abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125590553
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:39 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je wel even iets vraagt in plaats van iemand zomaar de dansvloer op sleurt. :P Maar dat heeft weinig met heren en dames te maken toch? :)
Ja, daarom juist. :P Misschien dat TS het maar wat duidelijker uit moet leggen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:40 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

CHAUVINISTISCH VARKEN!!! Je moet zeker net zo veel mannen als vrouwen ten dans vragen!!
Ik dans alleen met vrouwen, anders ben ik toch een sexist van niks? :{w
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_125590721
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 00:28 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Hoezo beginselen? Vroeger ja, toen vrouwen en mannen niet gelijk waren, deed je er als man inderdaad goed aan om een beetje hoffelijk te zijn tegenover een vrouw.

Het punt is juist dat vrouwen in allerlei dingen gelijk behandeld willen worden (werk, inkomen enzovoort), wat ik overigens prima vind, maar ondertussen er geen moeite mee hebben om de man te laten betalen op dates, deuren te laten openhouden etc. Alsof ze zelf niks kunnen :')

En dan zijn er ook nog mannen die er vrolijk aan meedoen. Schoothondjes :')
Er komt nog wel meer bij kijken dan alleen een deur openhouden.
En dat vrouwen en mannen gelijk zijn in een aantal dingen wil toch niet zeggen dat je gelijk alle etiquette overboord moet gooien?
Eigenlijk heeft Gary alles al gezegt maar een rekening splitten is echt not done, zeker niet op een eerste date :{w
-XOXO-
  maandag 22 april 2013 @ 11:00:48 #93
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125590888
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft Gary alles al gezegt maar een rekening splitten is echt not done, zeker niet op een eerste date :{w
Ik vind dat juist dan weer een pluspunt aan een man... als hij de rekening wilt splitten...
Maar ik denk wel, met het gemêleerde aanbod aan vrouwen, je inderdaad better safe then sorry kan zijn, en het in ieder geval aanbied om de rekening te betalen. Je kunt dan nog altijd kijken hoe zij er op reageert.
pi_125590921
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Er komt nog wel meer bij kijken dan alleen een deur openhouden.
En dat vrouwen en mannen gelijk zijn in een aantal dingen wil toch niet zeggen dat je gelijk alle etiquette overboord moet gooien?
Kunnen twee mensen prima zelf bepalen zonder tussenkomst van een taalverkrachtende etiquette-extremist.
  maandag 22 april 2013 @ 11:19:24 #95
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125591471
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 07:46 schreef Milchat het volgende:

[..]

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de etiquette van een dame dan is tijdens zo'n date? Hoe denken jullie daar over?
Ik zelf zou mijn best doen een onderhoudend gesprek te voeren, een balans af te wegen van zelf dingen vertellen en dingen vragen. Als de man leuk is ook complimentje maken natuurlijk :) En de eerste keer dat hij aanbied te betalen weigeren en vervolgens toegeven (als hij echt niet leuk is compleet weigeren..).
Gewoon, aardig en netjes zijn, meer vraag ik niet. :P

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:09 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik heb zijn hulp niet nodig bij het betalen van de rekening of het openhouden van een deur.
Ja ik vind het seksistisch als hij voor alle vrouwen de deur openhoud, en ik vind hem charmant als hij de deur openhoud voor mensen die daar daadwerkelijk moeite mee hebben om door de deur heen te komen.

En gelukkig maar, want een man die graag deuren openhoud voor vrouwen en rekeningen betaald zal mij vast ook niet leuk vinden met al mijn 'feministisch gezeur'. ;)
Volgens mij had ik laatst de deur voor jou open gehouden. :') Ik kreeg toen namelijk een hele preek dat ze zelf wel poten had en een onafhankelijke vrouw als zij geen 'ventje' nodig had om de deuren voor haar open te houden. :{ Ben je aardig, is het nog niet goed. :')

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:15 schreef NomanIW het volgende:
Etiquette en fatsoensnormen zijn twee verschillende dingen. En zogenaamde gentlemen die nog geen alinea zonder taalfouten kunnen schrijven, tsjah.... Ik weet het niet hoor.
Heb je het soms over mij? Een beletselteken heeft anders drie punten hoor. :s)
pi_125591629
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik vind dat juist dan weer een pluspunt aan een man... als hij de rekening wilt splitten...
Maar ik denk wel, met het gemêleerde aanbod aan vrouwen, je inderdaad better safe then sorry kan zijn, en het in ieder geval aanbied om de rekening te betalen. Je kunt dan nog altijd kijken hoe zij er op reageert.
Ik zou het niet eens aanbieden, etentjes betaalt de man gewoon.
Maar ik zal wel weer ouderwets zijn ofzo
:')
-XOXO-
  maandag 22 april 2013 @ 11:24:30 #97
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125591645
En dit filmpje dekt precies mijn mening. ;) Trouwens, ik ben niet 'netjes' om een meisje op die manier te paaien. Ik vind het gewoon niet anders dan normaal om zo met meisjes om te gaan. :)

maandag 22 april 2013 @ 11:39:34 #98
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125592201
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als je echt denkt dat diegene die een deur voor je open wil houden dat doet puur alleen maar omdat hij je of als hulpbehoevend ziet of alleen maar in je broekje wilt, dat is gewoon raar vind ik. Wat K_W al zegt, ik ben zo opgevoed, het is een automatische uit beleefdheid. En ik hou een deur voor zowel mannen als vrouwen open trouwens.
Ik denk niet dat zo iemand daarmee bewust probeert uit te drukken dat vrouwen zwak zijn, ik denk alleen dat het onderdeel uitmaakt van een vrouwbeeld waar ik me niet in kan vinden.

Hoffelijk gedrag van mannen naar vrouwen is voor een groot deel 'benevolent sexism'. Het lijkt zo aardig (en zo is het vaak ook bedoeld), maar het ondermijnt vrouwen.
Waar hostile sexism ('openlijk' seksisme, á la 'vrouwen zijn te dom om met computers te werken') woede en een drang om zich te bewijzen oproept, werkt benevolent sexism (een ongevraagd 'ik help je wel even met de computer') negatief op zelfvertrouwen en prestaties. Ik zal dat nu niet allemaal opzoeken, want het gaat een beetje off-topic, maar er is behoorlijk wat onderzoek naar gedaan. Best interessant. :)

Het lastige van benevolent sexism is dat je je er zo moeilijk tegen kunt verzetten, want het is toch goed bedoeld? Wat ben je voor feministisch kreng als je daar moeilijk over doet?

Best lastig om mee om te gaan, want overwegend bedoelen mensen het ook écht goed. Wat doe je dan? Gelukkig zit ik in een zeer geëmancipeerde omgeving, dus ik word er niet zo vaak mee geconfronteerd. :)
...as always
  maandag 22 april 2013 @ 11:41:56 #99
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125592283
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 11:19 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Gewoon, aardig en netjes zijn, meer vraag ik niet. :P

[..]

Volgens mij had ik laatst de deur voor jou open gehouden. :') Ik kreeg toen namelijk een hele preek dat ze zelf wel poten had en een onafhankelijke vrouw als zij geen 'ventje' nodig had om de deuren voor haar open te houden. :{ Ben je aardig, is het nog niet goed. :')

[..]

Als je wat verder had gelezen had je gezien dat ik dat niet was...

Verder wat Anyanka zegt.
  maandag 22 april 2013 @ 12:06:57 #100
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125593203
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:39 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zo iemand daarmee bewust probeert uit te drukken dat vrouwen zwak zijn, ik denk alleen dat het onderdeel uitmaakt van een vrouwbeeld waar ik me niet in kan vinden.

Hoffelijk gedrag van mannen naar vrouwen is voor een groot deel 'benevolent sexism'. Het lijkt zo aardig (en zo is het vaak ook bedoeld), maar het ondermijnt vrouwen.
Waar hostile sexism ('openlijk' seksisme, á la 'vrouwen zijn te dom om met computers te werken') woede en een drang om zich te bewijzen oproept, werkt benevolent sexism (een ongevraagd 'ik help je wel even met de computer') negatief op zelfvertrouwen en prestaties. Ik zal dat nu niet allemaal opzoeken, want het gaat een beetje off-topic, maar er is behoorlijk wat onderzoek naar gedaan. Best interessant. :)

Het lastige van benevolent sexism is dat je je er zo moeilijk tegen kunt verzetten, want het is toch goed bedoeld? Wat ben je voor feministisch kreng als je daar moeilijk over doet?

Best lastig om mee om te gaan, want overwegend bedoelen mensen het ook écht goed. Wat doe je dan? Gelukkig zit ik in een zeer geëmancipeerde omgeving, dus ik word er niet zo vaak mee geconfronteerd. :)
Wat voor vrouwbeeld denk je dan dat ik heb? :o Denk je soms dat ik ze als godinnen zie en dat ik dáárom alles voor ze moet doen? Of denk je dat ik vrouwen 'zielig' en 'zwak' vind, en dus daarom maar de deurtjes voor ze openhoud? :?

Bij veel mensen in dit topic (zowel mannen als vrouwen) krijg ik bijna de indruk dat ze zich meer- of minderwaardig voelen als zij of anderen zich gedragen naar een bepaalde etiquette. Of zelfs aangetast in hun zelfbeeld en eer. :{ Maar het heeft naar mijn mening niets te maken met machtsverschillen, maar gewoon rolpatronen. Zoals ik al eerder zei: mannen en vrouwen zijn absoluut niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. ;) Er is niets mis mee met je naar je rolpatroon gedragen, want ze zijn er voor een reden. Sommige dingen kunnen mannen goed, andere dingen kunnen vrouwen goed. ^O^ Het is niet dat ik vrouwen absoluut uitsluit van (eerste) etentjes betalen, maar ik voel me er gewoon prettiger bij als ik het doe, omdat ik het normaal vind.

Dus zoek er nou niet te veel achter als iemand je straks aanbiedt om je te helpen met je pc. ;) Een gegeven paard moet je nou eenmaal niet in de bek kijken.

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:41 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Als je wat verder had gelezen had je gezien dat ik dat niet was...

Verder wat Anyanka zegt.
Ok, excuus.
  maandag 22 april 2013 @ 12:41:01 #101
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125594460
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 12:06 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat voor vrouwbeeld denk je dan dat ik heb? :o Denk je soms dat ik ze als godinnen zie en dat ik dáárom alles voor ze moet doen? Of denk je dat ik vrouwen 'zielig' en 'zwak' vind, en dus daarom maar de deurtjes voor ze openhoud? :?

Bij veel mensen in dit topic (zowel mannen als vrouwen) krijg ik bijna de indruk dat ze zich meer- of minderwaardig voelen als zij of anderen zich gedragen naar een bepaalde etiquette. Of zelfs aangetast in hun zelfbeeld en eer. :{ Maar het heeft naar mijn mening niets te maken met machtsverschillen, maar gewoon rolpatronen. Zoals ik al eerder zei: mannen en vrouwen zijn absoluut niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. ;) Er is niets mis mee met je naar je rolpatroon gedragen, want ze zijn er voor een reden. Sommige dingen kunnen mannen goed, andere dingen kunnen vrouwen goed. ^O^ Het is niet dat ik vrouwen absoluut uitsluit van (eerste) etentjes betalen, maar ik voel me er gewoon prettiger bij als ik het doe, omdat ik het normaal vind.

Dus zoek er nou niet te veel achter als iemand je straks aanbiedt om je te helpen met je pc. ;) Een gegeven paard moet je nou eenmaal niet in de bek kijken.
Wat is dan daadwerkelijk je beeld van vrouwen?
Kijk, vrouwen hebben gemiddeld 25% minder spierkracht, dat is een duidelijk verschil, maar andere verschillen zijn marginaal en vaak grotendeels cultureel bepaald. Evolutiepsychologie (dat geblaat over jagen/verzamelen) hangt van verzinsels aan elkaar. Dit is een goed voorbeeld van hoe verschillen onterecht uitvergroot worden: http://www.kennislink.nl/(...)neel-vrouw-intuitief.

De mensen die zoals jij - heel politiek correct - beweren dat mannen en vrouwen gelijkwaardig maar niet gelijk zijn, gaan voorbij aan de waarde die aan stereotype mannen- en stereotype vrouweneigenschappen wordt gehecht. 'Manneneigenschappen' (ratio, daadkracht, intelligentie, etc.) worden maatschappelijk gewoon hoger aangeslagen dan 'vrouweneigenschappen' (intuïtie, verzorging, etc.). Kun jij misschien beweren dat je voor een baby zorgen echt evenveel status vindt hebben als carrière maken, maar de gemiddelde persoon denkt daar anders over (en terecht, in mijn ogen. Bijna iedereen (m/v) kan voor kinderen zorgen. Daar heb je geen speciale vrouwenkrachten voor nodig).

Ik snap dat je niks verkeerds bedoelt met die stereotypes, maar zulke denkbeelden schaden mensen die zich niet aan hun rol kunnen of willen conformeren, en dat vind ik zonde. Eigenlijk komt het er allemaal op neer dat je mensen als individu moet behandelen, niet als lid van hun geslacht. De verschillen binnen de groepen zijn tenslotte veel groter dan de verschillen tussen de groepen, en je bent niet minder man/vrouw als je je niet als een stereotype man/vrouw gedraagt.

Jij voelt je dus prettiger bij het betalen voor een etentje, maar zo zijn er ook vrouwen die zich daar prettiger bij voelen. Dus als een vrouw voor je date betaalt, bloemen voor je koopt, de deur voor je openhoudt, je met je kleding complimenteert en je veilig thuisbrengt 's avonds, zou ik zeggen: je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. ;)

Maargoed, ik heb niet de illusie dat ik jou zo even op andere gedachten brengen. ;) Daarom denk ik dat 't handig is als je een partner (en vrienden) hebt die er enigszins hetzelfde in staan.
...as always
  maandag 22 april 2013 @ 13:04:40 #102
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125595221
@Gary_Oak

Ja kijk, maar ik ben dus tegen rolpatronen. Dus daar wringt de schoen. :P
Die tasten mij inderdaad aan in mijn zelfbeeld en eer. Niet het feit dat je je niet naar huidige rolpatronen mag gedragen, maar meer het feit dat het niet oké is als je het niet doet.

Wij zouden gewoon geen goede match zijn omdat we fundamenteel verschillen over dit onderwerp. En zo moet iedereen zich maar gedragen zoals hij/zij wil, dan trek je toch de best bijpassende partner aan.
  maandag 22 april 2013 @ 13:06:54 #103
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125595284
Ik voel me zo tweeling met Anyanka, ze typt de hele tijd precies wat ik ook bedoel met mijn getyp. Ik ga lesbisch worden en lekker samen met Anyanka geen deuren voor elkaar openhouden en samen de rekening delen O+
pi_125595311
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:06 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik ga lesbisch worden en lekker samen met Anyanka...
Wel de video's delen aub.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_125595586
Het "korte, pittige, rode kapsel en tuinbroek met bretels" gehalte is hoog in dit topic.
pi_125595657
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2013 13:15 schreef Kper_Norci het volgende:
Het "korte, pittige, rode kapsel en tuinbroek met bretels" gehalte is hoog in dit topic.
Is mooi. Heb eergisteren mijn haar geknipt, zei tegen kapster, doe maar als Femke H.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125596536
Waar is nou het verschil tussen 'aardig zijn' en hoffelijkheid/etiquette? Als een man de deur in mijn neus laat slaan vind ik hem een lomperik, als hij hem openhoudt denk (en zeg) ik 'dank je wel' en meen ik dat. Ik denk dat de wereld er mooier van wordt hoor Gary_Oak :)
pi_125599963
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:18 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is mooi. Heb eergisteren mijn haar geknipt, zei tegen kapster, doe maar als Femke H.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pic? dm me.
pi_125600110
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nice.

[..]

Ik doel op de jongere generatie. Mijn eigen generatie is nog ok.
Hoe kan het ook anders :')
pi_125600246
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:46 schreef Milchat het volgende:
Waar is nou het verschil tussen 'aardig zijn' en hoffelijkheid/etiquette? Als een man de deur in mijn neus laat slaan vind ik hem een lomperik, als hij hem openhoudt denk (en zeg) ik 'dank je wel' en meen ik dat. Ik denk dat de wereld er mooier van wordt hoor Gary_Oak :)
De etiquette is een verzameling gedragsvoorschriften waarmee de adel zich van de opkomende burgerij wilde onderscheiden.

Ofwel: hoe mensen geboren met een zilveren lepel in de mond toch gevoelens van superioriteit kunnen blijven voelen jegens hen die er echt voor hebben moeten werken. Maar das al een tijdje terug.

Waar men het hier over heeft zijn bepaalde normen, waarvan een deel voortvloeit uit de etiquette en een deel niet.

Dat noemt men etiquette, vaak niet wetend wat de oorsprong is, denkende dat het om fatsoen gaat.
pi_125601025
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als iemand tegen mij zegt dat ze iets niet wilt, dan doe ik het ook niet natuurlijk.
Maar wat vrouwen zeggen te willen/vinden, is niet altijd hetgeen wat ze daadwerkelijk willen/vinden. :')
  maandag 22 april 2013 @ 15:53:10 #112
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_125601199
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:14 schreef Steef121 het volgende:
De tijden waarin de man naar de desbetreffende vrouw aan tafel liep om haar te vragen: "Mag ik deze dans van u" met de bijhorende bewegingen.
Ik vind het een beetje klinken als:

Lief dagboek,
Ik kan de wereld niet accepteren zoals hij is.
Steef121

Of mag ik dat niet zeggen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_125601328
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Lief dagboek,
Steef121

Als we de wereld accepteerden zoals hij is, dan vrat je nog beenmerg.
  maandag 22 april 2013 @ 15:58:11 #114
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_125601408
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 15:56 schreef NomanIW het volgende:
Als we de wereld accepteerden zoals hij is, dan vrat je nog beenmerg.
Dat is niet wat ik bedoel. TS zit te jeremiëren dat het vroeger beter was. Het is veel productiever om gewoon het goede voorbeeld te blijven geven.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_125601546
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 15:20 schreef dawg het volgende:

[..]

pic? dm me.
Nein.
pi_125601586
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:58 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoel. TS zit te jeremiëren dat het vroeger beter was. Het is veel productiever om gewoon het goede voorbeeld te blijven geven.
ts leefde vroeger niet en moet zn bakkes houwe :)
pi_125601959
Mits een 'vrouw' zich niet gedraagt als ordinaire tokkie met een smoelwerk van hier tot Tokyo, gedraag ik me als een heer. Helaas zijn vrouwen met elegantie, etiquette en klasse anno 2013 steeds moeilijker te vinden.
pi_125602074
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nein.
:{

en wat een gezever trouwens over het al dan niet openhouden van een deur. het is maar een deur. :')
pi_125602153
quote:
19s.gif Op maandag 22 april 2013 16:13 schreef dawg het volgende:

[..]

:{

en wat een gezever trouwens over het al dan niet openhouden van een deur. het is maar een deur. :')
Pardon? Ik kan mij zo ergeren aan mensen, die de deur niet openhouden. Ook als ik een winkel in ga of iets dergelijks. Hou gewoon even die deur 2 seconden langer open, kleine moeite.

Net als die gappies, die je voorrang geeft op een weg en je dan niet danken. Dan heb ik zin om over ze heen te rijden.
  maandag 22 april 2013 @ 16:21:38 #120
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_125602434
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Lief dagboek,
Steef121

Weinig met acceptatie te maken. Dit is een visie van iemand die ik ken. Ik wou die graag delen en reacties hierop zien.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')