abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125539266

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

zaterdag 20 april 2013 @ 23:03:51 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125539327
@Dinosaur: ik vind dat je wel heel gemakkelijk over werkeloosheid bij bouwvakkers heenstapt, in de context van "zullen wel niet goed genoeg zijn. Het zijn mensen met een gezin, een huis, kinderen, die gewoon willen werken voor hun geld. Het zijn geen macro-economische objecten die je achteloos terzijde kunt schuiven.
The End Times are wild
pi_125539423
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef arjan1212 het volgende:
er komen 1000 werklozen per dag bij, als jij dat niet massaal noemt
Ik noem dat b/s, en zeker als je het over de bouw hebt. tenzij je serieus denkt dat over een jaar iedereen in de bouw werkeloos is. en iedereen met een beetje ervaring en serieus besef in de die sector lacht daarom ;) ja, de posers worden uitgeschud. prima toch? de mensen met inhoud blijven recht overeind, met gemak. L'histoire c'est repaite. :)
pi_125539454
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:03 schreef LXIV het volgende:
@Dinosaur: ik vind dat je wel heel gemakkelijk over werkeloosheid bij bouwvakkers heenstapt, in de context van "zullen wel niet goed genoeg zijn. Het zijn mensen met een gezin, een huis, kinderen, die gewoon willen werken voor hun geld. Het zijn geen macro-economische objecten die je achteloos terzijde kunt schuiven.
nogmaals, ik lul niet zonder context :) Vakmensen hoor je niet piepen, daar is het gezond voor.
pi_125539498
Iedere werkeloze is een persoonlijk drama maar de economie is nu eenmaal dynamisch en kan het mogelijk zijn dat je gedwongen bent andere dingen aan te nemen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:11:00 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125539556
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nogmaals, ik lul niet zonder context :) Vakmensen hoor je niet piepen, daar is het gezond voor.
Er is gewoon in totaal veel te weinig werk voor veel mensen.

Wat zou er mis mee zijn om de bouw aan te wakkeren, bijv de BTW voor nieuwbouw op 10% te zetten? Je belastinginkomsten stijgen en je uitgaven dalen.
The End Times are wild
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:22:49 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_125539941
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Vakmensen hoor je niet piepen, daar is het gezond voor.
Ik hoor wel vakmensen piepen en hard ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125539978
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is gewoon in totaal veel te weinig werk voor veel mensen.

Wat zou er mis mee zijn om de bouw aan te wakkeren, bijv de BTW voor nieuwbouw op 10% te zetten? Je belastinginkomsten stijgen en je uitgaven dalen.
Serieus onzin.

Als ik vakmensen wil hebben, kan ik nog steeds gewoon aansluiten.

Als ik ik een halve zool wil hebben, heb ik idd keus zat.

Selectie. Niks mis mee. Al vele decennia niet, laten we niet doen alsof de huidige tijd daar ook maar in enige mate uniek in is.
pi_125539994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik hoor wel vakmensen piepen en hard ook
Astma en teveel intrakloon geluister is een bitch....
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:25:51 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125540031
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Serieus onzin.

Als ik vakmensen wil hebben, kan ik nog steeds gewoon aansluiten.

Als ik ik een halve zool wil hebben, heb ik idd keus zat.

Selectie. Niks mis mee. Al vele decennia niet, laten we niet doen alsof de huidige tijd daar ook maar in enige mate uniek in is.
Er is altijd selectie. Maar het moet niet te gek worden. Het unieke (tenminste voor de afgelopen 25 jaar), is dat nu het ene na het andere bedrijf omvalt door gebrek aan werk.

Jij hebt zelf gemakkelijk praten, zonder gezin om voor te zorgen en genoeg geld om het ook zonder werk vol te houden. Er zijn ook mensen die wel werk nodig hebben, graag willen werken, hun best doen, en die het niet lukt. Waarom hun gewoon het werk misgunnen?
The End Times are wild
pi_125540097
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is altijd selectie. Maar het moet niet te gek worden. Het unieke (tenminste voor de afgelopen 25 jaar), is dat nu het ene na het andere bedrijf omvalt door gebrek aan werk.

Jij hebt zelf gemakkelijk praten, zonder gezin om voor te zorgen en genoeg geld om het ook zonder werk vol te houden. Er zijn ook mensen die wel werk nodig hebben, graag willen werken, hun best doen, en die het niet lukt. Waarom hun gewoon het werk misgunnen?
Met alle respect,
iIk heb benk ik iets meer ervaring in de bouw, en jouw perceptie is simpelweg niet wat er gebeurt. Sterker nog, ik ken zelfs goede vakmensen die nota bene op dit moment voor zichzelf beginnen. Waarom denk je?
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:29:27 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125540146
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Met alle respect,
iIk heb benk ik iets meer ervaring in de bouw, en jouw perceptie is simpelweg niet wat er gebeurt. Sterker nog, ik ken zelf goede vakmensen die op dit moment voor zichzelf beginnen. Waarom denk je?
Ik ontken toch niet dat er mensen zijn die misschien toch werk genoeg hebben? Ik lees wel in de krant bijna dagelijks van een bouwbedrijf dat failliet gaat. Daar zitten allemaal gewone werkende mensen in, die hier veel ellende van hebben. Prima dat het kaf van het koren gescheiden wordt, maar het hoeft niet te gek te worden. Dat is gewoon een andere mening.
The End Times are wild
pi_125540566
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ontken toch niet dat er mensen zijn die misschien toch werk genoeg hebben? Ik lees wel in de krant bijna dagelijks van een bouwbedrijf dat failliet gaat. Daar zitten allemaal gewone werkende mensen in, die hier veel ellende van hebben. Prima dat het kaf van het koren gescheiden wordt, maar het hoeft niet te gek te worden. Dat is gewoon een andere mening.
Serieus, dat is geen nieuws, deja vu

Waarom is vandaag anders dan voorheen?

Komen allemaal terecht naar hun capaciteiten hoor.

Zijn we niet een beetje overgevoelig geworden onderhand?
pi_125540571
LXIV het vreemde is dat je via google berichten vind als : dreigend tekort aan vakmensen, leerlingen op mbo's neemt af enz
pi_125540625
Dus Dino zegt. je hebt een bouwbedrijf dat in 2006 200 huizen per jaar bouwde, in 2013 krijg je nog maar orders voor 50 huizen en je gaat failliet.. dat is dan je eigen schuld omdat?
pi_125540686
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:41 schreef arjan1212 het volgende:
Dus Dino zegt. je hebt een bouwbedrijf dat in 2006 200 huizen per jaar bouwde, in 2013 krijg je nog maar orders voor 50 huizen en je gaat failliet.. dat is dan je eigen schuld omdat?
Volgens mij heb je een bewust leesgebrek, en dat laat ik graag voor jouw rekeing. Een beetje waar dit topic aan kapot gaat zeg maar.
  zondag 21 april 2013 @ 00:17:26 #17
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125541997
Interessant artikel in het FD vandaag. Een woning kopen voor de verhuur lijkt interessant. Steeds meer beleggers kopen huizen om te verhuren. 7% a 8% brutoverhuuropbrengst van de aanschafprijs levert netto ongeveer 4% op.

quote:
Voorzitter Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM): 'Het vertrouwen in de banken is afgenomen en mensen zoeken een bestemming voor hun geld. In Rotterdam zijn al appartementen te koop voor 55,000 euro. Mensen denken: "Ik maak zo 550 euro per maand", terwijl de spaarrekening niets oplevert.'
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 21 april 2013 @ 00:23:15 #18
323876 michaelmoore
pi_125542234
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2013 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Interessant artikel in het FD vandaag. Een woning kopen voor de verhuur lijkt interessant. Steeds meer beleggers kopen huizen om te verhuren. 7% a 8% brutoverhuuropbrengst van de aanschafprijs levert netto ongeveer 4% op.

[..]

twee maanden leegstand en je zit in het verlies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125542265
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zet je er toch twee clones in? :) - probleem opgelost michealmoore/HD9/etc style
  zondag 21 april 2013 @ 00:25:32 #20
344884 monkyyy
pi_125542326
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Decennia lang een pand uitverhuren en je zit op een stapel geld en een afbetaald pand. ^O^
  zondag 21 april 2013 @ 00:25:46 #21
323876 michaelmoore
pi_125542334
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:41 schreef arjan1212 het volgende:
omdat ie eerlijk werk levert en niet knoeit met de materialen en het loon in vorstverlet of ziekte van de werknemers
pi_125542385
quote:

[..]

Goede post, daar heb ik enige tijd geleden eens naar gekeken met een vriend maar wat mij niet helemaal duidelijk is wat het beoogde rendement kan worden als je de pech hebt dat de huurder binnen zes maanden naar de huurcommissie stapt en vraag om een herziening van de huur... op een woning van zeg twee ton in Amsterdam maak je dan opeens ipv een rendement van zeg zes bruto procent opeens een netto negatief rendement vrees ik.
Verhuren aan een expat die niet weet van die optie zou wellicht de eerste keuze zijn qua huurder, goede kans daartegen dat hij de laatste vier maanden de huur toch niet afdraagt en dan doodleuk vertrekt en je kan fluiten naar je inkomsten.

Wat mis ik? :)
  zondag 21 april 2013 @ 00:29:51 #23
323876 michaelmoore
pi_125542516
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Goede post, daar heb ik enige tijd geleden eens naar gekeken met een vriend maar wat mij niet helemaal duidelijk is wat het beoogde rendement kan worden als je de pech hebt dat de huurder binnen zes maanden naar de huurcommissie stapt en vraag om een herziening van de huur... op een woning van zeg twee ton in Amsterdam maak je dan opeens ipv een rendement van zeg zes bruto procent opeens een netto negatief rendement vrees ik.
Verhuren aan een expat die niet weet van die optie zou wellicht de eerste keuze zijn qua huurder, goede kans daartegen dat hij de laatste vier maanden de huur toch niet afdraagt en dan doodleuk vertrekt en je kan fluiten naar je inkomsten.

of iemand die gewoon helemaal niet meer betaald na de eerste maand en je een uitzettingsprocedure moet doen na vier maand achterstand

kindjes op straat, huilende mensen, jij de lul
pi_125542544
quote:

[..]

vind het maar een onzin artikel.

er zijn 700.000 particulier verhuurde huizen in nederland. en er zijn 40.000 eigenaren
pi_125542595
quote:

[..]

het huis dat je wil verhuren moet 143 punten scoren, dan mag je het verhuren voor 682 euro
  zondag 21 april 2013 @ 00:36:35 #26
344884 monkyyy
pi_125542772
Persoonlijk zou ik gaan voor garage boxen, die op de kop tikken voor zo'n 10.000 euro per stuk en verhuren voor 70-80 in de maand. Zit je niet met huurders die zeuren om een piepende deur om 2 uur 's nachts, weinig onderhoud, haast onmogelijk om er een bende van te maken door huurders. :)
pi_125542871
quote:

[..]

realisme?
  zondag 21 april 2013 @ 00:40:32 #28
323876 michaelmoore
pi_125542913
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2013 00:36 schreef monkyyy het volgende:
Persoonlijk zou ik gaan voor garage boxen, die op de kop kan tikken voor zo'n 10.000 euro per stuk en verhuren voor 70-80 in de maand. Zit je niet met huurders die zeuren om een piepende deur om 2 uur 's nachts, weinig onderhoud, haast onmogelijk om er een bende van te maken door huurders. :)
en je kan ze goed verhuren als wiethok
  zondag 21 april 2013 @ 00:41:11 #29
323876 michaelmoore
pi_125542938
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

het huis dat je wil verhuren moet 143 punten scoren, dan mag je het verhuren voor 682 euro
dat is dus een ligbad, dubbel glas, tuin op het zuiden en twee toiletten en een dakkapel
  zondag 21 april 2013 @ 00:41:23 #30
344884 monkyyy
pi_125542945
Mister negative in da house.
pi_125542968
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

realisme?
Vertel, licht toe.
Spaargeld doet nu weinig en aandelen zijn mij te riskant, een huis kopen voor ons zelf is ivm relatie geen optie dus het leek mij wel een aardig project. ;)
pi_125542971
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2013 00:36 schreef monkyyy het volgende:
Persoonlijk zou ik gaan voor garage boxen, die op de kop tikken voor zo'n 10.000 euro per stuk en verhuren voor 70-80 in de maand. Zit je niet met huurders die zeuren om een piepende deur om 2 uur 's nachts, weinig onderhoud, haast onmogelijk om er een bende van te maken door huurders. :)
ze zijn alleen duurder
pi_125543039
ik denk dat je beter aandelen corio kan kopen. geen gezeik met de huur ophalen enz
pi_125543068
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Dat gaat moeilijk worden met een dergelijke investering, voor 130k heb je in Amsterdam bv ook een studio op de gracht en daar zou je zo een expat a 850 pm in kunnen stoppen maar daar haal je nimmer die 143 punten mee vrees ik, verhuren via airbnb is ook een idee maar verboden en bijzonder bewerkelijk :)
pi_125543127
Ja als je die 143 punten niet haalt, dan kan een huurder moeilijk gaan doen, en dan mag jij het de komende 200 jaar voor 180 euro verhuren zeg maar ( overdreven)
pi_125543166
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:43 schreef arjan1212 het volgende:
ik denk dat je beter aandelen corio kan kopen. geen gezeik met de huur ophalen enz
98 procent retail doen die, daar gaan behoorlijke klappen vallen vrees ik de komende jaren.
pi_125543191
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vertel, licht toe.
Spaargeld doet nu weinig en aandelen zijn mij te riskant, een huis kopen voor ons zelf is ivm relatie geen optie dus het leek mij wel een aardig project. ;)
boven de huurgrens gaan zitten, maar ik kan je op voorhand zeggen dat persoonlijk woongenot een veelvoud oplevert van dit soort 'beleggingscapriolen'. Serieus, waarom kloten met dit soort geneuzel, tenzij je er een carriere van wil maken?
pi_125543383
Mijn zus had een heel pand gekocht , ging zelf op de begane grond + kelder wonen, en verhuurde boven 4 kamers.. niks dan ellende... het begon al met de aanmeldingen zeg maar, mensen zonder inkomen enz, toen kreeg ze een paar huurders, die in een cafe werkten.. dus die kwamen elke dag om 4 uur thuis herrie enz.. problemen met betalen , alleen maar stress

p.s hun werkte allebei 40 uur per week en hadden een hypotheek waar niet op afgelost werd...
  zondag 21 april 2013 @ 00:54:24 #39
344884 monkyyy
pi_125543461
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:41 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ze zijn alleen duurder
Grappig dat je dat zegt, ik kreeg laatst deze brief in de bus gegooid:

pi_125543662
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef arjan1212 het volgende:
Mijn zus had een heel pand gekocht , ging zelf op de begane grond + kelder wonen, en verhuurde boven 4 kamers.. niks dan ellende... het begon al met de aanmeldingen zeg maar, mensen zonder inkomen enz, toen kreeg ze een paar huurders, die in een cafe werkten.. dus die kwamen elke dag om 4 uur thuis herrie enz.. problemen met betalen , alleen maar stress

p.s hun werkte allebei 40 uur per week en hadden een hypotheek waar niet op afgelost werd...
met alle respect klinkt een beetje als de vele kennisen van michaelmoore/hd9/etc alsmede de vele andere zoals Xeno/ComplexConguate en vele gelieerde opvolgers

mooi verhaal, maar nadenken is niet verboden in de echte prakrijk hoor...
pi_125543675
hm. het hangt er een beetje vanaf waar..

http://www.funda.nl/koop/(...)sorteer-prijs-op/p5/

er zijn er toch best veel voor 10.000.... komt denk ik omdat ze waar ik woon duurder zijn
pi_125543772
waarom zou ik liegen?
pi_125543836
whahaah parkeerplaats op de pc hoofdstraat... slechts 149.000

http://www.funda.nl/koop/(...)z-hooftstraat-228-1/
  zondag 21 april 2013 @ 01:06:28 #44
344884 monkyyy
pi_125543905
Even een tweede hypotheek afsluiten voor een parkeerplaats. 8)7
pi_125544109
Een parkeerplaats in de garage in mijn gebouw doet nu 150 a 175 per maand en heb mij door een koper laten vertellen dat hij per maand circa 40 pm afdraagt voor het onderhoud dus qua aankoop is zoiets ook een behoorlijke investering.
Veilig voor de elementen maar qua inbraak staat je heilige koe nog veiliger op straat :')
pi_125544237
hier in het gebouw wou iemand van zijn parkeerplaats af, mocht alleen verkocht of verhuurd worden aan iemand die in dit gebouw woont ging niet door.
pi_125547596
Harde Ierse heelmeesters aan het werk. Op korte termijn veel pijn lijden bij diegenen die het aangaan, maar op langere termijn komt de Ierse economie er weer snel bovenop.

quote:
Ierse huiseigenaar mag maar 6,80 euro uitgeven aan eten
VAN ONZE CORRESPONDENT PATRICK VAN IJZENDOORN − 20/04/13, 00:00

LONDEN - Geen buitenlandse vakanties, geen satelliettelevisies en geen privaat onderwijs meer voor de kinderen. Ierse huiseigenaren met betalingsproblemen moeten afzien van alle vormen van luxe om hun huis te behouden. Dat heeft de Ierse regering donderdagavond bepaald.

Een op de acht huizenbezitters in Ierland loopt meer dan drie maanden achter met afbetalingen. Liefst 400.000 Ieren hebben een restschuld in het vooruitzicht.

Ierland was aan het begin van deze eeuw in de ban van huizenbezit. Projectontwikkelaars bouwden waar ze konden en banken leurden met hypotheken.

Veel Ieren, niet gewend aan deze weelde, kochten te dure huizen en sloten daarbij onrealistische hypotheken af. Toen de zeepbel in 2008 knapte, implodeerde de huizenmarkt. Er bleven spookwijken over en huiseigenaren raakten massaal in de schulden. Daar kwam bij dat de werkloosheid is opgelopen naar veertien procent.

Om te voorkomen dat huizenbezitters dakloos raken, heeft de Ierse regering een reddingsplan opgesteld. De Insolvency Service, de schuldsanering, gaat er nauwkeurig op toezien dat huiseigenaren zo veel mogelijk gaan aanwenden om de hypotheek af te betalen. Ze mogen alleen nog maar een auto bezitten als deze strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld om naar het werk te gaan. Tevens moeten ze private zorgverzekeringen annuleren.

Om het huis warm te houden mogen ze 57 euro besteden, terwijl de kosten van een sociaal leven (pub, bioscoop, lidmaatschap sportclub, verjaardagen) maandelijks niet meer dan 126 euro mogen bedragen.

Ook moeten ze zich dagelijks voeden met eten ter waarde van 6,80 euro. De schuldsanering verwacht dat zo'n 15 à 20.000 hypotheken binnen twee jaar weer gezond zijn. Momenteel zijn er 100.000 hypotheken opgelapt middels kortetermijnleningen, waar een hoge rente aan hangt.

Huizenbezitters die zich niet houden aan de rantsoenen, verliezen hun woning.

De Ierse minister van Justitie heeft banken aangeraden dezelfde richtlijnen hanteren bij het maken van nieuwe afspraken met hypotheekbezitters die in de problemen zijn geraakt.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)geven-aan-eten.dhtml
pi_125547671
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2013 01:06 schreef monkyyy het volgende:
Even een tweede hypotheek afsluiten voor een parkeerplaats. 8)7
The $1 million parking space - Only in New York, kids
:{w
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_125547793
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:44 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat gaat moeilijk worden met een dergelijke investering, voor 130k heb je in Amsterdam bv ook een studio op de gracht en daar zou je zo een expat a 850 pm in kunnen stoppen maar daar haal je nimmer die 143 punten mee vrees ik, verhuren via airbnb is ook een idee maar verboden en bijzonder bewerkelijk :)
Is het niet zo dat de puntentelling niet geld bij gemeubileerde verhuur?
  zondag 21 april 2013 @ 11:21:03 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125548537
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Is het niet zo dat de puntentelling niet geld bij gemeubileerde verhuur?
Klopt. Ik ken genoeg expats die 1200+ euro per maand betalen voor een flatje. Incl. alles dan wel. En dat is niet in hartje Amsterdam!
De verhuur gaat ook heel typisch: tussen adverteren en verhuur aan de expat stijgt de huur zo 400 euro. Handjeklap van makelaar en verhuurder, werkgever van de expat betaalt toch wel.

Het verloop is echter wel hoog, als je dit wilt doen moet je regelmatig op zoek naar een nieuwe huurder.

[ Bericht 4% gewijzigd door RemcoDelft op 21-04-2013 11:48:14 ]
censuur :O
pi_125548859
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt. Ik ken genoeg expats die 1200+ euro per maand betalen voor een flatje. Incl. alles dan wel. En dat is niet in hartje Amsterdam!
De verhuur gaat ook heel typisch: tussen adverteren en verhuur aan de expat stijgt de huur zo 400 euro. Handjeklap van makelaar en verhuurder, werkgever van de expat betaalt toch wel.
Je vergeet de expat in het handjeklap :) Die ziet in voorkomende gevallen namelijk ook wel eens een deel van de stijging terug in de vorm van een kickback in cash of natura.
pi_125555996
Ik dacht dat er alleen een huurcommissie bestond voor studentenkamers maar dus ook voor normale appartementen. Wat een communistisch systeem is het ook.
  zondag 21 april 2013 @ 16:21:12 #53
323876 michaelmoore
pi_125558368
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:22 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik dacht dat er alleen een huurcommissie bestond voor studentenkamers maar dus ook voor normale appartementen. Wat een communistisch systeem is het ook.
ja je mag blij zijn dat je hier nog zelf je netto salaris mag uitgeven, nadat de helft eraf is aan collectieve inhoudingen voor pensioen en ziektekosten, aow en awbz
pi_125586990
waar is dat nou niet zo? zelfs als 'collective inhoudingen' er niet zijn dan betaal je ziektekosten en pensioen zelf
  maandag 22 april 2013 @ 09:36:41 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125588658
Het CBS heeft gegevens van maart gepubliceerd. Nieuwe grafiek voor de UP:
%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)
pi_125589463
Nog een plaatje

Twee maanden van stijging na elkaar voor het eerst sinds 2010.
  maandag 22 april 2013 @ 10:23:38 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125589800
Je plaatje klopt niet! Vergelijk het plaatje hieronder, of de CBS-data zelf. Februari: gemiddelde verkoopprijs 210k; maart 220k. Dat is dus ruim 4% stijging (alle soorten huizen meegeteld).

De huizenprijs zegt bar weinig. Zie http://www.kadaster.nl/we(...)enprijsindicator.htm bijvoorbeeld. Vandaar de huizenprijsindex.

Ik zie het nu: jouw plaatje geeft de prijsindex weer, dan klopt de titel niet. Dat moet zijn: Huizenprijsindex.

Voor de liefhebbers wat volledigere plaatjes:
%-verandering Verkoopprijs t.o.v. de vorige maand

%-verandering Prijsindex t.o.v. de vorige maand
pi_125590061
Geef dat even door aan Mathijs Bouman ;)

De NVM is trouwens positiever, zij noteren minder prijsdaling dan het kadaster. Hun cijfers zijn ook meer recent.
  maandag 22 april 2013 @ 10:35:51 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125590141
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 10:33 schreef poemojn het volgende:
Geef dat even door aan Mathijs Bouman ;)
Wie?

quote:
De NVM is trouwens positiever, zij noteren minder prijsdaling dan het kadaster. Hun cijfers zijn ook meer recent.
De NVM is altijd positiever, dat is namelijk hun bestaansrecht. 't Is jammer dat het kadaster/CBS zo traag is met het publiceren van gegevens, ze doen dat zelfs volledig automatisch om 9:30 precies. Voor die tijd staat er dat je moet wachten -O-
pi_125590252
Ik ben vooral heel benieuwd wanneer jij positiever wordt :)

Econoom, bekend van rtlz, z24 en financieel dagblad.
  maandag 22 april 2013 @ 10:48:55 #61
323876 michaelmoore
pi_125590529
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 04:54 schreef arjan1212 het volgende:
waar is dat nou niet zo? zelfs als 'collective inhoudingen' er niet zijn dan betaal je ziektekosten en pensioen zelf
als het niet collectieve inhoudingen zijn, dan hoef je dat niet te doen
pensioen moet je zelf sparen
pi_125595943
Wat is er overigens gebeurt met de huizenprijzen van 1-1-2008 tot 31-3-2013?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 april 2013 @ 16:35:08 #63
323876 michaelmoore
pi_125603027
ik hoorde net op RTL Z dat de huizenprijzen weer als een speer omhoog zullen gaan volgend jaar en de bubble weer opgeblazen kan worden en iedereen weer 120% kan gaan lenen, ook de mensen met tijdelijke functies en ouderen > 50 jaar
pi_125603814
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:35 schreef michaelmoore het volgende:
ik hoorde net op RTL Z dat de huizenprijzen weer als een speer omhoog zullen gaan volgend jaar en de bubble weer opgeblazen kan worden en iedereen weer 120% kan gaan lenen, ook de mensen met tijdelijke functies en ouderen > 50 jaar
Whut?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_125604432
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Whut?
Stemmen in het hoofd.
pi_125604486
Zolang de economíe niet aantrekt gaat de huizenmarkt niet aantrekken natuurlijk, die zijn gewoon aan elkaar gelinkt
  maandag 22 april 2013 @ 17:13:16 #67
323876 michaelmoore
pi_125604580
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang de economíe niet aantrekt gaat de huizenmarkt niet aantrekken natuurlijk, die zijn gewoon aan elkaar gelinkt
zolang nederland vergrijst ook niet, die willen cashen en kunnen nakkes kopen hier

Als ze niet verkopen dan krijgen ze een hypotheek zonder afsluitkosten van de overheid binnenkort
pi_125604638
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zolang nederland vergrijst ook niet, die willen cashen en kunnen nakkes kopen hier

Als ze niet verkopen dan krijgen ze een hypotheek zonder afsluitkosten van de overheid binnenkort
Heb je je al eens verdiept in de daadwerkelijke demografische ontwikkelingen?
pi_125604642
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of je moet met draconische stimuleringsplannen komen voor de huizenmarkt in het bijzonder maar daar lijkt gelukkig geen draagvlak voor te zijn momenteel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_125604731
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of je moet met draconische stimuleringsplannen komen voor de huizenmarkt in het bijzonder maar daar lijkt gelukkig geen draagvlak voor te zijn momenteel.
In een vorm komt dat nog wel. De bouw is wel nodig om weer uit de crisis te komen. Daar hangt zoveel mee samen en de (oplopende) vraag naar woningen is er wel gewoon.
pi_125604901
Hoe meet je vraag?
pi_125605039
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe meet je vraag?
Dat is voor koop wat ingewikkelder dan voor huur. Aangezien dat met reacties op aangeboden woningen eenvoudig te meten is (en bijna overal zijn wachtlijsten dus die vraag is er wel). Voor koop is het goed te berekenen door naar de de afgelopen pakweg 10 jaar te kijken gerelateerd aan de demografische ontwikkelingen.
pi_125605294
Op de langere termijn verwacht ik dat luxe appartementen steeds duurder worden; en vrijstaande boerderijen e.d goedkoper. als in 2050 40% van de bevolking 65+ is en dit blijft daarna zo
pi_125606505
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 17:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is voor koop wat ingewikkelder dan voor huur. Aangezien dat met reacties op aangeboden woningen eenvoudig te meten is (en bijna overal zijn wachtlijsten dus die vraag is er wel). Voor koop is het goed te berekenen door naar de de afgelopen pakweg 10 jaar te kijken gerelateerd aan de demografische ontwikkelingen.
Ben benieuwd naar je berekening en dan met name hoe je de daling van 2008 tot vandaag verklaart
pi_125606661
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je berekening en dan met name hoe je de daling van 2008 tot vandaag verklaart
Crisis, veranderende regelgeving, banken die veel minder risico durven nemen etc, daardoor kunnen veel minder mensen kopen. Maar bij de (sociale) huursector is de vraag gewoon doorgestegen hoor. En met een bouwproductie die is ingestort is het met de kleiner wordende huishoudens en de grote groepen die nu zelfstandig willen gaan wonen (er zijn veel twintigers op dit moment) niet meer dan logisch dat er veel vraag naar woonruimte is. Men kan het alleen niet meer betalen.

Ik vertelde hier toch niets nieuws?
pi_125606939
Alleen jammer dat het zonder onderbouwing is maar goed die komt toch niet. Dus trekken aan een dood paard ga ik niet doen
pi_125607084
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen jammer dat het zonder onderbouwing is maar goed die komt toch niet. Dus trekken aan een dood paard ga ik niet doen
Haha als er een is die daar geen commentaar op kan hebben vanwege eigen gedrag _O- .

Maar goed waar ga ik met mijn niet al te ingewikkelde redenering volgens jou de mist in?
pi_125607153
Om te beginnen door het niet te onderbouwen
pi_125607228
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Om te beginnen door het niet te onderbouwen
Ik heb het inhoudelijk onderbouwd. Vrij beknopt maar het is ook niet erg ingewikkeld. Welk onderdeel is te lastig of foutief?
pi_125607557
Er is niks onderbouwt hoor

Als ik fictie wil koop ik wel een boek
pi_125607667
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb het inhoudelijk onderbouwd. Vrij beknopt maar het is ook niet erg ingewikkeld. Welk onderdeel is te lastig of foutief?
Het is een posting van meerdere regels daar hebben sommige users in dit topic problemen mee. Je zou het op het "dam"of "mm" niveau moeten proberen met one liners of deze retards gewoon negeren.
pi_125610425
Wanneer komt de onderbouwing nou?
pi_125611251
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is er overigens gebeurt met de huizenprijzen van 1-1-2008 tot 31-3-2013?
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)3/2013-04-22-m11.htm

dit is augustus 2008 - maart 2013. -18% ex inflatie
pi_125621560
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer komt de onderbouwing nou?
pi_125625815
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:35 schreef michaelmoore het volgende:
Lijkt me nogal absurd aangezien de banken juist veel strikter zijn geworden met het verstrekken van hypotheken. Zou dat dan weer versoepeld gaan worden? Ik mag toch hopen dat we nu wel geleerd hebben van de fouten in het verleden.
  maandag 22 april 2013 @ 23:58:35 #86
323876 michaelmoore
pi_125626034
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Lijkt me nogal absurd aangezien de banken juist veel strikter zijn geworden met het verstrekken van hypotheken. Zou dat dan weer versoepeld gaan worden? Ik mag toch hopen dat we nu wel geleerd hebben van de fouten in het verleden.
tuurlijk, naast dat oudere mensen helemaal niet meer kunnen / willen kopen , omdat ze geen hyp krijgen, tenzij ze hun spaargeld erin stoppen
pi_125628259
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)3/2013-04-22-m11.htm

dit is augustus 2008 - maart 2013. -18% ex inflatie
Dan gaat er nog 12-15% vanaf voor het beter gaat

Schat de stabilisatie ergens in de herfst 2014 of winter 2015
pi_125628260
Dat denk ik ook. er moet vanaf de top gewoon 40% af, dat was in de jaren 80 ook zo
pi_125628408
Je krijgt ook een rare verschuiving van huizen die maar niet verkocht worden naar de huurmarkt en daar dan de prijzen op die markt onder druk zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 04:37:51 ]
pi_125628410
Koophuizen die te huur staan zijn meestal toch stervensduur..?
pi_125628414
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 04:36 schreef arjan1212 het volgende:
Koophuizen die te huur staan zijn meestal toch stervensduur..?
En blijven dan leeg staan, wanneer de nood hoog genoeg is dan zakt prijs vanzelf of een goed betalende wietkwekert dat kan ook nog.
  dinsdag 23 april 2013 @ 06:49:05 #92
323876 michaelmoore
pi_125628551
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 04:33 schreef sig000 het volgende:
Je krijgt ook een rare verschuiving van huizen die maar niet verkocht worden naar de huurmarkt en daar dan de prijzen op die markt onder druk zetten.
hier staat ook al een heel ritsie huurhuizen leeg in de Vrije sector tot 820 huur
pi_125628641
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 04:33 schreef sig000 het volgende:
wat is daar raar aan?
pi_125628710
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De grote duim van mm moet je met korreltje zout nemen ;).
pi_125628724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:10 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

wat is daar raar aan?
Er komen huizen op de markt die in een gezonde situatie nooit in de verhuur gaan.
  dinsdag 23 april 2013 @ 07:42:25 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125628847
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:23 schreef sig000 het volgende:
Er komen huizen op de markt die in een gezonde situatie nooit in de verhuur gaan.
In een gezonde situatie zou er juist meer verhuur zijn. Maar de situatie op de woningmarkt is natuurlijk verre van gezond.
Juist die hele constructie met tijdelijke verhuur via de leegstandswet past totaal niet in het geheel met huurbescherming. Opeens wordt huurbescherming voor een klein groepje mensen vrijwel volledig afgeschaft, ten gunste van de verhuurders. Maar vanwege het tijdelijke karakter zal de eigenaar/verhuurder na een aantal jaar toch eieren voor z'n geld moeten kiezen: of permanent verhuren, of goedkoper verkopen.
De hele leegstandswet lijkt dan ook gericht op uitstel.
pi_125628849
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ach ze blijven onderdeel uitmaken van de totale woningmarkt alleen in een ander segment.
pi_125628856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In een gezonde situatie zou er juist meer verhuur zijn. Maar de situatie op de woningmarkt is natuurlijk verre van gezond.
Juist die hele constructie met tijdelijke verhuur via de leegstandswet past totaal niet in het geheel met huurbescherming. Opeens wordt huurbescherming voor een klein groepje mensen vrijwel volledig afgeschaft, ten gunste van de verhuurders. Maar vanwege het tijdelijke karakter zal de eigenaar/verhuurder na een aantal jaar toch eieren voor z'n geld moeten kiezen: of permanent verhuren, of goedkoper verkopen.
De hele leegstandswet lijkt dan ook gericht op uitstel.
Nederland heeft al heel veel huurwoningen in internationaal verband. Hoe kom je er dan bij dat dit in een gezonde situatie meer zou moeten zijn?
pi_125628867
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach ze blijven onderdeel uitmaken van de totale woningmarkt alleen in een ander segment.
En daardoor in dat segment de prijzen naar beneden drukken.
Verkoop ligt op zijn gat, meer woningen te huur, ook daar daalt prijs.
pi_125628875
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

En daardoor in dat segment de prijzen naar beneden drukken.
Verkoop ligt op zijn gat, meer woningen te huur, ook daar daalt prijs.
Maar deels in dat segment in andere delen van de huurmarkt is de vraag nog veel groter dan het aanbod.
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:25:53 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125629192
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nederland heeft al heel veel huurwoningen in internationaal verband. Hoe kom je er dan bij dat dit in een gezonde situatie meer zou moeten zijn?
Ik tel sociale huur niet echt mee in dit geval. Dat zijn wel huurwoningen, maar vrijwel uitsluitend voor de mensen die er al in zitten; je komt er niet/nauwelijks tussen.
pi_125629234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik tel sociale huur niet echt mee in dit geval. Dat zijn wel huurwoningen, maar vrijwel uitsluitend voor de mensen die er al in zitten; je komt er niet/nauwelijks tussen.
Bijzonder creatief weer, dik 30% van de woningen in Nederland 'vergeten' om een mislukte poging tot het maken van een punt te doen :).
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:35:44 #103
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125629306
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijzonder creatief weer, dik 30% van de woningen in Nederland 'vergeten' om een mislukte poging tot het maken van een punt te doen :).
Het ging over een gezonde situatie. Daar hoort sociale huur niet bij.
pi_125629327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jaja en die verdwijnen dan zomaar in het niets _O- ?

Je wordt steeds creatiever.
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:47:42 #105
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125629444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

als dat er niet was dan zouden huurders veel meer gaan indikken, per saldo niet echt
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_125631815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 02:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan gaat er nog 12-15% vanaf voor het beter gaat

Schat de stabilisatie ergens in de herfst 2014 of winter 2015
Maand op maand stijgen de prijzen al weer twee maanden, dat lijkt te wijzen op uitbodeming.
pi_125632117
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

als dat er niet was dan zouden huurders veel meer gaan indikken, per saldo niet echt
Dan het je het over een totaal vrije markt die echt werkt op vraag en aanbod. Dit geeft ook weer excessen maw. eigenlijk is het nooit goed.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:28:36 #108
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125633064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:55 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dan het je het over een totaal vrije markt die echt werkt op vraag en aanbod. Dit geeft ook weer excessen maw. eigenlijk is het nooit goed.
wat voor excessen , wonen in een doos zoals in tokio ?
Of met twintig man in een tweekamerflat zoals in Moskou wil je dat verbieden?/

Of gewoon het samenwonen helemaal verbieden ? Of alleen met een man en een vrouw
Of verbieden om twee honden te hebben in een flat en daarop goed te controleren
pi_125633163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:28 schreef HD9 het volgende:

[..]

wat voor excessen , wonen in een doos zoals in tokio ?
Of met twintig man in een tweekamerflat zoals in Moskou wil je dat verbieden?/

Of gewoon het samenwonen helemaal verbieden ? Of alleen met een man en een vrouw
Of verbieden om twee honden te hebben in een flat en daarop goed te controleren
Zoals dat ja. Verbieden is nergens voor nodig als men in een doos wil wonen moeten ze dat lekker zelf weten. Als ze dat niet willen dan betalen ze maar wat meer. Komt er vanzelf geklaag van de socialistische mens dat we meer moeten delen, maar die moeten we dan maar gewoon met een stok slaan ofzo.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_125633222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maand op maand stijgen de prijzen al weer twee maanden, dat lijkt te wijzen op uitbodeming.
Maar we weten wel beter, toch?
De makelaars die ik sprak, hebben er een hard hoofd in
pi_125633343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wanneer de prijzen nog jaren blijven dalen gaan we daar met z'n allen ook niet bepaald gelukkiger van worden...
pi_125633702
Dat staat als een paal boven water dunkt me maar we hebben toch weinig redenen om te geloven dat het einde in zicht is?
pi_125633828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Dat staat als een paal boven water dunkt me maar we hebben toch weinig redenen om te geloven dat het einde in zicht is?
Ik heb geen glazen bol. Stabilisatie zou ook zomaar kunnen, door de stilgevallen bouw neemt de woningvoorraad nauwelijks nog toe terwijl de bevolking groeit. Wat dat betreft ga ik ook wel deels mee met Rutte. Wanneer het vertrouwen weer terugkomt kan dat veel verschil maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 11:54:25 ]
pi_125634035
quote:

[..]

zijn voor hen de verkoopaantallen niet belangrijker dan de prijzen?
Ik begreep dat de totale omzet vd woningmarkt nu op het niveau van 1999 is bij prijzen van 2003.
pi_125634089
quote:

[..]

Die bekijken het vooral vanuit hun eigen perspectief en dat betekent: hoevéél verkoop ik? De prijs is minder boeiend voor de makelaar. Desalniettemin, 2 maanden prijsstijging (maand op maand, op jaarbasis nog steeds een dikke, dikke min) is het beste nieuws dat de huizenmarkt in lange tijd gehad heeft.

Lijkt mij het eerste teken dat het ergste voorbij is. Kan best dat het nog jaren kwakkelen blijft met kleine prijsdalingen/stijgingen die elkaar afwisselen, met een werkloosheid op een all time high en weinig rooskleurige economische verwachtingen voor 2013 en 2014 in het verschiet.
pi_125634204
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb geen glazen bol. Stabilisatie zou ook zomaar kunnen, door de stilgevallen bouw neemt de woningvoorraad nauwelijks nog toe terwijl de bevolking groeit. Wat dat betreft ga ik ook wel deels mee met Rutte. Wanneer het vertrouwen weer terugkomt kan dat veel verschil maken.
Daar hebben Rutte en al zijn mede-politici en belangenverenigingen, bonden en andere lobbygroepen natuurlijk zelf de hand in. Door het ontzettende gejojo en voor de 10 duizendste keer het vooruit schuiven van moeilijke maatregelen blijven mensen onzeker. Iedereen wil gewoon weten waar we aan toe zijn.
pi_125634239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

met een werkloosheid op een all time high en weinig rooskleurige economische verwachtingen voor 2013 en 2014 in het verschiet.
Zitten we daar nu op dan? In absolute aantallen loopt het aardig op maar procentueel stelt het nog niet heel veel voor meen ik...
pi_125634500
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zitten we daar nu op dan? In absolute aantallen loopt het aardig op maar procentueel stelt het nog niet heel veel voor meen ik...
Dude, seriously?

8,1% and rising. In de jaren 80 was het op het hoogtepunt 10 nog iets. En daar zit de verborgen werkloosheid van de ZZP'ers niet eens bij. Of mensen zoals ik, die heel lang op een parttime contract van 20 uur tussen de 30-45 uur per week maakten. Nu zit ik dus gewoon op 20 uur. Officieel niet werkloos maar het is natuurlijk een dramatische koopkrachtdaling...
pi_125634577
Om nog even terug te komen op de discussie van DAM en 9999999999;

http://www.nu.nl/algemeen(...)en-wonen-alleen.html
quote:
Steeds meer mensen wonen alleen

Nederland krijgt er de komende jaren veel alleenwonenden bij, dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag.

Tot 2025 zal hun aantal groeien van 2,8 naar 3,3 miljoen. In 2060 telt ons land naar verwachting 3,8 miljoen mensen die alleen wonen.
Dat betekent dat dan 44 procent van de huishoudens uit één persoon zal bestaan. Op dit moment is 37 procent van de huishoudens een eenpersoonshuishouden.

De belangrijkste oorzaak is de vergrijzing. Als er meer ouderen zijn, betekent het dat er meer weduwen en weduwnaars zullen zijn.
Wel stijgt de leeftijd waarop mensen hun partner verliezen geleidelijk. Dat komt door de gestegen levensverwachting.

Eerst alleen wonen
Daarnaast is het de afgelopen decennia gebruikelijker geworden dat een jongere eerst een tijd alleen woont voordat hij of zij gaat samenwonen.
Verder eindigen meer relaties in een scheiding. Hierdoor zijn er ook steeds meer alleenstaanden onder jongeren en mensen van middelbare leeftijd.

Paren
Maar het aantal paren blijft relatief hoog, voorspelt het CBS. De statistici rekenen op 4,3 miljoen paren in 2025. Dat zijn er 150.000 meer dan begin dit jaar.
Momenteel zijn er 2 miljoen paren met thuiswonende kinderen en 2,2 miljoen zonder. Volgens de prognose zal het aantal paren met kroost in huis in 2025 met 80.000 zijn geslonken. Ook dat is een gevolg van de vergrijzing, stelt het statistiekbureau. Het aantal eenoudergezinnen gaat in deze periode wel licht stijgen tot 540.000.

Toename
De komende 12 jaar zal het totale aantal huishoudens in Nederland naar verwachting met 630.000 toenemen tot 8,2 miljoen. Deze groei van 50.000 per jaar is iets minder dan die over de afgelopen 12 jaar. In 2060 telt Nederland voor zover dat nu voorzien kan worden 8,6 miljoen huishoudens, aldus het CBS.
Wat dat betreft zal dit logischerwijs wel een druk zetten op de kopersmarkt.
pi_125634631
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die bekijken het vooral vanuit hun eigen perspectief en dat betekent: hoevéél verkoop ik? De prijs is minder boeiend voor de makelaar. Desalniettemin, 2 maanden prijsstijging (maand op maand, op jaarbasis nog steeds een dikke, dikke min) is het beste nieuws dat de huizenmarkt in lange tijd gehad heeft.

Lijkt mij het eerste teken dat het ergste voorbij is. Kan best dat het nog jaren kwakkelen blijft met kleine prijsdalingen/stijgingen die elkaar afwisselen, met een werkloosheid op een all time high en weinig rooskleurige economische verwachtingen voor 2013 en 2014 in het verschiet.
Klopt, het aantal huizen dat verkocht is in het begin van dit jaar is behoorlijk dramatisch maar moeten we niet naar beide kijken, dus zowel het aantal huizen dat verkocht wordt en zowel de prijs ipv ons vooral te richten op de prijs?

Als we kijken naar de financiering, arbeidsmarkt, vertrouwen en de economie dan lijkt de bodem niet bereikt, zeker als de starter niks doet en we met een modaal salaris geen modaal huis kunnen kopen.

Zegt de prijsstijging iets voor de rest van het jaar?
pi_125634667
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dude, seriously?

8,1% and rising. In de jaren 80 was het op het hoogtepunt 10 nog iets. En daar zit de verborgen werkloosheid van de ZZP'ers niet eens bij. Of mensen zoals ik, die heel lang op een parttime contract van 20 uur tussen de 30-45 uur per week maakten. Nu zit ik dus gewoon op 20 uur. Officieel niet werkloos maar het is natuurlijk een dramatische koopkrachtdaling...
Met een gigantisch gestegen arbeidsparticipatie meegerekend en de WAO die toen voor de verborgen werkeloosheid werd gebruikt meegerekend gaat het allemaal nog nergens over.

In absolute aantallen zitten we nu inderdaad vergelijkbaar met de jaren '80 maar relatief is dat veel lager.
pi_125634693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:17 schreef krapula het volgende:

[..]

Uiteraard, het is ook bepaald geen nieuws dat de huishoudens al jaren kleiner worden terwijl het aantal mensen in Nederland voorlopig nog toeneemt. Er is dus gewoon vraag naar woonruimte.
pi_125634783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:17 schreef krapula het volgende:

[..]

Gouden tijden voor de appartementen in het verschiet. Goed, je moet wel nog een kleine 50 jaar wachten maar dan heb je ook echt goud in handen! :')
pi_125634844
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard, het is ook bepaald geen nieuws dat de huishoudens al jaren kleiner worden terwijl het aantal mensen in Nederland voorlopig nog toeneemt. Er is dus gewoon vraag naar woonruimte.
Naar kleinere woonruimte wel ja... Het gros van die alleenstaanden heeft geen behoefte aan een riante gezinswoning met 4 slaapkamers. De alleenstaande ouderen zeker niet, die willen alles gelijkvloers.
pi_125634851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gouden tijden voor de appartementen in het verschiet. Goed, je moet wel nog een kleine 50 jaar wachten maar dan heb je ook echt goud in handen! :')
Beter 50 jaar wachten tegen heug en meug totdat je net voor je sterfdag nog dat pand kunt kopen tegen de laagste prijs :D
pi_125634866
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met een gigantisch gestegen arbeidsparticipatie meegerekend en de WAO die toen voor de verborgen werkeloosheid werd gebruikt meegerekend gaat het allemaal nog nergens over.

In absolute aantallen zitten we nu inderdaad vergelijkbaar met de jaren '80 maar relatief is dat veel lager.
Of het 'veel' lager is durf ik te betwijfelen. We gaan iig hard de verkeerde kant op. En mensen die werkloos worden of hun inkomen significant zien dalen geven niks om hole frasen als 'vertrouwen', die kijken gewoon naar hun bankrekening en zetten (hopelijk) de tering naar de nering.
pi_125635000
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Naar kleinere woonruimte wel ja... Het gros van die alleenstaanden heeft geen behoefte aan een riante gezinswoning met 4 slaapkamers. De alleenstaande ouderen zeker niet, die willen alles gelijkvloers.
De oppervlakte per persoon stijgt door de kleiner wordende huishoudens natuurlijk ook gewoon door. Zie het zelf ook, waar ik nu alleen woon woonde vroeger een heel gezin :P
pi_125635019
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of het 'veel' lager is durf ik te betwijfelen. We gaan iig hard de verkeerde kant op. En mensen die werkloos worden of hun inkomen significant zien dalen geven niks om hole frasen als 'vertrouwen', die kijken gewoon naar hun bankrekening en zetten (hopelijk) de tering naar de nering.
Klopt hoor maar je moet het allemaal ook niet overdrijven. Heerlijk dramatisch doen is erg vermakelijk maar het voegt niet veel toe.
pi_125635214
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De oppervlakte per persoon stijgt door de kleiner wordende huishoudens natuurlijk ook gewoon door. Zie het zelf ook, waar ik nu alleen woon woonde vroeger een heel gezin :P
Dat gaat maar deels op. Vroeger had je in een gezin in een arbeiderswoning nergens een plekje voor jezelf. Bovendien was het in de winter overal in huis koud behalve bij de kachel in de eetkamer. Toen werden in de jaren 50-60-70 de gezinnen kleiner en de woningen groter. 'We' kwamen er achter dat een eigen plekje voor iedereen toch best prettig is en konden dat in veel gevallen ook betalen.

En dat die kamers dan ook nog wel een beetje ruim zijn, is ook lekker.

Alleen ik ken nu al velen van de generatie van mijn ouders en iets ouder, waarbij er in de gezinswoning waar ze nog wonen 1 of 2 kamers gewoon echt leeg staan. Of er staat een logeerbed wat misschien 2 keer per jaar gebruikt wordt. De behoefte aan die extra kamers is er dus niet. Meer dan 3 kamers worden er vaak niet actief gebruikt door stellen zonder kinderen en alleenstaanden.

De huidige woningvoorraad sluit gewoon niet echt aan op een bevolking met veel alleenstaanden en ouderen.
pi_125637454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat gaat maar deels op. Vroeger had je in een gezin in een arbeiderswoning nergens een plekje voor jezelf. Bovendien was het in de winter overal in huis koud behalve bij de kachel in de eetkamer. Toen werden in de jaren 50-60-70 de gezinnen kleiner en de woningen groter. 'We' kwamen er achter dat een eigen plekje voor iedereen toch best prettig is en konden dat in veel gevallen ook betalen.

En dat die kamers dan ook nog wel een beetje ruim zijn, is ook lekker.

Alleen ik ken nu al velen van de generatie van mijn ouders en iets ouder, waarbij er in de gezinswoning waar ze nog wonen 1 of 2 kamers gewoon echt leeg staan. Of er staat een logeerbed wat misschien 2 keer per jaar gebruikt wordt. De behoefte aan die extra kamers is er dus niet. Meer dan 3 kamers worden er vaak niet actief gebruikt door stellen zonder kinderen en alleenstaanden.

De huidige woningvoorraad sluit gewoon niet echt aan op een bevolking met veel alleenstaanden en ouderen.
Ondanks dat die behoefte er blijkbaar niet zou zijn gaat die trend van kleiner wordende huishoudens nog wel gewoon door op dit moment. En een appartement van 100 m2 uit 1965 is nu eenmaal een stuk goedkoper dan een van 60 m2 uit 2010 :P.
pi_125638922
http://www.nu.nl/economie(...)r-1-juli-omhoog.html

quote:
Huren 450.000 huishoudens per 1 juli omhoog
Circa 450.000 huishoudens krijgen per 1 juli mogelijk te maken met een extra huurverhoging in verband met hun inkomen.

Dat heeft minister Stef Blok (Wonen) becijferd, schreef hij dinsdag aan de Tweede Kamer.
Wie nog niets weet, is de dans echter nog niet ontsprongen: verhuurders kunnen ook besluiten de huur van de adressen per 1 augustus of 1 september of zelfs nog later te verhogen, aldus Blok.
Het gaat hier om adressen waarvan de verhuurders niet eerder een inkomensindicatie weten te krijgen. Een huurverhoging moet minstens 2 maanden van tevoren worden aangezegd.

Te goedkoop
Uit de cijfers die nu bekend zijn, valt volgens een woordvoerder op te maken dat 27 procent van de mensen in een sociaal huurhuis te goedkoop ofwel 'scheef' woont . De huurverhoging is onder meer ingevoerd om meer doorstroming te krijgen.
De invoering van de huurverhoging stuitte op diverse praktische problemen, waardoor ze niet overal meteen op de voorgenomen datum van 1 juli kan worden toegepast. Overleg tussen corporaties, gemeenten en Belastingdienst (die de indicaties moet geven), heeft volgens Blok inmiddels al wel tot goede resultaten geleid.

Het aantal verstrekte inkomensindicaties ligt nu op 1,7 miljoen. 16 procent daarvan gaat om een inkomen hoger dan 43.000 (6,5 procent huurverhoging); 11 procent heeft minder, maar toch meer dan 33.614 euro (4,5 procent verhoging), terwijl 67 procent daar nog onder zit (4 procent erbij).
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:32:26 #132
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125639211
Ach ik heb over twee jaar geen woonlasten meer
pi_125639869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:32 schreef HD9 het volgende:
Ach ik heb over twee jaar geen woonlasten meer
Zou ik niet te stellig in zijn, voor je het weet wordt de euthanasiewetgeving weer aangepast....
pi_125639939
quote:
Teulings verwacht lichte stijging huizenprijzen
De huizenprijzen gaan volgend jaar of het jaar daarna weer 'zachtjes omhoog'. Er is geen reden om te verwachten dat de prijzen veel verder zullen inzakken.

Dat verwacht scheidend directeur van het Centraal Planbureau Coen Teulings, zo zei hij dinsdag tegen BNR Nieuwsradio. Volgens Teulings is het goed te verklaren dat de prijzen sinds de piek van de huizenmarkt in 2008 met ongeveer twintig procent zijn gedaald, onder meer door aanscherping van de hypotheekregels. "Eigenlijk is er geen reden waarom de huizenprijzen meer zouden moeten dalen dan tot nu toe is gebeurd", verklaarde Teulings tegen de radiozender.

Of de huizenmarkt dit jaar al stabiliseert, durft Teulings niet te zeggen. "Op een termijn van een of twee jaar krijgen we vroeg of laat het moment dat de prijzen zich gaan stabiliseren en zachtjes omhoog zullen gaan", stelt Teulings. "Uiteindelijk is er in Nederland een tekort aan huizen."
http://www.nu.nl/economie(...)g-huizenprijzen.html

Komt u maar met de complottheorien... ;)
pi_125639952
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zou ik niet te stellig in zijn, voor je het weet wordt de euthanasiewetgeving weer aangepast....
_O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125640448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Is een (s)linkse overheidsclub.
pi_125641429
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

2 maanden over een periode van pak hem beet 60 maanden zegt nog niet zoveel. Maar goed, nog 7% te gaan
pi_125641591
Knappe econoom die kan beweren dat de huizenprijzen in 2014 gaan stijgen, dat valt gewoon niet te onderbouwen
pi_125641886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Knappe econoom die kan beweren dat de huizenprijzen in 2014 gaan stijgen, dat valt gewoon niet te onderbouwen
Het hoeft per se niet een knappe econoom te zijn. Fact of the matter is, zelfs jij weet wel argumenten te verzinnen waarom de huizenprijzen eventueel in 2014 kunnen stijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_125641925
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Onderbouw de verdere daling dan eens voor ons?
pi_125642278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het hoeft per se niet een knappe econoom te zijn. Fact of the matter is, zelfs jij weet wel argumenten te verzinnen waarom de huizenprijzen eventueel in 2014 kunnen stijgen.
We hebben het wel over het CPB natuurlijk, die hebben niet zo'n fantastische trackrecord als het gaat om voorspellingen. :+

Teulings voorspelt dan ook heel voorzichtig en gebruikt termen als 'uiteindelijk' en 'vroeg of laat'.
pi_125642360
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onderbouw de verdere daling dan eens voor ons?
Trek het lijntje door en maak een positief, neutraal en negatieve case. In geen van die 3 gevallen ga je van -7% naar 0 of 1%
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:03:02 #143
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125642803
Voorspellingen, leuk!
Ik voorspel: dit jaar raakt de Verkoopprijs in "mijn" grafiekje (gebaseerd op CBS-gegevens) de -15% op jaarbasis aan, en de Prijsindex de -10%.
Ik zou zeggen, doe een bewering, plaats linkjes daarnaar in de OP, en eind van't jaar weten we wie het beste kan gokken/voorspellen.
pi_125642950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Trek het lijntje door en maak een positief, neutraal en negatieve case. In geen van die 3 gevallen ga je van -7% naar 0 of 1%
Het blijkt bij de vergelijkingen van maand tot maand wel het geval te zijn. Naar beneden ging hard, kan dus ook gebeuren naar boven. We hebben geen glazen bol voor dit soort emotie.
pi_125643021
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het blijkt bij de vergelijkingen van maand tot maand wel het geval te zijn. Naar beneden ging hard, kan dus ook gebeuren naar boven. We hebben geen glazen bol voor dit soort emotie.
Hoe lang deed het erover van 0 naar -8%?
pi_125643329
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ondanks dat die behoefte er blijkbaar niet zou zijn gaat die trend van kleiner wordende huishoudens nog wel gewoon door op dit moment. En een appartement van 100 m2 uit 1965 is nu eenmaal een stuk goedkoper dan een van 60 m2 uit 2010 :P.
En eentje van 60m2 uit 1965 is nog weer goedkoper. Wat is je punt?
pi_125643798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En eentje van 60m2 uit 1965 is nog weer goedkoper. Wat is je punt?
Het punt is dat jouw argument dat mensen een paar kamers niet nodig hebben in de praktijk niet zo zwaar telt.
pi_125644611
Misschien dat om deze reden de huizenprijzen nog wel verder gaan dalen:

quote:
Er blijkt een sterke correlatie te bestaan tussen een dalende huizenprijs en een oplopende werkloosheid. Deze twee effecten lijken elkaar wederzijds te versterken. Tussen 1930 en 1933 daalde de huizenprijs met 60% en steeg de werkloosheid van 4,9% naar 16,9%; meer dan een factor 3. Tussen 1978 en 1982 daalde de huizenprijs met 40% en steeg de werkloosheid van 4,6% naar 10,7%; meer dan een factor twee. Beide stijgingen van de werkloosheid zijn daarnaast de twee sterkste stijgingen in de laatste 200 jaar [5].
Bron: http://octrooifabriek.blo(...)ijsontwikkeling.html
pi_125644802
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:49 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Het lijkt wel wat creatief bij elkaar gezocht die blog.
pi_125654431
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:49 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Lijkt een zeer reëel scenario.

Dit huis:

http://www.funda.nl/koop/(...)eg-19/fotos/#foto-11

zijn begonnen met een vraagprijs van 825.000,-

Prijs op 04-09-2009: ¤ 825.000,- (aanvang huidige aanbieding)
Prijs op 29-03-2010: ¤ 769.000,- (-6,8%)
Prijs op 20-06-2010: ¤ 749.000,- (-2,6%)
Prijs op 29-11-2010: ¤ 698.000,- (-6,8%)
Prijs op 13-05-2011: ¤ 629.000,- (-9,9%)
Prijs op 28-05-2011: ¤ 599.000,- (-4,8%)
Prijs op 16-01-2013: ¤ 499.000,- (-16,7%)
Prijs op 22-04-2013: ¤ 400.000,- (-19,8%)
Huidige prijs: ¤ 400.000,-

Kijk, da's de realiteit! Dit heb ik al jaren voorspeld: prijsdalingen van -50%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125654677
Die waren met die vraagprijs van 825.000 dan oom compleet de weg kwijt. Je probeert nu een uitzondering te extrapoleren naar de hele woningmarkt. Dat is niet erg realistisch.
pi_125654968
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:01 schreef 99.999 het volgende:
Je probeert nu een uitzondering te extrapoleren naar de hele woningmarkt. Dat is niet erg realistisch.
Dat is me een paar keer eerder verweten in de afgelopen jaren. Echter, dit is geen uitzondering. Ik zie stapels huizen om me heen, na prijsdalingen van -30%, al jàààren te koop staan.

[ Bericht 15% gewijzigd door blomke op 23-04-2013 21:11:13 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125655425
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:05 schreef blomke het volgende:
Dit is geen uitzondering. Ik zie stapels huizen om me heen, na prijsdalingen van -30%, al jàààren te koop staan.
je zal het beter weten dan het CBS en kadaster inderdaad.
pi_125655848
Al krijg ik er 4 ton bij ga ik nog niet in Egmond midden wonen
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:28:31 #155
323876 michaelmoore
pi_125660978
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

punt is dat er door de vergrijzing 70% van de huizen te koop staan en komen
pi_125661278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit huis:

hoe weet je dit van die prijzen? volg je dit al jaren ofzo
pi_125661512
Van het weekend hoorde ik weer van iemand dat die zijn appartement al 3 jaar te koop had staan en maar aan het wachten was op betere tijden. Ondertussen woont hij samen met zijn vriendin in haar huurappartement. Hij was heilig overtuigd dat dit maar een tijdelijke dip was...

Hoop dat ie z'n rekensommetjes een beetje realistisch gemaakt heeft want ondertussen zit je wel al 3 jaar huur weg te gooien en zijn de prijzen in die tijd alleen maar gedaald (en niet zo'n beetje)...
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:39:38 #158
323876 michaelmoore
pi_125661860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit huis:

gaat met tonnen tegelijk
pi_125662762
Hoe, waar heb je deze bedragen gevonden?
pi_125662986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:51 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe, waar heb je deze bedragen gevonden?
Simpel, op Jaap.nl de postcode inkloppen en je vindt alle gegevens.

Op funda wordt geadverteerd door malloten die denken dat ze de zaak kunnen beduvelen door de prijshistorie weg te laten. Edoch, een beetj research en je vindt exact de vraagprijze uit het verleden.
De knurften
pi_125663447
Jaap.nl of huizenzoeker.nl, maar wat er hier eventjes weg wordt gelaten is dat er nu dit staat:

quote:
LET OP: DE VRAAGPRIJS IS EEN VANAF PRIJS!! U KUNT OP DEZE WONING BIEDEN VANAF ¤ 400.000,= k.k.
En we weten niet of dat ook zo was bij de 825.000. Fatsoenlijke daling, dat valt niet te ontkennen, maar de kans bestaat dat er hier licht met cijfers wordt geschoven.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_125663680
Ze hebben gewoon al jaren geen bod > 4 ton gevangen.
pi_125663875
Gek hè?
pi_125663892
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

punt is dat er door de vergrijzing 70% van de huizen te koop staan en komen
In een periode van dertig tot veertig jaar. Maakt voor nu niet heel veel uit.
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:19:37 #165
323876 michaelmoore
pi_125664588
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In een periode van dertig tot veertig jaar. Maakt voor nu niet heel veel uit.
jawel want die willen NU cashen, dat begint nu voorzichtig en nonchalant maar men wil het wel
pi_125665975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jawel want die willen NU cashen, dat begint nu voorzichtig en nonchalant maar men wil het wel
En dat roep je te pas en te onpas zonder het te onderbouwen. Dus ik probeer het nogmaals, heb je hier ook een bron voor?
pi_125667976
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat roep je te pas en te onpas zonder het te onderbouwen. Dus ik probeer het nogmaals, heb je hier ook een bron voor?
70%. zeg maar iedereen ouder dan 29 jaar.

Is dit het bullshitforum?
pi_125668353
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van het weekend hoorde ik weer van iemand dat die zijn appartement al 3 jaar te koop had staan en maar aan het wachten was op betere tijden. Ondertussen woont hij samen met zijn vriendin in haar huurappartement. Hij was heilig overtuigd dat dit maar een tijdelijke dip was...

Hoop dat ie z'n rekensommetjes een beetje realistisch gemaakt heeft want ondertussen zit je wel al 3 jaar huur weg te gooien en zijn de prijzen in die tijd alleen maar gedaald (en niet zo'n beetje)...
Dat is natuurlijk heel erg dom, als ze slim zijn zeggen ze de huur op en gaan ze gewoon in het koopappartement wonen
pi_125668363
Hoewel. als de huur maar 200 euro is niet natuurlijk.
pi_125668408
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:01 schreef 99.999 het volgende:
Die waren met die vraagprijs van 825.000 dan oom compleet de weg kwijt. Je probeert nu een uitzondering te extrapoleren naar de hele woningmarkt. Dat is niet erg realistisch.
Het is nog niet eens zo gek. als je dit ziet

http://www.funda.nl/koop/(...)rd-paulus-loot-79-a/
pi_125668450
http://www.jaap.nl/te-koo(...)ch=/huizen/Boulevard Paulus Loot 79 A

kost dus al 2 jaar hetzelfde. ( ik dacht dit zou wel eerst anderhalfmiljoen gekocht hebben, maar nee )
  woensdag 24 april 2013 @ 01:28:11 #172
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125668480
Zulke waardedalingen zijn veelal niet erg. Van 825.000 euro naar 400.000 is ook wel een teken dat het in veel gevallen niet om een restschuld van 425.000 zal gaan ;).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_125668539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is me een paar keer eerder verweten in de afgelopen jaren. Echter, dit is geen uitzondering. Ik zie stapels huizen om me heen, na prijsdalingen van -30%, al jàààren te koop staan.
Kan best maar het zullen geen huizen zijn die eerst te koop stonden voor 150.000 waar ze nu 75.000 voor vragen.
pi_125669466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:35 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Kan best maar het zullen geen huizen zijn die eerst te koop stonden voor 150.000 waar ze nu 75.000 voor vragen.
Klopt, hij probeert met een uitzondering uit een bijzondere prijsklasse een punt te maken voor de hele woningmarkt. Gaat gewoon nergens over.
pi_125669767
quote:

[..]

Ook daar zal er als de autisiten alheir maar lang genoeg zoeken vast wel 1 van te vinden zijn. Maar dat is dan niet representatief voor de gehele markt, alleen dat vergeten ze (per ongeluk) steeds te melden. ;)
pi_125669799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook daar zal er als de autisiten alheir maar lang genoeg zoeken vast wel 1 van te vinden zijn. Maar dat is dan niet representatief voor de gehele markt, alleen dat vergeten ze (per ongeluk) steeds te melden. ;)
Het is nog zotter, ze beweren dat het juist wel op de hele markt van toepassing is op basis van een los voorbeeld.
  woensdag 24 april 2013 @ 08:30:51 #177
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125669869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

CPB heeft nog nooit gezegd wat ze werkelijk denken
pi_125669958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

CPB heeft nog nooit gezegd wat ze werkelijk denken
En jij zegt alleen wat je denkt zonder ooit maar iets te onderbouwen. :W

Dan zie ik nog liever het cpb die wel wat onderbouwt en waarbij je wel de gegevens kan nagaan. :D
  woensdag 24 april 2013 @ 08:41:33 #179
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125669995
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jij zegt alleen wat je denkt zonder ooit maar iets te onderbouwen. :W

Dan zie ik nog liever het cpb die wel wat onderbouwt en waarbij je wel de gegevens kan nagaan. :D
toekomstvoorspellingen van het CPB daar geef ik niets om
pi_125670101
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:41 schreef HD9 het volgende:

[..]

Meer vertrouwen in je dikke duim?
pi_125670202
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Meer vertrouwen in je dikke duim?
En zo'n troll mag blijven hier en moeten we dan een serieuze discussie mee voeren, met iemand die elk half jaar een ander land voor de babyboomers aanbeveelt en hele straten met lege huur woningen ziet, allemaal kennissen heeft die wel gaan emigreren. :')
  woensdag 24 april 2013 @ 09:13:33 #182
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125670486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gaat met tonnen tegelijk
tja zo'n kleine kavel en dan 8 ton is ook absurd, dan mag je minstens een hectare grond erbij verwachten, de huidige vraagprijs van 4 ton vind ik zelfs nog aan de hoge kant.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 24 april 2013 @ 09:38:05 #183
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125670897
"LET OP: DE VRAAGPRIJS IS EEN VANAF PRIJS!!
U KUNT OP DEZE WONING BIEDEN VANAF ¤ 400.000,= k.k."

ER ZIJN NOG STEEDS MAKELAARS die CapsLock niet snappen en denken dat ze in 2007 leven met "bieden vanaf" |:(
Niets mis met "bieden vanaf", maar begin dan gewoon op 1 euro en maak er een veiling van. 't Is gewoon een oud huis, zou zomaar kunnen dat er nog 1-2 ton af moet voor het verkocht wordt.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:40:51 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125670946
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:10 schreef 99.999 het volgende:
CBS en Kadaster hebben het over huizen die daadwerkelijk verkocht worden.
Ik kwam al eerder tegen dat huizen die te koop staan gemiddeld 30% duurder zijn dan huizen die daadwerkelijk verkocht worden.
pi_125670964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:

ER ZIJN NOG STEEDS MAKELAARS die CapsLock niet snappen en denken dat ze in 2007 leven met "bieden vanaf" |:(
Niets mis met "bieden vanaf", maar begin dan gewoon op 1 euro en maak er een veiling van.
Mag een eigenaar of makelaar niet lekker zelf weten? Lijkt me niet dat die zich veel aan hoeft te trekken van een of ander trolletje op het internet. Jij komt toch niet in aanmerking voor een dergelijke woning op wat voor manier dan ook.
pi_125671012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:

Niets mis met "bieden vanaf", maar begin dan gewoon op 1 euro en maak er een veiling van. 't Is gewoon een oud huis, zou zomaar kunnen dat er nog 1-2 ton af moet voor het verkocht wordt.
Wat is dit nu weer voor onzin?
En bij een veiling begint men toch ook met een startbedrag en neen deze is niet altijd 1 euro
pi_125671030
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik kwam al eerder tegen dat huizen die te koop staan gemiddeld 30% duurder zijn dan huizen die daadwerkelijk verkocht worden.
Ook dat is weer erg afhankelijk van de situatie. Tegenover een voorbeeld hier ken ik voorbeelden van woningen die onlangs tegen ongeveer de vraagprijs werden verkocht.
En wanneer de grote noodzaak tot verkoop ontbreekt maakt lang te koop staan ook niks uit (behalve voor de makelaars die klem zitten natuurlijk)...
De belangrijkste conclusie is nog altijd dat de woningmarkt compleet op slot zit. De betaalbaarheid daalt harder dan de prijzen dus de verkopen kelderen en wie niet hoeft te verkopen blijft zitten waar hij zit. Bijna niemand schiet er dus iets mee op.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:45:46 #188
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125671055
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:44 schreef 99.999 het volgende:

Bijna niemand schiet er dus iets mee op.
zeker de mensen die willen cashen niet, die moeten wachten of met iets minder genoegen nemen
  woensdag 24 april 2013 @ 09:46:54 #189
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125671080
quote:

[..]

Ook zulke huizen en zelfs sterkere dalingen zijn al langsgekomen. Eentje in Noord-Groningen ergens, op vervuilde grond, waar ze nu nog 40k voor vragen. Zelfs gratis zou het het amper waard zijn vanwege de sloop- en saneringskosten. Maar inderdaad, dat zijn uitzonderingen. Net als de mensen die na 5 jaar te koop staan de prijs verhogen.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:50:18 #190
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125671141
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:01 schreef Omentuva het volgende:
En we weten niet of dat ook zo was bij de 825.000. Fatsoenlijke daling, dat valt niet te ontkennen, maar de kans bestaat dat er hier licht met cijfers wordt geschoven.
30 oktober 2011: http://web.archive.org/we(...)weg-19/omschrijving/
pi_125671202
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ook zulke huizen en zelfs sterkere dalingen zijn al langsgekomen. Eentje in Noord-Groningen ergens, op vervuilde grond, waar ze nu nog 40k voor vragen. Zelfs gratis zou het het amper waard zijn vanwege de sloop- en saneringskosten. Maar inderdaad, dat zijn uitzonderingen. Net als de mensen die na 5 jaar te koop staan de prijs verhogen.
Sterker nog, ik kan legio dergelijke voorbeelden van dalingen aangeven voor huizen die in de hoogtijdagen van 2007-2008 te koop stonden en toen ook verkocht zijn.

Mij ontgaat echt het punt van dit soort zelfbevrediging.
pi_125671208
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb daar tijdens mijn bezichtigingen de afgelopen maanden weinig van gemerkt. Als mensen hun huis scherp in de markt zetten hoeft er absoluut geen groot percentage afgehaald te worden.
pi_125671236
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:45 schreef HD9 het volgende:

[..]

zeker de mensen die willen cashen niet, die moeten wachten of met iets minder genoegen nemen
Wie willen er allemaal cashen, om welke aantallen gaat dat en heb je hier nu eindelijk eens een bron voor?
pi_125671250
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:53 schreef krapula het volgende:

[..]

Ik heb daar tijdens mijn bezichtigingen de afgelopen maanden weinig van gemerkt. Als mensen hun huis scherp in de markt zetten hoeft er absoluut geen groot percentage afgehaald te worden.
Ik heb laatst een random lijstje gepost van de laatste twintig verkochte huizen in A'dam met daarbij de doorlooptijden, ga ik niet nog een keer doen, kun je zelf ook. Als je echt denkt dat mensen binnen twee weken 30% van hun vraagprijs afdoen ;(
  woensdag 24 april 2013 @ 09:55:20 #195
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125671260
quote:
Als koper sla je de onrealistische vraagprijzen toch gewoon over? Dan is dit toch logisch?
Die 30% te hoog ging over de huizen die niet verkocht worden.
pi_125671265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mij ontgaat echt het punt van dit soort zelfbevrediging.
De hoop dat ze ooit zelf eens boven hun stand kunnen gaan wonen. Dat is het hele punt.
pi_125671285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb laatst een random lijstje gepost van de laatste twintig verkochte huizen in A'dam met daarbij de doorlooptijden, ga ik niet nog een keer doen, kun je zelf ook. Als je echt denkt dat mensen binnen twee weken 30% van hun vraagprijs afdoen ;(
Inderdaad. En woningen die scherp geprijsd zijn zijn meestal binnen een aantal weken weg. Ja, nog steeds.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:56:22 #198
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_125671287
quote:

[..]

Wij ook niet hoor. Vraagprijs was scherp, 179k en we hebben voor 173k kunnen verkopen. Precies het bedrag dat we ervoor wilden hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_125671288
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De hoop dat ze ooit zelf eens boven hun stand kunnen gaan wonen. Dat is het hele punt.
Nou, dat punt ontgaat me dan ook. Wat bizar contraproductief en frustrerend, waarom zou je? :)
  woensdag 24 april 2013 @ 09:57:42 #200
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125671333
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie willen er allemaal cashen, om welke aantallen gaat dat en heb je hier nu eindelijk eens een bron voor?
ja ik zal zo een linkje van het CBS plaatsen
pi_125671337
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als koper sla je de onrealistische vraagprijzen toch gewoon over? Dan is dit toch logisch?
Die 30% te hoog ging over de huizen die niet verkocht worden.
Klopt. Maar ik denk daarbij ook dat die 30% bij het duurdere segment makkelijker te behalen is dan bij kleinere woningen. Ik geloof niet dat in een middelgrote stad woningen die nu 200.000,- zijn voor minder dan 140.000,- verkocht worden.
pi_125671339
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou, dat punt ontgaat me dan ook. Wat bizar contraproductief en frustrerend, waarom zou je? :)
Jaloezie?
pi_125671407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij ook niet hoor. Vraagprijs was scherp, 179k en we hebben voor 173k kunnen verkopen. Precies het bedrag dat we ervoor wilden hebben.
Wij hebben ook slechts 7% van de prijs afgekregen, maar de vraagprijs was ook erg scherp.
pi_125671409
quote:
5s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jaloezie?
Zonde energie lijkt me. Kun je wel beter ergens anders in steken.
pi_125671437
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zonde energie lijkt me. Kun je wel beter ergens anders in steken.
Lijkt mij ook. Maar blijkbaar is het een soort obsessie aan het worden voor sommigen.
pi_125673806
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:14 schreef arjan1212 het volgende:
Hoewel. als de huur maar 200 euro is niet natuurlijk.
Die zal wel ergens tussen de 500-600 liggen. Maar de appartementen liggen een halve provincie uit elkaar.
pi_125674318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die zal wel ergens tussen de 500-600 liggen. Maar de appartementen liggen een halve provincie uit elkaar.
Als dat in Nederland is, liggen ze dus dicht bij elkaar, maar daar zal ook wel niet iedereen het mee eens zijn ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 11:49:31 #208
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125674374
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:41 schreef HD9 het volgende:

[..]

Zeer verstandig, 35 jaar geleden bakte ze er ook al niets van.

Je mag er gerust vanuit gaan dat met de komst van krachtige computers de rekenmeesters er alleen maar een stuk luier op geworden zijn.

Coen Teulings doet nu ook de ene naar de andere niet onderbouwde uitspraak op basis van pure hoop dat het straks echt beter zal gaan. Wat dat betreft zit hij op dezelfde lijn als Rutte en Dijsselbloem. Het draait al lang niet meer om de wetenschap, het gaat erom om HOOP te geven aan de mensen zodat ze weer gaat uitgeven wat ze niet hebben.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_125674541
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:57 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja ik zal zo een linkje van het CBS plaatsen
de w van waar dan? :W
pi_125675285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als dat in Nederland is, liggen ze dus dicht bij elkaar, maar daar zal ook wel niet iedereen het mee eens zijn ;)
Tja. Blijkbaar is het voor hen makkelijker/goedkoper om daar te wonen ivm werk.
pi_125675305
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

Je mag er gerust vanuit gaan dat met de komst van krachtige computers de rekenmeesters er alleen maar een stuk luier op geworden zijn.

De computers maken iets uit, het gaat om de modellen die men gebruikt en de gegevens die van invloed op elkaar kunnen zijn. :D
pi_125675407
Huizenprijzen die in 2014 gaan stijgen gaat natuurlijk nergens over in het gunstigste geval wordt nu de lijn naar boven gevonden en kom je op -2/3 uit voor 2014

Dan kan je vanaf 2015 gaan denken aan stabilisatie
  woensdag 24 april 2013 @ 12:44:45 #213
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125676166
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:43 schreef opgebaarde het volgende:

Wat is dit nu weer voor onzin?
En bij een veiling begint men toch ook met een startbedrag en neen deze is niet altijd 1 euro
Meestal worden huizen verkocht via opbod met afslag. Maar waarom zou er een minimumbod moeten zijn op een dusdanig niveau dat er niemand komt bieden? Dat is toch een zinloze exercitie?

Het idee van een veiling is juist dat de marktprijs kan worden gevonden en dat gaat niet altijd lukken als de verkopende partij een onrealistische prijs hanteert.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 24 april 2013 @ 12:47:46 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125676293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huizenprijzen die in 2014 gaan stijgen gaat natuurlijk nergens over in het gunstigste geval wordt nu de lijn naar boven gevonden en kom je op -2/3 uit voor 2014

Dan kan je vanaf 2015 gaan denken aan stabilisatie
Vanuit welk optimisme denk jij dat? Ik ga pas iets in die richting denken als ik de overige economische factoren ga zien verbeteren. De huizenmarkt zal in ieder geval niet op de voorhoede van het economische herstel zitten, deze vind pas later in de cyclus plaats. Mensen moeten eerst weer een stuk beter toekomstperspectief zien alvorens ze zich weer als makke schapen richting te hypotheker gaan begeven.
pi_125676381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Meestal worden huizen verkocht via opbod met afslag. Maar waarom zou er een minimumbod moeten zijn op een dusdanig niveau dat er niemand komt bieden? Dat is toch een zinloze exercitie?

Het idee van een veiling is juist dat de marktprijs kan worden gevonden en dat gaat niet altijd lukken als de verkopende partij een onrealistische prijs hanteert.
Wie zegt dat er niemand komt bieden. Dat is niets meer dan een aaname. Verder maakt het niet uit als die mensen nu nog niet met deze minimumprijs kopers krijgen kunnen ze alsnog lager met de prijs gaan. Maar dat is niet aan ons maar aan de verkoper om dit te bepalen of ze dat willen.

En genoeg veilingen met een minimale prijs zonder dat bieders dat weten en wordt het minimale bod niet gehaald proberen ze het een paar maanden later nog eens met een veiling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doordraaien

En we kunnen toch niet in het geval van de woningmarkt zeggen dat er een overproductie is..... :D
  Moderator woensdag 24 april 2013 @ 12:52:05 #216
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_125676443
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zeer verstandig, 35 jaar geleden bakte ze er ook al niets van.

Coen Teulings doet nu ook de ene naar de andere niet onderbouwde uitspraak op basis van pure hoop dat het straks echt beter zal gaan. Wat dat betreft zit hij op dezelfde lijn als Rutte en Dijsselbloem. Het draait al lang niet meer om de wetenschap, het gaat erom om HOOP te geven aan de mensen zodat ze weer gaat uitgeven wat ze niet hebben.
Doe jij dat ook niet al jaren?

Hoezo dat mensen uit gaan geven wat ze niet hebben? Als je geen geld hebt moet je ook niets uitgeven. Als je wel geld hebt moet je vooral niet alles uitgeven.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_125676483
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vanuit welk optimisme denk jij dat? Ik ga pas iets in die richting denken als ik de overige economische factoren ga zien verbeteren.
Hoe staat het met jouw banenjacht als we het toch over economische factoren hebben?
pi_125676600
quote:

[..]

Je vergeet een klein detail: met voorbehoud van gunning.
Ik ken dit soort panden hier ook, maar als ik daar een bod op doe krijg ik alleen te horen dat er al een hoger bod op ligt ;) Het is een beetje rare manier van lekker maken. Het heeft dan de facto ook geen jota met een veiling te maken.

Ik dacht eigenlijk dat je onderhand wel geleerd had de kleine letters toch maar wel te lezen?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:00:56 #219
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125676716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat er niemand komt bieden. Dat is niets meer dan een aaname. Verder maakt het niet uit als die mensen nu nog niet met deze minimumprijs kopers krijgen kunnen ze alsnog lager met de prijs gaan. Maar dat is niet aan ons maar aan de verkoper om dit te bepalen of ze dat willen.

En genoeg veilingen met een minimale prijs zonder dat bieders dat weten en wordt het minimale bod niet gehaald proberen ze het een paar maanden later nog eens met een veiling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doordraaien

En we kunnen toch niet in het geval van de woningmarkt zeggen dat er een overproductie is..... :D
Voor zover ik weet word er niet 'doorgedraaid' op woningveilingen. Ik neem aan dat een minimumprijs vooraf kenbaar gemaakt word in de vorm van een 'vanaf' prijs bij een opbod veiling en een minimum opslag bij een opbod+afmijn veiling.

Maar laten we de focus houden op het feit dat een veiling tot doel heeft om een snelle verkoop te bewerkstelligen? Waarom zou je anders je huis veilen? Toen de prijzen met 10% per jaar stegen waren veilingen niet nodig, je ging gewoon met meerdere partijen tegelijk in onderhandeling en die mochten dan tegen elkaar opbieden.

Nee, nu je huis via een veiling in de verkoop zetten is geen goed teken imo.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:01:59 #220
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125676748
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:53 schreef 99.999 het volgende:

Hoe staat het met jouw banenjacht als we het toch over economische factoren hebben?
Ik ben niet op jacht, ik ga binnenkort wel eens een kijkje nemen op een banenveiling :P
  woensdag 24 april 2013 @ 13:04:08 #221
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125676799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je vergeet een klein detail: met voorbehoud van gunning.
Ik ken dit soort panden hier ook, maar als ik daar een bod op doe krijg ik alleen te horen dat er al een hoger bod op ligt ;) Het is een beetje rare manier van lekker maken. Het heeft dan de facto ook geen jota met een veiling te maken.

Ik dacht eigenlijk dat je onderhand wel geleerd had de kleine letters toch maar wel te lezen?
Ik doe niet mee aan vastgoedveilingen omdat ik niet op zoek ben naar vastgoed, ken ik niet betalen en van de bank krijg ik al helemaal geen centjes.

Maar waarom maakt men het hoogste bod niet gewoon openbaar? Dat is toch veel interessanter voor geinteresseerde partijen? Nu tast je maar een beetje in het duister en heb je alsnog geen flauw benul van wat andere partijen bereid zijn om te betalen.
pi_125677049
quote:

[..]

als de verkopende partij een onrealistische prijs vraagt inderdaad, als. Ik zeg of zei niks over dit huis en zijn specifieke 4 ton
Het is simpel bij een veiling, men begint met een beginprijs

En in dit geval, we weten allemaal dat zodra een huis geveild wordt, hier vaker een lagere prijs uitkomt dan vergelijkbare huizen
pi_125677227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben niet op jacht, ik ga binnenkort wel eens een kijkje nemen op een banenveiling :P
Mag je jezelf dan ook voor 50% van het minimumloon aanbieden. :D
  woensdag 24 april 2013 @ 13:28:45 #224
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125677653
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:17 schreef Basp1 het volgende:

Mag je jezelf dan ook voor 50% van het minimumloon aanbieden. :D
Als je lekker wilt gaan ZZP'en dan mag dat. In loondienst is er echter een vanaf prijs. Misschien dat daarom sommige mensen niet aan de bak kunnen komen ;)
pi_125677662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik doe niet mee aan vastgoedveilingen omdat ik niet op zoek ben naar vastgoed, ken ik niet betalen en van de bank krijg ik al helemaal geen centjes.

Maar waarom maakt men het hoogste bod niet gewoon openbaar? Dat is toch veel interessanter voor geinteresseerde partijen? Nu tast je maar een beetje in het duister en heb je alsnog geen flauw benul van wat andere partijen bereid zijn om te betalen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

als de verkopende partij een onrealistische prijs vraagt inderdaad, als. Ik zeg of zei niks over dit huis en zijn specifieke 4 ton
Het is simpel bij een veiling, men begint met een beginprijs

En in dit geval, we weten allemaal dat zodra een huis geveild wordt, hier vaker een lagere prijs uitkomt dan vergelijkbare huizen
De hoeveelheid naiviteit is wel weer vertederd. <3

Het is gewoon een onderhandse verkoop, het heeft niks met een veiling te maken.
Tegenwoordig is het in om daar de air van een veiling overheen te gieten, om mensen lekker te maken, ze het idee te geven dat er een koopje te behalen is, en ze uit de tent te lokken. Additioneel voordeel: je presenteert een hele lage 'vraagprijs'. Tweede voordeel voor de makelaar: je bewerkt je klant ook - en als je de verkeerde 'makelaar' hebt, is toevallig het enige bod wat komt van een vriendje van 'm. :)
  woensdag 24 april 2013 @ 13:29:28 #226
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125677689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

bananenveiling?/

wat is het niveau waarop huizen doorgedraaid worden en naar de stort gaan ?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:30:35 #227
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125677728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het in om daar de air van een veiling overheen te gieten, om mensen lekker te maken, ze het idee te geven dat er een koopje te behalen is, en ze uit de tent te lokken. Additioneel voordeel: je presenteert een hele lage 'vraagprijs'. Tweede voordeel voor de makelaar: je bewerkt je klant ook - en als je de verkeerde 'makelaar' hebt, is toevallig het enige bod wat komt van een vriendje van 'm. :)
En werken die onderhandse veilingen nog een beetje dan?
pi_125677742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[..]

ik wist dat ik dat vond, thanks
pi_125677750
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En werken die onderhandse veilingen nog een beetje dan?
Niet beter of slechter dan een gewone verkoop, imho.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:32:01 #230
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125677774
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:29 schreef HD9 het volgende:

[..]

bananenveiling?/

wat is het niveau waarop huizen doorgedraaid worden en naar de stort gaan ?
Die huizen worden gaan niet naar de stort, dan hebben de banksters nog meer verlies. Maar doordraaien is ook geen optie want dan trekt dat de marktprijs naar beneden. Liever laten ze wanbetalers dan nog maar wat langer zitten in de hoop dat het ooit weer goed komt met de huizenmarkt zeepbel.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:33:37 #231
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125677830
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die huizen worden gaan niet naar de stort, dan hebben de banksters nog meer verlies. Maar doordraaien is ook geen optie want dan trekt dat de marktprijs naar beneden. Liever laten ze wanbetalers dan nog maar wat langer zitten in de hoop dat het ooit weer goed komt met de huizenmarkt zeepbel.
en alle winkels en kantoren dan die leeg staan en de oudjes die gaan verkassen

Dat zorgt voor steeds meer aanbod.
De overheid zal toch moeten gaan slopen, hup huurders op straat en slopen hun huis
pi_125677863
Is het weer speelkwartier jongens?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:34:33 #233
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125677868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet beter of slechter dan een gewone verkoop, imho.
Lijkt mij een logische conclusie.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:35:53 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125677920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:33 schreef HD9 het volgende:

[..]

en alle winkels en kantoren dan die leeg staan en de oudjes die gaan verkassen

Dat zorgt voor steeds meer aanbod.
De overheid zal toch moeten gaan slopen, hup huurders op straat en slopen hun huis
Waarom zal de overheid ze moeten gaan slopen? Er is toch een eigenaar? Laat die eerst maar eens proberen om zijn vastgoed te verkopen dan wel te laten slopen. Ik voorzie hier voorlopig nog geen taak voor de overheid.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:38:44 #235
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125678015
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom zal de overheid ze moeten gaan slopen? Er is toch een eigenaar? Laat die eerst maar eens proberen om zijn vastgoed te verkopen dan wel te laten slopen. Ik voorzie hier voorlopig nog geen taak voor de overheid.
of een bijdrage ophalen bij de hypotheekbezitters om de overtollige woningen op te kopen en te slopen
In hongarije is de minimumprijs voor woningen 5000 voor vrijstaand en 600 euro voor rijtjeswoningen, daarna staan ze leeg
Slopen kost geld
pi_125678034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je lekker wilt gaan ZZP'en dan mag dat. In loondienst is er echter een vanaf prijs. Misschien dat daarom sommige mensen niet aan de bak kunnen komen ;)
Of ligt dat gewoon aan je eigen motivatie?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:44:52 #237
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125678177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:38 schreef HD9 het volgende:

[..]

of een bijdrage ophalen bij de hypotheekbezitters om de overtollige woningen op te kopen en te slopen
In hongarije is de minimumprijs voor woningen 5000 voor vrijstaand en 600 euro voor rijtjeswoningen, daarna staan ze leeg
Slopen kost geld
Leegstaande woningen is natuurlijk geen gezicht, je krijgt dan van die spookstraten. Toch is dit in Nederland nog niet aan de orde. Vroeger zag je nog wel eens op het platteland van die onbewoonbaar verklaarde woningen staan. Ik geloof dat dit voor de oorlog ook nog wel eens voorkwam in de stad.

Slopen kost inderdaad geld en de vraag is dus wie je daarvoor moeten laten opdraaien. Ik denk dat hier alleen in de uiterste noodzaak een taak voor de overheid ligt. Eerst komt deze verantwoording te liggen bij de eigenaar van het vastgoed.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:48:18 #238
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125678279
quote:
5s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:

Of ligt dat gewoon aan je eigen motivatie?
Mijn motivatie is momenteel erg laag en met het huidige beleid van onze overheid word het er ook niet veel beter op. Men zou veel meer een beleid moeten voeren waarbij het loont om te gaan werken. Zoals het er nu voorstaat wordt succes hebben en de handen uit de mouwen steken bestraft.

Ik probeer dus een goede mix te vinden van niet te weinig en niet te veel doen :)

Houd ik ook nog eens tijd over voor dingen die ik wel leuk vind :Y
  woensdag 24 april 2013 @ 13:49:33 #239
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125678318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mijn motivatie is momenteel erg laag en met het huidige beleid van onze overheid word het er ook niet veel beter op. Men zou veel meer een beleid moeten voeren waarbij het loont om te gaan werken. Zoals het er nu voorstaat wordt succes hebben en de handen uit de mouwen steken bestraft.

Ik probeer dus een goede mix te vinden van niet te weinig en niet te veel doen :)

Houd ik ook nog eens tijd over voor dingen die ik wel leuk vind :Y
momenteel is het lenen nog steeds beter beloond dan werken in de bouw, die gaan naar Belgie om daar de economie aan te jagen
pi_125678478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mijn motivatie is momenteel erg laag en met het huidige beleid van onze overheid word het er ook niet veel beter op.
Dus je roept eigenlijk op je eigen uitkering maar stop te zetten?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:54:41 #241
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125678490
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:49 schreef HD9 het volgende:

[..]

momenteel is het lenen nog steeds beter beloond dan werken in de bouw, die gaan naar Belgie om daar de economie aan te jagen
Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel, waar ik op doel is dat onze overheid het continue over 'bezuinigen' heeft meer elke keer meer geld komt ophalen. Met bezuinigen bedoelt men dus eigenlijk dat de belastingbetaler moet gaan bezuinigen. De overheid die blijft gewoon doorgaan met geld over de balk smijten.

Zo'n werkwijze motiveert mensen niet om nu eens lekker te gaan spenderen, je weet immer nooit niet hoeveel lastenverhoging er nu weer voor de deur staat. Voordeel is wel dat door deze onzekerheid mensen zich minder geneigd zijn in de schulden te steken, dat is dan ook het enige positieve gevolg van dit beleid imo.
pi_125678531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel, waar ik op doel is dat onze overheid het continue over 'bezuinigen' heeft meer elke keer meer geld komt ophalen. Met bezuinigen bedoelt men dus eigenlijk dat de belastingbetaler moet gaan bezuinigen. De overheid die blijft gewoon doorgaan met geld over de balk smijten.
Je wilt je uitkering dus inleveren om zo bij te dragen aan een daadwerkelijke bezuiniging?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:56:27 #243
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125678553
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:54 schreef 99.999 het volgende:

Dus je roept eigenlijk op je eigen uitkering maar stop te zetten?
Het zou best wat minder riant mogen :Y

Nu leid de armoedeval ertoe dat veel mensen gewoon de hand op blijven houden en niet langer werken aan de verbetering van hun persoonlijke situatie.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:58:56 #244
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125678670
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wilt je uitkering dus inleveren om zo bij te dragen aan een daadwerkelijke bezuiniging?
Als de sociale premies dan ook naar beneden kunnen dan kunnen werkgevers meer mensen in dienst nemen. Kan de kwaliteit van de werkomgeving verbeterd worden, krijgen mensen hun eigenwaarde weer terug en belangrijker... een perspectief voor de toekomst.
pi_125678686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het zou best wat minder riant mogen :Y

Nu leid de armoedeval ertoe dat veel mensen gewoon de hand op blijven houden en niet langer werken aan de verbetering van hun persoonlijke situatie.
Dat vind ik eigenlijk raar, verbetering van je persoonlijke situatie is toch altijd goed? Hoeveel het ook is?
  woensdag 24 april 2013 @ 14:09:42 #246
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125679097
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk raar, verbetering van je persoonlijke situatie is toch altijd goed? Hoeveel het ook is?
Natuurlijk is dat goed en er zullen ook veel mensen zijn die dit nastreven. Je moet dan echter wel in staat zijn jezelf aan te pakken, niet iedereen beschikt over deze motivatie en ik vermoed dat de 'hulp' die je daarbij kan krijgen ernstig te kort schiet.

Ook is het huidige overheidsbeleid niet gericht op herstel van de economie, de noodzakelijke hervormingen worden niet doorgevoerd. Dus voorlopig blijven zich er achter vele voordeuren persoonlijke drama's afspelen. Kennelijk hoopt men nog steeds dat deze depressie van tijdelijke aard is en dat daarna het weer business as usual zal zijn. Houd men eigenlijk wel rekenschap met de mogelijkheid dat herstel nog minstens 10 jaar op zich zal laten wachten? En hoe denkt men dan de verloren werkgelegenheid te gaan herstellen? Of blijft men staan in het standje 'lastenverzwaring' voor wie nog wel een inkomen heeft?
pi_125679109
Voor michaelmoore, HD9 en andere (kloon) consorten, het blijft de bedoeling om nuttige informatie toe te voegen aan deze discussie. En niet elk argument van andere users te gebruiken om flink te lopen kutten en baggeren. Anders is het de prullenbak voor een aantal week, en mits je vaker bent geband een aantal maand :)
pi_125682245
En wie beslist dat?
pi_125682458
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wie beslist dat?
Degene die jou continu het hand boven het hoofd is blijven houden.
  Moderator woensdag 24 april 2013 @ 16:07:32 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_125682837
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat goed en er zullen ook veel mensen zijn die dit nastreven. Je moet dan echter wel in staat zijn jezelf aan te pakken, niet iedereen beschikt over deze motivatie en ik vermoed dat de 'hulp' die je daarbij kan krijgen ernstig te kort schiet.

Ah, dus de motivatie om je eigen situatie te verbeteren moet jou door anderen worden aangedragen? Lijkt me kut als je op die manier door 't leven moet gaan.

Overigens, als je je zelf aanpakt is het niet zo dat je er maar 100 euro per maand op vooruit gaat (al zullen veel mensen om die 100 euro staan te springen denk ik) maar vanuit een uitkerings/bijstandspositie lijkt me dat best leuk, geld erbij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_125685234
Ik heb het !

1 £ per woning *O*

http://www.stoke.gov.uk/c(...)omes-for-1-scheme.en

Met goedkope lening om ze op te knappen.

leuk om voor 35 £ het hele project te kopen :7 B-)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125685509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik heb het !

1 £ per woning *O*

http://www.stoke.gov.uk/c(...)omes-for-1-scheme.en

Met goedkope lening om ze op te knappen.

leuk om voor 35 £ het hele project te kopen :7 B-)
moet je voor de grap de voorwaarden even lezen :P Ow, en loting he.

http://webapps.stoke.gov.(...)_and_Conditions.docx
pi_125685881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Yup maar de loting kom je wel door ooit een niet corrupte loting meegemaakt?

:7
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125685979
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Yup maar de loting kom je wel door ooit een niet corrupte loting meegemaakt?

:7
ergo: not a shot in hell :)
  woensdag 24 april 2013 @ 17:44:27 #255
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125686220
Wat voor buurt heb je dan?!
Ik lees/hoor nu al regelmatig van mensen met Tokkie-buren nadat ze een ex-sociale-huurwoning hebben gekocht. Buren die opeens geld willen voor de schutting en hem dan half gaan afbreken bijvoorbeeld (recent op GoT).
Zo'n 1 pond huis kan goed uitpakken als je allemaal in hetzelfde schuitje zit, maar het kan ook behoorlijk tegenvallen. En als je net 50k o.i.d. aan de verbouwing hebt uitgegeven, en nog 50k te gaan hebt, heb je dan wel een probleem.
pi_125686540
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:57 schreef krapula het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik denk daarbij ook dat die 30% bij het duurdere segment makkelijker te behalen is dan bij kleinere woningen. Ik geloof niet dat in een middelgrote stad woningen die nu 200.000,- zijn voor minder dan 140.000,- verkocht worden.
ik wel in ex huurwoningen die in 2006 voor 170.000 werden aangeboden en in 2013 voor 100.000
pi_125686687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

samenvatting.. je moet je eigenlijk je hele leven in stoke on trent wonen, je moet minstens 1500 pond bruto per maand verdienen maar niet meer dan 2400 . en je mag niet meer dan 10.000 pond spaargeld hebben en je moet een lening van 30.000 pond nemen ?
pi_125687083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:58 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

samenvatting.. je moet je eigenlijk je hele leven in stoke on trent wonen, je moet minstens 1500 pond bruto per maand verdienen maar niet meer dan 2400 . en je mag niet meer dan 10.000 pond spaargeld hebben en je moet een lening van 30.000 pond nemen ?
En die lening moet je ook nog verplicht bij een overheid afsluiten met 3% hogere rente als de markt vraagt.
pi_125687113
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En die lening moet je ook nog verplicht bij een overheid afsluiten met 3% hogere rente als de markt vraagt.
Volgens mij missen jullie de essentie: je moet de gemeente betalen zodat zij die huizen op jouw rekening opknappen
  woensdag 24 april 2013 @ 19:17:00 #260
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125689347
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Volgens mij missen jullie de essentie: je moet de gemeente betalen zodat zij die huizen op jouw rekening opknappen
Dan koop je dus een opgeknapt huis voor 30k pond?
pi_125690031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan koop je dus een opgeknapt huis voor 30k pond?
Of 60k of 100k of 150k of 99999^99k, helemaal afhankelijk hoeveel de ambtenaren (incluis eigen kosten) eraan wensen te spenderen

quote:
Applicants must agree to reimburse the Council for the improvement costs
en ik zie geen limiet genoemd. Ook geen nadere omschrijving overigens. Blanco cheque dus.

Zijn jullie nou de kritische jeugd van nederland? ;'(
Volgens mij tijd voor een verplicht lesonderdeel contractlezen.... ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 20:11:56 #262
323876 michaelmoore
pi_125691929
mensen gaan gelukkig weer fors aflossen
pi_125692133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:54 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ik wel in ex huurwoningen die in 2006 voor 170.000 werden aangeboden en in 2013 voor 100.000
Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee zeggen wil? Ik denk dat iedereen dat wel wil.

edit: excuses, ik lees enorm scheef; ik las ik wil i.p.v. ik wel. :@ Maar heb je misschien ook voorbeelden? Ik zou het namelijk wel knap vinden, in 7 jaar 70.000 euro verlies te kunnen/willen nemen.

[ Bericht 20% gewijzigd door krapula op 24-04-2013 20:25:40 ]
  woensdag 24 april 2013 @ 20:33:02 #264
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125692916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:16 schreef krapula het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee zeggen wil? Ik denk dat iedereen dat wel wil.

edit: excuses, ik lees enorm scheef; ik las ik wil i.p.v. ik wel. :@ Maar heb je misschien ook voorbeelden? Ik zou het namelijk wel knap vinden, in 7 jaar 70.000 euro verlies te kunnen/willen nemen.
Er is geen 70k verlies voor de woningcorporatie die de woningen aanbiedt.
Dit heb ik trouwens al eerder gesuggereerd: als woningcorporaties daadwerkelijk 75% van hun bestand zouden verkopen, zou de prijs gigantisch instorten. Wellicht komt dan zelfs hun boekwaarde in de buurt van de verkoopwaarde.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:16:45 #265
323876 michaelmoore
pi_125695258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er is geen 70k verlies voor de woningcorporatie die de woningen aanbiedt.
Dit heb ik trouwens al eerder gesuggereerd: als woningcorporaties daadwerkelijk 75% van hun bestand zouden verkopen, zou de prijs gigantisch instorten. Wellicht komt dan zelfs hun boekwaarde in de buurt van de verkoopwaarde.
boekwaarde staat al 20 jaar op 35.000 gulden
pi_125695977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

boekwaarde staat al 20 jaar op 35.000 gulden
kom maar weer met het bewijs van deze baggerdiarree
pi_125696476
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Haha _O- Maar inderdaad. Michaelmoore, waar is het bewijs? Waar haal je die info vandaan? Het spuien van gegevens zonder backing heeft niet zo heel veel zin hier. Zeker zoals dino zegt als het niet veel meer als diarree blijkt te zijn.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:47:53 #268
323876 michaelmoore
pi_125697236
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kosten in het jaar van bouwen

In 1965 bv kostte het bouwen van een rijwoning 15.000 gulden
mijn vader bouwde een vrijstaand huis voor 30.000 gulden in 1962

nu ga maar eens kijken hoe oud de woning is waar je de waarde van wilt weten
na 1990 zijn er nauwelijks nog corporatiewoningen gebouwd
in dat jaar kostte een woning 85.000 gulden

gemiddeld 50.000 gulden
afschrijving 2% per jaar
pi_125697308
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afschrijving 2% per jaar
Dit is bepaald geen bewijs van je stelling.
pi_125697347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afschrijving 2% per jaar
gaap gaap, van horen zeggen blaat

beetje jammer dat het weer loze zever blijkt, maar wel consequente bagger

hint: in de tussentijd zijn al die huizen drie keer over de kop gegaan qua activeringswaarde door verbeteringen.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:49:35 #271
323876 michaelmoore
pi_125697351
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is bepaald geen bewijs van je stelling.
nee de bouwkosten in het jaar van bouwen
  woensdag 24 april 2013 @ 21:50:30 #272
323876 michaelmoore
pi_125697404
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

qua activeringswaarde door verbeteringen.
verbeteringen??

dubbel glas met subsidie 30 jaar terug en een bouwkeuken eens in de tien jaar
pi_125697491
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verbeteringen??

dubbel glas met subsidie 30 jaar terug en een bouwkeuken eens in de tien jaar
kom eens met wat harde cijfers ipv fantasie, graag, of tief een eind op ( (c) Yvonne )?
pi_125697514
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de bouwkosten in het jaar van bouwen
Weer een loze kreet. Wat wil je er nu precies mee zeggen?
  woensdag 24 april 2013 @ 22:09:22 #275
323876 michaelmoore
pi_125698897
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

gewoon kijke maar wat een woning koste om te bouwen in die jaren

mijn broer kocht een nieuwbouwwoning in 1962 voor 16.000 gulden en ik in 1977 voor 80.000 gulden en in 1989 een premieA voor 129.000 gulden
pi_125699191
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn broer kocht een nieuwbouwwoning in 1962 voor 16.000 gulden en ik in 1977 voor 80.000 gulden
kom stop eens met dat slap gezever, en kom eens met feiten, ik weet wat die huizen kosten voor de wbv in die jaren en wat daar later in gestoken is: je lult uit je schaamklieren

/edit/ en aangezien je toch nooit een post van een ander leest: over twee posts begin je weer te trollen over Hongarije ;)
pi_125699582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn broer kocht een nieuwbouwwoning in 1962 voor 16.000 gulden en ik in 1977 voor 80.000 gulden en in 1989 een premieA voor 129.000 gulden
Het bewijst echter totaal niet dat de boekwaarde al twintig jaar op een bepaalde hoogte zou staan. Dat is namelijk waar je net over begon...
  woensdag 24 april 2013 @ 22:21:34 #278
323876 michaelmoore
pi_125699821
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kom stop eens met dat slap gezever, en kom eens met feiten, ik weet wat die huizen kosten voor de wbv in die jaren en wat daar later in gestoken is
Ik woon in een woning die uit 1972 is, mooie ruime woning hoor
toen kostte een woning 80.000 gulden, verder is er een keer betegeld en een keer een andere ketel in gedaan, en drie keer geschilderd denk ik

Echt verbeteringen niet bekend op het dubbel glas op de benedenverdieping na
pi_125699884
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toen kostte een woning 80.000 gulden, verder is er een keer betegeld en een keer een andere ketel in gedaan, en drie keer geschilderd denk ik

Huur is nu 730 Euro
objectieve gegeens graag, niet de gebruikelijke bagger. Is het gebouwd door zelftrolbouw?

wat doet deze troep hier?
  woensdag 24 april 2013 @ 22:23:48 #280
323876 michaelmoore
pi_125699972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

zelftrolbouw?

?
pi_125700177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

?
ik weet dat je geen post leest alvoerens je troep te spuien, maar

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor michaelmoore, HD9 en andere (kloon) consorten, het blijft de bedoeling om nuttige informatie toe te voegen aan deze discussie. En niet elk argument van andere users te gebruiken om flink te lopen kutten en baggeren. Anders is het de prullenbak voor een aantal week, en mits je vaker bent geband een aantal maand :)
en lees je PM eens, zoutstengel.
pi_125700892
Doe het dan lekker per DM, dat heeft MM in elk geval wel maar houdt het aub buiten dit topic.
pi_125702608
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik weet wat die huizen kosten voor de wbv in die jaren en wat daar later in gestoken is:
Daar ben ik wel benieuwd naar. Wat kost een huis bouwen, destijds, en nu?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_125702909
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 23:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar. Wat kost een huis bouwen, destijds, en nu?
Daar gaat onze trolhoer HD9 morgen antwoord op geven, ik zou het zonde vinden de spanning weg te nemen.
pi_125703003
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Echt verbeteringen niet bekend op het dubbel glas op de benedenverdieping na
Dan zou ik zeggen.. waarom heb je het niet gekocht in '72...
pi_125708065
quote:
Woningmarkt moet verder hervormd worden'

Het kabinet zou de woningmarkt veel verder moeten hervormen. De huidige plannen leiden niet tot een stabiele koop- en huurmarkt.

Dat stellen 18 vooraanstaande economen en vier organisaties in de woningsector donderdag in Het Financieele Dagblad.

Volgens een van hen, econoom Bas Jacobs, heeft de regering de historische kans om de woningmarkt te verbeteren maar voor een deel benut. ''De budgettaire opbrengst lijkt steeds voorop te staan en niet de economisch best denkbare hervorming van de woningmarkt'', aldus Jacobs.

Zijn collega's Lans Bovenberg en Dirk Schoenmaker wijzen erop dat de starters op de woningmarkt ''nog steeds onevenredig worden getroffen, terwijl die groep juist zo belangrijk is om de woningmarkt weer op gang te krijgen''.

De meeste ondervraagde economen pleiten ervoor de hypotheekrenteaftrek voor nieuwe en bestaande gevallen af te bouwen tot 30 procent. Makelaars, woningcorporaties, huizenbezitters en huurders vinden dat de hypotheekrenteaftrek helemaal moet worden afgeschaft.
Ik vraag me af wie zo'n nietszeggend nieuwsbericht opstelt. Vooral de laatste zin daar geloof ik geen reet van want je bent of huizen bezitter of huurder en die vinden echt niet allemaal dat de HRA helemaal moet worden afgeschaft. :D
  donderdag 25 april 2013 @ 08:43:40 #288
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125708464
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie zo'n nietszeggend nieuwsbericht opstelt. Vooral de laatste zin daar geloof ik geen reet van want je bent of huizen bezitter of huurder en die vinden echt niet allemaal dat de HRA helemaal moet worden afgeschaft. :D
denk ik wel, als je er goed naar kijkt, dan zal dat aankoopprijzen verlagen en dat is goed

subsidie is nooit goed voor een markt
  donderdag 25 april 2013 @ 10:28:14 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125710548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kom eens met wat harde cijfers ipv fantasie, graag, of tief een eind op ( (c) Yvonne )?
Mark to fantasy? Dat is toch helemaal in onder financieel goochelaars :D

Ooh.... en houd je taalgebruik een beetje lief :*
  donderdag 25 april 2013 @ 10:30:58 #290
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125710601
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat huizen die in jaar x tegen een prijs y gebouwd zijn in jaar x+30 niet ineens voor 5*y in de boeken staan. Of zou de corporatie ze als onderpand voor nieuwe leningen gebruikt hebben?

Als dat zo is? Waarom word hier dan altijd 'steenvast' beweert dat er zoveel 'gemeenschapsgeld' bij de sociale woningbouw noodzakelijk was?
  donderdag 25 april 2013 @ 10:33:33 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125710668
quote:
3,5 miljoen? Wat een prutser _O-

Ik denk dat er heel wat VVD-ers rondkruipen die daar met gemak een veelvoud van hadden weten te maken ;)
  donderdag 25 april 2013 @ 10:36:06 #292
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125710733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:43 schreef HD9 het volgende:

[..]

denk ik wel, als je er goed naar kijkt, dan zal dat aankoopprijzen verlagen en dat is goed

subsidie is nooit goed voor een markt
Ik denk dat we in de komende jaren een afbouw van subsidies voor vastgoed gaan zien, tezamen met een opbouw van belastingen op vastgoed. De roverheid heeft nu eenmaal een riant inkomen nodig en vastgoed kan niet naar het buitenland vluchten. Ik denk dat gemeenten ook hun tekorten vooral gaan afwentelen op huiseigenaren, is namelijk een makkelijke prooi. "Ooh... bent u het niet eens met de verhogen van de OZB? Nou dan gaat u toch lekker verhuizen!".

Kat in het bakkie als 1 op de 4 hypotheken onder water staat :Y)
  donderdag 25 april 2013 @ 10:38:40 #293
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125710786
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk dat we in de komende jaren een afbouw van subsidies voor vastgoed gaan zien, tezamen met een opbouw van belastingen op vastgoed.
Ze zijn de jacht op de corporatievermogens al begonnen
pi_125710863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk dat we in de komende jaren een afbouw van subsidies voor vastgoed gaan zien, tezamen met een opbouw van belastingen op vastgoed. De roverheid heeft nu eenmaal een riant inkomen nodig en vastgoed kan niet naar het buitenland vluchten. Ik denk dat gemeenten ook hun tekorten vooral gaan afwentelen op huiseigenaren, is namelijk een makkelijke prooi. "Ooh... bent u het niet eens met de verhogen van de OZB? Nou dan gaat u toch lekker verhuizen!".

Kat in het bakkie als 1 op de 4 hypotheken onder water staat :Y)
Fijn dat elk huurhuis ook een eigenaar heeft, dat wordt dan weer een extra huurverhoging, een alternatief is er toch niet
pi_125710901
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat huizen die in jaar x tegen een prijs y gebouwd zijn in jaar x+30 niet ineens voor 5*y in de boeken staan. Of zou de corporatie ze als onderpand voor nieuwe leningen gebruikt hebben?

Als dat zo is? Waarom word hier dan altijd 'steenvast' beweert dat er zoveel 'gemeenschapsgeld' bij de sociale woningbouw noodzakelijk was?
Dat is al verschillende malen uit diverse jaarverslagen aangetoond maar helaas hebben sommigen trollen in dit topic nogal last van selectieve vergeetachtigheid. Ik ga in elke geval niets meer zoeken voor HD9 of MM want dat is gewoon trekken aan een dood paard. Omdat dan wederom zijn ongelijk wordt aangetoond en een mea culpa of een betere onderbouwing komt er toch niet uit zijn toestenbord.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:47:58 #296
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125711013
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Fijn dat elk huurhuis ook een eigenaar heeft, dat wordt dan weer een extra huurverhoging, een alternatief is er toch niet
Fijn dat je even bevestigt dat woonbelastingen ook worden doorberekend aan huurders ^O^

Maar als huurder heb je het voordeel dat je mogelijk op zoek kan gaan naar woonruimte die beter past bij je budget. Of dat je, zoals MM altijd zegt: "kan gaan indikken".
Dat is dan weer een stuk lastiger als je nog met een molensteen om je nek of een betonblok aan je been rond zeult.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:51:46 #297
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125711103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:43 schreef Basp1 het volgende:

Dat is al verschillende malen uit diverse jaarverslagen aangetoond maar helaas hebben sommigen trollen in dit topic nogal last van selectieve vergeetachtigheid. Ik ga in elke geval niets meer zoeken voor HD9 of MM want dat is gewoon trekken aan een dood paard. Omdat dan wederom zijn ongelijk wordt aangetoond en een mea culpa of een betere onderbouwing komt er toch niet uit zijn toestenbord.
Ik geloof direct dat de meeste corporaties hun woningen tegen een andere prijs in de boeken hebben staan als waarvoor ze ooit gebouwd zijn.

Maar hoe zit het dan met al die grote claims dat er mega bedragen aan gemeenschapsgeld richting de sociale woningbouw gevloeid zijn? Zouden ze EN hun overwaarde benut hebben EN alsnog miljarden overheidsgeld opgestreken hebben? En wat dan nog interessanter is? Wat hebben ze dan eigenlijk met al dat geld gedaan?
pi_125711184
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dat is dan weer een stuk lastiger als je nog met een molensteen om je nek of een betonblok aan je been rond zeult.
Want een koper zou niet de tering naar de nering kunnen zetten en een paar kamers als hospita verhuur aan huurders met hopeloze wachttijden verhuren. :D

Jij hebt echt vaak oogkleppen op over de mogelijkheden die kopers hebben en bent verblind door je verhuursprookjes.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:55:59 #299
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125711228
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:38 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ze zijn de jacht op de corporatievermogens al begonnen
Nou... ze zijn vooral de jacht begonnen op 'scheefhuurders' die nog even extra diep mogen bukken om de 'rechtse en linkse' hobbies van hogehuizenprijsminnend NL in stand te houden.

Uiteraard een kansloze exercitie want de implosie van de huizenmarkt is niet te stoppen. Want wat Coen Teulings niet ziet, zie ik wel. Dalende arbeidsparticipatie van vrouwen, dalende inkomens (kijk maar even in de zorg en andere sectoren), dalende werkgelegenheid, stijgende kosten van het levensonderhoud etc. etc.
Coen staart zich enkel blind om de factoren die hij mag beschouwen van zijn baasjes in Den Haag. Zoals KdK al aangaf: "hij moet positief blijven anders krijgt hij ontslag".
  donderdag 25 april 2013 @ 10:57:25 #300
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125711273
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Want een koper zou niet de tering naar de nering kunnen zetten en een paar kamers als hospita verhuur aan huurders met hopeloze wachttijden verhuren. :D

Jij hebt echt vaak oogkleppen op over de mogelijkheden die kopers hebben en bent verblind door je verhuursprookjes.
Dat zou een win-win situatie zijn. Huurder kan lekker goedkoop op kamers en de koper kan zijn hypo + belastingen blijven betalen ^O^

Maar bij zo'n situatie word de spoeling wel dunner en komt er meer druk te staan op de prijs van wonen.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:15:55 #301
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_125711747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... ze zijn vooral de jacht begonnen op 'scheefhuurders' die nog even extra diep mogen bukken om de 'rechtse en linkse' hobbies van hogehuizenprijsminnend NL in stand te houden.
moeten ze nog even wachten dan mogen ze mijn huurhuis hebben, is toch veel te groot voor mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')