bananenveiling?/quote:Op woensdag 24 april 2013 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben niet op jacht, ik ga binnenkort wel eens een kijkje nemen op een banenveiling
En werken die onderhandse veilingen nog een beetje dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De hoeveelheid naiviteit is wel weer vertederd. <3
Het is gewoon een onderhandse verkoop, het heeft niks met een veiling te maken.
Tegenwoordig is het in om daar de air van een veiling overheen te gieten, om mensen lekker te maken, ze het idee te geven dat er een koopje te behalen is, en ze uit de tent te lokken. Additioneel voordeel: je presenteert een hele lage 'vraagprijs'. Tweede voordeel voor de makelaar: je bewerkt je klant ook - en als je de verkeerde 'makelaar' hebt, is toevallig het enige bod wat komt van een vriendje van 'm.
ik wist dat ik dat vond, thanksquote:Op woensdag 24 april 2013 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
De hoeveelheid naiviteit is wel weer vertederd. <3
Het is gewoon een onderhandse verkoop, het heeft niks met een veiling te maken.
Tegenwoordig is het in om daar de air van een veiling overheen te gieten, om mensen lekker te maken, ze het idee te geven dat er een koopje te behalen is, en ze uit de tent te lokken. Additioneel voordeel: je presenteert een hele lage 'vraagprijs'. Tweede voordeel voor de makelaar: je bewerkt je klant ook - en als je de verkeerde 'makelaar' hebt, is toevallig het enige bod wat komt van een vriendje van 'm.
Niet beter of slechter dan een gewone verkoop, imho.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En werken die onderhandse veilingen nog een beetje dan?
Die huizen worden gaan niet naar de stort, dan hebben de banksters nog meer verlies. Maar doordraaien is ook geen optie want dan trekt dat de marktprijs naar beneden. Liever laten ze wanbetalers dan nog maar wat langer zitten in de hoop dat het ooit weer goed komt met de huizenmarkt zeepbel.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
bananenveiling?/
wat is het niveau waarop huizen doorgedraaid worden en naar de stort gaan ?
en alle winkels en kantoren dan die leeg staan en de oudjes die gaan verkassenquote:Op woensdag 24 april 2013 13:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die huizen worden gaan niet naar de stort, dan hebben de banksters nog meer verlies. Maar doordraaien is ook geen optie want dan trekt dat de marktprijs naar beneden. Liever laten ze wanbetalers dan nog maar wat langer zitten in de hoop dat het ooit weer goed komt met de huizenmarkt zeepbel.
Lijkt mij een logische conclusie.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet beter of slechter dan een gewone verkoop, imho.
Waarom zal de overheid ze moeten gaan slopen? Er is toch een eigenaar? Laat die eerst maar eens proberen om zijn vastgoed te verkopen dan wel te laten slopen. Ik voorzie hier voorlopig nog geen taak voor de overheid.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:33 schreef HD9 het volgende:
[..]
en alle winkels en kantoren dan die leeg staan en de oudjes die gaan verkassen
Dat zorgt voor steeds meer aanbod.
De overheid zal toch moeten gaan slopen, hup huurders op straat en slopen hun huis
of een bijdrage ophalen bij de hypotheekbezitters om de overtollige woningen op te kopen en te slopenquote:Op woensdag 24 april 2013 13:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom zal de overheid ze moeten gaan slopen? Er is toch een eigenaar? Laat die eerst maar eens proberen om zijn vastgoed te verkopen dan wel te laten slopen. Ik voorzie hier voorlopig nog geen taak voor de overheid.
Of ligt dat gewoon aan je eigen motivatie?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je lekker wilt gaan ZZP'en dan mag dat. In loondienst is er echter een vanaf prijs. Misschien dat daarom sommige mensen niet aan de bak kunnen komen
Leegstaande woningen is natuurlijk geen gezicht, je krijgt dan van die spookstraten. Toch is dit in Nederland nog niet aan de orde. Vroeger zag je nog wel eens op het platteland van die onbewoonbaar verklaarde woningen staan. Ik geloof dat dit voor de oorlog ook nog wel eens voorkwam in de stad.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:38 schreef HD9 het volgende:
[..]
of een bijdrage ophalen bij de hypotheekbezitters om de overtollige woningen op te kopen en te slopen
In hongarije is de minimumprijs voor woningen 5000 voor vrijstaand en 600 euro voor rijtjeswoningen, daarna staan ze leeg
Slopen kost geld
Mijn motivatie is momenteel erg laag en met het huidige beleid van onze overheid word het er ook niet veel beter op. Men zou veel meer een beleid moeten voeren waarbij het loont om te gaan werken. Zoals het er nu voorstaat wordt succes hebben en de handen uit de mouwen steken bestraft.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
Of ligt dat gewoon aan je eigen motivatie?
momenteel is het lenen nog steeds beter beloond dan werken in de bouw, die gaan naar Belgie om daar de economie aan te jagenquote:Op woensdag 24 april 2013 13:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mijn motivatie is momenteel erg laag en met het huidige beleid van onze overheid word het er ook niet veel beter op. Men zou veel meer een beleid moeten voeren waarbij het loont om te gaan werken. Zoals het er nu voorstaat wordt succes hebben en de handen uit de mouwen steken bestraft.
Ik probeer dus een goede mix te vinden van niet te weinig en niet te veel doen![]()
Houd ik ook nog eens tijd over voor dingen die ik wel leuk vind
Dus je roept eigenlijk op je eigen uitkering maar stop te zetten?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mijn motivatie is momenteel erg laag en met het huidige beleid van onze overheid word het er ook niet veel beter op.
Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel, waar ik op doel is dat onze overheid het continue over 'bezuinigen' heeft meer elke keer meer geld komt ophalen. Met bezuinigen bedoelt men dus eigenlijk dat de belastingbetaler moet gaan bezuinigen. De overheid die blijft gewoon doorgaan met geld over de balk smijten.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:49 schreef HD9 het volgende:
[..]
momenteel is het lenen nog steeds beter beloond dan werken in de bouw, die gaan naar Belgie om daar de economie aan te jagen
Je wilt je uitkering dus inleveren om zo bij te dragen aan een daadwerkelijke bezuiniging?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel, waar ik op doel is dat onze overheid het continue over 'bezuinigen' heeft meer elke keer meer geld komt ophalen. Met bezuinigen bedoelt men dus eigenlijk dat de belastingbetaler moet gaan bezuinigen. De overheid die blijft gewoon doorgaan met geld over de balk smijten.
Het zou best wat minder riant mogenquote:Op woensdag 24 april 2013 13:54 schreef 99.999 het volgende:
Dus je roept eigenlijk op je eigen uitkering maar stop te zetten?
Als de sociale premies dan ook naar beneden kunnen dan kunnen werkgevers meer mensen in dienst nemen. Kan de kwaliteit van de werkomgeving verbeterd worden, krijgen mensen hun eigenwaarde weer terug en belangrijker... een perspectief voor de toekomst.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wilt je uitkering dus inleveren om zo bij te dragen aan een daadwerkelijke bezuiniging?
Dat vind ik eigenlijk raar, verbetering van je persoonlijke situatie is toch altijd goed? Hoeveel het ook is?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het zou best wat minder riant mogen![]()
Nu leid de armoedeval ertoe dat veel mensen gewoon de hand op blijven houden en niet langer werken aan de verbetering van hun persoonlijke situatie.
Natuurlijk is dat goed en er zullen ook veel mensen zijn die dit nastreven. Je moet dan echter wel in staat zijn jezelf aan te pakken, niet iedereen beschikt over deze motivatie en ik vermoed dat de 'hulp' die je daarbij kan krijgen ernstig te kort schiet.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk raar, verbetering van je persoonlijke situatie is toch altijd goed? Hoeveel het ook is?
Degene die jou continu het hand boven het hoofd is blijven houden.quote:
Ah, dus de motivatie om je eigen situatie te verbeteren moet jou door anderen worden aangedragen? Lijkt me kut als je op die manier door 't leven moet gaan.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat goed en er zullen ook veel mensen zijn die dit nastreven. Je moet dan echter wel in staat zijn jezelf aan te pakken, niet iedereen beschikt over deze motivatie en ik vermoed dat de 'hulp' die je daarbij kan krijgen ernstig te kort schiet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |