abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:11:45 #181
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125640731
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik denk dat als je moeite voor jezelf blijft doen in een relatie, een ander ook moeite voor jou blijft doen.
uuh.. ja. Maar wat is het verband met wat ik zei?
pi_125641354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:11 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

uuh.. ja. Maar wat is het verband met wat ik zei?
Dat het van beide kanten komt. In relaties waar de man geen moeite meer doet, zit vaak ook een vrouw die geen moeite meer doet. Dus als je moeite blijft doen voor jezelf als vrouw, je mooi maken, je best doen voor een man, dan zul je dat ook wel terugkrijgen. In mijn relaties is het galante altijd gebleven, ook na de 1e date. Omdat ik niet veranderde nadat ik die zekerheid van een relatie had. Dan is het voor een ander ook leuker en belangrijker om moeite te doen. Voor jou en voor zichzelf. Ik heb zelf nog nooit gezien dat één van de twee wel veel moeite deed en de ander niets.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:29:38 #183
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125641409
Ik kan het me bijna niet voorstellen dat je het je hele leven volhoud om voor je vrouw te betalen, deuren open te houden, jassen aan te nemen, bloemetjes te kopen, etc.

Hoelang waren/zijn jouw relaties?
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:47:34 #184
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_125642054
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:41 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Weet je hoe ik je stelling lees?

"Ik ben een echte heer, in tegenstelling tot de rest van de mannen. Ik word echter niet gewaardeerd en dat ligt niet aan mij maar aan die vrouwen, die zijn geen dames meer."

Ik heb het idee, dat jij gewoon niet zo stevig in je schoenen staat, en dat een vrouw over jouw heeft zitten bitchen.
Nee dat is niet zo, maar ik snap dat je dat zo kan zien. Maar het gaat niet om mij, focus je eerder op de stelling.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_125642230
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:29 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik kan het me bijna niet voorstellen dat je het je hele leven volhoud om voor je vrouw te betalen, deuren open te houden, jassen aan te nemen, bloemetjes te kopen, etc.

Hoelang waren/zijn jouw relaties?
Alles/altijd betalen vind ik ook niet nodig zelf. Maar de rest vind jij al te veel gevraagd? Dingen zoals deuren openhouden en jassen/tassen aannemen gaat haast vanzelf bij veel mannen, uit beleefdheid. Zelfs vreemden doen het voor je. Snap niet waarom zoiets ooit op zou houden, ongeacht hoe lang de relatie..
Dat is basis-etiquette, als dat wegvalt dan heb je wel echt een hork gevangen hoor.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:52:28 #186
206322 Seam
Pillz-E
pi_125642271
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:51 schreef Kola het volgende:

[..]

Alles/altijd betalen vind ik ook niet nodig zelf. Maar de rest vind jij al te veel gevraagd? Dingen zoals deuren openhouden en jassen/tassen aannemen gaat haast vanzelf bij veel mannen, uit beleefdheid. Zelfs vreemden doen het voor je. Snap niet waarom zoiets ooit op zou houden, ongeacht hoe lang de relatie..
Dat is basis-etiquette, als dat wegvalt dan heb je wel echt een hork gevangen hoor.
:') Heb je momenteel een vriend/man?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:52:36 #187
365231 Fera
Fire & Blood
pi_125642281
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 22:54 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik doe het wel hoor. :9 Ben toch niet zo'n carrièretijger. ;) Zei toch dat ik niet zo krampachtig conservatief ben? :D Op sommige punten dan. :P
O+

Zit je er echt mee dat ik dat heb gezegd? _O-
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:54:24 #188
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_125642364
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:51 schreef Kola het volgende:

[..]

Je hele leven lang 'de jas aannemen van je vrouw'. Je bent toch niet haar voetveeg. :') Kan ze best zelf.

Een deur hou ik gewoon open als ik er eerder doorheen moet en er loopt nog iemand achter. Of dat dan mijn vrouw/vriendin is of iemand anders, maakt niet uit. Die geforceerde beleefdheid omdat 'het zo heurt' is echt zooooooo 1870.
Gourmetten of steengrillen?
pi_125642495
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:54 schreef Silenus het volgende:

[..]

Je hele leven lang 'de jas aannemen van je vrouw'. Je bent toch niet haar voetveeg. :') Kan ze best zelf.

Een deur hou ik gewoon open als ik er eerder doorheen moet en er loopt nog iemand achter. Of dat dan mijn vrouw/vriendin is of iemand anders, maakt niet uit. Die geforceerde beleefdheid omdat 'het zo heurt' is echt zooooooo 1870.
Dat.. hoewel ik wel altijd voor me vriendin (indirect) betaal :D zij is student en ik werk fulltime.
Zo'n soort van rolverdeling als waaruit deze etiquette vandaan komt.

Mocht zij zo ook een baan hebben ga ik er vanuit dat zij mij ook eens trakteert. :9
newb
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:00:37 #190
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_125642677
Betalen is nooit zo'n issue, hou er ook niet van als iemand moeilijk doet om geld en als diegene het kan missen...pas de probleme. Of het nou de vrouw of de man is.

Maar iets als een jas aannemen. Heb sowieso echt nooit begrepen waar dat hele principe vandaan komt. Net als de deur openhouden, ik snap dat je niet de deur dichtmept in het gezicht van je meisje maar hoezo moet de man als eerst de deur opendoen en dan wachten tot de vrouw doorloopt? :')

Komop zeg, heb echt geen zin om daar constant over na te denken. Diegene die het eerst bij de deur staat loopt naar binnen en laat de deur open voor de ander. Klaar. Dat geblaat over respect voor elkaar en 'een heer zijn' enzo... wat een onzin. :')
pi_125643126
Sexegelijkheid is een waardevolle eigenschap binnen een grote groep mensen. Absolute gelijkheid is nog waardevoller. Het klinkt misschien als een Soviet-ideaal, maar het liefst zie ik 0,0 gedrags- en verwachtingsverschil tussen man en vrouw.

Fatsoensnormen, daar ben ik een groot voorrstander van. Etiquetten? Zeer interessant, gebaseerd op algemeen verstand en ik pas ze graag toe. Maar zodra er man-vrouw-onderscheid in voorkomt, haak ik af. Ik ga niet wachten tot de vrouwen eerst gaan zitten tijdens een diner, ik houd niet de deur voor haar open en ik vertik het alles voor haar te betalen.

Jas ophouden? Doe ik voor je, want dat doe ik ook voor mannen. (bij een krappe garderobe bijvoorbeeld)

Als het op eerste dates aankomt, hanteer ik de regel "wie initieert betaalt". Als ik haar als eerste uitvraag, betaal ik de rekening tenzij ze zelf (subtiel) heeft aangegeven het anders te willen. Als zij mij als eerste meevraagt, betaalt ze. Eist ze dat ik betaal, zal ze veel andere goede eigenschappen moeten laten zien om mijn interesse niet te verliezen.

Klink ik nou echt onredelijk?
Fatsoen en sexisme gaat niet samen naar mijn mening.
asdfasdfasdfasdfasdf
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:16:22 #192
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125643320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:11 schreef novusordoseclorum het volgende:
Sexegelijkheid is een waardevolle eigenschap binnen een grote groep mensen. Absolute gelijkheid is nog waardevoller. Het klinkt misschien als een Soviet-ideaal, maar het liefst zie ik 0,0 gedrags- en verwachtingsverschil tussen man en vrouw.

Fatsoensnormen, daar ben ik een groot voorrstander van. Etiquetten? Zeer interessant, gebaseerd op algemeen verstand en ik pas ze graag toe. Maar zodra er man-vrouw-onderscheid in voorkomt, haak ik af. Ik ga niet wachten tot de vrouwen eerst gaan zitten tijdens een diner, ik houd niet de deur voor haar open en ik vertik het alles voor haar te betalen.

Jas ophouden? Doe ik voor je, want dat doe ik ook voor mannen. (bij een krappe garderobe bijvoorbeeld)

Als het op eerste dates aankomt, hanteer ik de regel "wie initieert betaalt". Als ik haar als eerste uitvraag, betaal ik de rekening tenzij ze zelf (subtiel) heeft aangegeven het anders te willen. Als zij mij als eerste meevraagt, betaalt ze. Eist ze dat ik betaal, zal ze veel andere goede eigenschappen moeten laten zien om mijn interesse niet te verliezen.

Klink ik nou echt onredelijk?
Fatsoen en sexisme gaat niet samen naar mijn mening.
Ik wil met jou trouwen :(
pi_125643330

[ Bericht 100% gewijzigd door novusordoseclorum op 23-04-2013 16:30:50 ]
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_125643387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:00 schreef Silenus het volgende:
Betalen is nooit zo'n issue, hou er ook niet van als iemand moeilijk doet om geld en als diegene het kan missen...pas de probleme. Of het nou de vrouw of de man is.

Maar iets als een jas aannemen. Heb sowieso echt nooit begrepen waar dat hele principe vandaan komt. Net als de deur openhouden, ik snap dat je niet de deur dichtmept in het gezicht van je meisje maar hoezo moet de man als eerst de deur opendoen en dan wachten tot de vrouw doorloopt? :')

Komop zeg, heb echt geen zin om daar constant over na te denken. Diegene die het eerst bij de deur staat loopt naar binnen en laat de deur open voor de ander. Klaar. Dat geblaat over respect voor elkaar en 'een heer zijn' enzo... wat een onzin. :')
Daar hoef je toch niet over na te denken? Je loopt naast elkaar ergens heen, als man reik je naar de deur en houdt hem open, de ander loopt er doorheen, jij loopt er doorheen. Als ik er echt eerder ben dan zou ik ook niet gaan wachten tot de ander er is, maar ik snap niet in welke situatie je er dan veel eerder zou zijn. Als je gewoon normaal op elkaar wacht.
Met een jas ophangen, vaak is het zo dat mannen hun jas eerder uit hebben en zodra zij hun jas opgehangen hebben ook gelijk de jas van hun vrouw/vriendin ophangen.
Thuis niet, maar wanneer je uit gaat vind ik dit gewoon normale manieren, een man die meer het voortouw neemt.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:31:56 #195
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125643896
Ik zie een match met Gary_Oak! *O*
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:39:23 #196
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_125644174
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef Kola het volgende:
Met een jas ophangen, vaak is het zo dat mannen hun jas eerder uit hebben en zodra zij hun jas opgehangen hebben ook gelijk de jas van hun vrouw/vriendin ophangen.
Nou die ervaring heb ik niet eigenlijk. Ik hang m'n jas op, en ga bier halen. Of om me heen kijken. Of aan m'n zak krabben, voor mijn part.

Zo'n jas weegt toch niet 30 kilo ofzo, het is gewoon je jas uittrekken en aan de kapstok hangen. Net zoiets 'de stoel aanschuiven'. Joh, wat is nou de moeite om zelf die stoel te pakken en erop te gaan zitten. Moet ik haar ook nog de soep voeren en na afloop op het toilet de kont afvegen? :')
pi_125644946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:39 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nou die ervaring heb ik niet eigenlijk. Ik hang m'n jas op, en ga bier halen. Of om me heen kijken. Of aan m'n zak krabben, voor mijn part.

Zo'n jas weegt toch niet 30 kilo ofzo, het is gewoon je jas uittrekken en aan de kapstok hangen. Net zoiets 'de stoel aanschuiven'. Joh, wat is nou de moeite om zelf die stoel te pakken en erop te gaan zitten. Moet ik haar ook nog de soep voeren en na afloop op het toilet de kont afvegen? :')
Het moet ook allemaal niet. Als het te veel moeite kost/te geforceerd is of voelt als een verplichting, laat het dan vooral.
Ik vind het goed voelen als een man zoiets doet, uit zichzelf. Bijna trots op een manier. Van die kleine dingen maken een man extra mannelijk voor mij en daardoor voel ik me nog vrouwelijker. En als ik een man was geweest dan zou het ook goed voelen om dat voor een vrouw te doen. Vooral als je waardering uit naar een ander (en krijgt). Een kleine moeite. Maar mensen zijn inderdaad verschillend ingesteld, de één wat traditioneler dan de ander.
pi_125644993
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:56 schreef Zelus het volgende:
sterker nog: de sletjes van tegenwoordig zijn niks vergeleken de sletjes van vroegah.
Wat geeft je dat idee?
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:08:46 #199
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125645365
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:57 schreef Kola het volgende:

[..]

Van die kleine dingen maken een man extra mannelijk voor mij en daardoor voel ik me nog vrouwelijker.
Hoe voelt dat? Wat denk je dan? Waarom voelt dat prettig? Ik kan me er geen voorstelling van maken, hoe je je méér vrouwelijker voelt. Voel je dan je vagina meer zitten?
pi_125645482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:39 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer te verklaren..

heel erg vroeger.. heul heul erg vroeger. ging de man voorop om eventuele gevaar eerder te ontdekken.
(deur open doen, kijken wat er binnen is, vrouw naar binnen, kijken of er niks volgt) etc etc...

Die traditie is voortgezet omdat vrouwen van die schijnveiligheid houden en mannen houden er van zich beschermer van de zwakkere vrouw te spelen. :p

maar dat geheel ter zijde
newb
pi_125645867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:08 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Hoe voelt dat? Wat denk je dan? Waarom voelt dat prettig? Ik kan me er geen voorstelling van maken, hoe je je méér vrouwelijker voelt. Voel je dan je vagina meer zitten?
Mmm, nee, juist meer op een emotionele manier. Man/vrouw rollen die dan extra versterkt worden. Het voelt fijn dat een man zijn rol heeft en een vrouw haar rol. Zoals Silenus zei; je kan het eigenlijk allemaal zelf wel. Dat is ook zo, maar wat is het punt van man en vrouw zijn dan nog (buiten het seksuele)? Dat zie ik niet.
Het is fijn om elkaar aan te vullen op punten, elkaar nodig te hebben. Niet nodig als in kan niet zonder, maar nodig als in.. zonder zou het niet kloppen. Dat als de hij er niet is, je het meteen merkt in de kleine alledaagse dingen die je doet. Ik weet het niet. Gelijkheid in een relatie verveelt me meer dan alles.
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:28:13 #202
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125646078
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:22 schreef Kola het volgende:

[..]

Mmm, nee, juist meer op een emotionele manier. Man/vrouw rollen die dan extra versterkt worden. Het voelt fijn dat een man zijn rol heeft en een vrouw haar rol. Zoals Silenus zei; je kan het eigenlijk allemaal zelf wel. Dat is ook zo, maar wat is het punt van man en vrouw zijn dan nog (buiten het seksuele)? Dat zie ik niet.
Het is fijn om elkaar aan te vullen op punten, elkaar nodig te hebben. Niet nodig als in kan niet zonder, maar nodig als in.. zonder zou het niet kloppen. Dat als de hij er niet is, je het meteen merkt in de kleine alledaagse dingen die je doet. Ik weet het niet. Gelijkheid in een relatie verveelt me meer dan alles.
Smaken verschillen. Ik vind het prettig dat er juist geen punt is van vrouw zijn buiten het seksuele. Dan zou ik het waarschijnlijk ongemakkelijk moeten vinden dat ik wel kaart kan lezen, en mijn vriend niet, en dat hij baby's veel leuker vindt dan ik. Nu vind ik dat niet raar of ongemakkelijk, we zijn beide individuen, geen vertegenwoordigers van onze sekse. Het betekent dus niet dat we precies gelijk zijn, maar dat onze verschillen niet langs de stereotype lijnen lopen.
...as always
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:35:53 #203
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125647904
Toch vervelend dan, als je lesbisch blijkt
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:46:17 #204
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125648277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:35 schreef Trini-Kwan het volgende:
Toch vervelend dan, als je lesbisch blijkt
Er zijn natuurlijk ook mensen die altijd moeten bepalen wie het 'mannetje' en wie het 'vrouwtje' is in een homoseksuele relatie. :')
...as always
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:54:22 #205
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125648568
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook mensen die altijd moeten bepalen wie het 'mannetje' en wie het 'vrouwtje' is in een homoseksuele relatie. :')
Ik heb zo'n vermoeden dat die mensen en de heteroseksuele mensen hier die van rolpatronen houden tot de zelfde categorie behoren...
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:56:31 #206
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_125648633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:54 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat die mensen en de heteroseksuele mensen hier die van rolpatronen houden tot de zelfde categorie behoren...
"Twee vrouwen! Maar wie betaalt dan de etentjes?" :o
...as always
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:58:36 #207
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125648693
Toen ik nog een vriendin had hadden we dat probleem ook. We wisten allebei niet wie er moest betalen. En toen het restaurant ging sluiten zaten we er nog steeds, en toen moesten we afwassen :'(

Dus ik heb nu maar een vriend genomen. Stukken makkelijker ook als je ergens naar binnen wilt, anders sta je daar zo met z'n twee uren voor de deur tot er een man langs komt.
pi_125648772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:30 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je nick zegt "best I ever had". Als je ex de beste was die je ooit kreeg, en je krijgt nu zojuist bijna een hartaanval, dan moet hij wel heel bijzonder zijn.
Zo bedoelde ik 't helemaal niet en m'n username heeft er ook niks mee te maken, Henk. :)

[ Bericht 24% gewijzigd door BestIEverHad op 23-04-2013 19:12:18 ]
''The root of suffering is attachment''
pi_125649468
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben ook leuk en aardig.
Ik zou morgen een therapeut bellen. Als je aardig en leuk gevonden wordt zit er iets niet helemaal goed.
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:29:24 #210
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125649864
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou morgen een therapeut bellen. Als je aardig en leuk gevonden wordt zit er iets niet helemaal goed.
Ik krijg al hulp. Wegens jouw gebrek aan ervaring zal ik even uitleggen wat het betekent:

aardig en leuk = geen relatiemateriaal

ze zeggen dat, omdat ze denken dat ze met "complimenten" op die manier makkelijk van een jongen af kunnen komen. Ik prik heel gemakkelijk door dat soort dingen heen, maar ik laat het gewoon zitten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')