heb ik geen eigen mening, misschien waai ik teveel met alle winden mee en moet ik eigenlijk meer afstand houden.
Dat wordt hopelijk binnenkort officieel vastgesteld.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heb je last van een psychische stoornis zoals autisme of een persoonlijkheidsstoornis?
Het ligt aan mijn uiterlijk. Ik werd daar vroeger onder andere om gepest.quote:Of ligt het misschien aan je uiterlijk? Je hoeft echt niet stoer te zijn om een vriendin te scoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |