abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125582930
quote:
12s.gif Op zondag 21 april 2013 19:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Definieer dan wat een 'heer' is? :P Etentjes betalen, deuren openhouden, jas aannemen... Dat soort dingen? :) Dan ben ik gewoon een heer hoor. :P
Dat zijn wel de beginsellen inderdaad :Y
Maar helaas is dat voor veel mannen al te veel gevraagd :N
-XOXO-
pi_125585005
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hoeft jezelf niet uit te leggen over zo'n onnozele post hoor. Tuurlijk is er niks mis met deuren open doen en eerste date betalen.
Als dit serieus is :')

Betaal jij je gerust scheel aan zo'n meid, alsof dat is wat een vrouw wil. Je toont alleen maar zwakte, dat je haar d.m.v. geld het bed in probeert te krijgen.
pi_125585224
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 23:38 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat zijn wel de beginsellen inderdaad :Y
Maar helaas is dat voor veel mannen al te veel gevraagd :N
Hoezo beginselen? Vroeger ja, toen vrouwen en mannen niet gelijk waren, deed je er als man inderdaad goed aan om een beetje hoffelijk te zijn tegenover een vrouw.

Het punt is juist dat vrouwen in allerlei dingen gelijk behandeld willen worden (werk, inkomen enzovoort), wat ik overigens prima vind, maar ondertussen er geen moeite mee hebben om de man te laten betalen op dates, deuren te laten openhouden etc. Alsof ze zelf niks kunnen :')

En dan zijn er ook nog mannen die er vrolijk aan meedoen. Schoothondjes :')
  maandag 22 april 2013 @ 00:51:24 #64
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125585869
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 00:28 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Hoezo beginselen? Vroeger ja, toen vrouwen en mannen niet gelijk waren, deed je er als man inderdaad goed aan om een beetje hoffelijk te zijn tegenover een vrouw.

Het punt is juist dat vrouwen in allerlei dingen gelijk behandeld willen worden (werk, inkomen enzovoort), wat ik overigens prima vind, maar ondertussen er geen moeite mee hebben om de man te laten betalen op dates, deuren te laten openhouden etc. Alsof ze zelf niks kunnen :')

En dan zijn er ook nog mannen die er vrolijk aan meedoen. Schoothondjes :')
Laat jij haar maar de eerste date betalen en kom dan maar hier terug om je ervaring te vertellen. Er is een verschil tussen over je heen laten lopen door een golddigger en gewoon gul en beleefd zijn. Serieus, etiquette is wat anders dan de vrouwenemancipatie. Je hebt het duidelijk niet begrepen.
pi_125586296
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 00:51 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Laat jij haar maar de eerste date betalen en kom dan maar hier terug om je ervaring te vertellen. Er is een verschil tussen over je heen laten lopen door een golddigger en gewoon gul en beleefd zijn. Serieus, etiquette is wat anders dan de vrouwenemancipatie. Je hebt het duidelijk niet begrepen.
Ik zeg toch niet dat ik haar een eerste date laat betalen? Ieder de helft natuurlijk, wel zo normaal. Of betaal jij ook alles als je met een maat wat gaat zuipen? Kwestie van gelijkheid.

Natuurlijk kun je een keer alles betalen, als je elkaar langer kent. Dan doe je het niet om haar in bed te 'betalen', en behandel je haar niet als een soort hogere macht. Dit zijn trouwens typische beginnersfouten, volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen ;)
  maandag 22 april 2013 @ 01:42:28 #66
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125586537
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 01:15 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik haar een eerste date laat betalen? Ieder de helft natuurlijk, wel zo normaal. Of betaal jij ook alles als je met een maat wat gaat zuipen? Kwestie van gelijkheid.

Natuurlijk kun je een keer alles betalen, als je elkaar langer kent. Dan doe je het niet om haar in bed te 'betalen', en behandel je haar niet als een soort hogere macht. Dit zijn trouwens typische beginnersfouten, volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen ;)
De rekening tijdens de eerste date splitten? _O- _O- _O-

Ik hoop écht dat je een grap maakt. :') Owh ja, want een kopje koffie met gebak met een meisje is natuurlijk een enorme financiële uitdaging. _O- Ik split alléén als ik haar na dat eerste afspraakje nooit meer wil zien. Zo niet, dan vind ik het zelfs een plezier om het voor haar te betalen. Want wat is het, een tientje? :') Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk, wel gelijkwaardig. Wat dat betekent? Dat je ernaar streeft om elkaar gelijk te behandelen, maar dat het soms niet lukt vanwege rolpatronen. Heeft niks met machtsverhoudingen te maken. :') Ja, tuurlijk gaat zij later de helft van de etentjes betalen als ze mijn vriendin is, maar dat is een ander verhaal.

Trouwens, ik 'betaal' een meisje m'n bed niet in, wanneer ik voor haar kopje koffie betaal hoor. Ik weet niet wat voor beeld jij over vrouwen hebt, maar ik zorg gewoon dat we allebei een paar leuke uurtjes hebben. Ik 'betaal' met een leuke tijd. Die paar euro voor dat kopje koffie is bijzaak en gewoon etiquette.
pi_125586541
STELLING: JE TT MIST EEN "GEEN".

quote:
12s.gif Op zondag 21 april 2013 19:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Definieer dan wat een 'heer' is? :P Etentjes betalen, deuren openhouden, jas aannemen... Dat soort dingen? :) Dan ben ik gewoon een heer hoor. :P
Tenzij het een kutwijf is, dan moet ze zelf betalen? Manieren heb je of je hebt ze niet, je laat ze niet afhangen van "de tegenpartij".

Iedereen kan zich fatsoenlijk gedragen tegenover een leuk iemand.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 22 april 2013 @ 01:54:42 #68
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125586598
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 01:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
STELLING: JE TT MIST EEN "GEEN".

[..]

Tenzij het een kutwijf is, dan moet ze zelf betalen? Manieren heb je of je hebt ze niet, je laat ze niet afhangen van "de tegenpartij".

Iedereen kan zich fatsoenlijk gedragen tegenover een leuk iemand.
Nee, dan betaalt ze haar eigen helft. Ik ga er ook niet van uit dat ik met een kutwijf ga daten, ben sowieso heel kieskeurig in daten. Maar als ze écht heel onbeschoft, onvrouwelijk, onfatsoenlijk etc. overkwam, dan ga ik dat gedrag natuurlijk niet belonen. Ik vind het dan juist een gebaar van 'manieren hebben' om je eigen helft te betalen als je andermans tijd hebt verspild.
pi_125587338
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 01:54 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee, dan betaalt ze haar eigen helft. Ik ga er ook niet van uit dat ik met een kutwijf ga daten, ben sowieso heel kieskeurig in daten. Maar als ze écht heel onbeschoft, onvrouwelijk, onfatsoenlijk etc. overkwam, dan ga ik dat gedrag natuurlijk niet belonen. Ik vind het dan juist een gebaar van 'manieren hebben' om je eigen helft te betalen als je andermans tijd hebt verspild.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de etiquette van een dame dan is tijdens zo'n date? Hoe denken jullie daar over?
Ik zelf zou mijn best doen een onderhoudend gesprek te voeren, een balans af te wegen van zelf dingen vertellen en dingen vragen. Als de man leuk is ook complimentje maken natuurlijk :) En de eerste keer dat hij aanbied te betalen weigeren en vervolgens toegeven (als hij echt niet leuk is compleet weigeren..).
pi_125587456
De dames willen geen dames meer zijn (ze willen net zo behandeld worden als mannen), dus zo gek is het niet dat de heren geen heren meer willen zijn.

Bij het zinken van de Titanic stonden de mannen hun plaats af aan de vrouwen en kinderen (de film van James Cameron deed de waarheid nogal wat geweld aan). Vandaag de dag is het mannen eerst. Herinneren we ons de ramp met de Concordia nog.

Voor wat hoort wat, dames.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_125587497
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 07:46 schreef Milchat het volgende:

[..]

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de etiquette van een dame dan is tijdens zo'n date? Hoe denken jullie daar over?
Ik zelf zou mijn best doen een onderhoudend gesprek te voeren, een balans af te wegen van zelf dingen vertellen en dingen vragen. Als de man leuk is ook complimentje maken natuurlijk :) En de eerste keer dat hij aanbied te betalen weigeren en vervolgens toegeven (als hij echt niet leuk is compleet weigeren..).
In het echt hoop je als vrouw gewoon dat je je wijn niet omgooit, dat er geen spinazie tussen je tanden zit en dat je er een zinnig woord uitkrijgt zonder in hysterisch gegiechel uit te barsten...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 22 april 2013 @ 08:41:10 #72
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125587854
Ik ben daar absoluut niet van gecharmeerd als de man de rekening wil betalen en deuren openhoud en dergelijke, ik ben geen incompetente randdebiel die een speciale behandeling nodig heeft.
Ik sta graag gelijkwaardig in de relatie. Zat andere en effectievere manieren om je mannelijkheid en competentie als partner uit te dragen dan met geld.

Wat ik wel heel aantrekkelijk vind in het 'heer' zijn, hoewel ik liever over nette mensen spreek dan dames en heren zijn, is een man die oog heeft voor zijn medemens, en deze helpt wanneer het nodig is. Als een man zijn hulp aanbied als hij ziet dat iemand zijn kinderwagen de trein niet in krijgt, zijn boodschappen op straat heeft laten vallen of iemand met pech langs de weg staat bijvoorbeeld.
Ook vind ik het zeer charmant als een man zich aan de wettelijke regels en normen houd, zoals verkeersegels en de sociale normen zoals beleefd blijven, rekening er mee houden dat je niet in je eentje leeft op deze wereld en zelfcontrole hebben.
pi_125589022
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:41 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik ben daar absoluut niet van gecharmeerd als de man de rekening wil betalen en deuren openhoud en dergelijke, ik ben geen incompetente randdebiel die een speciale behandeling nodig heeft.
Ik sta graag gelijkwaardig in de relatie. Zat andere en effectievere manieren om je mannelijkheid en competentie als partner uit te dragen dan met geld.

Wat ik wel heel aantrekkelijk vind in het 'heer' zijn, hoewel ik liever over nette mensen spreek dan dames en heren zijn, is een man die oog heeft voor zijn medemens, en deze helpt wanneer het nodig is. Als een man zijn hulp aanbied als hij ziet dat iemand zijn kinderwagen de trein niet in krijgt, zijn boodschappen op straat heeft laten vallen of iemand met pech langs de weg staat bijvoorbeeld.
Ook vind ik het zeer charmant als een man zich aan de wettelijke regels en normen houd, zoals verkeersegels en de sociale normen zoals beleefd blijven, rekening er mee houden dat je niet in je eentje leeft op deze wereld en zelfcontrole hebben.
Dus als iemand extra aardig is voor jou omdat hij je leuker vind dan anderen behandeld hij je als incompetente debiel maar als hij extra moeite doet voor vreemden vind je dat charmant? Wat een logica :')

En als hij nou altijd vrouwen voor laat gaan en voor iedere vrouw de deur open houdt? Is dat nou sexistisch?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 22 april 2013 @ 10:06:41 #74
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125589328
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 09:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus als iemand extra aardig is voor jou omdat hij je leuker vind dan anderen behandeld hij je als incompetente debiel maar als hij extra moeite doet voor vreemden vind je dat charmant? Wat een logica :')

En als hij nou altijd vrouwen voor laat gaan en voor iedere vrouw de deur open houdt? Is dat nou sexistisch?
Het gaat om het helpen wanneer het nodig is. Als ze haar handen vol heeft, wil ze wel waarschijnlijk dat hij de deur voor haar openhoudt. Anders niet, omdat hij haar dan als hulpbehoevend neerzet. Als hij dat standaard voor vrouwen doet, is dat inderdaad seksistisch, hoe goed het ook bedoeld is. Is toch niet zo ingewikkeld? :)
...as always
  maandag 22 april 2013 @ 10:09:12 #75
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125589402
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 09:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb zijn hulp niet nodig bij het betalen van de rekening of het openhouden van een deur.
Ja ik vind het seksistisch als hij voor alle vrouwen de deur openhoud, en ik vind hem charmant als hij de deur openhoud voor mensen die daar daadwerkelijk moeite mee hebben om door de deur heen te komen.

En gelukkig maar, want een man die graag deuren openhoud voor vrouwen en rekeningen betaald zal mij vast ook niet leuk vinden met al mijn 'feministisch gezeur'. ;)
  maandag 22 april 2013 @ 10:11:48 #76
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125589472
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:09 schreef Trini-Kwan het volgende:

En gelukkig maar, want een man die graag deuren openhoud voor vrouwen en rekeningen betaald zal mij vast ook niet leuk vinden met al mijn 'feministisch gezeur'. ;)
Precies hoe ik er ook over denk. Er zijn mannen die graag vasthouden aan dat soort etiquette, en vrouwen die daarvoor smelten. Prima, daten zij lekker met elkaar! Zoek ik een meer geëmancipeerd exemplaar dat bij mij past, en ik bij hem. :)
...as always
pi_125589509
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:06 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het gaat om het helpen wanneer het nodig is. Als ze haar handen vol heeft, wil ze wel waarschijnlijk dat hij de deur voor haar openhoudt. Anders niet, omdat hij haar dan als hulpbehoevend neerzet. Als hij dat standaard voor vrouwen doet, is dat inderdaad seksistisch, hoe goed het ook bedoeld is. Is toch niet zo ingewikkeld? :)
Ik vind het getuigen van egoisme als alles wat iemand voor iemand anders doet wordt beoordeeld vauit je eigen gevoel wat je erbij krijgt in plaats van de intentie waarom iets gedaan wordt, maar goed. :)

Goede manieren zien als iemand als hulpbehoevend neerzetten, mijn god. :') Deze sexistische klootzak gaat gewoon door met beleefd zijn door middel van het openhouden van een deur, het aanreiken van een jas en opstaan als iemand zich voorsteld in ieder geval. :7
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_125589566
Etiquette en fatsoensnormen zijn twee verschillende dingen. En zogenaamde gentlemen die nog geen alinea zonder taalfouten kunnen schrijven, tsjah.... Ik weet het niet hoor.
  maandag 22 april 2013 @ 10:17:16 #79
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125589629
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vind het getuigen van egoisme als alles wat iemand voor iemand anders doet wordt beoordeeld vauit je eigen gevoel wat je erbij krijgt in plaats van de intentie waarom iets gedaan wordt, maar goed. :)
Maar hoe kun je ooit echt iemands intentie weten? Beetje onzinnige opmerking.
quote:
Goede manieren zien als iemand als hulpbehoevend neerzetten, mijn god. :') Deze sexistische klootzak gaat gewoon door met beleefd zijn door middel van het openhouden van een deur, het aanreiken van een jas en opstaan als iemand zich voorsteld in ieder geval. :7
Maar wat is de achterliggende reden om voor een vrouw een deur open te houden, en voor een man niet? Als je daar eens over nadenkt? Wat probeer je daarmee uit te drukken?
...as always
  maandag 22 april 2013 @ 10:18:23 #80
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_125589665
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:11 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk. Er zijn mannen die graag vasthouden aan dat soort etiquette, en vrouwen die daarvoor smelten. Prima, daten zij lekker met elkaar! Zoek ik een meer geëmancipeerd exemplaar dat bij mij past, en ik bij hem. :)
Je zegt het zelf, sommige vrouwen houden er wel van, sommige niet. Dus ieder zijn eigen ding.

Maar ik zie het verband niet zo tussen deuren openhouden voor een vrouw en seksisme. Ik open deuren voor vrouwen (en mannen) omdat ik dat heb meegekregen door mijn moeder. Bij mij is het een soort automatisme geworden. Eerste date betalen gaat ook een beetje automatisch, als het meisje zegt van "nee, het hoef niet" dan doe ik het ook niet. Maar verder ben ik redelijk pro-feminisme (zolang het niet doorslaat tot mannenhaat), dus tja...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 22 april 2013 @ 10:21:24 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_125589738
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:17 schreef Anyanka het volgende:

[..]

[..]

Maar wat is de achterliggende reden om voor een vrouw een deur open te houden, en voor een man niet? Als je daar eens over nadenkt? Wat probeer je daarmee uit te drukken?
Automatisme, veel jongens leren dat gewoon van hun ouders dat dat zo hoort. Bovendien laat je zo zien dat je wel aan de ander denkt en dat je je best voor haar doet. Ik hou ook deuren open voor mannen vaak. Ik doe het niet heel obvious ofzo dat ik perse een deur open gaat doen voor een vrouw, maar het gaat gewoon automatisch. Normaal loop ik net een stapje voor (ik loop uit nature harder dan de gemiddelde mens) en als ik de deur open doet laat ik het ook meteen open voor de mensen die met me mee zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 22 april 2013 @ 10:21:37 #82
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125589743
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik hem een schop in zijn ballen geef en hem 'CHAUVINISTISCH VARRRKEN!!' toeschreeuw als hij voor mij de deur openhoud en de rekening wilt betalen.
Als in na enkele dates echter aangeef dat ik dit niet zo prettig vind (doorgaans stoppen mannen daar automatisch vrij snel mee, als het 'niet meer hoeft' omdat de buit al binnen is), en hij dit toch niet kan laten, dan weet ik dat wij niet bestemd voor elkaar zijn. Hij past beter bij een meid die deze goede intenties enorm kan waarderen.
  maandag 22 april 2013 @ 10:22:24 #83
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125589766
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je zegt het zelf, sommige vrouwen houden er wel van, sommige niet. Dus ieder zijn eigen ding.

Maar ik zie het verband niet zo tussen deuren openhouden voor een vrouw en seksisme. Ik open deuren voor vrouwen (en mannen) omdat ik dat heb meegekregen door mijn moeder. Bij mij is het een soort automatisme geworden. Eerste date betalen gaat ook een beetje automatisch, als het meisje zegt van "nee, het hoef niet" dan doe ik het ook niet. Maar verder ben ik redelijk pro-feminisme (zolang het niet doorslaat tot mannenhaat), dus tja...
Het is natuurlijk alleen seksisme als je onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen daarin. Als jij voor iedereen deuren openhoudt, is het niet seksistisch.

Wat dates betalen schijnt de etiquette te zijn dat degene die de ander heeft uitgenodigd, hoort aan te bieden om te betalen. Daar kan ik me best in vinden, geen raar man-vrouw onderscheid (hoewel in de praktijk mannen wel vaker dates initiëren, maarja, daar kan ik ook niks aan doen). Overigens zou ik dan alsnog willen splitsen, maar dat ben ik. :)
...as always
  maandag 22 april 2013 @ 10:22:45 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_125589775
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:21 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik hem een schop in zijn ballen geef en hem 'CHAUVINISTISCH VARRRKEN!!' toeschreeuw als hij voor mij de deur openhoud en de rekening wilt betalen.
Als in na enkele dates echter aangeef dat ik dit niet zo prettig vind (doorgaans stoppen mannen daar automatisch vrij snel mee, als het 'niet meer hoeft' omdat de buit al binnen is), en hij dit toch niet kan laten, dan weet ik dat wij niet bestemd voor elkaar zijn. Hij past beter bij een meid die deze goede intenties enorm kan waarderen.
Als iemand tegen mij zegt dat ze iets niet wilt, dan doe ik het ook niet natuurlijk.
pi_125589782
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:17 schreef Anyanka het volgende:

[..]

[..]

Als je echt denkt dat diegene die een deur voor je open wil houden dat doet puur alleen maar omdat hij je of als hulpbehoevend ziet of alleen maar in je broekje wilt, dat is gewoon raar vind ik. Wat K_W al zegt, ik ben zo opgevoed, het is een automatische uit beleefdheid. En ik hou een deur voor zowel mannen als vrouwen open trouwens.
  maandag 22 april 2013 @ 10:24:11 #86
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125589818
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Automatisme, veel jongens leren dat gewoon van hun ouders dat dat zo hoort. Bovendien laat je zo zien dat je wel aan de ander denkt en dat je je best voor haar doet. Ik hou ook deuren open voor mannen vaak. Ik doe het niet heel obvious ofzo dat ik perse een deur open gaat doen voor een vrouw, maar het gaat gewoon automatisch. Normaal loop ik net een stapje voor (ik loop uit nature harder dan de gemiddelde mens) en als ik de deur open doet laat ik het ook meteen open voor de mensen die met me mee zijn.
Ik heb ook geleerd de deur open te houden voor mensen die vlak na mij komen hoor. :) Als we het allemaal voor elkaar doen, geen probleem. In dit topic werd het alleen zo gekoppeld aan mannen die dat voor vrouwen doen, en dat vind ik raar.
...as always
  maandag 22 april 2013 @ 10:25:47 #87
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125589849
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:24 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik heb ook geleerd de deur open te houden voor mensen die vlak na mij komen hoor. :) Als we het allemaal voor elkaar doen, geen probleem. In dit topic werd het alleen zo gekoppeld aan mannen die dat voor vrouwen doen, en dat vind ik raar.
Precies. Ik weet ook eigenlijk niet of de topic starter nu echt de jaren '50 mentaliteit bedoelde met dames en heertjes zijn, of gewoon 'fatsoenlijke mensen' in zijn algemeen.
pi_125590208
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:25 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Precies. Ik weet ook eigenlijk niet of de topic starter nu echt de jaren '50 mentaliteit bedoelde met dames en heertjes zijn, of gewoon 'fatsoenlijke mensen' in zijn algemeen.
Het staat er inderdaad wel heel summier omschreven ja. :P En als voorbeeld iemand ten dans vragen.... Als je met haar wilt dansen en zij zit met een stel vriendinnen aan een tafeltje te kletsen, hoe kom je anders met haar op de dansvloer dan door het haar te vragen? Dat is toch geen overdreven etiquette maar gewoon een vraag stellen? :')
  maandag 22 april 2013 @ 10:39:32 #89
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125590254
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het staat er inderdaad wel heel summier omschreven ja. :P En als voorbeeld iemand ten dans vragen.... Als je met haar wilt dansen en zij zit met een stel vriendinnen aan een tafeltje te kletsen, hoe kom je anders met haar op de dansvloer dan door het haar te vragen? Dat is toch geen overdreven etiquette maar gewoon een vraag stellen? :')
Het lijkt me dat je wel even iets vraagt in plaats van iemand zomaar de dansvloer op sleurt. :P Maar dat heeft weinig met heren en dames te maken toch? :)
...as always
  maandag 22 april 2013 @ 10:40:39 #90
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125590294
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

CHAUVINISTISCH VARKEN!!! Je moet zeker net zo veel mannen als vrouwen ten dans vragen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')