Hun sociaal-economische status is veranderd, ja.quote:Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waarom die rolpatronen nog zo vast moeten staan. Tijden zijn veranderd, vrouwen zijn geëmancipeerd (tenminste, een deel ervan). Of is het gewoon een soort gewoonte die moeilijk slijt?
Tsja, iemand moet het doen, toch? Ik heb nog niet veel mannen gehoord die aanbieden parttime te gaan werken voor de kinderen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:49 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hun sociaal-economische status is veranderd, ja.Maar rolpatronen veranderen niet zo snel en staan daar ook los van.
Het feit dat veel meer vrouwen parttime willen werken als ze kinderen willen krijgen, geeft al aan dat emancipatie niet zo gemakkelijk gaat.
Ik ontmoedig emancipatie ook niet hoor. Ik zeg alleen dat je geen dingen moet veranderen waar op zich al niets mis mee is.
Dat heb ik ook ooit gehad!quote:Op maandag 22 april 2013 22:41 schreef BestIEverHad het volgende:
Had dus op 't einde gewoon stiekem geld in z'n broek gestopt, maar hij werd best boos toen hij erachter kwam
Ik doe het wel hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 22:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Tsja, iemand moet het doen, toch? Ik heb nog niet veel mannen gehoord die aanbieden parttime te gaan werken voor de kinderen.
Aw, dat is wel heel lief, ja. Geeft maar weer aan dat meisjes niet altijd willen dat de jongen betaalt.quote:Op maandag 22 april 2013 22:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ooit gehad!Was destijds trouwens de 6e date ofzo en het was eigenlijk haar beurt om te betalen, maar ze zat die week een beetje krap.
Dus stelde ik voor om maar ergens goedkoop te gaan eten op mijn kosten, anders drong ik ook zo'n schuldgevoel bij haar op.
Nadat we het restaurantje uitliepen, stopte ze stiekem met een blozend gezichtje wat kleingeld in mijn jaszak, zo schattig!
Deed me inderdaad wel een beetje smelten van binnen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:54 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Aw, dat is wel heel lief, ja. Geeft maar weer aan dat meisjes niet altijd willen dat de jongen betaalt.
Zeker, dat laat zien hoe jij over vrouwen denkt. Je hemelt ze op man. Je gelooft in perfecte liefde die niet eens bestaat. Daarom houd jij deuren open en betaal je rekeningen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
O god, ga je nu oude posts opzoeken en op de man spelen om de discussie te winnen?Jezus, wat ben jij triest, zeg.
En nu? Is mijn punt ineens ongeldig? Ik sta nog steeds achter elke post die ik ooit heb gemaakt hoor.
Ik heb met mijn gedrag genoeg gekregen wat ik wilde. Als ik als een arrogant, gierig kwalletje weigerde om een cappuccino van 3 euro niet te betalen, kwam ik wel heel achterlijk over. Nee, blijf jij dan maar lekker op safe spelen. Je zult wel heel weinig geluk hebben bij de vrouwtjes, vandaar je krenterigheid.
Kosten en baten hè.
Wij zijn uitgepraat.
Er is een verschil tussen een mooi stukje proza over verliefdheid en wat jij suggereert.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:40 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Zeker, dat laat zien hoe jij over vrouwen denkt. Je hemelt ze op man. Je gelooft in perfecte liefde die niet eens bestaat. Daarom houd jij deuren open en betaal je rekeningen.
Ik heb nooit gezegd dat ik niks betaal en een krent ben. Dat maak jij er van. Kwestie van normaal doen en niet ouderwetse etiquette aanhalen waar geen mens op zit te wachten.
Gasten zoals jij hebben juist geen succes bij de vrouwen, ik zie het om me heen gebeuren, en ik weet vrijwel zeker dat jij ook zo'n figuur bent. Misschien moet je eens zoeken op beta-male, want dat is wat jij bent
Filmpje niet gekeken trouwens
quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een mooi stukje proza over verliefdheid en wat jij suggereert.Maar goed, met jouw beperkte denkcapaciteit, snap je dat natuurlijk niet.
En al enig succes bij de dames met zo eigenwijs doen?Jij kent mij natuurlijk ook hè, mannetje.
Ik doe het prima bij ze. Nee, dat ben ik niet. Ik ben gewoon goed opgevoed. Jij bent waarschijnlijk gewoon een sukkel die z'n minderwaardigheidscomplex probeert te verbergen door heel stoer te gaan verkondigen dat je de alpha bent (
) en lekker tegendraads te zijn.
Als je zo man bent, ben je toch ook man genoeg om haar drankje te betalen op jullie eerste afspraakje? Of krenkt dat je alpha-ego soms zó erg? Gooi jezelf toch weg, man.
Er is een verschil tussen een pleaser die alles voor een vrouw doet en een vent die weet wat hij moet doen. Maar goed, dat dringt blijkbaar nog steeds niet tot je door.
Dat dringt uitstekend door, dat snap ik ook wel. Overigens denk ik dat mijn denkniveau heel wat hoger ligt, want jij denkt nog steeds in de traditionele waarden m.b.t. vrouwen, die helemaal niet stroken met de realiteit. Koop bloemen voor haar, houd de deur open, betaal de rekening. Ja zo zijn we inderdaad opgevoed ja, maar sommige mannen snappen niet dat dit niet de manier is om een vrouw voor je te winnen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een mooi stukje proza over verliefdheid en wat jij suggereert.Maar goed, met jouw beperkte denkcapaciteit, snap je dat natuurlijk niet.
En al enig succes bij de dames met zo eigenwijs doen?Jij kent mij natuurlijk ook hè, mannetje.
Ik doe het prima bij ze. Nee, dat ben ik niet. Ik ben gewoon goed opgevoed. Jij bent waarschijnlijk gewoon een sukkel die z'n minderwaardigheidscomplex probeert te verbergen door heel stoer te gaan verkondigen dat je de alpha bent (
) en lekker tegendraads te zijn.
Als je zo man bent, ben je toch ook man genoeg om haar drankje te betalen op jullie eerste afspraakje? Of krenkt dat je alpha-ego soms zó erg? Gooi jezelf toch weg, man.
Er is een verschil tussen een pleaser die alles voor een vrouw doet en een vent die weet wat hij moet doen. Maar goed, dat dringt blijkbaar nog steeds niet tot je door.
Heb je de laatste twee zinnen wel gelezen? Sterker nog, heb je alles wel gelezen wat ik tegen je gezegd heb in dit topic?quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:06 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat dringt uitstekend door, dat snap ik ook wel. Overigens denk ik dat mijn denkniveau heel wat hoger ligt, want jij denkt nog steeds in de traditionele waarden m.b.t. vrouwen, die helemaal niet stroken met de realiteit. Koop bloemen voor haar, houd de deur open, betaal de rekening. Ja zo zijn we inderdaad opgevoed ja, maar sommige mannen snappen niet dat dit niet de manier is om een vrouw voor je te winnen.
Waar jij de fout in gaat is denken dat je een vent bent die geld uitgeeft aan vrouwen omdat dat zo hoort. Maar dat wil niet zeggen dat een meid dat ook denkt. Sterker nog, die denken dat je het nodig hebt om haar te betalen, omdat je niet beter kan krijgen. Dat is waar het om gaat, wat je communiceert, en niet wat jij de hele tijd roept dat je dat doet omdat je het prettig vindt.
Je doet het vast prima bij ze, maar dan vooral lekker in de friendzone. Maar daar zal je vast ook wel prima mee kunnen leven. Vrouwen hebben bij jou immers meer waarde dan jijzelf.
Was nou maar eerder in dit topic gekomen, had me een hoop getyp bespaard.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:59 schreef Xeanor het volgende:
DaggerOne snapt er helemaal niets van.
Laat ik het heel erg simpel zeggen:
Er zit een verschil tussen:
1. De deur voor haar open houden
2. Net even een klein mini-sprintje trekken om eerder bij de deur te zijn om hem voor haar open te houden.
Het eerste wordt in het algemeen gewaardeerd, het tweede niet.
Dit onderscheid is er in heel veel dingen.
Vrouwen moeten stoppen met werken en niet studeren maar naar de huishoudschool, en de lonen van de mannen moeten omhoog, zodat ze een mooi pak met een hoge hoed kunnen kopen en vrouwen in bloemetjesjurken ten dans kunnen vragen.quote:Op zondag 21 april 2013 19:14 schreef Steef121 het volgende:
De tijden waarin de man naar de desbetreffende vrouw aan tafel liep om haar te vragen: "Mag ik deze dans van u" met de bijhorende bewegingen.
EDIT:
Jammer dat mensen dit topic niet serieus (genoeg) nemen. Dames en heren waren vroeger VEEL makkelijker te onderscheiden dan nu. De duidelijke contrast is er niet meer. Het is een stelling die ik aan de hand van een visie van iemand die ik ken dus nu aan jullie voorleg. Ik hoop een goede discussie te zien. Ik blijf hopen..
Heren zijn geen echte heren meer en dames geen echte dames meer.
Even wat misvattingen uit de wereld helpen:quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Heb je de laatste twee zinnen wel gelezen? Sterker nog, heb je alles wel gelezen wat ik tegen je gezegd heb in dit topic?Voor de zoveelste keer: dat ik aanbied om een etentje te betalen, is geen truc om haar te paaien of iets dergelijks. En nogmaals: ik zal ook nooit alles blijven betalen, maar sowieso wel tijdens de eerste 2 à 3 dates als het aan mij ligt. Een vrouw kan je niet met dit soort dingen omkopen. Maar het laat wel zien dat je van goede huize bent en geen lomperik met een minderwaardigheidscomplex die weigert af en toe eens beleefd te doen.
Schattig dat je denkt dat alle meisjes vrijgevochten feministen zijn die hetzelfde wereldbeeld hebben als jij. Maar als je je argumentatie baseert op de paar uitzonderingen hier in dit topic, is het wel heel erg slecht gesteld met je denkniveau. Of leef jij in een wereld waar álle meisjes op jou afstappen?
Bij mij komt het weleens voor, maar niet vaak. Merk toch dat de meeste meisjes liever in hun rolpatroon zijn. En krijgen we de Friend Zone-kaart weer?
Was natuurlijk te verwachten. Tering, wat kom jij verbitterd over. Je gooit allemaal met termen als 'Friend Zone' en 'beta male'. Gevalletje dat z'n PUA-boeken overanalyseert?
Maar nee, zit zelden in de Friend Zone. En als dat wel zo is, is het wederzijds en zou ik haar toch niet willen neuken. Ga mij niet vertellen hoe ik het aan moet pakken als ik het al prima doe.
Zo ingewikkeld is het niet: je betaalt haar koffie en gebak tijdens het eerste afspraakje en houdt de deur open als ze de lunchroom binnen- en uitstapt. Boehoe, echt een laffe schoothondje die gegarandeerd in de Friend Zone komt, ben je dan.
Speciaal voor jou post ik 'm nog eens. Opletten vanaf 3:12.
Godver, alsof ik tegen een muur praat, zou bijna denken dat je een troll bent.
Welterusten!
Dat snap ik wel degelijk. Jij beeldt je dingen in die ik niet zeg. Het ging echter over betalen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:59 schreef Xeanor het volgende:
DaggerOne snapt er helemaal niets van.
Laat ik het heel erg simpel zeggen:
Er zit een verschil tussen:
1. De deur voor haar open houden
2. Net even een klein mini-sprintje trekken om eerder bij de deur te zijn om hem voor haar open te houden.
Het eerste wordt in het algemeen gewaardeerd, het tweede niet.
Dit onderscheid is er in heel veel dingen.
Je nick zegt "best I ever had". Als je ex de beste was die je ooit kreeg, en je krijgt nu zojuist bijna een hartaanval, dan moet hij wel heel bijzonder zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat je m'n ex was door je UI. Kreeg bijna een hartaanval.
Weet je hoe ik je stelling lees?quote:Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Steef121 het volgende:
Nee want dit is nog niet "afgerond" dit is een trend dat blijft doorzetten.
Túúrlijk, jongetje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 02:57 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Even wat misvattingen uit de wereld helpen:
1. De friendzone is een alledaagse term tegenwoordig.
2. Ik lees geen pua-boeken
3. Ik ben niet verbitterd, sterker nog, ik heb aan aandacht niks te klagen.
4. Ga eens weg met je filmpjes, zo kan ik er ook wel een paar plaatsen.
5. Leer eens argumenteren, je reageert niet op m'n argument maar herhaalt de jouwe.
6. Praat niet over denkniveau als je het zelf niet of nauwelijks demonstreert.
7. Je zegt dat ik nooit beleefd doe, waar baseer je dat op als ik vragen mag?
8. Ik heb alleen gezegd dat het niet de standaard hoeft te zijn dat de man alles betaalt. Dat wil dus niet, ik herhaal, niet zeggen dat ik nooit wat betaal. Duidelijk?
9. Kap eens met al die smileys, ik kijk dadelijk nog oogkanker.
Mocht je reageren, reageer dan eens inhoudelijk in plaats van je redenatie te bouwen op dingen die ik helemaal niet beweerd heb.
En dan zeggen alsof ie tegen een muur praat. De muur van je eigen wartaal misschien
Zou ik geen probleem mee hebben.quote:Op maandag 22 april 2013 22:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Tsja, iemand moet het doen, toch? Ik heb nog niet veel mannen gehoord die aanbieden parttime te gaan werken voor de kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |