Klopt. Maar ik denk daarbij ook dat die 30% bij het duurdere segment makkelijker te behalen is dan bij kleinere woningen. Ik geloof niet dat in een middelgrote stad woningen die nu 200.000,- zijn voor minder dan 140.000,- verkocht worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als koper sla je de onrealistische vraagprijzen toch gewoon over? Dan is dit toch logisch?
Die 30% te hoog ging over de huizen die niet verkocht worden.
Jaloezie?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou, dat punt ontgaat me dan ook. Wat bizar contraproductief en frustrerend, waarom zou je?
Wij hebben ook slechts 7% van de prijs afgekregen, maar de vraagprijs was ook erg scherp.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij ook niet hoor. Vraagprijs was scherp, 179k en we hebben voor 173k kunnen verkopen. Precies het bedrag dat we ervoor wilden hebben.
Lijkt mij ook. Maar blijkbaar is het een soort obsessie aan het worden voor sommigen.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zonde energie lijkt me. Kun je wel beter ergens anders in steken.
Die zal wel ergens tussen de 500-600 liggen. Maar de appartementen liggen een halve provincie uit elkaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:14 schreef arjan1212 het volgende:
Hoewel. als de huur maar 200 euro is niet natuurlijk.
Als dat in Nederland is, liggen ze dus dicht bij elkaar, maar daar zal ook wel niet iedereen het mee eens zijnquote:Op woensdag 24 april 2013 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die zal wel ergens tussen de 500-600 liggen. Maar de appartementen liggen een halve provincie uit elkaar.
Zeer verstandig, 35 jaar geleden bakte ze er ook al niets van.quote:Op woensdag 24 april 2013 08:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
toekomstvoorspellingen van het CPB daar geef ik niets om
de w van waar dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:57 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja ik zal zo een linkje van het CBS plaatsen
Tja. Blijkbaar is het voor hen makkelijker/goedkoper om daar te wonen ivm werk.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als dat in Nederland is, liggen ze dus dicht bij elkaar, maar daar zal ook wel niet iedereen het mee eens zijn
De computers maken iets uit, het gaat om de modellen die men gebruikt en de gegevens die van invloed op elkaar kunnen zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je mag er gerust vanuit gaan dat met de komst van krachtige computers de rekenmeesters er alleen maar een stuk luier op geworden zijn.
Meestal worden huizen verkocht via opbod met afslag. Maar waarom zou er een minimumbod moeten zijn op een dusdanig niveau dat er niemand komt bieden? Dat is toch een zinloze exercitie?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:43 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is dit nu weer voor onzin?
En bij een veiling begint men toch ook met een startbedrag en neen deze is niet altijd 1 euro
Vanuit welk optimisme denk jij dat? Ik ga pas iets in die richting denken als ik de overige economische factoren ga zien verbeteren. De huizenmarkt zal in ieder geval niet op de voorhoede van het economische herstel zitten, deze vind pas later in de cyclus plaats. Mensen moeten eerst weer een stuk beter toekomstperspectief zien alvorens ze zich weer als makke schapen richting te hypotheker gaan begeven.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huizenprijzen die in 2014 gaan stijgen gaat natuurlijk nergens over in het gunstigste geval wordt nu de lijn naar boven gevonden en kom je op -2/3 uit voor 2014
Dan kan je vanaf 2015 gaan denken aan stabilisatie
Wie zegt dat er niemand komt bieden. Dat is niets meer dan een aaname. Verder maakt het niet uit als die mensen nu nog niet met deze minimumprijs kopers krijgen kunnen ze alsnog lager met de prijs gaan. Maar dat is niet aan ons maar aan de verkoper om dit te bepalen of ze dat willen.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Meestal worden huizen verkocht via opbod met afslag. Maar waarom zou er een minimumbod moeten zijn op een dusdanig niveau dat er niemand komt bieden? Dat is toch een zinloze exercitie?
Het idee van een veiling is juist dat de marktprijs kan worden gevonden en dat gaat niet altijd lukken als de verkopende partij een onrealistische prijs hanteert.
Doe jij dat ook niet al jaren?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zeer verstandig, 35 jaar geleden bakte ze er ook al niets van.
Je mag er gerust vanuit gaan dat met de komst van krachtige computers de rekenmeesters er alleen maar een stuk luier op geworden zijn.
Coen Teulings doet nu ook de ene naar de andere niet onderbouwde uitspraak op basis van pure hoop dat het straks echt beter zal gaan. Wat dat betreft zit hij op dezelfde lijn als Rutte en Dijsselbloem. Het draait al lang niet meer om de wetenschap, het gaat erom om HOOP te geven aan de mensen zodat ze weer gaat uitgeven wat ze niet hebben.
Hoe staat het met jouw banenjacht als we het toch over economische factoren hebben?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vanuit welk optimisme denk jij dat? Ik ga pas iets in die richting denken als ik de overige economische factoren ga zien verbeteren.
Je vergeet een klein detail: met voorbehoud van gunning.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Meestal worden huizen verkocht via opbod met afslag. Maar waarom zou er een minimumbod moeten zijn op een dusdanig niveau dat er niemand komt bieden? Dat is toch een zinloze exercitie?
Het idee van een veiling is juist dat de marktprijs kan worden gevonden en dat gaat niet altijd lukken als de verkopende partij een onrealistische prijs hanteert.
Voor zover ik weet word er niet 'doorgedraaid' op woningveilingen. Ik neem aan dat een minimumprijs vooraf kenbaar gemaakt word in de vorm van een 'vanaf' prijs bij een opbod veiling en een minimum opslag bij een opbod+afmijn veiling.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niemand komt bieden. Dat is niets meer dan een aaname. Verder maakt het niet uit als die mensen nu nog niet met deze minimumprijs kopers krijgen kunnen ze alsnog lager met de prijs gaan. Maar dat is niet aan ons maar aan de verkoper om dit te bepalen of ze dat willen.
En genoeg veilingen met een minimale prijs zonder dat bieders dat weten en wordt het minimale bod niet gehaald proberen ze het een paar maanden later nog eens met een veiling.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doordraaien
En we kunnen toch niet in het geval van de woningmarkt zeggen dat er een overproductie is.....
Ik ben niet op jacht, ik ga binnenkort wel eens een kijkje nemen op een banenveilingquote:Op woensdag 24 april 2013 12:53 schreef 99.999 het volgende:
Hoe staat het met jouw banenjacht als we het toch over economische factoren hebben?
Ik doe niet mee aan vastgoedveilingen omdat ik niet op zoek ben naar vastgoed, ken ik niet betalen en van de bank krijg ik al helemaal geen centjes.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je vergeet een klein detail: met voorbehoud van gunning.
Ik ken dit soort panden hier ook, maar als ik daar een bod op doe krijg ik alleen te horen dat er al een hoger bod op ligtHet is een beetje rare manier van lekker maken. Het heeft dan de facto ook geen jota met een veiling te maken.
Ik dacht eigenlijk dat je onderhand wel geleerd had de kleine letters toch maar wel te lezen?
als de verkopende partij een onrealistische prijs vraagt inderdaad, als. Ik zeg of zei niks over dit huis en zijn specifieke 4 tonquote:Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mag je jezelf dan ook voor 50% van het minimumloon aanbieden.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben niet op jacht, ik ga binnenkort wel eens een kijkje nemen op een banenveiling
Als je lekker wilt gaan ZZP'en dan mag dat. In loondienst is er echter een vanaf prijs. Misschien dat daarom sommige mensen niet aan de bak kunnen komenquote:Op woensdag 24 april 2013 13:17 schreef Basp1 het volgende:
Mag je jezelf dan ook voor 50% van het minimumloon aanbieden.
quote:Op woensdag 24 april 2013 13:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik doe niet mee aan vastgoedveilingen omdat ik niet op zoek ben naar vastgoed, ken ik niet betalen en van de bank krijg ik al helemaal geen centjes.
Maar waarom maakt men het hoogste bod niet gewoon openbaar? Dat is toch veel interessanter voor geinteresseerde partijen? Nu tast je maar een beetje in het duister en heb je alsnog geen flauw benul van wat andere partijen bereid zijn om te betalen.
De hoeveelheid naiviteit is wel weer vertederd. <3quote:Op woensdag 24 april 2013 13:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
als de verkopende partij een onrealistische prijs vraagt inderdaad, als. Ik zeg of zei niks over dit huis en zijn specifieke 4 ton
Het is simpel bij een veiling, men begint met een beginprijs
En in dit geval, we weten allemaal dat zodra een huis geveild wordt, hier vaker een lagere prijs uitkomt dan vergelijkbare huizen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |