abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125602471
Kzag twee heren
Broodjes smeren
Volgens etiquette

Twas een wonder
Boven wonder
Wat die heren
Zeiken konden :')
  maandag 22 april 2013 @ 16:24:16 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125602545
neem een draaideur :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_125602584
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 16:24 schreef Re het volgende:
neem een draaideur :)
:D
pi_125602997
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Pardon? Ik kan mij zo ergeren aan mensen, die de deur niet openhouden. Ook als ik een winkel in ga of iets dergelijks. Hou gewoon even die deur 2 seconden langer open, kleine moeite.

Net als die gappies, die je voorrang geeft op een weg en je dan niet danken. Dan heb ik zin om over ze heen te rijden.
jaja, rustig.

ik zei al eerder dat ik er meestal niet zo bewust over nadenk. en zoals keep-walking zei, ook ik ben opgevoed dat je netjes even de deur openhoudt voor mensen in je gezelschap en die net na je komen. verder zou ik dat ook doen als ik bijvoorbeeld zie dat een oud iemand met zijn rollator niet goed door de deur kan komen. ik sta zelfs op als een oud iemand die moeilijk ter been is geen zitplek heeft.

vroeger was dat vrij normaal, in mijn omgeving, dat je zo opgevoed werd. ik begrijp alleen niet dat je zo'n ellenlange discussie kunt voeren over zoiets triviaals als een deur wel of niet openhouden. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dawg op 22-04-2013 22:28:16 ]
pi_125603559
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:10 schreef Impossibruuu het volgende:
Mits een 'vrouw' zich niet gedraagt als ordinaire tokkie met een smoelwerk van hier tot Tokyo, gedraag ik me als een heer. Helaas zijn vrouwen met elegantie, etiquette en klasse anno 2013 steeds moeilijker te vinden.
Omdat veel vrouwen het beeld hebben dat dat blijkbaar 'onderdanig' is. Dezelfde gedachtekonkel waardoor men denkt dat lomp en ondiplomatiek gedrag "geëmancipeerd" is
pi_125603683
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Pardon? Ik kan mij zo ergeren aan mensen, die de deur niet openhouden. Ook als ik een winkel in ga of iets dergelijks. Hou gewoon even die deur 2 seconden langer open, kleine moeite.
Leuk om te trollen, openhouden terwijl de afstand eigenlijk net even te lang is zodat de ander zich 'genoodzaakt' voelt tot een korte sprint om jou niet teveel tot last te zijn >:)
pi_125603872
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Leuk om te trollen, openhouden terwijl de afstand eigenlijk net even te lang is zodat de ander zich 'genoodzaakt' voelt tot een korte sprint om jou niet teveel tot last te zijn >:)
In een draaideur je plots bedenken en de andere kant.opgaan. gouwe ouwe
  maandag 22 april 2013 @ 17:07:39 #128
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_125604355
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:49 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Maar wat vrouwen zeggen te willen/vinden, is niet altijd hetgeen wat ze daadwerkelijk willen/vinden. :')
Pech voor zulke vrouwen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_125604995
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 01:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

De rekening tijdens de eerste date splitten? _O- _O- _O-

Ik hoop écht dat je een grap maakt. :') Owh ja, want een kopje koffie met gebak met een meisje is natuurlijk een enorme financiële uitdaging. _O- Ik split alléén als ik haar na dat eerste afspraakje nooit meer wil zien. Zo niet, dan vind ik het zelfs een plezier om het voor haar te betalen. Want wat is het, een tientje? :') Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk, wel gelijkwaardig. Wat dat betekent? Dat je ernaar streeft om elkaar gelijk te behandelen, maar dat het soms niet lukt vanwege rolpatronen. Heeft niks met machtsverhoudingen te maken. :') Ja, tuurlijk gaat zij later de helft van de etentjes betalen als ze mijn vriendin is, maar dat is een ander verhaal.

Trouwens, ik 'betaal' een meisje m'n bed niet in, wanneer ik voor haar kopje koffie betaal hoor. Ik weet niet wat voor beeld jij over vrouwen hebt, maar ik zorg gewoon dat we allebei een paar leuke uurtjes hebben. Ik 'betaal' met een leuke tijd. Die paar euro voor dat kopje koffie is bijzaak en gewoon etiquette.
Dat is helemaal geen financiële uitdaging, gewoon normaal. Misschien speelt het mee dat ik student ben, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het later anders zou doen. Je kunt het ook doen dat je als man de ene keer betaalt en de andere keer de vrouw. Prima als je het beide zo goed vindt. Maar die 'etiquette' van jou dat de man alles betaalt slaat nergens op en is allang niet meer van deze tijd. Of ben je soms Willem-Alexander? Lees in dit topic maar de reacties van vrouwen die het ook nergens op vinden slaan ;)

Je komt gewoon ontzettend wanhopig over met dit soort gedrag, maar dat moet je zelf weten natuurlijk. :')
  maandag 22 april 2013 @ 17:41:28 #130
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_125605702
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen financiële uitdaging, gewoon normaal. Misschien speelt het mee dat ik student ben, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het later anders zou doen. Je kunt het ook doen dat je als man de ene keer betaalt en de andere keer de vrouw. Prima als je het beide zo goed vindt. Maar die 'etiquette' van jou dat de man alles betaalt slaat nergens op en is allang niet meer van deze tijd. Of ben je soms Willem-Alexander? Lees in dit topic maar de reacties van vrouwen die het ook nergens op vinden slaan ;)

Je komt gewoon ontzettend wanhopig over met dit soort gedrag, maar dat moet je zelf weten natuurlijk. :')
Nee hoor, wanhopig is het helemaal niet. Het is nog steeds redelijk normaal in veel kringen dat de man de eerste date betaalt. Ik woon in omgeving Utrecht en ik weet dat meisjes uit Nieuwegein (heb een paar gedate) zelf willen betalen. Ik heb ook meisjes uit de Zuiden gedate (Nijmegen, Eindhoven) en die vonden dat ik moest betalen (niet dat ze letterlijk zeiden dat ik moest betalen, maar ze offerden niet zelf om te betalen en waren heel tevreden met het feit dat ik betaalde).

Het ene meisje is het andere niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_125606927
Voor mij hangt wie er hoeveel betaalt af van wie de ander heeft uitgevraagd. Ik vind het echt heel raar als ik een man mee uitvraag dat hij dan wil betalen. Ik nodig jou toch uit? De enige passende uitweg is dan nog dat ik hem meevraag naar een concert en hij dan zegt laten we van te voren wat gaan eten. Dan vind ik het acceptabel dat hij het diner betaalt en ik de concertkaartjes. Als hij mij ergens mee naartoe vraagt mag hij betalen, maar liever verzin ik er dan dus iets bij zodat ik ook iets betaal.

Maar ieder geld op tafel en dan het wisselgeld delen :') nee, dat doe ik alleen als het meteen de laatste date is geweest omdat hij erg tegenvalt. Als ik van te voren denk dat er flinke kans is op tegenvallen (internetdate) dan kies ik ook liever voor gewoon ergens iets drinken. Dan maakt die rekening niet uit en kun je na een uurtje weg zonder al te veel gezichtsverlies voor hem.

Wat een man voor mij een echte heer maakt is bijvoorbeeld hoe hij autorijdt, hoe hij zijn mening over politiek verwoordt, hoe hij reageert als ik iets heel anders vind, dat soort dingen. Hoe hij over zijn ex praat, ook een hele belangrijke. Het zit voor mij meer in hoe hij denkt dan in hoe hij doet.
  maandag 22 april 2013 @ 21:23:23 #132
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_125616942
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:21 schreef Steef121 het volgende:
Weinig met acceptatie te maken. Dit is een visie van iemand die ik ken. Ik wou die graag delen en reacties hierop zien.
Hier zijn een aantal vergelijkbare stellingen:
- Na Bodycount zijn er geen fatsoenlijke neger heavy metal bands meer gekomen
- Een goede software engineer wordt niet gewaardeerd
- De CX was de laatste Citroën met een opvallend ontwerp
- Prins Bernard was nog een echte monarch, in vergelijking met hem valt W-A in het niet
- Er is geen bal op de TV, alleen een film van Doris Day

Kortom, het zijn extreem simplistische, persoonlijke stellingen met een nostalgische inslag. Ze kijken allemaal terug in plaats van vooruit.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 22 april 2013 @ 21:26:42 #133
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_125617152
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:23 schreef Hallmark het volgende:

[..]

- Prins Bernard was nog een echte monarch, in vergelijking met hem valt W-A in het niet

Kortom, het zijn extreem simplistische, persoonlijke stellingen met een nostalgische inslag. Ze kijken allemaal terug in plaats van vooruit.
Nou, Bodycount was erg meer lachwekkend en vermakelijk, niet goed.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  maandag 22 april 2013 @ 21:46:29 #134
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_125618596
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:23 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nee want dit is nog niet "afgerond" dit is een trend dat blijft doorzetten.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  maandag 22 april 2013 @ 21:52:03 #135
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125618982
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:41 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Wat is dan daadwerkelijk je beeld van vrouwen?
Kijk, vrouwen hebben gemiddeld 25% minder spierkracht, dat is een duidelijk verschil, maar andere verschillen zijn marginaal en vaak grotendeels cultureel bepaald. Evolutiepsychologie (dat geblaat over jagen/verzamelen) hangt van verzinsels aan elkaar. Dit is een goed voorbeeld van hoe verschillen onterecht uitvergroot worden: http://www.kennislink.nl/(...)neel-vrouw-intuitief.

De mensen die zoals jij - heel politiek correct - beweren dat mannen en vrouwen gelijkwaardig maar niet gelijk zijn, gaan voorbij aan de waarde die aan stereotype mannen- en stereotype vrouweneigenschappen wordt gehecht. 'Manneneigenschappen' (ratio, daadkracht, intelligentie, etc.) worden maatschappelijk gewoon hoger aangeslagen dan 'vrouweneigenschappen' (intuïtie, verzorging, etc.). Kun jij misschien beweren dat je voor een baby zorgen echt evenveel status vindt hebben als carrière maken, maar de gemiddelde persoon denkt daar anders over (en terecht, in mijn ogen. Bijna iedereen (m/v) kan voor kinderen zorgen. Daar heb je geen speciale vrouwenkrachten voor nodig).

Ik snap dat je niks verkeerds bedoelt met die stereotypes, maar zulke denkbeelden schaden mensen die zich niet aan hun rol kunnen of willen conformeren, en dat vind ik zonde. Eigenlijk komt het er allemaal op neer dat je mensen als individu moet behandelen, niet als lid van hun geslacht. De verschillen binnen de groepen zijn tenslotte veel groter dan de verschillen tussen de groepen, en je bent niet minder man/vrouw als je je niet als een stereotype man/vrouw gedraagt.

Jij voelt je dus prettiger bij het betalen voor een etentje, maar zo zijn er ook vrouwen die zich daar prettiger bij voelen. Dus als een vrouw voor je date betaalt, bloemen voor je koopt, de deur voor je openhoudt, je met je kleding complimenteert en je veilig thuisbrengt 's avonds, zou ik zeggen: je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. ;)

Maargoed, ik heb niet de illusie dat ik jou zo even op andere gedachten brengen. ;) Daarom denk ik dat 't handig is als je een partner (en vrienden) hebt die er enigszins hetzelfde in staan.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:04 schreef Trini-Kwan het volgende:
@Gary_Oak

Ja kijk, maar ik ben dus tegen rolpatronen. Dus daar wringt de schoen. :P
Die tasten mij inderdaad aan in mijn zelfbeeld en eer. Niet het feit dat je je niet naar huidige rolpatronen mag gedragen, maar meer het feit dat het niet oké is als je het niet doet.

Wij zouden gewoon geen goede match zijn omdat we fundamenteel verschillen over dit onderwerp. En zo moet iedereen zich maar gedragen zoals hij/zij wil, dan trek je toch de best bijpassende partner aan.
Kijk, hier hebben we dus de clou. :) We hebben gewoon een fundamenteel meningsverschil over hoe mannen en vrouwen zich dienen te gedragen. Ik voel me prettiger bij de ouderwetse rolpatronen, jullie zijn flink wat liberaler en eisen absolute gelijkheid. Prima hoor, ik hoop alleen dat ik jullie niet ga tegenkomen tijdens het uitgaan, gaat voor wat spanning zorgen. :D

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:46 schreef Milchat het volgende:
Waar is nou het verschil tussen 'aardig zijn' en hoffelijkheid/etiquette? Als een man de deur in mijn neus laat slaan vind ik hem een lomperik, als hij hem openhoudt denk (en zeg) ik 'dank je wel' en meen ik dat. Ik denk dat de wereld er mooier van wordt hoor Gary_Oak :)
In de praktijk niets. Gaat denk ik dan om de intentie. Ik ben een hele aardig jongen hoor, en ik doe dat soort dingen omdat ik me er prettig bij voel. En ja, een deel is gewoon meegegeven bij m'n opvoeding. ;) Maar wat betreft fatsoensnormen bij meisjes weet ik het niet zo. :') Doe maar gewoon netjes en teder, dan ben ik al tevreden. :9

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik ben ook student hoor. Maar hoeveel kost een klein afspraakje met een meisje nou, een tientje? Dan drink je die week 5 biertjes minder, big deal. :') En volgens mij moet je nog steeds lezen, knul. Denk je nou echt dat ik tijdens een relatie of tijdens het intensieve daten álles betaal? Het gaat om de eerste date(s). En tuurlijk zijn er vrouwen die het niks vinden, maar die zijn echt in de minderheid, voor het geval je het nog niet wist. De twee meiden hier die het met je eens zijn, zijn, met alle respect, niet representatief voor de vrouwelijke populatie hoor.

Maar goed, noem jij het maar wanhopig. :') Ik vind jouw gedrag eerder verbitterd en krampachtig liberaal. :') Rekening splitten want gelijkheid en shit, boehoe. :')
  maandag 22 april 2013 @ 21:55:01 #136
365231 Fera
Fire & Blood
pi_125619173
Ik moet wel even zeggen, dat ik nooit verwacht dat de ander betaalt. Dat het tot nu toe wel elke keer is gebeurd, oké. Maar ik ga er nooit vanuit dat de rekening automatisch bij de man terecht komt. Tevens vind ik het ook niet altijd fijn als alles voor me betaald wordt. Er zijn types die er zelfs op aandringen en koppig gaan lopen doen omdat ze per se moeten betalen. Alsof ze zich anders gecastreerd voelen of zo. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_125619277
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 21:52 schreef Gary_Oak het volgende:

Ik ben ook student hoor. Maar hoeveel kost een klein afspraakje met een meisje nou, een tientje? Dan drink je die week 5 biertjes minder, big deal. :') En volgens mij moet je nog steeds lezen, knul. Denk je nou echt dat ik tijdens een relatie of tijdens het intensieve daten álles betaal? Het gaat om de eerste date(s). En tuurlijk zijn er vrouwen die het niks vinden, maar die zijn echt in de minderheid, voor het geval je het nog niet wist. De twee meiden hier die het met je eens zijn, zijn, met alle respect, niet representatief voor de vrouwelijke populatie hoor.

Maar goed, noem jij het maar wanhopig. :') Ik vind jouw gedrag eerder verbitterd en krampachtig liberaal. :') Rekening splitten want gelijkheid en shit, boehoe. :')
Prima, ga jij maar lekker door met betalen dan, terwijl je er toch niks voor terugkrijgt. Jij was toch ook die gozer die vond dat de friendzone complete onzin was?

Daarnaast kwam ik deze quote nog van je tegen, wat al aangeeft dat je helemaal niet meer serieus bent te nemen als kerel:

quote:
En ik vond je wel een snugger meisje. Zal ik je vertellen hoe het echt zit?

Als ik verliefd ben, denk ik de hele tijd aan haar. Niet hoe goed ze wel niet kan zijn in bed, nee, ik denk juist aan die kleine dingen. Dingen zoals haar lach, haar ogen, haar stem. Denken aan seks met haar is gewoon nog zwaar taboe, net zoals dat een gelovige niet mag twijfelen aan het bestaan van zijn Schepper. Ik wil haar gewoon... Leren kennen!

Ook probeer ik op zo veel mogelijke manieren met haar in contact te komen, door haar bijvoorbeeld te gaan stalken op het internet. Verder natuurlijk uitzoeken waar ze uithangt en haar dan zo veel mogelijk 'toevallig' tegenkomen, gewoon, omdat ik haar wil zien. Geen idee wat ik daarna dan van plan ben, maar stiekem hoop ik dan dat ze op miraculeuze wijze mij gaat bespringen en zegt dat ze ook op me verliefd is. En natuurlijk extreme verlegenheid wanneer ze in de buurt is en helemaal in de stress als ze lang doet over whatsappen.

Maar het belangrijkste: we vertellen dit aan niemand. Dat is dus de reden dat jullie vrouwen ons zien als seksbeesten: jullie kennen ons alleen van die kant. Ons 'verliefde' kant is zeldzaam en laten wij zelden zien, laat staan dat we erover praten. Want als je dat doet, ben je een mietje en word je schattig gevonden. Jongens worden niet verliefd, die neuken bitches. Punt. Wij gedragen ons voor de buitenwereld ook naar dat beeld. We doen nonchalant over dit soort dingen: meisjes zijn 'lekker' of 'wel leuk'. Maar van binnen kunnen we minstens net zo klef en romantisch zijn als jullie.
:') :') :') x 10
  maandag 22 april 2013 @ 22:06:09 #138
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125619815
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:56 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Prima, ga jij maar lekker door met betalen dan, terwijl je er toch niks voor terugkrijgt. Jij was toch ook die gozer die vond dat de friendzone complete onzin was?

Daarnaast kwam ik deze quote nog van je tegen, wat al aangeeft dat je helemaal niet meer serieus bent te nemen als kerel:

[..]

:') :') :') x 10
O god, ga je nu oude posts opzoeken en op de man spelen om de discussie te winnen? :') Jezus, wat ben jij triest, zeg. _O- En nu? Is mijn punt ineens ongeldig? Ik sta nog steeds achter elke post die ik ooit heb gemaakt hoor. :* Ik heb met mijn gedrag genoeg gekregen wat ik wilde. Als ik als een arrogant, gierig kwalletje weigerde om een cappuccino van 3 euro niet te betalen, kwam ik wel heel achterlijk over. Nee, blijf jij dan maar lekker op safe spelen. Je zult wel heel weinig geluk hebben bij de vrouwtjes, vandaar je krenterigheid. :o Kosten en baten hè. ;)

Wij zijn uitgepraat. :W
  maandag 22 april 2013 @ 22:09:03 #139
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125620018
quote:
3s.gif Op maandag 22 april 2013 21:55 schreef Fera het volgende:
Ik moet wel even zeggen, dat ik nooit verwacht dat de ander betaalt. Dat het tot nu toe wel elke keer is gebeurd, oké. Maar ik ga er nooit vanuit dat de rekening automatisch bij de man terecht komt. Tevens vind ik het ook niet altijd fijn als alles voor me betaald wordt. Er zijn types die er zelfs op aandringen en koppig gaan lopen doen omdat ze per se moeten betalen. Alsof ze zich anders gecastreerd voelen of zo. :')
Eh nee. :) Ik ga niet erop hameren om de rekening te betalen. Ik vind het vanzelfsprekend. Maar als zij er écht erop staat om het te splitten (dus als zij degene is die dus hamert), dan zou het een enorme sfeerbreker zijn om te weigeren. Maar ik ben nog nooit zo'n meisje tegengekomen. :)
  maandag 22 april 2013 @ 22:11:02 #140
365231 Fera
Fire & Blood
pi_125620136
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 22:09 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Eh nee. :) Ik ga niet erop hameren om de rekening te betalen. Ik vind het vanzelfsprekend. Maar als zij er écht erop staat om het te splitten (dus als zij degene is die dus hamert), dan zou het een enorme sfeerbreker zijn om te weigeren. Maar ik ben nog nooit zo'n meisje tegengekomen. :)
Waarom is het vanzelfsprekend? Dat was misschien tig jaar geleden zo. ;)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 22 april 2013 @ 22:11:59 #141
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125620198
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef Fera het volgende:

[..]

Waarom is het vanzelfsprekend? Dat was misschien tig jaar geleden zo. ;)
Dat heb ik al tig keren hier uiteengezet. }:| Niet zo flauw, Feer. :9
  maandag 22 april 2013 @ 22:14:01 #142
365231 Fera
Fire & Blood
pi_125620330
quote:
9s.gif Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat heb ik al tig keren hier uiteengezet. }:| Niet zo flauw, Feer. :9
Sorry dat ik niet al jouw uiteenzettingen uitgebreid heb bekeken. :{w

Maar kort gezegd vind je het onderdeel van de etiquette, als ik het goed begrijp. Maar is dat onderdeel van een soort ongeschreven tien geboden? "Gij zult aanbieden de rekening te betalen"?

Hoe zou je het vinden als er niet gesplit wordt, maar zij de hele rekening betaalt?
  maandag 22 april 2013 @ 22:21:20 #143
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125620770
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 22:14 schreef Fera het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet al jouw uiteenzettingen uitgebreid heb bekeken. :{w

Maar kort gezegd vind je het onderdeel van de etiquette, als ik het goed begrijp. Maar is dat onderdeel van een soort ongeschreven tien geboden? "Gij zult aanbieden de rekening te betalen"?

Hoe zou je het vinden als er niet gesplit wordt, maar zij de hele rekening betaalt?
Ja, gewoon fatsoensnormen. Net zoals dat je even een dankbaar knikje geeft aan de automobilist die je als voetganger voorrang geeft, of je even opstaat als je iemand een hand geeft, of je iemand aankijkt tijdens een gesprek. Ik snap ook niet waarom mensen zo krampachtig liberaal en tegendraads willen zijn. Ben ik soms de enige die van een aantal normen die al eeuwen werken, waar eigenlijk niks mis mee is, gewoon geen probleem van maakt? :{

Eh, zou het vleiend vinden, maar ook raar. Geeft me hetzelfde ongemakkelijke gevoel als ik bloemen of een liefdesserenade zou krijgen van een meisje (nooit gebeurd gelukkig). :P
  maandag 22 april 2013 @ 22:25:28 #144
365231 Fera
Fire & Blood
pi_125621020
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 22:21 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, gewoon fatsoensnormen. Net zoals dat je even een dankbaar knikje geeft aan de automobilist die je als voetganger voorrang geeft, of je even opstaat als je iemand een hand geeft, of je iemand aankijkt tijdens een gesprek. Ik snap ook niet waarom mensen zo krampachtig liberaal en tegendraads willen zijn. Ben ik soms de enige die van een aantal normen die al eeuwen werken, waar eigenlijk niks mis mee is, gewoon geen probleem van maakt? :{

Eh, zou het vleiend vinden, maar ook raar. Geeft me hetzelfde ongemakkelijke gevoel als ik bloemen of een liefdesserenade zou krijgen van een meisje (nooit gebeurd gelukkig). :P
Ben jij zelf dan niet een beetje krampachtig conservatief? ;) Waarschijnlijk met goede bedoelingen, maar ik vind het altijd wel interessant om te horen dat men het doet uit fatsoen, terwijl wanneer een dame zou betalen uit fatsoen, jou dat een ongemakkelijk gevoel geeft. Het geeft mij ook een ongemakkelijk gevoel als de heer alles betaald. Ik zie de twee seksen namelijk als gelijk.
  maandag 22 april 2013 @ 22:30:58 #145
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125621327
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 22:25 schreef Fera het volgende:

[..]

Ben jij zelf dan niet een beetje krampachtig conservatief? ;) Waarschijnlijk met goede bedoelingen, maar ik vind het altijd wel interessant om te horen dat men het doet uit fatsoen, terwijl wanneer een dame zou betalen uit fatsoen, jou dat een ongemakkelijk gevoel geeft. Het geeft mij ook een ongemakkelijk gevoel als de heer alles betaald. Ik zie de twee seksen namelijk als gelijk.
Ik ben niet krampachtig conservatief, want als zij krampachtig liberaal is, ben ik heus wel bereid om te gaan polderen en het te splitten hoor. Ik zei net al dat ik niet de rekening afdwing. Je ontgaat even dat ik het feit dat een mán betaalt, fatsoenlijk vind, niet het betalen zelf (want waar gaat het over, 10 euro op de eerste date?). Nee, ik zie ze niet als gelijk, wel gelijkwaardig (al eens eerder gezegd hier). Kan je wel politiek correct en blabla vinden, maar zo zie ik het zelf nou eenmaal. :)
  maandag 22 april 2013 @ 22:34:34 #146
365231 Fera
Fire & Blood
pi_125621512
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 22:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik ben niet krampachtig conservatief, want als zij krampachtig liberaal is, ben ik heus wel bereid om te gaan polderen en het te splitten hoor. Ik zei net al dat ik niet de rekening afdwing. Je ontgaat even dat ik het feit dat een mán betaalt, fatsoenlijk vind, niet het betalen zelf (want waar gaat het over, 10 euro op de eerste date?). Nee, ik zie ze niet als gelijk, wel gelijkwaardig (al eens eerder gezegd hier). Kan je wel politiek correct en blabla vinden, maar zo zie ik het zelf nou eenmaal. :)
Je reageert een beetje aangevallen, dat was totaal niet mijn bedoeling. :* Het was meer vanuit een emotioneel oogpunt gezien, jij ervaart ongemak als zij betaalt en zij kan dat voelen als jij betaalt. Zat vrouwen in deze maatschappij die een hoer worden genoemd omdat manlief elke rekening op zich neemt. Ik kan me voorstellen dat zo'n traditionele rol dan iets wordt waar je uit wilt ontsnappen. Zeker nu de vrouw vaak een gelijkwaardig al dan niet hoger inkomen heeft dan de man.
  maandag 22 april 2013 @ 22:40:14 #147
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125621784
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 22:34 schreef Fera het volgende:

[..]

Je reageert een beetje aangevallen, dat was totaal niet mijn bedoeling. :* Het was meer vanuit een emotioneel oogpunt gezien, jij ervaart ongemak als zij betaalt en zij kan dat voelen als jij betaalt. Zat vrouwen in deze maatschappij die een hoer worden genoemd omdat manlief elke rekening op zich neemt. Ik kan me voorstellen dat zo'n traditionele rol dan iets wordt waar je uit wilt ontsnappen. Zeker nu de vrouw vaak een gelijkwaardig al dan niet hoger inkomen heeft dan de man.
Was ook niet mijn bedoeling om zo over te komen. :) En ik begrijp je punt van dat hoeren wel hoor. Maar de meeste mensen gedragen zich nou eenmaal liever naar hun rolpatronen. Ik zie vrouwen ook niet als hulpeloze wezens die geen etentje kunnen betalen, voor de duidelijkheid. :P
pi_125621852
Op m'n eerste date wilde hij alles betalen, wat natuurlijk heel lief is, maar ik voel me altijd zo ongemakkelijk daarbij. Had dus op 't einde gewoon stiekem geld in z'n broek gestopt, maar hij werd best boos toen hij erachter kwam :')
M'n punt is dat jongens niet altijd moeten betalen op een eerste date, splitten maakt mij dus helemaal niks uit en voel me daar ook wat fijner bij. :D
''The root of suffering is attachment''
  maandag 22 april 2013 @ 22:42:21 #149
365231 Fera
Fire & Blood
pi_125621907
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 22:40 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Was ook niet mijn bedoeling om zo over te komen. :) En ik begrijp je punt van dat hoeren wel hoor. Maar de meeste mensen gedragen zich nou eenmaal liever naar hun rolpatronen. Ik zie vrouwen ook niet als hulpeloze wezens die geen etentje kunnen betalen, voor de duidelijkheid. :P
Ik vraag me alleen af waarom die rolpatronen nog zo vast moeten staan. Tijden zijn veranderd, vrouwen zijn geëmancipeerd (tenminste, een deel ervan :')). Of is het gewoon een soort gewoonte die moeilijk slijt?
pi_125621918
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Nee want dit is nog niet "afgerond" dit is een trend dat blijft doorzetten.
Ik dacht heel even dat je m'n ex was door je UI. Kreeg bijna een hartaanval. :')
''The root of suffering is attachment''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')